Şimdi Ara

Donnie Darko (2001)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
11.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • filmi dün seyrettim ve onlarca soruyla başbaşa kaldım
    bir zaman yolculuğu sözkonusu ama bu zaman yolculuğu filmin neresinde yapılıyor?

    eğer ki donnie kızı kurtarayım diye bir zaman yolculuğu yapıyorsa(ki filmin sonunda gülerek yatağına yatıyor),kendi ölümünü kabul ederek mi bunu yapıyor(buna göre az sonra odasına uçak motoru düşecek ve ölecek,kaderi yani tanrının yolunu seçiyor)

    ayrıca,filmdeki "kiler geçiti" olayı tam olarak nedir?bunu donnie nin yanısıra onun öğretmeni nasıl biliyor(drew barrymore) yoksa o da mı sanrılar görüyordu

    yaşlı kadın neden posta kutusuna sürekli bakıyor

    tavşan kimdir??benim anladığım kadarıyla tavşan donnie nin içindeki bastırılmış duyguların oluşturduğu ve onu kontrol eden hayali bir öğedir aslında donnie nin kendisidir,yanılıyormuyum
    fakat sinema sahnesinde tavşan maskesini indiriyor ve bir gözü kurşunlanmış bir kişi çıkıyor,bu kişi kimdir(filmin sonunda ki kiler sahnesinde bu kişiyi donnie nin vurduğu görülüyor,ama o sahneden çok önce tavşan zaten donnie yi kontrol ediyor)

    kafam allak bullak oldu belki bir kere daha seyredersem anlayabilirim ama
    filmi seyredenler yorumlarını eklerse sevinirim
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Cd ye çektim öyle duruyor, henüz izleyemedim ama Donni Darko nun sitesi çok ama çok övüldü.

    Filmden bile daha çok beğeneneler varmış ve mutlaka filmi izleyenler bakmalıymış.

    Eksisözlük te vardı sitenin tam ismi.Bence bir göz at
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chinablue

    filmi dün seyrettim ve onlarca soruyla başbaşa kaldım
    bir zaman yolculuğu sözkonusu ama bu zaman yolculuğu filmin neresinde yapılıyor?

    eğer ki donnie kızı kurtarayım diye bir zaman yolculuğu yapıyorsa(ki filmin sonunda gülerek yatağına yatıyor),kendi ölümünü kabul ederek mi bunu yapıyor(buna göre az sonra odasına uçak motoru düşecek ve ölecek,kaderi yani tanrının yolunu seçiyor)

    ayrıca,filmdeki "kiler geçiti" olayı tam olarak nedir?bunu donnie nin yanısıra onun öğretmeni nasıl biliyor(drew barrymore) yoksa o da mı sanrılar görüyordu

    yaşlı kadın neden posta kutusuna sürekli bakıyor

    tavşan kimdir??benim anladığım kadarıyla tavşan donnie nin içindeki bastırılmış duyguların oluşturduğu ve onu kontrol eden hayali bir öğedir aslında donnie nin kendisidir,yanılıyormuyum
    fakat sinema sahnesinde tavşan maskesini indiriyor ve bir gözü kurşunlanmış bir kişi çıkıyor,bu kişi kimdir(filmin sonunda ki kiler sahnesinde bu kişiyi donnie nin vurduğu görülüyor,ama o sahneden çok önce tavşan zaten donnie yi kontrol ediyor)

    kafam allak bullak oldu belki bir kere daha seyredersem anlayabilirim ama
    filmi seyredenler yorumlarını eklerse sevinirim







