Şimdi Ara

Neil Armstrong : NASA bizi utandırıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
10.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neil Armstrong : NASA bizi utandırıyor






    Teknoloji tarihine yön veren olaylardan en büyüğü şüphesiz insanoğlunun aya ilk ayak basmasıdır. Aya ilk ayak basan kişi ünvanını ise Neil Armstrong almıştır. Tüm dünyada büyük bir saygınlık kazanan Armstrong, NASA'nın son dönemlerdeki uzay programından hiç memnun değil.




    Washington'da bir dörtlü panele katılan Armstrong, NASA'ya şiddetli eleştiriler yöneltti. NASA'nın uzay mekiği programını sona erdirmesine şiddetle karşı çıkıyor ve halen uzayda yapılacak çok işin olduğunu savunuyor. 




    NASA'nın gelecekle ilgili daha güçlü bir vizyona sahip olması gerekiyor ve uzay çalışmalarına tekrar odaklanması kaçınılmaz bir gereklilik. Uzay mekiği programının yerine konacak teknolojinin geliştirilmesi yıllar alabilir. Bu süreçte ABD özellikle Rusya'nın Soyuz mekiği ile verdiği destek olmadan uzaya astronotlarını yollayamayacak.




    Armstrong son Soyuz uzay aracı seferinin başarısızlığına uğradığını hatırlatarak Rusya'da yaşanacak bir problemin ABD'yi çok geride bırakacağını ileri sürdü. Aya son ayak basan astronot olan Eugene Cernan da NASA'nın uzay mekiği programını derhal devreye alması gerektiğini, yeni bir program ortaya konana kadar arada oluşacak boşluğun çok şey kaybettireceğini belirtti.




    Armstrong bilinmeyen bir süre boyunca yakın Dünya yörüngesine ve Uluslararası Uzay İstasyonu'na ABD'nin astronot gönderemeyeceğini iddia etti. 




    Armstrong ayrıca uzay keşifleri ve projeleri için yıllarca büyük yatırımlar yapan bir ülke için bugünkü gelinen durumun son derece utanç verici ve kabul edilemez olduğunu vurguluyor.




    81 yaşında olan Neil Armstrong 1969 yılında Apollo 11 mekiği ile uzaya çıkarak aya ilk ayak basan kişi olmuştu. 




    ABD Başkanı Barack Obama yıllardır devam eden uzay mekiği programını Temmuz ayında sona erdirerek NASA'nın 2025'de bir asteroide ve 2030'da Mars'a yolculuk yapacak yeni bir proje başlatması için çağrıda bulunmuştu.




    Uzaya ve Uluslararası Uzay İstasyonu'na mürettebat taşıyan tek mekik Rus Soyuz aracı ve her seferi 50-60 milyon dolar arası bir maliyete neden oluyor.

     

     








  • Aya studyoda ayak basan birisi icin iddiali sozler bunlar :).
  • hala aya gidilmediğine inanlar var. bence nasadan utanmasın.
  • bence de armstrong haklı amerika uzay mekiği veya daha gelişmiş bir araçla uzaya astronot taşımaya devam etmeli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spaydix

    bence de armstrong haklı amerika uzay mekiği veya daha gelişmiş bir araçla uzaya astronot taşımaya devam etmeli


    Eller gider mersine biz de tabi canım gitmeli deyip yorum yapmalıyız zaten
  • Türkiyeninde uzay projesi başladı arkadaşlar merak etmeyin ama ne zaman elle tutulur gözle görülür bir sonuca ulaşırlar merak ediyorum..

    ben hala 1969 teknolojisi ile aya nasıl çıkıldığını merak edenlerdenim..
  • amerikanın yalanlar zinciri saymakla bitmez.
    işin kötüsü okullarda bu yalanların eğitim müfredatında yer alması.
  • Arkadaşlar ister inanın ister inanmayın ama adamlar gerçekten de aya gitti. Gelişmiş teleskoplarla ve uzaya yollanan sondalarla iniş yapılan alanlar ve arta kalanlar bir çok kez görüntülendi. Ayrıca soğuk savaşın istihbarat boyutunu da gözden çıkarmayın. Sizce ABD aya gitmeyip te stüdyoda numara yapsa KGB bunu ifşa edip rakibini dünyaya rezil etmez miydi? Sovetler ve ABD birbirlerinin uzay programlarını an ve an izlerken böyle bir numara çekmek pek akıllıca değildi.

