B ve C Sınıfında En Az Yakan Dizel Araç?
56 Cevap65310 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


432 Mesaj
22 Eylül 2011; 20:09:48 

Merhaba arkadaşlar dizel araçları incelerken hep en az yakan dizel motor 1.3 multijet diye düşünürdüm ama internette gördüğüm kadarıyla için rengi pek öyle değilmiş. Örneğin 1.3 motor dizel punto şehir içinde ortalama 5.5 litre mazot tüketirken bir üst sınıf c sınıfı sedan meganela 5 litre yakıt ortalamasıyla şehir içinde gezenler var. Yakıt meselesi sürücüden sürücüye değişir biliyorum ancak ortalama değerlerin böyle olması beni şaşırttı.

B ve C sınıfı özellikle Hb araç sahibi forum üyelerimiz bu konuda fikirlerini belirtir ve yakıt tüketimlerini paylaşırlarsa ufak bir yakıt tüketim katoloğu elde etmiş oluruz.


_____________________________



2509 Mesaj
22 Eylül 2011; 20:19:10 

en az yakan 1.2 tdi olması lazım


_____________________________



 
273 Mesaj
22 Eylül 2011; 20:43:48 

Volkwagen 1.2 75 hp.Sehir ici 4,5 litre,sehirdisi 3,5 litre.

Daha azi yok.


_____________________________



135 Mesaj
22 Eylül 2011; 20:45:28 

b sınıfı: vw polo 1.2 tdi 75 bg
innerorts 4,0
außerorts 2,9
kombiniert 3,3
CO2-Emission kombiniert, g/km 87



c sınıfı: opel astra 1.7 cdti ecoflex 110bg ve 130bg
Verbrauch, außerstädtisch (l/100 km) 3.4
Verbrauch, innerstädtisch (l/100 km) 4.5
Verbrauch, kombiniert (l/100 km) 3.7
CO2-Emission (g/km) 99



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DX4850 -- 22 Eylül 2011; 20:45:46 >


_____________________________



 
2892 Mesaj
22 Eylül 2011; 21:19:31 

PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 HP BMP6 ŞEHİR İÇİ 4.4 Ş.DIŞI 3.7 ORT 4


_____________________________



7147 Mesaj
22 Eylül 2011; 21:34:20 

hyundai i20 1.4 crdi da çok az yakıyor diye biliyorum , şehiriçi 4-5 litre arası olması lazım

fakat en verimli motorlar hdi ve dci diye biliyorum genel olarak yakıt tüketimi konusunda , fakat en gürültüleri de onlar


_____________________________



1007 Mesaj
22 Eylül 2011; 21:36:57 

eskilerden derseniz 206 hdi ş.dışında 3.6 lt gibi zamanının en iyi tüketimini yakalamıştır.

şimdi sanıyorum vw nin 1.2 tdi ları az yakmakta


_____________________________



1166 Mesaj
22 Eylül 2011; 21:50:31 

ortalama düzeye bakınca sanki dCi en hesaplı olanı


_____________________________



7534 Mesaj
22 Eylül 2011; 22:04:59 

1.2 tdi bluemotion en az yakan motor.

diğer ufak motor dizellerde ekonomiktir 1.3 mj-cdti , 1.5 dci özellikle 85 lik olanları 65 lik olanlar daha çok devir çevirmek zorunda kalıyor.


_____________________________

/Kingston HyperX 4x1GB 1066MHz CL5 1.98v (D2/1GN)/
/Seagate 500GB-32MB 7200.11 SD1A/WD Caviar Blue 500GB-16MB AAKS/Freecom 500GB External/ Seagate Expansion 500GB External/LG 22x DVD-RW/
/HP S2331 23" DVI-D/Philips A 5.100 - 5+1 Home-Theater System 80W @2002/Sennheiser HD407/


 
175 Mesaj
22 Eylül 2011; 22:07:06 

Clio nun çok satılmasının nedenlerinden bir tanesi bu bildiğim kadarı ile.


_____________________________



7534 Mesaj
22 Eylül 2011; 22:10:34 

quote:

Orijinalden alıntı: sakin-adam

Clio nun çok satılmasının nedenlerinden bir tanesi bu bildiğim kadarı ile.

benim arkadaşta clio var 85 lik şehir içinde 4.4 litre yakıyor. kasasını çeken bir motor , sorunlu da değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 22 Eylül 2011; 22:10:41 >


_____________________________

/Kingston HyperX 4x1GB 1066MHz CL5 1.98v (D2/1GN)/
/Seagate 500GB-32MB 7200.11 SD1A/WD Caviar Blue 500GB-16MB AAKS/Freecom 500GB External/ Seagate Expansion 500GB External/LG 22x DVD-RW/
/HP S2331 23" DVI-D/Philips A 5.100 - 5+1 Home-Theater System 80W @2002/Sennheiser HD407/


16540 Mesaj
22 Eylül 2011; 22:24:42 

1.2TDI BM > 1.3 MJet > 1.5DCi diye gider..


_____________________________

iPhone 5 16GB
iPad 2 Wi-Fi 16GB

Ford Connect 1.8 TDCI 2010 GLX PP 140PS~320NM by Megachips
98' Astra F 1.6 GLS


 
876 Mesaj
22 Eylül 2011; 22:30:04 

Önümüzdeki yıl makyajlanacak Punto Evo'yla gelecek Multijet II 1.25 85 hp'lik motorun; fabrika verisine göre 3.5 L'nin biraz altında ortalama tüketime sahip olması bekleniyor.. Güzel bir rakam..


_____________________________



432 Mesaj
22 Eylül 2011; 23:29:50 

Aslında 1.3mj dynamic gp düşünüyordum ama bu yakıt olayı kafamı karıştırdı işte.


_____________________________



7250 Mesaj
22 Eylül 2011; 23:35:02 

Şu an da en ekonomik sanırım vw'nin bluemotion golf ve polosu.


_____________________________



9721 Mesaj
22 Eylül 2011; 23:38:15 

3 silindir 1.4 TDI lar vardı yakın zamana kadar çok az yakardı. Fabia, Roomster, Polo, Ibiza ve Cordoba'da kullanılmıştı.

1.2 TDI da aynı bloğun sanırım güncellenmiş hali.

1.4 D4D karma kullanımda 5lt altında tüketiyor yine.

Bu arakam Yaris'te 4lt ye kadar düşüyor karma kullanımda.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 22 Eylül 2011; 23:41:08 >


_____________________________

Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın.
Artık uyarıldın...


432 Mesaj
22 Eylül 2011; 23:39:39 

quote:

Orijinalden alıntı: canvarol

Şu an da en ekonomik sanırım vw'nin bluemotion golf ve polosu.

Vw dizel araçlar da çok pahalı malesef. :/


_____________________________



1708 Mesaj
23 Eylül 2011; 10:25:59 

PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.


_____________________________



 
1013 Mesaj
23 Eylül 2011; 12:08:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Melihdk

PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

şehir dışı 4,0 litre yakan aracın şehir içinde 4,6 yakması koca bir yalan olur.
şehir içi rakamların hiç bir tutar yanı yok. neye göre ne yakıyor muamma.
kaldıkı şehir dışı bile aracın dolu ve boş olması yolun eğimi, hız gibi faktörlerle
aynı araç için 100 km de 4 litreye kadar fark edebilir.
buna insanların yalanları da eklenince hangi aracın gerçekte ne yaktığı
bilinemez. en doğrusu fabrika verileri olur.
onlar da kesin güvenilir denemez. fransızların ve almanların fabrika verileri gerçeğe en yakın bence.
koreliler ise bu konuda en çakal olanları


_____________________________

2010 megane 3 dynamic pp cam tavan
2012 yeni ceed consept plus m/t (satıldı)
2006 kia rio advance (satıldı)


 
1515 Mesaj
23 Eylül 2011; 12:56:31 

b sınıfı araçlardadizel tüketimleri aralarında en fazla 1 litre oynar. o da 100.000 km de şu anki mzsot litresi ile 100.000 k mde 3.800 tl fark yapar.o kadar ince eleyip sık dokumaya gerek yok.beğendiğini al


_____________________________



1178 Mesaj
23 Eylül 2011; 14:52:21 

quote:

Orijinalden alıntı: seytancekici

Merhaba arkadaşlar dizel araçları incelerken hep en az yakan dizel motor 1.3 multijet diye düşünürdüm ama internette gördüğüm kadarıyla için rengi pek öyle değilmiş. Örneğin 1.3 motor dizel punto şehir içinde ortalama 5.5 litre mazot tüketirken bir üst sınıf c sınıfı sedan meganela 5 litre yakıt ortalamasıyla şehir içinde gezenler var. Yakıt meselesi sürücüden sürücüye değişir biliyorum ancak ortalama değerlerin böyle olması beni şaşırttı.

