Şimdi Ara

LPG Dezavantajları nelerdir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
6
Favori
14.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar hic lpg li araba kullanmadım. Ailemdeki ve çevremdeki araçlar genelde dizel, dizel olmayanlarda benzinli.
    Benim sorum şu. Lpg li arabaların benzinli arabalara göre dezavantajları nelerdir?
    Bir kere Lpg taktırdıktan sonra ne gibi sorunlarla karsılasırız. Ayar tutmaması, ya da sızıntı gibi olaylar oluyor mu? Yoksa kaliteli bir sistem taktırıp arkama bakmadan kullanabilir miyim?
    Siz de yazarsanız listeye ekleyebilirim. Benim gibi Lpg ile tanısmamış ya da tanışmayı düsünenler için de bir kaynak olabilir

    Benim bildiklerim.
    1- Kapalı otoparklar sıkıntılı
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı.
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)
    4- Bagajda yer kaplaması.

    Eklemeler
    5- Motor performansı ve ömrünü azaltması
    6 Menzilinin kısa mesafe olması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thekoch -- 5 Kasım 2011; 20:01:42 >







  • Valla mevcut dezavantajlari güzelce siralamissin zaten :) Varsa gözden kaçan husus, bilenler yazsın da öğrenelim. Ben de çiçeği burnunda bir LPGciyim. Suan icin en büyük handikap kapalı otopark olayı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thekoch

    Arkadaslar hic lpg li araba kullanmadım. Ailemdeki ve çevremdeki araçlar genelde dizel, dizel olmayanlarda benzinli.
    Benim sorum şu. Lpg li arabaların benzinli arabalara göre dezavantajları nelerdir?
    Bir kere Lpg taktırdıktan sonra ne gibi sorunlarla karsılasırız. Ayar tutmaması, ya da sızıntı gibi olaylar oluyor mu? Yoksa kaliteli bir sistem taktırıp arkama bakmadan kullanabilir miyim?
    Siz de yazarsanız listeye ekleyebilirim. Benim gibi Lpg ile tanısmamış ya da tanışmayı düsünenler için de bir kaynak olabilir

    Benim bildiklerim.
    1- Kapalı otoparklar sıkıntılı
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı.
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)
    4- Bagajda yer kaplaması.


    5- Aracın Performansını Düşürmesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekranika

    quote:

    Orijinalden alıntı: thekoch

    Arkadaslar hic lpg li araba kullanmadım. Ailemdeki ve çevremdeki araçlar genelde dizel, dizel olmayanlarda benzinli.
    Benim sorum şu. Lpg li arabaların benzinli arabalara göre dezavantajları nelerdir?
    Bir kere Lpg taktırdıktan sonra ne gibi sorunlarla karsılasırız. Ayar tutmaması, ya da sızıntı gibi olaylar oluyor mu? Yoksa kaliteli bir sistem taktırıp arkama bakmadan kullanabilir miyim?
    Siz de yazarsanız listeye ekleyebilirim. Benim gibi Lpg ile tanısmamış ya da tanışmayı düsünenler için de bir kaynak olabilir

    Benim bildiklerim.
    1- Kapalı otoparklar sıkıntılı
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı.
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)
    4- Bagajda yer kaplaması.


    5- Aracın Performansını Düşürmesi.

