- x
TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM
215 Cevap74220 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 [3]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


91 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
VOLVO_FH16_660
7 Mayıs 2007; 13:28:37 

ahakan01

ben teşekkür ederim güzel sözlerin için beğendiğine sevindim hoşçakal :)


_____________________________



91 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
VOLVO_FH16_660
12 Mayıs 2007; 0:52:41 

ya bu kadar beğenilmesi çok sevindirdi beni sağolun arkadaşlar, sorulara karşılık ne biliyorsam ne tecrübem varsa paylaşıyorum hepsi bu.


_____________________________



 
1798 Mesaj
22 Mayıs 2007; 13:31:28 

bizdede axor var.yeni yeni kullanmaya başladım vitesler cok gzl.bir taxinin vitesinden cok daa kolay.ama frene basınca hemen durmuo araba.havayla çalıştığı için sanırım.normal bi arabada frene dokunmanla arabanın frenlediğini hissedersin.onda sonuna kadar bastım 3 - 5 saniye sonra hissettim ve durdu.alışcaz artık yavaş yavaş


_____________________________



2706 Mesaj
22 Mayıs 2007; 21:01:55 

benimde merak ettiğim genellikle bu scaina larda oluyır yüklü iken vites değiştirirken pow pow diye ses çıkıyor bu ne acaba hastayım o sese ya özellikle ışıklarda dururken beklerim önce o kalksın diye pow pow çok güzel ya


_____________________________

>>>DH FIAT MAREA KULÜBÜ<<<


 
14 Mesaj
25 Mayıs 2007; 0:39:12 


quote:

Orjinalden alıntı: VOLVO_FH16_660

geremy

Öncelikle bir problemden bahsederek başlamak istiyorum bu konuya.

Son model tırların kullanım kolaylığı çok yüksektir bir çok yardımcı sistemleri vardır, eski model tırların vites geçiş zorlukları, frenlerinin daha fazla ısınması ve daha uzun mesafelerde durması, çeşitli kullanım yardımcılarının olmaması, konfor özelliklerinin de az olması şöförleri gerçekten her açıdan zorluyordu ayrıca lastik üreticilerininde ürettiği lastikler o zamanlarda daha dayanıksızdı ve şöförler şimdiki şöförlerden daha fazla oranda lastiklerini düşünmek frenlerinin ısınmasının yanında lastiklerinin de fazla ısınmamasını sağlamak için kafalarını yormaları gerekiyordu. Artık araçlardaki sistemler şöförleri daha rahat olmaya sevk etmekle beraber aslında birçok problemede yol açmıştır, tamam sistemler çok ileri ve araç kullanmayı çok basitleştiriyor burası çok güzel ama bu rahatlık yüzünden eskisine oranla teknik bilgisi çok daha düşük olan kişiler rahatlıkla şöför olabiliyor ve tırı küçük arabalar gibi rahat kullandığı için kendisindeki teknik eksikliği hissetmiyor ta ki başına kötü bir olay gelene kadar, bu sebepten dolayı ülkemizde bu denli çok kaza sürücü hatalarından dolayı gerçekleşiyor. Ne kadar kullanımı kolay olursa olsun kişi çok dikkatli olmalı, yardımcı sistemlerin sürüşünü kolaylaştırdığını ama asla her hatasını düzeltemeyeceğini bilip ona göre hareket etmesi gerekiyor.

Tırı zorlanmadan sürebilirmiyim demişsin hiç tıra binmemiş biri olarak evet sürersin ama nasıl? Sırtında 20 tonla dağlık bi yolda rampa inerken değil veya karlı bi yolda sürüş yaparken de değil, iki tırın arasına geri geri yanaşırken, koca tırla dar aralarda manevra yaparken de değil nerde zorlanmadan kullanırsın düz bir hatta ilerlersin, ön taraf ile arka tarafı ayrı ayrı yönlendirmiyorsun zaten, düz bir sürüşte ön taraf nereye giderse dorsen de oraya gelir ha dorse kaygan bi zeminde farklı bi yere yönlenirse o da sürücün kabiliyeti ve tecrübesine bağlı olarak kontrol altına alınır, bide bi yerden dönerken açıktan alarak dorseni çarpmasın bi yere diye, yine senin deyiminle idare edersin, geri manevralarda da dorseyi idare ediyorsun çekici ile ama bu işi uzun yıllar yapan kişiler için bu çocuk oyuncağı tabi sen burada da çok zorlanırsın. Tabiiki her sürücü benim gibi doğduğundan beri tırlarla haşır neşir değil bu işi hiç bilmediği halde çok büyük yaşlarda da başlayanlar var ve tırcılık için değil sadece normal araba kullanmak bile tecrübe istiyor yapılamaz diye birşey yok kullandıkça öğrenip eksiklikleri gidermek gerekiyor tabi öncelerde risk alacak hareketlerden kaçınmak şart. O yüzden her şekilde normal bi sürüşte zorlanırsın araç ne kadar teknoloji harikası olursa olsun sonuçta aracın ölçüleri ve tepkileri belli, bu senin kabiliyetinle de ilgili kullandıkça kolay gelecektir her iş için geçerli değilmidir zaten bu söylediğim?

