BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLİĞİ VE FİYATI ?
63 Cevap34407 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


924 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:39:09 

Arkadaslar aracım 114.000 de, bogaz kelebegi temizliği diye bir şey duydum.ve bunu kendi ustamla konuştum. Kendisi ise bana bu işlemin olduğunu ve fiyatın 175 tl olduğunu söyledi. merak ettiklerim ;

araca ne gibi bir etkisi vardır ?
Yaptırmak gereklimi ?
Fiyat nasıl sizce ?

benim için önemli bir konu yardımcı olurmusunuz ? çelişkide kaldım ..


_____________________________



2270 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:45:13 

Ustanız saçmalamasın.Benim emme manifoldu contaları değiştiği sırada servisteki ustam bedavaya yaptı.Hadi 40 olsun 50 olsun en fazla.175 nedir yahu? Boğaz kelebeğinin kendisi o kadardır.

Diğer sorularınıza gelince.

-Boğaz kelebeği temizliği sonrasında çeşitli sorunlar (rölanti düzensizliği vs) baş gösterebilir.

-Aracın nefes almasını rahatlatır fakat o kilometreler için çokta elzem bir işlem değildir.Anca 200.000km den sonra...Benden size tavsiye,arabanızın sağıyla soluyla ne kadar az oynarsanız o kadar iyidir,bırakın boğazı kirli kalsın




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 13 Ekim 2011; 23:48:53 >


_____________________________

Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

TIKLA


924 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:47:29 

quote:

Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

Ustanız saçmalamasın.Benim emme manifoldu contaları değiştiği sırada servisteki ustam bedavaya yaptı.Hadi 40 olsun 50 olsun en fazla.175 nedir yahu? Boğaz kelebeğinin kendisi o kadardır.

bende öyle hissettim bir anda 175 tl duyunca kusura bakmayın arabalar hakkında fazla degıl ama yarı seviyede bilgim var. ankarada bu işi nerede yaptırabılırım bilgisi olan var mı acaba cevap ıcın tsk ederim .


_____________________________



2270 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:50:18 

quote:

Orijinalden alıntı: DEFACTO07


bende öyle hissettim bir anda 175 tl duyunca kusura bakmayın arabalar hakkında fazla degıl ama yarı seviyede bilgim var. ankarada bu işi nerede yaptırabılırım bilgisi olan var mı acaba cevap ıcın tsk ederim .

Diğer sorularınıza gelince.

-Boğaz kelebeği temizliği sonrasında çeşitli sorunlar (rölanti düzensizliği vs) baş gösterebilir.

-Aracın nefes almasını rahatlatır fakat o kilometreler için çokta elzem bir işlem değildir.Anca 200.000km den sonra...Benden size tavsiye,arabanızın sağıyla soluyla ne kadar az oynarsanız o kadar iyidir,bırakın boğazı kirli kalsın


_____________________________

Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

TIKLA


924 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:50:34 

quote:

Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

Ustanız saçmalamasın.Benim emme manifoldu contaları değiştiği sırada servisteki ustam bedavaya yaptı.Hadi 40 olsun 50 olsun en fazla.175 nedir yahu? Boğaz kelebeğinin kendisi o kadardır.

Diğer sorularınıza gelince.

-Boğaz kelebeği temizliği sonrasında çeşitli sorunlar (rölanti düzensizliği vs) baş gösterebilir.

-Aracın nefes almasını rahatlatır fakat o kilometreler için çokta elzem bir işlem değildir.Anca 200.000km den sonra...Benden size tavsiye,arabanızın sağıyla soluyla ne kadar az oynarsanız o kadar iyidir,bırakın boğazı kirli kalsın



evet bunu bir arkadasım daha demişti, ne kadar oynarsan o kadar sorun çıkarır diye


_____________________________



 
2930 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:52:56 

yaptırmanız elzem olan birşey değildir. bırakın paranız cebinizde kalsın...


924 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:54:49 

quote:

Orijinalden alıntı: odrin34

yaptırmanız elzem olan birşey değildir. bırakın paranız cebinizde kalsın...

peki bilgileriniz için tsk ediyorum, bu arada mecbur gidecegim çünkü kış gelıyor. Standart yapılan işlemdir nedir araca ? (Kışlık bakım)


_____________________________



 
1752 Mesaj
13 Ekim 2011; 23:59:26 

175 tl mi yuh :) 20 tl ye herkes yapıyor.Yaptıktan sonra adaptasyonuda yaptırırsanız hiçbir problem olmaz.


