Şimdi Ara

Forza Motorsport 4 İncelemesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
19.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forza Motorsport 4: Where Dreams are Driven


    Herkese selamlar. Forza Motorsport 4'ün cıkışının üzerinden hayli zaman geçti, biliyorum. Ancak en başından beri yapmayı düşündüğüm incelememi yapmak için ancak vakit bulabildim, ve şimdi sizlerle paylaşıyorum.

    Endangered Species

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Oynanabilirlik


    Oynanışının verdiği keyif ve hazdan ötürü Forza Motorsport 3'ü GT 5'e tercih edenlerin sayısı hiç de az değil -ben de onlardanım-. Demek istediğim, Forza'nın başka hiçbir oyunda olmayan, kendine özgü oynanış stili zaten oldukça başarılıydı, yani Turn 10'un bu konuda yapması gereken pek bir şey yoktu. Yine de oynanış açısından gelişim sağlamışlar, artık (Forza Motorsport 3 bu konuda oldukça eleştirilmişti) aracımız yuksek hızlara ulaştığında bunu oyun bize sonuna kadar hissettiriyor, aracımız titriyor, (kokpitte) direksiyon titriyor, aracı kontrol etmek zorlaşıyor, Steering yapmaya korkuyorsunuz. Hızı hissettirme konusunda oyunu oldukça begendim, -ileride değineceğim- özellikle yukarıda yazdıklarım aracın sesiyle de birleşince tarifi imkansız derecede keyifli bir oynanış ortaya çıkıyor.

    Forza Motorsport serisinin bir yarış simulasyonu serisi olduğunu soyleyebiliriz. Ama bu demek değil ki Arcade severler bu oyundan mahrum kalacak. Arcade'ciler, Assist'ler sizin için var. Traction Control'dan Assisted Breaking'e kadar birçok Assist bulunmakta, mesela ABS'yi açıp fren yapmayı kolaylaştırabilirsiniz, hatta Breaking'i Assisted'a getirerek fren yapmadan dâhi oynayabilirsiniz bu oyunu. Assist'lerin hepsi oyuna çok iyi entegre edilmiş, ayarı değiştirir değiştirmez oynanışa etki ettiğine şahit olacaksınız. Demem o ki; oyun aslen bir simulasyon oyunu olabilir, ama her kesime hitap ediyor. Simulasyon oyunlardan hoşlanmayanların dâhi oyunu denemesini şiddetle tavsiye ediyorum.

    Oyunda 5 ayrı kamera açısı mevcut: Kokpit kamerası, kaput kamerası, dip kaput kemerası, aracı arkadan takip eden kamera ve bu kameranın biraz daha uzakdan görüş sağladığı beşinci kamera. Forza Motorsport 3'ün eleştirildiği konulardan biri de kokpit kamerasıydı, gerçekten çok 'kabız' bir kokpit kamerası vardı Forza Motorsport 3'de. Kokpit kamerasının grafikleri o oyuna yakışmıyordu, ve tamamen tepkisizdi. Yollardaki tümseklere çok az tepki veriyordu, sürdüğümüzden birşey anlamıyorduk, kısacası yeterli sürüş deneyimi sağlamıyordu bize. Forza Motorsport 4'le birlikte herşey değişti diyebilirim. Yine mükemmel olmasa da oldukça kaliteli bir kokpit kamerasına sahibiz bu sefer. Artık çok daha güzel gözüküyor, tepkiler çok yerinde. Direksiyonun titremesi, dikiz aynası, göstergeler. Forza Motorsport 3'ün kokpitinden memnun olmayanlar bu sefer aradıklarını bulacaklar. Kokpit kamerasının neden mükemmel olmadığına gelince; birkaç madde halinde sıralayabilirim. Oncelikle çok karanlık, ışık yansımadığı sürece göstergeleri görmek zor. Zaten yarış sırasında oraya bakacak hâlimiz yok ama bu birşeyi değiştirmez. Tek bir vites değiştirme animasyonu var, onda da sürücü elini vitese doğru uzatıp çekiyor, dış kameradan ne kadar tırt bir vites değiştirme animasyonu olduğunu görebilirsiniz. Bunu eksi olarak yazmak biraz garip ama, bir forumda okuduğuma göre aynalardaki görüntü 30 FPS sanırım, çünkü oyunun içerisinde aynada FPS düşüşü yaşanıyor, sanki aynadaki görüntü takılıyor gibi geliyor insanın gözüne.

    Aynadaki 30 FPS görüntü 30 FPS'yle 60 FPS arasındaki farkı anlamamıza da yardımcı olacaktır. Zirâ oyun 60 FPS'de çalışıyor ve deyim yerindeyse 'yağ gibi akıyor'. Ayrıca en ufak bir FPS düşüşü söz konusu değil, diğer bazı oyunların aksine. Bunun oynanışa katkısı oldukca fazla. Oyunu grafik açısından incelerken daha fazla değineceğim bu konuya.

    Oyunun kariyer moduna gelince, bu sefer World Tour adını almış ve 10 sezondan oluşmakta. Birçok yararlı yenilik var, mesela artık Calendar sistemi yok, hangi tür yarışta hangi sınıfın hangi aracıyla yarışacağımıza kendimiz karar veriyoruz. Yalnız yarışacağımız piste hâla oyun karar veriyor. Oyun pisti sunduktan sonra önümüze 3 ayrı Event seçeneği getiriyor. Biz de bize uygun olanı seçip yarışıyoruz. Karşımıza Event'lerin sunulduğu ekranda 'Y' tuşuna basarak araç değiştirirsek, bu sefer karşımıza o araca göre Event'ler gelecektir. Event çeşitliliğinin de artırılmış olduğunu söyleyeyim. Yavaş trafiğin olduğu yolda yarışta sizden önde başlayan rakibinizi geçmeye calıştığınız yarışlar, yoldaki çubukları devirmek kaydıyla skor yapmaya calıştığınız yarışlar gibi farklı event çeşitleri oyuna eklenmiş durumda. Kısacası oyunun belirlediği bir pistte, oyunun belirlediği sınıf araçlarla, oyunun seçtiği sıra ile yarışmak tarih olmuş, getirilen yeni varyasyonlarla kariyer modu sıkıcı olmaktan çıkmış, daha keyifli bir hal almış. Kariyer modu toplam 10 sezon sürüyor, ilk sezon 5 yarıştan, son sezon ise 27 yarıştan oluşuyor, yanlış hesaplamadıysam toplam 147 yarışta World Tour'u bitirebiliyoruz. Event List ise Forza Motorsport 3'deki mantıkla devam ediyor, ordaki tüm eventları bitirmek biraz göz ister, zirâ World Tour'dan sonra onu bitiririm diye düşünüyordum ama imkanı yok 4-5 aydan önce bitmez. Bu arada level sınırının 50'den 150'ye çekildiğini de belirteyim. Tavan level 150 olmasına rağmen 50'den sonraki levellerde oyun bize araç hediye etmiyor, bunu da belirteyim. Ne çok belirtiyorum, neyse.

