- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DİKKAT! AÇIK HATLAR USULSÜZ OLARAK FATURALIYA DÖNÜŞEBİLİR…
35 Cevap3097 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
11 Mesaj
12 Kasım 2011; 2:59:55 

Merhaba,

Aşağıdaki yazımda, başımdan geçen bir olayı kaleme almak istedim. Bildiğiniz gibi piyasada AÇIK HAT olarak adlandırılan ve ülkemizde yasal satışına izin verilmeyen GSM hatları mevcuttur. Pazarlama kitlesi her ne kadar 18 yaşından küçükleri hedeflese de, suça yönelik birçok kişinin rahatlıkla bu hatlara erişmesi mümkündür. Ortaya çıkacak yasal durumlarda doğrudan hattın kayıtlı olduğu kişi zor durumda kalacaktır.

Ben, halen kullanmakta olduğum faturasız AVEA hattıma 2008 yılında gelen “Adres ve kimlik bilgilerinin güncellenmesi için en yakın bayiimize uğrayın” mesajını dikkate alarak Pendik’te bulunan ilgili GSM Operatörünün yetkili bayisine gittim. Abonelik sözleşmesinde belirtilen Abone Bilgileri‘nde ibraz edilmesi yeterli olan “Faturasız hat için: Nüfus cüzdanı/ehliyet/pasaport fotokopisi” maddesine güvenerek nüfus cüzdanı fotokopisini teslim ederek güncelleme işlemlerini tamamladım.

Ancak, ilgili GSM Operatörünün yetkili bayisi, benim iznim, bilgim ve imzam olmadan kimlik fotokopisinden bir kopya daha çıkartıp, üzerine “ASLI GİBİDİR” mührü, bayii kodu/kaşesi ve bayii yetkilisi imzası ile bir tane faturasız hat çıkartıp 30.04.2008 tarihinde kullanıma açmış. Sözleşmedeki imza, anne kızlık soyadı ve adres bana ait değil. Üstelik sözleşme belirtilen TÜLÜN Sokak adı, değil Pendik’te İstanbul’da bile yok…

Bu hat, 14.04.2009 tarihinde Kocaeli’nin Hereke İlçesi’nde ilgili GSM Operatörünün başka bir yetkili bayisi tarafından usulsüz olarak faturalıya geçişi sağlanmış. İlgili GSM Operatörünün web sitesinde de belirttiği Faturasız Hat İşlemleri/Gerekli Belgeler arasında yer alan “Sabit Fatura Alternatifi” olarak “R*m***n YA*Ç*N” adlı hiç tanımadığım şahsa ait Sağlık Belgesi gösterilmiş ve ilgili GSM Operatörü de buna onay vererek AÇIK HATTIN FATURALI HATTA GEÇİŞİ sağlanmış. 3 Aylık fatura ödenmeyince 08.09.2009 ilgili GSM Operatörünün müşteri temsilcisi durumu tarafıma bildirdi. Her ne kadar bilgim dışında bir işlem yapıldığını anlatsam da, ikna olmayıp evime icra tebligatı gönderdiler. 05.08.2010 Tarihinde yasal süre içerisinde icraya itiraz ettim. Ancak yine yakamı bırakmadılar. Evime mektupla, telefonlarıma ise mesaj ile “Borcun ödenmemesi durumunda haciz işlemlerinin başlatılacağı” bilgilendirmeleri yapılmakta. “Çamur at, izi kalsın” misali, hem komşularım karşısında küçük düşürüldüm, hem de ailemde huzur kalmadı. Ne zaman haciz gelir korkusu insanın oldukça rahatsız ediyor. İlgili GSM Operatörü veya yetkili bayilerinin çıkarları yüzünden durduk yere icralık oldum, huzurum bozuldu.

Amacım her hangi bir kuruluşu karalamak değildir. Sizlerinde başına USULSÜZ FATURALI AÇIK HAT vakası gelmemesi için dikkatinizi bu yöne çekmektir. GSM Abonelik sözleşme sisteminde, kontrol mekanizmasında ve operatörlerin müşterilerine çözüm odaklı yaklaşımında eksiklikler olduğunu düşünüyorum. Benim gibi daha fazla vatandaşımızın mağdur kalmaması adına Devletimizin bu konuda yasal düzenlemelere gitmesini bekliyorum.

İyi Günler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YukselDMK -- 12 Kasım 2011; 3:09:29 >


_____________________________



1267 Mesaj
12 Kasım 2011; 8:13:26 

öncelikle geçmiş olsun. kimlik fotokopisinin üzerine şu işlem içindir diye yazmak gerekiyor ayrıca bütün operatörleri arada bir arayarak adımıza kayıtlı hatları kontrol etmek faydalı olur. Iyi bir avukat bulup hattı açana, faturalı hatta çevirene ve operatöre hem ceza hem tazminat davası açabilirsiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
11 Mesaj
12 Kasım 2011; 9:50:25 

30.04.2008 Tarihinde bu AÇIK HAT kullanıma başlamış.

Abonelik sözleşmeleri yapılırken alınan kimlik fotokopilerinin başka bir amaçla ve başka bir yerde kullanılmasının engellenmesini teminen "05XXXXXXXXXno'lu hatta dayanak belge olup; tek başına ya da başka bir işlem için kullanılmaz" şeklindeki bir ifadenin yer aldığı bir kaşenin kimlik fotokopilerinin üstüne basılması gerektiği ve uygulamalar hakkında tüketicilerin bilgilendirilmesinin sağlanması gerektiği ve bu işlem için 2010 yılı Kasım ayına kadar GSM Şirketlerine süre verildiği, aşağıdaki linkte mevcuttur.
Kaynak: http://www.tbmm.gov.tr/...rlar/d23/gkcetvel53.pdf

Diğer taraftan, 5809 Sayılı ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU'nun 56 maddesine bakmakta fayda var.