_____________________________



924 Mesaj
14 Ekim 2011; 0:02:49 

quote:

Orijinalden alıntı: airarmada

175 tl mi yuh :) 20 tl ye herkes yapıyor.Yaptıktan sonra adaptasyonuda yaptırırsanız hiçbir problem olmaz.

evet 175 tl :) dedi.


_____________________________



2270 Mesaj
14 Ekim 2011; 0:07:30 

quote:

Orijinalden alıntı: DEFACTO07


evet bunu bir arkadasım daha demişti, ne kadar oynarsan o kadar sorun çıkarır diye

Sanayiye bir giren bir daha çıkamaz diye bir söz vardır.Bu sözü bundan 6-7 yıl önce duydum.Şimdi ne kadar doğru olduğunu anlıyorum.Aylarım,yıllarım sanayide geçti.Ben size ne olacağını söyleyeyim.Eğerki boğaz kelebeğini temizletmeye karar verirseniz;

-Belli bir ücrete temizleteceksiniz burası önemli değil.

-1-2 hafta sonra arıza verecek,yada rölantide,devirlenmede bir sıkıntı olacak.

-Ayarlattıracaksınız.

-Bir kaç güne sorunlar misli ile çoğalacak.

-Bu sefer bu işe girdiğinize pişman olacak parayı bayılıp yenisini alacaksınız.

-Yeni boğaz kelebeği takılırken aracın başka bir tarafına zarar verilecek.Atıyorum gaz teli gevşeyecek,ayarsızlaşacak.Veya ecu ile ilgili bir sıkıntı olacak vs.

-Sonra bu yazdıklarımı tekrar tekrar ve tekrar baştan yaşayacaksınız.

Çok karamsar oldu farkındayım ama tecrübeside acı oluyor.
O yüzden aracınız "ben artık geberiyorum beni servise,ustaya yetiştir" demediği sürece önemsemeyin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 14 Ekim 2011; 0:08:45 >


_____________________________

Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

TIKLA


924 Mesaj
14 Ekim 2011; 0:10:19 

verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı dikkate alacağım hatta bu mesajı saklayayım gayet güzel oldu. bu dediklerinizden sonra vazgeçtim


_____________________________



 
6372 Mesaj
14 Ekim 2011; 0:17:51 

vw poloda 2 kere kelebek değiştirmiş ve sayısız kere temizletmiş birisi olarak yardımcı olmaya çalışayım.

1-B.K nin kirlendiği nasıl anlaşılır?

ilk önce rölantide devir göstergesi kendi kendine ufak ufak inip çıkmalar yapar. Arabayı sürerken sorun olmaz. İş ilerleyince vitesi boşa aldığınızda motor titremeye başlar. Son aşamada vitesi boşa aldığınızda araba stop eder, kontağı çevirince tekrar çalışır yolda kalmazsınız.Araba rölantideyken gaza sonuna kadar basıp pedalı bıraktığınızda rölanti sabitlenmez veya motor stop ederse b.k ni mutlaka temizletin.

2- B.K kime temizletilmeli?

ustanızda mutlaka kelebeği tekrar programlamak için gereken laptop veya el programcısı bulunmalı. Biriken kiri spreyle temizlerse, dozunu iyi ayarlamalı.Eğer B.K ayar almazsa akü sökülür ve araba 1 gece sanayide yatar. Yine ayar yemezse elinin ayarı düzgün olan bir usta tarafından zor kullanılarak penseyle ayar yapılır

3- B.K temizliği kaç lira?

haziran da 20 liraya yaptırmıştım.

not:yazdıklarım tamamen vw 6n2 kasada (2001 model) yaşadıklarım sonucunda yazılmıştır. Başka marka ve modellerde durum farklı olabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARKU -- 14 Ekim 2011; 0:21:02 >


_____________________________



924 Mesaj
14 Ekim 2011; 0:21:52 

quote:

Orijinalden alıntı: BARKU

vw poloda 2 kere kelebek değiştirmiş ve sayısız kere temizletmiş birisi olarak yardımcı olmaya çalışayım.

1-B.K nin kirlendiği nasıl anlaşılır?

ilk önce rölantide devir göstergesi kendi kendine ufak ufak inip çıkmalar yapar. Arabayı sürerken sorun olmaz. İş ilerleyince vitesi boşa aldığınızda motor titremeye başlar. Son aşamada vitesi boşa aldığınızda araba stop eder, kontağı çevirince tekrar çalışır yolda kalmazsınız.Araba rölantideyken gaza sonuna kadar basıp pedalı bıraktığınızda rölanti sabitlenmez veya motor stop ederse b.k ni mutlaka temizletin.

2- B.K kime temizletilmeli?

ustanızda mutlaka kelebeği tekrar programlamak için gereken laptop veya el programcısı bulunmalı. Biriken kiri spreyle temizlerse, dozunu iyi ayarlamalı.

