Şimdi Ara

LPG Dezavantajları nelerdir (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
6
Favori
14.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu işin olup olmayacağı hakkında hüküm vermekle bir alakası yok ortada olan şeyler herkesin bildiği şeyleri yazdım ayrıca ben kişilikle ilgili her hangi bir konuda yorum yapmadım fakat kendini bilmekle alakalı birşey sen kendine 30 sene boşuna çalıştık diyorsan doğrudur ben o konuda birşey söyleyemem.
  • Benzin fiyatlarından şikayet etmeyen yada dizel kullananların lpgli araçlara sataşmaları yeni birşey değil biz alıştık. Benzin fiyatlarını kafama takmayacak kadar maddi imkanım olsa istasyona her girdiğimde ''fulle bakalım'' diyecek kadar rahat olabilsem bende lpg konularına gelip lpgli araçları ve sahiplerini bombalar, lpgli araç patladı havaya uçtu haberlerini konuya koyar bundan zevk alırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Kasım 2011; 14:36:38 >
  • benzin fiyatlarının 4.40 lara dayandığı sevgili ülkemde LPG'nin artık çok ta gerçeği yansıtmayan sözde dezavantajlarına takılmadan gidip bir an önce iyi bir firmanın iyi bir servisinde güzelce montajı yaptırmak bana göre en mantıklı çözüm gibi görünüyor. umarım iyi bir montajla sizde km'de 16-24 krş fiyat aralığında otomobilinizi zevkle kullananlardan olursunuz.
  • bu arada hazır kanouya girmişken, benim taktırdğım yerde özellikle filtreleri çabuk tıkamasından dolayı katkılı otogaz'ları önermemişlerdi. 1 yıldır, ustanın en iyisi dediği markayı kullanıyorum, ama içimden de acaba diğerini de kullansam mı sorusu eksilmedi.
  • Yılda 10.000 km altı kullanılan bir araç kesinlikle benzinli olmalı bana göre..

    LPG sorunlarıyla boğuşma olasılığınız muhtemel, yapacağınız masrafla birlikte eğer yılda 10.000 km ve altı yapıyorsanız bunun maliyetini çıkarmak 2 seneyi bulur değer mi, kesinlikle hayır.

    İlla LPG taktıracaksanız bence en önemlisi, arac 3-4 yaşın üstünde olmasın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obalkan

    En önemlisi bence menzil.
    Birde gaz fiyatlarının çok değişken olması. 2.45tl de var. 2.10tl de var. Sıkıntı olabilir.

    valla ben bir depo gazla 700 km yol yapıyorum o da yüzde 80 doluluk oranıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Benzin fiyatlarından şikayet etmeyen yada dizel kullananların lpgli araçlara sataşmaları yeni birşey değil biz alıştık. Benzin fiyatlarını kafama takmayacak kadar maddi imkanım olsa istasyona her girdiğimde ''fulle bakalım'' diyecek kadar rahat olabilsem bende lpg konularına gelip lpgli araçları ve sahiplerini bombalar, lpgli araç patladı havaya uçtu haberlerini konuya koyar bundan zevk alırdım.


  • lpg yi tek geçiyorum hem çevreci hem ekonomik
  • Yakıt maliyetlerinizin düsmesi, LPG'nin olası bütün dezavantajlarını unutturur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanqa

    bu arada hazır kanouya girmişken, benim taktırdğım yerde özellikle filtreleri çabuk tıkamasından dolayı katkılı otogaz'ları önermemişlerdi. 1 yıldır, ustanın en iyisi dediği markayı kullanıyorum, ama içimden de acaba diğerini de kullansam mı sorusu eksilmedi.

    Aygaz ve Opet dışındaki tüm otogazlar aynıdır. Sadece bunlar içine birşeyler karıştırdıklarını söylüyorlar, ki bence faydası tartışmalı-ama zararı kesin.
    Türkiyenin her yerinde Akdeniz çanağındaki standart olan 30/70 propan/bütan karışımı satılır.
    Yılın bazı aylarında bazı doğu illerinde birkaç firma 40/60 satıyor sadece.

    Dikkate etmeniz gereken tek şey, satın aldığınız yerin sayaçlarının doğru olmasıdır.
    Yani "dürüst" olarak tanınan yerlerden alınmalı.




