- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
konu silinebilir
59 Cevap10555 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
144 Mesaj
28 Ekim 2011; 12:50:26 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

silinebilir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trybskts -- 27 Mayıs 2013; 18:09:53 >


_____________________________



 
20704 Mesaj
28 Ekim 2011; 12:59:12 

İlk önce yapman gereken arabaya bindiğinde heyecan, panik, endişe yapmaman panik yapmaman. Trafik heyecanı, paniği, endişeyi affetmez. Karşıdaki kişi acemi olduğunu bilmiyor.

1. gazdan çekip debriyaja basma süresi çok uzun muhtemelen ki araba yığılıyor. Biraz daha serilik lazım. O da hemen olacak birşey değil tabi. Zamanla seri bir şekilde yaparsın onu.

2. Önünde bir araç varsa kendini ona göre ayarla. Onu takip etmeye çalış ki sağdan vururum derdi olmaz. Dar yerlerde genelde bende öyle yapıyorum. Sağa parketme konusunda da sağ aynayı yere indirip yanaşabilirsiniz. Sıfıra sıfır yanaştırabilirsiniz.

3. Gaz debriyajı ayarlayamazsanız baskı balataya sorun olabilir.

4. Trafiğe çıkacak seviyeye gelmen için sürekli trafiğe çıkman lazım. Dikkatli bir şekilde sakin sakin trafikte dolaşman lazım. Özellikle de yokuşlarda dur kalk yap ki debriyajı tam ayarlayabilesin. Biraz mazot yakacaksın ki normal bir kişinin kullandığı gibi sakin bir şekilde korkmadan sürebilesin.




< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


8097 Mesaj
28 Ekim 2011; 13:01:55 

Debriyaji tak diye birakirsan araba sarsinti yapar. Biraz daha yumusak birak.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


814 Mesaj
28 Ekim 2011; 13:23:56 

Debriyajı birden çekme 1 saniyeye yakın bi sürede çek ve tam olarak bırakmadan once cok hafif gaz vermeye basla. tabi ki bunlar hep zamanla olacak seyler. Eger istanbuldaysan saat 10 dan sonra akıcı trafikte bol bol araba kullan.


_____________________________

Diesel Power
TDI


241 Mesaj
28 Ekim 2011; 13:41:45 


quote:

Orijinalden alıntı: Ünal

İlk önce yapman gereken arabaya bindiğinde heyecan, panik, endişe yapmaman panik yapmaman. Trafik heyecanı, paniği, endişeyi affetmez. Karşıdaki kişi acemi olduğunu bilmiyor.

1. gazdan çekip debriyaja basma süresi çok uzun muhtemelen ki araba yığılıyor. Biraz daha serilik lazım. O da hemen olacak birşey değil tabi. Zamanla seri bir şekilde yaparsın onu.

2. Önünde bir araç varsa kendini ona göre ayarla. Onu takip etmeye çalış ki sağdan vururum derdi olmaz. Dar yerlerde genelde bende öyle yapıyorum. Sağa parketme konusunda da sağ aynayı yere indirip yanaşabilirsiniz. Sıfıra sıfır yanaştırabilirsiniz.

3. Gaz debriyajı ayarlayamazsanız baskı balataya sorun olabilir.

4. Trafiğe çıkacak seviyeye gelmen için sürekli trafiğe çıkman lazım. Dikkatli bir şekilde sakin sakin trafikte dolaşman lazım. Özellikle de yokuşlarda dur kalk yap ki debriyajı tam ayarlayabilesin. Biraz mazot yakacaksın ki normal bir kişinin kullandığı gibi sakin bir şekilde korkmadan sürebilesin.



Katılıyorum + dar yerlerden geçerken soluna bak yaklasabilecegin kadar ordan ölc sag kendi gecer :D (bendede o korku var :D)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
20704 Mesaj
28 Ekim 2011; 13:59:45 

Bir de eğer arabanın burnu bir yerden geçerse gerisi de rahatlıkla geçer.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


274 Mesaj
28 Ekim 2011; 14:01:45 

BAbam araba sürmeyi öğretirken söylediği bir söz vardı..."Makina sana değil sen makinaya hükmet"..gerisi kendiliğinden geliyor zaten


_____________________________

AFYONKARAHİSAR

Benim Rüyam...O Yürümeyen Otomobil "DEVRİM"


2878 Mesaj
28 Ekim 2011; 14:06:41 

1. kısma ek olarak galiba vites geçişlerini biraz yüksek devirde yapiyorsun gibi geldi bana. Düşük devirlerde pek yığılma olmaması lazım debriyajı nekadar hızlı bırakırsan bırak


_____________________________

745i


921 Mesaj
28 Ekim 2011; 14:21:17 

Sizin yaşadıklarınızı da tüm araç kullananlar az-çok yaşamıştır. Trafikte araç kullanırken çeşitli tereddütler, çekinceler, öndeki araca çarpar mıyım korkusu, kendine güvensizlikler vs. vs... bunları araç kullandıkça zamanla aşarsınız.

Uzun yıllar araç kullanmış biri olarak size önerim...

Trafiğe sakin zamanlarda çıkın ( Akşamlar geç saatte veya sabahları çok erken vakitlerde... ) ve muhakkak, yanınızda ilk zamanlar iyi araç kullanabilen biri olsun. Düz yol gidiş, vites alçaltma-yükseltme ve sağa-sola araçla, dönüş işlemlerini iyice kavradıktan sonra, yokuşlu yerlerde aracı kaydırmadan, dur-kalk işlemlerini yapın. Ayrıca boş yollarda,geri-geri gitmeyi çok iyi öğrenin. ( Geri-geri sağ kaldırıma, geri-geri sol kaldırıma yanaşma gibi...) Ortalama 10 saatlik bir araç kullanımından sonra kendi başınıza trafiğe çıkabilecek duruma gelmiş oluyorsunuz..

Özellikle bir not daha ileteyim... Trafikte dikkat şart... Türkiye ralli şampiyonlarından Renç Koçibey 'in trafik kazasında öldüğünü unutmayın. Bir anlık hata, birçok kişinin hayatına mal olabilir...
Artık usta şoför kaza yapmayan değil, karşısındakinin kaza yapma olasılığını da bertaraf edip kaza yaptırmayan sürücüdür...
Kazasız günler dilerim...,
Saygılarımla,



_____________________________



 
20704 Mesaj
28 Ekim 2011; 14:51:31 

quote:

Orijinalden alıntı: photos

Sizin yaşadıklarınızı da tüm araç kullananlar az-çok yaşamıştır. Trafikte araç kullanırken çeşitli tereddütler, çekinceler, öndeki araca çarpar mıyım korkusu, kendine güvensizlikler vs. vs... bunları araç kullandıkça zamanla aşarsınız.

Uzun yıllar araç kullanmış biri olarak size önerim...