    Forza Motorsport 3'deki Car Level dördüncü oyunda yerini Affinity Level'e bırakmış. Artık araçların değil markaların seviyesi artıyor biz onların yaptığı araçları kullandıkça. Bu ne işe yarıyor diye soranlarınız vardır, şöyle söyleyeyim; her level aldığınızda size para gönderiyorlar, 10 leveldan itibaren 100,000 CR ve üstü ciddi miktarlara ulaşabiliyor bu para. Ayrıca 4 levelden itibaren o markanın parçalarına bedavaya ulaşabiliyorsunuz. Bu benim biraz garibime gitti, 4 level ulaşmak çok kolay ve Affinity tavan leveli 50, 4 değil de 20 levelden itibaren bedava ulaşsaymışız parçalara daha iyi olurmuş, böyle çok kolay olmuş.

    Profil aktama olayı da mevcut oyunda, sadık bir Forza Motorsport 3 oyuncusuysanız benim gibi, bunun karşılığını alacaksınız. Levelle alâkası var mı bilmiyorum, ben 50 Level Forza Motorsport 3 profilimi import ettiğimde garajıma 10 tane araç ve Online Bank'ıma 60,000 CR gönderdi. Ayrıca önceki oyundaki araç tasarımlarınızı da aktarabilirsiniz.

    Mekanik hasara gelince, Forza Motorsport 3'de olduğu gibi yine mükemmel. Bu oyunda dikkatinizi bir kere bile kaybetmemeniz gerek, aksi takdirde yarışın sonunu getiremeyebilirsiniz. Mekanik hasar çok iyi modellenmiş. Hangi durumda hangi parçaların hasar alacağı ve alınan bu hasarın aracın performasına nasıl etki edeceği çok iyi hesaplanmış. Motor freni de mevcut oyunda, mesela dördüncü vitesde 110 mil hızla giderken bir anda ikiye düşerseniz yanda hasar göstergesinin belirdiğini göreceksiniz, bu kadar hızlı giderken ayak frenini kullanmaksızın hız düşüşünü motor tolere ('tolare' değil, TDK'dan baktım) edemiyor, gerçekte olduğu gibi. Bu kadar iyi bir mekanik hasar motoru oyunun oynanışına çok şey katıyor, ayrıca alınan hasar grafiksel olarak da başarılı olarak yansıtılıyor (ileride değineceğim), ses olarak da. Mesela duvara 90 mil hızla çarptıktan sonra vites değiştiriken gelen ses değişiyor, kezâ motorun sesi de oyle. Mekanik hasar konusunda eleştirilecek birşey yok.

    Biraz da yapay zekâya değinmek istiyorum, zirâ oyunun en beğendiğim yanlarında birisi bu. Onceki oyunda da yapay zekâ oldukça iyiydi, mesela yarışa girip Best Driving Line üzerine aracınızı koyup beklediğinizde yapay zekâ size çarpmıyor, yolunu değiştiriyordu. Bu sefer olayı biraz daha ileri götürmüş Turn10, artık yola dik şekilde bekleyip yapay zekâ yaklaşırken aracınızı onların onune doğru sürerseniz dâhi sizden kaçmayı başarabiliyorlar, üstelik bunu risk alarak yapıyorlar ve size çarpmayıp devam etmeyi başardıklarında bazen yoldan çıktıklarına şahit olabiliyorsunuz. Ayrıca artık yapay zekâ da aracını Upgrade edebiliyor, yarış sırasında Start'a basıp oyunu durdurursanız, tüm araçların Performance Index'lerinin birbirine çok yakın olduğunu göreceksiniz. Yapay zekâ oldukça agresif olduğunu da soylemeliyim (hatta belki biraz fazla agresif), bile bile araçlarını önünüze kırdıklarına defalarca şahit olacaksınız. Geçmenize izin vermeyecekler, düz yolda sürekli sizi arkalarına alacaklar. Ayrıca her aracı yöneten tek bir yapay zekâ yok, eskiden yapay zekâ aynı, araçlar farklıydı. Şimdi yapay zekânın yönettiği her aracın davranışları, tepkileri, sürüş seviyeleri farklı. Yapay zekâ benim için çok önemli bir mevzû idi, Turn10 beni bu konuda hayal kırıklığına uğratmadı, aksine hayran bıraktı. Hatta yapay zekânın ne seviyede olduğunu anlatmak için şundan da bahsedeyim, mesela kötü bir hata yaptınız ve Rewind seçeneğiyle oyunu geri aldınız, o andan itibaren herşeyi baştan yaşayıp hata yapmamaya çalışacaksınız. Aynı şeyi yapay zekâ da yapıyor, mesela bir aracı geçip ileride yoldan çıktınız ve geri aldınız, bu sefer yapay zekâ da anı yeniden yaşıyor ve hatasını düzeltmeye çalışıyor, mesela sizi arkasına almaya çalışıyor, hatta önünüze kırıyor, geçmenizi engellemeye çalışıyor. Bunların hepsi yapay zekâyla yaptığınız yarışların bile son derece keyifli ve gerçekçi olmasını sağlıyor. Artık 8 değil de 12 (Online'da 16) araçla yarışabiliyor olmamız da cabası. Bu oyunun zekâsına yapay derken içim acıyor gerçekten.

    Yolların durumu ise oldukça iyi, forumdaki bazı kardeşlerimizin ısrarla iddia ettiğinin aksine Forza Motorsport 3'de de yollarda yeterince bump vardı, Forza Motorsport 4'de de fazla fazla var, bumpların yoğun olduğu yerlerde fren yapmak zorlaşıyor, steering daha riskli hale geliyor, kısacası bumpların etkileri gerçekte neyse oyunda da bire bir hissediyorsunuz. Ayrıca bazı pistlerin bazı bölümleri o kadar tümseklerle dolu ki aracınızı ona göre modifiye etmeniz gerekebilir, örneğin Nürbürgring Grand Prix Circuit.

    Araç modifiyeleri, Forza Motorsport 3'de olduğu gibi çok ayrıntılı, en ufak parçaya kadar değiştirebiliyoruz. Ayrıca yaptığımız tüm değişiklikleri ve ne gibi etkilerinin olacağını hemen görebiliyoruz, benim gibi araç aksâmından pek anlamayan oyuncular için oldukça iyi bir özellik. Bir tavsiye olarak da şunu söyleyeyim, Quick Upgrade'e bulaşmayın, kendiniz ne etkisinin olacağını görerek tek tek değiştirin parçaları. Araç modifiyesi konusunda Forza'nın üstüne yok, çok başarılı.

    Tuning olayı da aynı şekilde devam ediyor. Forza Motorsport 3'de pek bulaşmadığım için dördüncü oyunda gelişme olup olmadığını söyleyemiyorum ama gördüğüm kadarıyla oldukca ayrıntılı, ve benim gibi bu konuda pek bilgisi olmayanlar için hangi değişimin nasıl bir etki yapacağı da sağ tarafta detaylı şekilde anlatılıyor. Ben pek anlamadığım için bulaşmıyordum ama Online'a sardıktan sonra ilgilenmek zorunda kalıyorsunuz, zirâ muazzam bir etkisi oluyor aracınıza, bu işten anlayanlar genelde size büyük üstünlük kuruyorlar. Ben internetten araştırma yaparak biraz bilgi edindim, size de tavsiye ederim, eğer yarışa 1-0 geride başlamak istemiyorsanız öğrenin.