B ve C sınıfı özellikle Hb araç sahibi forum üyelerimiz bu konuda fikirlerini belirtir ve yakıt tüketimlerini paylaşırlarsa ufak bir yakıt tüketim katoloğu elde etmiş oluruz.

Doğrudur..aracım 105 BG 1.5dci manuel..klima sürekli açık henüz rodajını yeni doldurdu .tüketim düşüyor dahada düşer inşallah İzmir de tamamen şehir içi şu anda 5,8 yakıyorum ..Forumda daha düşük yakanlar var .


_____________________________



432 Mesaj
23 Eylül 2011; 15:23:24 

quote:

Orijinalden alıntı: Melihdk

PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

Bu değerler gerçekten iyiymiş ancak şöyle birşeyde var çok km yapmadığımız sürece 1.6 ve 1.3 motor arasındaki vergi farkı gene aradaki avantajı eşitliycek.


_____________________________



1901 Mesaj
23 Eylül 2011; 16:48:21 

Citroen C4 1.6 HDi (eski kasa) 110 Hp. Sehir ici ortalama 32 km/s hiz ve 1 surucu 1 yolcu ile 5,4 lt falan yakiyorum.


_____________________________


Dh 2006 Üyeleri


432 Mesaj
23 Eylül 2011; 19:17:14 

quote:

Orijinalden alıntı: D-Assault

Citroen C4 1.6 HDi (eski kasa) 110 Hp. Sehir ici ortalama 32 km/s hiz ve 1 surucu 1 yolcu ile 5,4 lt falan yakiyorum.

Hocam dur kalk trafiğinde araçta 3 4 kişi varken ne yakıyor?


_____________________________



1708 Mesaj
23 Eylül 2011; 19:36:52 

quote:

Orijinalden alıntı: ffate

quote:

Orijinalden alıntı: Melihdk

PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

şehir dışı 4,0 litre yakan aracın şehir içinde 4,6 yakması koca bir yalan olur.
şehir içi rakamların hiç bir tutar yanı yok. neye göre ne yakıyor muamma.
kaldıkı şehir dışı bile aracın dolu ve boş olması yolun eğimi, hız gibi faktörlerle
aynı araç için 100 km de 4 litreye kadar fark edebilir.
buna insanların yalanları da eklenince hangi aracın gerçekte ne yaktığı
bilinemez. en doğrusu fabrika verileri olur.
onlar da kesin güvenilir denemez. fransızların ve almanların fabrika verileri gerçeğe en yakın bence.
koreliler ise bu konuda en çakal olanları


Arkadaşım yanındaki işaretleri görmüyorsun sanırım, forumdakiler toplanalım ve kaç kişi sehir dışı farkı ile sehir içi farkı ucurum dediğini görelim kim ucurum var diyorsa yalan o kadar cok ucurum yok sadece sabit hızdan dolayı motorun zorlanmaması avantaj klima her türlü açık bende ben hiçte kapatmam sehir içinde kapatıyorum o ayrı, dur kalk yapmak sehir içini fırlatıyor ankarada kullandığım için biraz daha ara sokakları tercih ediyorum.


_____________________________



 
294 Mesaj
24 Eylül 2011; 0:46:47 

Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız


16540 Mesaj
24 Eylül 2011; 0:54:20 


quote:

Orijinalden alıntı: cool82

Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

1000-1500 devir aralığında zorlamadıkça ve aracı boğup titretmedikçe sıkıntı yaşanmaz, aksine motor ömrü uzar..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

iPhone 5 16GB
iPad 2 Wi-Fi 16GB

Ford Connect 1.8 TDCI 2010 GLX PP 140PS~320NM by Megachips
98' Astra F 1.6 GLS


2805 Mesaj
24 Eylül 2011; 0:59:43 

quote:

Orijinalden alıntı: cool82

Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

Niye motor arızalanıyormuş ? Teknik bilginiz varsa paylaşında öğrenelim


_____________________________

745i


 
294 Mesaj
24 Eylül 2011; 1:23:07 

ALINTIDIR... Arkadaş güzel açıklamış bende alıntı yaptım. Burada temelde sorun maksimum tork bandı altında gaza yüklenmelerde, yani hızlanma ihtiyacında turbonun yeterli basıncı sağlayamaması sonucu yakıtın verimsiz yanması ve kurum oluşturmasıdır. Şehiriçinde gününüzdeki turbo dizel araç düşük devirde gaza aniden yüklenince maksimum tork devrine kadar egsozdan atılan siyah duman dikkatinizi çekmiştir. İşte sorun bu duman yani kurum ve motorda bıraktığı izlerdir.



1057 Mesaj
24 Eylül 2011; 4:43:43 


quote:

Orijinalden alıntı: cool82

ALINTIDIR... Arkadaş güzel açıklamış bende alıntı yaptım. Burada temelde sorun maksimum tork bandı altında gaza yüklenmelerde, yani hızlanma ihtiyacında turbonun yeterli basıncı sağlayamaması sonucu yakıtın verimsiz yanması ve kurum oluşturmasıdır. Şehiriçinde gününüzdeki turbo dizel araç düşük devirde gaza aniden yüklenince maksimum tork devrine kadar egsozdan atılan siyah duman dikkatinizi çekmiştir. İşte sorun bu duman yani kurum ve motorda bıraktığı izlerdir.



Şimdiki araçların ecusu turbo basıncına göre yakıt yollar o Yüzden verimsiz düşük devirde verimsiz yanma diye birsey yok artık. Zaten otomatik dizeller normal kullanımda 1750-2000 devir arasında vites yükseltiyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2669 Mesaj
24 Eylül 2011; 10:34:18 

1.2 TDİ BM den sonra en az yakan

Ford Fiesta 1.6 TDCİ 95 PS E5 (Yeni motor)

3.9 LT / 100 KM



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Duratec -- 24 Eylül 2011; 10:35:06 >


_____________________________

Peugeot 308 1.6Hdi 110.000 KM + Megachips ort. ş. içi tüketim 5.2 lt , ort. ş . dışı tüketim 4.8lt


2327 Mesaj
24 Eylül 2011; 11:20:41 

hafta içi saat 6-8 arasında boğaz köprüsü trafiğinde 7lt'nin altında yakan hiçbir araç görmedim. Belki stop-start özellikli araçlar bu değerin altına düşebilir ama onlarda da kısa sürede marş motoru bozulur büyük ihtimal.
Şehir içi hiçbir tüketim değerine inanmıyorum. Şehir içi tüketimde araçtan ziyade hangi şehir hangi trafik sorusu daha önemli.


_____________________________

Ethem,Abdocan,Mehmet,Medeni,Ali İsmail,Berkin


1708 Mesaj
24 Eylül 2011; 22:04:58 

quote:

Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


quote:

Orijinalden alıntı: cool82

Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

1000-1500 devir aralığında zorlamadıkça ve aracı boğup titretmedikçe sıkıntı yaşanmaz, aksine motor ömrü uzar..

