Şimdi Ara

1.6 mpi vw motoru hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
0
Favori
9.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar forumda devamlı bu motora su gibi benzin yakar gitmez v.s yazılıp duruyor acaba bunu yazanların hepsi bu motoru kullanmışlarmı yoksa duyduklarınımı yazıp duruyorlar anlamadım imzamdaki araçla geçen ay istanbula gidip geldim 19 kuruş-100 km tüketimim oldu ...
    bu hitler motoru denen motorlu aracı alacak olanlar rahatlıkla bu motorlu araçları alabilirler lpg ilede ekonomik olarak dizelin sıkıntılarından uzak olarak kullanabilirler ama ne olabilir forum ahalisi 150 beygirden aşşağı araç kullanmadığından onlardan 3 sn sonra 0-100 km hıza çıkarlar haberleri olsun onun haricinde çatır çatır sıkıntısız abuk sabuk arızaları olmayan bir motorları olur....
    lütfen bu motoru kullanmayanlar saçmasapan benzini içer v.s gibi extrem yorum yapmasınlar zaten bu motora benzinle binen yok lpg dede güncel tüketim yazıyor varsa aksini ispat edebilecek konussun heralde bizde kafamızdan sallamıyoruz bu değerleri...
    kusura bakmayın hitler motoru söyle böyle yazılarından gına geldi ben bu motordaki mevcut ekonomiyi 1.4 tsi ile değişmem ha pardon sizin altlarınızdaki 150 beygirlik araçların keyfi olmaz bu motorda ama varsın olmasın önemli olan benim işimin görülmesi sizden önce hızlanmam deil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • uzun yolda 100km civarı hızlarda tabi az yakar ama bi 140 bastığınızda araba hem zar zor hızlanır hemde çok yakar. atak değildir sollamalarda sıkıntı çekilir. şehir içi lpg de biraz fazla yakar hem araba ağır hem 102bg hem 8v şimdi bu arabaya az yakar diyemeyiz tabiki. dediğiniz gibi sorunsuz bi motordur lpg ile %100 uyumludur.
  • çoğu kişi forumda vw yi eleştirmek için bu motoru kötülüyor.

    aslında normal kullanılırsa normal bir benzinli kadar yakabilecek bir motor.

    8 valve olduğu için yüksek süratlerde çok canlı bir motor değil o kadar.

    bu motorun sıkıntısı yüksek devirlere çıkıldığında normalden çok yakmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 1 Ekim 2011; 18:05:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    uzun yolda 100km civarı hızlarda tabi az yakar ama bi 140 bastığınızda araba hem zar zor hızlanır hemde çok yakar. atak değildir sollamalarda sıkıntı çekilir. şehir içi lpg de biraz fazla yakar hem araba ağır hem 102bg hem 8v şimdi bu arabaya az yakar diyemeyiz tabiki. dediğiniz gibi sorunsuz bi motordur lpg ile %100 uyumludur.

    acaba 140 ilede gidilse 100 km hızındaki kadar yakan motorlar çıktıda bizim mi haberimiz yok?
    bu motor normal sınırlar içerisinde yakıt tüketiyor önceki aracım 1.6 megane 2idi bununla onun tüketimi arasın da uçurum veya çok bir fark yok ...
    tekrar söylüyorum motor işimizi görüyor önemli olan bu bukadar kötülenecek bir motor deil piyasadaki diğer 1.6 lardan çok farkı yok....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile 35 kuruş yakmanız demek şehir içi 14.5 litreye tekabül ediyor.

    arabayı bağırtarak standartlarda dolaşmaktansa arabaya uyarak dolaşmayı tercih edin derim.

    mesela maksimum 1. vitesi 3000 de 2. vitesi 3500 devirde 3. vitesi 3250 devirde 4. viteside 3000 devirde atın.

