Şimdi Ara

Bilişim & Web Tasarım Şirketi Nasıl Kurulur?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
15.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bir Bilişim & Web Tasarım firması kurarak piyasadan iş almak için eğitimli ve deneyimli bir kadromuz var. Bu kadro web yazılımcısından tasarımcısına, grafikerinden sinemacısına, müzisyeninden profesyonel fotoğrafçısına kadar yaklaşık 6-7 kişiden oluşuyor. Hatta bu kadrodaki herkes daha önceden freelance olarak çalışıyor ve kendi uzmanlık alanında güzel işler üretiyordu. Dolayısıyla şirket kurulduğunda bazı referanslar bile hazır sayılır. Ancak şimdi kendimizi kurumsal bir kimlikle tanımlamak ve bir isim altında çalışmak, ayrıca müşterilerimize fatura kesebilmek ve kazancımızı vergilendirebilmek istiyoruz.

    Aslında vereceğimiz hizmet öncelikle web tasarımı alanında olacak ancak bunun yanında grafik tasarım, 360 derece sanal tur, dijital yayıncılık, reklam cıngılı kaydı, reklam/tanıtım filmi çekimi gibi prodüksiyon hizmetlerini falan da kapsayacak. Bu nedenle de önceleri firmanın adını "..... Bilişim" diye koymayı planlarken, daha kapsayıcı olacağı için son günlerde "....... Medya" gibi bir isimle başlamanın daha doğru olacağını düşündük. Hangisinin daha kapsayıcı olacağı ve bu işleri daha iyi tanımlayacağı konusunda da fikirlerinizi almak isterim.

    Her ne kadar ekip olarak çalışacak olsak da başlangıçta bir şahıs firması olarak girişmeyi düşünüyoruz bu işe. Eğer işler istediğimiz gibi giderse bunu ilerde limited şirkete dönüştürebiliriz. Şahıs firması açmakla ilgili olarak internette birçok bilgi buldum. Ancak bahsettiğim alanlarda hizmet verecek bir bilişim, web tasarım ya da medya firması nasıl kurulur, bu konuda yeterli bilgi bulamadım. Böyle bir firma açmak için bizden istenen bir belge, sertifika ya da ekstra birşey olacak mıdır? Yoksa -adına her ne derseniz deyin- ben bir bilişim, web tasarım, medya firması açmak istiyorum diye maliyeye başvuran herkes böyle bir şahıs firması kurabilir mi? Şahıs firması kurmak için gerekli olan şartlar dışında başka şartlar, ihtiyaçlar var mıdır? Mesela bir ev hanımı olan annemin adına açabilir miyim?

    Bu konuda fikri, bilgisi ve deneyimi olan arkadaşlar birşeyler yazarsa bize çok faydası dokunmuş olacak. Çok teşekkürler..







  • Arkadaşlar DonanımHaber forumun web tasarım bölümü; hiç mi fikri, bilgisi ya da deneyimi olan yok sorduğum konu hakkında?
  • Sitemine anlam verememekle birlikte, bu işin muhattabının forum değil, mali müşavirler, ticaret odaları ve ticaret sicil memurluklarının olduğunu söylemek isterim. Zaten hepsinden önce bir mali müşavire gitmen gerek diye biliyorum. Sen yapmak istediğin işi söylediğinde uygun ünvan ve kuruluş verme konularında sana yardımcı olacaktır zaten. Tabi adi şirket ya da komandit şirket nasıl kurulur tam bi bilgim yok. Ama bulunduğun yerde bir ticaret odası ya da ticaret sicil memurluğuna danışıp bilgi almanda da fayda olabilir diye düşünüyorum. Bunlar işin bürokratik kısmı olmakla birlikte, geri kalanı işin nev'ine bağlı ihtiyaçlardır. Senin işinin alanı bu olacağından değil ama örnek veriyorum bir datacenter açmak için gidip internet servis sağlayıcıdan bir belge alman gerekebilir vs.
  • Şahıs firması kurulumu çok basit. Smmm tutman gerekiyor. Oda ilk etapta ayda 100-200 arası para alır. Firmanın kurulumu standart işlemler. Ve maksimum kurulum gideri 500-800 arası. Kira ve oda kaydı hariç tabi ki. Firmanızı .....Medya olarak kurmanız daha iyi olur bence. Daha çok kesime hitap eder diye düşünüyorum. Tabi marka tescili yapacaksanız giderleriniz artar. Kısacası şirket kurmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken mali müşavire gitmek. Detayları size aktaracaktır. Şimdiden başarılar dilerim.
  • Ne kadar yakın olsanız da 6-7 ortaklı bir şirketin yürümesinin zor olacağı kanatindeyim iş bölümü iyi yapılmalı bir de anlattığınız konular genel olarak bilişimden çok medya ve reklamcılıkla ilgili bence. "Stüdyo", "medya" gibi bir tanımlama ile biten isim daha mantıklı oalcaktır. ÇÜnkü bilişim diyince insanın aklına daha çok yazılım, programcılık, ağlar gibi şeyler geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TradeMark
    Sitemine anlam verememekle birlikte, bu işin muhattabının forum değil, mali müşavirler, ticaret odaları ve ticaret sicil memurluklarının olduğunu söylemek isterim.


    Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim TradeMark. Ancak ben sitem etmiyorum, bilgi arıyorum ve bununla birlikte işin muhattabının forum olmadığı konusundaki fikrine katılmıyorum. Elbette iş kuruluş aşamasına gelince muhattabım mali müşavir, ticaret odaları gibi kurumlar olacaktır ancak onun öncesinde insanların bilgi arayışı içinde olması, araştırmalar yapması, foruma başvurarak bilen insanlara danışması gayet olağan bir durum. Ki zaten forumların amacı da bu değil mi? Senin yaklaşımınla bakarsak, bilgisayarla ilgili teknik bir sorun yaşadığımızda da bunun muhattabı forum değil teknik servisler olmalı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: TradeMark
    Zaten hepsinden önce bir mali müşavire gitmen gerek diye biliyorum. Sen yapmak istediğin işi söylediğinde uygun ünvan ve kuruluş verme konularında sana yardımcı olacaktır zaten. Tabi adi şirket ya da komandit şirket nasıl kurulur tam bi bilgim yok. Ama bulunduğun yerde bir ticaret odası ya da ticaret sicil memurluğuna danışıp bilgi almanda da fayda olabilir diye düşünüyorum. Bunlar işin bürokratik kısmı olmakla birlikte, geri kalanı işin nev'ine bağlı ihtiyaçlardır. Senin işinin alanı bu olacağından değil ama örnek veriyorum bir datacenter açmak için gidip internet servis sağlayıcıdan bir belge alman gerekebilir vs.


    Evet, bir mali müşavire ihtiyacımız olduğu konusunda çok fazla dönüt aldım. Sanırım sadece kuruluş aşamasında değil, şirket vardolduğu sürece de bir mali müşavir desteği ve masrafı gerekiyor. Limited şirketi ve şahıs şirketi nasıl kurulur bu konuda oldukça fazla bilgi buldum. Ben de zaten işin bürokratik kısmından çok işin nev'ine bağlı olan kısımlarını merak ediyorum. Bu konuda tamin edici bilgiye ulaşamadım. Belki forumda bu konuda bir girişimi, deneyimi olan arkadaş olabileceği düşüncesinden hareketle de foruma başvurmak istedim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: avaqado
    Şahıs firması kurulumu çok basit. Smmm tutman gerekiyor. Oda ilk etapta ayda 100-200 arası para alır. Firmanın kurulumu standart işlemler. Ve maksimum kurulum gideri 500-800 arası. Kira ve oda kaydı hariç tabi ki. Firmanızı .....Medya olarak kurmanız daha iyi olur bence. Daha çok kesime hitap eder diye düşünüyorum. Tabi marka tescili yapacaksanız giderleriniz artar. Kısacası şirket kurmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken mali müşavire gitmek. Detayları size aktaracaktır. Şimdiden başarılar dilerim.


    Bilgiler için teşekkürler avaqado. "Smmm" derken kastettiğin nedir, mali müşavir mi? Ekonomik anlamda gerekli hazırlıkları yaptım; kurulum için 500-800 TL arası masraf yapmaya, aylık 100-200 de mali müşavire ödemeye hazırım. Şahıs firmasını "....... Medya" olarak kurmam daha kapsamlı ve tek kişiyle yapılması güç bir iş görüntüsü sunacağı için maliyeden yana sorun çıkartır mı onu merak ediyorum. Oysa "...... Bilişim" gibi bir isim daha mütavazi duruyor ve firmanın ünvanına uygun olarak bir şahıs tarafından yürütülmesi daha kabul edilebilir bir görüntü sunuyor. Yoksa maliye işin bu kısmıyla hiç ilgilenmez mi, orasını bilmiyorum. Ancak bildiğim şu ki bazı sektörlerde bir işyeri açarken (örneği kuaför gibi) bazı sertifikalara sahip olmanız ve belli meslek odalarına kayıtlı olmanız gerekiyor. Benim merak ettiğim Bilişim, Web Tasarım ya da Medya işi için böyle bir durum söz konusu mu? Siz oda kaydı derken hangi meslek odasına kayıttan bahsediyorsunuz ve bu kayıt zorunlu mu?

    quote:

    Orijinalden alıntı: feylosoft
    Ne kadar yakın olsanız da 6-7 ortaklı bir şirketin yürümesinin zor olacağı kanatindeyim iş bölümü iyi yapılmalı bir de anlattığınız konular genel olarak bilişimden çok medya ve reklamcılıkla ilgili bence. "Stüdyo", "medya" gibi bir tanımlama ile biten isim daha mantıklı oalcaktır. ÇÜnkü bilişim diyince insanın aklına daha çok yazılım, programcılık, ağlar gibi şeyler geliyor.