Yüksek vites min2000d/d max 2500d/d olarak kullanıyorum servise filan gittiğimde adamlar sasırıyor, test etmeye cıkmıştık aracımı yüksek viteste kullanıyorum mümkün oldukça hiçte zararını görmedim servis elemanıda takdir etti herkez böyle kullansa araçlarda ne sorun ne yakıt masrafı cıkar demişti, herseyden tasaruf ettiyor bence.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Melihdk -- 24 Eylül 2011; 22:06:50 >


_____________________________



16540 Mesaj
24 Eylül 2011; 22:09:48 

En ideal kullanım sizinkisi. Sonuçlar gayet doğal, aynen devam..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

iPhone 5 16GB
iPad 2 Wi-Fi 16GB

Ford Connect 1.8 TDCI 2010 GLX PP 140PS~320NM by Megachips
98' Astra F 1.6 GLS


 
1021 Mesaj
24 Eylül 2011; 22:42:01 


quote:

Orijinalden alıntı: Melihdk

quote:

Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


quote:

Orijinalden alıntı: cool82

Arkadaşlar 1 litre motorin az yakacağım diye düşük devir,yüksek vites giderken motor arızasında dolayı servis 3-5 bin liralık fatura ettiğinde kilometrede kaç para yaktığının hesabını o zaman yaparsınız

1000-1500 devir aralığında zorlamadıkça ve aracı boğup titretmedikçe sıkıntı yaşanmaz, aksine motor ömrü uzar..

Yüksek vites min2000d/d max 2500d/d olarak kullanıyorum servise filan gittiğimde adamlar sasırıyor, test etmeye cıkmıştık aracımı yüksek viteste kullanıyorum mümkün oldukça hiçte zararını görmedim servis elemanıda takdir etti herkez böyle kullansa araçlarda ne sorun ne yakıt masrafı cıkar demişti, herseyden tasaruf ettiyor bence.

dostum dizel araclarin bazilarinda devirsiz kullanmaktan kaynaklanan sorunlar olabilmektedir..ornegin audinin partikul filtreli dizellerinde kurumdan dolayi partikul fltresi tikanabiliyor..yuksek devirde uzun sure giderek bu kurumlarin yanmasi saglaniyor..1.3mj doblolarda da devirsiz kullanim erken debriyaj balatasi asinmasina sebep oluyor..pompa omrunu de uzatmak icin devirsiz kullanimdan kacinmalidir..ancak sizin kullandiginiz sekilde 2000dv/dk ve uzerinde 2500-3000dv/dk asilmadan vitesleri yukseltmek idealdir..gereksiz yere 4000dv civarina cikmak sadece yakit tuketimini artirir..maksimum tork genelde 1750-2500dv/dk araliginda uretildigi icin yol ve yuk durumuna gore ideal olan da bu devir araliklaridir..ana baslik icin de adayim sirasiyla;1.2tdi polo,ibiza-1.3mj grande punto



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



443 Mesaj
27 Eylül 2011; 17:48:13 

quote:

Orijinalden alıntı: ffate

quote:

Orijinalden alıntı: Melihdk

PEUGEOT 308 1.6 HDİ 110 HP ŞEHİR İÇİ 4.6> ŞEHİR DIŞI <4.0...2011 model olması motorumun daha açılmadı.

şehir dışı 4,0 litre yakan aracın şehir içinde 4,6 yakması koca bir yalan olur.
şehir içi rakamların hiç bir tutar yanı yok. neye göre ne yakıyor muamma.
kaldıkı şehir dışı bile aracın dolu ve boş olması yolun eğimi, hız gibi faktörlerle
aynı araç için 100 km de 4 litreye kadar fark edebilir.
buna insanların yalanları da eklenince hangi aracın gerçekte ne yaktığı
bilinemez. en doğrusu fabrika verileri olur.
onlar da kesin güvenilir denemez. fransızların ve almanların fabrika verileri gerçeğe en yakın bence.
koreliler ise bu konuda en çakal olanları


aynen katılıyorum yol bilgisayarı falan hikaye bence depoyu doldur ağzına kadar 50 veya 100 km ş.içi dolaş gel aynı pompadan yine depoyu doldur aynı şekilde gerçek yakıt çıkar ortaya hele hiç anlamadığım fabrika verileri ş.içi 100 km 6 lt yakar diyor (örnek albea 1,3 multijet daha buna bir çok model ekleyebilirim ) bazı arkadaşlarda artık uçarakmı gidiyor yoksa arabayı çalıştırmadan ittirerekmi geziyor anlamadım '' benim araba ş.içi 165 kuruş yakıyor '' diyor ozaman motoru yapan mühendisler matematik olarak yanlış hesaplamışlar demekki :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bicer79 -- 27 Eylül 2011; 17:52:10 >


_____________________________



461 Mesaj
27 Eylül 2011; 18:18:35 

getz ?


_____________________________



475 Mesaj
16 Kasım 2011; 11:11:41 

İşte Sınıf Sınıf En Az Yakan 5 Otomobil !
Türkiye’de otomobil sahibi olmak, yüksek bir yıllık yakıt harcaması yapmak demek. Bu yüzden lüks sınıf otomobillerde bile, daha az yakıt tüketen dizel motorlu seçenekler tercih ediliyor. Fakat tüketiciler 1557 versiyonun satışa çıktığı ülkemizde hangi modelin en tutumlu otomobil olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değil. Daha önce tüm segmentlerin en az yakan ilk 5 otomobilini sıralamıştık. Burada da kendi sınıflarının en az yakan ilk 5 otomobilleri sıralandı.

Tüketim her ne kadar sürücüye, trafik yoğunluğuna, yol ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterse de burada yer alan sıralamada, araçların ortalama yakıt tüketimleri esas alındı.
Ortalama tüketim değerleri aynı olan araçlarda ise şehir içi tüketime göre sıralama yapıldı. Fabrika değerleri, Avrupa Birliği’nin 80/1268/EEC Yakıt Tüketim Ana Direktifine bağlı direktiflere uygun olarak yapılan testler sonucunda ortaya çıkmış tüketim değerleridir. Bu da şunu gösterir ki aynı sürücü, aynı hava ve yol şartlarında tüm araçları kullanmış olsa, tüketim değerleri değişebilir, fakat sıralama değişmez.

Auto Info’nun yaptığı araştırmaya göre kendi sınıfında en az yakıt tüketen otomobiller şöyle:

En tutumlu otomobiller: Mini ilk 5

1 Smart Fortwo 0.8
Şehir içi 3.41t, Şehir dışı 3.21t, Karma: 3.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Tüm modellerin birincisi fortwo, mini sınıfının da birincisi.

2C1-1071.4HDi
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.41t,
Karma: 4.1 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Minik olmanın avantajıyla ikizler bu sınıfta da ikinci sıradalar.

3 Citroen C2 1.4 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.71t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Bir diğer PSA modeli C2 de sıralamadaki yerini koruyor.

4 Kia Picanto 1.1 CRDI
Tüketim: Ş.içi 5.41t, Ş.dışı 3.8lt, Karma: 4.4(t- Yakıt Cinsi: Dizel Mini sınıftaki sıralamaya Kia’nın başarılı miniği Picanto da giriyor.

5CitroenCl 1.0
Tüketim: Ş.içi 5.51t, Ş.dışı 4.llt, Karma: 4.61t - Yakıt Cinsi: Benzin PSA modelleri ilk 5 sıralamasına neredeyse kimseyi almayacaklar.

En tutumlu otomobiller: Küçük ilk 5

1 Ford Fiesta 1.4 TDCİ
Tüketim: Şehir içi 5.5lt, Şehir dışı 3.61t, Karma: 4.3lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Tüm otomobiller arasındaki en tutumlu ilk beş Listesinin dördüncüsü olan Fiesta, küçük sınıfın Liderliğini yürütüyor. Türkiye’de en çok tercih edilen filo araçlarının başında gelen
Fiesta, sorunsuzluğu sayesinde ikinci elde küçük sınıfın en değerli modeli olmayı başarıyor.

2 Peugeot 206 1.4 HDI
Tüketim: Şehir içi 5.3lt, Şehir dışı 3.7 lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Sınıfının en çok satan otomobili olarak tarihe geçen 206, aynı motor paylaştığı Ford Fiesta’dan sonra bu sınıfta ikinciliği yakalıyor. Ortalama tüketim değeri Fiesta ile aynı olmasına karşılık şehir içi tüketimindeki küçük farkla ikinci sırayı alıyor.