Gelelim tırların yardımcı sistemlerine öncelikle artık oldukça yaygınlaşan otomatik vitesleri var düz vitesli modellerde de güç kullanımı azaltılmış ve geçişler daha da rahatlamıştır onun dışında motor freni, retarderi sayesinde ayak freni ihtiyacı azaltılmıştır, arabalarda kullanılan abs uzun yıllardır tırlarda da var ve buna ilaveten artık hepsinde disk fren sistemi var onun yanında çekiş kontrol konularak üzerlerindeki müthiş gücü yere sağlam basmaları sağlanmıştır, yavaş yavaş yaygınlaşan esp ile çekici ve dorsenin yol ile olan stabilitesi daha fazla oranda sağlanmıştır, çok nokta kabin körükleri, tüm dingillerde körük gibi konfor ve stabilite çözümleri arttırılmıştır, şerit ve araç takip sistemi, ölü nokta kameraları, kaza anında küçük araçların altına girmesini önleyen tamponlar, hava yastıkları gibi güvenlik önlemleride hepsinde mevcuttur. İşte bu sistemler sürücülere uzun mesafelerde daha az yorgunluk ve daha fazla zindelik katmasını sağlıyor.

Tır kullanmak sadece frene bas, gaza bas, vitesi değiştir değildir, aracın her noktasını düşünüp ona göre hareket etmeyi gerektirir sonuçta bir hata büyük facialara yol açabilir her araç için geçerli ama 16 metre ve ortalama 40 ton olan bir araç kullanan bi kişi çok daha fazla sorumludur.

Sevgiler saygılar.

affen...

8 yıllık TIR şoförüyüm, arkadaşımın dediği hava yastığı olayını, ölü nokta kameralarını bahsetmiş olduğu tamponları ben nedense hiç bir TIR da görmedim.


_____________________________

not : türkiye-avrupa hattında çalışan en genç tır şöförü.....


91 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
VOLVO_FH16_660
25 Mayıs 2007; 11:57:29 

bilginbalkan usta görmemiş olabilir fakat bu aksesuarlar opsiyon listelerinde var üreticilerin, parayı bastıran alır avrupalılar az da olsa bunları alıyorlar Türkiye'de alınmaması gayet normal çünki pahalı donanımlar ama bu özellikler mevcut.

Sevgiler, saygılar.


_____________________________



710 Mesaj
23 Haziran 2007; 1:12:57 

6 Yıl önce Adıyaman dan İstanbul a babamın tayini çıkmıştı , kapalı dorseli bi Actros tutmuştuk ,babam şoförle beraber gelicekti,neyse gece yola çıkmışlar 12 gibi, şöför zaten uzun yoldan yeni gelmiş o gün yorgun,Kahramanmaraşı geçtikten sonra şöför babama hocam ben baya yoruldum sen geç demiş direksiyona Babam nasıl olur falan derken adam ya geçersin ya da ben sürerken uyuyup kalabilirim veya bi yere çekip sabaha devam ederiz demiş,e babam da napalım tamam demiş daha önce hiç tır sürmüşlüğü de yoktur ve de yol sadece iki şeritli üstelik gece Neyse adam ufak bi şekilde anlatmış önmli noktaları bi 4 saate yakın kullanmış Anlattığı zaman ben de merakla dinlemiştim direksiyon çok yumuşak sanki her an yoldan çıkacakmış gibi oluyordum der,kontrol etmek zor diyo, e tabi olacak o kadar ilk defa ne de olsa,retarderi falan kullanmış ya ne şans Yalnız şöför aynı zamanda aracın da sahibiydi, o koca aracı nasıl emanet etti babama çok merak ediyorum, ne rahat adammış yav


_____________________________

KuRban-ÇiLeK

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Haziran 2007; 14:59:57 


quote:

Orjinalden alıntı: charesiz

MERHABA ARKADAŞLAR.Açtığım bu linkte tırlar hakkında özellikle renault tırlarda istediğiniz bütün soruları yanıtlamaya çalışacağım.

Tüm sorularımı yanıtlıyıcaksanız.Merak ettiğim şu eski model veya yeni model tır yada kamyonları bi nakliyat firmasında kendimiz çalıştırdığımız zaman aylık ne kadar kazanır?otobüslerde sormuştum aldım cevap...cevap verirseniz sewinirim.