3- B.K temizliği kaç lira?

haziran da 20 liraya yaptırmıştım.

not:yazdıklarım tamamen vw 6n2 kasada (2001 model) yaşadıklarım sonucunda yazılmıştır. Başka marka ve modellerde durum farklı olabilir.

1. sorunun karşılığı olarak, rölantide dururken çok küçük inip çıkma oluyor ama o kadar da fazla değil sabahları 1.500 gibi devir soğuk oldugu için kendisi ayarlıyor. ama arabamda stop etme gibi bir problem yok. tabıkı farklı marka araclar kullanıyoruz. ama fiyat gerçekten iyi.


_____________________________



688 Mesaj
14 Ekim 2011; 2:24:12 

boğaz temizliğine daha var, yaptırmanıza gerek yok.


_____________________________



1237 Mesaj
14 Ekim 2011; 6:05:11 

Geçen hafta boğaz temizliğini bedavaya yaptırmıştım. Siz bence ilk olarak ustanızı değiştirin.


_____________________________



 
1321 Mesaj
14 Ekim 2011; 7:00:22 

tez elden yeni birusta bul kardeş kendine..


_____________________________



924 Mesaj
14 Ekim 2011; 8:08:23 


quote:

Orijinalden alıntı: BARRACUDAY

Geçen hafta boğaz temizliğini bedavaya yaptırmıştım. Siz bence ilk olarak ustanızı değiştirin.

haklısınız, fakat aklımda kalan usta soyle demıstı 3 tane sıvı varmıs katkı maddesımı veya baska bır sey mı bılmıyorum ama o sekılde 175 soylemıstı bu arada kendıme yenı usta bulsam ıyı olacak .



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3526 Mesaj
14 Ekim 2011; 8:41:23 

quote:

Orijinalden alıntı: DEFACTO07

Arkadaslar aracım 114.000 de, bogaz kelebegi temizliği diye bir şey duydum.ve bunu kendi ustamla konuştum. Kendisi ise bana bu işlemin olduğunu ve fiyatın 175 tl olduğunu söyledi. merak ettiklerim ;

araca ne gibi bir etkisi vardır ?
Yaptırmak gereklimi ?
Fiyat nasıl sizce ?

benim için önemli bir konu yardımcı olurmusunuz ? çelişkide kaldım ..

arkadaşım gaz boğazı kelebeği temizliğini ben 3-4 defa farklı araçlarıma yaptırdım. Hava filtresinin motora bağlandığı noktada ki boğazı söküp temizliyor. 5 liralık sprey ve azıcık işçilik hepi topu maksimum 15-20 TL eder..o ustan sana sökmeden carbon- clean gibi bir şey saçmalayabilir inanma..


_____________________________



10476 Mesaj
14 Ekim 2011; 9:03:29 

Kendiniz bile yapabilirsiniz.

1 adet balata spreyi alın, hava filtre hortumunu kökünden o kelepçeden sökün çıkarın, gaz telini çekin kelebek açılınca içine balata spreyini sıkın bu kadar.

Ha daha kapsamlı temizlik istiyorsanız o kelebeği yerinden çıkartın balata spreyi ile dolu bir kaba koyun ancak üzerini kazımayın sakın. Bir süre beklesin sonra tekrar takın, rölanti ayarı yapın bu kadar.

175tl'ye carbon clean yaptırılır be:)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 14 Ekim 2011; 9:04:18 >


_____________________________

Bronz-Elmas arası çok uygun fiyata eloboost yapılır.


2724 Mesaj
14 Ekim 2011; 9:20:05 

Elektronik gaz kelebeği kumandası üç parçadan oluşur, elektronik gaz pedalı, elektronik ECU yönetim sistemi, ve gaz kelebeği aygıtının kendisi, temizlenmesi gereken parça budur, hava filtresinden gelen süzülmüş temiz havanın motora ne kadar gideceğini tayin eder, yani bir vana misali, resimdeki gibidir,
0

resimde tam ortasında gördüğümüz parçayı, ECU, gaz pedalı konumundan gelen bilgiler yardımıyla, bir motor tarafından haraket ettirerek bu işi yapar, işte bu açılıp kapanan mekanizmanın bozulmaması için zaman zaman temizliğini yapmak faydalıdır,

