Şimdi Ara

Renault 19 Europa (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
2
Favori
275.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu Europalarda RL diye bir donanım var.Bunun RN-RNA'lardan farkı nedir.
  • 8000 tl bütçeyle escort mu r19 mu?
  • 19
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a320

    8000 tl bütçeyle escort mu r19 mu?

    8000 tl ile alacağınız R19 ancak karbüratörlü ve klimasız bir model olacaktır. Aynı fiyata Escort un enjeksiyonlu hatta 16v olanlarını, kliimalı olanlarını bile bulabilirsiniz. Ama R19 a nazaran parça fiyatları pahalıdır ve ikinci eli daha yavaştır.

    Uzun süre binmeyi düşünüyorsanız Escort tercih edin derim.
  • Arkadaşlar renault 19 1.4 enjeksiyonlu olan ile 1.6 karbüratörlü olanını performans ve yakıt tüketimi olarak kıyaslar mısınız?
    Hangisi daha alınası bir araç olur?
  • 2001 model alizeyi 9 senedir kullanıyoruz araç babamın o zamanlar 11000 tlye aldığımız baba bak 97 vectra cd 7500 onu alalım corollalar 6000 lira falandı , renault diye tutturdu bunu aldık , su an dediğim araçlar europadan pahalı.
    yedek parçası düşünülen gibi ucuz değil VWye peugeota göre ucuz ama insanların aklındaki ucuz renault parçası broadway toroslar için geçerli
    2006 yılına kadar benzinli kullandık , su an lpgli perfonmansda çok da sıkıntı yok işimden dolayı çok araç kullandım , gerçekten sınıfına göre seri bir araç bu araca ilk bindiğmden acemiydim kalkışta 3e takıp çok gitmişliğim olmuştur, klima açıkken sollamalarda zorlanabilirsiniz , virajlarda çok yatıyor ama savurmuyor , ön göğüse koduğunuz şeyler sağa sola gidiyor aman telefon falan koymayın sağdaki telefon sol cam acıksa camdan ucabilir. araba yere çok yakın , almera , micra , accent era , accent admire , c3 , c4 , pluriel, primera, megane 1 , 2 , vectra , astra ile girdiğim yerlere europa ile girince altı sürtüyordu, bunun sebebi alizelerin 175 70 13 kullanması olabilir.
    kliması iyi soğutuyor izmir ve antalyada yaşadığımı düşünürsek ne dediğim daha iyi anlaşilir herhalde. kullandığım araçlar arasında en az yakanı diyebilirim , kasası aslında daha güzel makyajlanabilirmiş, her ne kadar kimseyi inandıramasam da mimar olarak 306 406 bmw e36 kasalarla , 19un ana kasasında benzerlik var bence ,iyi bir makyala bu saydığım araçlara döndürülebilir bence . arka koltuğun yatma özellği var iki parçalı ama nedense oturak tek parçalı bu yüzden tamamen yatırmak zorundasınız, koltuklar bence kaliteli , iç malzemesi de kötü değil bizdeki 2006 golf fsinin mesela kapı çekeceği soyuldu bu araçta hala bir sey yok sadece direksiyonda biraz yıpranma var . amöritsorlerin patlama riski yuksek , br de dikkat ettiğim karoseri işçiliği pek onemsenmemiş araçta en ufak hasar yok ama çamurluklar kayık duruyor , gören araç kazalı diyor bunu başka europalarda da baktım sinyal lambaları içinde geçerli bu.




  • bu araçlarda 4 .nokta enjeksiyonlu olanları cok iyiymiş tüplede gayet iyi yakıyormus klimalı temiz bulabilirsin uzun süre binebilecegin bir araç olur
  • 14 senedir Reno 19 1,4 karb. biniyoruz,hala da tüp taktırmadık.şimdilerde benzin manyak ötesi fiyatlara ulaşınca ya tüp yada 1,6 enj+ tüplü modele geçmeyi planlıyorum.

    hiçte sorun çıkarmadı,ne koltuk süngeri pırtladı ne bişey oldu.Doğru düzgün kullanırsanız ,hiç bi arabaya hiç bişey olmaz.

    Sabahları jiklesiz hareket edemezsiniz bu modellerde,illaki 2-3 dk ısıncak,ama ısındıktan sonra roket gibi. Hareket halinde 1.vitese geçirtmez,nerdeyse durduktan sonra geçer.

    Bu yüzden düz yoldan,yokuş bir sokağa girmek için önce yokuş başında durup,1 e atıp ondan sonra yokuşu çıkmam gerekiyor,arkadaki arabaların korna+küfürleride cabası :D

    1,4 olmasına rağmen iyi kaçıyor,bide çok yakmasa ,vazgeçmem arabadan.