    Batuist; Adamlar 1969'da devasa bütçelerle, binlerce mühendisle ve sayısız can kaybıyla (Bkz. Gemini faciası) bu işi yaptılar. Yuri Gagarin, uzaya ilk çıkan değil uzaya sağ salim çıkıp dönmeyi başaran ilk kişidir derler. Uzay yarışı ABD-Sovyetler savaşını uzaydan yapılanıydı ve iki taraf ta kazanmak için elinden geleni ardına koymadı. o günlerin ruh halini anlarsanız "neden mars'a gitmemişler" diye sorarsınız.




  • Bence çıktılar ama geri döndüler mi o meçhul benim anlamadıgım dünyanın bir cekim alanı var sonucta aydada 6 da bir o katı ve sıvı yakıtların tamamı uzaya cıkana kadar bitiyor 6da biri olsa sonucta bi meblası olmak zorunda aydan hic yakıt olmadan nasıl havalıyor bu mekikler bilmiorum ayrıyeten o kadar komplike islemi 64 bit bilgisyarlar nasıl o kadar hızlı islendi oda mechul :D
  • yok baba bende inanmıyorum ya neden şimdi aya gidilmiyor ay çözüldü yani çekirdeği toprağı herseyi biliniyor yani eğer gerçekten gidilmiş olsayadı suan ayda harfiyat makinaları ile kazı yapılıyor olurdu.
  • Ammada cahil var ha burada,neil sen gelde bizimkilerin halini gör birde :)
  • ağırlıksız ortamın cahil cüheları dolu burada...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blood.army

    Bence çıktılar ama geri döndüler mi o meçhul benim anlamadıgım dünyanın bir cekim alanı var sonucta aydada 6 da bir o katı ve sıvı yakıtların tamamı uzaya cıkana kadar bitiyor 6da biri olsa sonucta bi meblası olmak zorunda aydan hic yakıt olmadan nasıl havalıyor bu mekikler bilmiorum ayrıyeten o kadar komplike islemi 64 bit bilgisyarlar nasıl o kadar hızlı islendi oda mechul :D


    Aydan tabiki yakıtla havalanıyorlar hatta 20 sn olması gerekti o kadar zamanı kalmıştı apollo 11'in aya inmesi için inemeseler geri döneceklerdi.Aydan bir kez havalandıktan sonra gersini dünyanın çekim gücü hallediyor :) Hatta öyleki bilim adamları yakıtsız hiçbir enerji tüketmeyen sadece yer çekimi ile çalışan tren yapmayı hayal ediyorlar.Ama bizim insanımız içi bu hayal bile saçma..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mk2kill

    Aya studyoda ayak basan birisi icin iddiali sozler bunlar :).


    Sağlam bir teleskopla uzunca bir süre Ay'ı incelerseniz insanların yerleştirdiği platformları ve kalıntıları görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zotti52 -- 26 Eylül 2011; 15:56:07 >
  • ben aya giden aracın fırlatma odasını yerinde gördüm. o zamana göre dehşet ötesi bir teknoloji diyebilirim. tüm bunları şov için yapmış olamazlar diyorum.
  • arkadas sorun zaten bence senin anlamadıgın mevzu su zaten kimse dünyanın cekim alanını inkar etmiyor aksine yer çekimini savunuyor yok 20 snye fln bunlar senaryo diyorum. dunyanın cekim alanında kurtulması apollo icin
    Neil Armstrong : NASA bizi utandırıyor
    normal boyutları buda ay modulü
    Neil Armstrong : NASA bizi utandırıyor
    Aya ilk Ayak basma: Takvimler 16 Temmuz 1969'u, Saatler Türkiye Saati ile 15.32'yi gösteriyordu. Amerika Birleşik Devletlerinin Florida eyaletindeki Cape Kennedy Uzay Üssünde 39-A numaralı rampada toplam yüksekliği 111 m olan Satürn-5 füzesi, üzerinde Apollo-11 dev uzay aracı, içerisinde astronotlar Neil Armstrong, Edwin Aldrin, Michael Collins'la birlikte ayı fethetmek için çıkacakları yolculuğa başlamadan yapılan geriye sayma işleminin sonundaydı. "5,4,3,2,1,0 Ateş!" komutu üzerine korkunç bir patlamayla çalışmaya başlayan, toplam itme gücü 34.000 kg olan beş motor bir Alev bulutu içerisinde Apollo-11'i havalandırıyordu.