3 Mitsubishi CoIt 1.5 DI-D
Tüketim: Şehir içi 5.9lt, Şehir dışı 3.7lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Küçük sınıfta tüketim sıralamasına üçüncü sıradan giren otomobil bir Japon, ancak aracın yakıtla ilintili olan motoru yine Avrupa’dan; Mercedes’ten alınan 3 silindirli motor, yakıt tüketimi sıralamasında Mitsubishi’ye küçük sınıfta bir üçüncülük kazandırıyor.

4 Ford Fiesta 1,6 TDCi 5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.2 lt, Ş.dışı 3.9 lt, Karma: 4.4Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford-PSA ortaklığının ortak motoru ve yine Fiesta şehir içi tüketimiyle ortağının önüne geçip dördüncülüğü almış durumda.

5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.71t, Ş.dışı 3.7 lt, Karma: 4.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri HDI motorlar sayesinde her segmentin ilk beşine ağırlığını koyuyor. 1.4 HDI’dan sonra 1.6 motor da zirveye oynuyor.

En tutumlu otomobiller: Alt orta ilk 5

1 Honda Civic 1.4 1-DSi Hibrit
Tüketim: Şehir içi 5.2 lt, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Hibrit Türkiye’de satılan tek hibrit motorlu model olan Civic, haklı olarak kendi sınıfının en başarılı tüketim performansını yakalıyor. Çok sayıda dizel motorlu otomobilin yer aldığı kompakt sınıfta benzinli motora sahip bir otomobilin en iyi tüketim değerine sahip olması, yalnızca hibrit sistemiyle mümkün olabilirdi; bunu da Civic başarıyor.

2 Renault Megane 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Türkiye’nin en çok satan kompakt otomobili Megane, tüketim sıralamasında da dizel motoruyla ikinci sırayı kapmış durumda. Çok satmasındaki etkenlerden biri de zaten bu 80hp’lik başarılı
dizel motoru.

3 Hyundai i30 1.6 CRDi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bu sıralamada güç sonuca etki eden bir faktör olsaydı, Hyundai’nin yeni kompakt hatchbacki i30 kesinlikle ilk sıraya otururdu. Çünkü 115 hp güç, rakiplerine fark atmaya yetecek bir değer.

4 Citroen C4 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.9 lt, Ş.dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri ilk sırayı kapamasa da yine kompakt sınıfta da sıralamaya giriyorlar.

5 Peugeot 307 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 4.2Lt, Ş.dışı 6 lt, Karma: 4.8lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Kuzeni C4 ile aynı motoru paylaşmasına rağmen 307, küçük bir farkla beşinci sırada.

En tutumlu otomobiller: Üst Orta ilk 5

1 Volvo S40 1.6 D
Tüketim: Şehir içi 6.2 lt, Şehir dışı 4.2 lt, Karma: 4.9lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motor, bu kez de orta sınıfın en az tüketenler listesini ele geçirmiş görünüyor. Ford bünyesindeki Volvo, son iki yıldır gösterdiği satış başarısındaki en önemli faktör olan 1.6 dizel motorunu bu ortaklıktan alıyor. Diğer markalardaki motorla aynı olmasına karşın S40’ın birinciliği alması, Volvo’nun mühendislik başarısı.

2 Peugeot 407 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.8 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motoru bu kez de Peugeot’da, 407 modelin de görüyoruz. Kuzeni C5’e göre küçük bir farkla öne çıkan 407 1.6 HDI, Türkiye’de yapılan “Bir depoyla İstanbul-Antalya-İstanbul denemesi”nde tüketim rekoru kırdı.

3 Citroen C5 1.6 HDI
Tüketim: Şehir ici 6,8 lt, Şehir dışı 4.5 lt, Karma: 5.4 lt Yakıt Cinsi: Dizel
Aynı motor bu kez P54 Grubunun bir başka markası olan Citroen’ orta sınıf temsilcisi C5’e üçüncülük kazandırıyor. Bu motor, tıpkı Volvo’da olduğu gibi geçmişte pek ilgi göremeyen Citroen’e önemli satış başarısı getirdi.

4 T. Avensis 2.0 D-4D
Tüketim: Ş.içi 7.1 lt, Ş.dışı 4.6lt, Karma: 5.5lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Toyota Avensis, 2 litrelik motoruyla orta sınıf tüketim sıralamasında dördüncü oldu.

5 Ren. Laguna 1.9 dCi
Tüketim: Ş.içi 7.2Lt, Ş.dışı 4.6Lt, Karma: 5.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir diğer Fransız modeli Renault Laguna’da ilk beş sıralamasında

En tutumlu otomobiller: Üst ilk 5

1 BMW 520D
Tüketim: Şehir içi 7.7 lt, Şehir dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Alman üretici BMW, yalnızca prestijli bir otomobil markası olarak kalmaktan yana görünmüyor. Bavyera aslanı, üst sınıfın en başarılı yakıt performansına sahip 5-Serisi ile sadece duygulara değil, mantığa da hitap ediyor.

2 Skoda SuperB 1.9 TDI
Tüketim: Şehir içi 7.7lt, Şehir dışı 4.61t, Karma: 5.71t - Yakıt Cinsi: Dizel Donanım ve konforuyla üst sınıfa girmeye hak kazanan Skoda Suberb, fazla bir satış performansı gösteremese de dizel motoru sayesinde markayı bu sınıfta temsil etmeyi başarıyor.

3 Mercedes – Benz E220 CDI
Tüketim: Şehir içi 8.6lt, Şehir dışı 5.0 lt Karma: 6.3 1t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sınıfının satış lideri Mercedes E-Serisi, bu başarısını Türkiye’de ağırlıklı bu motoruna borçlu. Patronlar, E-Serisi için ödedikleri yüksek tutarı yakıtla telafi etmeye çalışıyor olabilirler.


4 Saab 9-5 1.9 TID
Tüketim: Ş.içi 8.6lt, Ş.dışı 6.41t, Karma: 6.41t - Yakıt Cinsi: Dizel GM-Fiat ortak üretimi olan dizel motor, Saab için ilk beşe girme başarısı getiriyor.

5 Audi A6 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 8.81t, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.4 1t - Yakıt Cinsi: Dizel İki alman rakibini bu sınıfta A6 ile zorlayan Audi’nin bu başarısının ardında TDI motor var.

--------------- Ekleme ---------------

En tutumlu otomobiller: Lüks ilk 5

1 BMW 730D
Tüketim: Şehir içi 11 .3lt, Şehir dışı 6.4lt, Karma: 8.2lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst sınıfta olduğu gibi lüks sınıfta da liderliği ele almış durumda. 7-Serisi gibi devasa sedanı, 100km’lik mesafede 8.2 litrelik bir yakıt tüketerek götüren bu motora şapka çıkarmak bile az gelir.

2 Mercedes-Benz S320 CDI
Tüketim: Şehir içi 11 .61t, Şehir dışı 6.4 lt, Karma: 8.31t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sıkı rakibi BMW karşısında küçük farkla ikinciliğe düşen Alman Kralı Mercedes, dizel motorun yaratıcısı Almanların bu konuda ne denli başarılı olduğunun da kanıtlarından biri.

3 Audi A8 3.0 TDI
Tüketim: Şehir içi 12.1 lt, Şehir dışı 6.6 lt, Karma: 8.5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Lüks sınıfın tüketim sıralamasında ilk üçü kimseye bırakmayan Almanların üçüncü temsilcisi de Audi’nin amiral gemisi A8. 3 litrelik motoruyla iki memleketlisinin peşinden geliyor.

4 Mercedes-Benz S350
Tüketim: Ş.içi 14.5lt, Ş.dışı 7.71t, Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Mercedes S-Serisi bu kez de S350 benzinli motoruyla sıralamaya giriyor.

5 BMV 730i
Tüketim: Ş.içi 14.6 lt, Ş.dışı 7.5 lt Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Bir diğer benzinli Alman modeli 730i de yine tüketim sıralamasına girmeyi başaranlardan.