    diğer türlü aracı bağırtırsanız motoru kısa sürede yersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    aracınız nedir acaba 35 kuruş lpg ilemi yakıyorsunuz bir an önce aracınızı satıp kurtulun sizin için üzüldüm.,
  • Benzini içer diyosalar eğer haklı oldukları gerçek. Sizde yanlış okumadıysam lpg tüketiminizi yazmışsınız... Biz şöle tatlıya bağlayalım o zaman "benzini içer ama lpg yi koklar" diye
  • borada kullanılan 1.6 8v motorla guncel 8v motor aynı ise gerçekten çok yakıyor. boranın sehiriçi yakıt tuketımı 11 litre (fabrıka verısı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa


    quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    uzun yolda 100km civarı hızlarda tabi az yakar ama bi 140 bastığınızda araba hem zar zor hızlanır hemde çok yakar. atak değildir sollamalarda sıkıntı çekilir. şehir içi lpg de biraz fazla yakar hem araba ağır hem 102bg hem 8v şimdi bu arabaya az yakar diyemeyiz tabiki. dediğiniz gibi sorunsuz bi motordur lpg ile %100 uyumludur.

    acaba 140 ilede gidilse 100 km hızındaki kadar yakan motorlar çıktıda bizim mi haberimiz yok?
    bu motor normal sınırlar içerisinde yakıt tüketiyor önceki aracım 1.6 megane 2idi bununla onun tüketimi arasın da uçurum veya çok bir fark yok ...
    tekrar söylüyorum motor işimizi görüyor önemli olan bu bukadar kötülenecek bir motor deil piyasadaki diğer 1.6 lardan çok farkı yok....

    ya hocam Allah aşkına sollamalarda ne kadar güven veriyo o motor ? 140km hızda tabiki biraz fazla yakar ama hitler motoruyla daha fazla yakar 8v motor 102 bg 1400 küsür kg araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    borada kullanılan 1.6 8v motorla guncel 8v motor aynı ise gerçekten çok yakıyor. boranın sehiriçi yakıt tuketımı 11 litre (fabrıka verısı)

    tabiki çok yakıyo bide onun üstüne passatın agırlıgını ekleyince birde lpg de %20 daha fazla yakar.arkadaş uzun yolda yaktıgını söylemiş ama arabanın %90ını şehir içinde kullanıyoruz.
  • ben araç sollarken arabama deil kendime güvenerek araç solluyorum arabasına güvenip sollamaya çıkanlar dikkat etsin bir gün itfaiye gelip asvalttan kazımasın onları ...
  • 1.5 aydır imzamda bulunan Passat 1.6 MPI 102 hp Trendline aracımı kullanıyorum.Aracımda lpg yok ve 1.5 ayda 3000 km yol yaptım.Şehiriçi sakin kullanıyorum ve 8 lt. ortalama yakaladım,35 kuruşa denk geliyor.Bana göre almadan önce inanılması güç bir rakamdı,45 kuruştan aşağı yakmaz diyordum,yanıldım..

    Bakım zamanı gelmişti,forumda sürekli servis fiyatlarından şikayetler okudum,garantisi olduğu için bakımını yetkili serviste yaptırmam gerekiyordu,satıcıdan bakım için 500 lira indirim talep ettim,o kadar tutmaz dedi,inanmadım.Doğuş Oto'da bakımı 380 lira tuttu,şaşırdım,yanıldım..

    Aracı almadan önce arkadaşlarım o araç eşşek dedi,çekmez dedi,gitmez dedi.Direksiyona oturdum,cadde başına kadar gidip geldim,şaşırdım,yanıldım..

    Aracın ilk kalkışı çok rahat,zorlanmadan kalkıyor.Gaza yüklendiğinizde 3000 devirde motor canlanıyor,bu da sollamalarda istenilen kıvamı yakalıyor.Vites geçişlerinde anlık tüketim sıfıra iniyor(0 lt./100 km).Yokuşlarda araç bayılıyor,bazen 3 vites birden düşürmeniz gerekiyor.Ama emin olun 2.0 155 hp'lik bir Accord'da bayılıyor,o da bazen 2 vites küçültüyor..

    Şahsi fikrim aracın yakıtı ve performansı yeterlidir.Kullanmayanların kulaktan dolma bilgilerle insanları yanlış yönlendirmemeleri gerek,bunun en büyük örneği benim.İnsanları yönlendirmesem de kendim bazı önyargılara kapıldım..




