Şimdi Ara

Mercedes C serisinde 1.6 motora dönüş + 1.6 Dizel?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
8.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye, lüks Alman markası Mercedes'in otomobil satışlarında son 3 yıldır Avrupa'nın en hızlı büyüyen ülkesi seçildi. Bu yıl 15 bini binek olmak üzere 35 bine yakın araç satmayı hedefleyen şirketin bir iki yıl sonrası için de iddialı planları var. Vergi avantajlı küçük bir dizel motor ve yeni küçük hafif ticarî araçla birlikte Türkiye, satışlarda Mercedes dünyasında birinci lige çıkacak.

    Dövizdeki hızlı yükseliş birçok otomotiv şirketini tedirgin ederken Alman otomobil üreticisi Mercedes bu ortamda Türkiye'de yeni rekor hedeflerini açıkladı. "Lüks otomobil kur dalgalanmalarında ve krizde diğerlerine göre daha az etkileniyor." diyen Mercedes Benz Türk Satış ve Pazarlama Direktörü Süer Sülün, Euro'nun 2,5 liranın üzerindeki değerine rağmen 15 bin adetlik otomobil satış hedefine ulaşarak 2008 yılından beri devam eden hızlı çıkışı sürdüreceklerini söyledi. Kamyon ve otobüste de tarihteki en iyi rakamları yakaladıklarını dile getiren Sülün, yıl sonunda toplam 35 binlik bir satışa ulaşacaklarını belirtti. Süer Sülün, Daimler'in geliştirdiği yeni küçük dizel motor ve küçük hafif ticari araçla birlikte birkaç yıl içinde Türkiye'de 60 binin üzerinde satış rakamlarına imza atılabileceğini ifade etti. Mercedes'in Avrupa'da son üç yıldır en hızlı büyüyen ülkesinin Türkiye olduğunu anlatan Sülün, "Yılın ilk yarısında yüzde 35 büyüme hızıyla Rusya dışındaki Avrupa ülkeleri içinde ilk sıradayız. Bize en yakın büyüme hızı yüzde 22 ile Hollanda'da oldu. Dünyada büyüme hızında ilk beşteyiz. Satış adetlerinde Avrupa'da 12'nci sıradaydık, 6'ncılığa çıktık." dedi. Süer Sülün, kısa bir süre önce Aksaray kamyon fabrikasının 25. yıldönümü kutlamaları için Türkiye'ye gelen ve dünyadaki 150 tepe yöneticisiyle İstanbul'da buluşan Daimler (Mercedes) Başkanı Dr. Dieter Zetcshe'nin de Türkiye'nin gösterdiği performanstan övgüyle bahsettiğini belirtti. Ağır vasıtada Daimler'in gözdesiyiz Mercedes Benz Türk, 2008'de 4 bin 600, 2009'da 9 bin 700, 2010'da 12 bin 300, bu yılın ilk 7 ayında ise 6 bin 754 adet binek otomobil sattı. Binek satışlarında C serisinin lokomotif olduğunu belirten Süer Sülün, bu modelin yılbaşından itibaren 1.8 litre benzinli motorla ithal edildiğini, ağustos ayı itibarıyla yine eskiden olduğu gibi vergi avantajlı 1.6 litre motorlu C serisinin satışına başladıklarını söyledi.