  • BUNU YAPAN İTALYAN MÜHENDİSLERİ EŞŞEK Mİ DİYORDU BİZİM USTA?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilsoy

    BUNU YAPAN İTALYAN MÜHENDİSLERİ EŞŞEK Mİ DİYORDU BİZİM USTA?

    GÜVENLİ.. DEMEK İSTİYORDU?
  • Aracimiz baldo prinç yemeye alismisken biz ona bulgur yediriyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rumelian

    Aracimiz baldo prinç yemeye alismisken biz ona bulgur yediriyoruz.

    O yüzden hiç baldo pirince alıştırmamak lazım.

    Bayiiden aldığın anda LPG'ciye sokacaksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Benzin pompası, filtresi, süzgeci, deposu daha çabuk yıpranır/eskir/bozulur.



    Not: LPG'li aracım var, benzinde iken hayranlıkla kullanıyorum, lpg'ye geçince iğrenç bir hal alıyor sürüş.

    Yukarıda yazılmış aynısı benim de başıma geldi su kaçağı oldu LPG'den dolayıymış sanırım.


    bunların lpg ile ne gibi bağlantıları var anlayamadım. eğer ki aracınıza doğru kiti, doğru ustaya, doğru montaj yaptırırsanız hiçbir sorun yaşamazsınız.

    elektriği kontak yerine bobinlerden aldırırsanız, brc gaz filtresi yerine atiker gaz filtresi taktırırsanız, bakımlarını zamanında yaptırmazsanız , ucuz diye ucuz kit ve ucuz ustalara bel bağlarsanız her sorunu yaşarsınız.

    benim araç japon grubu ve zavolli sistem var. benzinden hiçbir farkı yok. bence lpg'de en büyük sıkıntı:

    1-ustaların eğitimli,bilinçli olmayışı, beyninden çok ağzının laf yapması. her önüne gelene bayilik verilmesi. bu yüzden kullanıcıların artık olaya korkarak yaklaşması. birçoğunun lpg den tiksinmesi.

    2-zamanla subap başlarının yanmasına yol açma riskinin oluşu. ekstradan subap yağlama sistemine ihtiyaç duyurması.

    3-bir arkadaşın dediği gibi iklim değişikliğinde, akü bitiminde ya da sökümünde kalibrasyon ayarı istemesi ve bunu çok ustanın dahi bilemeyişi; bilsede bilerek kullanıcıyı uyarmayışı.

    4-bakım masraflarının pahalı olması. kullanılan tesisat parçalarının ömrünün az olması. bir gaz filtresi ortalama 40 tl. en fazla ömrü 1 sene 10.000 km.

    5-bazı modellerde lpg'nin yağ yakmasına ve yağ eksiltmesine sebep olması. örneğin opellerin bazı modellerinde yağ eksiltmeye sebep olurken; bazı japon grubunda ise yağ yakmasına sebep olabiliyor. opel insignaya uygulandığı zamanda komple motoru elinize almanız an meselesidir.

    6-her kitte yazılım geliştirme sorunu. mutlaka yeni ecu almak birçok parçayı yenilemek gerekiyor. bu da ek masrafa yol açıyor.

    aracının marka-model-motor-hp ve kitinin markasını ; ne zaman taktırdığını, ne gibi sıkıntı yaşadığını yazarsan buradan yardımcı olabiliriz. inan bana acemi lpg ustaları yüzünden lpg virtüözü olmamıza az kaldı. bir bayi bir kit takmıyor 10 kit takıyor. gerisini sen hesap et.

    yaşadığım çok basit ama beni krizlere sokan cansıkıntısı anımı paylaşayım müsadenle. izmir polariste 3 yıl önce aracıma lpg kiti takılmış.bakımlar zamanında yapılmış. ben aldıktan sonra eşdeğer diğer araçlarla kıyaslamamda oldukça yakıtımın fazla olduğunu, lpg'de D segmenti araçların bile 2.viteste zar zor çıktığı rampaları yüklü bir şekilde 3.viteste çıkmamda sıkıntı olmamasından aracımdan şüphelenmeye başladım.