 
1798 Mesaj
23 Haziran 2007; 23:58:56 

sefere göre değişir.masrafları düşünce her seferde farklı para alırsın.ortalama 1500 euro civarıdır.ama garantisi yok.bazı seferde hiç kazanmazsın eksiye gecersin.bazı seferde 3000 euro ya yakın para alırsın.eski araba alırsan masrafı cok olur


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Haziran 2007; 1:21:31 

Ayda bi tıra nakliyat firmasına göre kaç sefer yaptırırlar?ve en iyi araba çalıştırılabiliecek nakliyat firmaları hangileri?yurtdışı seferlerde kazanılan para dediğiniz rakkamların 2 katıdır diyebilir miyiz?
saygılar bunlar son sorumdu.tşk ederim


 
1798 Mesaj
25 Haziran 2007; 1:59:04 

bnm sana sölediklerim yurtdışı için geçerli.örneğin ingiltereye gidiş geliş en ortalama 22 gündür.ama hemende gönderilmez araban.sende hemen gitmek istemezsin..son soru olması önemli deil ben cvplarım


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Haziran 2007; 19:59:12 

gidiş 1500eu dönüşte 1500eu kazanır diyebilir miyiz yük bulursa?o zaman az olmaz mı?ve neden 22 günü buluyo 1-2günde gidemiyor mu?gümrükte çok mu bekletiyorlar?o zaman bu işi yapmanın hiç bi anlamı yok.o zaman ayda 1 sefer yapabilir.
bir de yurt içindekiler ne kadar kazanıyo?
cevaplarsan sevinirm.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m8 -- 25 Haziran 2007; 20:00:19 >


 
1798 Mesaj
25 Haziran 2007; 21:45:14 

toplamda.ztn dolu gidip boş gelirsen bu işin manası kalmaz.hemen yük bulamıyorsun o yüzden sefer günü uzuyor.tek araban varsa yapılcak iş deil


_____________________________



 
8 Mesaj
26 Temmuz 2007; 16:31:52 

MERHABA ARKADAŞLAR BENDE SİTE YE YENİ ÜYE MERHABA OTO AĞIR BAKIM ÖZELLİK MAN VE MERCEDES KAMYON VE OTOBÜSLER HAKKINDA TEKNİK BİLGİM VAR ESP,RETARDERE TELMA VS AYRICA OTOMOTİV MES YÜK MEZUNUYUM PİYASADA ÇALIŞTIM. RETARDER İLE İLGİLİ BİR İKİ ŞEY EKLEMEK İSTEDİM... AŞIRI YÜK BİNDİĞİ ZAMAN [R] UYARI LAMBASI YANAR ÖZELLİK UZUN İNİŞLERDE ÇOK HIZLI VE YÜKSEK VİTESLERDE KULLANILIRSA RANDIMANI DÜŞER... AŞIRI ISINIR BÖYLE BİR KAÇ UZUN YOL YAPTIĞI ZAMAN ÖZEELLİKLE YAZ SICAKLIKLARINDA RANDIMANI DÜŞMESİ VE ARIZA YAPMASI MUHTEMELDİR.. MSL BAZI SERVİSLER[SANAYİ] RETARDERE NORMAL ŞANZIMAN YAĞI KOYUYOR,BUDA ÖMRÜNÜ VE ANLAŞILIRSA GARANTİSİNİ İPTAL EDİLMESİNE SEBEP. AYRICA ELEKTROHİDROLİK SİSTEMLER. AĞIR VASITALARDA ÖZELLİKLE BİLİNÇLİ KULLANILIRSA, FREN VE LASTİKLERİN KULLANIM ÖRÜNÜ UZATIR... BİZDE DE EN SON 2003 MB 403SHD VARDI ENSON SATILANA DEK TAM BAKIMLARI ZAMANINDA YAPILMASI VE ARACIN TEMİZ KULLANILMASI SAYESİNDE NORMAL PERİYODİK BAKIMLARI HARİÇ HİÇ SORUN ÇIKARMADI. MESELA FREN DİSKLERİ HİÇ DEĞİŞTİRİLMEDİ 4-5 KAT FREN ÖMRÜ UZADI. ANCAK RETARDER 1986 YILINDA OTOBÜSLERDE KULLANILDIĞINDA ÜLKEMİZDE ŞEHİRLERARASI BAZI OTOBÜSLERİ KAZA YAPMASINA SEBEP OLMUŞTUR. ÇÜNKÜ ÇOK SERT TUTUYORDU...TEŞEKKÜRLER..


_____________________________



 
8 Mesaj
26 Temmuz 2007; 16:42:15 

ARKADAŞLAR MERHABA MERAK ETTİĞİNİZ MERCEDES-BENZ2521K İLE İLGİLİ BİRŞEY VARSA SORUN MSJ BEKLİYORUM... AYRICA VOLVO 1928 YILLARINDA KURULMUŞTUR DAHA SONRA DAN İSVEÇLİ BİR AĞIR VASITA ÜRETİCİSİ OLAN SCANIA YI DA ALDI... VOLVO İSVEÇ DİLİNDE YUVARLANA DEMEKTİR AYRICA DAHA ESKİDEN KURULDUĞU FABRİKA ÇELİK FABRİKASIYDI. DAHA SONRA VOLVO O FAB. ÜRETİLDİ LOGO SUNUN ÜZERİNDEKİ ÇİZGİ ONU İFADE EDER AYRICA ÇELİK KADAR SAĞLAMDIR. GLOBROTTER DÜNYAYI ÇEKER... EKSİK BİLDİKLERİMİ .....