Trafiğe sakin zamanlarda çıkın ( Akşamlar geç saatte veya sabahları çok erken vakitlerde... ) ve muhakkak, yanınızda ilk zamanlar iyi araç kullanabilen biri olsun. Düz yol gidiş, vites alçaltma-yükseltme ve sağa-sola araçla, dönüş işlemlerini iyice kavradıktan sonra, yokuşlu yerlerde aracı kaydırmadan, dur-kalk işlemlerini yapın. Ayrıca boş yollarda,geri-geri gitmeyi çok iyi öğrenin. ( Geri-geri sağ kaldırıma, geri-geri sol kaldırıma yanaşma gibi...) Ortalama 10 saatlik bir araç kullanımından sonra kendi başınıza trafiğe çıkabilecek duruma gelmiş oluyorsunuz..

Özellikle bir not daha ileteyim... Trafikte dikkat şart... Türkiye ralli şampiyonlarından Renç Koçibey 'in trafik kazasında öldüğünü unutmayın. Bir anlık hata, birçok kişinin hayatına mal olabilir...
Artık usta şoför kaza yapmayan değil, karşısındakinin kaza yapma olasılığını da bertaraf edip kaza yaptırmayan sürücüdür...
Kazasız günler dilerim...,
Saygılarımla,



Kaza yapma olasılığını bertaraf etmek zor olmaz mı? Karşıdaki kişinin karakterini huyunu suyunu bilmiyoruz sonuçta. Araçtan belli ediyor ama dediğiniz gibi Renç Koçibey gibi bir pilot bile trafik kazasında öldü.

Usta şoför kaza yapmayan değil en az bir kaza yapan şofördür. Kaza yaptıktan sonra trafikte daha çok dikkatli davranıyor. Kurallara daha çok uymaya çalışıyor. Şahsen bir takla atma tehlikesi geçirdikten sonra daha dikkatli olmaya başladım. 100 ile girdiğim virajlara şimdi 70 ile girmeye başladım çünkü takla atacağım yer tam virajdaydı.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2747 Mesaj
28 Ekim 2011; 14:51:47 

benim söyleyeceğim her şey söylenmiş bana pek bişey kalmamış tek söyleyeceğim sakin ol ve trafikte yalnız olmadığını unutma zamanla oturucak zaten herşey


_____________________________



 
144 Mesaj
30 Ekim 2011; 23:53:52 

cevaplar için herkese teşekkürler.danısmak istedigim önemli bi konu daha var.

internette okudugum kadarıyla bazıları , "1. vites sadece kalkış vitesidir , yani sadece hareketsiz olan aracı kaldırmak için kullanılır , onun dışında hiç bir zaman 1. vitese atmaya gerek yok , en yavaş hızlarda bile 2. viteste gidilebilir" tarzında şeyler yazmıştı.bu ne kadar doğru ? örneğin 30 ile gidiyorum fakat iyice yavaşladım diyelim , bu durumda vitesi 1 e almam gerekir mi, yoksa araç tamamen durmadıgı sürece sürekli en düşük hızda bile 2. vitestyken aracı sürmenin sakıncası yok mudur ? bazıları 1. vites sadece kalkış vitesidir diyor, bazıları araç çok yavaşladıgında 1. vitese düşürülmesi gerektigini söylüyor hangisi doğru ? ya da en düşük hıza düşüldüğünde bile 2. viteste gidilmesinde zarar var mıdır ? (tabiki araç hareketsiz kalınca tekrar kaldırmak için 1. vitese atıyoruz da onun dısında bahsettigim seklini soruyorum)

bu arada deviri kullanmayı tam olarak öğrenmedim.devir tam olarak kaça gelince vites artırılması gerekir ya da kaça gelince vites düşürülmesi gerekir ? ben sadece arabanın çıkardıgı sese göre(bağırmasına göre) vites değiştiriyordum ama amatör sürücü olarak devire de bakmak lazım sanırım ?


_____________________________



 
237 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:03:17 

devir kullandığın arabya göre değişir, ağırlıklı olarak ne marka-model araç kullanacaksan internetten araştırabilirsin ama asıl olan motorun sesine göre tepki verebilmen. vites konusunda ise araç gerçekten çok yavaşlamışsa 1. vitese tak, yani hızın 30-20 iken falan değil bayağı bir durma noktasına yaklaşırsan, yoksa 2. vites işini rahatlıkla görecektir. sürüş konusunda tavsiyem ise kısaca; zorunlu kalmadıkça şerit değiştirme ve aynalara hakim ol, aklına gelen her fırsatta dikiz ve yan aynalarına bak. ani bir şerit değiştirme ihtiyacın olabilir ve ister-istemez aynaya baktığındaki son görüntü sana refleks olarak arabayı hangi şerite kaçırman gerektiği hissettirecektir.


_____________________________



2418 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:09:31 


quote:

Orijinalden alıntı: trybskts

cevaplar için herkese teşekkürler.danısmak istedigim önemli bi konu daha var.

internette okudugum kadarıyla bazıları , "1. vites sadece kalkış vitesidir , yani sadece hareketsiz olan aracı kaldırmak için kullanılır , onun dışında hiç bir zaman 1. vitese atmaya gerek yok , en yavaş hızlarda bile 2. viteste gidilebilir" tarzında şeyler yazmıştı.bu ne kadar doğru ? örneğin 30 ile gidiyorum fakat iyice yavaşladım diyelim , bu durumda vitesi 1 e almam gerekir mi, yoksa araç tamamen durmadıgı sürece sürekli en düşük hızda bile 2. vitestyken aracı sürmenin sakıncası yok mudur ? bazıları 1. vites sadece kalkış vitesidir diyor, bazıları araç çok yavaşladıgında 1. vitese düşürülmesi gerektigini söylüyor hangisi doğru ? ya da en düşük hıza düşüldüğünde bile 2. viteste gidilmesinde zarar var mıdır ? (tabiki araç hareketsiz kalınca tekrar kaldırmak için 1. vitese atıyoruz da onun dısında bahsettigim seklini soruyorum)

bu arada deviri kullanmayı tam olarak öğrenmedim.devir tam olarak kaça gelince vites artırılması gerekir ya da kaça gelince vites düşürülmesi gerekir ? ben sadece arabanın çıkardıgı sese göre(bağırmasına göre) vites değiştiriyordum ama amatör sürücü olarak devire de bakmak lazım sanırım ?

Dizelse 2200 2500 benzin ise 2700 3000



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


★ Corsair Severler Derneği ★ Corsair Fan Club ★
Intel Core i5 4670K@4.6 GHz || MSI Z87 G45 Gaming || Asus GTX 780 DirectCU II || GSkill RipjawsX 8GB 1600MHz CL9 || Samsung 840 EVO 250 GB SSD || Seagate Expansion Desk 2 TB HDD || Corsair Carbide 400R 750W || Corsair Hydro H100i || AOC E2461Fwh


 
1774 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:14:31 

hız yapma mumkun oldugunca sinirlerine hakım ol sinyal kullanmayıda eksik etme gereksiz korna çalmakdan uzak dur


_____________________________



4420 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:16:59 

Sakin Olup İstekli Olmak Yeter Bence.Bide Şoförlüğü İyi Bi "ABİ'YE" İhtiyaç Var :)

Aklıma Geldi Eskiden Yolda Giderken Vites Değiştirince Vites Topuzuna Bakıyodum O Arada Şeritten Çıkıyodum :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bin9Yüz5 -- 31 Ekim 2011; 0:29:24 >


_____________________________

Fiat Palio 1.2s

60 beygirse, 59'u ...