Abone ve cihaz kimlik bilgilerinin güvenliği

MADDE 56 – (1) Abone kimlik ve iletişim bilgilerini taşıyan özel bilgiler ile cihazların elektronik kimlik bilgilerini taşıyan her türlü yazılım, kart, araç veya gereç yetkisiz ve izinsiz olarak kopyalanamaz, muhafaza edilemez, dağıtılamaz, kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla kullanılamaz.

(2) İşletmeci veya adına iş yapan temsilcisine abonelik kaydı sırasında abonelik bilgileri konusunda gerçek dışı belge ve bilgi verilemez.

(3) Abonelik tesisi için gerekli kimlik belgeleri örneği alınmadan işletmeci veya adına iş yapan temsilcisi tarafından abonelik kaydı yapılamaz.

(4) Abonelik tesisine ilişkin usul ve esaslar Kurum tarafından yönetmelikle belirlenir.
Kaynak: http://mevzuat.basbakan...Search=&MevzuatIliski=0




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YukselDMK -- 12 Kasım 2011; 9:53:27 >


_____________________________



673 Mesaj
12 Kasım 2011; 10:39:53 

Bu işlem fotokopi makinası ile bile yapılabilir, sonuçta hafızalı fotokopi makinaları var. Siz yazarsınız, adamlar sizden sonra hafızadan bastırıverir ihtiyaç kadar! Aslında en güzeli yeni nüfus cüzdanlarına biran önce geçmek. Kredi kartı gibi olacak bu cüzdanlar sayesinde kimlik ile dolandırıcılıkların da biraz olsun önü alınır. Sizin adınıza hat açmışlar, başkaları şirket açıp kara para bile aklıyor, vergi borçları çıkıyor neler neler.


_____________________________



4487 Mesaj
12 Kasım 2011; 20:01:18 

Diyecek laf yok. En yakın zamanda Müşteri Hizmetlerinden TC Kimlik numaralarına kayıtlı olan numaraların dökümünü istemek lazım. Yarın birgün biryerden patlak verirse uğraş dur.


_____________________________



 
11 Mesaj
12 Kasım 2011; 20:23:47 

Arkadaşlar, başından bu tür bir durum geçip, sonuçlanan var mı? Bendeki henüz sonuçlamnadı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
3 Mesaj
13 Kasım 2011; 19:46:33 

Merhabalar;

Ödenmiş faturalarımı incelerken bir de ne göreyim? Kamu hattı olarak kullandığım avea hattına 107.26 TL fatura gelmiş. Olur ya bir yanlışlık vardır diye müşteri hizmetlerini aradım. Bana kendinize akıllı telefon almışsınız onun taksitleri dediler. Anladığım kadarı ile kampanyalı bir satış olmuş. ama benim haberim yok. Cevap beklerken, Avea genel müdürlükten aradılar kimlik, imza her şey sizin dediler ve almadıysanız savcılığa gidin dediler. Ankara'da yaşayan biri olarak bambaşka bir ilde adıma telefon almışım! Allah bilir aynı yöntemde adıma hat da çıkarmıştır bayi... Tam bir bayram hediyesi oldu, kurbanda...

Şimdi kendimi aklamayı ve başkasının benim adıma oluşturduğu bu maddi yükten kurtulmak üzere çalışma yapacağım ama nasıl? Son 10 gündür gözlerime uyku girmiyor. Uyuduğum zamanlarda da dolandırıldığıma ve haklı olmama rağmen kendimi nasıl aklayacağımı düşünüyorum.

Aklıma bir kaç alternatif geliyor ama, her türlü önernize ve yol göstermenize ihtiyacım var.

Herkese teşekkürler ederim.


_____________________________



673 Mesaj
13 Kasım 2011; 22:17:54 

quote:

Orijinalden alıntı: maxhan

Merhabalar;

Ödenmiş faturalarımı incelerken bir de ne göreyim? Kamu hattı olarak kullandığım avea hattına 107.26 TL fatura gelmiş. Olur ya bir yanlışlık vardır diye müşteri hizmetlerini aradım. Bana kendinize akıllı telefon almışsınız onun taksitleri dediler. Anladığım kadarı ile kampanyalı bir satış olmuş. ama benim haberim yok. Cevap beklerken, Avea genel müdürlükten aradılar kimlik, imza her şey sizin dediler ve almadıysanız savcılığa gidin dediler. Ankara'da yaşayan biri olarak bambaşka bir ilde adıma telefon almışım! Allah bilir aynı yöntemde adıma hat da çıkarmıştır bayi... Tam bir bayram hediyesi oldu, kurbanda...

