Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım
38 Cevap7599 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1367 Mesaj
18 Kasım 2011; 10:22:04 

birçok kişi merak ediyordu. bizim ostim sanayinde bu dönüşümü yapan bir sanayici var. seri dönüşüm çalışmalarına başlayacaklar. henüz seri dönüşüm çalışmasına başlamadıklarını haziranda başlayacaklarını söylediler. ilk hedeflerinin taksiciler ve şarj istasyonları için de taksi durakları olduğunu söyledi.

tek araç yani kişisel kullanıcı için dönüşüm fiyatı da bence şimdilik çok yüksek: 15000 tl fiyat aldım.

haziranda seri dönüşüm başlayınca bu rakamın çok aşağı düşeceğini söyledi.



_____________________________

Plevne Türküsü


5980 Mesaj
18 Kasım 2011; 10:38:03 

Kullanılan ekipmanların menşeine bağlı olarak (tabi fiyatı ayrı konu) belki biz de...


_____________________________



4945 Mesaj
18 Kasım 2011; 10:41:10 

aslında kuş serisi gibi bir araç alınıp riske girilebilir, yoksa full elektronik donanımlı bir arac riske edilemez bu aşamada diye düşünüyorum....


_____________________________

Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...



5980 Mesaj
18 Kasım 2011; 10:44:42 

quote:

Orijinalden alıntı: kocaballi

aslında kuş serisi gibi bir araç alınıp riske girilebilir, yoksa full elektronik donanımlı bir arac riske edilemez bu aşamada diye düşünüyorum....

Dediğim gibi gidip de HandiKenzo, Navato, GPR, Motiker gibi markalar yapıyorsa hayatta bulaşmam ve güvenmem de. İşi pirine bırakacaksın, Toshiba-Panasonic gibi ürünler kullanılsa gözüm kapalı giderim ama diğer ülkelerin işi sakat.. ismim gibi biliyorum kullanılacak piller öyle dandik olacak ki aynı telefon bataryasındaki gibi 1-2 sene sonra şarj tutmayacak, menzil kısalacak vs.vs.


_____________________________



 
7734 Mesaj
18 Kasım 2011; 10:52:08 

Renault broadwaylerin elektrik motoruna uyduğunu duydum hatta sahibinden .com da olmas ılazım bir ilan da gördüm...


_____________________________



2770 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:05:52 







_____________________________


2011 Renault Megane 1.5 Dci 85 HP otantik


5725 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:26:24 

Uydurma iş sorun çıkartır, bu olayın gelişmesi ve araca özel uydurulabilen kaliteli kitlerin üretilmesi lazım, yoksa insanlardan güven beklemek yanlış olur. Hemde bu fiyatlara.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
7653 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:33:06 

quote:

Orijinalden alıntı: MacTavish®







Böyle mi yapıyorlar?
Yanlış görmüyorsam aracın şanzıman-debriyaj duruyor.Bu da güç iletiminde ciddi kayıp demek değil mi ?


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


1367 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:38:58 

bende hep bu pilleri bagajda veya aracın alt kısmında düşünürdüm. pilleri motor üstünde iki çelik kiriş atıp oraya yerleştirmesi enteresan ve güzel aslında.


_____________________________

Plevne Türküsü


2327 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:46:07 

Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.

Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.

Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.

elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.

Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak..
yazın nasıl serinleyecek..
vites geçişleri sıkıntılı olacak..
gücü kontrol etmek zor olacak..
dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...

bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.

Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.

Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.

DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.


_____________________________



1581 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:47:06 

15 bin tl çok para,ayrıca kullanılacak ekipmanların kalitesine göre fiyat neredeyse ikinci el orta halli bir otomobil fiyatına denk gelir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2668 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:56:25 

eğer fotoğrafta gördüğümüz gibi yapıyorlarsa kimse kızmasın, bu çalışmalara destek verilmiyor demesin ama forumda 2 3 kişi toplaşıp bunu yapabilir zaten. hayır şanzıman duruyor, herşey duruyor sadece bir elektrik motoru at üstüne akü doldur bu işler bu kadar kolay değil bence.