    Bir de araç dizaynları var tabî, ben genelde sade dizaynlardan hoşlansam da bazen öyle dizaynlar görüyorum ki ağzım açık kalıyor. Nasıl yapıyorlar aklım almıyor, biz de deniyoruz ama yapamıyoruz. Oyunda en çok para harcayacağınız şeylerden biri de bu dizaynlar olacaktır, öyle güzeller ki satın almadan duramayacaksınız.

    İncelememin 'Oynanabilirlik' kısmını bitirirken, pist ve araç sayılarından da kısaca bahsedeyim. Oyunda 80'den fazla farklı markanın 500'den fazla farklı aracı mevcut (700'e ulaşmasını bekliyorum). Ayrıca aynı markanın 1500 tane faklı modeli de bulunmuyor, genel olarak dengeli dağıtılmış. Oyunun araç yönünden eksiği yok, herkes aradığını bulacaktır. Ama işin diğer kısmı o kadar parlak değil. Forza Motorsport 3'deki pistlere Hockenheim, Bernese Alps gibi nitelikli pistler eklenmesine rağmen pist sayısı kesinlikle yeterli değil (üstelik New York Circuit de oyundan çıkarılmış). Bir süre sonra aynı sürekli aynı yolda dönüyormuşsunuz hissine kapılmanız muhtemel. Bence oyunun en büyük eksilerinden biri bu, eğer daha fazla yeni pist eklenseydi kesinlikle daha iyi ve daha uzun ömürlü bir oyun olurdu. Pist eksikliği oynanabilirliği olumsuz etkiliyor.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Sunum


    Oyunun sunum kısmında da oldukça iyi olduğunu soyleyebilirim. Artık oyuna girdiğimizde bizi beş seçenekten oluşan bir menü karşılıyor, bunlar: Career, Community, Autovista, Free Play, Marketplace. Career'den kariyer menüsüne erişiyoruz, Community kısmından bütün Online özelliklere. Free Play'den ise Quick Race, Hot Lap, Split Screen gibi seçeneklere erişebiliyoruz. Menülerin hepsi sade ve hoş görünümlü. Kariyer modunda o an seçili olan aracın görüntüleri gösteriliyor arka planda, detay seviyesinin ağzınızı açık bırakacağına emin olabilirsiniz. Beş farklı Career Homespace var, hepsi de oldukca güzel. Kısacası oyun Presentation kısmında genel olarak başarılı, eleştirecek birşey bulamadım.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Autovista


    Burayı hangi kısımda inceleyeceğime karar veremedim, ayrı olarak inceleyeceğim.

    Bu modda 20-25 farklı aracı en ufak detayına kadar inceleyebiliyoruz. Genel olarak Supercar tarzı arabalar olmakla birlikte, Hummer jip ve Halo'dan hatırlayacağımız Warthog gibi değişik araçlar da mevcut. Jeremy Clarkson da seslendirmeleriyle Autovista'ya renk katmış, yaptığı bazı espriler çok hoş. Özellikle bazı araçların ait olduklarıya ülkeye yönelik iğneleyici laflar yüzünüzde tebessüm belirmesine sebep olacaktır. Aynı zamanda oldukça açık sözlü de bir insan kendileri, mesela direk 'REZALET' diyebiliyor. Autovista grafik olarak ele alındığında, gerçekten mükemmel, detayın dibine vurabilirsiniz bu mod sayesinde. Hiçbir ayrıntı es geçilmemiş. Araçların karakteristik özellikleri üzerinde durulmuş, böylece araçlar hakkında yeni bilgilere de sahip olabiliyoruz. Ayrıca en başta araçların çoğu açık değil, bir Event'la açmamız gerekiyor.

    FPS kamerasıyla hareket ediyoruz Autovista'da. Aracın kapısını açıp koltuğa geçebilir, ardından kontağı çevirerek aracımızın o müthiş sesini zevk-i sefa içerisinde dinleyebiliriz. Autovista'nın faydaları say say bitmez, gerçekten çok güzel bir mod. Ayrıca bu mod açıklanmadan kimsenin böyle bir beklentisi yoktu, yani biraz da sürpriz oldu, güzel bir sürpriz. Autovista'daki detay seviyesini başka hiçbir yerde bulamayacağınızı da söyleyebilirim.

    Bu mod hakkındaki eleştirilerim ise şunlar:
    Araca girip kontağı çevirdiğimizde araç çalışıyor, ancak sonradan manuel olarak gaz veremiyoruz aracın sesini dinlemek için. Nedenini anlamadığım bir eksiklik.
    Araçtan çıktığımızda araç otomatik olarak kapanıyor, kapanmasa ya da en azından kapanırken bir animasyonla biz kapatsak daha hoş olurmuş.
    Araç sayısı biraz az gibi sanki, belki ileride artar. Ayrıca insan bir Nissan MINE's GT-R Skyline koyar.
    Autovista'da seslendirmeler hariç ses yok, arkaplanda oyunun o güzelim müziklerinden çalsaymış iyi olurmuş, olmuyor böyle kuru kuru.
    Son olarak da, başta kapalı olan araçları açmak çok kolay olmuş, biraz daha zor bir şekilde açabilsek bizim için daha değerli olurdu Autovista.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Grafik


    Benim için çok önemli olmasa da günümüz oyuncularının en çok ilgilendiği şeylerden biri grafikler, hatta belki de en çok grafiklerle ilgileniyorlar. Bana sorsanız bence Forza Motorsport 3 de oldukça güzel görünüyordu, neyse, incelememe devam edeyim.

    Öncelikle oyunumuz daha once de bahsettiğim üzere 60 FPS'de çalışıyor. Hiç FPS düşüşü olduğuna şahit olmadım, yani her koşulda stabil olarak 60 FPS sunuluyor. Bunun öneminden bahsetmeme gerek yok sanırım, herhangi bir oyun olsa 30 da yeter ama oyun simulasyon olunca, adı da Forza Motorsport olunca 60 FPS gereklilik haline geliyor. Daha önce forumda FPS'den ödün vermek pahasına daha iyi grafik isteyenler olmuştu ama ben onlarla aynı düşünceyi paylaşmıyorum, FPS olayı özellikle oynanabilirlik açısından çok önemli, oynanabilirliği yetersiz olan bir oyunun nasıl gözüktüğünün ne önemi var ki? Yani Turn10'un 60 FPS'de ısrarını yerinde buluyorum. FPS olayından büyük bir artısı var benim gözümde oyunun.