    6- Motorun daha çabuk yıpranması




  • Sistemi iyi bir yere monte ettirirsen ve aracınla uyum sağlarsa değme keyfine performans olarak ayni benzin gibi gidersin en azından bende öyle,benzine göre en az %30-35 daha hesaplı olur bu dediklerim tabiki sıralı sistem araçlar için,karburatörlü araçlarda gerçekten performans düşüklüğü oluyor.İyi forumlar
  • En önemlisi bence menzil.
    Birde gaz fiyatlarının çok değişken olması. 2.45tl de var. 2.10tl de var. Sıkıntı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekledim arkadaslar bunları da
  • güzel konu.takipteyim
  • Lpg yakıt ekonomisi açısından artık olmazsa olmaz çözümlerden bir tanesi haline gelmiş olsa da ben geçmişte lpg ile ilgili oldukça fazla problem yaşadım. Herşeyden önce yaptığı işin tam anlamıyla arkasında duracak bir lpg montaj atölyesi ve lpg kit bulmanız gerekiyor. Yanıp sönen arıza lambalarını saymazsak kısa vadede benzin pompanızda ve lambda sensörünüzde sorun çıkabiliyor. Uzun süreli kullanımlarda motorun erken dönemde rektefiye edilmesi gerekebiliyor (kendi tecrübelerim) yanı sıra kitlerin hemen hepsi ayarlarını bir ecu üzerinde sakladıgı halde baskılı devre üzerine entegre edilmiş bir bios pili barındırmadıgı için akü bittiğinde veya çıkarıldıgında yeniden ayar gerektiriyor, mevsim değişiklerinde sıcaklık farkının çok oldugu bölgelerde (genelde tüm şehirler) yazılım güncellemesine ihtiyaç duyulabiliyor, en tuhafı da 10 bin kilometre bakımlarında takılan filtrenin aracın üzerindeki tüm filtrelerden daha pahalı satılması.
    Citroen Saxo 1.4i ve Astra twinport 1.6Lt araçlarımla lpg kullanımından tiksindim, Saxo'da garanti kapsamı boyunca aracın lpg ayarları ile uğraştım, garanti dolduktan 2 ay sonra lpg ecu'sunu ücret vererek değiştirdim. Astra aracımı rektefiye edip hışımla lpg kitini de sökerek satmıştım.
    Herhangi bir lpg kiti önermiyorum ama forumda lpg kısmında birkaç yıl önce sayın Faruk Sevgili'nin oldukça yardımı dokundu, hala forumda ise kendisi ile bilgi paylaşımında bulunabilirsiniz.




  • Tüplü ve öfkeli esprisinin yapılması ! :D

    Şaka bi yana söğüşlenmeye devam ettiğimiz sürece devlet sırtımızdan geçindiği sürece tek çözümdür LPG ben istemeyerek alacağım araca LPG taktıracağım en önemlisi ucuza kaçmamak gidip en kaliteli yerde en kaliteli kiti taktırmak artık bazı lpgler performansı neredeyse düşürmüyor bile dediğim gibi iyi bir montaj ustası bulmanız gerekiyor
  • 1- Kapalı otoparklar sıkıntılı
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı.
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)
    4- Bagajda yer kaplaması.
    5- Aracın Performansını Düşürmesi.
    6- Motorun daha çabuk yıpranması

    Yukarda yazılan 1-2-4 maddeler doğru.

    3- Güvenlik= Standartlara uyularak montaj yapılır, ve uygun şekilde kullanılırsa; benzinden bile daha emniyetlidir.

    5- Performans kaybı sadece karbüratörlüler ve bir kısım ilk nesil enjeksiyonlular için geçerli.
    Sıralı sistemde sözkonusu değil, hatta istenirse benzinden daha yüksek performans ta alınabilir, yazılım ile.

    6- Sanılanın aksine, LPG kullanımı benzin motorunun ömrünü uzatır; bunun en önemli sebebi, LPG'nin benzinlere oranla çok temiz oluşu ve kurum yapmamasıdır. Ayrıca aşağı inip yağa karışmadığı için yağ ve yağlama kalitesini de bozmaz; motor yağ eksiltmiyorsa daha uzun yağ değişim aralığı kazanılır.

    Ama hatalı yapılan montaj sonucu birkaç bin km.de bile motor yendiğini gördüm, orası ayrı.
    Hatta kendim de ilk montajlarımdan birinde aracın motorunda ağır hasara yol açtım, ve adama yeni motor yaptırdım.
    Ama dediğim gibi, sorun LPG'de değil bizdeydi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    1- Kapalı otoparklar sıkıntılı
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı.
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)
    4- Bagajda yer kaplaması.
    5- Aracın Performansını Düşürmesi.
    6- Motorun daha çabuk yıpranması

    Yukarda yazılan 1-2-4 maddeler doğru.

    3- Güvenlik= Standartlara uyularak montaj yapılır, ve uygun şekilde kullanılırsa; benzinden bile daha emniyetlidir.

    5- Performans kaybı sadece karbüratörlüler ve bir kısım ilk nesil enjeksiyonlular için geçerli.
    Sıralı sistemde sözkonusu değil, hatta istenirse benzinden daha yüksek performans ta alınabilir, yazılım ile.

