ön ısıtma bujileri hatası
24 Cevap21188 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


3371 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:12:32 

az önce bir kargo vermek için aracıma bindim. tam marşa basıcakken yol bilgisayarında ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısını aldım.
arabayı çalıştırdım. biraz boşta gaz verdim sönmedi. sonra motoru kapattım tekrar çalıştığımda gitmişti hata.
şimdi bu anlık bişimidir ?
masrafı ne kadardır ?
araba 110 bini devirdi.


_____________________________


Ruhumuz olmadan bizler sadece birer makinayız

'08 Fiat Fiorino 1.3 mjet


417 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:19:55 

Aracın marka modelini yazar mısın?


_____________________________






3371 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:24:56 

imzamda var zaten fiat fiorino 1.3 multiijet 2008 model 75hp


_____________________________


Ruhumuz olmadan bizler sadece birer makinayız

'08 Fiat Fiorino 1.3 mjet


9540 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:36:01 

ön ısıtma bujileri havalar soğumaya başlayınca daha büyük görev üstlenirler, Bu nedenle aracı çalıştırmadan önce ısıtma bujisinin göstergede sönmesini mutlaka bekleyiniz. Eğer sönmez ise ÇALIŞTIRMADAN tekrar kontağı kapatıp bir 5-10 saniye bekledikten sonra , kontağı marştan önceki konuma getirip ısıtma bujisinin sönmesini tekrar bekleyeceksiniz. Bu işlemi 3 kere yaptığınız halde göstergedeki işaret sönmüyor ise arızalı olma olasılığı yüksektir. Ancak deneme yapmadan erken marşa basılırsa aracın beyni bunu hata olarak algılayabiliyor. Sizler ısıtma bujisi sönmeden marşa basmayınız bu ısıtma bujisinin ömrünü kısaltan en büyük etmenlerden biridir. Bu bujiler kolay kolay arızalanmazlar soüğuk yerlerde daha uzun süre kalması nedeniyle erken gidebilir ama 100.000 devirmesini beklemek bundan önce yanar ise bir kullnım hatası veya aşırı sık stop ve marş olabilceği akla gelmelidir.


_____________________________




3371 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:39:33 

düzgün kullanırım hocam aracımı. ilk önce mar pozisyonuna getiririm sonra ışıklar söndüğü zaman marşa basarım.

ilk olarak fark ettim marda . sonra söndürdüm tekrar mara bastım baktım gene duruyor. marşa bastım. araç çalıştı gene gitmedi. biraz gaza kökledim 2 gün araba kımıldamadı hiç dedim heralde o yüzden sonra kapattım.

tekrar mar a bastığımda sorun yoktu. bursa merkez de oturuyorum bursanın havası bu hatayı vericek kadar düşmez bu zamanlarda. acaba arıza varmı diye şüphelendim .


_____________________________


Ruhumuz olmadan bizler sadece birer makinayız

'08 Fiat Fiorino 1.3 mjet


9540 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:47:24 

işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.


_____________________________




3371 Mesaj
25 Ekim 2011; 17:52:55 

anlıyorum hocam . bu hiç iyi olmadı uzun yola çıakcaktım cuma günü

1500 km lik bir yoldu. anlaşılan akü ve motoru bir elden geçirtmek lazım olucak :)


_____________________________


Ruhumuz olmadan bizler sadece birer makinayız

'08 Fiat Fiorino 1.3 mjet


9540 Mesaj
26 Ekim 2011; 9:59:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

anlıyorum hocam . bu hiç iyi olmadı uzun yola çıakcaktım cuma günü

1500 km lik bir yoldu. anlaşılan akü ve motoru bir elden geçirtmek lazım olucak :)

önce akünün bomesini ölçtürün belki akü zayıftır bu nedenle ııtma bujisi tam ısınmıyordur .Çünkü ısıtıcı akımı aküden çekiyor ve akü zayıf ise ekipman da zayıf bir kızdırma yapıyor siz de sorunun ısıtıcıda olduğunu sanabilrsiniz .Yoksa ömür olarak kızdrıma bujileri çok çok uzun dayanırlar yeterki hatalı marş işlemi uzun süre yapılmasın. LAmba sönmeden marşa basılırsa bu işlem bujiyi daha da ısıtarak resistansnın yanmasına nden olmaktadır.