2954 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:36:04 

Özgüven açısından yalnız çalışabilirsin, şimdilik sen yine yanına birilerini al.


_____________________________



4680 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:39:00 

- Kızmadan, bağırmadan, sakin bir şekilde sana araba kullanmayı öğretebilecek birini bul aile büyüklerinden,
- 1. vitesi çok gerekmedikçe kullanma, ancak durma noktasına geldiysen kullan,
- Aynaları mümkün olabildiğince çok sık kontrol et,
- Ani şerti değiştirmekten kaçın,
- Arabayı amatör bir şekilde sürmen korkulacak zararlar vermez arabaya, bu konuda rahat ol,
- Vites geçişlerinde arabanın sallanması, çok düşük devirlerde vites değiştirmenden de kaynaklanabilir, bunun için biraz daha motor sesinin yükselmesini bekle ve vitesi öyle değiştir (anladığım kadarıyla vites geçişlerini yavaş yapıyorsun, bunun için serilik kazanıncaya kadar biraz yüksek devirlerde vites değiştir)
- Vites geçiş pratiklerini trafiğe kapalı alanlarda da yapabilirsin, trafiğe çıktığında ise mutlaka arabayı iyi kullanan biri olsun yanında (başlarda tabii ki)
- Eğer arabanın sağının çarpmasından korkuyorsan, ya yolu ortalamaya çalış ya da sola daha fazla yanaşarak (solunda daha az mesafe bırakarak) kontrol et
- Arabanın önü geçtiyse eğer çok manevra yapmadıysan arkası da mutlaka geçer, park etme esnasında dikiz aynasını indirip arka tekerleği görebilirsin, mesafeyi daha rahat kontrol edebilirsin böylece.

İlk aklıma gelenler bunlar, kazasız belasız yolculuklar


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


427 Mesaj
31 Ekim 2011; 0:44:31 

Neredeyse herşey yazılmış bende şunu ekleyeyim; en fazla 15-20 saniyede bir mümkünse daha sık aynaları kontrol et


_____________________________



 
3341 Mesaj
31 Ekim 2011; 11:56:17 

hemmen şehir içi trafiğe çıkma.
şehirler arası yolculuğa çık.
o yolculuklarda arabana iyice alışırsın.
vites geçişlerin daha yumşak ve güzel olur.
sen arabya iyice alıştıktan sonra,
tenha sokaklarda şehir içine gir,
biraz daha tecrübelenince de sıkışık trafiğe dal.
her şey tecrübe ile alakalı,
hepimiz böyleydik.
hepimiz acemiydik.
zamanla olacak
sabır.
allah yardımcın olsun.


_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


4368 Mesaj
31 Ekim 2011; 12:09:03 

Doğru şekilde araba kullanmayı öğrenmek istiyorsan, kendi sürdüğün aracı değil karşından gelen aracı sürmeyi öğren.


_____________________________

*****
Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!


3083 Mesaj
31 Ekim 2011; 12:16:48 


quote:

Orijinalden alıntı: photos

Sizin yaşadıklarınızı da tüm araç kullananlar az-çok yaşamıştır. Trafikte araç kullanırken çeşitli tereddütler, çekinceler, öndeki araca çarpar mıyım korkusu, kendine güvensizlikler vs. vs... bunları araç kullandıkça zamanla aşarsınız.

Uzun yıllar araç kullanmış biri olarak size önerim...

Trafiğe sakin zamanlarda çıkın ( Akşamlar geç saatte veya sabahları çok erken vakitlerde... ) ve muhakkak, yanınızda ilk zamanlar iyi araç kullanabilen biri olsun. Düz yol gidiş, vites alçaltma-yükseltme ve sağa-sola araçla, dönüş işlemlerini iyice kavradıktan sonra, yokuşlu yerlerde aracı kaydırmadan, dur-kalk işlemlerini yapın. Ayrıca boş yollarda,geri-geri gitmeyi çok iyi öğrenin. ( Geri-geri sağ kaldırıma, geri-geri sol kaldırıma yanaşma gibi...) Ortalama 10 saatlik bir araç kullanımından sonra kendi başınıza trafiğe çıkabilecek duruma gelmiş oluyorsunuz..

Özellikle bir not daha ileteyim... Trafikte dikkat şart... Türkiye ralli şampiyonlarından Renç Koçibey 'in trafik kazasında öldüğünü unutmayın. Bir anlık hata, birçok kişinin hayatına mal olabilir...
Artık usta şoför kaza yapmayan değil, karşısındakinin kaza yapma olasılığını da bertaraf edip kaza yaptırmayan sürücüdür...
Kazasız günler dilerim...,
Saygılarımla,



Çok doğru özellikle Konya trafiğinde karşıdaki sürücüye güvenmeyeceksin yoksa kaza yaparsın.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1620 Mesaj
31 Ekim 2011; 12:32:48 

bende acemi sürücüyüm.arabayı alalı yaklaşık bir ay oluyor.cuma ve bugün arabamla işe geldim,yeni yeni ısınmaya başladım yani.benim avantajım arabamın otomatik olması.vites derdim yok sadece trafiğe odaklanmam gerekiyor.ben işe özel ders alarak başladım 8 saat özel direksiyon dersi aldım,istanbul trafiğiyle baş etmek çok zor,biraz tuzlu olsada profesyonel birinden ders almak mantıklı geldi ve trafik korkumu büyük ölçüde yendim.ama tabii ki şöförlük pratik yapılarak öğrenilecek bir olay,bundan sonra iyice trafiğe alışmam ne kadar sürer bilemiyorum.park etmek büyük sorun,hele benim gibi sokakları dar bir muhitte oturuyorsanız.kaldırıma sıfır park edemiyorum illaki 3-5 santim kalıyor.zamanla düzelir diye umut ediyorum.40 yaşında şöförlük öğrenen biri olarak ilk önce olayı beyinde bitirmek gerektiğine inanıyorum.inanınca gerisi bir şekilde oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montaj34 -- 31 Ekim 2011; 12:34:52 >


_____________________________

2008 MODEL POLO 1.4 TİPTRONİC-37P3000BRAVIA-DIGITURKPLUS-NOKIA LUMIA 920-TOSHIBAA100-233-LUMIX FZ38-MACBOOK PRO 2.66GHZ 15 INC 320 GB


710 Mesaj
31 Ekim 2011; 12:51:52 

Arkadaslarinda dedigi gibi sana guvenecek ve sabirli bir ogretici al yanina

Babam bana ogretirken stop ettirdigimde kiziyo du sogudum acikcasi


_____________________________



GALATASARAY



3102 Mesaj
31 Ekim 2011; 13:12:59 

İster şehir içi ister şehir dışı; şerit ihlali yapmayın. Hızınıza uygun bir şerit belirleyip tıpkı bir tren gibi o şeritten dışarı taşmadan kullanın. Uzun süre araç kullanımında anlık hatanız yada dalgınlığınız bu sayede kendiliğinden tolere olur. Sol dikiz aynanıza bakmayı ihmal ettiğiniz çok kısa zamanda biri sizi aşırı sürat ile sollamaya çalışıyor olabilir. Eğer şeridinizde kalıyorsanız sizin dalgınlığınızda bile diğer sürücü sizi tehlikesiz biçimde sollar ve geçer. Şehir içinde yol aldığınız şeridin bitişiğinde anlık boşluk olur oraya dadanmayın. Bu küçük hesaplar size zaman kazandırmaz aksine pisi pisine kaza yaptırır. Şeridinizde kalma çabanız direksiyon hakimiyetinizin daha kısa sürede daha fazla artmasını sağlar. Çok iyi sürücü olduğumdan değil fakat çok faydasını gördüğüm için paylaşmakta yarar gördüm.