  • Radikal düşünmek gerek.

    Çölün ortasında çırılçıplak uyansan bile ilk yapacağın şey ellerinle edep yerlerini kapatmak olurdu. Bir tür refleks hareketi, etki/tepki, ve hatta içgüdüsel, instinktif bir hareket olurdu bu.

    Sıralayalım: Benzin 4.32 TL, ÖTV % 37-60-84, KDV % 18, MTV 6 ayda bir 328 TL'den başlayan fiyatlarla. Diğer müdahale edilemeyen hususları saymıyorum, yazmıyorum, neticede biliyorsunuz. Dizel motor fiyat farkı ortada. Böyle bir ekonomik vahşet ortamında VW grubu araçlarda seçenekler azalıyor. Diğer markalar talebi daha iyi veya daha fazla karşılayabilme imkanına sahipken VW, SEAT, SKODA ve AUDI tercih edenler yazlık ev fiyatına dizel otomobil alamıyorken 40.000 TL sınırına LPG ile maledebilecekleri bir otomobile kavuşabiliyorlar.

    GOLF ve OCTAVIA'da bu motor halen var, hatta OCTAVIA'da kapsamlı bir donanım paketi ile de alınabiliyor. Daha önce JETTA ve PASSAT'ta da sunulan bu "Türkiye'ye Özel Çözüm" motor artık git gide daralıyor, sadece 2 modelde bulunuyor (AUDI A3'ten emin değilim, sanırım o da vardı).

    Hiçbir zaman bu motorun ÇOK İYİ MOTOR olduğunu söylemedim, bu motorun ÇOK İYİ ÇÖZÜM olduğunu ifade ettim. Pahalı bir yakıtı çok tüketerek kullanmak yerine ucuz bir yakıtı daha çok tüketerek petrol istasyonunda 4.32 TL'lik benzin pompasına değil de 2,32 TL'lik LPG pompasına yanaşabilme imkanı veriyor. Bu bir roket motoru değil, bu en son teknoloji motoru da değil, ama bu TÜRKİYE'NİN MOTORU! LPG'ye uygun, sorunsuz ve binaltıyüz.

    LPG
    1.6

    Şifre Merkür! (Mercury Rising)


    Edit: Semantik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 1 Ekim 2011; 20:52:48 >




  • Sübapları alaşım olduğu için erime riski bulunan güncel pek çok motora bu motoru tercih ederim. Nissan, Ford vs...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile 35 kuruş yakmanız demek şehir içi 14.5 litreye tekabül ediyor.

    arabayı bağırtarak standartlarda dolaşmaktansa arabaya uyarak dolaşmayı tercih edin derim.

    mesela maksimum 1. vitesi 3000 de 2. vitesi 3500 devirde 3. vitesi 3250 devirde 4. viteside 3000 devirde atın.

    diğer türlü aracı bağırtırsanız motoru kısa sürede yersiniz.

    onceki aracim dizel olunca tork egrisine gelince(2500 devirde) hemen vites degistiriyordum hem sessiz hem ekonomik hemde performansli idi performans derken en yuksek torku 2500-4000 civari verdigi icin o deviri biliyordum ve hiz ihtiyacima gore o devirde tutuyordum
    ama bu motor oyle degil 3. vitesde 2000 devirde seyrederken bastinmi gitmiyor harbiden gitmiyor yani gazi koklesem en az 10 sn beklemen lazimki arabanin deviri yukselsin 5000 e gelsin araba canlansin ama ara bayi bagirta bagirta derken en fazla 4000 deviri gecmiyorum ama dedigim gibi dizelde o devirden sonra benzinde o devir benim icin bagirmak oldu
    ayrica aracim seat exeo sehir ici 1 ve 2. viteslerde anlik yakit tuketimim 40 larda seyrediyor uzun yol hiz sabitleyicisi ile 8 in altina dusmuyor ayrica bastinmida iyi yakiyor lpgde 40 kr yaktigim oldu bu arabada
    ama simdi su var bazi araba olur ornegin mazda 3 mps nin motoru hani yakar ama giderde bu oyle degil hem yakiyor hemde gidiyor



    sonuc mtv den kacmak ve ucuza arabayi almak paha bicilemez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile 35 kuruş yakmanız demek şehir içi 14.5 litreye tekabül ediyor.

