Şimdi Ara

DİZEL vs BENZİN (Hava Kirliliği-Karbon Salınımı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
5
Favori
29.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda birçok kişinin yanlış bildiği bir konuyu açmak istiyorum.

    Özellikle son yıllarda otomobillerin websitelerinde ve broşürlerde aracın özelliklerinin yanında Karbondioksit salınımı değerleri veriliyor.

    Bu değerlerde dizel araçların muadil benzinli araçlara göre daha düşük değerlere sahip olduğunu sizler de fark etmişsinizdir.

    CO2 salınımı son yıllarda bütün dünyada düşürülmeye çalışılıyor. Bunun sebebi CO2'nin Sera gazlarından birisi olması, kısaca küresel ısınmaya sebebiyet vermesi.

    O sebeple birçok ülkede düşük emisyona sahip araçları özendirme, daha az vergi alınması gibi çeşitli faaliyetler yürütülüyor. Bu noktada dizel araçların daha temiz olduğunu düşünmeye başlayanlar var. CO2 salınımının düşük çıkmasının ana sebebi dizel araçların benzinli araçlara göre daha az yakıt tüketmesi. Oksijenle tepkimeye giren yakır CO2 ve başka gazlar olarak egzos sisteminden dışarı atılıyor. Burada gözden kaçan o başka zehirli gazlar.

    İnsanların anlaması gereken ve esas can alıcı nokta; Karbondioksit salınımı başka birşey, hava kirliliği başka birşey.

    Dizel araçların Karbondioksit salınımı biraz daha düşük. Bu küresel ısınmaya yol açan sera gazlarını daha az yaydığını gösterir.

    Ancak benzer dizel ve benzinli araçlardan çıkan NOx farkı 24 kat fazla. Yani Dizel bir araç benzinli bir araca göre insan sağlığı açısından 24 kat daha zararlı madde yayıyor.


    Citroen C1/Toyota Aygo
    Diesel (g/km)
    CO2 109
    NOx 0.240

    Benzin
    CO2 109
    NOx 0.010


    NOx nedir derseniz...








  • Dizel motor maalesef benzinli motorla karşılaştırıldığında çok zararlı partiküller ve gazlar yayıyor.


    DIESEL — EXTRA POLLUTION

    Americans continue to perceive diesel as a "dirty" fuel, though today that image is only partly deserved. Because of their lower per-mile fuel consumption, diesel engines generally release less carbon dioxide—the heat-tapping gas primarily responsible for global warming—from the tailpipe. So that's a check on the good side of the pollution chart. But when it comes to smog-forming pollutants and toxic particulate matter, also known as soot, today's diesels are still a lot dirtier than the average gasoline car.

    There are three size categories of soot particles:

    Large soot particles (>10 microns) deposit from the air into your nose, throat, and lungs, causing coughing and irritating your throat, and are ejected from your body through sneezing, coughing, and nose blowing.

    Coarse soot particles (~10 microns) are inhaled into your windpipe and settle there, causing more irritation and more coughing.

    Fine and ultra-fine soot particles (less than 2.5 microns) are the most successful at invading your body—they're small enough to travel deep into your lungs. Once there, these soot particles can irritate and mutate the most sensitive tissues in your lungs, your alveoli. These air sacs exchange oxygen and carbon dioxide from the air you breathe with blood in your capillaries, thus allowing your circulatory system to carry oxygen to the rest of your body. Soot particles, however, make this task more difficult because they cause inflammation and scarring of the alveoli. This also strains your heart because it must work harder to compensate for oxygen loss.

    Soot also finds other ways to harm your body, including:

    chronic bronchitis,
    asthma,
    reduced ability of respiratory system to fight infections and remove foreign particles, and
    cancer.

    All this means that diesel pollution can be deadly, causing premature mortality through cancer or heart and respiratory illnesses. The California Air Resources Board has concluded that diesel soot is responsible for 70% of the state's risk of cancer from airborne toxics. In the population as a whole, studies have shown a 26% increase in mortality in people living in soot-polluted cities.




  • Almancam olmadığı için anlamıyorum.