_____________________________




Honda Civic HB 1.8 i-Vtec i-Shift


11710 Mesaj
18 Kasım 2011; 11:57:51 

Milyon dolarlık ARGE'ler boşuna o zaman bunu anlıyoruz


_____________________________


Wir Leben Autos.
2012 Astra J | 1.4 Turbo 140HP | Cosmo | Flexride Şasi Sistemi | NAVI600 | Manuel Transmission | Olympic White

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2012 VW Polo - 1.6 TDI 90HP - DSG - Comfortline

http://opelgm.blogspot.com/


5345 Mesaj
18 Kasım 2011; 12:29:33 

Bencede orjinal gibi asla olmaz. Çünkü aşılması gereken bir sürü handikaplar var. Yukarıdaki arkadaşında değilindiği gibi öncelikle ısıtma ve soğutma sistemlerinin komple elektirikli bir motora göre uyarlanması gerekmektedir. Sonra aracın güvenlik boyutu ve en önemli mesele olan menzil sorunu var.

Ama
Ama..
Bir yerlerden başlamak gerekli, son derece olumlu yaklaşıyorum bu gelişmelere.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


2668 Mesaj
18 Kasım 2011; 12:31:58 

aslında orjinal motoru aynen bırakıp bagaj bölümüne elektrikli motor tesisatını bir şekilde kurup gerekli iletimi arka tekerleklere aktararak daha farklı bir tarzda çalışma olabilirdi. yani hem benzinli hem elektrikli seçim hakkı olurdu. he daha büyük proje yapmış olurlardı ancak en azından emsali az olan bir şey yapmış olurlardı.


_____________________________




Honda Civic HB 1.8 i-Vtec i-Shift

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 5 sa. 48 dk. kadarı kaldı.
18 Kasım 2011; 12:35:45 

teknik olarak her şeyi yaptığımızı, içimize sindiğini ve süper olduğunu farzedelim. 2 sene sonra tüvtürke gittiğimizde bu arabanın motoru yok diye sittin sene geçirmezler muayeneden. yasal yoldan işletmeye de kalksan kırk bin türlü bürokrasi çıkartıp yaptığın masraf kadar paranı alır bu devlet... sonuçta biz en kaliteli şeyi de geliştirsek dönüp yüzümüze bakan olmaz.


1414 Mesaj
18 Kasım 2011; 12:41:48 

Güzel çalışma...

Isıtma sorununu bataryadan beslenen bir elektrikli ısıtıcı, soğutma sorununu da aynı şekilde bataryadan beslenen bir kompresörle çözebilirsiniz.

Bir arkadaş vites geçişi demiş, elektrikli motorda vites olmaz, şanzımanda bu DC motoru 1 veya 2. vitese akuple edersin, tüm hız range'ini zaten elektrik motoru verir sabit viteste...

Bu sistemlerin en büyük sorunu menzil, şarj süreleri ve pillerin şarj döngüleri bitince yenileme masrafı. Bu konular aşıldığında fiyatlar da makul seviyelere gelmiş olursa elektrikli araç tercih edebilirim


_____________________________

Samsung NX1000 / 20-50mm 30mm 12-24mm / PSN ID: deathbringer_tr / https://www.flickr.com/photos/cinarkutlar/


2973 Mesaj
18 Kasım 2011; 12:53:30 

Şu resimde işaretlediğim parça ne işe yarıyor?



_____________________________

YTU - Mech. Eng.


3082 Mesaj
18 Kasım 2011; 12:54:46 

ötvsi kaç olur acaba?


_____________________________

Alemin Kralı Çarşı


5907 Mesaj
18 Kasım 2011; 23:01:06 

klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 5 sa. 48 dk. kadarı kaldı.
18 Kasım 2011; 23:06:26 

quote:

Orijinalden alıntı: djoz

klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?

elektrikle çalışan basınçlı sistemler kullanılabilir bence bu bir sorun değil.


 
3664 Mesaj
18 Kasım 2011; 23:13:35 

quote:

Orijinalden alıntı: djoz

klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?

dizel motorda nasıl tutuyorsa öyle.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


 
3664 Mesaj
18 Kasım 2011; 23:15:11 

quote:

Orijinalden alıntı: the_rion80

Güzel çalışma...

Isıtma sorununu bataryadan beslenen bir elektrikli ısıtıcı, soğutma sorununu da aynı şekilde bataryadan beslenen bir kompresörle çözebilirsiniz.