  • "çağımızda geçmiş yüzyılların bilmediği, kısa ömürlü bir yaratık yaşıyor. sinemadan çıkmış insan. gördüğü film ona birşeyler yapmış..." gibi bir yorum donnie darko için söylenebilir.. sinemadan çıktığımız o 5-10 dakika içinde gerçekten çok garip bir ruh haline bürünürüz. algılarımız düşer, duyularımız, hislerimiz tuhaf bir hal alır. kısacası, sinemanın bir büyü olduğunu hatırlatan o tuhaf duygu, donnie darko sonrası çok ama çok güçlüydü (benim için geçerli değil, bu filmi ilk kez divx görüntüsünde 2 sene önce izledim..) 26 yaşındaki richard kelly'nin ilk filmi olan donnie darko, baştan söyleyeyim, belki de coen kardeşlerin blood simple'ından (1984) bu yana çekilmiş en iyi debut film.. hatta en iyisi olduğunu bile söyleyebilirim. film, fantazi, bilim kurgu, komedi, psikolojik gerilim, drama, gençlik filmi gibi bir çok janrı harmanlarken, çok sağlam bir dönem filmi özellikleri de taşımayı ihmal etmiyor. '80 lerin atmosferini sunan film1988 yılında geçiyor. filmin başına gelecek olursak, o unutulmaz açılış sahnesinden bahsetmemek olmaz. lost highway den bu yana en iyi açılış sahnesi olduğunu düşünüyorum..

    hatta "killing moon" şarkısıyla başlayan bisikletle dağdan aşağıya inme sahnesi bence en iyi açılış sahnesidir. jake gyllenhaal tarafından üstün bir başarıyla canlandırılmış filmin baş karakteri donnie darko'yu filmin açılışında bir dağın hemen eteğinde, yolun ortasında, hiç bilmediği bir yerde uyanırken görüyoruz. film boyunca yüzünden eksik olmayacak olan ufak sırıtışı yaptıktan sonra bisiklete atlayıp echo&the bunnyman(bunnymen olması ne kadar tuhaf dimi?) eşliğinde ve gider donnie. bahçeden eve girişinde bşr de palma kamerası gibi dolaşmaya başlar kamera; babayı yaprakları temizlerken, anneyi bir stephen king romanı okurken, küçük kız kardeşi trambolinde zıplarken izleriz. sahne slow motion/ağır çekim ile başlar ve normal zamanı yakalayana dek hızlanır. hemen akabinde aileyi akşam yemeğinde izleriz, klasik amerikan öğretilerinin öne çıktığı bu sahnede ice storm yaklaşımı sezilebilir. bir sitcom ailesindeki bütün karakterler mevcuttur: kibirli baba, gergin anne, birbiriyle dalaşan iki çocuk ve espri kaynağı olabilecek saf küçük kız çocuk. zaten film, bush/dukasis çekişmesi kadar 80'lerin sonundaki boşluk hissiyatının atmosferine bizi alır ve götürür.. bu sırada donnie frank'i içeren gündüz düşleri görmeye devam ediyor ve okulu su basmasına sebep olmak, ev kundaklamak gibi hobilerle zaman geçiriyor.
    zamanda yolculuk temasına bulaşacak olan film, geleceğe dönüş serisindeki metafizik ve fizik unsurlarına 2. dereceden akraba kalarak, "herşeyin şimdi olduğu" bir zaman sistemini kabul ediyor. kolay çözülmeyen senaryosu ve süpriz konusuyla david lynch filmlerine benzetiyorum ben çünkü lynch gibi zamanı ve ölümü dışlamıştır. özellikle ölümü öyle bir dışlamıştır ki bunu çözmek için filmi en az 2 kere izlemek gerekir diye düşünmekteyim. zaten film gerçek hayat üzerinden neredeyse hiç ilham kaynağı almıyor; tamamen sinema tarihinden besleniyor. o lise ortamları, bakımlı çimlere sahip yan yana dizili muse klibindeki evleri anımsatan beyaz amerikan evleri, mahallenin garip ve mistik yaşlısı(grandma death-ölüm nine), b tipi filmler gösteren sineması, yoları caddeleri ile film tamamıyla bir film kültürü üzerine inşa ediliyor, en çok da korku sineması tarihi üzerine..