    Forum'daki Almanca bilen arkadaşlar çevirebilirler.

  • http://www.greenpeace.de/themen/sonstige_themen/nachrichten/artikel/iaa_eroeffnungstag_diesel_macht_krebs/


    Diesel makes cancer!

    Hamburg / Frankfurt / Main, 12.09.2003, published by Greenpeace editorial
    When Chancellor Gerhard Schroeder in the exhibition halls in Frankfurt / Main with a tour of the International Motor Show ( IAA opened), greeted him at the gates of the fair banners: The automotive industry poisons us. The Chancellor makes with. Greenpeace had with his pig-diesel family oriented and a test car with a diesel particulate filter position.

    But the Greepeace activists on this first day of the public have IAA or other banner here. When buying a new Mercedes diesel you read the fine print. Diesel makes cancer! This explains the auto and transportation expert at Greenpeace Günter Hubmann: If the people are interested in the fine print, then they learn from us that are still available from Mercedes diesel cars with no filter. Or how long it will take time. But also, the need for a surcharge must be paid.

    So it's no surprise that a car is one of the three pigs, a diesel Mercedes. But diesel piglets are: a smart and a VW Lupo. All cars are pink and radiant pig in a pig's snout and ears equipped. That there is another way, demonstrates Greenpeace for over a year with the fourth car: a used Mercedes 220 CDI, which by the TÜV Essen was retrofitted with a particulate filter.

    Shortly before the end of the 80,000 kilometer test drive of certified TÜV that the filter is still working properly - for the layman it apparent that a white handkerchief on the exhaust is white and not as conventional diesel vehicles will be black. The soot particles are reduced by 99 percent up to 0.001 grams per kilometer.

    When retrofitting the German carmaker wave still off. We have demonstrated how it works , Guenter Hubmann, auto expert countered with Greenpeace . Now must above all VW tighten and DaimlerChrysler. The auto manufacturers have standard retrofit filter kits for used and old cars offer - and soon.

    This step is absolutely necessary, because otherwise predicted defuse the situation at the earliest for diesel 2014th Until that year, 8,000 people would continue to die from cancer diesel. The toxic soot particles from the exhausts of diesel vehicles also cause millions of people in many heart attacks, asthma and allergies.

    This unnecessary air pollution in view Hubmann said: The producers of the show on IAA and again that their health is important. Basically they are selling sickness and death.

    Even if the German carmaker to offer recently announce soot want is the masking tactics rather than concern for human health. Your notice refers only to individual new models coming onto the market. Moreover, it is solely due to the bare necessity: the new models would not otherwise meet the statutory limits that apply in Europe from 2005.

    In addition, the auto industry wants neither to all diesel models installing soot filters, nor is it ready for the driving diesel vehicles already on the streets to offer retrofit filter. Greenpeace therefore calls on the legislature to finally be active.

    Instead of being celebrated here again as a car-Chancellor warns Hubmann, Chancellor Schroeder should finally make his influence to transform the auto companies in the trot canter.

    Greenpeace is running until Sunday before the IAA protest in Frankfurt / Main from diesel exhaust and diesel cancer.




  • Dizel Partikül Filtresi bir miktar işe yarıyor ama tam olarak sorunu çözmüyor.
  • Güzel konu.

    Teşekkürler arkadaşım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok yararlı bir paylaşım, oldukça bilgilendirici oldu.
    Teşekkürler
  • Konu çok iyi çevreci dizel arkadaslara duyrulur......

    Emeğine sağlık.....
  • Başka başlıklar altında yazmış olduğum birkaç açıklamayı burada da paylaşmak istedim.