    FPS'den oyunun nasıl göründüğüne gelirsek; çok güzel. Yıllardır 'Konsollar artık limitine ulaştı yeeaa' gibisinden geyikler dönmesine rağmen bu cihazlar hâla bizi şaşırtabiliyor. Dikkatli baktığınız zaman Turn10'un özellikle ışıklandırmalar üzerine yoğunlaştığını anlayabilirsiniz. Ayrıca yansımalar da geliştirilmiş. Mesela Bernese Alps pistinde karlardan yansıyan ışık gözünüze çarpabiliyor. Ya da önünüzdeki araçtan yansıyan ışığı rahatça görebiliyorsunuz. Çevredeki varlıkların (ağaç,bina) araç üzerine yansıyışı da oldukça etkileyici, özellikle kaput kamerasından oynarken bunu rahatlıkla farkediyorsunuz. Gerçekle bire bir gibi neredeyse. Yarış esnasında araçların etrafını sağ analog yardımıyla rahatça görebilirsiniz, çoğu kişi üzerinde durmuyor ama bu çok hoş bir özellik, tekerin dönüşünü, el frenini çektiğinizde nasıl arka lastiklerin sabitlendiğini görmek güzel. Ayrıca ekran kartı açısından da oldukça külfetli bir iş. Bu şekilde aracı görüntülerken dâhi FPS'nin düşmemesi takdir edilesi bir olay.

    Forza Motorsport 3'de güzel dörünüyordu, ama sanki birşeyler eksikti grafik açısından, araçlar biraz yapay duruyordu, fakat bu sefer olmuş. AA sorunu ise genel olarak yok, ancak gölgelere çok dikkatli baktığınızda anlayabileceğiniz kadar AA eksikliği var. Pistlerde ve diğer environment elemanlarında da AA eksikliği gözükmüyor. Yani normal şartlarda AA sorunu yok diyebiliyorum.

    Kariyer modda arkaplanda dönen görseller ve araç seçtikten sonra rengini belirlediğiniz kısımdaki görseller gerçek gibi, üzerinde çok çalışılmış, büyük emek var çok belli. Autovista modundaki grafik ise eşsiz, gerçekle ayırt edilmiyor.

    Fiziksel hasar yine mükemmel değil, ama hangi oyunda mükemmel ki? Neyse burayı başka oyunlara laf atmadan geçeyim. Oyunun fiziksel hasarı daha önce de belirttiğim gibi mükemmel değil, ama yine de iyi sayılabilecek düzeyde. Artık kaporta gerçeğe uygun bir şekilde içine çökebiliyor, ya da hızla arkadan çarptığınız aracın rüzgarlığı (ya da kanadı, tam bilmiyorum ismini) araçtan ayrılabiliyor. Forza Motorsport 3'ün ardından oldukça yol katetmiş dördüncü oyun. Boyalar kalkıyor, kaportalar içine göçüyor, rüzgarlıklar uçuyor, üstelik bunların hepsi gerçeğe uygun bir şekilde gerçekleşiyor, daha ne olsun?

    Ayrıca artık pistlerimizde birden fazla zaman diliminde yarışabiliyoruz. Bildiğim kadarıyla her pist için geçerli bu durum. Gece yarışlarının yerini tutmasa da çeşitlilik açısında olumlu bir gelişme.

    Forza Motorsport 4'ün grafikleri bu neslin en iyisi, oyunun grafiklerinin tek rakibi Gran Turismo 5'den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Diğer oyunlar 30 FPS'de çalıştığından onları değerlendirmeye almıyorum, zaten değerlendirsem de bu oyunun önünde sadece Dirt 3 olabilir. Yine de oyunun grafiksel olarak mükemmel olmadığı da kesin. Grafiksel açıdan oyunun birkaç kusuru var, bunlardan bahsetmek gerekirse;

    Modlar arasında grafik farkı var. Ben böyle birşeyle ilk defa karşılaşıyorum. Mesela 11 ayrı araçla yarıştığımız Quick Race modu ile tek başımıza en iyi tur zamanını yapabilmek için oynadığımız Hot Lap modu arasında fark var, Hot Lap modunda aracın içi daha net, hatta cam gibi gözüküyor, ama Quick Race'de durum farklı, aracın içi yine gözüküyor ama diğerindeki kadar net değil. Aslında dikkatli baktığımda dâhi araç camlarının şeffaflığı dışında bir fark göremedim ama yine de o da olmamalıydı.
    Bir diğer sorun ise kokpitler arasındaki farklılıklar. Bazı araçların kokpitleri diğerlerinkinden daha iyi gözüküyor gibi geldi bana. Bu da pek hoş değil. Ayrıca kokpitler çok karanlık, ışığın yansıdığı durumlar haricinde göstergeler gözükmüyor. Neden bu kadar karanlık yaptıklarını anlamadım, hâlbuki detay açısından oldukça iyi kokpitler.
    Öteki grafiksel sorun ise pistler arasındaki grafik farkları. Bu konuda fazla eleştirmek haksızlık olur, çünkü gerçekten minör farklılıklar mevcut, hiç farketmeyebilirsiniz bile. Bana Nürbürgring, Hockenheimring ve Bernese Alps pistleri diğerlerinden daha iyi gözüküyor gibi geldi. Ama dediğim gibi çok minimal farklar var, hatta bunu bir eleştiri olarak değil de bir tespit olarak kabul edin. Çünkü gerçekten emin değilim bu farklılıkların mevcudiyetinden, sadece paylaşmak istedim.

    Bu eleştiriler kafanızı karıştırmasın, oyun çok iyi gözüküyor her şeye rağmen. Bir kez daha söylemek istiyorum, özellikle yansımalar beni kendine hayran bıraktı. Hani mümkünâtı olsa da yapabilsek, aracın yanına gidip baksanız, alnınızdaki sivilceyi görürsünüz, o derece iyi.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Sesler


    Oyunun belki de en başarılı olduğu konu sesler. Sadece motor sesleri değil, lastik sesleri, vitesden gelen ses, belli bir devirden sonra turbodan gelen o iç gıdıklayıcı 'tısss' sesi, kısacası tüm oyun içi sesler mükemmel, gerçekten eleştirilecek neredeyse hiçbir şey yok. Her aracın sesi farklı (500'den fazla araç var), hatta öyle ki aynı aracın farklı kamera açılarından gelen sesleri bile farklı, çok gerçekçi. Hatta ve hatta (ikinci hatta) aracı kullanırken sağ analogla aracın etrafında dolaşırsanız dâhi sesler gerçeğe uygun şekilde değişiyor. Özellikle bu son özellik beni kendine hayran bıraktı, oyunun sesleri üzerinde ne kadar uğraşıldığına varın siz karar verin. Araç seslerinin bu kadar kaliteli olması oynayışınıza da etki edicektir, mesela ben Mazda RX-7'nin sesine hastayım, görünüşünü ya da performansını beğenmesem bile en çok kullandığım araçlardan biridir RX-7, o sesi dinlemek öyle büyük bir keyif ki!