En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

1 VW EOS 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

2 Daihatsu Copen 1.3
Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

3 Opel Tigra TwinTop
Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

4 Alfa GT 1.9 JTD
Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

5 Alfa Brera 2.4 JTD
Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.

En tutumlu otomobiller: 4x4 ilk 5

1 Jeep Compass/Patriot 2.0 CRD
Tüketim: Şehir içi 8.31t, Şehir dışı 5.41t, Karma: 6.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Devasa motorlarıyla gerek tüketimde gerekse vergilerde Türk insanını zorlayan Amerikan otomobilleri, çok beğenilmelerine rağmen satış şansı bulamıyor. Ancak Chrysler Grubunun markaları, optimum hacimli dizel motorlarıyla bu genel geçerin dışına çıkıyor. Üstelik burada görüldüğü gibi, SUV segmentinin en az tüketenleri sıralamasında ilk sırayı da alabiliyor.

2 Honda CR-V 2.2 CTDİ
Tüketim: Şehir içi 8.1 lt, Şehir dışı 5.7 lt, Karma: 6.5 lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Honda ürün serisinin tek dizel motoru, Japon üreticisine en az tüketenler listesinde ikinciliği getirdi. Alman ve Fransızların işgal ettiği listelerde yer bulan az sayıdaki Uzakdoğulu otomobilden biri de Honda’nın orta boyuttaki SUV modeli..

3 Toyota Rav4 2.2 D-4D
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Dizel motoru sayesinde en az tüketenler listesinde kendine yer bulan Japonlardan biri de Toyota’nın kompakt SUV’u RAV4. Türkiye’de ÖTV barajını aştığı için çok ilgi görmese de RAV4’ün bu versiyonu, modele Avrupa’nın en çok tercih edilen SUV modeli unvanını kazandırıyor.

4 Nissan Qashqai 1.6 4x2
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.7 lt . Yakıt Cinsi: Benzin
SUV sınıfında benzinli motoruyla listeye girebilen tek model, bir diğer Japon markası olan Nissan’ın Qashqai modeli oldu.

5 BMWX3 2.Od
Tüketim: Ş.içi 8.6 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst ve lüks sınıfta gösterdiği üstün başarıyı yakalayamasa da burada da listeye girmeyi X3 ile başardı.

En tutumlu otomobiller: Küçük MPV ilk 5

1 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi
Tüketim: Şehir içi 6.3Lt, Şehir dışı 4.l lt, Karma: 4.9lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Bir kez daha Ford-PSA ortak yapımı dizel motor sahnede. 1.6 litrelik 110 hp gücündeki bu motor, C-MAX’e en az tüketenler listesinde zirveyi kazandırıyor. Türkiye’de en çok tercih edilen küçük MPV modeli Ford Focus C-MAX, neredeyse tamamen bu motorla satılıyor

2 Renault Scenic 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 6.4 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Renault Megane’a kendi sınıfında ikinciliği getiren motor, bu kez de 100hp’lik versiyonuyla küçük MPV’de aynı yeri Scenic’e kazandırdı.

3 C. Xsara Picasso 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.5 1t, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 5.l lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Picasso’da köklü bir değişim yaşandı, fakat henüz ilk nesil Xsara Picasso listeden kaldırılmadı. 1.6 litrelik 92hp’lik motor, yeni seride 110hp’ye çıkarılmış motora göre daha az güç üretiyor, ama daha düşük yakıt tüketerek ilk beş listesinde kendine yer bulabiliyor.

4 Dacia Logan MCV 1.5 dCi
Tüketim: Ş.içi 6.5Lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
7 kişilik olduğu için MPV sınıfında yer alan Logan MCV de Listeye dördüncü sıradan girmeyi başarıyor.

5 Mercedes B180 CDI
Tüketim: Ş.içi 7.2 lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Piyasaya çıktığından beri Türkiye’de en çok satan MPV modelleri listesinde yer bulan B-Serisi, en az tüketenler listesine de girdi.

En tutumlu otomobiller: Büyük MPV ilk 5

1 Ford S-MAX 2.0 TDC
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford, bir kez daha liste başı olmayı S-MAX ile başarıyor.

2 M. Grandis 2.0 D-ID
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mitsubishi bir başka Alman motoruyla listede ikinci sırada.

3 C. Voyager 3.0 CRD
Tüketim: Ş.içi 11.3 lt, Ş.dışı 6.6 lt, Karma: 8.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in desteğiyle Chrysler bir defa daha listeye giriyor.

4 KIA Carnival 2.9 DSL
Tüketim: Ş.içi 12.3 lt, Ş.dışı 7.0 lt, Karma: 9.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Kia, en küçük modeli Picanto’dan sonra en büyük modeliyle de listede.

5 Mercedes R320 CDI
Tüketim: Ş.içi 12.2 lt, Ş.dışı 7.6 lt, Karma: 9.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in dev MPV modeli R-Serisi de listede yer buldu.

Sadece paylaşım



_____________________________

Yaşamak gecenin tüm karanlığına rağmen, buğulu bir cam üzerine güneşi çizebilmektir.


662 Mesaj
10 Aralık 2011; 22:21:34 

hyundai accent era 1.5 110 ps şehir dışı 4 lt, şehir içi 5.6 lt ben bu tüketimi kendi aracımla bizzat deneyip sonuç aldım....


_____________________________



423 Mesaj
11 Aralık 2011; 1:22:47 

AVEO 1.3 MT Dizel 1248 cc 75 PS/56kW@4000rpm 190Nm@1750-2500rpm 97 g/km Euro V 4.2 lt/100km 3.3 lt/100km 3.7 lt/100km


_____________________________



 
932 Mesaj
11 Aralık 2011; 11:55:38 

Dizellerde bence turbo nun yapısıyla alakalı olarak alt devirlerde aracın tuketimi degisebiliyor. Yukarıda bazı arkadaslar 2000 dd üzerinde vites degisimi ve 2000 ile 2750 devirleri arasında ekonomik surus elde edilebileceğini söylemişler, doğrudur ancak bu sabit geometrili turbo araclar icin bence geçerli. Değişken geometrili turbo araçlarda bu devirleri 500- 600 dd aşağı indirebilmek mümkün. Çünkü değişken geometrili turbo dizel araçlarda daha alt devirlerde de yeterli turbo basıncı sağlanabiliyor, dolayısıyla arac alt devirlerde diğer sabit türbolu araçlara nazaran daha iyi devirlenebiliyor. Haliylede aracı kaldıracak ilerletecek bir güç, tork elde edilebiliyor. Benim aracım mesela 1250 dd dan itibaren aracı sabit hızda yürütebilecek gücü verebiliyor. Tabi bu devirde
Kickdown yapıp daha hızlı bir ivmelenme istenirse arac haliyle boğulacak, kurum yapacak ve Belkide pompayı bozacaktir. Ancak sabit hızlarda uzun yol harici sehir icinde mesela duz ilerlerken 2000 devir ve üzeri devir çevirmek gereksiz. 4.vites te Cruz control ile sabit sehir ici 60km/h hızla ilerlerken, aracım yaklaşık 1450-1500 devir civarı ceviriyor, bu da yol bilgisayarında anlık tüketim olarak 3,2-3,6 litre tüketim gösteriyor. Yani bu sekilde ilerlerken arac kurum yapacak diye birsey soz konusu degil. Ki oyle olsa arac titreme yapar, anlık tüketim fırlar.
Neyse durum bundan ibaret, listede psa motorlu arac olarak Volvo ve Peugeot ekonomik gösterilmiş, bu doğrudur ancak Ford'da aynı motor bı adım ileride tuketebilir zira Bundaki sebep te arac ağırlıkları ve Sanziman oranları gösterilebilir. Ama ekonomik olmasını isterseniz Ford dizel 1,6 tdci de gayet ekonomik olabiliyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2011 ford focus 109 hp tdci. iphone 4, hp compq presario 2,2 ghz dual core


 
876 Mesaj
11 Aralık 2011; 12:10:58 

quote:

Orijinalden alıntı: 038poyraz
Yukarıda bazı arkadaslar 2000 dd üzerinde vites degisimi ve 2000 ile 2750 devirleri arasında ekonomik surus elde edilebileceğini söylemişler, doğrudur ancak bu sabit geometrili turbo araclar icin bence geçerli. Değişken geometrili turbo araçlarda bu devirleri 500- 600 dd aşağı indirebilmek mümkün. Çünkü değişken geometrili turbo dizel araçlarda daha alt devirlerde de yeterli turbo basıncı sağlanabiliyor,

Degisken geometri alt devirlerden ziyade ust devirler icindir. Sabit geometrili motorlarda 2500 rpm'den sonra tork hizla duserken degisken geometri bu dususu bir nebze olsun yavaslatir, bu sayede daha yuksek guc uretilmesini saglar.. Yoksa alt devirler icin degisen pek bir sey yok..