    """Bir aracın çevreye olan etkisini sadece emisyon sonuçlarına bakıp değerlendirmek yanlış olur çünkü her ne kadar dizel motorlarda CO2, HC gaz değerleri düşük olsa da, SO2 ve NOx gaz değerleri fazladır, dizel motorlardan çıkıp doğal ortamdaki canlılar tarafından kolayca emilimi gerçekleştirilebilen kanserojen ve gen mutasyonlarına sebep olabilen katı partiküller doğaya salınmaktadır. Bu sebeple Avrupa ülkeleri Dizel Partikül Filtreli motorların üretimini zorunlu hale getirmektedir. Benzinli araçların en büyük çevre kirletici etmeni olan kurşun artık yakıtların ihtivasında bulunmadığı için eskiye nazaran daha az çevre kirletici etkiye sahiptir. Açıkçası katı olsun, fosil olsun, gaz olsun tüm yakıtların yanması sonucunda açığa çıkan gazlar çevreye zararlıdır. Dolayısıyla az kirleten değil hiç kirletmeyen çözümler bulunması gerekir bana göre. Ha 100 yıl ha 500 yıl değişen birşey yok, Dünya'da yaşamın devamlılığı amaçlanıyorsa çevresel etki olmamalıdır."""

    """Egzos gazındaki en önemli çevre kirletici etmenler olan partikül maddeler (tamamen kanserojen / dizellerde oluşuyor) ve azot oksitler (zehirli / dizelin emisyonu benzinliden 7 kat fazla) dizel motorlar tarafından daha yoğun şekilde üretilerek sürekli olarak atmosfer gazlarına karışıyor. Otomotiv markaları partikül madde oluşumunu dizel partikül filtresi ile indirgemeye çalışıyorlar ama azot oksitler konusunda hala ciddi sıkıntılar bulunmaktadır."""




  • Yani gidip benzinli bir Honda alıp bir de lpg taktırdık mı çevre için dadından yinmez diyorsun Recai'cim.
  • Hükümetin yapması gereken Dizel ile ilgili standartları yükseltmesi.

    İnsanımız maalesef düşük yakıt tüketimi için fiyatı pahalı olsa da dizeli tercih ediyor.

    Ancak ülkemizde artan kanser vakalarındaki büyük artışa sebep olan faktörlerden birisi de maalesef dizel yakıt ve araçlardan çıkan zararlı gazlar.

    Avrupa'da sürekli güncellenen Euro standartları da bunun önüne geçmeyi hedefliyor. Ancak henüz kesin bir çözüm bulunamadı.

    Bu nedenle Elektrikli araçlara ne kadar erken geçilirse sağlık açısından o kadar iyi olur. Yoksa gelecek nesiller de tehlike altında yaşamaya devam eder.
  • güzel konu,
    hep dizeller çevreci gibi gösteriliyor ama aslında insan sağlığını benzinli araçlardan çok daha fazla tehdit ediyor.

    Keşke elektrikli araçlar bir an önce yaygınlaşsa...
  • Kusura bakmasin kimse. Bu yakit paralari varken mox kox az cikiyor diye benzinli almam. Arabam 10 numara yag yaksa onu bile koyarim hic umrumda degil. Dunya beni dusunuyor, herkes kurallara uyuyor da tek biz kaldik. Peh....

    Ama zaten arkadan kara duman atan bir vasitanin, daha az kirlettigine inanmak baska birsey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NOx fazla da olsa yapacak çok şey yok.
    Doğayı düşünmek noktasına gelindiğinde insanların toplu taşıma dışında birşey de kullanmamaları gerekiyor.
    Açıkçası evime ve işime yakın ve insan gibi kullanabileceğim toplu taşıma aracı olsa aracımı hiç çıkarmam.
    Ama bu olana kadar tek çarem dizel aracıma binmeye devam etmek gibi görünüyor.
    5 sene daha binip elektriklilere bakacağız artık :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu noktada hükümetin ve sağlık bakanlığının karar alması gerekiyor.

    Daha temiz yakıtlara yönlendirme yapılmalı.
  • Aracında dizel motor bulunan arkadaşlar biraz hiddetlenmişler ama konu sahibi arkadaşta ben de bilgilendirme amaçlı olarak birşeyler paylaştık. Birşeyleri kötülemek için açılan bir konu olduğunu düşünmüyorum şahsen.