yetkili servislerde bu işi şöyle faturalandırırlar,
gaz kelebeği sökme takma=zıttırı lira, ulen işte iki tane vida söküyon altı üstü
gaz kelebeği temizleme sıvısı=fıttırı lira, (halbuki bildiğin wd40 ı iki kere fıslatıp bir bez ile silmekten ibarettir, ama iki kutu wd40 parası alınır )
gaz kelebeği zıttırı ayarının yüklenmesi= zıttırı lira, aman da aman, gören sanki arabaya windows yükleniyor sanır
en sonunda bide işçilik diye belirtmezlermi, adamı fıtık ederler,

e sen böyle bir yerde yaptırısan tabiki 170 te alırlar, 270 te, elinden geliyorsa önce kutup başını sökersin, sonra kelebeği sökersin, güzelce wd40 la iki fıslatıp temizlersin, (içini seramik kaplamıyorya, bildiğin atmosfer tozu yapışmış işte sil bezle gitsin), yerine takarsın, aküyü bağlarsın, baktın oldu oldu, olmamışsa servise gidip bi ayar yükletirsin, belki para bile almazlar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeKSandDoRT -- 14 Ekim 2011; 9:21:58 >


_____________________________



743 Mesaj
14 Ekim 2011; 9:21:12 

Periyodik bakım sırasında ayrı bir ücret vermeden temizlettirmiştim, bilgisayarlı ayar falan da yapılmadı ama hiç bir sorun yok.


_____________________________


2000 NISSAN Primera 1.6 Comfort Metalik Gümüş
[lokal piyasası var]


 
16 Mesaj
14 Ekim 2011; 18:27:12 

bende yeni alfa romeo 156 t spark aldım araba genelde boştayken devirini ayarlayamıyor 1 in altına düşüyor tam stop edecek yağ lambası flan yanıyor tekrar toparlıyor devir 1.6 yakadar yükselip tekrar 1 de sabitlemeye çalışıyor acaba bu arabanında boğaz kelebeği temizlenmesine gerek varmı?birde sanayide usta bu arabanın rölanti ayarı ayarlanmaz otomatiktir dedi doğrumu?arabada sıralı otogaz var otogaz ustasıda bilgisayarında arabanın rölantisi yüksek dedi ama devir saati 1 de duruyor anlamadım gitti yardımlarınızı bekliyorum..


_____________________________



424 Mesaj
14 Ekim 2011; 19:40:33 

rölanti ayarlanır..eski vectra aracımda 700 dd den 900 dd ye yültseltmiştim.araç düzde gaza basmadan kendi gidebiliyordu.


_____________________________

'08 CIVIC Elegance F1


 
3664 Mesaj
14 Ekim 2011; 19:41:01 

quote:

Orijinalden alıntı: L.J

Kendiniz bile yapabilirsiniz.

1 adet balata spreyi alın, hava filtre hortumunu kökünden o kelepçeden sökün çıkarın, gaz telini çekin kelebek açılınca içine balata spreyini sıkın bu kadar.

Ha daha kapsamlı temizlik istiyorsanız o kelebeği yerinden çıkartın balata spreyi ile dolu bir kaba koyun ancak üzerini kazımayın sakın. Bir süre beklesin sonra tekrar takın, rölanti ayarı yapın bu kadar.

175tl'ye carbon clean yaptırılır be:)


gaz pedali kelebege telle bagli olmayan gaz kontrolunu ecudan alan bogaz kelebekleri soketi sokulup takildiginda yeniden bilgisayara baglanip kalibrasyon yapilmasi gerekiyor. aksi taktirde rolanti devri 1500den asagi inmiyor.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


10476 Mesaj
14 Ekim 2011; 19:56:55 

quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan


gaz pedali kelebege telle bagli olmayan gaz kontrolunu ecudan alan bogaz kelebekleri soketi sokulup takildiginda yeniden bilgisayara baglanip kalibrasyon yapilmasi gerekiyor. aksi taktirde rolanti devri 1500den asagi inmiyor.

Doğrudur, kendi aracım gibi gaz teli olanlar için geçerli bu.


_____________________________

Bronz-Elmas arası çok uygun fiyata eloboost yapılır.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Kasım 2011; 17:19:06 

Bu parça yeni nesil araçlarda da var mı?


109 Mesaj
24 Kasım 2011; 19:35:26 

aynı sorun bende de baş gösterdi 2000 model manuel vites polom var.
sabahları araca binerken bazen kendiliğinden hiç bir pedala basmadan 3000 devire çıkıo bende kontağı kapatıp tekrar açıyorum 3. defa da falan düzelio neyse servise götürdük adam temizledi falan bir hafta olmadı sonra yine başladı.. ne yapayım arkadaşlar ne önerirsiniz??


