Şimdi Ara

Alman otomotiv endüstrisi mühendis kıtlığı yaşıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
307
Cevap
7
Favori
29.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Saygın ekonomi yayıncısı Bloomberg'in haberine göre, Alman otomotiv endüstrisinde mühendis kıtlığı yaşanıyor. 2018 yılına kadar dünyanın en büyük otomobil üreticisi olmayı hedefleyen Volkswagen, hibrit ve elektrikli araçlarda pazar lideri olmayı amaçlayan BMW ve iki güçlü rakibinin gerisinde kalmak istemeyen Mercedes-Benz... Dikey büyüme stratejisini benimseyen lider otomobil üreticileri, hedeflerini gerçekleştirebilmek için daha fazla insan gücüne ihtiyaç duyarken, anavatanlarında işe alınabilecek nitelikte yeteri kadar mühendis bulamıyorlar.

     


    Alman otomotiv endüstrisi mühendis kıtlığı yaşıyor


     

    Geçtiğimiz ay Alman Mühendislik Birliği'nden yapılan açıklamaya göre, ülkenin otomotiv endüstrisindeki mühendis ihtiyacı tüm zamanların en yüksek seviyesine tırmanarak 77.000'e ulaşmış durumda. BMW,  i3 ve i8 gibi yeni nesil otomobillerini üreteceği Leipzig fabrikasına 800 yeni personel almayı planlıyor. Bugün yıllık 1.6 milyon olan satış adedini 2020 yılına kadar 2 milyona çıkartmayı hedefleyen BMW, i serisi altında sunacağı otomobiller ile bu hedefine ulaşacağını sık sık dile getirirken, kadrosunu da güçlendirmeyi planlıyor.

     

    Volkswagen'in "dünyayı ele geçirme stratejisi" kapsamında çok daha fazla ihtirasa sahip olan Porsche ise bugün yıllık 100 bin adet civarında olan satışlarını mümkün olan en kısa sürede ikiye katlayarak 200 bin adede çıkartmayı ve bu hedefi doğrultusunda önümüzdeki üç yıl içerisinde kadrosuna, çoğunluğu mühendis olmak üzere  3000 yeni personel katmayı planlıyor. Alman Mühendislik Birliği'nden Willi Fuchs açıklamasında "bu durum (mühendis kıtlığı) yeni otomobillerin araştırma-geliştirme sürecini etkileyen çok ciddi bir problem" diyor.

     

    Mühendislik alanındaki kıtlık maaşlara da yansımış durumda zira oluşan tablonun maaşların artmasına neden olduğu ifade edilirken, bugün Alman otomobil üreticilerinde yönetim seviyesinde çalışan mühendislerin yıllık ortalama 84000 Avro civarında kazandığı ve bu rakamın 2006'dan günümüze %19 oranında arttığı ifade ediliyor. Yaşanan kıtlıkla birlikte otomobil üreticilerinin gözü Almanya dışındaki alternatif ülkelere kaymış durumda. Çin gibi hızlı büyüyen ülkeleri hedef belirleyen üreticiler, aynı zamanda hedef pazar olan bu ülkelerden mühendis alarak ülke pazarlarını yakından tanımayı da hedefliyorlar. 

     


    Alman otomotiv endüstrisi mühendis kıtlığı yaşıyor


     

    Porsche personel şefi Thomas Edig konuyla ilgili olarak, "Üreticiler, Çin, Hindistan ve diğer büyüyen marketlerde yetenek yarışı yapıyor. Biz de Çin ve Hindistan'dan işe alım yapmak istiyoruz çünkü onların uzmanlığına ihtiyaç duyuyor ve onların pazarlarını anlamak istiyoruz." dedi. Almanya için yaşlanmakta olan nüfusun gelecekte sıkıntı yaratabileceği çok uzun süredir konuşulmakta ki bu haberden de görülebileceği üzere etkileri şimdiden hissedilmeye başlanmış durumda. Bir zamanlar ülkemizden çok sayıda vasıfsız işçi alan Almanya, şimdi ise küresel markaları aracılığı ileyetenekli mühendis avına çıkmış durumda. 