    Sadece bizim aracımızın sesi değil, diğer araçların sesi üzerinde de durulmuş. Araçlar yaklaştıkça sesleri de artıyor, hatta o kadar iyi yapılmış ki biraz tecrübe ettikten sonra arkanızdaki aracın size ne kadar yakın olduğunu anlayabilirsiniz. Ayrıca arkanızdaki aracın sesinin bu kadar iyi modellenmiş bir şekilde size sunulması oyundan alınan keyfi oldukça artıyor, sürekli rakibinizin araç sesini duyunca geriliyorsunuz, hata yapmaktan korkuyorsunuz, elleriniz terliyor.

    Kaza seslerine gelince, onlarda da pek fazla olmasa da gelişme var. Artık bir yere ya da bir araca çarptığınızda patlama sesine benzer bir ses geliyor, eğer biraz fazla sert çarptıysanız aracınızın içinde bir şeylerin olduğunu hasar göstergesi dışında seslerden de anlayabilirsiniz. Düşen rüzgarlığın yerde takla atarken çıkardığı ses falan da oldukça iyi. Benim en çok dikkatimi çeken şey ise sürtünme sesleri oldu. Forza Motorsport 3'den farklı olarak, artık sürtünerek yanından geçtiğimiz araçtan tiz bir ses geliyor, daha önce hiç bir aracın çizildiğine şahit oldunuz mu bilmiyorum, ona benzer bir ses. Benim çok hoşuma gitti, farklılık yaratmış. Hasar sesleri de genel olarak başarılı ama eksikleri de var. Mesela çok az ses çeşidi var, yani pek çeşit yok. Genel olarak aynı sesleri duyuyorsunuz kazalardan. Aracın hangi parçasına çarparsanız çarpın aynı ses geliyor, mesela tampona ve kapıya çarptığınızda aynı sesi duyuyorsunuz. Eğer kaza sesleri de diğer sesler kadar başarılı olsaydı oyunun seslerine tam puan verirdim ama bu haliyle veremeyeceğim.

    Lastik seslerine de kısaca bir değinmek gerekirse, zaten çok iyiydi, hâla çok iyi. Frene basışınızın şiddetine göre geliyor ses, gayet gerçekçi. Bu arada yeri gelmişken söyleyeyim, eğer yarış süresince çok fazla lastik sesi duyuyorsanız işler yolunda gitmiyor demektir.

    Ve müzikler diyelim. Oyunun müzikleri önceki oyundan alıştığımız tarzda, menüde daha çok sakin, soft müzikler tercih edilmiş. Oyun içinde ise hareketli parçalar ağırlıklı bir liste oluşturulmuş ama yarıştayken o güzelim motor sesini dinlemek yerine müziği tercih edeniniz olmayacaktır sanırım. Müziklerden kalite akıyor, Forza Motorsport 4 Ana Konu'da bir arkadaşımız paylaşmıştı tüm soundtrack'leri, indirin ve dinleyin, mükemmel. Oyun bu konuda zaten iyiydi, daha da ilerleme kaydetmiş. Eleştirilecek bir yönü bulunmuyor müziklerin.

    Genel olarak sesler, hatasız diyebiliriz. Kaza seslerindeki çeşitsizlik dışında bir eksik yok. O da pek önemli değil bence.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Multiplayer


    Bu kısma şunu belirterek başlayayım; Forza Motorsport 3'ün online kısmında çok az deneyimim var. Bu nedenle bu kısım hakkında bilgi verirken önceki oyunla karşılaştırma yapamayacağım, direk olarak iyi ve kötü yönlerinden bahsedeceğim.

    Biricik oyunumuzun Online özelliklerine ana menüdeki Community ve Marketplace kısımlarından erişiyoruz. Önce Marketplace'den bahsedeyim, adından da anlaşılabileceği gibi oyuna gelen DLC (indirilebilir içerik)'lere bu menüden ulaşıyoruz. Benim incelememi yazdığım şu sıralarda 2012 Lamborghini Avendator'u içeren November Speed Pack isimli DLC yeni geldi. Bunun dışında oyunun çıkışıyla Marketplace'e eklenen American Muscle Car Pack ve 2012 BMW M5 de mevcut indirilebilir içerikler arasında. Bu arada BMW M5 ve November Speed Pack'den Volkswagen Scirocco'ya ücretsiz ulaşabiliyorsunuz, BMW M5 Autovista Mode'da da kullanılabiliyor ayrıca. Ücretsiz olan araçlar bende mevcut, yakında 240 MP karşılığı satın alacağım Risi Competizione F458 Italia da garajımda olacak. Yani araçları sadece paket olarak değil tek tek de satın alabiliyorsunuz, ama pek kârlı olmadığını söylemeliyim..

    Bu DLC'lere ve gelecek olan tüm DLC'lere ulaşabilmenizi sağlayacak Season Pass isimli bir olay var. Yanlış hatırlamıyorsam 2400 MP'ye satılıyor, tüm DLC'leri almayı planlayanlar varsa Season Pass düşünülmeli, kolaylık sağlayacaktır.

    Marketplace'den kısaca bahsettikden sonra Community'ye geçelim, bizi asıl ilgilendiren kısma. Buradan Rivals Mode'a, diğer Online müsabakalara, Car Club'ımıza, Auction House'a ve Storefront'a ulaşabiliyoruz. Aynı zamanda Message Center, File Depot ve haberlede ulaşabildiğimiz News Feed kısmı da burada.

    Öncelikle Rivals Mode diyelim; rekabetin doruğa ulaştığı yer. Bu modda en iyi skorları yaparak dereceye girmeye çalışıyoruz. Mesela Time Attack kısmına giriyoruz, karşımıza pist seçenekleri geliyor. Ve bir de Rival. Hepsini ayarladıktan sonra yarışa giriyoruz ve rakibimizin yaptığı süreden daha kısa bir sürede pisti tamamlamamız gerekiyor. Ben bu olayda pek başarılı olamadım, genelde yüzde 10'luk dilime girmeyi başarabildim. Ama forumda çeşitli alanlarda ilk 50'ye girebilen arkadaşlarımız bile var. Bu moddaki rekabet gerçekten üst düzey, bazen üst üste onlarca kez rakibinizle kozlarınızı paylaşabiliyorsunuz. Diyelim ki ilk defa Rival'ınızı (ya da oyunun sizin yerinize belirlediği kişiyi) geçtiniz, ona sizin onu geçtiğinize dair bir mesaj gidiyor ve bu sefer rakibiniz sizi geçmeye çalışıyor. O geçtiğinde size mesaj geliyor ve bu sefer siz geçmeye çalışıyorsunuz. Böyle böyle üst üste 6-7 kez kapıştığım adamlar oldu, genelde sonunda kaybeden ben oldum ama bu işten oldukça keyif aldığımı söyleyebilirim. Başta da dediğim gibi kendi kendimize en iyi tur zamanını yapmaya çalıştığımız bir moda göre oldukça heyecanlı. Ayrıca sadece en iyi tur zamanını yapmaya çalıştığımız Open Time Attack dışında Autocross (yollardaki engeller arasından geçerek belli bir süreden önce yarışı bitirmeye çalıştığımız mod) ve Drift Zone gibi seçeneklerde mevcut. Rivals Mode kısmında bir de Top Gear Rivals var. Örneğin A Reasonably Priced Car isimli eventta Kia cee'd ile rakiplerimizle kapışıyoruz, bu eventi ihmal etmeyin bununla ilgili bir Achievement var.