    filmsel görüntüdeki zamanın akışı ile oynanması donnie darko'nun bir çok sahnesinde karşımıza çıkar. ritm anlayışı ile oynamak dışında film içinde birden hızlı bir paralel kurguya geçen kelly bazı çok önemli sahneleri bu teknikle iyice yüceltiyor.

    donnie'nin ilaçlarını içtikten sonra frank'le arasında olanlar veya "notorious" şarkısı eşliğinde verilen küçük kız kardeşinin gösterisi sparkle motion ve aynı anda donnie'nin jim cunningham'ın evini kundaklayışının verilişi buna en uygun örneklerdir. iki farklı olay adeta iç içe verilir ve müzik her zaman ön plandadır. donnie'nin yüzündeki o şeytansı ifadenin etkileyiciliği iyice artar bu sayede..
    bu kundaklama olayından hemen önce sinemada geçen diyalog da unutulur gibi değildir. donnie frank'e neden o aptal tavşan kostümünü giydiğini sorar. frank'te donnie'ye neden o aptal insan kostümünü giydiğini sorarak cevap verir. bir başka unutulmaz diyalog da "şirinler ve şirinlerin seks hayatı" üstüne yapılmış çözümlemeler olarak sayılabilir. bu diyalog şöyledir(orjinali):

    "smurfs are asexual. they don't even have.reproductive organs under. those little white pants. that's what's so illogical, you know, about being a smurf.what's the point of living if you don't have a dick?"

    filmdeki dikkat çekilmesi gereken en büyük husus, olayın zamanda yolculuk felsefesinde yatmasıdır. bu noktada kadere değinilebileceği gibi bu işi sonraya bırakarak, filmdeki en büyük yanlış anlamanın esasında olayın bir zamanda yolculuk olduğu zannedilmesidir. donnie darko'nun yaşadığı hadise filmin başından sonuna dek zamanda yolculuk değil, bir imgelem görmektir. gördüğü imgelemler ona gelecekte ne yapacağını ya da geçmişte yapılmış olanları yakalayabilmesini sağlamaktadır. kader olayı da ne kadar karşı çıkılırsa çıkılsın, en basite indirgenmiş hali ile sevgi ya da nefret temalarından çıkmaktadır. en sonunda anlaşıldığı üzere görülen ilk imgelemde olaya müdahale etmek ya da görmezden gelmek arasındaki sonuçlar olum veya infinite pain olarak geri dönmektedir
    filmde dikkati çeken bir unsur da bu imgelemlerin donnieye anca kafası guzelken gelmesidir. zaman ilerledikçe imgelemler normal ruh halinde de ulaşmaktadır. demek ki uyusturucu sakat bisidir. ne yaptıracağı da hiç belli olmaz adama.
    sonuç olarak yaşamınızla ilgili gördüğünüz veya hissettiğiniz hallerde ilk önce biraz soruşturma yapmak ve akıllı davranmak gerektirebileceği hakkında daha evvelden bilinen bir bilginin dışında, filmin sonlarında insana sunduğu açık kapı ile de varılan kararlar konusunda bir fikre varıldığında belki de bir daha düşünülmesi gerektiğini ve insanların kendisinin izlerken çözmesi gereken bir konuyu sunduğu filmdir.
    filmde bahsi çok az geçen konu olarak da hisler daha çok ele alınabilirdi. neyi ne zaman nasıl yapacağımızı biliriz evet, kendi içimizde gidip işeyeyim demeden evvel bedenimiz zaten işe komutunu bize sunmuştur. olay insanların yapacakları için daha da ilerileri görebilmek konusu olabilirdi. tabi bu konu üzerinde burada kanılara varmak veya tartışmaya da bir gereklilik olmayabilirdi ama oldu işte filmi film yapan da bu olmuş