    Aslında her ne kadar öyle gibi görünse de bu 6-7 ortaklı bir şirket olmayacak feylosoft. Firma kaydı bir kişinin üstüne olacak, işleri büyük ölçüde ben alacağım ve yöneteceğim, ekipe dahil olan diğer arkadaşlara ise onların payına düşen işleri ben vereceğim ve o işten kazanılan paradan KDV masrafını kestikten sonra ödemeleri ben yapacağım. Bu arkadaşlar benden bağımsız olarak aldıkları işlerde freelance olarak çalışmaya devam edecekler. Ancak müşterisiyle buluşamayan ya da bir şahıs olarak pazara girip iş almakta güçlük çeken, fatura kesemediği için bazı kazançlı işleri ise kaçıran birçok yetenekli arkadaş benim aracılığımla gelen işleri firma adına yapacak. Bu durumdan da herkes karlı çıkacak. Bu bağlamda görüşerek işbirliği yaptığım arkadaşların hepsi de oldukça yetenekli ve firmanın kısa sürede birçok başarılı işe imza atacağından eminim. Yani aslında biz bir şahıs firması olsak da kendimizi kurumsal bir kimlikle tanıtacağız. Ancak kimseyi de kandırmayacağız, çünkü zaten işin özünde bir takım olarak çalışacağız. Bu arada isim ve ünvan önerilerin için çok teşekkür ederim. Ancak Stüdyo ve benzeri isim koyunca da insanlara bilişim ve web tasarımdan çok uzak bir anlam çağrıştıracak. Oysa bizim yapacağımız işlerin zaten %70, hatta belki %80'i web tasarım ve bilişim üstüne olacak. Hal böyleyken "........ Medya" olarak tanımlamanın bile yerinde olup olmadığından kuşkuluyum. Çünkü medya kavramı daha çok TV, radyo gibi kitle iletişim araçlarına dönük yapımları çağrıştıyor insana. Doğrusu "....... Bilişim" ya da "......... Tasarım" olarak adlandırıp, firmanın profilinde web tasarım yanında prodüksiyon hizmetleri de sunduğumuzu da belirtsek daha mı doğru olur diye düşünmüyor değilim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur77 -- 4 Ekim 2011; 13:10:53 >




  • Anlaşıldı, sorularımıza yanıt bulamayacağız burda.. :/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur77

    Anlaşıldı, sorularımıza yanıt bulamayacağız burda.. :/

    Ben de o açıdan sitem etme demiştim zaten . Şaka bir yana ben sitem ettiğinizi düşünerekten ayrıca zaman kaybetmemeniz açısından öyle demiştim. Biraz da işin bürokratik kısmının (şirketin kurulması vs) burayla ne işi var diye düşünmüştüm. Kalp kırmak gücendirmek gibi bir niyetim yoktu. Yoksa dediğiniz gibi burası forum. Danışmak en normal şey. Bozduğumuzu düzeltmek adına ben de birkaç fikir vermek isterim

    Faaliyet alanı olarak şirket ismine Bilişim eklemek çok bilindik birşey. Hatta öyle ki adım başı bulabildiğiniz bilgisayar tamircileri bile artık Bilişim şirketi oluyorlar. Gerçi her ne kadar yaptıkları iş Bilişim kavramının içerisinde de bulunsa Bilişim çok geniş bir alan. İçinde donanımsal anlamda bilgisayar bakım onarımı da yazılımsal anlamda işletim sistemi ve yazılım yönetimi de var. Hatta sizin işiniz de bu alana dahil. Fakat dediğim gibi siz bu kadar geniş çapta bir iş içerisine girme arzusunda değilsiniz. Dolayısıyla medya, stüdyo, tasarım gibi faaliyet isimleri ya da alanları işinizin nev'ine oldukça uygundur.

    Çoğu kişi daha iç ticareti yerine getirebilecek kapasitede bile değilken ticaret ünvanına dış ticaret ya da ilgisi alakası olmaya faaliyet alanları ekletir. İleride o alanlara da el atarız düşüncesiyle. Ancak ileride o alanlara el atmak istediğiniz de gidip ticaret sicil memurluğuna bunu yaptırmak çok zor bir eylem değildir. He biraz masrafı vardır. Ama en azından saçma sapan durumlara imza atmamış olursunuz. Çünkü bu durum bana göre ayakkabıyı bir numara büyük alayım seneye de giyerim gibi bir durumdur. Ve yine bana göre, böyle bir eylem, söz meclisten dışarı, yaptığınız işe, kendinize ve işi yaptığınız kimselere karşı saygısızlık ve samimiyetsizlik olur. Aynı ya da farklı fikirler de olanlar vardır. Saygı duyarım fakat ben böyle düşünüyorum.