_____________________________




3371 Mesaj
26 Ekim 2011; 11:36:18 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir


önce akünün bomesini ölçtürün belki akü zayıftır bu nedenle ııtma bujisi tam ısınmıyordur .Çünkü ısıtıcı akımı aküden çekiyor ve akü zayıf ise ekipman da zayıf bir kızdırma yapıyor siz de sorunun ısıtıcıda olduğunu sanabilrsiniz .Yoksa ömür olarak kızdrıma bujileri çok çok uzun dayanırlar yeterki hatalı marş işlemi uzun süre yapılmasın. LAmba sönmeden marşa basılırsa bu işlem bujiyi daha da ısıtarak resistansnın yanmasına nden olmaktadır.

valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu.

artık mar pozisyonunda hata vermiyor. arabayı çalışıtırıyorum çalıştırdıktan 10 sn sonra hatayı veriyor 30 sn sonra ise kesiliyor.
eğer değiştirilmesi gerekirse bujinin ne kadardır hocam bir fikriniz var mı ? malum sanayide para avcısı çok :)


_____________________________


Ruhumuz olmadan bizler sadece birer makinayız

'08 Fiat Fiorino 1.3 mjet


9540 Mesaj
26 Ekim 2011; 12:15:44 

quote:

valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu.

artık mar pozisyonunda hata vermiyor. arabayı çalışıtırıyorum çalıştırdıktan 10 sn sonra hatayı veriyor 30 sn sonra ise kesiliyor.
eğer değiştirilmesi gerekirse bujinin ne kadardır hocam bir fikriniz var mı ? malum sanayide para avcısı çok :)


internetten araştırın 1.3 motor fiatın standart motoru olduğu için parçası sıkıntı yaratmaz

valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu. tanesi 21,5 TL hangisi yanmış veya hata veriyor bulunması lazım yoksa 100 TL çakarlar arıza vermeyeni de değiştiriler , bosch markası kalitelidir.

http://www.kirazcioglu....3-multijet-pid-294.html


_____________________________




 
35 Mesaj
30 Ekim 2011; 16:51:48 

hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?


3371 Mesaj
30 Ekim 2011; 16:55:53 

quote:

Orijinalden alıntı: kastron

hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?

aynen işin ilginci de bu ya gene tek marşta alıyor motor. yakıt tüketimide aynı arabada teklemede yok herşey normal gibi görünüyor. hatta dün arabaya 12 kişi bindirdim. kucak kucağa gittik. arabada zorlanmanın esamesi bile yoktu. maddiyat durumundan götüremiyorumda arabayı.


_____________________________


Ruhumuz olmadan bizler sadece birer makinayız

'08 Fiat Fiorino 1.3 mjet


2886 Mesaj
30 Ekim 2011; 16:57:50 

ısıtma bujilerin tanesi 20-25 lira olması lazım, soğuk havalarda sorun çıkarabilir...


_____________________________



 
35 Mesaj
30 Ekim 2011; 17:07:25 

benim masraf (egr+4 buji değişimi) 270 TL tuttu. bujilerin fiyatı dediğiniz gibi.

birde bu bujiler zamanla ısınmadan dolayı gövdeye kaynayıp sökerken kırılabiliyormuş. o zaman kapak sökülmesine kadar gidiyormuş iş.