    Kamyon ve otobüs pazarının ekonomi ve özellikle sınır ticaretindeki canlılığa paralel çok iyi gittiğini söyleyen Mercedes Benz Türk Direktörü, kamyon satışının 17 bin 500 adetle binek otomobili de geride bırakacağını, yaklaşık bin adetlik otobüs ve 4 binin üzerinde hafif ticarî araç satışı gerçekleşeceğini kaydetti. "Daimler içinde çok hızlı büyüyoruz, ağır vasıtada stratejik bir ülkeyiz. Mercedes'te 6 ton üstü kamyonda dünyada üçüncü büyük pazar olan Türkiye, pazar payında ise yüzde 35'le Almanya'yla başa baş durumda. Otobüste Avrupa'nın en büyüğüyüz. 6 ton üzeri kamyonda Türkiye toplam üretiminin yüzde 60'ını, şehirlerarası otobüste üretimin yüzde 50'sini Mercedes-Benz Türk karşılıyor." dedi. Hoşdere fabrikasında üretilen otobüslerin yüzde 80'ini ihraç ettiklerini söyleyen Sülün, 2011'de 3 bin 200 adetlik üretime ulaşacaklarını, yurtdışına 2 bin 500 otobüs ihraç edeceklerini söyledi. Süer Sülün, ağır kamyon tarafında uzatılmış çift vardiya ile 20 bin adetlik üretimi zorlayacaklarını belirterek, "Aksaray fabrikasının kapasitesi 17 bin 300. Ancak iç pazar ürün yetiştirmekte zorlanıyoruz. İhracata sadece 3 bin adetlik kamyon ayırabiliyoruz. Zaten ihracat kamyon versek, ithalat artmış olacak." dedi. Mercedes-Benz Türk, geçen yılın bir miktar üzerine çıkararak 550 milyon dolar ihracat gerçekleştirecek. Mercedes, minibüs pazarına göz dikti Lüks otomobilde olduğu kadar ticarî araçta da öne çıkan Mercedes, özel üretim minibüslerle Taksim-Sarıyer hattına girdi. Şirket, 1 yıllık çalışma sonucunda hafif ticarî aracı Sprinter'ı dolmuşa çevirerek, minibüsçülerin beğenisine sundu. Böylece minibüste yılların markası Otokar'a rakip oldu. 4 bin adetlik minibüs pazarından pay almak için dolmuş geliştirdiklerini söyleyen Süer Sülün, "14+1 oturma kapasiteli Sprinter'ı minibüs hattında kullanılması için şoförlerle bir araya geldik. 40 tane araçta olmazsa olmazları var. Bunların başında o meşhur 'tıs' sesini çıkaran kapılar geliyor. Kapıların bozulmasına karşın çift düğmeli olması gerekiyor. Normal Sprinter'a göre camların genişliği daha büyük olmalıydı. Yolcunun nerede ineceğini görmesi için ön camın arkaya doğru devamını da açtık. Üstteki camlar yana doğru açıldı." dedi. 30 adet minibüsü bayilere gönderdiklerini belirten Sülün, İstanbul, Ankara ve İzmir'deki dolmuş hatlarına araç satmak istediklerini kaydetti. 'Doblo'ya rakip yeni ticarîmiz 10 bin satar' Mercedes, Türkiye'de ciddi satış rakamlarına ulaşan Doblo sınıfı bir araç için kolları sıvadı. Renault-Nissan ile bu alanda işbirliği imzalayan şirketin yeni modeli 2012-2013 yıllarında yola çıkarması bekleniyor. Bu model için en büyük pazarlardan biri Türkiye olacak. Süer Sülün, üretilecek aracın Doblo sınıfında Vito'nun küçüğü olacağını ancak lüks kavramından vazgeçilmeyeceğini ve fiyatlandırmanın da buna göre yapılacağını söyledi. "Türkiye, Fransa'dan sonra Avrupa'nın ikinci büyük hafif ticarî araç pazarı. Bu da iştah kabartıyor." diyen Sülün, bu araçtan Türkiye'de yılda 10 bin adet satmayı planladıklarını kaydetti.

    Mercedes öte yandan A, B ve C serisi için 1.6 litre altında dizel motor geliştirmeye çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sobriquet -- 23 Ağustos 2011; 1:32:55 >







  • Lüks otomobil üreticilerinin motorlarda down-sizing modasına ayak uydurması artık çağımızın gereği.

    İnsanlar artık çevreye daha duyarlı,ekonomik düşünmeye daha yatkın ve yüksek performanslı araçlara eskisi gibi ilgi duymuyorlar.