_____________________________

psn: Phantaso7


 
13 Mesaj
28 Kasım 2011; 18:56:22 

quote:

Orijinalden alıntı: DEFACTO07


1. sorunun karşılığı olarak, rölantide dururken çok küçük inip çıkma oluyor ama o kadar da fazla değil sabahları 1.500 gibi devir soğuk oldugu için kendisi ayarlıyor. ama arabamda stop etme gibi bir problem yok. tabıkı farklı marka araclar kullanıyoruz. ama fiyat gerçekten iyi.

Hocam merhaba bende 1994 kia sephia var enjeksiyonlu model LPG li sabahları 1500-ile 2000 devir aralıgında çalışıyor 25 km kadar gittikten sonra 1200 yada 1000 devire düşüyor (bazende düşmüyor) akşamlarıda aynı devirlerde çalışıyor 25 km yol yapıp kapatıp 10 dk sonra bastıgımda 800 dv de çalışıyor 800 de iken frene basınca 500-600 lere düşüyo ama stop etmiyo neden olabilir acaba jigle veya kelebek diye tahmin ediyorum


_____________________________

=1994 KİA SEPHİA 115 BG DOHC FİRE RED=


442 Mesaj
16 Temmuz 2012; 21:37:44 

Aracım 2009 midline jetta. Ankara sokullu da bir işim vardı, gittim evin önünde durdum. 10 dk sonra geldim, kontağı çevirdim "engine fault workshop yazdı ve ekrandaki EPC, ASR lambaları araç çalışmasına rağmen yanık kaldı. Sonra gaza basayım beelki normale döner dedim, gaza bastım, gaz yemedi. Rölanti ayarında titreyerek çalışmaya devam etti. Sorun boğaz kelebeği ve değiştirmek durumunda kaldım. Temizleme yapılamadı, çünkü arıza elektronik (ECU) kısmındaymış.

Sonuç = çekici + servis = 525 (100+425) lira



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osmanyasar -- 16 Temmuz 2012; 21:39:03 >


_____________________________



 
1173 Mesaj
16 Temmuz 2012; 22:31:59 

3 ayda bir ben kendim temizliyorum...gerçi polonun boğaz kelebeği diğerlerine göre basit sayılır... 400 ml wd40 10 lira... 5 kere temizliyor... 1 temizlik 2 lira + el işçiği...


_____________________________

DENİZİN İÇİNDEKİ CANAVARI GÖRÜP DE ŞAŞMA... İÇİNDEKİ DENİZ OLAN CANAVARI GÖRDE ŞAŞ...


2243 Mesaj
5 Eylül 2013; 1:21:33 

arkadaşlar bende de seat ibza 1.6 stella var. şimdilik durduğu yerde klimayı açarsan stop ediyor gaza az yüklenirsen stop etmiyor. örneğin şehir içinde ilerlerken ışıklara yaklaştığımda boşa atınca araçta titreme oluyor. bazen rolantide çalışırkende titreme oluyor. sizce ne yapmam gerekir


_____________________________

zalman z11, fsp epsilon 600w 80plus,MSI 760gm-e51, FX6100 3.3ghz, ASUS GTX660, kingston 8gb,corsair force 120gb sata3 SSD, WD500gb 16mb 7200rpm, 21.5 inch grundig


1237 Mesaj
5 Eylül 2013; 12:24:21 

quote:

Orijinalden alıntı: KEREM04283

arkadaşlar bende de seat ibza 1.6 stella var. şimdilik durduğu yerde klimayı açarsan stop ediyor gaza az yüklenirsen stop etmiyor. örneğin şehir içinde ilerlerken ışıklara yaklaştığımda boşa atınca araçta titreme oluyor. bazen rolantide çalışırkende titreme oluyor. sizce ne yapmam gerekir

Araç lpgli mi ? Eğer lpgli ise hangi marka ?


10476 Mesaj
5 Eylül 2013; 12:54:25 

Rölanti sorunu çekmiyorsanız gerek yok boğaz kelebeği temizlemeye.

Öte yandan kendiniz de yapabilirsiniz. Balata spreyi alın dip gaz yapıp açılan kelebeğin iç yüzeyine sıkın bu kadar basit.

Çok ileri durumlarda kelebek çıkartılır balata spreyi gibi yağ çözücü bir sıvının içinde bekletilir ve öyle takılır ama gerek yok bu kadarına.


_____________________________

Bronz-Elmas arası çok uygun fiyata eloboost yapılır.


