birçok kişi merak ediyordu. bizim ostim sanayinde bu dönüşümü yapan bir sanayici var. seri dönüşüm çalışmalarına başlayacaklar. henüz seri dönüşüm çalışmasına başlamadıklarını haziranda başlayacaklarını söylediler. ilk hedeflerinin taksiciler ve şarj istasyonları için de taksi durakları olduğunu söyledi.
tek araç yani kişisel kullanıcı için dönüşüm fiyatı da bence şimdilik çok yüksek: 15000 tl fiyat aldım.
haziranda seri dönüşüm başlayınca bu rakamın çok aşağı düşeceğini söyledi.
OSTİM'deki bu çalışma ne sonuç verir nasıldır bilmem ama yapan yapmış. Üstelik 650 hp!
Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.
Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.
Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.
elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.
Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak.. yazın nasıl serinleyecek.. vites geçişleri sıkıntılı olacak.. gücü kontrol etmek zor olacak.. dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...
bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.
Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.
Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.
DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.
Bataryanın sıcaklığı içeri verilecek.
Klima kompressörü kullanılacak
Birden fazla vitese gerek var mı ki vites geçişi olsun. bence debriyaja bile gerek yok.
Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir.
Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız.
Bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Abartılacak kadar da zor değildir.