    film bir kahramanlık hikayesinden ziyade tam anlamıyla bir anti-kahramanlık hikayesi. filmin ismi de çizgi roman ismi gibi. zaten filmde de buna gondermeler var. kelly aynı zamanda salvador dali ve escher'den çok etkileniyor. fakat filme gelince, kelly sadece tek bir noktaya iaşret ediyor = "12 monkeys" ancak donnie darko, 12 maymun'un
    umutsuz ve solgun atmosferi düşünüldüğünde gilliam'ın soyut mekanlarından uzak gözüküyor. darko, salt hayal gücü yerine film kültüründen de beslendiği için bir anlamda spielberg ve zemeckis ile gilliam'ın ortasında bir yerlerde konuşlanıyor. filmin internet sitesi de kendi açımdan, gördüğüm en karışık ve güzel web sitesi...www.donniedarko.com
    son olarak "herkes yalnız ölür!.."




  • baya uzun zaman oldu filmi izleyeli, gayet güzeldi ama tabi ki bu soruların yanıtını bulacak kadar hatırlamıyorum. izlesek mi ki bi daha
  • Ardındanda bi kayıp otaban bide mulholland çıkmazı izle burdan doğru tımarhaneye ilerle:)izle ama ben izledim 1 hafta kimseyle konuşmadım.
  • the buttrefly effect gibi bişey mi?mulholland çıkmazı ve kayıp otaban?
  • Kayıp otoban ve mulholland çıkmazı:)herkes kendi kafasından farklı anlamlar çıkarabiliyor,çift kişilikli,gerçekle düş arasında giden insanların hikayelerini konu alıyor.zaten senarist başlıbaşına bi manyak:)zor filmler ama gerçekten birer şaheserler...
  • mulholland drive daha bi insan işi, ona yine kendi yorumumu bir nebze olsun kattım ama kayıp otoban ile filmi anlama çalışmalarımı müteakip takriben 1 ay sonra bana psikotik nevroz teşhisi kondu

    yani filmin ortasında isyan edip "abi bu nasıl bi filmdir yaa, bırak allaa aşkına" diyip kalkan insanlar gördüm. film bittikten sonra yüzüme moron gibi bakan insanlar mı ararsın, filmin ortasında horlayarak uyuyan mı...

    şunu da bilmek lazımdır ki, artık david lynch filmleri kendi tarzında klişeleşmiş "çift kişilik" konusunu bellemiştir. Bu da bi saatten sonra sıkıcı olmaya başlıyor..ikiz tepeler'de de aynı temayı bulabiliriz.

    bu arada konu amacı dışında yorum oldu kusura bakmayın.
  • filmi izleyen az galiba forumda

    dediğiniz gibi sitesine uğradım filmin,ama bir baş ağrısıda orda
    level ler koymuşlar bi sonraki aşamaya geçmek için oof of,ilk level de de bir kuş ismini soruyor
    en az film kadar garip bir site

    burzum;yazını okudum(alıntı galiba) ama genel hatlardan bahsediyor yazı
    halbuki ben biraz da içeriğe dönük şeyleri merak etmiştim

    yazıda donnie nin gördüğü imgelem lerden bahsedilmiş ki bunun doğrusu imge olacaktı
    donnie nin imgeler gördüğü zaten açık,eğer ki bu imgeler gelecek te ne yapacağını ve geçmişte yapılmış olanları yakalayabilme imkanını sunuyorsa;donnie nin geçmiştekilei yakalama sözüyle anlatılmak istenen zaten zamanda yolculuk yapabilmesi anlamına gelmezmi,çünkü filmde geri dönüş yaşanıyor(yazıda bir çelişki var demek istediğim)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dhci

    the buttrefly effect gibi bişey mi?mulholland çıkmazı ve kayıp otaban?


    yok, tamamen farklı filmler..