    Bunun motoru,bu kasayı çekmediğinden araba zorlanıyor yüksek hızlarda,almışken 1,6 enj+klimalı alınsa 20 yıl sorunsuz binilir.




  • R19 kullandığım ve bildiğim bir araç ama ben sizin yerinizde olsam R19 yerine başka araçlara bakardım.

    ÖRNEK: Bir kaç ay önce 1998 model otomatik vites , klimalı , 1.6 POLO sattık 112.000 km'de. Araç 11.000 TL'ye satıldı. Bizim araç servisteyken dayımın R19'unu kullandım 3-4 gün. POLO'nun servisteki durumu bittikten sonra POLO bana sıfır km araba gibi geldi.

    Bizedeki araç 1998 model , dayımın R19'u 1996 model bizimkinin özelliklik açısından tek artısı kliması olması gibi gözüksede konfor açısından çok farklı bir araçtı. Bence R19 fikrinizden vageçin ve başka bir araca yönelin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X

    R19 kullandığım ve bildiğim bir araç ama ben sizin yerinizde olsam R19 yerine başka araçlara bakardım.

    ÖRNEK: Bir kaç ay önce 1998 model otomatik vites , klimalı , 1.6 POLO sattık 112.000 km'de. Araç 11.000 TL'ye satıldı. Bizim araç servisteyken dayımın R19'unu kullandım 3-4 gün. POLO'nun servisteki durumu bittikten sonra POLO bana sıfır km araba gibi geldi.

    Bizedeki araç 1998 model , dayımın R19'u 1996 model bizimkinin özelliklik açısından tek artısı kliması olması gibi gözüksede konfor açısından çok farklı bir araçtı. Bence R19 fikrinizden vageçin ve başka bir araca yönelin.



    o km'de araöç ,o fiyata nasıl satıldı ya,kazası belası falanmı vardı?Ucuza gitmiş bence..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dökümcübaba -- 8 Temmuz 2015; 10:43:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcse2k3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    R19 kullandığım ve bildiğim bir araç ama ben sizin yerinizde olsam R19 yerine başka araçlara bakardım.

    ÖRNEK: Bir kaç ay önce 1998 model otomatik vites , klimalı , 1.6 POLO sattık 112.000 km'de. Araç 11.000 TL'ye satıldı. Bizim araç servisteyken dayımın R19'unu kullandım 3-4 gün. POLO'nun servisteki durumu bittikten sonra POLO bana sıfır km araba gibi geldi.

    Bizedeki araç 1998 model , dayımın R19'u 1996 model bizimkinin özelliklik açısından tek artısı kliması olması gibi gözüksede konfor açısından çok farklı bir araçtı. Bence R19 fikrinizden vageçin ve başka bir araca yönelin.



    o km'de araöç ,o fiyata nasıl satıldı ya,kazası belası falanmı vardı?Ucuza gitmiş bence..

    Aslında öyle gibi gözüküyor ama öyle değil.
    Aracın motorundaki bazı parçalar değişti ama kilometre ile oynamadık. Aslında kilometresi sıfır oldu ama biz satarken sahtekarlık olmasın diye kilometreyi değiştirmedik. Ayrıca daha sonradan aracın tavanının yarısının değiştiğini öğrendik ki buda aracın büyük bir ihtimalle takla attığını gösterir.
    Bu aracın bu tür durumları olmasa sahibinden.com' 12.500 TL yazar , pazarlık payı ile 12.000 TL'ye de satabilirdik ama başından geçenlerden sonra 11.000 TL piyasasna göre çok iyi satıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stand Alone -- 13 Ekim 2015; 22:25:30 >




