Şimdi Ara

dizel arabam sabahları geç çalışıyor.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
40.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.9 DTI motorlu 2003 scenic sahibiyim. acacım sabahları kışın geç çalışırdı. (4 yıldır bende) ama bir sefer marşa basmada 5-10 saniyede çalışırdı. bu sene bu süre arttı. ikinci hatta ücüncü defa marşa bastığım zamanlar oluyor,
    biraz araştırdım. öncelikle kızdırma bujilerine bakacağım. sonrasında, enjektorlerle ilgili olabiliyor diyorlar. ama enjektor sorunu her zaman olmaz mı? benim çalıştıktan sonra problemim yok.
    pompa bakımını yeni yaptırdım. o yüzden ondan olmayacağını düşünüyorum. Akü'den de şüpheli değilim. çünkü aküyü değiştirdikten sonra da farklı bir durum olmamıştı.
    kızdırma bujisini duydum ama birileri de kızdırma rölesi demiş o konuda bilgim yok o parça bizim arabada var mıdır?



  • dizelin böyle sorunları var,belli bir yılı geçince böyle oluyor. en iyisi LPG sanırım.
  • kızdırma büji si veya kam mili sensoru olma ihtimali var. sensor orjinal 130_140 lira servis yan snayi 30 -50 arası
  • bilgi sayar arzayı söğlu yor makınaya bağlamak lazım beni arabada kam mili sensor arıza gosterdı geç çalişmaya başla dı sensor değiştı yıne ariza gosterdi arıza sentesı kaymiş eksantrık kayışi değiştı sente ayarı yapıldı çalişma düzeldı sanayıde birkaçusta enjektor mazot pompası vs atıza dede fakat arıza sentede imiş ara ba gaç çalişmaya başlamişti şimdi düzeld,
  • arkadaşlar,
    peki bunun için nereye gitmeyi önerirsiniz. renault servisine gitsem arıza tespiti kolay mı yapılır. fiyat çok çıkar mı?
    bir de arıza konusunda tam fikir oluşturup öyle gideyim. diyorum. şimdi gidecem kızdırma bujisi değilse, direk enjektorlere dalacaklar gibi bir his var bende sorunsuz giden aracı fazla elletmek istemiyorum.
    ek not olarak, birkaç tespitim var. onları paylaşayım yorumlarınızı bekliyorum.
    Ankara'dayım. sabahları (1c civarı hava) genellikle birinci marş sonunda (8-10 saniye sonunda) veya 2. marş sonunda (7-8 saniye) çalışıyor. sabahtan akşama araba yatıyor. akşam kapalı otoparkta, (11-12 derece) genellikle 2-3 saniye'de çalışıyor. ama derece 11-12 iken sabahları yine geç çalışıyordu.
    ayrıca, memleket antalya, en son kurban bayramında birkaç gün üst üste dece 22-23 olduğu halde araç geç çalıştı. ankaradan farklı olarak ilk marşa basmadan itibaren müthiş sarsıntı vardı. ankara'da bu sarsıntı genelde 2. marşın sonuna doğru oluyordu.
    yorumlarınızı bekliyorum. teşekkürler.




  • hocam bu arızayı daha once duymustum clio 3 forumda aratırsan bulursun
  • kontağı çalıştırmadan önce ekrandaki ışık yanıp sönünceya kadar 2-3 defa aç kapa yapıp öyle çalıştırın... kızdırma bujileri tam ısınmadan motor ateşlemiyor olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: I_tech

    kontağı çalıştırmadan önce ekrandaki ışık yanıp sönünceya kadar 2-3 defa aç kapa yapıp öyle çalıştırın... kızdırma bujileri tam ısınmadan motor ateşlemiyor olabilir...

    Merhaba,
    Önerinizi daha önceleri defalarca denedim. ve fark göremedim. yani olay bundan bağımsız görünüyor. dolayısıyla bana ısıtma bujisi sorunu değil gibi gelmekte.
    ayrıca, Isıtma bujileri, resistans ışığı söndükten sonra da çalışmaya devam eder yazan kullanııcılar olduğunu görmüştüm. ben aynı kanaatte değilim. Zira geçen -2 derecede kontağı açtım. ısıtma ışığı söndü ve marşa bastım. 5-6 saniye sonra marşa basmaya devam ederken ısıtma bujisi ışıklarının tekrar yandığını gördüm. yani buji iş başındayken resistans ışıkları da yanıyor. söndüğünde çalışmıyor.