481 Mesaj
5 Eylül 2013; 13:18:46 

Al bi balata spreyi würthlerden kendin temizle bide bez al eline 15 tlye mal olur 50 kez de temizlersin bu fiyata


_____________________________

ROVER



DOHC


 
2185 Mesaj
5 Eylül 2013; 13:36:13 

abiler karburator spreyi diye bi sprey var(carb spray) bunu kullanmak daha iyi olmazmı.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 5 Eylül 2013; 13:37:01 >


2155 Mesaj
5 Eylül 2013; 14:18:15 

Opel Vectra 1.6 (LPG'li) kullanırken boğaz (gaz) kelebeği tıkanması nedeniyle cok sıkıntı yasadım. Arac çalışıyordu ancak gaz yemiyordu. Zaten bakimi da gelmisti, bakimin uzerine 30-35 tl bir rakam (2009 yili) vererek temizletmistim. Satana kadar da bir sorun yasamadim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
239 Mesaj
5 Eylül 2013; 14:32:55 

oha diyorum bu fiyata ben kendim açtım temizledim. bir balata spreyi gerekli. ve 4 civatayı açmak için 46 torx gerekli. 175 tl neymiş ya uçmuş bu ustalar ördek olarak görmüşler seni yanlış anlama ama.


_____________________________



2243 Mesaj
5 Eylül 2013; 21:44:15 

quote:

Orijinalden alıntı: Barracud@


Araç lpgli mi ? Eğer lpgli ise hangi marka ?

evet lpg li atiker sıralı sistem araç seat ibiza 1.6 stella 2001 model


_____________________________

zalman z11, fsp epsilon 600w 80plus,MSI 760gm-e51, FX6100 3.3ghz, ASUS GTX660, kingston 8gb,corsair force 120gb sata3 SSD, WD500gb 16mb 7200rpm, 21.5 inch grundig


1237 Mesaj
6 Eylül 2013; 5:08:56 

quote:

Orijinalden alıntı: KEREM04283


evet lpg li atiker sıralı sistem araç seat ibiza 1.6 stella 2001 model

Tahmin etmiştim. Sorun enjektörlerde bence. Enjektörler sanırım kırmızı tip ve ateşleme hızını bazen tutturamıyor. Siyah enjektörlerin takılması lazım. Garantiliyse değiştirtin.


2243 Mesaj
6 Eylül 2013; 18:45:25 

quote:

Orijinalden alıntı: Barracud@


Tahmin etmiştim. Sorun enjektörlerde bence. Enjektörler sanırım kırmızı tip ve ateşleme hızını bazen tutturamıyor. Siyah enjektörlerin takılması lazım. Garantiliyse değiştirtin.

garantisi yok yarın ustaya göstereyim olmazsa. enjektörler tahmnini olarak nekardır fiyatı


_____________________________

zalman z11, fsp epsilon 600w 80plus,MSI 760gm-e51, FX6100 3.3ghz, ASUS GTX660, kingston 8gb,corsair force 120gb sata3 SSD, WD500gb 16mb 7200rpm, 21.5 inch grundig


1864 Mesaj
6 Eylül 2013; 23:42:23 

quote:

Orijinalden alıntı: KEREM04283


garantisi yok yarın ustaya göstereyim olmazsa. enjektörler tahmnini olarak nekardır fiyatı

120 TL 4 adet

http://www.lpgyedekparca.com/atiker-enjektor-urun335.html


_____________________________

İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...


3579 Mesaj
6 Eylül 2013; 23:49:57 

Boğaz kelebeği temizliği 40 lira dedi yağı değiştirdiğim usta tamam dedim yap, daha sonra temizlediğini ve çok kirli olmadığını o yüzden para almayacağını söyledi. yani taş çatlasa 50 verilir elzem birşey değil. 175 lira nedir yahu triger mi değiştircek altı üstü kelebek.

Acil ustanızı değiştirin, aynı ustaya ucuz yaptırmaya çalışmayın derim.


_____________________________

Fabia special 101

"To be a rock and not to roll."


1237 Mesaj
7 Eylül 2013; 4:32:03 

200 TL civarındaydı geçen yıl . VW forumundan bazı arakadaşlar değiştirmişti. Önce boğaz kelebeğini temizletmeyi unutmayın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 7 Eylül 2013; 4:50:50 >

Bu mesajda bahsedilenler: KEREM04283


2243 Mesaj
9 Eylül 2013; 2:52:55 

quote:

Orijinalden alıntı: flyer_mig


120 TL 4 adet

http://www.lpgyedekparca.com/atiker-enjektor-urun335.html

evet ustaya götürdüm cumartesi kelebeği temizlemişler. götürmüşken kışlık bakımlarıda yaptırdım ya değişimi filtreler falan aracın programlama sıkıntısı varmış ayarladık adaptasyonunuda hallettik dediler. ama halen aynı sıkıntı var. mesela dün gece araç durduğu yerde rolantide 1000 ile 500 devir arası inip çıkıyordu çok ilgintir ki farları kapattım kesti tekrar açtım gene yaptı sonra tekrar kapattım kesti. bugün gece de farlar açıkken böyle bir sorun olmadı bu arada enjektörlerde kırmızı enjektörmüş baktım. aracı alalıda fazla olmadı bilmem nasıl bir yol izlesem.