    kelebek etkisi, "koş lola koş" filminin kopyası gibidir. tarzı tamamen farklıdır. Dünyaca ünlü fizikçilerin de kabul ettiği bir gerçek vardır ki, uzaydaki herhangi bir atom parçasının bile dinamiğinin değişmesi, tüm evrendeki olayların gidişatını etkilemektedir buna sayısal lotodan çıkan rakamların değişikliğinden tutun da sizin sınav günü hangi moralde olacağınıza kadar...işte bu iki filmde gerçek daha basitleştirilmiştir. Bir atom parçası bunları yapabiliyorsa, kişinin herhangi bir durumda vereceği karar daha belirgin şekilde kişinin yaşantısını etkileyecektir.Benim görüşüm bu şekildedir. Kısacası bu iki filmde bu konu işlenir. Bir film daha vardı bu konuyu işleyen, ismi aklıma gelmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odut -- 17 Ocak 2006 23:03:02 >




  • Frequency,Memento,Butterfly Effect,Donnie Darko bunların konusu birbirine benzer.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolqanyc

    Frequency,Memento,Butterfly Effect,Donnie Darko bunların konusu birbirine benzer.


    memento'nun konusu tamamen farklıdır, kelebek etkisi'nden...memento anlık hafıza ile normal hafıza arasındaki tampon bellekte geçmekte olan günlük yaşantı anında kısa hafıza yokluğunun nelere sebep olacağını (karısını öldürmek gibi) işleyen kült ve belki 3 kere izlenmesi gereken bir filmdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odut -- 17 Ocak 2006 23:43:21 >
  • hepsi güzel filmlerdi.bazı yönetmenler donnie darko için sinema tarihinin en iyi filmi diyolar.abartı değil mi birazcuk ?
  • endülüs köpeği bulabilirseniz izleyin ilk sürrealist çalışma.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chinablue


    bir zaman yolculuğu sözkonusu ama bu zaman yolculuğu filmin neresinde yapılıyor?


    yaşlı kadın neden posta kutusuna sürekli bakıyor





    2sinin bende cevabını istiyorum..
  • donnie darkoyu izledim ben soyle hatırlıyorum
    paralel evrenler soz konusu ve ucak motoru bir sekilde bunlarla aynı anı yasayan baska bir evrenden "worm hole denilen cukurlar sayesinde geliyor
    tavsan frankie de baska paralel evrenden geliyor donnie ye bazı seyler yaptırarak sonucta filmin sonundaki kiler kapısına gitmesini saglıyor
    bu kadar hatırlıyorum internette turkce bir acıklama yok ingilizceden anlamak da cok zor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antucom

    donnie darkoyu izledim ben soyle hatırlıyorum
    paralel evrenler soz konusu ve ucak motoru bir sekilde bunlarla aynı anı yasayan baska bir evrenden "worm hole denilen cukurlar sayesinde geliyor
    tavsan frankie de baska paralel evrenden geliyor donnie ye bazı seyler yaptırarak sonucta filmin sonundaki kiler kapısına gitmesini saglıyor
    bu kadar hatırlıyorum internette turkce bir acıklama yok ingilizceden anlamak da cok zor.



    arkadaşım sende biraz yanlış anlamışsın sanırım
    filmin sonunu dikkatli izlediysen donnie nin kardeşi ve annesi,bir seyahatten(küçük kız bir yarışmaya gitmişti) geri dönüyorlardı ve uçaktaydılar,onların bulunduğu uçak bir çeşit hortum benzeri hava felaketi sonucu parçalanıyor ve uçağın motoru donnie nin odasına düşüyordu(her ne hikmetse:),yani motorun farklı bir evrenden gelmesi sözkonusu değil
    kiler kapısı olayı ise hepten muallak,ama orayada donnie yi tavşan değil yaşlı kadının kitabı yönlendiriyordu
    belli ki o yaşlı kadın da donnie nin gördüğü sanrıları geçmişte yaşamıştı




  • üstad bu film Türkçe'ye hangi adla çevirildi? benim vcdci film isimlerini bilmiyor, o yüzden soruyorum.
  • türkçesi yok diye biliyorum

    sadece donnie darco
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.