    Yeni bir çağ açmak için hareket eden Satürn-5, üzerinde Apollo-11 aracı, 111 m yüksekliğinde ve 3100 ton ağırlığında tam manasıyla dev bir araçtı. Burada Satürn-5 itici güç vazifesini görecekti. Asıl aya gidecek olan araç Apollo-11'di. Füze ve araç (Satürn ve Apollo)toplam sekiz kısımdan müteşekkil olup, bu kısımların en üstte bulunanı "Kurtarma bölümü" olup, kalkış esnasında meydana gelmesi muhtemel olan kazalara karşı astronotların hayatını kurtaracak olan bölümdü. Yukarıdan aşağıya sırasıyla; kurtarma bölümü, komuta modülü, hizmet modülü, ay modülü, kalan dört kısım ise aracı ay yoluna yöneltecek olan füzenin kısımlarıdır.


    Ateş komutu ile saniyede 13.600 kg yakıt kullanan beş motor, 10 saniyede 136.000 kg yakıt harcamak suretiyle kendi boyu kadar (111 m) yükselebildi. Her an ağırlığı ve yerçekiminin azalması ve gerekse yakıt harcaması sebebiyle araç hızlandı. İtiş gücü azalmadığı için çok kısa bir zamanda ses hızını aşan araç, fırlatılışından 2,5 Dakika sonra Saatte 8500 km hıza ve 64 km yüksekliğe erişti. Bu anda birinci kademedeki yakıt ve kademenin (kısmın) vazifesi bitmişti. Toplam füze ağırlığının 3/4'ünü teşkil eden bu kısım atılarak hemen sonra itme gücü toplam 500.000 kg olan beş motorlu ikinci kısım ateşlendi. Araç 96 km yüksekliğe eriştiğinde emniyet için bulunan en üstteki kurtarma bölümü de atıldı. Birinci kademeden biraz daha uzun bir zaman çalışan ikinci kademe, aracı saatte 24.000 km hıza ve 183 km yüksekliğe eriştirdiği zaman, yakıtı ve vazifesi bittiğinden yeryüzüne inmek için araçtan ayrılırken, üçüncü kademenin motorlarından sadece bir tanesi, yer çekimi etkisinden kurtulan aracı, 2 dakika 45 saniye çalışmak suretiyle dünya çevresindeki yörüngesine oturmasını sağladı. Üçüncü kademenin yakıtı ve vazifesi bitmediği için atılmamıştı. Şimdi aracın hızı saatte 28.000 km ve yerden yüksekliği 185 km idi. Dünya etrafında yörüngede dönmekteydi. Artık astronotlar rahatça yerlerinden kalkabilirler, aracın kontrollerini yapabilirlerdi. Aracın ateşlenmesinden bu ana kadar tam 12 dakika geçti. Apollo-11'in uzaya atılışını seyretmeye gelen topluluk henüz dağılmadan araç dünya çevresindeki yörüngesine oturmuş bulunuyordu. Apollo-11'in astronotları, dünya çevresindeki yörüngede iki tur atarken aracın son kontrolleriyle birlikte, aya doğru hareketin son hazırlıklarını da yaptılar ve dünyadaki kontrol merkezine bilgi verdiler. Kalkıştan tam bir Saat sonra Satürn'ün son motoru astronotlar tarafından ateşlenerek aya doğru araç yön değiştirdi. Saatte 40.000 km hızla aya doğru yöneldi.

    dünyadan giderken sözde bunlar olurken ay modlunun resmine bakabilirsin. aydan havalanmak icin sadece ay modulunun heryeri yakıt olsa ne yazar son cumlede

    Dünyadan 320.000 km uzakta, hız saatte 3400 kilometreye düştü. Ayın çekim alanına girildiğinde ise hızı gitgide artarak ay yörüngesinde saatte 10.000 kilometreye erişti. Hız azaltılarak ay etrafında ve aydan 112 km yükseklikte, önce elips sonra dairesel bir yörüngeye girdi. Ay yörüngesine girdikten sonra gerekli kontrollar yapıldı ve astronotlardan Neil Armstrong ve Edwin Aldrin ay modülüne geçtiler. Michael Collins ise komuta modülünde kaldı. Aya ayak basmadan önce birçok araştırma, kontrol ve istirahattan sonra astronotlar aya inmek için hazırlandılar. Bundan sonra ay modülü araçtan ayrıldı, fren vazifesi gören motorları çalıştırarak önceden tespit edilen bölgeye 21 Temmuz 1969'da yumuşak iniş yaptı.