    Tabi ki bireysel olarak verilen çabalar bir işe yaramayabilir ama en azından yaptığımız şeylerin ve çevresel etkilerinin bilincinde olmamız gerekir diye düşünüyorum. Bugün bu söylenenlere kulak tıkayanların ilerleyen zamanlarda kendilerinde, yaşlı akrabalarında ve hatta çocuklarında karşılaşacakları geri dönüşsüz kalıtsal hastalıkları da kabullenmesi gerekiyor. Bu durum tüm Dünya açısından çok ciddi tehlikelere gebe. Vakti olan herkese An Inconvenient Truth adlı belgeseli izlemelerini tavsiye ediyorum. Benden sonrakilerin hali benim için hiç önemli değil ya da bana ne ben kendi cebimin hesabını bilirim diyenlerin özellikle izlemesi gerekir diye düşünüyorum.

    Tahmin edilen hava kirliliği sorunları önümüzdeki 50 yıl içinde değil 20 yıl içinde çok ciddi boyutlara ulaşacak arkadaşlar, her geçen yıl bir önceki yıla nazaran geometrik artışlarla hava kirliliği artıyor. Sakın 4.5 milyar yaşındaki dünya 20 yıl sonra mı yaşanılmaz hale gelecek diye saçma sapan düşüncelerle kendimizi avutmayalım. İnsanoğlu Dünya'ya çevresel olarak en büyük zararı son 50 yıl içerisinde vermiştir ve bu zarar her geçen yıl bir öncekini katlayarak devam etmektedir.

    Maalesef ülkemizdeki maddi olanaksızlıklar, toplulumumuzun ekonomik algılarını sarmış ve şekillendirmiştir. Sahip olduklarımızın en iyisi ve kusursuz olduğu düşüncesinde ısrarcı ve bilinçsiz bir toplum haline döndük. Şunu unutmayalım ki, bize sahip olduğunu sandığımız tüm niteliksel varlıkları sağlayan Dünya'nın verdiklerini insanoğlundan geri alma yöntemi korkunç ve acı verici olacaktır...




  • İşte bu yüzden Japonya dizel değil de Hybrid kaynıyor.. Anlatsak dalga geçerler..
  • Eğer ki bekar veya yeni evli birisi olsaydım kesinlikle gidip 2012 model Civic almaz (eskiden hybrid motorlusu vardı ne güzel ama kimse almayınca getirmiyorlar artık), gider CRZ alırdım. Hem çevreye mümkün olduğu kadar az zarar verirdim hem de az yakıt tüketen spor bir aracım olurdu.

    Az yakıt tüketmek sadece dizel motorlu araçlara has bir özellik değildir, güzel bir Hybrid motor tüm motorlardan daha iyi bir seçenektir bana göre.
  • Otomobili kullanırken çevreye verdiğimiz zararı düşünüyoruz ancak otomobilin üretim sürecinde çevreye verdiği zararları es geçiyoruz.
    Hybrid araçlardaki akülerin üretim sürecinde çevreye verdikleri zarar, kullanımları esnasında azalttıkları zarardan çok daha fazla.
    Bu araçlarda daha kolay şarj olması ve maliyetlerinin düşük olması yüzünden Ni-Mh aküler kullanılıyor.

    Elektrikli otomobiller için de durum benzer.
    Li-ion da olsa akülerin üretimi zararsız değil.
    Ayrıca aküleri şarj etmek için gerekli elektriği fosil yakıtlardan üretiyorsak doğaya daha da fazla zarar veriyoruz demektir.
    Enerji çevrimindeki kayıplar da cabası tabi.

    Burada çevreye az zarar vermek için yapabileceğimiz şey toplu taşıma kullanmak.
    Herkes işine, 5 kişilik aracıyla sadece tek kişi olarak gittiği sürece kullandığımız aracın tipi pek de önemli olmuyor.


    Yakıt hücreli veya içte patlamalı ama hidrojen yakıtlı araçlar kullanmak çevreye daha az zararlı olabilir diye düşünüyorum.
    Bir de mümkün olduğu kadar az araç değiştirmek!
    Dünyayı şu anki haline getiren en önemli problem tüketim çılgınlığıdır!




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.