_____________________________



3220 Mesaj
31 Ekim 2011; 13:24:11 

1. vites kullanılmaz diye bir şey yok. çok dik rampalar 1. vites ile çıkılabilir.


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



593 Mesaj
31 Ekim 2011; 13:59:36 

Bende bi kaç şey söyleyeyim. Daha ehliyetimi alalı 7-8 ay oldu. İlk zamanlarında bol bol yanında biriyle pratik yapmak için trafiğe çıkmanı öneririm. Bendeki gerginlik bu şekilde çok azaldı. Ehliyeti teslim alana kadar ve aldıktan sonra hafta sonları düzenli olarak birilerini bir yere götürüp sadece trafiğe çıkmış olmak ve alışmak için elimden geldiği kadar araba sürdüm. Otobanlara çıktık, uzun yol yaptık,dar sokaklara girdik ve çok dar yerlere park etmeye çalıştım. Ne kadar çok kullanırsan arabada o kadar rahatlıyorsun. İlk defa tek başına araba kullandığın günde çok önemlidir. Benim için arabaya tamamen hakim olduğumu ilk defa hissettiğim bir gündü. Şu anda herhangi bir işim çıkarsa tek başıma çarpma,sürtme kaza yapma korkuları olmadan rahat rahat sürüyorum. İnan ne kadar korkarsan o kadar kazaya meyilleniyorsun. Son olarak eklemek istediğim şey ise sonuçta bu bir araç çarpabilirsin sürtebilirsin bunlar olağan şeyler. 2011 model güzelim full meganımızın tamponlarında bolca çizik mevcut :) kısacası kullandıkça rahatlayıp alışıyorsun ;)


_____________________________

Menajerin Günlüğü


 
328 Mesaj
31 Ekim 2011; 14:17:51 

Bende ilk kullanmaya basladıgımda hic stop ettirmiodum ama vites değiştirirken sol elimi yumuşak bırakamıodum yolda titretiyordum arabayı yengeç gibi gidiodum


_____________________________



 
144 Mesaj
31 Ekim 2011; 14:39:11 

herkese tekrar teşekkürler fakat önceki mesajımda asıl merak ettigim soru da gözden kactı sanırım.
arabanın hızını epey azalttıgımızda (5 veya 10 la giderken bile) 2. vitesten 1. vitese düşürmesek , yani 2. viteste sürmeye devam etsek sorun olur mu ? araba çok yavaşladıgında bile 2. vitesten 1 e atmadan gitmenin zarar var mı yani merak ediyorum bazıları zararlı diyor bazıları zararsız diyor. ?


_____________________________



593 Mesaj
31 Ekim 2011; 15:39:23 

ben şahsen araba durmadığı veya çok dik bir bayır olmadığı sürece 1. vitese düşmem. en azından bizim araba kaldırıyor. herhangi bir zararı yok diye biliyorum



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Menajerin Günlüğü


3102 Mesaj
31 Ekim 2011; 16:06:16 

quote:

Orijinalden alıntı: trybskts

herkese tekrar teşekkürler fakat önceki mesajımda asıl merak ettigim soru da gözden kactı sanırım.
arabanın hızını epey azalttıgımızda (5 veya 10 la giderken bile) 2. vitesten 1. vitese düşürmesek , yani 2. viteste sürmeye devam etsek sorun olur mu ? araba çok yavaşladıgında bile 2. vitesten 1 e atmadan gitmenin zarar var mı yani merak ediyorum bazıları zararlı diyor bazıları zararsız diyor. ?

Gidebildiğiniz sürece zararı yok, zaten duraklamaya yakın derecede yavaşlayınca 2 ile devam edemeyeceksiniz o zaman tekrar 1 e alırsınız. Bunu sezgisel olarak yapmaya bir süre sonra lışırsınız ve işin en basit kısmıdır.


_____________________________



710 Mesaj
31 Ekim 2011; 19:44:48 

Sende pahalı arabayla trafıge cıkma al bi tofaş onu parçala sonra rahatla :D

Sıfır stres gidersin yolda şahin çizilse ne olur :D


_____________________________



GALATASARAY



 
152 Mesaj
31 Ekim 2011; 22:16:26 

Benim de bir sorum olacak. Problemim kalkışlar. Debriyajdan çekip gaza basarken az mı basıyorum bilmiyorum ama araba istop ediyor. Bİraz daha fazla basıyorum ve araba çok hafiften bağırıyor. Şöyle süper sessiz şekilde kalkamıyorum bir türlü. Kalkarken istop etmesi gaza yeterince basmamamdan mı acaba? Debriyajı kavrama noktasına getiriyorum ve araba hafiften titriyor, ondan sonra gaza biraz basıyorum ama bazen istop ediyor.


_____________________________



868 Mesaj
31 Ekim 2011; 22:29:11 

cebo01
arabayı 2000 devirde sabitle çook yavaşca debriyajı kaldır araba hareket edince birazcık daha gaz ver 300 devir gibi bu arada debriyaj pedalını oldukça yavaş bırak debriyajdan tamamen kaldırırken ayağını gazı biraz azalt araba şahlanmasın bu kadar.


_____________________________



 
213 Mesaj
31 Ekim 2011; 23:28:50 

Kendine güvenin gelene kadar yanında deneyimli, bilinçli bir sürücüyle birlikte trafiğe çık.

Doğru zaman geldiğine inandığında tek başına kullanmaya başla. Trafikte tereddüte düşmemeye özen göster, aynalarını iyi kontrol et, kör noktalara çok dikkat et. Sinirlenme, sinirlensen bile sinirini kontrol altında tutmaya çalış, öfkeni gaz pedalından çıkarma. Diğer sürücülerin tahriklerine kapılma, kendi yoluna bak. Belli bir zaman sonra "tamam artık ben bu işi çözdüm gözü kapalı bile sürerim" diyeceksin, bu tuzağa düşme, sürekli özenli ve dikkatli ol.

Önündeki aracı güvenli mesafeden takip et.

Trafikteki diğer araçların neler yapabileceğini kafanda sürekli simüle et, mesela sağından bir araba geçerken bu arabanın sağa, sola dönebileceğini, yavaşlayabileceğini, hızlanabileceğini vs. yada önündeki aracın bir anda ani fren yapıp durabileceğini aklında bulundur ve buna göre önlemini al.

Mahalle aralarındaki ışıksız kavşaklar çok tehlikelidir. Bu kavşaklara girerken durana kadar yavaşla.

Emniyet kemeri takmayı alışkanlık haline getir. Trafikte insanların can güvenliği her şeyden önemlidir, özellikle yayalara dikkat et, şehir içinde önüne her an bir çocuk fırlayabileceğini aklında bulundur mesela. Yayalara karşı nazik ol, mümkün mertebe yol vermeye çalış.