_____________________________



 
932 Mesaj
11 Aralık 2011; 12:28:50 

Teoride dediğiniz doğru ancak bunu aynı iki model aracın, farklı türbolu olanlarını aynı enda test ederseniz ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz. Haa Bu dediğimde aracın yazılımı enjektoru pompası vs den kaynaklanan bir faktörler bütünü de olabilir. Ama dediğim gibi arada fark olduğunu kolayca görebilirsiniz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2011 ford focus 109 hp tdci. iphone 4, hp compq presario 2,2 ghz dual core


1223 Mesaj
11 Aralık 2011; 15:43:01 

en az yakan bluemotionlar ama çok pahalı oldukları için yeni 1.6 tdci lar en iyisi.


_____________________________

Confidence in Motion


 
876 Mesaj
11 Aralık 2011; 21:41:22 

Yakıt tüketimi/performans oranında C segmentinin bence en iyisi Giulietta'da 105'lik haliyle kendine yer bulan 1.6 Multijet-2'ler..


_____________________________



 
16 Mesaj
15 Aralık 2011; 16:36:02 

En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

1 VW EOS 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

2 Daihatsu Copen 1.3
Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

3 Opel Tigra TwinTop
Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

4 Alfa GT 1.9 JTD
Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

5 Alfa Brera 2.4 JTD
Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.



DÜŞÜNEN VARSA ACİL SATIYORUM.
http://www.sahibinden.c...l-tigra-60270389/detay/



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
79 Mesaj
15 Mayıs 2012; 16:54:51 

Benim baktığım araçlarda mini cooper one d
Volvo c 30 d
Arkadasın da dediği gibi 5 l yakmasada alfa gt d
Olarak şekil ama az yakan araçları siralayabilirim


_____________________________



1044 Mesaj
15 Mayıs 2012; 18:31:43 

quote:

Orijinalden alıntı: SHOSTKOVİCH

İşte Sınıf Sınıf En Az Yakan 5 Otomobil !
Türkiye’de otomobil sahibi olmak, yüksek bir yıllık yakıt harcaması yapmak demek. Bu yüzden lüks sınıf otomobillerde bile, daha az yakıt tüketen dizel motorlu seçenekler tercih ediliyor. Fakat tüketiciler 1557 versiyonun satışa çıktığı ülkemizde hangi modelin en tutumlu otomobil olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değil. Daha önce tüm segmentlerin en az yakan ilk 5 otomobilini sıralamıştık. Burada da kendi sınıflarının en az yakan ilk 5 otomobilleri sıralandı.

Tüketim her ne kadar sürücüye, trafik yoğunluğuna, yol ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterse de burada yer alan sıralamada, araçların ortalama yakıt tüketimleri esas alındı.
Ortalama tüketim değerleri aynı olan araçlarda ise şehir içi tüketime göre sıralama yapıldı. Fabrika değerleri, Avrupa Birliği’nin 80/1268/EEC Yakıt Tüketim Ana Direktifine bağlı direktiflere uygun olarak yapılan testler sonucunda ortaya çıkmış tüketim değerleridir. Bu da şunu gösterir ki aynı sürücü, aynı hava ve yol şartlarında tüm araçları kullanmış olsa, tüketim değerleri değişebilir, fakat sıralama değişmez.

Auto Info’nun yaptığı araştırmaya göre kendi sınıfında en az yakıt tüketen otomobiller şöyle:

En tutumlu otomobiller: Mini ilk 5

1 Smart Fortwo 0.8
Şehir içi 3.41t, Şehir dışı 3.21t, Karma: 3.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Tüm modellerin birincisi fortwo, mini sınıfının da birincisi.

2C1-1071.4HDi
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.41t,
Karma: 4.1 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Minik olmanın avantajıyla ikizler bu sınıfta da ikinci sıradalar.

3 Citroen C2 1.4 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.71t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Bir diğer PSA modeli C2 de sıralamadaki yerini koruyor.

4 Kia Picanto 1.1 CRDI
Tüketim: Ş.içi 5.41t, Ş.dışı 3.8lt, Karma: 4.4(t- Yakıt Cinsi: Dizel Mini sınıftaki sıralamaya Kia’nın başarılı miniği Picanto da giriyor.

5CitroenCl 1.0
Tüketim: Ş.içi 5.51t, Ş.dışı 4.llt, Karma: 4.61t - Yakıt Cinsi: Benzin PSA modelleri ilk 5 sıralamasına neredeyse kimseyi almayacaklar.

En tutumlu otomobiller: Küçük ilk 5

1 Ford Fiesta 1.4 TDCİ
Tüketim: Şehir içi 5.5lt, Şehir dışı 3.61t, Karma: 4.3lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Tüm otomobiller arasındaki en tutumlu ilk beş Listesinin dördüncüsü olan Fiesta, küçük sınıfın Liderliğini yürütüyor. Türkiye’de en çok tercih edilen filo araçlarının başında gelen
Fiesta, sorunsuzluğu sayesinde ikinci elde küçük sınıfın en değerli modeli olmayı başarıyor.

2 Peugeot 206 1.4 HDI
Tüketim: Şehir içi 5.3lt, Şehir dışı 3.7 lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Sınıfının en çok satan otomobili olarak tarihe geçen 206, aynı motor paylaştığı Ford Fiesta’dan sonra bu sınıfta ikinciliği yakalıyor. Ortalama tüketim değeri Fiesta ile aynı olmasına karşılık şehir içi tüketimindeki küçük farkla ikinci sırayı alıyor.

3 Mitsubishi CoIt 1.5 DI-D
Tüketim: Şehir içi 5.9lt, Şehir dışı 3.7lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Küçük sınıfta tüketim sıralamasına üçüncü sıradan giren otomobil bir Japon, ancak aracın yakıtla ilintili olan motoru yine Avrupa’dan; Mercedes’ten alınan 3 silindirli motor, yakıt tüketimi sıralamasında Mitsubishi’ye küçük sınıfta bir üçüncülük kazandırıyor.

4 Ford Fiesta 1,6 TDCi 5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.2 lt, Ş.dışı 3.9 lt, Karma: 4.4Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford-PSA ortaklığının ortak motoru ve yine Fiesta şehir içi tüketimiyle ortağının önüne geçip dördüncülüğü almış durumda.

5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.71t, Ş.dışı 3.7 lt, Karma: 4.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri HDI motorlar sayesinde her segmentin ilk beşine ağırlığını koyuyor. 1.4 HDI’dan sonra 1.6 motor da zirveye oynuyor.

En tutumlu otomobiller: Alt orta ilk 5

1 Honda Civic 1.4 1-DSi Hibrit
Tüketim: Şehir içi 5.2 lt, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Hibrit Türkiye’de satılan tek hibrit motorlu model olan Civic, haklı olarak kendi sınıfının en başarılı tüketim performansını yakalıyor. Çok sayıda dizel motorlu otomobilin yer aldığı kompakt sınıfta benzinli motora sahip bir otomobilin en iyi tüketim değerine sahip olması, yalnızca hibrit sistemiyle mümkün olabilirdi; bunu da Civic başarıyor.

2 Renault Megane 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Türkiye’nin en çok satan kompakt otomobili Megane, tüketim sıralamasında da dizel motoruyla ikinci sırayı kapmış durumda. Çok satmasındaki etkenlerden biri de zaten bu 80hp’lik başarılı
dizel motoru.