Şimdi kendimi aklamayı ve başkasının benim adıma oluşturduğu bu maddi yükten kurtulmak üzere çalışma yapacağım ama nasıl? Son 10 gündür gözlerime uyku girmiyor. Uyuduğum zamanlarda da dolandırıldığıma ve haklı olmama rağmen kendimi nasıl aklayacağımı düşünüyorum.

Aklıma bir kaç alternatif geliyor ama, her türlü önernize ve yol göstermenize ihtiyacım var.

Herkese teşekkürler ederim.

Derhal vakit kaybetmeden mahkeeye başvurun. (Eğer 938,75 tl.yi aşıyorsa, yoksa tüketici hakem heyetine)

Şu ülkeden çekip gidesim geliyor yemin ederim

Ülkemle ve milletimle gurur duyamıyorum açıkçası, her türlü üçkağıt, yalan dolan, tezgah bizde. Bıktım vallahi.

http://www.ttkd.org.tr/ gibi adreslere bakın burada örnek kazanılmış davalar da var.

Bu arada dün İzmir den ziyaretimize gelen kayınvalide eniştesine ve yeğenine ait ayrı ayrı hat açıldığını bu hatlarla konuşulduğunu ve başka hatlara kontör gönderildiğini söyledi. 400 birine 400 birine. Sanırım bu aralar çok arttı bu olaylar. Ceza yok ki kardeşim, yaptırım yok. Daha önce nüfus cüzdanı ile şirket kurma olayları olurdu, şimdi bu başlamış. Millette ne cesaret ne vicdan.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Kasım 2011; 5:00:31 

Allah yardimciniz olsun


5037 Mesaj
14 Kasım 2011; 5:02:52 

En iyisi yetkili bayii hakkında 1. dereceden dolandırıcılık yapmasından dolayı savcılığa suc duyurusunda bulunun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



4487 Mesaj
14 Kasım 2011; 8:09:43 

Herkes günü kurtarma peşinde. Kimsede korku yok. Bu ne rahatlık.
Alacağını almış, millete ödettiriyor. Rezillik.


_____________________________



 
1855 Mesaj
15 Kasım 2011; 0:35:19 

Her ay düzenli 3 operatörü arayıp, teyit etmek gerekiyor TC Kimlik No ile sanırım


_____________________________



2029 Mesaj
15 Kasım 2011; 0:37:53 

quote:

Orijinalden alıntı: YukselDMK

Merhaba,

Aşağıdaki yazımda, başımdan geçen bir olayı kaleme almak istedim. Bildiğiniz gibi piyasada AÇIK HAT olarak adlandırılan ve ülkemizde yasal satışına izin verilmeyen GSM hatları mevcuttur. Pazarlama kitlesi her ne kadar 18 yaşından küçükleri hedeflese de, suça yönelik birçok kişinin rahatlıkla bu hatlara erişmesi mümkündür. Ortaya çıkacak yasal durumlarda doğrudan hattın kayıtlı olduğu kişi zor durumda kalacaktır.

Ben, halen kullanmakta olduğum faturasız AVEA hattıma 2008 yılında gelen “Adres ve kimlik bilgilerinin güncellenmesi için en yakın bayiimize uğrayın” mesajını dikkate alarak Pendik’te bulunan ilgili GSM Operatörünün yetkili bayisine gittim. Abonelik sözleşmesinde belirtilen Abone Bilgileri‘nde ibraz edilmesi yeterli olan “Faturasız hat için: Nüfus cüzdanı/ehliyet/pasaport fotokopisi” maddesine güvenerek nüfus cüzdanı fotokopisini teslim ederek güncelleme işlemlerini tamamladım.

Ancak, ilgili GSM Operatörünün yetkili bayisi, benim iznim, bilgim ve imzam olmadan kimlik fotokopisinden bir kopya daha çıkartıp, üzerine “ASLI GİBİDİR” mührü, bayii kodu/kaşesi ve bayii yetkilisi imzası ile bir tane faturasız hat çıkartıp 30.04.2008 tarihinde kullanıma açmış. Sözleşmedeki imza, anne kızlık soyadı ve adres bana ait değil. Üstelik sözleşme belirtilen TÜLÜN Sokak adı, değil Pendik’te İstanbul’da bile yok…