Aklıma gelenler bunlar, debriyaj olayı, vites geçişleri, rampada kaldırma gibi şeyleri zamanla deneme yanılma yöntemiyle kolayca öğrenebilirsin kafana takma, zaten bu tarz şeyleri okuyarak öğrenmek imkansız, pratik yaparak kazanılacak alışkanlıklar, tıpkı bisiklet sürmek gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coder61 -- 31 Ekim 2011; 23:33:15 >


_____________________________



 
152 Mesaj
31 Ekim 2011; 23:46:35 

quote:

Orijinalden alıntı: harunrasit

cebo01
arabayı 2000 devirde sabitle çook yavaşca debriyajı kaldır araba hareket edince birazcık daha gaz ver 300 devir gibi bu arada debriyaj pedalını oldukça yavaş bırak debriyajdan tamamen kaldırırken ayağını gazı biraz azalt araba şahlanmasın bu kadar.

Teşekkürler deniycem


_____________________________



632 Mesaj
1 Kasım 2011; 0:13:37 


quote:

Orijinalden alıntı: trybskts

cevaplar için herkese teşekkürler.danısmak istedigim önemli bi konu daha var.

internette okudugum kadarıyla bazıları , "1. vites sadece kalkış vitesidir , yani sadece hareketsiz olan aracı kaldırmak için kullanılır , onun dışında hiç bir zaman 1. vitese atmaya gerek yok , en yavaş hızlarda bile 2. viteste gidilebilir" tarzında şeyler yazmıştı.bu ne kadar doğru ? örneğin 30 ile gidiyorum fakat iyice yavaşladım diyelim , bu durumda vitesi 1 e almam gerekir mi, yoksa araç tamamen durmadıgı sürece sürekli en düşük hızda bile 2. vitestyken aracı sürmenin sakıncası yok mudur ? bazıları 1. vites sadece kalkış vitesidir diyor, bazıları araç çok yavaşladıgında 1. vitese düşürülmesi gerektigini söylüyor hangisi doğru ? ya da en düşük hıza düşüldüğünde bile 2. viteste gidilmesinde zarar var mıdır ? (tabiki araç hareketsiz kalınca tekrar kaldırmak için 1. vitese atıyoruz da onun dısında bahsettigim seklini soruyorum)

bu arada deviri kullanmayı tam olarak öğrenmedim.devir tam olarak kaça gelince vites artırılması gerekir ya da kaça gelince vites düşürülmesi gerekir ? ben sadece arabanın çıkardıgı sese göre(bağırmasına göre) vites değiştiriyordum ama amatör sürücü olarak devire de bakmak lazım sanırım ?

2.vitesde devir 1000 den asagiya duserse arac sarsinti yapar ben durmaya yakinken bosa atiyorum sonra 1 le devam



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1936 Mesaj
1 Kasım 2011; 0:19:42 

otomatik al


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2400 Mesaj
1 Kasım 2011; 0:23:51 

quote:

Orijinalden alıntı: trybskts

cevaplar için herkese teşekkürler.danısmak istedigim önemli bi konu daha var.

internette okudugum kadarıyla bazıları , "1. vites sadece kalkış vitesidir , yani sadece hareketsiz olan aracı kaldırmak için kullanılır , onun dışında hiç bir zaman 1. vitese atmaya gerek yok , en yavaş hızlarda bile 2. viteste gidilebilir" tarzında şeyler yazmıştı.bu ne kadar doğru ? örneğin 30 ile gidiyorum fakat iyice yavaşladım diyelim , bu durumda vitesi 1 e almam gerekir mi, yoksa araç tamamen durmadıgı sürece sürekli en düşük hızda bile 2. vitestyken aracı sürmenin sakıncası yok mudur ? bazıları 1. vites sadece kalkış vitesidir diyor, bazıları araç çok yavaşladıgında 1. vitese düşürülmesi gerektigini söylüyor hangisi doğru ? ya da en düşük hıza düşüldüğünde bile 2. viteste gidilmesinde zarar var mıdır ? (tabiki araç hareketsiz kalınca tekrar kaldırmak için 1. vitese atıyoruz da onun dısında bahsettigim seklini soruyorum)

bu arada deviri kullanmayı tam olarak öğrenmedim.devir tam olarak kaça gelince vites artırılması gerekir ya da kaça gelince vites düşürülmesi gerekir ? ben sadece arabanın çıkardıgı sese göre(bağırmasına göre) vites değiştiriyordum ama amatör sürücü olarak devire de bakmak lazım sanırım ?

benim aracta, hizin 15e falan dussun, zoraki 1. vitese istersem gecirebiliyorum, gecmek istemiyo, durduktan sonra 1e atmakta hicbi sorun yok , skecman falan diyolar heralde ondan oturuy oluyo.

vitesin degisimini ben sakin kullanimda 2600 de falan yapiyorum, normal sakin kulanimdada 2000 devirle suruyorum arabayi, psikolojik bi olay heralde motor sesini hafiften isittigimde, vites yukseltiyorum


_____________________________



 
15 Mesaj
1 Kasım 2011; 5:47:54 

Ben de konuyu acan arkadasimiz gibi yasadigi acemilikleri surucu belgesine sahip olmama ragmen ben de kendi sorunum olarak goruyorum.Peki
İstanbul'da profesyonel bir sekilde uygun ucretli bildiginiz surucu kurslari varmi?Acemiligi atlattiktan sonra sifir arac satin almak istiyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



447 Mesaj
1 Kasım 2011; 21:16:51 

quote:

Orijinalden alıntı: SanalFare

Arkadaslarinda dedigi gibi sana guvenecek ve sabirli bir ogretici al yanina

Babam bana ogretirken stop ettirdigimde kiziyo du sogudum acikcasi

benim babam enseme şaplatırdı okkalısından ama işe yaradı, son tokatta egren triplerine girip bi sinirle arabayı çok iyi kullanıp park yerine çekmiştim tam babamın istediği gibi


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Kasım 2011; 21:24:16 

Bende de şey oluyor: Mesela hafif dik bir yokuştayım. 1'e taktım gaz veriyorum debriyajdan çekiyorum tam yarım debriyaj olduğunda araba normalden fazla bir şekilde öne atılıyor.