    mersin'de 5 tane zavolli servisi var. aşağı yukarı 25-30 çalışan vardır tüm bunlarda. neyse 1.servise uğrayıp derdimi anlattım. 2.5 enjeksiyon memesi 150 hp araçlara takıyoruz bu çok fazla 1.8 yeter dedi ve takıp kalibre ayarını yaptı. neyse yakıt oldukça cimrileşti. ama sık sık fakir karışımla karşılaştım.

    birinci servis artık yapabileceğim birşey yok diyince ikinci servise gittim. 1.8 küçük 2 mm yapalım enjeksiyon memelerini deyip işlemi yaptılar. bu sefer zaman zaman fakir karışımla karşılaştım. yakıt her muadil araç gibi normale düştü. ancak bu seferde fakir karışım yüzünden subap yanmasıyla karşılaşmamak için tekrar ikinci servise ugradım. enjektör pis temizleyelim dediler dünya para aldılar. düzelmedi yapacak bişey kalmadı dediler.

    3.servise gittim.boğaz kelebeğin kirli, lambda sensörün arızalı dediler dediklerini orjinalle değiştim aslında hepside sağlammış. bir dünya masraf sonrası düzelmedi yapacak kalmadı deyince;

    4.servisin yolunu küfrede küfrede tuttum. tüm herşeyi anlattım. kesinlikle çözeriz ltf gaz analizleri yapıldı, katalitik bakımdan geçirildi ekstradan masraf olarak ayar felan derken dahada berbat oldu. 30 lt lpg ile 60 km yol almaya başladım.

    5. servise gittim artık söktürmek için. neyse bir şekil beni ikna ettiler tüm filtreler, hortumlar yenilendi. şamandıra, depo değiştirildi. kaçak vs kontrolleri yapıldı. bana söylendiği gibi benzinde serviste tüm bakımları yapıldı,mekanik,elektrik,elektronik check up'tan geçirdim. ama maalesef fakir karışım, vuruntu,gürültü,yakıt sorunum, performans düşüklüğü bir türlü düzelmedi.

    artık başka çaresi kalmadı söktüreyim diye 1.servisin yolunu tuttum. bu sefer usta orada yokmuş. adana bölge distribütörleri ordaymış. neden söktürmek istediğimi ve başımdan geçenleri anlattım. onlar enjektör memelerini 2.2 mm çapında yenisini taktılar. eski memeler 2.5 mm'likti. kalibrasyon ayarını yaptılar bir kuruşta almadılar, şikayetin olursa adres ve telefondan ulaşabilirsin diye iletişim bilgilerinide verdiler. aracım LPG de benzine eşdeğer mükemmel değere ulaştı. fakir karışım kalmadı.yakıtta mükemmel sonuca ulaştım. yağ yakması,yağ eksiltmesi, aşırı ısınma hiçbir sıkıntı yok. yapılması gereken tek işlem gaz filtresini orjinaliyle ve enjeksiyon memesini 2.2 mm memeyle değiştirip kalibrasyon ayarı yapmakmış.kalın kafalı para müptelası bir servis yüzünden ne hallere geldim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 8 Kasım 2011; 19:28:22 >




  • Benzinli arabayı sadece "adam" gibi kullanırsan bile LPG'nin sağladığından daha fazla tasarruf sağlarsın. 50 metre ötede kırmızı ışık yandığını göre göre gaza basmaya devam edersen, otoyol diye 120 km/s ile yol alırsan, dur-kalklarda gaz-fren, gaz-fren deli gibi abanırsan sana LPG değil anca saman uygun olur.
  • Uzun vadede kullanacaksan arabayı lpg den fazla tasarruf sağlaman imkansız. Diğerleri doğru ama otoyolda 120 km/s hızla gitmenin neresi abes otoyol sonucta illaki 90'lamı gitmek lazım tasarruf yapılacak diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    BP nin lpg si nasildir bilen kullanan ?

    benim pek hoşuma gitmedi.
  • 2010 model 123 bin km deki dizel 308 imi satıp , 2008 model 77 bin km deki 2.0T 180hp benzinli Volvo S60 aldım.

    Alır almaz gidip Brc de lpg dönüşümü yaptırdım. Araç 5 silindir ve turbo olduğundan lpg kitinin maliyeti 2400 tl fakat 150 tl lik yakıt hediye ettiler kampanyadan, 2250 tl ye geldi.