Bu hat, 14.04.2009 tarihinde Kocaeli’nin Hereke İlçesi’nde ilgili GSM Operatörünün başka bir yetkili bayisi tarafından usulsüz olarak faturalıya geçişi sağlanmış. İlgili GSM Operatörünün web sitesinde de belirttiği Faturasız Hat İşlemleri/Gerekli Belgeler arasında yer alan “Sabit Fatura Alternatifi” olarak “R*m***n YA*Ç*N” adlı hiç tanımadığım şahsa ait Sağlık Belgesi gösterilmiş ve ilgili GSM Operatörü de buna onay vererek AÇIK HATTIN FATURALI HATTA GEÇİŞİ sağlanmış. 3 Aylık fatura ödenmeyince 08.09.2009 ilgili GSM Operatörünün müşteri temsilcisi durumu tarafıma bildirdi. Her ne kadar bilgim dışında bir işlem yapıldığını anlatsam da, ikna olmayıp evime icra tebligatı gönderdiler. 05.08.2010 Tarihinde yasal süre içerisinde icraya itiraz ettim. Ancak yine yakamı bırakmadılar. Evime mektupla, telefonlarıma ise mesaj ile “Borcun ödenmemesi durumunda haciz işlemlerinin başlatılacağı” bilgilendirmeleri yapılmakta. “Çamur at, izi kalsın” misali, hem komşularım karşısında küçük düşürüldüm, hem de ailemde huzur kalmadı. Ne zaman haciz gelir korkusu insanın oldukça rahatsız ediyor. İlgili GSM Operatörü veya yetkili bayilerinin çıkarları yüzünden durduk yere icralık oldum, huzurum bozuldu.

Amacım her hangi bir kuruluşu karalamak değildir. Sizlerinde başına USULSÜZ FATURALI AÇIK HAT vakası gelmemesi için dikkatinizi bu yöne çekmektir. GSM Abonelik sözleşme sisteminde, kontrol mekanizmasında ve operatörlerin müşterilerine çözüm odaklı yaklaşımında eksiklikler olduğunu düşünüyorum. Benim gibi daha fazla vatandaşımızın mağdur kalmaması adına Devletimizin bu konuda yasal düzenlemelere gitmesini bekliyorum.

İyi Günler...

Eğer yasal süresi içinde borca itiraz edip icra takibini durdurduysanız hacze gelemezler. İcra Müdürlüğü'ne gidip takibin durup durmadığını öğrenin. Takip durduysa size itirazın iptali davası açacaklardır. Bir avukatla görüşün davanızı almak isteyecek çok avukat olacaktır.

Ayrıca vakit geçirmeden Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunun. Savcılık, adliyede bulunur. Bir dilekçe ile olayı anlatıp şikayetçi olacaksınız. Nöbetçi savcı ifadenizi alırken size yardımcı olacaktır merak etmeyin. Bu işi de ertelemeyin biran önce suç duyurusunda bulunun. Sonuçta bayide bu işi yapan kişi hapse girecektir.

İlgili GSM operatör'üne maddi ve manevi tazminat davası açın. Çok büyük ihtimalle kazanırsınız. Maddi tazminattan bir şey çıkmaz ama manevi tazminattan para alınırsınız önemli bir miktar.

Bu işler için iyi bir avukattan yardım alın. Suç duyurusunu kendinizde yapabilirsiniz. Oyalanmayın. Suç duyurusundan sonra zaten GSM şirketi yada bayisi sizinle anlaşmaya çalışacaktır, olayı basına bildireceğinizi iletin.


 
11 Mesaj
15 Kasım 2011; 8:56:18 

Yasal süre içerisinde ilçemde bulunan icra müdürlüğüne 2010'da itirazda bulundum. Ancak, aldığım bilgiye göre itiraza iptal davası açmışlar. İcranın açıldığı icra müdürlüğü il dışında olması nedeniyle gidemedim. Telefon ile de bilgi verilmediğini söylediler.

Savcılığa 2009'da suç duyurusunda bulundum. Henüz sonuçlanmadı.

Görüştüğüm avukat var, ancak vekalet vermedim.


_____________________________



2029 Mesaj
15 Kasım 2011; 13:16:35 

quote:

Orijinalden alıntı: YukselDMK

Yasal süre içerisinde ilçemde bulunan icra müdürlüğüne 2010'da itirazda bulundum. Ancak, aldığım bilgiye göre itiraza iptal davası açmışlar. İcranın açıldığı icra müdürlüğü il dışında olması nedeniyle gidemedim. Telefon ile de bilgi verilmediğini söylediler.

Savcılığa 2009'da suç duyurusunda bulundum. Henüz sonuçlanmadı.

Görüştüğüm avukat var, ancak vekalet vermedim.

E-devlet şifreniz varsa www.turkiye.gov.tr' den itirazın iptali davasının nerede açıldığını dosya numarasını görebilirsiniz. Dosyaya bakıp size tebligat yapılıp yapılmadığını kontrol etmenizi öneririm. Bir şekilde muhtara tebligat bırakıldıysa sizin haberiniz yoksa davada savunmanızı yapamayabilirsiniz. Sonra karşı dava açmanız gerekir iş daha da uzar.

Savcılığa suç duyurusunda bulunduğunda size bir hazırlık no vermiş olmaları lazım. Bu numara ile adliyeden dosyanın hangi savcıda olduğunu öğrenip dosyanın aşamasına bakabilirsiniz.

Aklınıza her hangi bir şey takılırsa bana özel mesajdan yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım.


 
238 Mesaj
15 Kasım 2011; 16:30:32 

quote:

Orijinalden alıntı: YukselDMK

Merhaba,

Aşağıdaki yazımda, başımdan geçen bir olayı kaleme almak istedim. Bildiğiniz gibi piyasada AÇIK HAT olarak adlandırılan ve ülkemizde yasal satışına izin verilmeyen GSM hatları mevcuttur. Pazarlama kitlesi her ne kadar 18 yaşından küçükleri hedeflese de, suça yönelik birçok kişinin rahatlıkla bu hatlara erişmesi mümkündür. Ortaya çıkacak yasal durumlarda doğrudan hattın kayıtlı olduğu kişi zor durumda kalacaktır.