    Rivals Mode genel olarak böyle, birkaç küçük ipucu vererek kapatayım Rivals muhabbetini. Mesela yaptığınız tur zamanının geçerli olabilmesi için Clean Lap yapmanız gerek, yani tur atarken bir şekilde yolun dışına çıkarsanız turunuz geçersiz sayılıyor, bence oldukça gereksiz bir uygulama. Clean Lap yapıp yapmadığınızı anlayamıyorsunuz bile çoğu zaman, bazı turlarınız boşa gidiyor. Anlamak için Rewind assistini açmak lazım, altta Rewind uyarısı gelirse Clean Lap olmamış oluyor. Rewind'ı açtığınız takdirde yarış sonundaki kazancınızın %20'sinden feragat etmiş olduğunuzu da unutmayın, %20 az değil. Rewind'ı açmanızın yanı sıra tur zamanı yaparken de kullanırsanız, tur zamanınıza kafadan bir saniye ekleneceğini de unutmayın. Kaç kere kullanırsanız o kadar saniye tur zamanınıza ekleniyor. Assistler demişken Rivals Mode'da assistlerin standardı yok. Herkes istediği gibi oynuyor, bu da bir eksi bana göre. Kimin hangi assistle oynadığını görebiliyorsunuz, Leaderboards'a bakarsanız en tepede genelde ABS'si açık, Driving Line'ı Full'de ve Traction Control'u de aktif olan kişilerin olduğunu göreceksiniz, bu modda başarılı olmak için kilit assistler bunlar. Ben herşey kapalı oynuyorum, sadece vitesim manuel, debriyajsız. Bana dezavantaj oluyor tabî. Assistleri onlarınki gibi ayarlamak da istemiyorum, herkesin tarzı farklı sonuçta. Bu modda başarılı olmanın yollarından biri de engin Tuning bilgilerine sahip olmak. Daha önce bahsetmiştim, Tuning olayı gerçekten çok farkediyor. Benim gibi Tuning-özürlü kişiler için bu da büyük bir dezavantaj. İşin kazanç kısmına gelindiğinde ise, oldukça parlak bir tablo var. Özellikle amacınız CR kazanmak ise uğramanız gereken yer Rivals Mode. Kazancınız bir günde dâhi milyonları bulabiliyor.

    Rivals Mode'la ilgili diyeceğim pek fazla birşey kalmadı. Açıkçası ilk başlarda çok bağlanmama rağmen son zamanlarda pek uğramadım. Nasıl yaparlar bilmiyorum ama biraz daha eşit şartlarda müsabakalar düzenlenmeli. Önceden söylediğim gibi Tuning bilgisi iyi olanlar ve assistleri kullananlar daha başarılı oluyor. Mesela (bazı eventlarda bu var) her eventta araçların modifiyesiz fabrika çıkış halleriyle yarışılsa, bazı assistleri kullanmama zorunluluğu getirilse ya da Leaderboards'lar oyuncuların kullandığı assistlere göre ayrılsa daha eşit şartlarda yarışılır ve modun keyfi artar. Bildiğim kadarıyla dördüncü oyunla eklenen bir özellik Rivals Mode, bu nedenle bu tarz eksiklikleri mâzur görmek gerek. Daha iyi olacağını umut ediyorum ki şu anki haliyle bile oldukça keyifli.

    Rivals Mode'dan bahsettikten sonra Race Online kısmına geçelim. Buradan bildiğiniz normal yarışlara katılıyoruz. Aradığınız spesifik tarzda yarışları bulmak ve katılmak çok kolay. Artık aynı anda 15 rakiple de yarışabiliyoruz, bu sayı artırılmış dördüncü oyunla birlikte. Aslında bu mod hakkında ne denilebilir bilemiyorum, bildiğiniz online yarış işte. Soccer ve Cat and Mouse gibi maksimum eğlenceye yönelik modlar da mevcut. Yarışlar oldukça keyifli geçiyor, ve bol temaslı. Yarış başladığında ortalık çok kalabalık oluyor, herkes birbirine çarpıyor, birbirinin önüne kırıyor falan, ilk birkaç dakika çok dikkatli olmak lazım. Bu 'saldırı'lardan sağ çıkıp da kendini en öne atabilenler genelde ilk sıraları alıyorlar. Bunların dışında yarışlar genelde sürprizlere açık, bir hatayla kendinizi en arkada bulabileceğiniz gibi şans eseri bir anda ilk sıraya da geçebilirsiniz. Bir de şunları söyleyeyim, genelde ipi göğüsleyen araç Top Speed'den ziyâde Handling ve Braking gibi özellikleri üstün olan araçlar oluyor. Mesela R2 sınıfı araçlarla yarışırken kazanan araç genelde Mazda Furai (ben de bunu kullanıyorum) oluyor ki bu aracın Top Speed açısından ne kadar sınırlı olduğunu da biliyoruz. Bunun dışında gerçekten çok iyi oyuncular var ve onlarla yarışmak da büyük bir keyif. Hiçbir hatanız affedilmiyor, resmen diken üstünde yarışıyorsunuz. Bu yarışlarda Rivals Mode'da olduğumdan daha başarılı oldum, ve daha çok keyif aldım.

    Daha önce yazdıklarıma bakınca Rivals Mode'u biraz fazla kötülemişim gibi geldi, eksikleri olabilir ama bunlar oldukça zevkli bir mod olduğu gerçeğini değiştirmez. Birkaç küçük değişiklikle bu mod mükemmel hâle getirilebilir ama bu haliyle pek uzun ömürlü durmuyor, en azından kendi adıma şunu söyleyebilirim; bir daha bu moda uğrayacağımı sanmıyorum.

    Bir de Car Club olayı var. Artık bu şekilde 16 oyuncuya kadar gruplar kurulabiliyor, mesela ben forumdan team1907 arkadaşımızın TC34 isimli kulübündeyim. Ne işe yarıyor diye sorarsanız, aslında pek fazla birşeye yaramıyor ama yararları da yok değil. Mesela araç paylaşma olayı var, kulübümüzdeki diğer oyuncularla araçlarımızı paylaşabiliyoruz. Böylece araç sıkıntısı olan düşük levelli arkadaşlarımıza yardım edebiliriz, açıkçası ben 3-4 gün içerisinde 50 leveli geçince pek sıkıntım olmadı. Bunun dışında Club Rankings kısmı var, kulüplerin Rivals Mode gibi değişik modlardaki başarılarına göre sıralandığı bir yer. Bizim kulübümüz Drag yarışları ele alındığında %11'lik dilime girebilmiş mesela. Açıkçası bu tabloyu sallayan da pek yok gibi. Böyle bir oluşum güzel ama kendi adıma pek de işime yaradığını söyleyemem.