    demek oluyor ki 112 km en az ayın cekim kuvveti 6da 1 i olsa 666 metre havalanabilir.136.000 kilo yakıt harcayarak ki 6 ya bolmemiz gerekir sadece 666 metre icin 22666 litre lazım tabikide toplam ağırlıgı da 6ya boldugumuzu varsayarsayarsak ki zaten bukdar yakıtın nedeni yakıt ayırlıgını tasıyabilmek icin :D bu kadar itme gucu gerir sadece aydan havalanabilmek icin kendi yazılıp cizilen verilere dayanılarak bunları soyluyoum tabi dogru veya yanlısı bilmem inanmak veya inanmamk herkesi elinde ben inanmıyorum dedim cahil sıfatına girmek yada sokulmak sacma...
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blood.army -- 26 Eylül 2011; 16:10:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotti52

    quote:

    Orijinalden alıntı: mk2kill

    Aya studyoda ayak basan birisi icin iddiali sozler bunlar :).


    Sağlam bir teleskopla uzunca bir süre Ay'ı incelerseniz insanların yerleştirdiği platformları ve kalıntıları görebilirsiniz.





    adamlar ayla ilgi olarak öğrenmek istediklerinin cevaplarını aldılar ve ay dosyasını kapattılar,uzay boşluğuda yeni , yeni arayışlardalar,bunu teknik olarak izlemekte günümüzde mümkün en azından goole amca bu
    işte bayağı işe yarıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PERİSKOP -- 26 Eylül 2011; 16:50:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blood.army