    Ek: ajans gibi bir unvan da faaliyet alanınıza uygun olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TradeMark -- 8 Ekim 2011; 20:21:52 >




  • TradeMark bilgiler ve öneriler için çok teşekkür ederim. Kalp kırma gücendirme gibi bir durum söz konusu değil, bir yanlış anlaşılma oldu sanırım. Aslında burada sorduğum birçok sorunun yanıtını bir mali müşavirden alabileceğim konusunda sana katılıyorum ve şu anda iyi bir mali müşavir bulmak için soruyorum, soruşturuyorum. Ancak henüz olayı kafamda tasarlama aşamasında olduğum için önce forum vasıtasıyla bilgi ve öneri toplamak istedim. Ayrıca şirket nasıl kurulur ve işyeri nasıl açılır gibi konularda bir mali müşavir işin resmi boyutuyla ilgili bilgi sahibi olabilir fakat bu işin incelikleri, dikkat edilmesi gerekenler ve benzeri konularda web tasarımla yakından ilgilenen, bu sektörde çalışan arkadaşların değerli önerileri olabilir diye düşündüm. İş kuruluş aşamasına gelince elbette bir mali müşavirden destek alarak devam edeceğim. Ekibim, hatta kiralamak üzere ofisim bile hazır. Aslında bir an önce girişimde bulunsam çok daha iyi olacak. Çünkü somut bir adım atınca insan daha çok konsantre oluyor, daha çok zaman ve enerji ayırıyor kafasındaki projeye.

    Faaliyet alanı olarak şirket ismine bilişim eklemek konusunda da seninle hemfikirim. Bu nedenle şirketin adını ".......... medya" ya da senin de mesajında önerdiğin gibi ".......... ajans" olarak belirleyip maaliyedeki faaliyet tanımı için "bilişim, internet, reklam ve prodüksiyon hizmetleri" ifadesini kullanmaya karar verdim. Ancak açıkçası yapacağımız işin büyük oranda web tasarım üstüne olacak olmasına rağmen ayakkabıyı bir numara büyük alıp reklam ve prodüksiyonu da ticaret ünvanına ekletmeyi düşünüyorum. Çünkü ekibimde bu anlamda başarılı işler yapma kapasitesine sahip elemanlara sahibim ve ayrıca söz konusu işlerin birbiriyle alakasız olduğunu düşünmüyorum. Gördüğüm bir web tasarım şirketinin ünvanı aynen şöyleydi: "Dış Ticaret, İnşaat, Medikal ve Web Tasarım Hizmetleri" Bu işlerin hepsiyle ilgilenen bir bilişim firması web tasarım alanında uzman görüntüsü sunmuyor bana. Benim iş yapılan insanlara saygısızlık ve samimiyetsizlik olarak algıladığım ve düşmek istemediğim pozisyon bu.

    Şu anda firmaya isim bulma aşamasındayım. Ancak kullanacağım firma isminin ".com" olarak alınmamış olması benim için olmazsa olmaz bir şart. Fakat işe uygun çağrışım yapan tüm olası isimler alınmış ne yazık ki. Arıyorum, düşünüyorum, arkadaşlarımla beyin fırtınası yapıyorum, bulamıyorum.. Sizlerin de bir önerisi olursa yazıverin. Tekrar teşekkürler..




  • -Ajansı kurmak kolay, giderlerinin hesaplanması, ne kadar para elinize geçmesinin planlandığının hesaplanması gerekir. Buna sabit giderler de eklenecektir muhasebe, aidat, kira, faturalar, maaşlar, ödemeler vs vs.
    -Aylık ne kadar bir kazancın bu işyerini döndüereceğinin iyi bilinmesi gerekir. Bu hesaplama firmanın başarısı için olmazsa olmazdır.
    -Fiyat politikası da en baştan bu giderlere göre planlanmalıdır.

    -6-7 ortakla bir işin yürümesi çok zor. Birinin ödemesi çıkar kasadan para çekmek ister,diğerinin ihtiyacı yoktur şu işte bu fiyat fazla şu kadara yapalım der ... İlla ki Düzensizlik baş gösterir. Ama bir kişi yönetecek diğerleri belli bir oran ile çalışacaklarsa ona birşey diyem. Şahsi kanaatime göre Ortak sayısını azaltıp, maaşla eleman istihdam etmenizi öneririm. Veya o arkadaşlara işleri proje başı yaptırmanızı...
  • 6-7 ortak olunacaksa kesinlikle şirket açmalısınız.
    ileride sıkıntı olur öbür türlü ..maddi anlaşmazlıklar olunca ciddi sıkıntılar olur.
    bunun tersinde de sıkıntı olabilir şirket iyi kazanır tutunur biri ayrılmak ister al sana sıkıntı veya ciddi yatırım kararları alınacak al sana sıkıntı..
    şirkete genel mudur atanacak o mudur genelde az seyahat eden işletme veya iktisat veya ekonomi eğitimi almıs biri olmalıdır.yani şirket merkezinden ayrılmıcak muhasebeden anlıcak ve her arkadasın onayladıgı orta noktayı bulabilecek biri.