    Storefront ve Auction House ise bildiğiniz gibi. Storefront'tan Tuning Setup ve araç dizaynları gibi şeyler satın alabiliyoruz, açıkçası ben hep satın alıyorum (para bok olunca harcayacak yer arıyor insan). Tuning Setup alırken ince eleyip sık dokumak gerek, zirâ gerçekten işe yarayanı biraz zor bulunuyor. Design kısmına gelince, öyle şeyler var ki, insan hayran oluyor. 'Nasıl yapmış acaba lan?' gibisinden düşüncelere kapılmamak elde değil. Ayrıca her araç için rahatlıkla dizayn bulunabiliyor ve çok cüzzî fiyatlardan gidiyor bunlar. Auction House Forza Motorsport 3'deki mantıkla devam ediyor, araç alırken falan kullanıyorum arada, bazen Buyout fiyatları Career'deki Buy Cars kısmından düşük olan araçlara rastlayabiliyorsunuz. Ya da çok iyi ayar çekilmiş araçlar da bulunabiliyor, biraz tuzlu olsa da bunlar, kaçırmayın.

    Online kısmı genel hatlarıyla böyle. Genel olarak başarılı olduğu söylenebilir. Sadece Rivals Mode'daki birkaç problem biraz can sıkıyor, bunun dışında pek bir kusuru yok multiplayer seçeneklerinin. Uzun ömürlü bir online yapısı var oyunun, insanı kendine bağlıyor. Oyun Online kısmından benden iyi bir puan alacak.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Diğer Konular ve Birkaç Tespit


    Forza Motorsport 4 benim en heyecanla beklediğim oyundu bu sene. Beklediğime değdi mi? Kesinlikle. Oyunu hâla ilk günkü heyecanla oynuyorum, 80 leveli geçtim. Oyunumuz bağımlılık yaratıyor her şeyiyle. Ama hiç mi hayal kırıklığı yok? Var.

    Oyun çıkmadan önce ben ve diğer bütün Forza Motorsport fanları bu oyunda gece yarışlarının ve dinamik hava şartlarının olacağındı umuyorduk, hatta ummuyorduk, emindik. Ama beklediğimiz gibi olmadı ne yazık ki! Oyunumuz da gece yarışları ve değişik hava şartları ne yazık ki mevcut değil. Hani herhangi bir oyun olsa kafaya takmaz oynarsın ama oyunun adı Forza Motorsport 4 olunca insan ister istemez boş veremiyor. Hele ki oyun 'simulasyon' tarzı bir yarış oyunu olunca; hayal kırıklığımız daha da artıyor. Aslında bu konuda karmaşık duygular içerisindeyim. Bir yanım diyor ki; bu adamlar bizi bilmem kaç sene bekletmeyip, 2 sene de bir yeni oyun piyasaya sürüyorlar. 2 sene böylesine yenilikleri hakkını vererek yapmak için yeterli bir süre değil, hele ki oyunun diğer yönleriyle de bu kadar ilgilenilmişken. Ayrıca Xbox 360'ın durumu, sınırları da belli. Yakın zamanda yeni konsolun geleceği de bir sır değil artık, yeni oyuna bekletmiş olabilirler, bizlere bunları daha iyi bir şekilde sunmak istemiş olabilirler... Böyle düşününce kızamıyor insan, adamlar haklı çünkü.

    Bir de öteki yanım var. Onun söyledikleri de çok mantıklı, o da haklı. O diyor ki; 'Ulan en iyi olma iddiası ile oyun yapıyorsun, dandik arcade oyunlarda bile olan şeyleri ekleyemiyorsun!'. Devam ediyor: 'Bu oyunun adı Forza Motorsport 4 ise artık sen bana bunları vermeye mecbursun, dikkat edersen Forza Motorsport 1 değil, 2 de değil, 3 hiç değil, 4 ulan 4. Nerdesin dört oyundur? Âciz misin? Haberin mi yok bunlardan?'. Ve şöyle son noktayı koyuyor: '2 senede bir oyun çıkarmak zorunda değilsin. 3 sene olsun, bunları da koy, 'tam' oyun getir karşımıza. Bak bu son olsun, bir daha affetmem!'.

    Yani abartmamak da lazım ama gece yarışlarının ve değişik hava şartlarının olmaması bir eksidir arkadaşlar, hatta büyük bir eksi. Kırdığım puanların çok büyük bir kısmını buradan kırdığımı bilesiniz. Artık bunların olması gerekliydi. Bazen düşünüyorum, bunlar da olsaydı diye, gelmiş geçmiş en sağlam oyunlardan biri olurdu, bunu ben de bütün kalbimle isterdim koyu bir Forza Motorsport fanı olarak. Ama yok. Fakat bir yandan da, oyun o kadar güzel ki; bunların eksikliğini en minimal seviyede yaşayacağınıza emin olabilirsiniz. Oyun gerçekten güzel. Aldığım gün arkadaşım sordu, 'Oyun nasıl?' dedi. Cevabım şuydu: 'Acayip.'

    Bir de DLC olayı var tabî. Daha önce an itibariyle sahip olabileceğiniz DLC'lerden bahsetmiştim. Bu DLC'ler daha oyun çıkmadan hazırdı, ama oyuna eklenmedi. Üstelik oyunun ikinci diskinin sadece 2.8 GB'ı dolu, yani rahat rahat sığdırılabilirdi. Bu beni gerçekten kızdıran bir durum. Sonradan içerik hazırlayıp eklersen anlarım da, olanı niye koymuyorsun oyuna? Ben bunun yine MC'nin hinliklerinden biri olduğunu düşünüyorum. Bir de Car Token olayı çıktı. Artık oyundaki araçları bu Token'lerle alabiliyoruz, Token'leri de Microsoft Point'lerle. Gerçek parayla oyun içindeki araçları satın alınabilinmesi etik değil. MMORPG'lerle haşır neşir olanlar daha iyi anlayacaktır, bu tarz oyunlarda gerçek parayla oyun parası satan şirketler vardır ve siz bunlardan oyun parası satın alırsanız banlanırsınız, ban sebebidir yâni. Bu oyunda ise legal bir şekilde var bu olay, yine MC'nin işi, ah ulan MC ah, sana ayar oluyorum ama ne yapayım, konsolun güzel.

    Biraz da oyunun tek rakibi Gran Turismo 5 ile olan durumuna değineyim. Bu oyun GT 5'den iyi bir oyundur, bunu söyleyebilirim. Bir oyunu iyi yapan oynanışıdır, oynanış konusunda da Forza Motorsport 4 daha iyi, bunun yanında grafik olarak biraz daha iyi, ses olarak ise çok daha iyi. Ancak şöyle bir durum da var ki, bunu da kabul etmek gerek, Gran Turismo 5 hâla neslin en iyi olmasa bile en kapsamlı oyunu. Forza Motorsport serisine gece yarışları ve farklı hava şartları eklenmediği sürece de GT bu unvanını sürdürecektir. Son olarak; Spec 2.0 ile GT'nin farklı bir çehreye büründüğünü söyledi bir arkadaşım ama bilemeyeceğim o kadarını, bir süredir PS3'üm yok, oynayamadım.