Bir arkadaş vites geçişi demiş, elektrikli motorda vites olmaz, şanzımanda bu DC motoru 1 veya 2. vitese akuple edersin, tüm hız range'ini zaten elektrik motoru verir sabit viteste...

Bu sistemlerin en büyük sorunu menzil, şarj süreleri ve pillerin şarj döngüleri bitince yenileme masrafı. Bu konular aşıldığında fiyatlar da makul seviyelere gelmiş olursa elektrikli araç tercih edebilirim

soğutma için kompresör takıyorsa aynı sistemi ısıtma için de kullanablir. hazır böyle verimli bi sistem kurmuşken rezistans ile ısınmaya çalışmak mantıksız olurdu.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


2770 Mesaj
18 Kasım 2011; 23:33:22 

biz en az 15 yıl daha petrolle giden arabalara bineriz beyler.


_____________________________


2011 Renault Megane 1.5 Dci 85 HP otantik

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 5 sa. 48 dk. kadarı kaldı.
18 Kasım 2011; 23:37:30 

quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan

quote:

Orijinalden alıntı: djoz

klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?

dizel motorda nasıl tutuyorsa öyle.

merak ettim ama internette bulamadım, dizel motorlarda fren sistemi nasıl çalışır?


 
3664 Mesaj
18 Kasım 2011; 23:47:04 

quote:

Orijinalden alıntı: suicide

quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan

quote:

Orijinalden alıntı: djoz

klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?

dizel motorda nasıl tutuyorsa öyle.

merak ettim ama internette bulamadım, dizel motorlarda fren sistemi nasıl çalışır?

dizelde bogaz kelebegi olmadigi icin emme manifoldunda istenen vakum olusmaz. gunumuz araclarinda vakum ile calisan westinghouse fren sistemlerinin booster ile emme manifoldu arasinda bir baglanti olur. tabi bu benzinli araclar icin gecerli. dizel motorlardaki fren icin ise vakumu ayri bir vakum pompasi saglar.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


2823 Mesaj
18 Kasım 2011; 23:53:15 

Pardon da ben en basitiinsignia yı calibrayı hiçbiraracı bu hale getirtmem ancak şahin i falan hele ki audibmw gibi premium araçlarayaptırmayı düşünen varsa ki bence lada samarave şahin dışına yazıkolur aman abi haydar ustaya bırakmayın güzelim arabalarınızı :)


_____________________________

2009 Opel Insignia Turbo Cosmo 180 Hp Navigation+Sunroof+Leather
2010 Ford Focus Titanium TDCI 109 Ps
2010 Ford Fiesta Trend TDCI 68 PS
1995 Opel Calibra Turbo 4x4 C20let Getrag 297 HP Dyno (chip+filtre+turbo+katalizör iptali...)


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 5 sa. 48 dk. kadarı kaldı.
18 Kasım 2011; 23:54:43 

quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan
dizelde bogaz kelebegi olmadigi icin emme manifoldunda istenen vakum olusmaz. gunumuz araclarinda vakum ile calisan westinghouse fren sistemlerinin booster ile emme manifoldu arasinda bir baglanti olur. tabi bu benzinli araclar icin gecerli. dizel motorlardaki fren icin ise vakumu ayri bir vakum pompasi saglar.

cevap için teşekkürler. düşünüyorum dizelde de emme manifoldu var neden vakum ordan alınamasın diye, boğaz kelebeğini atlamışım


 
165 Mesaj
19 Kasım 2011; 0:37:50 

su birikintisinden geçerse ne olacak peki


_____________________________



 
1158 Mesaj
19 Kasım 2011; 1:51:33 

OSTİM'deki bu çalışma ne sonuç verir nasıldır bilmem ama yapan yapmış. Üstelik 650 hp!

Buyrun siz karar verin olur mu olmaz mı...


http://www.youtube.com/watch?v=KUw9RcjJiTE


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2753 Mesaj
19 Kasım 2011; 2:26:43 

30 tane akü alın. Konvansiyonel... Bir de Siemens motoru. Çıkma. 3200 lira. 0-100 3 saniyede. O Broadway'in bunu yapamamsının tek nedeni bagajının boş olması.

GM ev1. 90'larda üretildi. Piyasada tutuldu. İnsanlar kullandı. Sonra toplatıldılar. Belgeseli de var: "Who killed the electric car?"