    şirket acmak özellikle hizmet sektörü için oldukca daha mantıklıdır
    şirket en az 2 kişiyle kurulur 2012 temmuz gibi artık 1 kişi şirket acabilecektir.bilginize.



    kişi basına koyulacak sermaye oranında hisse dağılımı yapabilirsiniz.

    bunlara karar verince bir smmm bulacaksınız..o arkadasın 4 yıllık fakulte mezunu olmasına baglı olacagınız vergi dairesindeki memurlarla ahbap olmasına dikkat ediniz.işi bilmiyorsanız yuksek fiyat soyler buna dikkat edin.


    bu arada 6-7 kişinin hepsi ortak olursa bunların sskları bagkurları ayrı ayrı odenecek demektir.bu ciddi masraftır.

    ancak baska şirkette calısan ve ssksı ordan duzenli odenen arkadasların uzerine kurarsanız ssk ödemezsiniz.yine bu arkadasların emekli akrabaları üzerine kurarsanız emekli maaslarında 200-250tl kesilir sadece bunu elden verirsiniz kendisine .yine ssk bagkur odemezsiniz.


    bunlar işin püf noktalarıdır.iyi bir smmm ye bu notları iletin ondan da fikir alın...


    şirket unvanı cok onemli dgl..şirketin iştigal konusuna yazılacaklar muhim.bunlara dikkat edin o sözleşmeyi sağlam yapmanız lazım gelir.

    bence bilişim veya medya dan daha mantıklısı ajans gibi duruyor.

    tutacagınız smmm size bir kac alternatif daha üretecektir.

    bu arada smmmlerde ücret yasası vardır.belli bir bedelin altında calısamazlar.hukuken durum budur ancak turkiyede her işte oldugu gibi bu işte de pazarlık payı vardır.aylık 1000tl gibi bir rakam isterler sizden tahminimce ve bir kereye mahsus acılıs giderleri için para talep ederler.
    o para notere,kırtasiye giderlerine(senelik ki verdiğiniz tarihe dikkat edin 12 ay sonra bir kere daha isticektir arada tekrar istememeli buna dikkat edin) ticaret odası kaydına ,yol parasına gidecektir.dekontları mutlaka görmek istediğinizi soyleyin şirket politikamız bu deyin fazla fazla alıyorlar nasılsa 1 defa ve insanlar heyecanlı oluyorlar firma actıkları için...


    smmm nin sizden istedigi rakamın yarısını teklif edin.en azından ilk 6 ay için boyle gitsin deyin...emin olun kabul edecektir.

    ben işletme eğitimi aldım daha fazla bilgi için pm atın yardımcı olurum.




  • smmmlerde 2 yıllık mezunlara sınav yaptılar bir sınavla smmm yaptılar sm leri...4 yıllık fakulte mezunu smmm bulmanızda fayda vardır.
  • umutozturk ve hayaletmavisi,

    Verdiğiniz faydalı bilgiler ve öneriler için çok teşekkür ederim. Özellikle hayaletmavisi, zahmet edip uzunca ve detaylıca yazdığın için sağolasın. Bu arada yardımcı olma konusundaki teklifin için de çok teşekkür ediyorum, süreç içerisinde muhtemelen sana PM ile yazıp soracağım şeyler olacak.

    İş ile ilgili çalışmalarım yoğun bir biçimde devam ediyor. Bu sıralar bu işin hayata geçmesiyle yatıp kalkıyorum diyebilirim. Şirketin adı, profili, hizmet alanları, personeli, çözüm ortakları hatta web sayfası bile hazır. Şu anda şirkete çok uygun pozisyondaki bir ofisi kiralamanın peşini kovalıyorum, muhtemelen o da olacak.