_____________________________

zalman z11, fsp epsilon 600w 80plus,MSI 760gm-e51, FX6100 3.3ghz, ASUS GTX660, kingston 8gb,corsair force 120gb sata3 SSD, WD500gb 16mb 7200rpm, 21.5 inch grundig


827 Mesaj
9 Eylül 2013; 10:22:21 

arkadaşlar benim de bir sorum olacak. Bizim araç 2004 toyota yaris. Gaz kelebeği telli. Araç 3 hafta yattı. Ondan sonra 3-4 gün kullandık aracı. İlk başlarda böyle gaz pedalını komple bırakınca tekrar basarken gaz pedalı yapışıyordu. Sanki gaz kelebeğinde birşeyler onunla yapışmış gibi.

Sonra bir gün marşa bastım rölanti devri 2000. ama aşağı hiç inmiyor. D ye alınca zaten kendiliğinden yürüyen otomatik vites bu sefer hepten gidiyor. düz yolda gaz vermesen bile hafif hafif yakıyor araç. Babam aldı kullandı uzun bir süre dipgaz falan yaptı. Yattığı için pislik birikmiştir falan dedi. Rölanti düzeldi , gaza kendiliğinden basmıyor, fakat yakıt tüketimi biraz arttı. Sizce sorun kelebek mi ?


_____________________________

Alman ve japon otomobilleri.


206 Mesaj
5 Ekim 2013; 22:24:56 

Merhaba arkaşlar benimde 2011 symbol var bugünde dahil olmak üzere belirli periyodlarda bir arızayla karşılaşıyorum.Arıza şöyle==önce elektrik arızası ışığı ve devamında motor arıza lambası yanıyor.Sonra arabada aşırı bir çekiş düşmesi ve devamında ayağımı gazdan çekince stop ediyor.Garantisi olduğu için 4 defa servise götürdüm.1.defasında arızayı bilgisayarla sildiler 2.ve 3. defasında kontak spreyle akünün üstündeki soketleri sildiler 4.defasında kelebeğin elekronik gaz pedalını değiştirdiler.1 sene geçmediki aynı arızayı tekrar verdi..ne yapmalıyım sizce arıza tam olarak ne olabilir?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
481 Mesaj
11 Ekim 2013; 18:57:16 

quote:

Orijinalden alıntı: BARKU

vw poloda 2 kere kelebek değiştirmiş ve sayısız kere temizletmiş birisi olarak yardımcı olmaya çalışayım.

1-B.K nin kirlendiği nasıl anlaşılır?

ilk önce rölantide devir göstergesi kendi kendine ufak ufak inip çıkmalar yapar. Arabayı sürerken sorun olmaz. İş ilerleyince vitesi boşa aldığınızda motor titremeye başlar. Son aşamada vitesi boşa aldığınızda araba stop eder, kontağı çevirince tekrar çalışır yolda kalmazsınız.Araba rölantideyken gaza sonuna kadar basıp pedalı bıraktığınızda rölanti sabitlenmez veya motor stop ederse b.k ni mutlaka temizletin.

2- B.K kime temizletilmeli?

ustanızda mutlaka kelebeği tekrar programlamak için gereken laptop veya el programcısı bulunmalı. Biriken kiri spreyle temizlerse, dozunu iyi ayarlamalı.Eğer B.K ayar almazsa akü sökülür ve araba 1 gece sanayide yatar. Yine ayar yemezse elinin ayarı düzgün olan bir usta tarafından zor kullanılarak penseyle ayar yapılır

3- B.K temizliği kaç lira?

haziran da 20 liraya yaptırmıştım.

not:yazdıklarım tamamen vw 6n2 kasada (2001 model) yaşadıklarım sonucunda yazılmıştır. Başka marka ve modellerde durum farklı olabilir.

Hocam çok teşekkürler. En çok duyduğum ve en az bilgi sahibi olduğum konulardan biriydi. Sayenizde az çok bilgi sahibi oldum. Baya bela bir iş bu boğaz kelebeği galiba.