    BMW 1.6 motoru D segmenti araca 10 yıl önce koydu.Audi'de benzer zamanda 1.6 motoru A4'te sunuyordu.Hatta Audi 1.8 benzinli motoru E segmenti A6 yine yıllarca sunmuştu.Aslında bu akım zamanında başladı ama ömrü uzun sürmedi.Mercedes 1.6 motoru2-3 sene önce D segmentinde kullanınca oluşan satış rakamları müşterinin aradığının bu olduğunu teyit etti..Son olarak Volvo -ki 2010 yılına kadar D segmentinde sunduğu en düşük motor 2.0T 180-HP- dayanamadı ve down-sizing modasına uydu.Burada bir tek direnmeye çalışan Jaguar dı ki oda düşük hacimli motorlu araçlar üreteceğini 1-2 ay önce duyurdu.

    D segmentindeki premium araçlarda lüksün tanımı yüksek hacimli motor olmaktan çıktı.1.6D Volvo S60 olabiliyorsa eğer 3 seriside,C seriside veya A4 bu konulara eğilebilir demektir.

    Ben asıl E segmenti araçlardada yakın zamanda bu işin moda olacağını düşünüyorum.Dizel motor olmasada 1.6 benzinli yüksek performanslı araçlar sunulabilir.Şu anki teknoloji 1.6 benzinli aşırı beslemeli motorlarda 2.0 benzinli motor performansının neredeyse aynısının sunulmasına olanak veriyor.Hatta Volvo S80 ve SAAB 9-5'te bu motorlar sunuluyor.




  • lüksü sadece zenginlere satarak gelebilecekleri sınırı gördüler. daha geniş bir müşteri çevresine yayılabilmek adına bunu yapmaları gerekiyordu. buradaki potansiyeli gördülerki 1.6 dizel vs. düşünebiliyorlar artık. kanaatimce 1.6 dizel satış patlaması yapar. çünkü insanlar satınalma maliyetinden ziyade kullanma maliyetini önemsiyorlar.
  • 1.6 motor seceneğinin türkiye ötv oranının 1600 cc den sonra artması sebebiyle ön plana cıktıgını dusunuyorum , diğer ülkelerde mercedes alan bir kisi 1600 cc yi neden tercih etsin ki ????
  • 1.6 D tasarım yada düşünce safhasındadır.
    Bayii 1600 benzinli konusunda bie tatminkar cevap veremiyor..
    Örnek mi?
    Yeni gelecek 1600 benzinliler de motorda iyilieştirme olacak mı?
    7 mi eski 5 vites li mi olacak?
    Fiyat ne olacak?
    Net cevap veremiyorlar.
    Araba var mı?
    -Şuan elimizde yok.1800 benzinlilerden var demekteler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hida -- 9 Eylül 2011; 14:52:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filkete

    1.6 motor seceneğinin türkiye ötv oranının 1600 cc den sonra artması sebebiyle ön plana cıktıgını dusunuyorum , diğer ülkelerde mercedes alan bir kisi 1600 cc yi neden tercih etsin ki ????


    bence motor hacmının dusmesının turkıyeyle alakalı oldugunu dusunmuyorum..yenı egzos normları ıle bırlıkte fırmalar butun dunyada motor hacımlerını dusuruyorlar..ınsanların gozunde pahalı araclar buyuk motorlu olur gıbı bır onyargı var ama bence bız gecıs donemındeyız..yeterlı performans olduktan sonra bence ınsanlar bu hacımlere alısınca mersedesın yada bmwnın motor hacmının cok fazla onemı olmayacaktır..sonucta bu markaların hem goze hem kulaga hıtap guclu model aracları ıllakı olacaktır..
  • işalah olmaz öyle bişe. Piyasa zaten mercedes kaynıo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    işalah olmaz öyle bişe. Piyasa zaten mercedes kaynıo


    ıyı de zaten adamların butun bu cabaları daha cok arac satabılmek ıcın..sorun nerde tam anlayamadım :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    işalah olmaz öyle bişe. Piyasa zaten mercedes kaynıo


    ıyı de zaten adamların butun bu cabaları daha cok arac satabılmek ıcın..sorun nerde tam anlayamadım :S


    sorun sanırım herkesin mercedes sahibi olmasında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lahit


