Şimdi Ara

MMT Şanzıman arızası 9500 TL

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
8.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet sayın arkadaşlar, 2006 yılından bu yana toyota corolla marka d4d ve mmt araçlar kullanıyoruz ailece.
    Kullandığımız araçlar

    2 adet 2006 mmt d4d corolla terra
    2 adet 2007 mmt d4d corolla terra
    1 adet 2011 mmt d4d corolla elegance
    1 adet 2010 mmt d4d corolla elegance

    yukarıdaki araçlardan 3 tanesini 90 bin km yi geçik olarak sattık. sorun olarak,

    1 tanesi garanti süresi bittikten sonra serviste komple şanzıman tamiratı yapıldı ücretsiz olarak.
    3 tanesine ise 1 er kez mmt kalibrasyonu yapıldı ( 5 dk lık bir iş , vites geçişteki vuruntuyu azaltıyor)

    haricinde toyotanın gerek servisi olsun gerek müşteri memnuniyeti odaklı çalışması olsun bizi hep mutlu etmiştir.

    gelelim son olayımıza

    Bayramdan önceki hafta 2011 corolla mmt d4d ile yaklaşık 500 km lik günübirlik bir yolculuk yaptım . 4 kişiyiz camlar hep kapalı , klima hep açık. araba 5. viteste kendi kendine boşa geçip tekrar vitese geçmeye başladı. zaten yıllardır gittiğim servise çok yakın olduğum için hemen servise girdim durumu anlattım , test sürüşü yapılırken artık araç viteslere daha isteksiz geçmeye uyarı sesi vermeye ve titremeye başlamıştı, neyse aracı bıraktım. 1 saat sonra telefon geldi , gidip ne görelim ,

    aracın altında şanzımandan çıkan ve sürekli hareket halinde olan bir kısım var ve muhafazası yok o kısmın , açıkta yani , o kısma bir inşaat teli takılmış sonra o parça sürekli döndüğü için tel iyice sarılmış ve hareketli borunun üzerinde yürümüş ve şanzımanın contasına keçesine kadar gitmiş. keçe kısmını zedelemiş ve yavaş yavaş şanzıman yağının boşalmasına sebep olmuş. sonuç olarak şanzıman yağsız kalmış ve bozulmuş. ender rastlanır bir hadise. çünkü şanzımanın yağ seviyesi ile ilgili olarak toyota corolla modellerinde bir sensör mevcut değil. şanzıman yansa dahi araç uyarı vermiyor :)


    Kısaca toyota ile yaptığım görüşmede bu durumun dış etken sayıldığını ve aracın garanti kapsamına girmediği bilgisini aldım , aynı konu müşteri memnuniyeti çağrı merkezinden de bu şekilde geldi. aracın yapısı bu şekildeymiş , sensör yokmuş ve alttaki hareketli olan kısımların muhafazası mevcut değilmiş.


    Evet bu konuda toyota haklıdır , çünkü dış etkendir, fakat ben yukarıda belirttiğim iki konu üzerinde haklı olduğumu düşünüyorum , çünkü sizin ruhunuz duymadan sakin sakin kullandığınız otomobil aslında şanzımanı yanma seviyesine gelmesine rağmen haberiniz bile olmuyor , ruhunuz duymadan gitmeye devam ediyorsunuz.

    En basit şeyler için bile sensör koyulan araçlarda bu kadar önemli bir parça için de sensör konulmalıydı ve arabanın altına düzgün bir muhafaza yapılmalıydı diye düşünüyorum . aynı mantık ile arabaya hararet göstergesi ve sensörü koymayıp insanların motorlarını yakmasını beklemekten çok farklı görmüyorum bu durumu.

    Sonuç olarak 9500 TL değerindeki faturayı kasko firması ödedi. Fakat uzun senelerdir memnuniyetle kullandığım toyota markasını bir daha satın almayı düşünmediğimi çağrı merkezine bildirdim.







  • klasik otomatik harici vitesler bence sorunlu yada en iyisi manuel vites kullanmak.
  • bizdede garanti kapsamında honda cr-v 2009 model 2.2 ctdi manuel araç var
    yeni bakımdan çıkmıştı araç ist kayseriye giderken şanzıman dağıldı
    servis inceledi honda türkiye fotolarını çekti şanzıman garantiye
    girmedi şanzıman sökülünce içinde yağda varmış ama her nedense
    şanzıman garanti dışı. sonuç 2ay şanzıman bekleyip 10.800tl ödeyip
    aracı aldık. bunların garantilerinin ve servislerini ..... .....!
    mahkemeye verdik sanırım dava 10 15yıl sürer.
    servis garantı kapsamında çok iyi sibop kapağı değişir
  • quote:

    Sonuç olarak 9500 TL değerindeki faturayı kasko firması ödedi.


    Neden kasko ödedi? yani Toyotanın garanti dışı demesine şaşırmadım ama Kaskonun bunu ödemesine şaşırdım
  • ödememesini gerektirecek ne var ki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisyilmaz79

    ödememesini gerektirecek ne var ki ?


    Valla pek bilmem ben ama kaza felan gerekmiyormu ödemesi için.
    Şimdi benim şanzuman durup dururken bozulsa ödermi? Yoksa sizin olayda tel işin içine girdiği içinmi ödedi? Veya sizinkinin daha garantisi geçmediği içinmi ödedi?
    Sanırım ben kasko neyi öder neyi ödemez bilmiyorum
  • Şimdi , yetkili servisin ödememesinin sebebi dış etken , kaskonun ödeme sebebi dış etken . bu araba durduk yere bozulursa kasko bunu ödemez , o zaman garantiden ( eğer devam ediyorsa ) ödenmesi lazım. ama dış etkenden dolayı araç hasar gördüğü için kasko karşılıyor.

    bunun haricinde mesela aracı yarış pistine sokup kaza yaparsan kasko ödemez
    yasal alkol seviyesinin üzerinde kaza yaparsan ödemez
    aracının anahtarını üzerinde bırakıp ekmek almaya girersen ve araç çalınırsa ödemez ( sanırım kasko 2 anahtarıda istiyor çalınma durumunda)
    epey uzun bir listesi var .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıfır araçta DSG Arızası
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • En son kasada piyasaya sürülen YARIM OTOMATİK araçlar TOYOTA için yüz karası oldu....Vites boşa atması kronik sorun olarak ortaya çıkyor..Aynı olayı çok yakın bir akrabam 2 yaşında Corollasında yaşadı. Beykoz TOYOTA Servis garantiden onardı..Garanti süresi içinde olursa insanlar kurtarıyor...Süre geçmiş olursa yanaktan öpücük alıyorlar... Başına bela olacak arabayı neden üretip piyasaya sürersin ? Kendini ve malını rezil edersin ?...Bu araçlar üretim aşamasında yüzlerce testten geçiyor..peki bu kronik sorun ne ? İnsanlar neden eziyete ve soyulmaya mahkum bırakılıyor ? AYIP.... Tek kelimeyle Ayıp.....Saygılarımla..




  • Selam,
    Kaskonuz hangi şirketten? Bu durum için bir kloz varmıydı? Bence bulunmaz bir nimet olmuş sizin için. Sonuçta sigorta şirketlerinin karnesi çok iyi değil, ya da intiba o yönde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.