Ben, halen kullanmakta olduğum faturasız AVEA hattıma 2008 yılında gelen “Adres ve kimlik bilgilerinin güncellenmesi için en yakın bayiimize uğrayın” mesajını dikkate alarak Pendik’te bulunan ilgili GSM Operatörünün yetkili bayisine gittim. Abonelik sözleşmesinde belirtilen Abone Bilgileri‘nde ibraz edilmesi yeterli olan “Faturasız hat için: Nüfus cüzdanı/ehliyet/pasaport fotokopisi” maddesine güvenerek nüfus cüzdanı fotokopisini teslim ederek güncelleme işlemlerini tamamladım.

Ancak, ilgili GSM Operatörünün yetkili bayisi, benim iznim, bilgim ve imzam olmadan kimlik fotokopisinden bir kopya daha çıkartıp, üzerine “ASLI GİBİDİR” mührü, bayii kodu/kaşesi ve bayii yetkilisi imzası ile bir tane faturasız hat çıkartıp 30.04.2008 tarihinde kullanıma açmış. Sözleşmedeki imza, anne kızlık soyadı ve adres bana ait değil. Üstelik sözleşme belirtilen TÜLÜN Sokak adı, değil Pendik’te İstanbul’da bile yok…

Bu hat, 14.04.2009 tarihinde Kocaeli’nin Hereke İlçesi’nde ilgili GSM Operatörünün başka bir yetkili bayisi tarafından usulsüz olarak faturalıya geçişi sağlanmış. İlgili GSM Operatörünün web sitesinde de belirttiği Faturasız Hat İşlemleri/Gerekli Belgeler arasında yer alan “Sabit Fatura Alternatifi” olarak “R*m***n YA*Ç*N” adlı hiç tanımadığım şahsa ait Sağlık Belgesi gösterilmiş ve ilgili GSM Operatörü de buna onay vererek AÇIK HATTIN FATURALI HATTA GEÇİŞİ sağlanmış. 3 Aylık fatura ödenmeyince 08.09.2009 ilgili GSM Operatörünün müşteri temsilcisi durumu tarafıma bildirdi. Her ne kadar bilgim dışında bir işlem yapıldığını anlatsam da, ikna olmayıp evime icra tebligatı gönderdiler. 05.08.2010 Tarihinde yasal süre içerisinde icraya itiraz ettim. Ancak yine yakamı bırakmadılar. Evime mektupla, telefonlarıma ise mesaj ile “Borcun ödenmemesi durumunda haciz işlemlerinin başlatılacağı” bilgilendirmeleri yapılmakta. “Çamur at, izi kalsın” misali, hem komşularım karşısında küçük düşürüldüm, hem de ailemde huzur kalmadı. Ne zaman haciz gelir korkusu insanın oldukça rahatsız ediyor. İlgili GSM Operatörü veya yetkili bayilerinin çıkarları yüzünden durduk yere icralık oldum, huzurum bozuldu.

Amacım her hangi bir kuruluşu karalamak değildir. Sizlerinde başına USULSÜZ FATURALI AÇIK HAT vakası gelmemesi için dikkatinizi bu yöne çekmektir. GSM Abonelik sözleşme sisteminde, kontrol mekanizmasında ve operatörlerin müşterilerine çözüm odaklı yaklaşımında eksiklikler olduğunu düşünüyorum. Benim gibi daha fazla vatandaşımızın mağdur kalmaması adına Devletimizin bu konuda yasal düzenlemelere gitmesini bekliyorum.

İyi Günler...



Merhaba,

Konuyla ilgili irtibat numaranızı http://bit.ly/FDH_Avea link aracılığla iletmeniz durumunda tarafınıza en kısa sürede geri dönüş gerçekleştirilecektir.

Bilgilerinize Sunarız.


_____________________________



2029 Mesaj
16 Kasım 2011; 3:18:29 

Bunlar hep çürük bayilerin işleri. Ne yazıkki adalet sistemimiz yavaş işlediği için savcılar bu sahtekarların üstüne zamanında gidemiyor.


_____________________________



Hayatının Bir Zamanında Bir Kız Tarafından " Arkadaş Olarak Görülmüş " İnsanlar Topluluğu


 
3 Mesaj
16 Kasım 2011; 9:40:46 

Merhaba;

Yıllardır kullandığım faturalı AVEA hattıma benden habersiz olarak başka bir ilde bir bayi aracılığı ile 24 ay taahhütlü cihaz satın alınmış. Yaklaşık olarak 72 x 24 = 1728 TL gibi bir rakam.

Birileri bir dolandırıcılık yapıyor, ceremesini ben çekiyorum. 10 gün ne nedir diye öğrenmeye çalıştım. Son 5 gündür de resmen uykularım kaçtı. Almadığım bir cihaz için sorumlu tutuluyorum.