3 Hyundai i30 1.6 CRDi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bu sıralamada güç sonuca etki eden bir faktör olsaydı, Hyundai’nin yeni kompakt hatchbacki i30 kesinlikle ilk sıraya otururdu. Çünkü 115 hp güç, rakiplerine fark atmaya yetecek bir değer.

4 Citroen C4 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.9 lt, Ş.dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri ilk sırayı kapamasa da yine kompakt sınıfta da sıralamaya giriyorlar.

5 Peugeot 307 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 4.2Lt, Ş.dışı 6 lt, Karma: 4.8lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Kuzeni C4 ile aynı motoru paylaşmasına rağmen 307, küçük bir farkla beşinci sırada.

En tutumlu otomobiller: Üst Orta ilk 5

1 Volvo S40 1.6 D
Tüketim: Şehir içi 6.2 lt, Şehir dışı 4.2 lt, Karma: 4.9lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motor, bu kez de orta sınıfın en az tüketenler listesini ele geçirmiş görünüyor. Ford bünyesindeki Volvo, son iki yıldır gösterdiği satış başarısındaki en önemli faktör olan 1.6 dizel motorunu bu ortaklıktan alıyor. Diğer markalardaki motorla aynı olmasına karşın S40’ın birinciliği alması, Volvo’nun mühendislik başarısı.

2 Peugeot 407 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.8 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motoru bu kez de Peugeot’da, 407 modelin de görüyoruz. Kuzeni C5’e göre küçük bir farkla öne çıkan 407 1.6 HDI, Türkiye’de yapılan “Bir depoyla İstanbul-Antalya-İstanbul denemesi”nde tüketim rekoru kırdı.

3 Citroen C5 1.6 HDI
Tüketim: Şehir ici 6,8 lt, Şehir dışı 4.5 lt, Karma: 5.4 lt Yakıt Cinsi: Dizel
Aynı motor bu kez P54 Grubunun bir başka markası olan Citroen’ orta sınıf temsilcisi C5’e üçüncülük kazandırıyor. Bu motor, tıpkı Volvo’da olduğu gibi geçmişte pek ilgi göremeyen Citroen’e önemli satış başarısı getirdi.

4 T. Avensis 2.0 D-4D
Tüketim: Ş.içi 7.1 lt, Ş.dışı 4.6lt, Karma: 5.5lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Toyota Avensis, 2 litrelik motoruyla orta sınıf tüketim sıralamasında dördüncü oldu.

5 Ren. Laguna 1.9 dCi
Tüketim: Ş.içi 7.2Lt, Ş.dışı 4.6Lt, Karma: 5.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir diğer Fransız modeli Renault Laguna’da ilk beş sıralamasında

En tutumlu otomobiller: Üst ilk 5

1 BMW 520D
Tüketim: Şehir içi 7.7 lt, Şehir dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Alman üretici BMW, yalnızca prestijli bir otomobil markası olarak kalmaktan yana görünmüyor. Bavyera aslanı, üst sınıfın en başarılı yakıt performansına sahip 5-Serisi ile sadece duygulara değil, mantığa da hitap ediyor.

2 Skoda SuperB 1.9 TDI
Tüketim: Şehir içi 7.7lt, Şehir dışı 4.61t, Karma: 5.71t - Yakıt Cinsi: Dizel Donanım ve konforuyla üst sınıfa girmeye hak kazanan Skoda Suberb, fazla bir satış performansı gösteremese de dizel motoru sayesinde markayı bu sınıfta temsil etmeyi başarıyor.

3 Mercedes – Benz E220 CDI
Tüketim: Şehir içi 8.6lt, Şehir dışı 5.0 lt Karma: 6.3 1t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sınıfının satış lideri Mercedes E-Serisi, bu başarısını Türkiye’de ağırlıklı bu motoruna borçlu. Patronlar, E-Serisi için ödedikleri yüksek tutarı yakıtla telafi etmeye çalışıyor olabilirler.


4 Saab 9-5 1.9 TID
Tüketim: Ş.içi 8.6lt, Ş.dışı 6.41t, Karma: 6.41t - Yakıt Cinsi: Dizel GM-Fiat ortak üretimi olan dizel motor, Saab için ilk beşe girme başarısı getiriyor.

5 Audi A6 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 8.81t, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.4 1t - Yakıt Cinsi: Dizel İki alman rakibini bu sınıfta A6 ile zorlayan Audi’nin bu başarısının ardında TDI motor var.

--------------- Ekleme ---------------

En tutumlu otomobiller: Lüks ilk 5

1 BMW 730D
Tüketim: Şehir içi 11 .3lt, Şehir dışı 6.4lt, Karma: 8.2lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst sınıfta olduğu gibi lüks sınıfta da liderliği ele almış durumda. 7-Serisi gibi devasa sedanı, 100km’lik mesafede 8.2 litrelik bir yakıt tüketerek götüren bu motora şapka çıkarmak bile az gelir.

2 Mercedes-Benz S320 CDI
Tüketim: Şehir içi 11 .61t, Şehir dışı 6.4 lt, Karma: 8.31t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sıkı rakibi BMW karşısında küçük farkla ikinciliğe düşen Alman Kralı Mercedes, dizel motorun yaratıcısı Almanların bu konuda ne denli başarılı olduğunun da kanıtlarından biri.

3 Audi A8 3.0 TDI
Tüketim: Şehir içi 12.1 lt, Şehir dışı 6.6 lt, Karma: 8.5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Lüks sınıfın tüketim sıralamasında ilk üçü kimseye bırakmayan Almanların üçüncü temsilcisi de Audi’nin amiral gemisi A8. 3 litrelik motoruyla iki memleketlisinin peşinden geliyor.

4 Mercedes-Benz S350
Tüketim: Ş.içi 14.5lt, Ş.dışı 7.71t, Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Mercedes S-Serisi bu kez de S350 benzinli motoruyla sıralamaya giriyor.

5 BMV 730i
Tüketim: Ş.içi 14.6 lt, Ş.dışı 7.5 lt Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Bir diğer benzinli Alman modeli 730i de yine tüketim sıralamasına girmeyi başaranlardan.

En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

1 VW EOS 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

2 Daihatsu Copen 1.3
Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

3 Opel Tigra TwinTop
Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

4 Alfa GT 1.9 JTD
Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

5 Alfa Brera 2.4 JTD
Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.

En tutumlu otomobiller: 4x4 ilk 5

1 Jeep Compass/Patriot 2.0 CRD
Tüketim: Şehir içi 8.31t, Şehir dışı 5.41t, Karma: 6.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Devasa motorlarıyla gerek tüketimde gerekse vergilerde Türk insanını zorlayan Amerikan otomobilleri, çok beğenilmelerine rağmen satış şansı bulamıyor. Ancak Chrysler Grubunun markaları, optimum hacimli dizel motorlarıyla bu genel geçerin dışına çıkıyor. Üstelik burada görüldüğü gibi, SUV segmentinin en az tüketenleri sıralamasında ilk sırayı da alabiliyor.

2 Honda CR-V 2.2 CTDİ
Tüketim: Şehir içi 8.1 lt, Şehir dışı 5.7 lt, Karma: 6.5 lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Honda ürün serisinin tek dizel motoru, Japon üreticisine en az tüketenler listesinde ikinciliği getirdi. Alman ve Fransızların işgal ettiği listelerde yer bulan az sayıdaki Uzakdoğulu otomobilden biri de Honda’nın orta boyuttaki SUV modeli..

3 Toyota Rav4 2.2 D-4D
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Dizel motoru sayesinde en az tüketenler listesinde kendine yer bulan Japonlardan biri de Toyota’nın kompakt SUV’u RAV4. Türkiye’de ÖTV barajını aştığı için çok ilgi görmese de RAV4’ün bu versiyonu, modele Avrupa’nın en çok tercih edilen SUV modeli unvanını kazandırıyor.

4 Nissan Qashqai 1.6 4x2
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.7 lt . Yakıt Cinsi: Benzin
SUV sınıfında benzinli motoruyla listeye girebilen tek model, bir diğer Japon markası olan Nissan’ın Qashqai modeli oldu.

5 BMWX3 2.Od
Tüketim: Ş.içi 8.6 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst ve lüks sınıfta gösterdiği üstün başarıyı yakalayamasa da burada da listeye girmeyi X3 ile başardı.