    Şirketin adının "Dijital Atölye" olmasına karar verildi ve Bilişim, Tasarım, Prodüksiyon Hizmetleri olarak tanımlandı.www.dijitalatolye.com olarak domain de kaydettirildi fakat hazır olan web sayfası henüz yayına konmadı. Ofis de tutulur tutulmaz, adres ve iletişim bilgilerinin bulunduğu web sayfası yayında olacak ve resmi işlemlerde tamamlandıktan sonra bu ekip resmen bu sektörde hizmet vermeye başlayacak. Eğer vermek istediğiniz işler olursa lütfen adımızı ve adresimizi unutmayın ;)

    Ancak en başında açıklamış olmama rağmen bir konu yanlış anlaşıldı. Bu 6-7 ortaklı bir iş değil ve limited şirket olarak da açılmayacak. Bilişim, tasarım ve prodüksiyon alanlarında hizmet veren bir işyeri olarak öncelikle bir kişi üzerinden açılacak, işlerin gidişatına göre de böyle devam edecek ya da limited şirket haline dönüştürülecek. Her ne kadar bir kişi üzerinden açılsa da yazılımcısı, tasarımcısı, sinemacısı, fotoğrafçısıyla bir takım olarak işler üretecek ve kendini bu şekilde sunacak, şirketin isminin bulunduğu kartı kullanacak ve dağıtacak. Yani takım olarak çalışmanın gücünden, sinerjisinden ve prestijinden faydalanılarak herkes karlı çıkacak. Bu kişilere şirketin ortağı demek yerinde çözüm ortağı diyebiliriz. Çünkü bu arkadaşların hepsi zaten halihazırda freelance olarak çalışan arkadaşlar, bir nevi freelance olarak çalışmaya devam edecekler ancak kendilerini ve yaptıkları işi kendi isimleriyle ve sadece uzmanlık alanlarıyla değil, şirketin adıyla ve çalışma alanlarıyla sunacak ve şirketin iletişim bilgilerini kullanacaklar. Ofis güçlü bilgisayarların bulunduğu ortak çalışma ortamının yanında bir nevi karargah gibi bir yer olacak ve kendi uzmanlık alanı dışında gelen tekliflerin bir dışındaki işleri bir diğer arkadaşa paslayacak ya da ortak çalışma gerektiren işleri birlikte üretecekler. Söz gelimi ben sayfaların yayına hazırlanması ve sokulması, web programlama, yazılım dilleri, kodlama konusunda bazı işleri alabilecek yeterliliği kendimde görüyorken tasarım açısından yeterli olmadığımı, adobe programlarına hakim olmadığımı düşünüyorum. İşte burda grafiker arkadaşım devreye girecek. Ya da benim ilgilendiğim konularda yeterliliği olmadığı için başka bir işi alamayan grafiker arkadaşımın işinde, işin o kısmıyla ilgili olarak çalışmak üzere ben devreye gireceğim. Böylelikle birbirimizi tamamlayacağız ve müşterilerimize daha çok şey vaadedebileceğiz. Bu arada isteyen kendi payına düşen işlerle ilgili çalışmalarını ofiste değil evde de yapabilecek. Kimin ne kadar kazanacağına gelince; bize gelen iş tekliflerini yapmaya başlamadan ve karşı tarafa onay vermeden önce, hangi konuda ne kadar emek gerektirdiği üzerinden bir hesaplama ve kar dağılımı yapacağız. Toplam maaliyeti belirledikten sonra da iş vermek isteyen kişi, kurum ya da firmalara fiyat teklifimizi verip çalışmaya başlayacağız ya da başlamayacağız. Bütün işler bu şekilde yürüyeceği, yani kimin hangi işten ne kadar pay alacağı baştan belirleneceği için bu konuda bir sorun çıkacağını sanmıyorum.

    Aslında bu başlığı açarken şirket içinde işleyişin nasıl yürüyeceği konusundaki fikirlerden çok, bu işin resmi boyutlarıyla, mali sorumluluklarıyla ilgili bilgiler almak istemiştim. Ancak gelen yorumlar daha çok şirketin yürüyüp yürümeyeceği, kendi içindeki işleyişin nasıl olması gerektiği konusunda oldu. Ama olsun, bu yorumların ve önerilerin de bize öğrettiği ve kattığı şeyler olduğunu düşünüyorum ve başlığa ilgi gösteren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Böyle bir şahıs şirketinin kurulmasıyla ilgili yasal süreç, şartlar ve ihtiyaçlar hakkında bilgisi olan başka arkadaşlar varsa umarım burda paylaşır ve beni aydınlatır. Tekrar teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur77 -- 26 Ekim 2011; 16:46:20 >




  • Şahıs şirketi açmak:

    Şahıs şirketini ssksı başka bir şirketten düzenli olarak ödenen birinin üzerine açarsanız sgk na prim ödemezsiniz veya emekli birinin üzerine açarsanız da sgk ya prim ödemezsiniz sadece emeklinin emekli maasından 200-250 tl civarında(tam rakamı bilemiyorum,bakar yazarım)kesilir.bunu kendisine elden verirsiniz olur biter.


    bu iki yontem giderleri azaltır.


    açılacak şahıs şirketi sahibinin

    muhtardan;
    ikametgah senedi
    nufus sureti örneği(resimli)

    nufus cuzdan fotokopisi
    resim

    noterden;
    imza sirküleri

    gerekir.

    bunun dısındaki işleri muhasebeci halleder zaten.bu evrakları sizden alır ve vd ne gider..vd deki yoklama memuru iş yerinize gelir bakar bir kac demirbası kayıt eder.kaç kişi calısacak burda falan der aman 6-7 demeyin.firma sahibi ofiste olsun ve ben actım tek olcam desin.

    size işletme hesabı defteri tutacak muhasebeciniz.onun bedeli taş çatlasa 100 tl olur.yani muhasebeciniz aylık 100 tl gibi bir rakam isteyecektir.siz 75 tl önerin kabul edecektir.en azından ilk 6 ay için tamam der..


    bunların dışında : kira kontratı kısmı var.onu pm den yazarım eger isterseniz ..

    bu arada şehir neresiydi sizin?