  • Hangi branş mühendislik kıtlığı var daha çok ?
  • 2.tercihte boş olursa gazi otomotiv yazsammı diye düşünüyordum vazgeçmiştim yeniden kafam karıstı
  • Derhal almanca öğrenmem lazım.
  • ÇABUK OTOMOTİV PUANLARINI YAZIN BANA! AYDA 7000 AVRO NE DEMEK ABİCİM?
  • Beklesinler, geliyorum
  • @.GalataSaray., benim bildiğim kadarıyla otomobil üreticilerinin mühendislik kadroularında en büyük pay malzeme mühendisliğine ait ama yanlış ta biliyor olabilirim.
  • Seneyi beklesinler ben gelirim üstelik anadilim almanca =)
  • ne mühendisiymiş? ben bilgisayarı seçmiştim çoktan ama...
  • Makine mühendisliği kazandım sevindim tekliflere açığım ayrıca öyle 8400(yuh oğlu yuh,yuh evladı yuh 84000 yazıyormuş 8400 değil yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh) avro da gerekmez 6000(84000'i duyunca alt sınırımı biraz yükselttim 60000 yuroya çalışırım) avroya razıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GusFring -- 30 Ağustos 2011; 18:29:38 >
  • Bizde de zibil gibi mühendis var ama iş yok
  • Çevre mühendisi lazımsa hazırlıyorum bavulu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GusFring

    Makine mühendisliği kazandım sevindim tekliflere açığım ayrıca öyle 8400(yuh oğlu yuh,yuh evladı yuh 84000 yazıyormuş 8400 değil yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh) avro da gerekmez 6000(84000'i duyunca alt sınırımı biraz yükselttim 60000 yuroya çalışırım) avroya razıyım


    he onlar da seni bekliyor Gus Fring gelsin de alalım işe hemen diye...

    bu arada yakalanman an meselesi, hank amca ayıktı.
  • Bizde iş de yok, mühendis de. Mühendislik okuyanların %90'ına sesleniyorum : Kendinizi kandırmayın
  • Darısı basımıza ne diyelim. Bizde maalesef, arz talepten fazla.
  • benim 4 sene önce girdiğim bölüme şimdi benim girdiğim sıralamın 4 katı olan adam giriyo bu kadar kontenjan fazla olursa bu kadar kişi nasıl iş bulcak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4hm3t.#


    quote:

    Orijinalden alıntı: GusFring

    Makine mühendisliği kazandım sevindim tekliflere açığım ayrıca öyle 8400(yuh oğlu yuh,yuh evladı yuh 84000 yazıyormuş 8400 değil yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh) avro da gerekmez 6000(84000'i duyunca alt sınırımı biraz yükselttim 60000 yuroya çalışırım) avroya razıyım


    he onlar da seni bekliyor Gus Fring gelsin de alalım işe hemen diye...

    bu arada yakalanman an meselesi, hank amca ayıktı.


    abi ben bir uyuşturucu baronu olabilirim ama gerçekten bu işlerden bıktım dediğin gibi hank de ayaklandı yakalanmam an meselesi kartelde yakamda artık helal para kazanmak istiyorum onun için geçen yıl tehe albekörki(artık nasıl yazılıyorsa)den ankaraya geldim lys için




  • Şartlarını sağlıyabilenler bence kaçırmasınlar, biraz para yüzü görürler ve en önemlisi de mühendislik mesleğini öğrenirler.
    Böyle şartlar kolay oluşmaz. Benzer bir durum 1-2 senedir, ve sanırım önümüzdeki uzun yıllar boyunca ABD'de Kalp-Damar Cerrahları için var. Ellerinde yeterince Cerrah yok ve çok açıkları var ve Türkiye dahil doktor ithal ediyorlar bu alanda.
  • Mühendis ihtiyacı yaşıyor olabilirler ama beklentileri doğrultusundaki mühendis sayısı kaç tanedir acaba dünyada?
    Taze mezuna ya da kendini geliştirememiş mühendislere Almanca biliyorlar diye buyurun gelin demezler sanırım.

    İşte kendini geliştirmişlik ölçütü nedir ki sıkıntı yaşanıyor acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 30 Ağustos 2011; 18:47:37 >
  • Krizden en iyi çıkan Almanya tabii otomobil ve Makina endüstrisinin sağlam olduğundan kaynaklanıyor.
    Yukarda senelik kazanç büyük şirketlerde kazanmak mümkün, son zamanlar Polanya, Çek cumhuriyetinden gelen mühendislerde var hatta 1. Mayısdan sonra almanyada çalışma müsadesi alabiliyorlar. Maalesef orda yaşayan türklerden yüksek tahsil yapanlar az sayılır yoksa okulu bitirmişlere her zaman iş imkanı vardır.
    Hatta son zamanlar Türkiyedeki şirketler almanyada okulu bitirmişleri tercih ediyorlar, nede olsa en azı 3-4 Lisan biliyorlar (Türkçe hariç ) ve ezbere okumuyorlar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.