AVEA müşteri hizmetlerinin ve ilgili bayinin bana bu cihazı kesinlikle siz almışsınız demelerini unutamıyorum. Hiç mi güvenlik düşünmüyorlar. Amaç sadece satış yapmak mı? 10 yılın üzerinde kullandığım telefon numaramı artık kullanamayacağım. Uğradığım ve uğrayacağım zarar ve yaşadığım stresin hesabını kimler verecek?

Savcılığa suç duyurusunda bulundum, BTK'na müracaat ettim. Avukatımla birlikte akabinde maddi ve manevi tazminat davası açıyorum.

Bu işin sonuna kadar gideceğim. Konuyu açıklayan bir metin hazırlıyorum. Bu yazıyı tüm gazetelerin yazarlarına, haber merkezlerine ve milletvekillerine daha doğrusu ne kadar yere gönderebilirsen göndermeyi planlıyorum.

Almadığım bir cihazdan dolayı hem maddi bir kayba maruz bırakılıyorum ve potansiyel suçlu muamelesi görüyorum.

Son 10 günde bir çok forum sitesini, şikayet sitesini taradım. En çok şikayet sanırım AVEA'dan. Araştırma yaparken de benimle aynı pozisyonda kişilere de rastladım.

Yüce Allah'ın bizi dolandırıcıların şerrinden korusun.


_____________________________



2463 Mesaj
16 Kasım 2011; 16:38:55 

Geçmiş olsun hocam umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür ins. şimdi ben 3 hattan da benim üzerime kayıtlı numaraları nasıl öğrenebilirim?

müşteri hizmetlerini aramak yeterli mi?


_____________________________

İmza Yok


 
7130 Mesaj
16 Kasım 2011; 19:09:02 

quote:

Orijinalden alıntı: TeKNoYDN

Geçmiş olsun hocam umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür ins. şimdi ben 3 hattan da benim üzerime kayıtlı numaraları nasıl öğrenebilirim?

müşteri hizmetlerini aramak yeterli mi?

3 operatör için de müşteri hizmetlerini arayıp, adıma kayıtlı hatları sorgulamak istiyorum demeniz yeterli, tc kimlik numaranızı soruyorlar ve operatördeki adınıza kayıtlı aktif ve pasif tüm hatları söylüyorlar


_____________________________



2463 Mesaj
16 Kasım 2011; 19:10:24 

quote:

Orijinalden alıntı: fusem


3 operatör için de müşteri hizmetlerini arayıp, adıma kayıtlı hatları sorgulamak istiyorum demeniz yeterli, tc kimlik numaranızı soruyorlar ve operatördeki adınıza kayıtlı aktif ve pasif tüm hatları söylüyorlar

sağolun hocam başlayayım hemen


_____________________________

İmza Yok


 
7130 Mesaj
24 Kasım 2011; 20:46:23 

quote:

Orijinalden alıntı: TeKNoYDN


sağolun hocam başlayayım hemen

rica ederim. problem yok değil mi?


_____________________________



2463 Mesaj
25 Kasım 2011; 2:07:19 

quote:

Orijinalden alıntı: fusem


rica ederim. problem yok değil mi?

hocam malum işler var vodafonede bir sorun yok


_____________________________

İmza Yok


1949 Mesaj
25 Kasım 2011; 14:11:20 

@YukselDMK geçmiş olsun, bir gelişme var mı?

quote:

Orijinalden alıntı: maxhan

Merhaba;

Yıllardır kullandığım faturalı AVEA hattıma benden habersiz olarak başka bir ilde bir bayi aracılığı ile 24 ay taahhütlü cihaz satın alınmış. Yaklaşık olarak 72 x 24 = 1728 TL gibi bir rakam.

Birileri bir dolandırıcılık yapıyor, ceremesini ben çekiyorum. 10 gün ne nedir diye öğrenmeye çalıştım. Son 5 gündür de resmen uykularım kaçtı. Almadığım bir cihaz için sorumlu tutuluyorum.

AVEA müşteri hizmetlerinin ve ilgili bayinin bana bu cihazı kesinlikle siz almışsınız demelerini unutamıyorum. Hiç mi güvenlik düşünmüyorlar. Amaç sadece satış yapmak mı? 10 yılın üzerinde kullandığım telefon numaramı artık kullanamayacağım. Uğradığım ve uğrayacağım zarar ve yaşadığım stresin hesabını kimler verecek?

Savcılığa suç duyurusunda bulundum, BTK'na müracaat ettim. Avukatımla birlikte akabinde maddi ve manevi tazminat davası açıyorum.

Bu işin sonuna kadar gideceğim. Konuyu açıklayan bir metin hazırlıyorum. Bu yazıyı tüm gazetelerin yazarlarına, haber merkezlerine ve milletvekillerine daha doğrusu ne kadar yere gönderebilirsen göndermeyi planlıyorum.

Almadığım bir cihazdan dolayı hem maddi bir kayba maruz bırakılıyorum ve potansiyel suçlu muamelesi görüyorum.

Son 10 günde bir çok forum sitesini, şikayet sitesini taradım. En çok şikayet sanırım AVEA'dan. Araştırma yaparken de benimle aynı pozisyonda kişilere de rastladım.