_____________________________



 
8 Mesaj
26 Temmuz 2007; 16:46:36 

ÇEKİCİ OLARAK MAN DAHA İYİDİR ÜLKEMİZDE DE ÜRETİLİYOR MAN 18.480 XXL YÜKSEK TAVAN ÇİFT YATAKLI


_____________________________



 
1798 Mesaj
1 Ağustos 2007; 12:37:16 

axor 1840 lar nsl sence?


_____________________________



 
15 Mesaj
3 Ağustos 2007; 15:22:13 


quote:

Orjinalden alıntı: motorcu18

ÇEKİCİ OLARAK MAN DAHA İYİDİR ÜLKEMİZDE DE ÜRETİLİYOR MAN 18.480 XXL YÜKSEK TAVAN ÇİFT YATAKLI



Bir Düzeltme yapma gereği duydum. Ankaradaki MAN fabrikası Kamyon üretimini durduralı yıllar oldu. Kamyon ürünleri ithal ediliyor. MAN TR de şu anda sadece otobüs üretiyor ve bu araçların şehiriçi tiplerinin çok büyük çoğunluğunu avrupaya ihraç ediyor. İç piyasaya da Fortuna ve Neoplan veriyor diye biliyorum.

Selamlar.


_____________________________



 
15 Mesaj
3 Ağustos 2007; 15:41:35 

Aynı zamanda Almanya'da da çeşitli projelerde görev almış eski bir Mercedes Çalışanı olarak şunu belirtmek isterim. Mercedes de bilir ki, Scania çekici konusunda 1 numaradır. 2. sırayı Actros ve Volvo paylaşır. Axor ile Scania yı karşılaştırmak bence çok yanlış çünkü segment leri farklı. Çekicide bir karşılaştırma yapılacaksa bu Actros ve Scania arasında olmalı. Fiyat/Kalite endeksine baktığınızda Mercedes in en büyük artısı yakıt ekonomisi.

Bir iki yerde TR de üretilen Axor ile Almanyada (Wörth) üretilen Axor un kalitelerinin farklı olduğu söylendi. Şunu eski bir çalışan olarak kesinlikle söyleyebilirim. Hiçbir farklarıı yok. Çeşitli zamanlarda her iki fabrikadan aynı özellikli ve tip rasgele araçlar seçiliyor ve bunlar Almanya ya gönderiliyor. Son 3 sene içinde hiçbir kalite farkı görülmedi. Bir tek boyahanedeki filtrasyonun yetersizliği yani toz lekesi sebebiyle 1-2 uyarı alındı ve bunlar sonra çözüldü, ama bunun tabii ki de aracın şasi,güç sistemleri grubuyla bir alakası yok. Şasi enine ve boyuna taşıyıcıları kesit ve malzemeleri aynı, motor, şanzıman aks aynı. Ufak tefek yerlileştirilmiş plastik aksam var hepsi o. Zaten Stuttgart DCAG nin kalite onayı vermediği hiçbir parçayı araca takamazsınız.

Budur




 
1316 Mesaj
3 Ağustos 2007; 18:17:12 

tırlarda neden iki tane farklı plaka oluyor çekici ve kasada ayrı plakalar oluyor


_____________________________


~ HYUNDAI i30 1.6 GDI 135 HP ELİTE ~


 
1798 Mesaj
4 Ağustos 2007; 0:11:02 

efehan abi.axor lar nsl sence? bmc yle karşılaştırsan ne dersin?


_____________________________



 
1798 Mesaj
4 Ağustos 2007; 0:14:17 

levent, kasa dediğin dorse de bir araçtır.kendi ruhsatı vardır.vergisini verirsin.o yüzden farklı plaka


_____________________________



219 Mesaj
4 Ağustos 2007; 10:57:24 

eskiden e sınıfı ehlıyet alanlar tır kulanabılıyordu sımdı ne degıstıde bu hak ellerınden alındı?