 
199 Mesaj
29 Temmuz 2012; 7:13:34 

Ehlıyetı alalı 7-8 ay oldu , ehlıyetı almadan once ve sonra cok cesaretlıydım .
Acemı bırıne gore ıyıde araba kullanıyordum ama neolduysa 2,5 saat aralıksız araç surunce oldu trafık benı sarstı resmen

-Sağdan sollayanlar,
- yol vermeyenler
-sınyal vermeden aradan sıkısanlar
- ıkı dk gecıksen hemen kornaya basan el kol hareketı yapanlar
- dolmuscuları zaten hıc saymıyorum kaza sebebı onlar.
- Birde sormak ıstıyorum e-5 te 80-90 la gıderken sağ serıtte oldugum halde selektor yakıyorlar , korna calıyor adam sollamak ıcın ee ben zaten sağdayım onun yolunu mu ıhlal edıyorum da boye yapıyorlar anlamadım gıttı.

cok cıddı cesaretımı kırdı.
Birde yolları nasıl bılıyorsunuz arkadaslar yanı ben mesela ılk defa gıttıgım bır sehırde nereye sapıcagımı nerden cıkacagımı bılmedıgım ıcın yavas surdum , şerit değiştirmek zorunda kaldım falan
Tabelaları yanlıs okumuyayım derken son anda donusler yaptım .
Bunlar hata farkındayım ama ınsan bılmedıgı bıseyı nasıl ogrenıcekkı .
Cok cesaretım kırıldı cok heveslıydım ama sımdı korkuyorum şehir içi trafiğe cıkmaktan.sınırım bozuldu.
park etme olayıda ayrı mesela aracın burnundan takıp et dıyorlar bana ama o mesafeyı nasıl ayarlıycam gormuyorum sonucta ya vurursam baskasının aracına al basına bela


_____________________________



 
1180 Mesaj
29 Temmuz 2012; 8:47:45 

Vites gecisinde ayagini devriyajdan cekerken biraz da gaz ver araba devrini alsin,arabanin yigilmasini bu sekilde onlersin ayrica vites zamanini iyi ayarlarsan yine yigilma olmaz..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1605 Mesaj
29 Temmuz 2012; 9:27:03 


quote:

Orijinalden alıntı: hykara86

Ehlıyetı alalı 7-8 ay oldu , ehlıyetı almadan once ve sonra cok cesaretlıydım .
Acemı bırıne gore ıyıde araba kullanıyordum ama neolduysa 2,5 saat aralıksız araç surunce oldu trafık benı sarstı resmen

-Sağdan sollayanlar,
- yol vermeyenler
-sınyal vermeden aradan sıkısanlar
- ıkı dk gecıksen hemen kornaya basan el kol hareketı yapanlar
- dolmuscuları zaten hıc saymıyorum kaza sebebı onlar.
- Birde sormak ıstıyorum e-5 te 80-90 la gıderken sağ serıtte oldugum halde selektor yakıyorlar , korna calıyor adam sollamak ıcın ee ben zaten sağdayım onun yolunu mu ıhlal edıyorum da boye yapıyorlar anlamadım gıttı.

cok cıddı cesaretımı kırdı.
Birde yolları nasıl bılıyorsunuz arkadaslar yanı ben mesela ılk defa gıttıgım bır sehırde nereye sapıcagımı nerden cıkacagımı bılmedıgım ıcın yavas surdum , şerit değiştirmek zorunda kaldım falan
Tabelaları yanlıs okumuyayım derken son anda donusler yaptım .
Bunlar hata farkındayım ama ınsan bılmedıgı bıseyı nasıl ogrenıcekkı .
Cok cesaretım kırıldı cok heveslıydım ama sımdı korkuyorum şehir içi trafiğe cıkmaktan.sınırım bozuldu.
park etme olayıda ayrı mesela aracın burnundan takıp et dıyorlar bana ama o mesafeyı nasıl ayarlıycam gormuyorum sonucta ya vurursam baskasının aracına al basına bela


+1

birkaç konu vardı, bu sebepler yüzünden daha trafiğe çıkmayacağını söylüyordu arkadaşlar.

toplumu değiştirmek zor,
park sorunun için park sensörü al, yoğun, karmaşık trafik içinde şunu söyleyebilirim, boş zamanlarında inadına git o trafiğe, ayak uydurmaya çalış.
kornalardan bıkan birkaç forumdaşta müzik açıyordu arabada, rahatlatıcı birşeyler.

başka yapabileceğin birşey yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Burda, Yaşayan En Güçlü Ve En Zeki Erkekleri Görüyorum.. Bu Potansiyeli Görüyorum.. Ve Hepsi Heba Oluyor.. Lanet Olsun, Bütün Bir Nesil Benzin Pompalıyor, Garsonluk Yapıyor Yada Beyaz Yakalı Köle Olmuş.. Reklamlar Yüzünden Araba Ve Kıyafet Peşindeler.. Nefret Ettiğimiz işlerde Çalışıp Gereksiz Şeyler Alıyoruz.. Bizle...r Tarihin Ortanca Çocuklarıyız.. Bir Amacımız Yada Yerimiz Yok.. Ne Büyük Savaşı Yaşadık... Ne de Büyük Buhranı.. Bizim Savaşımız Ruhani Bir Savaş.. En Büyük Buhranımız; Hayatlarımız.. Televizyonla Büyürken Milyoner Film Yıldızı Yada Rock Yıldızı Olucağımıza inandık.. Ama Olamayacağız.. Bunu Yavaş Yavaş Öğreniyoruz.. Ve O Yüzden Çok Çok Kızgınız..


704 Mesaj
29 Temmuz 2012; 10:23:29 


quote:

Orijinalden alıntı: Ünal


Kaza yapma olasılığını bertaraf etmek zor olmaz mı? Karşıdaki kişinin karakterini huyunu suyunu bilmiyoruz sonuçta. Araçtan belli ediyor ama dediğiniz gibi Renç Koçibey gibi bir pilot bile trafik kazasında öldü.

Usta şoför kaza yapmayan değil en az bir kaza yapan şofördür. Kaza yaptıktan sonra trafikte daha çok dikkatli davranıyor. Kurallara daha çok uymaya çalışıyor. Şahsen bir takla atma tehlikesi geçirdikten sonra daha dikkatli olmaya başladım. 100 ile girdiğim virajlara şimdi 70 ile girmeye başladım çünkü takla atacağım yer tam virajdaydı.

Bende hatalı sollamadan transporter'la kafa kafaya gidiyordum. Ondan sonra dikkatlilik seviyem artı. Zaten ehliyet yok :D :/



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
199 Mesaj
30 Temmuz 2012; 1:29:56 

quote:

Orijinalden alıntı: SıR'



+1

birkaç konu vardı, bu sebepler yüzünden daha trafiğe çıkmayacağını söylüyordu arkadaşlar.

toplumu değiştirmek zor,
park sorunun için park sensörü al, yoğun, karmaşık trafik içinde şunu söyleyebilirim, boş zamanlarında inadına git o trafiğe, ayak uydurmaya çalış.
kornalardan bıkan birkaç forumdaşta müzik açıyordu arabada, rahatlatıcı birşeyler.

başka yapabileceğin birşey yok.

Aynen dediğiniz gb bugun inadına hafta sonu trafıgıne cıktım
e-5te sıkıntı yasamadım , sağdan kendı hızımı korudum cok gerekmedıkce sollama yapmadım.
Şehir içine girdiğimde de aynalardan sağlı sollu korudum kendımı , kornaya basana bakmadım bile
Aradan gırmeye calısanlarada yol vermedım yol oncelıgı benımse yolumda gıttım ..
Biraz uyuz bır sofor gb hıssettım kendımı ama baska turlu dolmuscu ve fırsatcılardan kendımı koruyamıyorum.
Ha bide bugunun kahramanları yayalardı , resmen gozume baka baka gecmeye calısandan tut yola bakmadan kendını atanına kadar hepsı vardı :)

Bir arkadasım da park sensorunu soyledı + navigasyon tavsıye ettı bunları dıkkate alıcam.
Allah kazasız belasız yolculuk nasıb etsın herkeze.