En tutumlu otomobiller: Küçük MPV ilk 5

1 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi
Tüketim: Şehir içi 6.3Lt, Şehir dışı 4.l lt, Karma: 4.9lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Bir kez daha Ford-PSA ortak yapımı dizel motor sahnede. 1.6 litrelik 110 hp gücündeki bu motor, C-MAX’e en az tüketenler listesinde zirveyi kazandırıyor. Türkiye’de en çok tercih edilen küçük MPV modeli Ford Focus C-MAX, neredeyse tamamen bu motorla satılıyor

2 Renault Scenic 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 6.4 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Renault Megane’a kendi sınıfında ikinciliği getiren motor, bu kez de 100hp’lik versiyonuyla küçük MPV’de aynı yeri Scenic’e kazandırdı.

3 C. Xsara Picasso 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.5 1t, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 5.l lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Picasso’da köklü bir değişim yaşandı, fakat henüz ilk nesil Xsara Picasso listeden kaldırılmadı. 1.6 litrelik 92hp’lik motor, yeni seride 110hp’ye çıkarılmış motora göre daha az güç üretiyor, ama daha düşük yakıt tüketerek ilk beş listesinde kendine yer bulabiliyor.

4 Dacia Logan MCV 1.5 dCi
Tüketim: Ş.içi 6.5Lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
7 kişilik olduğu için MPV sınıfında yer alan Logan MCV de Listeye dördüncü sıradan girmeyi başarıyor.

5 Mercedes B180 CDI
Tüketim: Ş.içi 7.2 lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Piyasaya çıktığından beri Türkiye’de en çok satan MPV modelleri listesinde yer bulan B-Serisi, en az tüketenler listesine de girdi.

En tutumlu otomobiller: Büyük MPV ilk 5

1 Ford S-MAX 2.0 TDC
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford, bir kez daha liste başı olmayı S-MAX ile başarıyor.

2 M. Grandis 2.0 D-ID
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mitsubishi bir başka Alman motoruyla listede ikinci sırada.

3 C. Voyager 3.0 CRD
Tüketim: Ş.içi 11.3 lt, Ş.dışı 6.6 lt, Karma: 8.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in desteğiyle Chrysler bir defa daha listeye giriyor.

4 KIA Carnival 2.9 DSL
Tüketim: Ş.içi 12.3 lt, Ş.dışı 7.0 lt, Karma: 9.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Kia, en küçük modeli Picanto’dan sonra en büyük modeliyle de listede.

5 Mercedes R320 CDI
Tüketim: Ş.içi 12.2 lt, Ş.dışı 7.6 lt, Karma: 9.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in dev MPV modeli R-Serisi de listede yer buldu.

Sadece paylaşım



bu listede ww den bir tane bile araç yok neden dir?


_____________________________

https://www.facebook.com/AutomobiliLamborghiniIstanbul


1274 Mesaj
15 Mayıs 2012; 18:34:49 

VW Polo
Fiat Albea-Palio-Punto
Renault Clio


_____________________________

Orta Çağ Kişisel Sitem

Çalışma Alanlarım:Selçuklu Tarihi/Hazar Tarihi/Oğuz Tarihi/Bozkır Tarihi

Bu zamana kadar bu cins Türk atlı askeri görülmemişti. Ermeni askerleri onlarla karşılaşınca, onların acayip şekilli yaylı ve kadın gibi uzun saçlı olduklarını gördüler.
Urfalı Mateos'un Selçuklu Askerleri Hakkındaki Notu


3025 Mesaj
15 Mayıs 2012; 18:35:12 

biz benzinli c3 le 4-5 arası yakıoz şehir içi zaten


_____________________________

8 Çekirdek İşlemci (1,6 GHz Dört Çekirdek 1,2 GHz Dört Çekirdek) | 2 Gb Ram | Exynos 5 Octa 5410 | HSDPA 42.2 Mbps | Android 4.2.2 Jelly Bean | 2.600 Mah Li-Ion Battery | MicroSd
5 Inc Full HD Super Amoled Display | 1920 x 1080 Çözünürlük | 441 PPI Pixel Rate | 16 Million Colors | Corning Gorilla Glass 3 | 13 Mp Camera | Advanced Level Sensor's


 
79 Mesaj
15 Mayıs 2012; 22:22:24 


quote:

Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

biz benzinli c3 le 4-5 arası yakıoz şehir içi zaten

Brera da 9 civarı yakıyor sanırım s içnde



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



301 Mesaj
19 Kasım 2012; 17:00:32 

fiesta yazan olmamış doğru düzgün. şu an fiesta 1.6 titanium kullanıyorum Allah nazardan saklasın kokluyor mübarek yakıtı. boş depoya 50 tl lik mazot aldım şehirler arası 100 gidiş 100 geliş 200 km. yol yaptım 1 haftadır da durmadan ş.içi gezdim daha yeni sarı ışık yandı.maşallah diyelim :) yol bilgisayarında ise ş.içi 5 lt. zorlarsam 4.7 yi görüyorum ş.dışı da 4 lt. görüyorum onda da 80-90 arası gidersem 3.8 lere düşüyor ama ben genelde 100-120 arası kullanıyorum. araba boş ve tek kişi oluyor genelde.


_____________________________



 
97 Mesaj
30 Kasım 2012; 14:19:35 

SAYIN ARKADAŞLAR BU KONUYU BİR UZMAN GÖZÜYLE CEVAPLAYIP SİZLERİ AYDINLATMAK İSTERİM..
FABRIKA VERİLERİ, Kİ BUNU ESKİ ÇALIŞTIĞIM SİRKETTE BEN ÖLÇERDİM, NEDC DENİLEN BİR ARAÇ SÜRÜŞ KOŞULUNA GÖRE HESAPLANIYOR. BU TOPLAM 11 KM LİK BİR SÜRÜŞ. BUNU DAHA İYİ ANLANIZ İÇİN AŞAĞIDAKİ ŞEKLE BAKIN ORADA 2 BÖLÜM VAR. 1NCİSİ ŞEHİR İÇİ, ANCİ ŞEHİR DISI, DİKEY EKSENDE HIZI GÖSTERİYOR.YATAY EKSEN ZAMANI. ARAC BU HIZLANMA PROSEDÜRÜNE GÖRE SÜRÜLÜYOR VE BU SÜRÜŞ TÜM AVRUPADA REFERANS SÜRÜŞ KOŞULUDR. BUNA GÖRE HER ARAC AYNI ŞARTLARDA SÜRÜLDÜĞÜ İÇİN SONUÇLAR KIYASLAMALI OLUR...

GELELİM SİZİN KULLANIMIZ İLE BU FABRİKA DEĞERLERİNİN FARKINA, BUNLAR GAYET DOĞAL, ÇÜNKÜ HİÇKİMCE BU SÜRÜŞ KOŞULUNA GÖRE ARACI KULLANAMZ DOLAYISI İLE FARKLI SONUÇLAR ORTAYA ÇIKAR.

YAKIT SARFİYATINI ETKİLEYEN ARAÇ ÜZERİNDE 110 FARKLI PARAMETRE VARDIR. BUNLARI HEPSİNİ ANLATMAYACAĞIM.. FAKAT ANA PARAMETRELER,
1- ARACIN AĞIRLIĞI VE AERODİNAMİK YAPISI
2- SÜRÜŞ KOŞULU- SERT ORTA VE YAVAS KULLANIM.
3- MOTOR VE AKTARMA ORGANLARI UYUMU

BU KONUDA SORUSU OLAN ARKADAŞLAR OLURSA DAH DETAYLI TEKNİK BİLGİ VEREBİLİRİM..



Ekteki dosya (1)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
30 Kasım 2012; 14:22:50 

Hocam kataloglarda 5 litre yazıyor. Yol bilgisayarı 6 litre tuketim gosteriyor. Pompada ölçunce 7 litre çıkıyor. Bu dizel arabalardan uzak durmak gerekli: http://forum.donanimhaber.com/m_68611887/tm.htm


515 Mesaj
30 Kasım 2012; 14:59:51