Yüce Allah'ın bizi dolandırıcıların şerrinden korusun.

size de geçmiş olsun. Konuyu takip edeceğim. Umarım sorunu halledersiniz.

Açıkçası beni de bir korku saldı. Çok insan bu durumdan mağdur görünüyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timurlénk -- 25 Kasım 2011; 14:13:34 >


_____________________________



 
11 Mesaj
26 Kasım 2011; 20:31:30 

Şuanlık bir gelişme yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
11 Mesaj
11 Nisan 2012; 17:20:55 

quote:

Orijinalden alıntı: YukselDMK

Merhaba,

Aşağıdaki yazımda, başımdan geçen bir olayı kaleme almak istedim. Bildiğiniz gibi piyasada AÇIK HAT olarak adlandırılan ve ülkemizde yasal satışına izin verilmeyen GSM hatları mevcuttur...

... Amacım her hangi bir kuruluşu karalamak değildir. Sizlerinde başına USULSÜZ FATURALI AÇIK HAT vakası gelmemesi için dikkatinizi bu yöne çekmektir. GSM Abonelik sözleşme sisteminde, kontrol mekanizmasında ve operatörlerin müşterilerine çözüm odaklı yaklaşımında eksiklikler olduğunu düşünüyorum. Benim gibi daha fazla vatandaşımızın mağdur kalmaması adına Devletimizin bu konuda yasal düzenlemelere gitmesini bekliyorum.

İyi Günler...

Merhaba,

Bu gün Açık Hatlar konulu Kurul Kararı yayımlandı. Bende şikayetimi BTK'ya yapanlar arasındayım. Benim gibi Açık Hat mağdurlarının zaferidir.

Kaynak: http://www.tk.gov.tr/me...ar/2012%20DK-16-125.pdf


_____________________________



253 Mesaj
13 Nisan 2012; 6:31:45 

Sonunda bir karar çıkması iyi olmuş. TC'den hat kontrolü yapabileceğimiz sisteme de geçilmesi şart. Ancak bunu da usulsüz kullandırmamak lazım. Çünkü sizin tc nizi öğrenen birisi üzerinize olan bütün hatları da öğrenebilir.

En mantıklısı turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifresi ile baktırmak.


_____________________________



851 Mesaj
13 Nisan 2012; 18:41:30 

TAKİP


_____________________________




 
11 Mesaj
13 Nisan 2012; 23:27:30 

quote:

Orijinalden alıntı: DHTR

Sonunda bir karar çıkması iyi olmuş. TC'den hat kontrolü yapabileceğimiz sisteme de geçilmesi şart. Ancak bunu da usulsüz kullandırmamak lazım. Çünkü sizin tc nizi öğrenen birisi üzerinize olan bütün hatları da öğrenebilir.

En mantıklısı turkiye.gov.tr adresinden e-devlet şifresi ile baktırmak.

Merhaba,

Üzerinize kaç hat olduğu konusyula ilgili olarak bu kurul kararının devamında şu ayrıntı verilmiş;


  • Bir defaya mahsus olmak üzere bütün mobil telefon işletmeci abonelerine kendi şebekesine ait kaç hattı olduğuna dair SMS ile bilgi verilmesi.


Kaynak: http://www.tk.gov.tr/me...ar/2012%20DK-16-125.pdf


_____________________________



1764 Mesaj
14 Nisan 2012; 0:36:18 


Geçtiğimiz haftalarda forumda ya da başka bir yerde okumuştum. Nisan ya da Mayıs ayından itibaren, resmi bir siteden herkes adına kayıtlı tüm hatların bilgisini görebilecekti. Bu konu ne oldu, haberi olan var mı?



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3613 Mesaj
14 Nisan 2012; 12:39:38 

şikayetvar ve BTK'ya yaptığım şikayet

quote:

7 yıldır kullandığım avea hattımı bir yıllık uğraşlarım sonucunda hiçbir şekilde kendi üzerime almayı başaramadım.7 yıl önce aldığım fakat açık hat olduğunu daha sonradan öğrendiğim hattım için faturalıya geçiş yapabilmek için kendi üzerime almak istiyorum.Fakat hangi Avea "yetkili" bayisine gittiysem hangi müşteri hizmetleri görüştüysem de bir sonuç alamadım malesef.

Ancak hat sahibi olursa kendi üzerime alabiliyormuşum hattı üzerime ama böyle bir mantalite olamaz ben ne hat sahibini tanıyorum ne de hattın kim tarafından açıldığını fakat bu hattı 7 yıldır kullandığım için çevremdeki hem mesleki hem sosyal olarak bütün insanlar bu numarayı biliyor ve bu hat yerine yeni bir hat almam bu konuda ilişkilerimi büyük ölçüde sekteye uğratır.

Avea bu konuda hiçbir şekilde yardımcı olmuyor hat sahibi ölse bile gidin hat sahibini getirin öyle yapalım devir işlemini diyor.Ben bu hattı 7 yıldır kullanıyorum ve online işlemler deki bilgilerim dahil herşey benim adımadır ve bu hatla 7 yıl boyunca yaptığım işlemler bellidir bunların hepsini kanıtlayabilirim.