_____________________________



 
1471 Mesaj
30 Temmuz 2012; 1:50:27 

1)Vitesi atarken devrinde ve hızlı bir şekilde at.Zamanla alışırsın çok takma kafana.
2)Arabayla bütünleşmen lazım.Arabanın her parçasını kendi parçan gibi hisset.Arabaya binmeden önce şöyle etrafında bir tur at,nerede ne kadar çıkıntı var bak.Boyun kısaysa bir süre sıkıntı çekersin ama boyun uzunsa pek sıkıntı çekmezsin.Mesela ben milim farkla tek seferde bakmadan girip çıktığım yerleri hatırlıyorum.Tecrübeyle gelişecek bir şey bu,bunu da zamanla halledersin.
3)Evet,Senkromeçlere ve baskı balataya zarar verebilir.
4)Tek çaren,Trafiğe çıkmak.Yavaş yavaş trafik oranını arttır en azdan başlayarak.Mesela trafiğin az olduğu bir zaman 15-20 dk antreman yap,Zamanla bunu arttır,normal trafik,yoğun trafik,çok yoğun trafik diye kendini ne zaman üst seviyeye çıkmaya hazır olduğunu düşünüyosan o zaman çık üst seviyeye.
5)Araç 2.viteste titremeye başladıysa 1e al vitesi.

Benden de bir tavsiye ; Eğer aracına hükmedebildiğini düşünmüyosan trafiğe çıkma.Boş bir arazide kendini geliştir,öyle çık trafiğe.Araba sana hükmetmesin,Sen arabaya hükmet


İyi sürüşler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FB®h Pozitif -- 30 Temmuz 2012; 1:52:50 >


_____________________________


Volvo For Life.


 
2259 Mesaj
30 Temmuz 2012; 1:59:37 

acemilikte görebildiğim en büyük tehlikelerden biri de telaş ve panik yapmak..her zaman soğukkanlı olmak gerek..arkandan 20 kişi korna da çalsa 4 kişi sellektör de yapsa sakin olman gerek..eğer sakin olamazsan veya dikkatin dağılırsa diğer bütün öğrendiğin şeylerin hiçbir önemi kalmıyor..ufak bir kaza bile olsa yanlış bir harekette yapsan ciddi bir hata daha olsa soğukkanlı kalmaya çalış ve kal da..bu benim sana nacizane önerim ve tavsiyemdir..

kendimden örnek vereyim..20 gün önce edirneden kırklareline geçerken yolda yağmur başladı ..bir yandan da yol yapım çalışmaları var yeni dökmüşler asfaltı bir yandan da adamlar mıcır döküyor hava sıcaktı malum..mıcırları sanırım asfalt emsin sıkılassın diye döküyorlardı..bayağı adam kamyonun arkasında kürekle yolu tuzlar gibi atıyor.yalnız yolun benim gidiş tarafıma yeni asfalt dökülmüş diğer geliş tarafı daha yapılmamış böyle de bir yol...neyse ani sağanak başladı..bu esna da kamyona da yaklaşmıstım ..bir 5 dk böyle gittik daha sonra yağmur azaldı sağanak kesildi ama yağış hala var..dedim artık geçeyim kamyonu yolda boş golf 1.6 tdı 90 beygirle başladım hızlanmaya..kamyonun hizasına geldiğimde yoldaki çukurlardan birinden sanırım bilemiyorum kamyonun tekerleklerinden ön camıma resmen bir kova çamurlu ,mıcırlı su geldi ne oldugunu anlayamadan silecekleri hızlandırdım zaten gazı da köklemişim yani o an gerçekten 2 saniye kadar hiçbirşey göremedim ama o 2 saniye çok uzun bir süre idi..kamyon yolun yapılmamış kısmında ki çukurlardan birine girdi herhalde ve resmen bir kova camuru ön cama sıçrattı..soğukkanlı olmama rağmen bayağı net tırstığım bir andı:)

yani diyeceğim o soğukkanlılığı kaybetmemk gerek hiçbir zaman..buna ayrıca dikkat et..

koaly gelsin



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atiktuk -- 30 Temmuz 2012; 2:00:41 >


_____________________________


AMD Phenom II X4 BE 965 4030ghz(260x15,5) 1.520v
20c oda -idle 26c-load 44c(gpu idle 31-33-load 48-49)
Ek sup. HF Nickel Benchtable Mod
6870 crossfire (1000x1120,1.237v)2xEK-FC6870 Nickel
XSPC RX480 Quad Radiator
Swiftech MCP655 12v DC Pump - with Speed Controller
8xScythe "slip Stream" 1900rpm 110cfm(down 1000rpm)


1030 Mesaj
30 Temmuz 2012; 2:19:55 

ya boşver milleti takma
herkes kendi işine gelmeyince laf atar
sen kendi bildiğini yap boşver zaten bu tecrübe ile öğrenilen bişey o yüzden tecrübe kazandıkça öğrenirsin


_____________________________




 
158 Mesaj
30 Temmuz 2012; 2:32:36 

Acemilikte herkes debriyaj kaçırır herkes geçer mi geçmez mi panigine kapılır ve %60-70lik kısmı geçemediginde aynasını çarpar çizer vs.
1. Soruya cevap olarak sanırım birden ayağınızı debriyajdan çekip ani gaz vermenizden kaynaklanıyor veya siz vites değiştirene kadar aracın hızı çok düşmüş oluyor ve vitesi kavrayamıyor (örnek 1.vitesten 2. vitese geçişlerde yokuş yukarı yaşanan durum).
2.soruya cevap olarak ta çarpacak gibi hissetmeyin biraz matematik gerekiyor bu iş için geometri gerekir sanırım ama çok az açı problemleri çözmek gerekmiyor :DDD. Tavsiyem boş bir alana gidin örnegin bir pazar alanı olabilir veya şehir dışında bir alan. 2 tane küçük taş koyun aralarında mesafe koyarak ve bu 2 taşın arasına girmeye çalışın ister düz gelerek girin ister manevra yaparak. İlk başlarda lastikleri üzerlerinden geçirmemeye çalışın sonrasında tam ayna mesafesine geldiginizde yada burnu taşların arasına getirdiginizde durun ve ne kadar mesafelerle durdugunuzu kontrol edin aradaki mesafeler aklınızda sürekli kalacaktır ve tekrarlarında daha iyi girişler yapacaksınızdır. Aracınız aynı kaldıgı sürece daha da iyi kontrol edebilirsiniz.
3. Amatörce kullanmak araca eğer sorun sadece stop etmesi ise debriyaj balatalarından yersiniz (bunlara baskı balatada denir) sürekli yapıldığında balatalar biter ortalama maliyetleri çok lüks araçlar olmadıgı sürece 200-500 arasıdır (devriyaj seti). Debriyaja tam basmadan geçen viteslerde gelen seslerde de(Genelde geri vitese takarken çıkar bu sesler ) sürekliliğinde şanzıman çarklarını kırabilirsiniz vites kutusuna zarar verebilirsiniz yada debriyaj çatalı gibi parçalara zarar verebilirsiniz. Bunların maliyetleri her araç için farklıdır ama yüksek rakamlardır. Debriyaja tam basın her zaman ve koltugunuzu debriyaja tam basabileceginiz şekilde ayarlayın.
4.Trafiğe çıkabilmek araca çeyrek depo yakıt koyup boş ve geniş düzgün bir alana çekmek gerek asfalt olması çok daha iyi olur. Bu alanda öncelikle aracı hafif gazla ve debriyajdan çok agır bir şekilde ayak çekilerek kaldırmaya çalışmak başlangıç için en doğrusudur. İstanbul gibi büyük illerde trafik sürekli sıkıştığından direksiyon başında sürekli yapılan bir olaydır. 2. olarak debriyaja alışmak için yokuş yukarı kaldırmak gerekli. Yalnız yanınızda yardımcı olacak birisi mutlaka olsun çünkü çok geri kaydırıp panik yaparsanız kaza yapma olasılığınız var bu sebeple en azından el freni çekerek size yardımcı olabilecek biri olması şart. yokuş yukarı ilk denemelerinizde el freni çekip aracı kavramada tutarak el freni indirip kaldırmayı deneyebilirsiniz (kavramayı anlaşılır bir şekilde anlatamıcam mantığını biliyor olsam bile)