  • Güzel bilgiler arkadaşlar,
    Bende arkadaşa iyi bir fikir önereyim ki bunu yaparsa daha mutlu olabilir, umarım bir vesile ile üniversitededir, Teknokent ve bunun gibi yerlerde vergisiz daha daha az başı ağrıyarak şirketini kurabilir,
  • Şahıs şirketi açma konusundaki bilgiler ve öneriler için çok teşekkür ederim hayaletmavisi. Umarım bilişim, tasarım ve prodüksiyon alanlarında hizmet sunacak bir işyeri açmak için ekstradan bir yeterlilik belgesi falan istemiyorlardır. Birçok internet cafenin vitrininde dahi web tasarımı konusunda da hizmet verildiğini belirten yazılar görüyorum, bu insanların çoğunda böyle bir belge olmadığını biliyorum ve burdan hareket ederek istemeyeceklerini ümidediyorum. Kira ve yer konusunda PM attım. Bu arada şu bahsini ettiğin temmuz 2012'den itibaren bir kişinin şirket açabilmesi olayı nedir, biraz açar mısın?

    Artenis fikir için çok teşekkür ederim. Teknokent'lerin birçok konuda avantajı olduğunu biliyorum, gerçekten bu projeyle öyle bir yerde olmayı çok isterdim fakat ne yazık ki bulunduğum bölgede Teknokent yok. Ancak sanırım ilerde açılması yönünde bir plan ve proje mevcut. Eğer ilerde açılırsa oraya taşıyabilirim işi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur77 -- 27 Ekim 2011; 11:40:30 >




  • http://www.xing.com/net/turkyapi/gun-luk-513783/yeni-turk-ticaret-kanunu-na-gore-tek-ortakl%C4%B1-limited-sirket-35901345/


    tek kişiyle ltd şti açabilme: 01/07/2012de yürürlüğe girecek..şirketle- şahıs işletmesi arasında farklar var..hem vergilendirmede hem de borç sorumluluğunda..mesela şirkette alacaklılar şirketle muhattab olurlar sadece şirketin sermayesi kadar alacaklarını alabilirler..ortakların evlerine hacize vs ye gidemezler...veya en fazla dükkandaki ürünleri hacze gelirler ki onda bile ürünler faturalı olarak şirketin değilse biraz zor haciz ederler..
    oysa şahıs firmasında şahıs borçludur evine arabasına yazlıgına kadar neyi var neyi yok alacaklı tarafından alınabilir.bunu yazmamdaki amaç çok ortaklı bir iş yapacak olmanızdır.bilginiz dışında işler işlemler gözünüzden kaçarsa gerçek kişi(firma sahibiniz)sıkıntı yaşayabilir..bilginiz olsun.bugun firma kaşesini alıp bir sürü malzeme alıp senet yapmak zor iş degildir... vs vs




    şirket kurmanın daha kolay bir hal alması açısından tek kişiyle şirket açmayı mantıklı buluyorum ancak sisteme zarar verebilme olasılığı da yok degil hani...


    eger tutacagınız yer home office tarzında yuruyecekse 01/07/2012yi bekleyip ltd şti açabilirsiniz pekala..
    boylece 2 defa acılıs ucreti ödemezsiniz ve ilk şirketin kapanışında da ödeme alır muhasebeciniz..(muhasebe açılış kapanışlarda ücret alıyor.)

    tabi kuracagınız işletmenin mali yapısını bilmediğim için..ve işletme eğitimi aldığım için yorumlarım genelde iktisatlı oluyor:)

    iyi çalışmalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur77

    Şahıs şirketi açma konusundaki bilgiler ve öneriler için çok teşekkür ederim hayaletmavisi. Umarım bilişim, tasarım ve prodüksiyon alanlarında hizmet sunacak bir işyeri açmak için ekstradan bir yeterlilik belgesi falan istemiyorlardır. Birçok internet cafenin vitrininde dahi web tasarımı konusunda da hizmet verildiğini belirten yazılar görüyorum, bu insanların çoğunda böyle bir belge olmadığını biliyorum ve burdan hareket ederek istemeyeceklerini ümidediyorum. Kira ve yer konusunda PM attım. Bu arada şu bahsini ettiğin temmuz 2012'den itibaren bir kişinin şirket açabilmesi olayı nedir, biraz açar mısın?