9540 Mesaj
30 Ekim 2011; 19:03:47 

quote:

Orijinalden alıntı: kastron

hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?

kızdırmA BUJİSİ hepsinin değiştirilmesinin bir gerekliliği yoktur. Sadece arızalı olanın değiştirilmesi yeterlidir. Ancak tabii ki isteyen tedbir olsu diye hepsini de değiştirtebilir. Bujinin görevi sadece ilk çalıştırma için olduğu için demek ki ek katkısı hissedilmiyor ise hava sıcaklığı yeterince soğuk değildir anlamına gelir. Yani bu bujiler ilk patlamanın sorunsuz olması için tasarlanmışlardır. Çünü dizel araçlarda silindirlerin sıkışması soğucu hava ısıtılır havayı bunun dışında sadece ısıtma bujisi ile ısıtabilirsiniz. Normal bujilerde ise het patlama anı için buji görev içindedir. Sorunun benzinli araçlarda farklılaşmasının nedeni budur.


_____________________________




1070 Mesaj
30 Ekim 2011; 20:39:35 

Dostum ısıtma bujileri ucuzdur 15-35 arasıdır.

Sökmek takmak çok kolaydır, tümünü söktür.

Sökülenleri dışarda akü ile besle kızaranları tekrar kullanabilirsin. Tamamını değiştirmen gerekmiyor fakat aynı tip marka olanından al.

Haliyle bağlantılarını kontrol et oksit falan olmasın.


_____________________________

http://www.sevenhill.com/
nw9440, pavilion g6, caravelle & polo

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Ağustos 2012; 12:21:02 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir

işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.




hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi astrax_35 -- 16 Ağustos 2012; 12:23:47 >


9540 Mesaj
16 Ağustos 2012; 15:19:10 

quote:

Orijinalden alıntı: astrax_35





hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten

bir katkım olmuşsa ne mutlu .

Bu parça genelde kışın arıza verir ancak yazın da hatalı kullanım nedeniyle (yukarıda anlatmaya çalışmıştım) ömrü kısalabilir. Dizel araç kullanıcılarının araç çalışmadan evvel bu ışıkların sönmesini beklemek lazım biekaç saniye bile sabredemezsek , sonra tamirde bu sürelerin kat ve kat fazlasını beklemek zorunda kalırsınız.

İlk önce hangi lamba buji ısıtma lambasıdır bunu öğrenmek lazım tabiiki, katalogta net olarak her lambanın anlamını yazmaktadır .


_____________________________




 
14 Mesaj
2 Ekim 2012; 22:49:49 

arkadaşlar 1.3 multijet yada cdti motorlarda hangi kızdırma bujisinin arızalı olduğunu bulmak ve değiştirmek çok basit bazı araçlarda kızdırma bujilerine ulaşmak çok zor oluyor. 1.3 dizel motorda çok basit, ister öncelikle hava filtre kazanını hava akışmetre fişini çekip, hava hortumunu sökerek kazanı dışarı alıp herşeyi düzgünce görürsünüz yada aradan iyice eğilip ısıtma bujilerine giden 4 adet kabloyu elle çekerek çıkarırsınız. 1 metre kadar bir kablo alıp elinize bu kablonun 1 ucunu akünün + kutubuna bağlayıp kablosu sökülmüş kızdırma bujilerinin uçlarına hafif dokunup çekerek kıvılcım çıkıp çıkmadığını anlarsınız. (elinizdeki kabloyu kızdırma bujilerine tutarken dikkat edin başka herhangi bir yere çarpmasa iyi olur)çalışan buji akım çekeceğinden ufak kıvılcımlar atar kablodan kıvılcım atmayan buji 8 lokma anahtarla sökülür ve yerine 17 tl den bosh marka yenisi takılır.