    6- Sanılanın aksine, LPG kullanımı benzin motorunun ömrünü uzatır; bunun en önemli sebebi, LPG'nin benzinlere oranla çok temiz oluşu ve kurum yapmamasıdır. Ayrıca aşağı inip yağa karışmadığı için yağ ve yağlama kalitesini de bozmaz; motor yağ eksiltmiyorsa daha uzun yağ değişim aralığı kazanılır.

    Ama hatalı yapılan montaj sonucu birkaç bin km.de bile motor yendiğini gördüm, orası ayrı.
    Hatta kendim de ilk montajlarımdan birinde aracın motorunda ağır hasara yol açtım, ve adama yeni motor yaptırdım.
    Ama dediğim gibi, sorun LPG'de değil bizdeydi





  • muhtemel lpg den kaynaklanan mekanık arızalar ör : beyin arızası
  • benzin fiyatlarını görünce bagajın darlığı, kapalı garaja girememe, performans v.s. vız geliyor
  • 2ay oldu lpg taktıralı benzin fiyatlarından sonra hiç bir dezavantaj gözüne gelmiyor
  • Orijinalden alıntı: kocausta*

    1- Kapalı otoparklar sıkıntılı
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı.
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)
    4- Bagajda yer kaplaması.
    5- Aracın Performansını Düşürmesi.
    6- Motorun daha çabuk yıpranması

    Yukarda yazılan 1-2-4 maddeler doğru.

    3- Güvenlik= Standartlara uyularak montaj yapılır, ve uygun şekilde kullanılırsa; benzinden bile daha emniyetlidir.

    5- Performans kaybı sadece karbüratörlüler ve bir kısım ilk nesil enjeksiyonlular için geçerli.
    Sıralı sistemde sözkonusu değil, hatta istenirse benzinden daha yüksek performans ta alınabilir, yazılım ile.

    6- Sanılanın aksine, LPG kullanımı benzin motorunun ömrünü uzatır; bunun en önemli sebebi, LPG'nin benzinlere oranla çok temiz oluşu ve kurum yapmamasıdır. Ayrıca aşağı inip yağa karışmadığı için yağ ve yağlama kalitesini de bozmaz; motor yağ eksiltmiyorsa daha uzun yağ değişim aralığı kazanılır.

    Ama hatalı yapılan montaj sonucu birkaç bin km.de bile motor yendiğini gördüm, orası ayrı.
    Hatta kendim de ilk montajlarımdan birinde aracın motorunda ağır hasara yol açtım, ve adama yeni motor yaptırdım.
    Ama dediğim gibi, sorun LPG'de değil bizdeydi



    bu Söylenen şekilde uyum sağlayabilecek bir kit ve usta varsa aracıma kaç paraya mal olursa olsun taktırırım aylardır arıyorum ama bulamıyorum minimum fark ettirecek bir yer ama bulamiyorum :/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    6- Sanılanın aksine, LPG kullanımı benzin motorunun ömrünü uzatır; bunun en önemli sebebi, LPG'nin benzinlere oranla çok temiz oluşu ve kurum yapmamasıdır. Ayrıca aşağı inip yağa karışmadığı için yağ ve yağlama kalitesini de bozmaz; motor yağ eksiltmiyorsa daha uzun yağ değişim aralığı kazanılır.


    lpg ve kurşunsuz benzinin yanma verimi aynı değildir, lpg yanarken daha yüksek kalori ve daha fazla ısı açığa çıkar, seleflerini bilemeyecegim ama Opel'in kullandığı 1.6 lt twinport motorunda piston ve segmanlar lpg'nin yanma odasında açığa çıkardıgı ısı ile uzun süre başedemiyor. İzmir çiğli'de ''Opel Araştırma Merkezinde'' aracım üzerinde çalışan otomobil mühendisinin de beyanı bu şekilde idi.




  • lpg de en önemli konu iyi bir montaj konuya hakim neyin ne olduğunu bilen abi bu arabalarda böyle oluyor demeyen bir montajcı yanınada iyi bir kit ekledimiydi olay biter....yok lpg motoru bitiriyor kuru yakıt bilmemne kısımları hikaye lpg li araçlarla 250.000 kmden fazla yol yaptım tek yaşadığım sorun dangalak montajcıların bilmediği şeyleri yaptıkları montaj hatalarını internetten öğrenip düzelttirmekti...böyle şerefsizlere montaj yaptırma yeter....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    6- Sanılanın aksine, LPG kullanımı benzin motorunun ömrünü uzatır; bunun en önemli sebebi, LPG'nin benzinlere oranla çok temiz oluşu ve kurum yapmamasıdır. Ayrıca aşağı inip yağa karışmadığı için yağ ve yağlama kalitesini de bozmaz; motor yağ eksiltmiyorsa daha uzun yağ değişim aralığı kazanılır.