  • şu aralar cevabini en çok merak ettiğim soru şu,
    sıcaklık ve diğer birçok parametre sabit olduğu halde, neden bazı günler istekli başlıyor ve genelde birinci marşta çalışıyor, (5-6 saniye) ve diğer bazı günler isteksiz başlıyor ve 2. hatta 3. marşta çalışıyor?
  • Evet arkadaşlar, uzun bir süreden sonra geç çalışma olayı ile ilgili yeni haberler var bende.
    2 hafta önce 5-6 defa marşa basmaya başlayınca (bakım zamanı da gelmişti) şaşırmadan şaşmazın yolunu ttum.
    bilgisayara bağladık. ve manyetik tutucu (magnetik kaptör de deniyor) arızasını gördü usta. direk bundandır dedi. ve o parçayı değiştirdik. orijinali baya bi pahalı olduğu için 50TL'ye yan sanayi aldık. ama benim şikayetlerde pek bir değişiklik olmadı. sonrasında (usta da demişti) Aküyü değiştirdim. 4 yıl olmuştu. ve 6. 7. basıştan sonra gücü kalmıyordu. tabi bu sorunu çözmedi daha çok basmaya yarıyordu. Ustaya tekrar gittim. pompa'dan olabileceğini söyledi. Pompacıya gittim. motor soğukken subap ayarlarına bakılsın dedi. Ustaya pas etti. sonra karşılıklı konuştular ve ben aracı Pompacıya akşamdan bıraktım. sabah çalıştırıp bakacaklar. yapılan işlemi görmedim. ayrıntısını öğrenmeye çalıştım. net olarak ne yapıldı anlayamadım. (anlattılar ama) aklımda kalan şu: el pompası var o kaçak yapıyormuş değiştirilmiş, avans ayarları yapılmış. sübap ayarlarına bakılmış. anormallik görülmemiş. pompadan geri kaçırma varmış o düzeltilmiş. (pompa sökülmeden)

    Sonuç: Şu an test ediyorum. bariz bir düzelme var. 3 defa sabah çalıştırdım. 2'sinde birkaç saniye içinde 1. marşta çalıştı. birinde çalışacak gibi olmasına rağmen 3. marşı buldu. testlere devam ediyorum. sonucu inşallah tekrar yazarım.




  • bir de ustalara dedim. ama hepsi ağız birliği etmiş gibi tesadüf dedi.
    bu yaz oldu ve belki 5 defa test ettim aynı olayı.
    yazları antalyada oluyor araba ve yazın çalışma problemi olmuyordu.
    evin önünde bir dut ağacı var sağına park edince töbe çalıştıramıyordum. 5 6 defa marşa basmalar. çalıştırınca düşük rölanti, istop etmeler vs.
    soluna park edince de sorunsuz birinci marşta çalışma.
    sağ tarafta arabanın önü biraz yukarı kalkık duruyordu. ustalar tesadüf diyor. ama bence mutlaka bir açıklaması var. bilmiyorum. böyle bir sorunu yaşayan oldu mu?
  • birkaç günlük testten sonra şu an artık problemlerin halloldu diyebilirim.
    genellikle birinci marşta çalışıyor (2-3 sn içinde)
    bu olmazsa 2. de çalışıyor (hemen) bu durumda birincide de çalışacak gibi istekli oluyor ama belki marş motorunun performansından vs. bi türlü rrrrrrrraaaaa diyemiyor :)
    inşallah bundan sonra kafam biraz daha rahat olacak.
  • sabahları 1.5 dizel fluence 34binde aracım geç calisiyor ve 5-6 saniye sarsinti oliyor.Gun icinde sonraları normal. Akü yeni.isitma bujipieri sağlam. servis yuksek basinc koprosorunu değistirdi sorun çözüldü dedi ama sonuç hala aşağıdaki videoda ki gibi . Benzer sorunu yaşayan ve yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.


    https://youtu.be/xMv_DvusyKw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdulkadir661 -- 19 Şubat 2018; 22:15:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.