Nedense "belgesel" de söylemiyor, ama galiba öyle sanıyorum ki, elektrikli arabanın problemi fazla modüler olması (!)



 
1897 Mesaj
19 Kasım 2011; 17:57:48 

quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

30 tane akü alın. Konvansiyonel... Bir de Siemens motoru. Çıkma. 3200 lira. 0-100 3 saniyede. O Broadway'in bunu yapamamsının tek nedeni bagajının boş olması.

GM ev1. 90'larda üretildi. Piyasada tutuldu. İnsanlar kullandı. Sonra toplatıldılar. Belgeseli de var: "Who killed the electric car?"

Nedense "belgesel" de söylemiyor, ama galiba öyle sanıyorum ki, elektrikli arabanın problemi fazla modüler olması (!)



Aslında mesele, yakıt üstünden para kazanan kartellerin ve hükümetlerin ellerinin bomboş kalması meselesi. Yeni çıkacak elektrikli araçlarda da firmalar pilleri satmayı değil kiralamayı planlıyorlar. Böylece kira bedeli üzerinden ilgili karteller-hükümetler paylarını almaya devam edebilecekler.


 
467 Mesaj
4 Aralık 2011; 18:20:47 

quote:

Orijinalden alıntı: ENG_civ

quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

30 tane akü alın. Konvansiyonel... Bir de Siemens motoru. Çıkma. 3200 lira. 0-100 3 saniyede. O Broadway'in bunu yapamamsının tek nedeni bagajının boş olması.

GM ev1. 90'larda üretildi. Piyasada tutuldu. İnsanlar kullandı. Sonra toplatıldılar. Belgeseli de var: "Who killed the electric car?"

Nedense "belgesel" de söylemiyor, ama galiba öyle sanıyorum ki, elektrikli arabanın problemi fazla modüler olması (!)



Aslında mesele, yakıt üstünden para kazanan kartellerin ve hükümetlerin ellerinin bomboş kalması meselesi. Yeni çıkacak elektrikli araçlarda da firmalar pilleri satmayı değil kiralamayı planlıyorlar. Böylece kira bedeli üzerinden ilgili karteller-hükümetler paylarını almaya devam edebilecekler.

Bu pil kiralama meselesi bana çok saçma geliyor, aylık neredeyse 200-300 lira para ödemek gerekiyor şarjıyla, kirasıyla vs. O zaman da bir anlamı kalmıyor elektrikli arabanın. Adamların dediğine göre şarj istasyonlarında sizin pilinizi alıp yerine hazır şarj edilmiş pili koyacaklarmış, böylece bekleme derdi olmayacakmış. Zannedersem kira meselesi de buradan kaynaklanıyor, yoksa ben gidip o kadar para verip yepyeni pil alıcam, sonra adam onu şarj istasyonunda söküp bana eski pili vericek, o iş olmazdı. O zaman da şarj olana kadar beklemek gerekirdi. Elektrikli araç dönüşümü için bakanlıktan onay çıkacak, muayeneden geçerken de sorun olmayacak. Yeter ki işi ehil birisi yapsın, frenleri testi geçsin vs. Dönüşüm izni yakın zamanda çıkacakmış, yasal çalışmalar yapılıyormuş. Fren meselesini de elektrikli vakum pompası ile çözmüş adamlar ama benim de aklıma takılan şey çok dik yokuşlardan inerken frenler şişer ve tutmaz gibi geliyor bana.


_____________________________

imza mimza yok.