    Artenis fikir için çok teşekkür ederim. Teknokent'lerin birçok konuda avantajı olduğunu biliyorum, gerçekten bu projeyle öyle bir yerde olmayı çok isterdim fakat ne yazık ki bulunduğum bölgede Teknokent yok. Ancak sanırım ilerde açılması yönünde bir plan ve proje mevcut. Eğer ilerde açılırsa oraya taşıyabilirim işi..

    Şirketin için prestij ve sermaye konsunda büyük getireli olur elbette teknokentlerin, umarım yeni şirketini hayırlısyla açarsın,
    (konuyu takipdeyim çünkü 2-3 yıldır bende bunu düşünüyorum başım ağrıyor düşünmekten artık...)




  • Teşekkürler artenis, umarım en kısa sürede Teknokent açılır da biz de oraya taşınırız ;) Ben de üstüne uzun süre düşündüm ama somut adım atmadan kafada bir yere kadar gidiyor. Umarım siz de bir an önce girişimde bulunur ve başarılı olursunuz..
  • Hazır konu hala sıcakken, birşey araştırırken denk geldiğim bir makaleyi paylaşmak istiyorum. Daha evvel değindiğim, yaptığımız işe karşı samimiyet ve bir numara büyük ayakkabı örneğime destek olabileceğini düşünüyorum. Şirket kurmayı planlayan biri olarak muhtemelen ilginizi çekecektir. Her ne kadar hizmet vereceğiniz alan bu makalenin konusu ile ilgili de olsa olaya başkalarının gözünden de bakmak faydalı olacaktır. En azından öyle olacağını umuyorum.

    quote:

    www.erenkumcuoglu.com sitesinde yer alan Kurumsal Kimlik Şakaya Gelmez başlıklı makaleden alıntıdır.


    quote:



    Ben İsot Lahmacun’a lahmacun yemek istersem giderim. İsot Lahmacun’un menüsüne bakalım neler var;
    -Lahmacun,
    -Dürüm ve kebaplar,
    -İçli köfte,
    -Çiğ köfte,
    -Pide,
    -Künefe.

    İçli köfte ve çiğ köfte aperatif olarak kalabilir desek (ki bence kalmasın), künefe de tatlı niyetine tutulsa, gerisi fazlalık olmuyor mu? Pide’nin, kebapların, firmanın ismi “İsot Lahmacun” ise o menüde ne işi var?

    Kategorileri genişlettikçe markanın zihinlerde yarattığı algı zayıflıyor. Ne kadar çabalarlarsa çabalasınlar, ben İsot Lahmacun’dan yalnızca lahmacun yiyeceğim.
    Kebap mı? “X Kebap” isimli herhangi bir yer her zaman bana daha cazip gelecektir.

    Tüketici de böyle düşünüyor! Şirketler uzmanlık alanlarını (özellikle de kurum olarak isimlerinde) belirtmişlerse kendi işlerine bakmalılar, diğer işleri de diğerlerine bırakmalılar.

    Benzer yaklaşımı Hacıoğlu Lahmacun’da yapıyor, menüsünde et döner, piliç döner ve kahve olan bir “lahmacuncu” olarak faaliyet gösteriyor. Kahve içmek istesem, tercihim Kahve Dünyası ya da Starbucks olacaktır.
    Menüyü daraltmak varken, genişletmek ve operasyon maliyetlerini artırmak niye?

    Madem konu restoranlardan açıldı, bir de şu linkteki zincirleşme çabasındaki restorana göz atmanızı tavsiye ediyorum. Bu “Dönerci Ali Efendi” İçerenköy’de gözüme çarpmıştı, çok yeni bir şirket, henüz web sitesi dahi yok (olması lazım!), içeri girip menü’süne göz attım, operasyonunu, konumlandırmasını ve kurumsal kimliğini beğendim ve “Evet, burası dönerci” dedim. “Unrelated” tabir ettiğimiz hiç bir şey menüde mevcut değil.
    Sonradan öğrendim ki üniversite’den aynı dersleri aldığımız bir arkadaşımın şirketiymiş. Kendisiyle şirketin kurumsal kimliği konusunda bir sohbet yaptık, bugüne kadar yaptıkları, aldığı kararlar ve gelecekle ilgili düşünceleri oldukça olumluydu.

    Aslında bugün McDonald’s gibi bir dev bile aynı hataya (ya da aç gözlülüğe) kapılıyorsa, operasyonlara kıyasla taş devrinde olan yerel işletmelerimiz neden yapmasın diyebilir, işin kolayına kaçabiliriz. Bu kuşakla belki zor ama, benim kuşağım bazı şeyleri değiştirebilecek gibi görünüyor.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.