     Forza Motorsport 4 İncelemesi


    Son Sözler


    Oyun hakkında birçok iyi ve kötü şeyler söyledim. Hepsi sizlere oyun hakkında bir fikir kazandırabilmek içindi. Söyleceğim son şey ise şu; bu oyunu oynayın arkadaşlar.

    Evet, artık sonuna geldim. Bu incelemeyi Donanımhaber'e özel yaptım, başka hiçbir yerde paylaşmayacağım. Çok emek verdim, özellikle imlâ konusunda. Defalarca okuyup okurken sıkılmamanız için bazı kısımları çıkardım, bazı cümleleri kısalttım... Sizlere lâyık bir inceleme olmuştur umuyorum. İnceleme yapma konusunda pek tecrübem yok, hatamız/hatalarımız olduysa affola. İncelemeyi sürekli yeni görsellerle, tespitlerle güncelleştirmeyi düşünüyorum. Şu an internetten bulup, beğendiğim SS'leri koyuyorum ama yakında kendi oyunumdan SS'ler koyacağım. Ayrıca ayrıntılı bir GT 5-FM 4 karşılaştırması ve Forza Motorsport 4 Rehberi yapmak da niyetlerim arasında. Bu sene sınav senem, üniversite sınavına gireceğim, bu yüzden pek vaktim olmuyor ama fırsatım olduğu takdirde yapmayı çok istiyorum. Online oynayanlar için GT imzada. Kendinize iyi bakın, esen kalın...


    Artılar:

    + Geliştirilmiş görseller
    + Mükemmel oyun içi sesler
    + Eşsiz bir yarış deneyimi
    + Yapay zekâ
    + Rivals Mode
    + Autovista
    + Neredeyse bug'sız bir oyun
    + Kokpit kamerasındaki gelişim

    Eksiler:

    - Gece yarışlarının eksikliği
    - Dinamik hava şartlarının eksikliği
    - Pist sayısındaki yetersizlik
    - Hazır DLC'leri oyuna koymayaraktan güdülen oyuncuyu sömürme politikası

    Puanlama:

    Oynanabilirlik: 87
    Sunum: 95
    Grafik: 94
    Ses: 98
    Diğer: 89

    Genel: 92

    Description: Impressive



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F355 Challenge -- 28 Ocak 2012; 17:01:04 >







  • Maşallah iyi yazmıssın :)
    Eline saglık :)
  • Eline Sağlık hocam, çok güzel bir inceleme olmuş. Kendi ss lerini de koyarsan iyi olur. Ve ayrıca belli bir süre sonra inceleme yazını ana konu içerisine kaydırabilirsin, içerisine de tuning rehberi koyarsan güzel olur, konu içerisinde bir ihtiyaç bu

    Tekrardan eline sağlık, sınavında başarılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: om3r-

    Maşallah iyi yazmıssın :)
    Eline saglık :)

    Sağol.

    @kubilay baykal
    Kendi SS'lerimi TV'mdeki sorun sebebiyle şu an için koyamıyorum. Yakın zamanda koyacağım. Tuning Rehberi mevzusu ise benim yapabileceğim birşey değil, yeterli donanımım yok, çok az şey biliyorum bu konuda, başkası yapmayı düşünürse ben de seve seve faydalanırım.
  • Eline, emeğine sağlık, çok güzel olmuş. Hatta bazı sitelerin örnek alması gereken bir inceleme olmuş. İmla kurallarına dikkat edip, rahat okunan bir şekilde yazdığın için de, ayrıca teşekkür ediyorum
  • üstad ellerine sağlık harika olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluelabel

    Eline, emeğine sağlık, çok güzel olmuş. Hatta bazı sitelerin örnek alması gereken bir inceleme olmuş. İmla kurallarına dikkat edip, rahat okunan bir şekilde yazdığın için de, ayrıca teşekkür ediyorum




    İmlâ olayına elimden geldiğince dikkat ettim, teşekkür ederim.

    @alican88
    Teşekkür ederim hocam. Senin oyun gelmedi mi hâla?
  • iyi inceleme sağol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: starks

    iyi inceleme sağol

    Sen sağol.

    Arkadaşlar yanlış yaptığımı düşündüğünüz birşey varsa söyleyin düzelteyim.
  • Şapka çıkarttım.
  • Eline sağlık hocam harika bir inceleme olmuş..
  • Emeğine sağlık hocam, şuan okuyamıyorum k.bkma; yarın sabah sakin kafayla okuyacağım Fakat şimdiden heveslendim okumaya
  • Teşekkürler, ellerine sağlık.
  • Teşekkür ederim arkadaşlar. Elimden geldiğince kısalttım ama umarım uzun gelmiyordur, okunabiliyordur.
  • Hocam az önce okudumi, muhteşem bir inceleme olmuş. Hiç sıkılmadan, bir sonraki satırda ne yazdığını merak ederek okudum. Birçok ayrıntıya değinmişsin. Bende oyuna vize sonrası ancak başlayabildim, artık sayende bazı detaylara daha fazla dikkat ederek oynayacağım
  • Emeğine sağlık sanırım bu son zamanlarda okuduğum en iyi inceleme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    Hocam az önce okudumi, muhteşem bir inceleme olmuş. Hiç sıkılmadan, bir sonraki satırda ne yazdığını merak ederek okudum. Birçok ayrıntıya değinmişsin. Bende oyuna vize sonrası ancak başlayabildim, artık sayende bazı detaylara daha fazla dikkat ederek oynayacağım

    Sağol hocam, öyle diyorsan amacıma ulaşmışım demektir.

    quote:

    Emeğine sağlık sanırım bu son zamanlarda okuduğum en iyi inceleme

    Harbi mi la?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eli Wallach

    quote:

    Orijinalden alıntı: bluelabel

    Eline, emeğine sağlık, çok güzel olmuş. Hatta bazı sitelerin örnek alması gereken bir inceleme olmuş. İmla kurallarına dikkat edip, rahat okunan bir şekilde yazdığın için de, ayrıca teşekkür ediyorum




    İmlâ olayına elimden geldiğince dikkat ettim, teşekkür ederim.

    @alican88
    Teşekkür ederim hocam. Senin oyun gelmedi mi hâla?

    üstad hiç sorma yahu bayramdan sonraya kaldı bakalım :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alican88

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eli Wallach

    quote:

    Orijinalden alıntı: bluelabel

    Eline, emeğine sağlık, çok güzel olmuş. Hatta bazı sitelerin örnek alması gereken bir inceleme olmuş. İmla kurallarına dikkat edip, rahat okunan bir şekilde yazdığın için de, ayrıca teşekkür ediyorum




    İmlâ olayına elimden geldiğince dikkat ettim, teşekkür ederim.

    @alican88
    Teşekkür ederim hocam. Senin oyun gelmedi mi hâla?

    üstad hiç sorma yahu bayramdan sonraya kaldı bakalım :(

    Kötü olmuş, tatilde oynardın bol bol.

    -----------------------------------------------------------------------------


    Puanlama eklenmiştir.




  • çok emek vermişsin gerçekten ayrıca güzel ve ayrıntılı bir inceleme de olmuş eline emeğine sağlık..
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.