_____________________________

paylasmak guzeldır


 
1798 Mesaj
4 Ağustos 2007; 12:30:05 

bnm babam e sınıfyla kullanıo


_____________________________



 
63 Mesaj
4 Ağustos 2007; 20:58:58 

tarihini yanlış hatırlamıyorsam 97 de değişiklik olmuş, 97 den önce e sınıfı alanlar otobüs ve tırı kullanabiliyor ama 97 den sonra tır sürmek için d otobüs sürmek için e almak gerekiyor. yani 97 den sonra d aldıysan otobüs kullanamıyorsun e aldıysan da tır kullanamıyorsun


_____________________________



357 Mesaj
4 Ağustos 2007; 22:24:34 

tır kullanmak için ayrı belge gerekiyor dimii


_____________________________



 
8 Mesaj
5 Ağustos 2007; 14:38:00 

TIR NEDİR SİZCE TRANSPORTER İNTERNATİONAL MARCHANDİSSES ULUSLARARASI KARA YOLU YÜK TAŞIMACILIĞI. DEMEK TİR YANİ TIR BİR SİSTEM İSMİ MARKA MODEL DEĞİL AMA O İŞİ YAPAN ARAÇLAR ÇEKİCİLERDİR. DORSE TAKILDIĞI ZAMAN ARTIK TIR OLUR TEŞEKKÜR EDERİM SORULARINIZ OLURSA CVPLAMAYA ÇALIŞIRIM BENDE BİLMEDİKLERİMİ SERVİSTE ÇALIŞARAK,OKURKEN ARAŞTIRARAK ÖĞRENDİM TEŞEKKÜRLER...


_____________________________



 
8 Mesaj
5 Ağustos 2007; 14:46:58 

EKSİK OLDU: TRANSPORTER İNTERNATİONAL MARSCHANDİSSES RE LE TADE ULUSLARARASI KARAYOLU YÜK TAŞIMACILIĞI YAZILIŞI BÖYLE OLACAKTI


_____________________________



607 Mesaj
5 Ağustos 2007; 15:19:31 

cok güzel ve önemli bir konuya degindin motorcu18

evet,biz türkler cekici +dorse birlesmesi olan araclara
TIR diyoruz...
AMA benim bildigim TIR, su anlama geliyor

Transport International Routiers
transport enternasyonal rota

yani uluslararasi yük tasimaciligi yapan araclar ( kamyon,cekici,panelvan...)

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
63 Mesaj
5 Ağustos 2007; 18:58:34 

bir de yarı römorka dorse diyoruz


_____________________________



 
569 Mesaj
5 Ağustos 2007; 20:57:39 

abi ne kadar mazot yakıyo bu tırlar 100 km.de?


_____________________________



607 Mesaj
5 Ağustos 2007; 21:19:04 

ortalama 40 litre yakar ( 40 tonluk arac )


_____________________________



 
569 Mesaj
5 Ağustos 2007; 22:21:23 

peki boşken ne kadar farkeder?


_____________________________



607 Mesaj
5 Ağustos 2007; 22:34:45 

25 litreya kadar düser..........
normal bir cekici ortalama 8 tondur, bos bir
dorsede 5-6 ton


_____________________________



 
1798 Mesaj
6 Ağustos 2007; 0:08:06 

yüzde 27 en düşük .35 en yüksek. axor için


_____________________________



 
15 Mesaj
6 Ağustos 2007; 9:49:33 


quote:

Orjinalden alıntı: emir18rebrov

efehan abi.axor lar nsl sence? bmc yle karşılaştırsan ne dersin?



Emirin sorusuna cevaben. Şimdi şöyle bir kıyas yapalım. Şahin Tofaşın bugüne kadar en çok ürettiği ve sattığı araç. Peki bugüne kadar ürettiği en iyi araç mı,değil. Yani bir ürünün çok satılıyor olması o ürünün en iyi en sağlam ürün olduğu anlamına gelmez. Bir ürünün satılması için en önemli faktör arz/talep tir, dolayısıyla bu ihtiyacı kapatan ürün en iyi üründür.

Şimdi gelelim Emir in sorusuna, açık konuşalım, Axor un müşterisi BMC ye binmez, BMC nin müşterisi de Axor u istemez. Her ikisi de kullandıkları araçtan çeşitli anlamlarda memnundur. Axor sahibi prestij sahibi olduğunu ve kalitenin tabii ki de daha pahalı olduğunu kabullenmiştir. BMC sahibi ise belki Mercedes araç alacak parası olmadığından Axor sahiplerini enayi gibi görür veyahut adamın yukarda bahsettiğim arz/talep analizinde BMC daha mantıklı görünmüştür. Axor un motoru modeline göre değişmek üzere benzer tiplerde daha güçlü motor seçenekleri verir. Mercedesin kullandığı tüm aggregalar Mercedes tarafından çeşitli fabrikalarında üretilmektedir. BMC ise Cummins motorları lisans dahilinde üretse de bir motor üreticisi ve geliştirmecisi değildir. Şimdi bu kıyas tartışmaya çok açık bir konu, kimse yoğurdum ekşi demez. Sonuç olarak BMC TR için bu işin Şahinidir. Tabiri caizse, amaç ayağını yerden kesmekse BMC tabii ki de keser,iş görür.