    lpg ve kurşunsuz benzinin yanma verimi aynı değildir, lpg yanarken daha yüksek kalori ve daha fazla ısı açığa çıkar, seleflerini bilemeyecegim ama Opel'in kullandığı 1.6 lt twinport motorunda piston ve segmanlar lpg'nin yanma odasında açığa çıkardıgı ısı ile uzun süre başedemiyor. İzmir çiğli'de ''Opel Araştırma Merkezinde'' aracım üzerinde çalışan otomobil mühendisinin de beyanı bu şekilde idi.


    O mühendis kişisi keşke önce firmasının motorlarının sadece LPG ile değil benzinde de aynı sorunların yaşandığını söyleyebilseydi.

    LPG daha "mütecanis" yapısı nedeniyle daha dengeli ısı yayınımı yapar.
    Ve hiçbir zaman yanma odasına sıvı fazda girmediği için sözkonusu materyaller üzerinde şok etkisi de olmaz.

    Haa, sizin araçta hatalı uygulama nedeniyle yanma odasına sıvı LPG girmişse orası ayrı.
    Çünkü LPG sıvıdan faz fazına geçtiğinde -32 C civarına düşen bir sıcaklık sözkonusu ki; bu durum 1 dakikadan az sürede birçok aluminyum alaşımını aynen mumun erimesi gibi eritebiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    1- Kapalı otoparklar sıkıntılı[ ne gibi sıkıntı oluyor ben giriyorum :)
    2- Fenni muayeneye gitmeden önce sızdırmazlık testi yapılmalı. [evet 25 tl ]
    3- Güvenlik ( Bu bir cok kişiye güvensiz gelebilir ama ben güvenli oldugunu düsünüyorum benim için bir sorun degil.)[benzinden daha güvenli]
    4- Bagajda yer kaplaması. [simit tanklar yer kaplamıyor] benzin deposu da yer kaplıyor ve ağırlık yapıyor.
    5- Aracın Performansını Düşürmesi.[hiç mi hiç katılmadığım bir nokta doğru düzgün yazılımı ve enjektörler ile performans düşüşü %2 i geçmez.]{prins teleflex ]
    6- Motorun daha çabuk yıpranması yüksek sıcaklık bazı aksamlara zarar verebilir fakat bu aracın benzine göre üretilmesindendir lpg ye uyumlu ve motor ömrü uzayan motorlarda vardır bu motorun yapısı ile ilgili lpg den değil.

    Yukarda yazılan 1-2-4 maddeler doğru.

    3- Güvenlik= Standartlara uyularak montaj yapılır, ve uygun şekilde kullanılırsa; benzinden bile daha emniyetlidir.

    5- Performans kaybı sadece karbüratörlüler ve bir kısım ilk nesil enjeksiyonlular için geçerli.
    Sıralı sistemde sözkonusu değil, hatta istenirse benzinden daha yüksek performans ta alınabilir, yazılım ile.

    6- Sanılanın aksine, LPG kullanımı benzin motorunun ömrünü uzatır; bunun en önemli sebebi, LPG'nin benzinlere oranla çok temiz oluşu ve kurum yapmamasıdır. Ayrıca aşağı inip yağa karışmadığı için yağ ve yağlama kalitesini de bozmaz; motor yağ eksiltmiyorsa daha uzun yağ değişim aralığı kazanılır.

    Ama hatalı yapılan montaj sonucu birkaç bin km.de bile motor yendiğini gördüm, orası ayrı.
    Hatta kendim de ilk montajlarımdan birinde aracın motorunda ağır hasara yol açtım, ve adama yeni motor yaptırdım.
    Ama dediğim gibi, sorun LPG'de değil bizdeydi



    avantajı

    ucuz

    çevreyi az kirletir

    menzilini isterseniz 100 lt lik tank alırsınzı 1000km yapabilirsiniz.benzin deposunıuda doldurusunuz 2000 km hiç durmadan yol alabilirsiniz .menzili kısa falan değildir.


    aracınız daha sesisz çalışır.


    motor uyumlu ise motor ömrü uzar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 5 Kasım 2011; 21:00:32 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.