 
1 Mesaj
4 Aralık 2011; 21:05:53 

benim anlamadığım şu hırvat lı mate rimac arabayı yapmış azmetmiş dünyanın en hızlı elektrikli arabası internet sitesinden yaptığım araştırmalar sonucu bizim ülkemizde dönüşüm için 2010 kasım ayında yasa çıktı ama bu konudaçok basit projeler var ostimde yapılan geri dönüşümde aracın 180km gittiğinden bahsediyor ama saatte kaç km yapıyor bilgi yok herkes pil ağırlığından kiralamadan bahsediyor arabanın yolda giderken kendi enerjisini kazanma hakkında bir araştırma yok bana göre aracın tavanı güneş paneli olsa kazanım olmazmı olur gelelim fren sistemine araç yokuş aşağı inerken veya frene bastığı zaman fren tertibatına 4 tekere dinamo tertibatı ile enerji ürettirebilirsiniz yeter ki iste fransız alman ingiliz isveç yani kefereler yapsın biz o arabalara binelim ondan sonra vay petrol savaşlar vay pilli araba vay vay lityum ion vay kurşun asit aküler abi harekete geçin en ufak bir deneme dahi bizim geleceğimiz için başta bahsettim ostimdeki geri dönüşüm yapan firma bile çok büyük bişey varsa ankarada gerçekten bu işe ilgisi olan vatana millete hizmet etmek isteyen araştırmacı geliştirmeci arkadaşlar bir araya gelip çalışalım eğer biz hırvat lı mate rimac kadar olamıyorsak kendi kendimize böbürlenmeyelim vay biz böyleyiz şöyle büyüğüz kendimize gelelim saygılar


_____________________________

7614


225 Mesaj
16 Ekim 2013; 1:47:44 

Yalan mı oldu. Ne oldu ostimdeki sanayicinin akibeti


_____________________________



8089 Mesaj
16 Ekim 2013; 1:49:08 

quote:

Orijinalden alıntı: Mc_Leopard

Yalan mı oldu. Ne oldu ostimdeki sanayicinin akibeti

Suikaste uğramış


_____________________________


ALL HAIL THE KING!


674 Mesaj
16 Ekim 2013; 1:53:57 

quote:

Orijinalden alıntı: aktuz

Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.

Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.

Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.

elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.

Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak..
yazın nasıl serinleyecek..
vites geçişleri sıkıntılı olacak..
gücü kontrol etmek zor olacak..
dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...

bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.

Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.

Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.

DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.

Bataryanın sıcaklığı içeri verilecek.

Klima kompressörü kullanılacak

Birden fazla vitese gerek var mı ki vites geçişi olsun. bence debriyaja bile gerek yok.

Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir.

Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız.

Bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Abartılacak kadar da zor değildir.


_____________________________

Alman ve japon otomobilleri.


225 Mesaj
16 Ekim 2013; 1:56:58 

quote:

Orijinalden alıntı: msansertekin

quote:

Orijinalden alıntı: aktuz

Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.

Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.

Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.

elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.

Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak..
yazın nasıl serinleyecek..
vites geçişleri sıkıntılı olacak..
gücü kontrol etmek zor olacak..
dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...

bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.

Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.

Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.

DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.

Bataryanın sıcaklığı içeri verilecek.

Klima kompressörü kullanılacak

Birden fazla vitese gerek var mı ki vites geçişi olsun. bence debriyaja bile gerek yok.

Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir.

Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız.

Bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Abartılacak kadar da zor değildir.

http://forum.donanimhab...831/f_//tm.htm#75242831

Daha önce incelemediyseniz bir göz atabilirsiniz. Faydalı olabilir.


_____________________________



225 Mesaj
16 Ekim 2013; 2:07:05 

Bu arada batarya neredeyse hiç ısınmaz. ( Yani fazla ısınmaz) Isınırsa çok şarj oluyor yada çabuk bitiyor demektir ve sakıncalı bir durumdur ömrü kısalır. Kullanılmaz duruma dahi gelebilir

Aynen klima komprasörü ve hidrolik pompaları gerek

Her motorda oldugu gibi elektrik motorlarında da belli bir dönüş sınırı vardır. 100-200 km gibi bir hız bekleniyorsa vites gerekebilir çünkü maksimum ortalama 10 bin 20bin rmp dolaylarında üretiliyor ve verim o rmp de yüksek oluyor. Kaldı ki motordaki malzeme-sargılar- lehimler bobinler, merkez kaç kuvveti yüzünden 20bin devir üzerine dayanamayabilir.

Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir. (katılıyorum sürücü devreleri ile saglanabilir)

Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız. (katılıyorum ve aracın tavan kısmına boydan boya güneş paneli döşenebilir. Bu sayede arac gündüz hareket halindeyken enerjisinin belli bir kısmını güneşden saglayabilir. Kullanılmayan zamanlarda güneşe park edilerek tam şarjı saglanabilir

Teşekkürler :)


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Elektrikli araç dönüşümü için fiyat aldım
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.266

DonanımHaber’i Takip Et X
Facebook Gözat
Twitter Gözat