    Şimdi dizel araçtan lpg li araca geçen biri gözünden yazacağım bu arada 30 bin km kullandım dizel 308 i , araçta megachips yazılımda vardı.

    Avantajları ;
    +Motor sesi yok gibi bir şey.. sabahları uyanıp işe giderken kafanızı tırmalayan bir dizel motor sesi olmuyor.
    +Benzinli motor çabuk ısınıyor.. Buda yine sessizliği,kaloriferi hızlı çalıştrma gibi şeyleri etkiliyo.. araç birde turbo ise daha çabuk ısınıyor lpg ye hemen geçiyor.
    +kapalı garaja girmemde sıkıntı yok çünkü dolum ağzını benzinlik deposunun içine damla dolum ağzı olarak yaptırdım
    +Arabamın arkası artık simsiyah mazot atığı olmuyor.. Yazılımlıda olsa yazılımsızda olsa dizel araçlarda egzoz ucu varsa bagaj kapağı çok kirleniyor.
    +Sürüş keyfi olarak benzinli araç dizele göre çok daha keyifli tabiki turbo benzinli için konuşuyorum.. Atmosferik araçlar için 200 hp altı bir atmosferik araçtan çok keyif alınmaz zaten..

    Dezavantajları ;
    -51 Lt lt lik simit tank takıldı 40lt lpg alıyor, araç lpg de ortalama 12-13 lt yakıt tükettiğinden depoyu fullediğinizde max menzil 300km. Dizelde böyle bi sorun yok. 60 lt lik depoyu fullediğinizde yaptığı yol ş. içi 800km idi.
    -Kim nederse desin LPG kuru yakıt olduğundan aracın ömrüne mutlaka bir eksisi var fakat dizel araçlardada yüksek km lerden sonra kurum problemleri başladığından bu konuda çok bir dezavantaj olduğunu düşünmüyorum.


    Lpg patlar efsanesini geçelim öncelikle.. onun dışında performansa gözle görülür ve hissedilir bir etkisi yok yeni sıralı sistem lpg lerin. Kısacası ben halimden memnunum kapalı garajada giriyorum aynı benzinli araç kullanır gibi kullanıyorum. Memnuniyetsiz kaldığım tek konu menzil.. Oda zaten bu araca benzindede binsem ş. içi göreceğim kilometre 500km falan.. Şimdide tam depoyla 500 değil 300 yapmış oluyorum

    Bunun dışında savunduğum bir diğer görüşte küçük hacimli ve güçsüz b-c segmenti araçlara lpg takmanın çok çok yanlış olduğu.. Misal kuzenimin 1.2 chevrolet kalos una lpg taktırmıştık hiç bir şekilde verim alamadık. Araç zaten gitmiyor iyice gitmez oldu yakıttada çok bir etkisi olmadı.

    Lpg takılacaksa mutlaka takıldığına değecek bir araç olmalı yani 2.0 ve 150 hp üstü araçlar.. Accord,mondeo,3-5 serisi-mercedes c-e serileri veya benim volvo gibi araçlara lpg takıp keyifle binmek mantıklı iş aslında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 30 Ekim 2014; 18:19:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seven029

    Uzun vadede kullanacaksan arabayı lpg den fazla tasarruf sağlaman imkansız. Diğerleri doğru ama otoyolda 120 km/s hızla gitmenin neresi abes otoyol sonucta illaki 90'lamı gitmek lazım tasarruf yapılacak diye..

    Şöyle ki, LPG'ye tonla para verip aracına taktıran adam için yakıt ve maliyet tasarrufu önemli demektir. Ancak araçların 90-100 km/s üzerine çıktığında yakıt sarfiyatlarının arttığı da bir gerçek. Doğru mu? Doğru.

    LPG taktırıp da 120 km/s hızla gidiyorsan olayın içinde "tasarruf" olgusu nerede?

    Modaya uymuş, taktırmışsın demektir. 90 ile git, hem daha güvenlikle git hem de daha az sarfiyatla git. LPG ile 120 ile gittiğinde benzinle 90 ile giden adamla kıyasladığında bir tasarruf söz konusu mu? Sanmıyorum. Boş yer tüpgazı taktırmış olursun arabaya.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.