BMC Pro Kaptan bir konuda haklı, BMC nin şasi et kalınlığı rakiplerine göre daha kalın. Ama bu aslında aracın izin verilen sınırlar dahilinde daha ağır olmasını beraberinde getiriyor. Türkiyede tonaj kontrolü çok sıkı olmadığı için bu problem değil. Ama yurtdışı menşei firmalar, aracı hafifletmek için ellerinden gelen herşeyi yapıyorlar. 40 ton istiap haddi varken aracı devamlı 60 ton yüklersen, şasi tabii ki yorulur ve zamanla dağılır. Bunun kavgası Mercedes içinde geçmişte çok verildi, yurtiçine verilen araçlarda makas/aks bağlantı noktalarındaki şasi güçlendiricilerin kalınlıkları artırıldı, punta kaynak malzemeleri modifiye edildi. Yani Türkiye ve Ortadoğu Ülkelerine adapte edildi.


Dolayısıyla kamyonu yurtiçinde çalıştıracaksınız, BMC de Ford da Askam da bir çözüm. Ve kesinlikle kötü çözüm değiller. Ama yurtdışı nakliye de yapacaksanız servis faktörünü göze alarak Türk-Alman melez bir araç olan tabii ki de Mercedes Axor. Alacak paranız varsa tabii ki Volvo ve özellikle de Scania.

Özet olarak olay hangi kamyonun en iyi olduğu değil, ihtiyacı maliyet-kalite-dayanıklılık üçgeninde ne oranda karşıladığıdır. Ticarette kar etmenin anahtarı budur.

Gelelim Emin kardeşin bana özel sorduğu 2. soruya. Firmalar zaman zaman rakiplerin neyi nasıl çözdüğünü, örn. motor yerleşimi, egzoz borularının geçirilmesi, kabin konforu,yol tutuşu vb. gibi kriterleri görmek için sıklıkla rakip araçları incelerler. Hatta satın alıp vidasına kadar demonte edip incelerler. Şimdi, satışın olduğu her sektörde amaç bir ürünü en ucuz maliyetle en kaliteli şekilde ve en kısa zamanda üretmektir. Kim teknolojiyi daha önce piyasaya sürerse, parsayı götürür. Geride kalanlar daha fazla geride kalmamak için, mevcut olan örneği incelemesi yanlış değildir,hırsızlık değildir. Bu işin pratikliğidir ve mevcudun daha iyisini geliştirmeye çalışmak ilk keşfedememekle ortaya çıkan zararı ortadan kaldırmanın en basit yoludur ve bu sektörün hep dinamik olmasını sağlar. Yani Mercedes de Scania da birbirlerini inceler. BMC de Mercedesi incelemiştir. Gidin bir fuara araçların etrafını saran ve teknik sorular soran, aracın altına yatıp üstüne çıkan,devamlı resim çeken kesin rakip firmada çalışıyordur. Yani Emin in söylediği doğru, hata yok.

Bir de şu MAN Kamyon meselesine gelince, hocam 2001 senesinde MAN stratejik bir kararla işçiliği daha az olan kamyon üretimini Almanyaya kaydırdığı ve mevcut üretim hollerini otobüs üretimine çevirip üretimi 2 katına çıkardığı için Mercedes e geçen bir sürü arkadaşım var. İsterseniz açın sitesini inceleyin. MAN Ankara Fabrikasında Kamyon üretmiyor!


Umarım bilgiler işinize yarar, selamlar.


_____________________________



 
1798 Mesaj
6 Ağustos 2007; 12:29:09 

efehan abi bilgilerin için çok teşekkürler.senin sölediklerinin hepsine katılıyorum.bmc nin axor u inceleme konusunda sölediklerin için de çok teşekkür ederim.arkadaşlar sanırım anlamışlardır doğruyu.
bu forumda daha fazla konuşmak dileğiyle abi
emir


_____________________________



 
569 Mesaj
7 Ağustos 2007; 15:15:28 

iyi bir nakliyat şirketinde çalışan bir tır ayda kaç gün iş yapar ve ne kadar kazanır?

ayrıca şirketten parayı işin gün sayısına göre mi yoksa taşıdıkları yüke göremi neye göre alıyorlar?


_____________________________



 
1798 Mesaj
7 Ağustos 2007; 18:17:03 

gittiği yere bağlı o.eğer yakın mesafeye gidiyorsa ayda 2 sefer yapabilir.bu sabit birşey değildir.
şirket navlun konusunda taşınacak malın sahibiyle anlaşır.yol masrafları bundan düşünce kalan parayı alırsın...


_____________________________



 
569 Mesaj
8 Ağustos 2007; 0:04:34 

tavsiye edermisin tırcılığı?