Trafikte acemi sürücüler için genel tavsiyem eğer ikaz anlamında değilde acele et hızlı ol gibi kırmızı ışıkta korna çalınıyorsa yeni sürücülerin geneli kornayı duyunca panik yapıyor. Bu tip durumlarda kronaya aldırmayın ve düzgün bir şekilde aracınızı kullanmaya bakın. Geç kalkmanız veya yavaş kullanıyor olmanız sizi küçük veya rezil bir duruma düşürmez. Aksine acele edip panik yaparak kaza yapmanız bu duruma düşürecektir. Kontrolün her zaman sizde olduğunu unutmayın ve ayna kontrollerinizi selektör ve şerit değişiklikleri haricinde çok fazla kullanmayın (yavaş akan trafikte yani sıkışık trafikte kazaların %90ı aynaya veya araç içinde herhangi bir şeye bakarken gerçekleşiyor)

Bir süre sonra alışacağınıza eminim. Kazasız belasız keyifli sürüşler.


_____________________________

AMD Fx 8150 8 core 3,6 Ghz 16MB Cache CPU / Asus M5A99X Evo MB / Sapphire HD7950 3 GB 384 bit GC/ Corsair Vengeance 4x4GB 1866Mhz DDR3 RAM / CORSAIR 850 Watt 80+ PSU.


364 Mesaj
30 Temmuz 2012; 2:54:38 

quote:

Orijinalden alıntı: KadranKatili

Acemilikte herkes debriyaj kaçırır herkes geçer mi geçmez mi panigine kapılır ve %60-70lik kısmı geçemediginde aynasını çarpar çizer vs.
1. Soruya cevap olarak sanırım birden ayağınızı debriyajdan çekip ani gaz vermenizden kaynaklanıyor veya siz vites değiştirene kadar aracın hızı çok düşmüş oluyor ve vitesi kavrayamıyor (örnek 1.vitesten 2. vitese geçişlerde yokuş yukarı yaşanan durum).
2.soruya cevap olarak ta çarpacak gibi hissetmeyin biraz matematik gerekiyor bu iş için geometri gerekir sanırım ama çok az açı problemleri çözmek gerekmiyor :DDD. Tavsiyem boş bir alana gidin örnegin bir pazar alanı olabilir veya şehir dışında bir alan. 2 tane küçük taş koyun aralarında mesafe koyarak ve bu 2 taşın arasına girmeye çalışın ister düz gelerek girin ister manevra yaparak. İlk başlarda lastikleri üzerlerinden geçirmemeye çalışın sonrasında tam ayna mesafesine geldiginizde yada burnu taşların arasına getirdiginizde durun ve ne kadar mesafelerle durdugunuzu kontrol edin aradaki mesafeler aklınızda sürekli kalacaktır ve tekrarlarında daha iyi girişler yapacaksınızdır. Aracınız aynı kaldıgı sürece daha da iyi kontrol edebilirsiniz.
3. Amatörce kullanmak araca eğer sorun sadece stop etmesi ise debriyaj balatalarından yersiniz (bunlara baskı balatada denir) sürekli yapıldığında balatalar biter ortalama maliyetleri çok lüks araçlar olmadıgı sürece 200-500 arasıdır (devriyaj seti). Debriyaja tam basmadan geçen viteslerde gelen seslerde de(Genelde geri vitese takarken çıkar bu sesler ) sürekliliğinde şanzıman çarklarını kırabilirsiniz vites kutusuna zarar verebilirsiniz yada debriyaj çatalı gibi parçalara zarar verebilirsiniz. Bunların maliyetleri her araç için farklıdır ama yüksek rakamlardır. Debriyaja tam basın her zaman ve koltugunuzu debriyaja tam basabileceginiz şekilde ayarlayın.
4.Trafiğe çıkabilmek araca çeyrek depo yakıt koyup boş ve geniş düzgün bir alana çekmek gerek asfalt olması çok daha iyi olur. Bu alanda öncelikle aracı hafif gazla ve debriyajdan çok agır bir şekilde ayak çekilerek kaldırmaya çalışmak başlangıç için en doğrusudur. İstanbul gibi büyük illerde trafik sürekli sıkıştığından direksiyon başında sürekli yapılan bir olaydır. 2. olarak debriyaja alışmak için yokuş yukarı kaldırmak gerekli. Yalnız yanınızda yardımcı olacak birisi mutlaka olsun çünkü çok geri kaydırıp panik yaparsanız kaza yapma olasılığınız var bu sebeple en azından el freni çekerek size yardımcı olabilecek biri olması şart. yokuş yukarı ilk denemelerinizde el freni çekip aracı kavramada tutarak el freni indirip kaldırmayı deneyebilirsiniz (kavramayı anlaşılır bir şekilde anlatamıcam mantığını biliyor olsam bile)

Trafikte acemi sürücüler için genel tavsiyem eğer ikaz anlamında değilde acele et hızlı ol gibi kırmızı ışıkta korna çalınıyorsa yeni sürücülerin geneli kornayı duyunca panik yapıyor. Bu tip durumlarda kronaya aldırmayın ve düzgün bir şekilde aracınızı kullanmaya bakın. Geç kalkmanız veya yavaş kullanıyor olmanız sizi küçük veya rezil bir duruma düşürmez. Aksine acele edip panik yaparak kaza yapmanız bu duruma düşürecektir. Kontrolün her zaman sizde olduğunu unutmayın ve ayna kontrollerinizi selektör ve şerit değişiklikleri haricinde çok fazla kullanmayın (yavaş akan trafikte yani sıkışık trafikte kazaların %90ı aynaya veya araç içinde herhangi bir şeye bakarken gerçekleşiyor)

Bir süre sonra alışacağınıza eminim. Kazasız belasız keyifli sürüşler.

1 sene olmuş adam atlatmıştır herhalde acemiliği


_____________________________

Herkesi kendine eşit gör, her kim olursa olsun bir insanı küçümsemek akılsızlık, çok büyük görmekte korkaklıktır.

ŞEMS-İ TEBRİZİ


125 Mesaj