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    işalah olmaz öyle bişe. Piyasa zaten mercedes kaynıo


    ıyı de zaten adamların butun bu cabaları daha cok arac satabılmek ıcın..sorun nerde tam anlayamadım :S


    sorun sanırım herkesin mercedes sahibi olmasında...


    aynen arabanın esprisi kalmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool


    quote:

    Orijinalden alıntı: lahit


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    işalah olmaz öyle bişe. Piyasa zaten mercedes kaynıo


    ıyı de zaten adamların butun bu cabaları daha cok arac satabılmek ıcın..sorun nerde tam anlayamadım :S


    sorun sanırım herkesin mercedes sahibi olmasında...


    aynen arabanın esprisi kalmıyor


    arabanın esprısı olması ne demek?
    500.000-1.000.000tl cıvarı arac alırsanız az karsılasırsınız :)




  • Serhat kardes hala anlamadı neyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    Serhat kardes hala anlamadı neyse


    ben mersedes c serısının cok satılmasını nıcın ıstemedıgınızı anlamadım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    Serhat kardes hala anlamadı neyse


    ben mersedes c serısının cok satılmasını nıcın ıstemedıgınızı anlamadım?


    Sen gittiğin bir mekanda senin üstündeki kıyafetin aynısını giyen 5-6 kişi daha görünce rahatsız olmaz mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diroix


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    Serhat kardes hala anlamadı neyse


    ben mersedes c serısının cok satılmasını nıcın ıstemedıgınızı anlamadım?


    Sen gittiğin bir mekanda senin üstündeki kıyafetin aynısını giyen 5-6 kişi daha görünce rahatsız olmaz mısın?


    aynen katılıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lahit


    quote:

    Orijinalden alıntı: diroix


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    Serhat kardes hala anlamadı neyse


    ben mersedes c serısının cok satılmasını nıcın ıstemedıgınızı anlamadım?


    Sen gittiğin bir mekanda senin üstündeki kıyafetin aynısını giyen 5-6 kişi daha görünce rahatsız olmaz mısın?


    aynen katılıyorum...


    otomobıl konusunun kıyafetle emsallendırılmesı sacma olmus cok alakasız bence..
    bu bıraz benden baska kımse alamasın neden ınsanlar bu kadar mersedes c alabılıyor keske daha az ınsan mersedes alabılse gıbı olmus..
    sonucta mersedes c yı sız hangı dusunceyle alıyorsanız dıger tercıh edenlerde o sebebten tercıh edıyor olabılır..
    bu durumdan memnun deılsenız daha pahalı araclar alarak sahıp oldugunuz aracla daha az karsılasmayı saglayabılırsınız :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: lahit


    quote:

    Orijinalden alıntı: diroix


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhat:_19


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    Serhat kardes hala anlamadı neyse


    ben mersedes c serısının cok satılmasını nıcın ıstemedıgınızı anlamadım?


    Sen gittiğin bir mekanda senin üstündeki kıyafetin aynısını giyen 5-6 kişi daha görünce rahatsız olmaz mısın?


    aynen katılıyorum...


    otomobıl konusunun kıyafetle emsallendırılmesı sacma olmus cok alakasız bence..
    bu bıraz benden baska kımse alamasın neden ınsanlar bu kadar mersedes c alabılıyor keske daha az ınsan mersedes alabılse gıbı olmus..
    sonucta mersedes c yı sız hangı dusunceyle alıyorsanız dıger tercıh edenlerde o sebebten tercıh edıyor olabılır..
    bu durumdan memnun deılsenız daha pahalı araclar alarak sahıp oldugunuz aracla daha az karsılasmayı saglayabılırsınız :)


    +1




  • Dostumuz hala idrak edemedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolcool

    Dostumuz hala idrak edemedi


    inankı dostum ıdrak edemedım noktayı cok merak edıyorum..acıklarsan cok sevınırım :)
    cvplarını beklıyorum..saygılar..
  • tamamiyle ergenlikle alakalı, sonra anlarsın
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.