_____________________________



 
1798 Mesaj
8 Ağustos 2007; 0:09:46 

bana sorarsan zor iş.tek arabayla zor yapılır.arabayı peşin almazsan borç bitene kadar para almazsın.borcun biter arabanın masrafları başlar.o yüzden pek bulaşma derim.bu iş ya genç bekar adamın işidir ya da emekli yaşlı adamın.günlerce eve gitmiceksin bunuda düşün.stres var.ömrün yollarda geccek.birde beklemesi var.gümrükte bekletirler yük için bekletirler.tekrar düşün derim


_____________________________



 
569 Mesaj
8 Ağustos 2007; 0:27:35 

gözüm korktu valla zor iş.haklısın gerçekten bekar adam işi bence de.en iyisi bulaşmamak.Allah yapanlara kolaylık versin.sen bu işle mi meşgulsün


_____________________________



 
1798 Mesaj
8 Ağustos 2007; 0:59:38 

babam yapıyor.2 senedir bu işte.önceden başka işle meşguldü.25 sene önce tırcıymış.2 senedir tekrar bulaştı


_____________________________



 
8 Mesaj
8 Ağustos 2007; 13:38:13 

TEŞEKKÜREDERİM EKSİKLERİMİ TAMAMLADIĞIN İÇİN.....AYRICA ÇEKİCİLER ÇOK ÖNEMLİ NAKLİYE ARAÇLARIDIR...


_____________________________



 
8 Mesaj
8 Ağustos 2007; 13:40:29 

EVET SRC VE TİCARİ TAŞIT KULLANMA BELGESİ D SINIFI EHLİYET. ULUSLARASI ÇALIŞILYORSA... TURİNGOTOMOBİL KURUMU EHLİYETİ YAPILAN SINAVLAR ....


_____________________________



 
1798 Mesaj
8 Ağustos 2007; 14:01:03 

aynen
quote:

Orjinalden alıntı: motorcu18

TEŞEKKÜREDERİM EKSİKLERİMİ TAMAMLADIĞIN İÇİN.....AYRICA ÇEKİCİLER ÇOK ÖNEMLİ NAKLİYE ARAÇLARIDIR...



_____________________________



15386 Mesaj
8 Ağustos 2007; 18:04:54 

Kardeşim yanlışın var.Axor 3240 benim arabamdan az yakar.Senin arabanın boşu kaç ton geliyor.Benimki boşken 13.500 geliyor.Şöför 1 haftadır 30 tondan aşağı inmiyor.Araba 100 km de %37 yakıyor.Araba anca rahatladı.Dün 19 ton gördü.Kendine geldi.Devamlı tonaj çalışacaksam benimde tercihim Scania olur.Axor,Cargo,Askam Hepsi yalan tonaj işinde.Ama benim ona göre param vardır.Parçasına verecek fazla param yoktur.O yüzden tercihimi pro dan yana kullandım.


_____________________________



15386 Mesaj
8 Ağustos 2007; 18:25:16 

Bu adamlar 30 tonla yüklüyken 125 le mi gidiyor.Ki o kadar basmaz zaten.Yanlışları vardır.


_____________________________



 
8 Mesaj
19 Ağustos 2007; 18:47:40 

MERHABA SCANİA İSVEÇ İN İYİ KAMYONLARINDANDIR. ANCAK ÇOK TEFERRUATLI KAMYONLAR YÜK VE RAMPAYA BANAMISIN DEMEZ ÇÜNKÜ ÜLKE HEP DAĞLIK ONA GÖRE YAPILIYOR.AYRICA VİETNAM VE TÜRKİYE İÇİN ÖZEL ÜRETİMİ VAR..3240 LARA GELİNCE ÇOK SERİ BİR KAMYON TONAJLI YÜKLERDE YAKIT TÜKETİMİ %39 LARA ÇIKIYOR ANCAK NORMAL TONAJDA VE HAFİF YÜKLERDE %33LERE KADAR YAKIT TÜKETİMİ VAR..AYRICA COK HIZLI GIDEN KAMYON VB..ARAÇLAR LASTİK DAYANDIRMAZ... BAKIM MASRAFLARI BİRAZ AĞIR.. ŞANZIMAN YARI OTOMATİK EPS YOKSA SCANİA TABİKİ GÜZEL KAMYON ZATEN ALMANLAR MERCEDES AT SCANIA KATIR DİYORLAR..TESEKKÜR EDERİM BİZDE 2521 VAR YETERLİ TONAJ ATMIYORUZ DİNGİL HAVA DA OLSUN UCUZ OLSUN...OTO TEK2 ÖMER


_____________________________



 
14 Mesaj
19 Şubat 2008; 1:11:29 

benim bindiğim araç ghaliba axor diil,gerçi kapısında 1843 önündede axor yazıor ama... :D kim diyor axor en yüksek 35 yakıor diye???????...valla 7,5 tonla romanaya piteştiye %33 ile gidior...ve dönüşte aynı yerden sarılan yük 18 ton...ve yakıt ortalaması %37-38 lerde....bişiyi bilmeyenelr varsa bence yanlış bilgi vermesinler..sizin nette araştırıp bulduğunuz bilgiler en düşükler....bu arada bir yazımda 8 yıllık tır şöförüyüm demişim...yıl yanlış olmuş...ozmanlar 8 aylık tı...uzun zmaandır girmiordum ve bakiim dedim hatamı gördüm...özür dilerim hatam için kelimeler yanlış olmuş....