_____________________________



 
3484 Mesaj
2 Ekim 2012; 22:52:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Mestmes

arkadaşlar 1.3 multijet yada cdti motorlarda hangi kızdırma bujisinin arızalı olduğunu bulmak ve değiştirmek çok basit bazı araçlarda kızdırma bujilerine ulaşmak çok zor oluyor. 1.3 dizel motorda çok basit, ister öncelikle hava filtre kazanını hava akışmetre fişini çekip, hava hortumunu sökerek kazanı dışarı alıp herşeyi düzgünce görürsünüz yada aradan iyice eğilip ısıtma bujilerine giden 4 adet kabloyu elle çekerek çıkarırsınız. 1 metre kadar bir kablo alıp elinize bu kablonun 1 ucunu akünün + kutubuna bağlayıp kablosu sökülmüş kızdırma bujilerinin uçlarına hafif dokunup çekerek kıvılcım çıkıp çıkmadığını anlarsınız. (elinizdeki kabloyu kızdırma bujilerine tutarken dikkat edin başka herhangi bir yere çarpmasa iyi olur)çalışan buji akım çekeceğinden ufak kıvılcımlar atar kablodan kıvılcım atmayan buji 8 lokma anahtarla sökülür ve yerine 17 tl den bosh marka yenisi takılır.

Kontrolü kolayda sökmesi zor malesef. Multijetlerde uzun süre hiç sökülmemiş ısıtma bujileri genelde kaynıyor ve sökerken kırılıyor. haliyle üst kapağı açıp, pürmüz ile ısıtıp çok zor olarak yerinden çıkıyor.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


 
14 Mesaj
9 Ekim 2012; 3:09:53 

benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.


_____________________________



8083 Mesaj
11 Ekim 2012; 19:32:53 

bizim araçta 1.3 multijet. sorunlarından gına geldi artık.

uzun süredir ısıtma bujisi arızası veriyor. bazen çok geç marş alıyor, bazen tam çalışacak gibi oluyor, tekrar marşa devam ediyor. bu zamanda hemen ısıtma bujisi arızası veriyor.

söktürüp baktırmak zor değilmiş sanırım. nette orjinali 9 lira gözüküyordu.


_____________________________

Hp G62-B01ET
Logitech Anywhere Mx
Samsung Galaxy Young S6310



3894 Mesaj
11 Ekim 2012; 20:34:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Mestmes

benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.

kendinmi soktün


_____________________________

Defender 100km/12lt disel


 
14 Mesaj
27 Ekim 2012; 22:33:45 

evet kendim söktüm. geçen bir arkadaşında ikaz ışığı yanıyordu 1000 tl verip komple bakıma sokmuş adamlar kızdırma bujilerini kontrol bile etmemiş. baktım sağlamlar kablo bağlantılarına kontak spreyisıkıp buji uçlarını temizledim ışık söndü :)


_____________________________



 
113 Mesaj
1 Ocak 2013; 19:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir


bir katkım olmuşsa ne mutlu .

Bu parça genelde kışın arıza verir ancak yazın da hatalı kullanım nedeniyle (yukarıda anlatmaya çalışmıştım) ömrü kısalabilir. Dizel araç kullanıcılarının araç çalışmadan evvel bu ışıkların sönmesini beklemek lazım biekaç saniye bile sabredemezsek , sonra tamirde bu sürelerin kat ve kat fazlasını beklemek zorunda kalırsınız.

İlk önce hangi lamba buji ısıtma lambasıdır bunu öğrenmek lazım tabiiki, katalogta net olarak her lambanın anlamını yazmaktadır .

Vezir bey,
hyundai accent dizel aracım var. Marşa basmadan önce kontağı çevirip ısıtma lambasının yanıp sönmesini bekleyip marşa basıp çalıştırıyorum ancak bugün aracın ısıtma lambası yanmaz oldu dolayısıyla araç marş basmasına rağmen çalışmıyor. Sorun nerede olabilir. Isıtma lambası yanarken ısıtma bujilerinden hafiften bir ses gelip lamba sönünce bu ses kayboluyordu. Lamba yanmadığı gibi bu ısıtma sesi de gelmez oldu.
Sorun hakkında bir fikriniz var mı?


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.609