  • Herkese selamlar. Ben de 1.6e alize sahibi olarak diğer arkadaşların yazdığı olumlu olumsuz görüşleri kendi aracımla karşılaştırarak objektif olarak yazmak istiyorum. Bu aracın kronik bir sorunu olup olmadığı ile ilgili daha önce arkadaşların belirtmiş olduğu birkaç soruna katılıyorum. Tabi sorun olarak görüp görmemek tamamen size kalmış. Birincisi merkezi kilitte ben de sıkıntı yaşadım. Ön sağ ve sol kilitler uzaktan kumanda ile her zaman açılıyor bunda sorun yok ama arkalar yazın açılıyor kış soğuğunda sıkışıp açılmıyor. Kilitlerin çubuk butonlarını içeriden kaldırıp açmak zorunda kalıyorum. Bunun dışında kilitlerle bir sorunum yok. Bir arkadaşımın belirttiği gibi ne manifoldda ne eksoz sisteminde ne de motorda en ufak bir sorun yaşamadım. Megane’da da kullanılan 1.6e motor mükemmel dayanıklı ve sağlam bir makine. Vites geçişlerine gelince soğuk havalarda ilk birkaç kilometre ikinci vitesten bire düşerken zor geçiyor sonra düzeliyor. Kolay geçmesi için aracın hızını birinci vites hızına düşüyorsunuz o da sadece birkaç kilometre boyunca. Daha önce 2008 Megane kullandım onda bile aynı sorun vardı. Bu sorun (tabii sorun olarak algılanırsa) 19 europaya özgü bir sorun olmayıp hemen hemen tüm manuel şanzımanların ortak sorunudur. Diğer bir konu aracın hızlı ve sert kalkışlarda çekiş lastiklerinin patinaja düşmesi. Bu doğrudur benim de yaşadığım ve 19’lara özgü tek sorun budur. İyi yol tutmadığına ve yüksek hızlara çıkamadığına katılmıyorum. Şayet yürüyeninde sorun yok ve amortisörleriniz de iyi durumda ise iddia ediyorum bu aracın hatcback modelleri 2008 megane kadar iyi bir yol tutuşa sahip. Daha iyisi ancak yeni model focus ya da Vw’lerdir. Yüksek hızlara çıkamadığına gelince şayet yol durumunuz uygun ise (düzlük, otoyol vs) 11 yıllık aracımın 170-180’lere kadar nasıl istekle ve süratle çıktığını “19’lar hızlanmıyor” diyen arkadaşlara ancak birlikte seyahat edersek kolaylıkla ispat edebilir ağızlarını açık bırakabilirimÇok seri bir araç, performansı çok iyi buna göre yakıtı gayet düşük. Genelde sakin kullanır yüksek hız falan yapmam. Şehir içi şehir dışı karışık tüketimi 8.2 litre ölçüyorum. Bugün üretilen en iyi 1.2-1.3 motorlu küçük arabalar bile pratikte 6.5 7.0 litre yakıyor. Konforuna gelince yıllar geçtikçe bozuk yollarda kapı içleri konsol ve plastik aksamdan gelen çıtırtılar artıyor haliyle. Kasislerde ve bozuk zeminlerde süspansiyon gürültülü çalışıyor. Düz yolda böyle bir sorun yok. Motor bölmesine kadar en küçük bir paslanma yok fakat yan camların fitil altları pas açısından zayıf bölgeler. Rot ayarı vs istemiyor. Bakım giderleri çok düşük. Parça problemi yok. Sonuçta Renault vakt-i zamanında bu araçların reklamını yaparken “Yıllarca yepyeni” sloganı ile tanıtmıştı. Yaşadım ve gördüm bence bunu fazlasıyla hak ediyor.




  • ilk önce Forever EUROPA DİORUM
    çok güzel ve ekonomik bir araç inanın şahinden ,broadwayden, accent,escort(bazı modelleri) den daha iyi bir araç garantisini veririm alacaksanız 1.6 alıcaksınız çünkü 1.4 motor europaya küçük geliyor ve lpg takıldığında 1.4 motor yakıt olarak 1.6 dan çok yakıyor ayrıca bayırlarda 1.4 motor bayılıyor resmen bunun için alıcaksanız enjeksiyonlu 1.6 europa alın keyfinize bakın diyorum saygılar
  • yıl 2011 aylardan nisan 8000tl civarı nakıtım vardı az yakan guzel bı araba almak ıstıyordum arastırdım brodwayler duzgunu 6-7 cıvarı tofaslar yakıt yonunden ıtıcı gelıyordu niyetımde europa vardı ama uygunu 10bınden asagı degıl 1.6 injeksliler cok guzel yakıtıda ıyı ama 11-12 civarı en sonunda 8000bin tlye 98 model 1.4 rna karburotorlu hidrolıklı kazasız temız motorlu bıtane sansıma denkgeldı 58tlye 320 km temız gıttım 3/1i sehır ıcı yanı 25lt ile 320km yakıt yonunden gercekten cok memnunum 1.6i guzel ama parasıda ona gore bundanda az yakacagını sanmıyorum bu paraya daha ne alınabılırkı ayrıca konfor yonundende memnun 2004 focusum vardı abartmıyorum nerdeyse aratmıyor genıslıgıde aynı sekılde tatmın edıcı parca yonunden yorum yapacak kadar kullanmadım yalan solemeye gerek yok almadan once forumlarıdakı fıkırler gercekten yon verıcı oluyor samımıyetıme ınanın arkadaslar.
  • 2 yıl içerisinde yaklaşık 100.000km kadar 2001 model Alize modelini kullandım, genel olarak iyi bir araç bu süre içerisinde yaşadığım en büyük sorun kapı kilitleri idi. Yolda giderken açılmasını mı deyim, kapanmamasını mı, bilemiyorum. Soğuk havalarda vites geçişi biraz zor oluyor. Yakıtı emsali birçok arabadan az ve ekonomik, yedek parça fiyatı TOFAŞ kuş serisine göre pahalı ama WW, Toyata..vs ye göre ucuz. İkinci eli iyidir. Altı biraz yere yakındır. özellikle 120km/h hızlardan sonra yan rüzgarlardan fazla etkileniyor. Düz yolda yüksek sürette yol tutuşunda bir sorun yok ancak yüksek süretle viraja girmeye gelmiyor. Kalkışları sert yaparsanız ön tekerler patinaja düşüyor. HB modelinin bagajı aile için küçük sayılır. Performans için 1600cc enjeksiyonlu ya da karbüratörlü tercih edin. 1400cc de gidiyor ancak performns olarak yeterli olur mu bilmiyorum. tercihim 1,6 motor olurdu.