    arabayı bağırtarak standartlarda dolaşmaktansa arabaya uyarak dolaşmayı tercih edin derim.

    mesela maksimum 1. vitesi 3000 de 2. vitesi 3500 devirde 3. vitesi 3250 devirde 4. viteside 3000 devirde atın.

    diğer türlü aracı bağırtırsanız motoru kısa sürede yersiniz.

    onceki aracim dizel olunca tork egrisine gelince(2500 devirde) hemen vites degistiriyordum hem sessiz hem ekonomik hemde performansli idi performans derken en yuksek torku 2500-4000 civari verdigi icin o deviri biliyordum ve hiz ihtiyacima gore o devirde tutuyordum
    ama bu motor oyle degil 3. vitesde 2000 devirde seyrederken bastinmi gitmiyor harbiden gitmiyor yani gazi koklesem en az 10 sn beklemen lazimki arabanin deviri yukselsin 5000 e gelsin araba canlansin ama ara bayi bagirta bagirta derken en fazla 4000 deviri gecmiyorum ama dedigim gibi dizelde o devirden sonra benzinde o devir benim icin bagirmak oldu
    ayrica aracim seat exeo sehir ici 1 ve 2. viteslerde anlik yakit tuketimim 40 larda seyrediyor uzun yol hiz sabitleyicisi ile 8 in altina dusmuyor ayrica bastinmida iyi yakiyor lpgde 40 kr yaktigim oldu bu arabada
    ama simdi su var bazi araba olur ornegin mazda 3 mps nin motoru hani yakar ama giderde bu oyle degil hem yakiyor hemde gidiyor



    sonuc mtv den kacmak ve ucuza arabayi almak paha bicilemez

    1.6 mpi motorda hareketli devirler 2300-3800 devir arası.

    yani 2000 devirde gaza fazla basmanız lazım (hem çekiş az olur hemde yakıt fazla olur). o yüzden devirinizi en az 2300 civarında tutmaya alışın

    uzun yolda ise ideal devir 3200 civarı o hızda gitmeye çalışın.

    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=9



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 1 Ekim 2011; 21:53:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    ben araç sollarken arabama deil kendime güvenerek araç solluyorum arabasına güvenip sollamaya çıkanlar dikkat etsin bir gün itfaiye gelip asvalttan kazımasın onları ...

    anlatmak istediğim sollamaları hızlı bi şekilde bitirmek. tabiki motora güvenip sollamalara çıkılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile 35 kuruş yakmanız demek şehir içi 14.5 litreye tekabül ediyor.

    arabayı bağırtarak standartlarda dolaşmaktansa arabaya uyarak dolaşmayı tercih edin derim.

    mesela maksimum 1. vitesi 3000 de 2. vitesi 3500 devirde 3. vitesi 3250 devirde 4. viteside 3000 devirde atın.

    diğer türlü aracı bağırtırsanız motoru kısa sürede yersiniz.

    onceki aracim dizel olunca tork egrisine gelince(2500 devirde) hemen vites degistiriyordum hem sessiz hem ekonomik hemde performansli idi performans derken en yuksek torku 2500-4000 civari verdigi icin o deviri biliyordum ve hiz ihtiyacima gore o devirde tutuyordum
    ama bu motor oyle degil 3. vitesde 2000 devirde seyrederken bastinmi gitmiyor harbiden gitmiyor yani gazi koklesem en az 10 sn beklemen lazimki arabanin deviri yukselsin 5000 e gelsin araba canlansin ama ara bayi bagirta bagirta derken en fazla 4000 deviri gecmiyorum ama dedigim gibi dizelde o devirden sonra benzinde o devir benim icin bagirmak oldu
    ayrica aracim seat exeo sehir ici 1 ve 2. viteslerde anlik yakit tuketimim 40 larda seyrediyor uzun yol hiz sabitleyicisi ile 8 in altina dusmuyor ayrica bastinmida iyi yakiyor lpgde 40 kr yaktigim oldu bu arabada
    ama simdi su var bazi araba olur ornegin mazda 3 mps nin motoru hani yakar ama giderde bu oyle degil hem yakiyor hemde gidiyor