Avea'nın 7 yıllık kullancısını bu şekilde mağdur etmeye hakkı yoktur ben açık hat olarak tabir edilen bir hattı kendi üzerime almaya çalışıyorum hem hat sahibinin hem kendi mağduriyetimin giderilmesi yönünde çalışıyorum fakat Avea hiç bir şekilde yardım olmuyor ve 1 sene uğraşmış olsamda sürekli baştan savma cevaplar aldım ve konu kapatıldı.Bugun itibariyle şikayetimi BTK'ya da yapmış bulunuyorum umarım artık bir çözüm getirilir.


bu konu her iki tarafıda mağdur ediyor hem hat sahibini hem hattı kullanan kişiyi umarım yakın zamanda bu konu ile ilgili sistematik bir çözüm getirirler. eğer bu şikayetlerimden birşey çıkmazsa daha da ileriye götürücem olayı çunku bu kadar şeyden sonra farklı bir perspektif kazandı olay.


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
11 Mesaj
3 Mayıs 2012; 7:54:47 

quote:

Orijinalden alıntı: erhan850

şikayetvar ve BTK'ya yaptığım şikayet



bu konu her iki tarafıda mağdur ediyor hem hat sahibini hem hattı kullanan kişiyi umarım yakın zamanda bu konu ile ilgili sistematik bir çözüm getirirler. eğer bu şikayetlerimden birşey çıkmazsa daha da ileriye götürücem olayı çunku bu kadar şeyden sonra farklı bir perspektif kazandı olay.


Selam Erhan,

Bu konuda haklı çıkacağınızı sanmıyorum. Aksine açık hat kullandığınız için başınız ağrıyabilir. Hattı alırken sözleşme yaptınız mı? Sözleşme örneği elinizde var mı? Sözleşme üzeride ilgili hat numarası belirtilmiş mi? Eğer farklı bir numara belirtilmiş ise, sizin de üzerinize açık hat açılmış olabilir.


_____________________________



 
293 Mesaj
3 Mayıs 2012; 9:34:34 

quote:

Orijinalden alıntı: YukselDMK


Selam Erhan,

Bu konuda haklı çıkacağınızı sanmıyorum. Aksine açık hat kullandığınız için başınız ağrıyabilir. Hattı alırken sözleşme yaptınız mı? Sözleşme örneği elinizde var mı? Sözleşme üzeride ilgili hat numarası belirtilmiş mi? Eğer farklı bir numara belirtilmiş ise, sizin de üzerinize açık hat açılmış olabilir.

2008'de açık hatların kullanıcıların üzerine geçirilmesi için 1 yıllık bir süre tanınmıştı. Bu süre de doldu tabi.
şu anda hat sahibi olmaksızın açık hattın abonesinin değiştirilmesi mümkün değil.
bence en kısa zamanda hattı kapattırın ve kendi adınıza bir abonelik alın. Zira esas sahibi fark ederse "benim böyle bir hattım yok" deyip hakkınızda yasal işlem başlatabilir. Mesela ben geçen operatörlerden kendi TC numaramı sorgulattım, eğer adıma hat çıksaydı kullananlar hakkında suç duyurusunda bulunacaktım.
(GSM operatörleri bir numara kapandıktan sonra o numarayı 6 ay ya da 1 yıl eski sahibi gelir alır diye kimseye vermiyorlar. bu süre geçtikten sonra kullandığınız numarayı abone merkezleri ile görüşüp geri alabilirsiniz.)


_____________________________



3613 Mesaj
3 Mayıs 2012; 16:58:22 

BTK'dan gelen cevabı aktarıyorum.


quote:

Sayın Solmaz,
Halihazırda son kullanıcıların aboneliklerinin güncellenmesine ilişkin düzenleme çalışmaları Kurumumuz tarafından yapılmakla birlikte hukuki sorunlar ve mevzuatımız gereğince acık hatlar kullanılmamalıdır. Bununula birlikte iyi niyetle ve uzun süre hattı kullanan kişinin hattı üzerine alabilmesine ilişkin çalışmalar devam etmektedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü


yani 2008 de olduğu gibi yine hatları üzerimize alabileceğimiz bir düzenlemeden bahsetmiş umarım kısa zamanda yapılabilir.


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
11 Mesaj
3 Mayıs 2012; 22:23:13 

Bu düzenleme ile ilgili bilgim yoktu. Umarım üzerinize almayı başarırsınız.


_____________________________



774 Mesaj
21 Temmuz 2012; 12:44:22 

Evet 2008'deki imkanın tekrar sağlanması lazım. BTK inşallah bu çalışmayı hızlı bir şekilde tamamlar bizde faydalanırız.


_____________________________

Lenovo Z580
Panasonic TX-P42GT20E neoPDP 3D TV
Phillips HTS3154 DVD Home Theater System
Egreat R6S Network Media Player + WD 500GB 2,5'' External HDD
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Mobil Cihazlar] » Mobil Operatörler » Avea » DİKKAT! AÇIK HATLAR USULSÜZ OLARAK FATURALIYA DÖNÜŞEBİLİR…
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.766