_____________________________



21 Mesaj
25 Ekim 2013; 13:54:15 

Kırmızı ışıkta durduğum zaman fazla gaz vermediğimde stop ediyordu. Bugün sanayide yaptırdım. Olup olmadımı pek bişey anlamadım. Dıştan prıl pırıl görünüyordu. Usta söktü içi zivt gibi olmuş korum tutmuş baya bir. Tinerle mi bişeye ısladı fırçaya temizledi.Sonra balata spreyi falan sıktı. Hava filitresini de temizleyip hepsini geri taktı. Tabi arabanın kutupbaşını sökmediği için arıza lambası yandı. Gidip bilgisayara bağlattı başka yerde. Borcumuz ne dedim (tanıdık bir yer ) 10 TL sprey, 10 Tl servise bilg. bağlatma 30 Tl de işçilik dedi. Bende 40 TL verdim tanıdık olunca. Serviste 100 TL demişlerdi. Ama onlar adaptasyon falan yapıyorlarmış. Bunda gerek yok dediler. 20-30 Tl ye yapan yerlerde varmış ama nasıl yaparlar bilemem.


_____________________________

Sataşma , baba yorgun...


 
22 Mesaj
28 Aralık 2013; 0:09:17 


Merhaba Arkadaşlar,

Boğaz kelebeği tamiri mümkündür. Eğer soruları ve sorunları olan varsa bilgilendirme yönlendirme veya boğaz kelebeğinin tamiri konusunda yardımcı olabilirim. Yorumlarınızı bekliyorum. hatta özel soruları olanlar istedikleri saatte de arayabilirler. 05357191078


_____________________________

tuncercbn@gmail.com
05357191078


3769 Mesaj
28 Aralık 2013; 0:44:55 

quote:

Orijinalden alıntı: tuncercoban


Merhaba Arkadaşlar,

Boğaz kelebeği tamiri mümkündür. Eğer soruları ve sorunları olan varsa bilgilendirme yönlendirme veya boğaz kelebeğinin tamiri konusunda yardımcı olabilirim. Yorumlarınızı bekliyorum. hatta özel soruları olanlar istedikleri saatte de arayabilirler. 05357191078


hocam rolanti dalgalanmasının boğaz kelebeği hariç, başka bişeyden ötürü yapması mümkün müdür?

hararet müşürü
krank devir sönsörü
direksiyon pompası gibi...

araç 2004 bora 1.6 16v



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tandem_78 -- 28 Aralık 2013; 2:48:14 >


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


 
22 Mesaj
28 Aralık 2013; 0:50:30 

boğaz kelebeginden başka sebeplerden de o arizayi yapabilir. aracin marka modeli hakkinda bilgi verirsen daha detaylı bilgi verebilirim. ayrica araca cihaz baglattin mi? arabada gaz var mi ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

tuncercbn@gmail.com
05357191078


3769 Mesaj
28 Aralık 2013; 11:44:34 

hocam araç 2004 bora pasific 1.6 16v, 2009 yılında brc tüp takılmış

bu araçların debriyajları genelde yukarda kavrar. işte tam kavramayı sağlayıp kalkma eğiliminde eğer gazı tam ayarlayamazsan araba silkeleme yapıyor. yani gaz yememe gibi bi anormallik söz konusu. eğer başıma o gün öyle bişey geldiyse, ilk durmada veya boşa attığımda rolanti aşağı yukarı dalgalanıyor ve o gün öyle devam ediyor.

hayır ilk kalkışta başıma böyle bişey gelmezse, o gün hiçbir sorun yaşamayorum

ekranda hata verdiği zaman iki kez makinaya bağlattım, birinde fazla hava akışı çıktı, diğerinde hata çıkmadı. ayrıca ekranda hata verdiği zaman illa makinaya bağlatıp sildirmeye gerek yok. kendisi zaten 1-2 gün içinde kendi kendini siliyor.

benim evin önü biraz keskin, garaja girerken fazla manevra yapmak zorunda kalıyorum. direksiyonu tam kırdığımda rolantide yine dalgalanma oluyor. tamam normal şartlarda tüm araçların pompasından gıv sesi gelir ama ben başka hiçbir aracın direksiyon aşırı kırıldığında rolanti dalgalanması yaptığını duymadım

ayrıca boğaz temizlendikten sonrada yakın bi süre içinde yine bu sorunu yaşadım. ben bunun başka bişeyden kaynaklandığını düşünüyorum.
çeşitli fikirler var, hararet müşürü, krank devir sensörü gibi...
bu işin içinden nasıl çıkabiliriz, hayır ustamda bunları söyledi ama açıp bakmadık daha


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


 
22 Mesaj
28 Aralık 2013; 14:57:42 

senin arızanın sebebi yüksek ihtimalle motor kulaklarin aşırı esnek ve gaz telin gergin bırakılmış. gaz telini ayarlattirip esnek motor kulağını degistirtirsen problem cozulecektir.


_____________________________

tuncercbn@gmail.com
05357191078