  • arkadaşlar bende 1.4 enjeksyonlu europa var 1997 model...aracım 60 tl lik lpg ile zorla 200 km yol yapıyor..lpg sıralı değil markası atiker..ayar yaptırılmış rakam bu..çok fazla değilmi yakıt ne yapmalıyım? lütfen yardımcı olun
  • Yukleresim.com

    1999 model 1.6 klimalı enjeksiyonlu aracım şu an 137 bin km de 40 bin km de 2000 senesinde aldım.
    büyük kazası yok, ufak tefek çizikleri mevcut, birkez eksoz değiştiridim. geçen sene abim memlekete karabüke giderken yolda kaldı triger kayışını ve motor kayışını ne var ne yok değiştirmiş 400 civar para vermiş.
    0 100 km hızlanması ise sadece 10 saniye kaç kere denedim hep 10 saniyeyi buluyor, aracım de lpg yok taktırmayıda düşünmüyorum, taktıranlardan duyuyorum 300 kuruş yakıyor diyorlar bense 280 kuruş yakıyorum. 200 km hızı da görüyorum.
    aracı sorunsuz kullanıyorum, 90 beygir.bu hafta yıllık izindeydim 960 km yol yaptım 6.6 litre yakmışım,
    giderken klima kapalı idi ve tek gittim bagajda sadece bir valiz vardı, dönüşte hanımı da aldım 2 çocuk ve ben bagaj ağzına kadar dolu idi, 64 litre benzin harcadım 275 tl ye,
    km de 286 kuruş yakmışım bence çok yakmış hani uzun yolda 230 kuruşa felen düşse sorun değil de.
    giderken 100-120 arası gittim bir kere motosiklete yetişmek için 200 km hızı gördüm, bıraktım otobanda oldugum için radara felen girerim diye.
    gelirken klima açıktı 120 yi geçmedim.

    araçtan memnunum ama ford mondeo almak için uğraşıyorum, belkide vazgeçebilirim.
    bende birde hyundaı stareks var 140 beygir,
    birde yamaha fazer var 98 beygir o başka bir araç zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihan3478 -- 31 Temmuz 2011; 17:03:17 >




  • cihan3478 kardeşim bende de var 1999 model r19 RTE yemim olsun 350 krş yakıyor lpg de benzin hiç demedim ama tahminim 400 krş yakıyor ve göğüs kısmında çıtırdamalar çok araba güzel iyi hoş ama abi yakıtını övmeyin hepsi aynı
  • Bizde 1995 model 19 var araç yakıt tüketiminde çok iyi yanlız lpg takınca çok fazla performans kaybı yaşıyor taktırma derim ben.Ses yalıtımı çok kötü ve rüzgarlardan çok etkileniyor :D
  • ilk önce Forever EUROPA DİORUM
    çok güzel ve ekonomik bir araç inanın şahinden ,broadwayden, accent,escort(bazı modelleri) den daha iyi bir araç garantisini veririm alacaksanız 1.6 alıcaksınız çünkü 1.4 motor europaya küçük geliyor ve lpg takıldığında 1.4 motor yakıt olarak 1.6 dan çok yakıyor ayrıca bayırlarda 1.4 motor bayılıyor resmen bunun için alıcaksanız enjeksiyonlu 1.6 europa alın keyfinize bakın diyorum saygılar




    hiç öle deme
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.