    sonuc mtv den kacmak ve ucuza arabayi almak paha bicilemez

    bizde bu motoru kullanıyoruz siz 40 kuruşlardan ben 20 kuruşlardan bahsediyorum geriye sürş tarzı kalıyor bu motor benim gibi sürüş tarzı olanların işini fazlasıyla görür ama lpg de bu motora 40 kuruş yaktıran birisinin işini göreceğini sanmıyorum onun için bir işkence olur gerçekten bence seçim sizin için yanlış benim için doğru olmuş olay bundan ibaret bence bir an önce aracınızı değiştirin bu işkenceye devam etmeyin.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Radikal düşünmek gerek.

    Çölün ortasında çırılçıplak uyansan bile ilk yapacağın şey ellerinle edep yerlerini kapatmak olurdu. Bir tür refleks hareketi, etki/tepki, ve hatta içgüdüsel, instinktif bir hareket olurdu bu.

    Sıralayalım: Benzin 4.32 TL, ÖTV % 37-60-84, KDV % 18, MTV 6 ayda bir 328 TL'den başlayan fiyatlarla. Diğer müdahale edilemeyen hususları saymıyorum, yazmıyorum, neticede biliyorsunuz. Dizel motor fiyat farkı ortada. Böyle bir ekonomik vahşet ortamında VW grubu araçlarda seçenekler azalıyor. Diğer markalar talebi daha iyi veya daha fazla karşılayabilme imkanına sahipken VW, SEAT, SKODA ve AUDI tercih edenler yazlık ev fiyatına dizel otomobil alamıyorken 40.000 TL sınırına LPG ile maledebilecekleri bir otomobile kavuşabiliyorlar.

    GOLF ve OCTAVIA'da bu motor halen var, hatta OCTAVIA'da kapsamlı bir donanım paketi ile de alınabiliyor. Daha önce JETTA ve PASSAT'ta da sunulan bu "Türkiye'ye Özel Çözüm" motor artık git gide daralıyor, sadece 2 modelde bulunuyor (AUDI A3'ten emin değilim, sanırım o da vardı).

    Hiçbir zaman bu motorun ÇOK İYİ MOTOR olduğunu söylemedim, bu motorun ÇOK İYİ ÇÖZÜM olduğunu ifade ettim. Pahalı bir yakıtı çok tüketerek kullanmak yerine ucuz bir yakıtı daha çok tüketerek petrol istasyonunda 4.32 TL'lik benzin pompasına değil de 2,32 TL'lik LPG pompasına yanaşabilme imkanı veriyor. Bu bir roket motoru değil, bu en son teknoloji motoru da değil, ama bu TÜRKİYE'NİN MOTORU! LPG'ye uygun, sorunsuz ve binaltıyüz.

    LPG
    1.6

    Şifre Merkür! (Mercury Rising)


    Edit: Semantik

    Selam Taner Abi;

    Birşey sormak istiyorum. Üssteki yazıda "Hiçbir zaman bu motorun ÇOK İYİ MOTOR olduğunu söylemedim, bu motorun ÇOK İYİ ÇÖZÜM olduğunu ifade ettim." diyorsun. Lakin genelde Hitler motordan konu açıldığında Sorunsuz, Dayanıklı, Lpg için biçilmiş kaftan, gereksiz 8 valf yok, iyi bakılınca uzun yıllar sorunsuz götüreceğini birçok kez yazdın. Bu özellikler Hitler motorunu Çok İyi Motor yapmıyor mu? Çok İyi Olmak için daha ne yapması gerekir bu motorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 1 Ekim 2011; 22:07:59 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.