_____________________________

not : türkiye-avrupa hattında çalışan en genç tır şöförü.....


 
14 Mesaj
19 Şubat 2008; 1:16:45 


quote:

Orjinalden alıntı: emir18rebrov

bana sorarsan zor iş.tek arabayla zor yapılır.arabayı peşin almazsan borç bitene kadar para almazsın.borcun biter arabanın masrafları başlar.o yüzden pek bulaşma derim.bu iş ya genç bekar adamın işidir ya da emekli yaşlı adamın.günlerce eve gitmiceksin bunuda düşün.stres var.ömrün yollarda geccek.birde beklemesi var.gümrükte bekletirler yük için bekletirler.tekrar düşün derim




affen...tırcılık zor iş diildir aslında...tırcılık hatta bir iş diildir..bir hastalıktır...ben işimi sverek yapıorum ve zevkle yapıorum...başka bir iş daha yoktur bütün dünyayı tek bi kerede gezebileciğin...microsoft un sahibi olacak vatandaş bile bir haftada 9 ülke görmemiştir haytında...ve biz bunu hep yapıoruz:D:D:D: yani işini sevmeyen insanlar ..yaşı kemale ermiş ve hala direksiyom-n başındaki bir insna sorsan tabikide sana rezalet bir iş..berbat bir iş..diycektir...ancak parasınıda bi sor..bakalım ozaman ne diycek:d yaşım henüz 25...yaşımdan fazla ülke gördüm......


_____________________________

not : türkiye-avrupa hattında çalışan en genç tır şöförü.....


89 Mesaj
19 Şubat 2008; 23:39:50 

abı ben sana bişi sorcam saçma olucak belkı dorseyı gerı gerı gidip aldıktan sonra öne dogru giderken dorse neden cıkmıyo ordakı alet (dorsenın cekıcıyle bağlandıgı nokta ismınıu bılmıyorum)germi dönüyoda dorseyı tutuyo cıkmasını engelliyo...
bole yaptık dıyelım hızlandık durmak için frene basılca (oradakı alet ters donmüş olarak durmakta) dorse öne neden kaymıyo???
Analabıldımmı abı..???


_____________________________

DH BMC'ciler Grubu
DH Kamyoncular Grubu
DH Has Kamyoncular Grubu


89 Mesaj
19 Şubat 2008; 23:51:52 

abı bıde baslamısken
uluslar arası calısan bı soför o yolları nerden buluyo tamam turkıyeden cıkıyo bulgarıstandan da gectı dıyelım hollandaya gıdıcek nasıl yapıcak ilk seferı daha nasıl ???


_____________________________

DH BMC'ciler Grubu
DH Kamyoncular Grubu
DH Has Kamyoncular Grubu


 
3 Mesaj
24 Eylül 2008; 20:13:32 

selamın aleyküm abiler ben düzce den emin 1 yıl staj ve 3 yılı askin bir suredir mercedesyetkili servisinde calısıyorum teknik konularda bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya calısırım siz değerli abilerime (( 2 yıllık üni öğrencisiyim bölümüm otomotiv )) saygılar


_____________________________



2190 Mesaj
1 Ekim 2008; 13:17:55 

[font="Arial"]frenler patladiği zaman imdat kilitlermi ?[/font]


_____________________________




 
3 Mesaj
1 Ekim 2008; 15:32:09 

quote:

Orjinalden alıntı: yaman53

[font="Arial"]frenler patladiği zaman imdat kilitlermi ?[/font]

eski araclarda fren patladığı zaman imdat kilitlemiyor. yeni araclarda hava basıncı belli basıncın ( 6 bar ) altına dustuğunde imdatlar kitliyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emin_kalaycı -- 1 Ekim 2008; 15:30:06 >


_____________________________



 
24 Mesaj
1 Ekim 2008; 23:34:47 

fiatcı kardeşim scania gibi retarderi olan araba varmı bea sür bakıyım sen bi r500 veya r580 2 kademe cekmen arabayı asfalta yapiştırmana yetıyomu yetmıyomu.islak yolda dene özellıkle.bilmeden konuşma.büyük araba sür öle büyük konuş.


_____________________________



 
24 Mesaj
1 Ekim 2008; 23:36:51 

procu kardeşimize tonaj konusunda scaniadan yana olmasında katılıyorum.


_____________________________



 
3 Mesaj
2 Ekim 2008; 0:47:27 

tonaj konusu acılmıs galiba bende bişey söylemek istiyorum axor 32400 bence tam bir harfiyat arabası carpma vitesli cerli defransiyel retarderli.. bilgidim bir sahıs 32400 ile tam 55 -- 60 ton calısıyor gerci ben şoför değilim kulanıcıların soför abilerin yorumlarına saygı duyarım


_____________________________



15386 Mesaj
2 Ekim 2008; 0:53:25