    arkadas sorun zaten bence senin anlamadıgın mevzu su zaten kimse dünyanın cekim alanını inkar etmiyor aksine yer çekimini savunuyor yok 20 snye fln bunlar senaryo diyorum. dunyanın cekim alanında kurtulması apollo icin
    Neil Armstrong : NASA bizi utandırıyor
    normal boyutları buda ay modulü
    Neil Armstrong : NASA bizi utandırıyor
    Aya ilk Ayak basma: Takvimler 16 Temmuz 1969u, Saatler Türkiye Saati ile 15.32yi gösteriyordu. Amerika Birleşik Devletlerinin Florida eyaletindeki Cape Kennedy Uzay Üssünde 39-A numaralı rampada toplam yüksekliği 111 m olan Satürn-5 füzesi, üzerinde Apollo-11 dev uzay aracı, içerisinde astronotlar Neil Armstrong, Edwin Aldrin, Michael Collinsla birlikte ayı fethetmek için çıkacakları yolculuğa başlamadan yapılan geriye sayma işleminin sonundaydı. 5,4,3,2,1,0 Ateş! komutu üzerine korkunç bir patlamayla çalışmaya başlayan, toplam itme gücü 34.000 kg olan beş motor bir Alev bulutu içerisinde Apollo-11i havalandırıyordu. Yeni bir çağ açmak için hareket eden Satürn-5, üzerinde Apollo-11 aracı, 111 m yüksekliğinde ve 3100 ton ağırlığında tam manasıyla dev bir araçtı. Burada Satürn-5 itici güç vazifesini görecekti. Asıl aya gidecek olan araç Apollo-11di. Füze ve araç (Satürn ve Apollo)toplam sekiz kısımdan müteşekkil olup, bu kısımların en üstte bulunanı Kurtarma bölümü olup, kalkış esnasında meydana gelmesi muhtemel olan kazalara karşı astronotların hayatını kurtaracak olan bölümdü. Yukarıdan aşağıya sırasıyla; kurtarma bölümü, komuta modülü, hizmet modülü, ay modülü, kalan dört kısım ise aracı ay yoluna yöneltecek olan füzenin kısımlarıdır. Ateş komutu ile saniyede 13.600 kg yakıt kullanan beş motor, 10 saniyede 136.000 kg yakıt harcamak suretiyle kendi boyu kadar (111 m) yükselebildi. Her an ağırlığı ve yerçekiminin azalması ve gerekse yakıt harcaması sebebiyle araç hızlandı. İtiş gücü azalmadığı için çok kısa bir zamanda ses hızını aşan araç, fırlatılışından 2,5 Dakika sonra Saatte 8500 km hıza ve 64 km yüksekliğe erişti. Bu anda birinci kademedeki yakıt ve kademenin (kısmın) vazifesi bitmişti. Toplam füze ağırlığının 3/4ünü teşkil eden bu kısım atılarak hemen sonra itme gücü toplam 500.000 kg olan beş motorlu ikinci kısım ateşlendi. Araç 96 km yüksekliğe eriştiğinde emniyet için bulunan en üstteki kurtarma bölümü de atıldı. Birinci kademeden biraz daha uzun bir zaman çalışan ikinci kademe, aracı saatte 24.000 km hıza ve 183 km yüksekliğe eriştirdiği zaman, yakıtı ve vazifesi bittiğinden yeryüzüne inmek için araçtan ayrılırken, üçüncü kademenin motorlarından sadece bir tanesi, yer çekimi etkisinden kurtulan aracı, 2 dakika 45 saniye çalışmak suretiyle dünya çevresindeki yörüngesine oturmasını sağladı. Üçüncü kademenin yakıtı ve vazifesi bitmediği için atılmamıştı. Şimdi aracın hızı saatte 28.000 km ve yerden yüksekliği 185 km idi. Dünya etrafında yörüngede dönmekteydi. Artık astronotlar rahatça yerlerinden kalkabilirler, aracın kontrollerini yapabilirlerdi. Aracın ateşlenmesinden bu ana kadar tam 12 dakika geçti. Apollo-11in uzaya atılışını seyretmeye gelen topluluk henüz dağılmadan araç dünya çevresindeki yörüngesine oturmuş bulunuyordu. Apollo-11in astronotları, dünya çevresindeki yörüngede iki tur atarken aracın son kontrolleriyle birlikte, aya doğru hareketin son hazırlıklarını da yaptılar ve dünyadaki kontrol merkezine bilgi verdiler. Kalkıştan tam bir Saat sonra Satürnün son motoru astronotlar tarafından ateşlenerek aya doğru araç yön değiştirdi. Saatte 40.000 km hızla aya doğru yöneldi. dünyadan giderken sözde bunlar olurken ay modlunun resmine bakabilirsin. aydan havalanmak icin sadece ay modulunun heryeri yakıt olsa ne yazar son cumlede Dünyadan 320.000 km uzakta, hız saatte 3400 kilometreye düştü. Ayın çekim alanına girildiğinde ise hızı gitgide artarak ay yörüngesinde saatte 10.000 kilometreye erişti. Hız azaltılarak ay etrafında ve aydan 112 km yükseklikte, önce elips sonra dairesel bir yörüngeye girdi. Ay yörüngesine girdikten sonra gerekli kontrollar yapıldı ve astronotlardan Neil Armstrong ve Edwin Aldrin ay modülüne geçtiler. Michael Collins ise komuta modülünde kaldı. Aya ayak basmadan önce birçok araştırma, kontrol ve istirahattan sonra astronotlar aya inmek için hazırlandılar. Bundan sonra ay modülü araçtan ayrıldı, fren vazifesi gören motorları çalıştırarak önceden tespit edilen bölgeye 21 Temmuz 1969da yumuşak iniş yaptı. demek oluyor ki 112 km en az ayın cekim kuvveti 6da 1 i olsa 666 metre havalanabilir.136.000 kilo yakıt harcayarak ki 6 ya bolmemiz gerekir sadece 666 metre icin 22666 litre lazım tabikide toplam ağırlıgı da 6ya boldugumuzu varsayarsayarsak ki zaten bukdar yakıtın nedeni yakıt ayırlıgını tasıyabilmek icin :D bu kadar itme gucu gerir sadece aydan havalanabilmek icin kendi yazılıp cizilen verilere dayanılarak bunları soyluyoum tabi dogru veya yanlısı bilmem inanmak veya inanmamk herkesi elinde ben inanmıyorum dedim cahil sıfatına girmek yada sokulmak sacma... .


    küçük bir matematik işlemiyle bunca yıllık uzay yolculuğunun balon olduğunu kanıtladın.otur 100 :D

    bunlara inanmayın evlerinin çatı içine bakın tv antenleri de yalan ip var hepsinde




  • herşey iyi hoşta bu ay modülündeki alüminyum folyo kaplama nedir??
  • gerekli parayı da bir zahmet neil usta tedarik etsin artık:)
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.