- x
^^Bir Araba İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir^^
52 Cevap26836 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
3709 Mesaj
26 Aralık 2005; 16:48:12 

Selam arkadaşlar diyewlim ki bir arab alıcaz.Hatta baştan modifiye etmeye beğilliyiz,sizce 2.el mi yoksa yinede sıfır mı almak lazım.
Hadi diyelim 2.el aldık yada sıfır,ilk başta modifye ye nerden başlarsınız hem performans hemde body kit açısından???
Genellikle egzatrik mil+egzost,hava filtresinden başlayın diyolar siz ne dersiniz???

Doyurucu cevaplar yazarsanız sevinirim?


_____________________________

www.aspetmanukyan.com ---> Web ve grafik tasarımı yapılır.Eğitimi verilir...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 17:30:37 

Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

9- ön arka tampon spoylerleri,,,

10- Turbo motorlara intercooler vs...

11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 26 Aralık 2005 18:08:35 >


328 Mesaj
26 Aralık 2005; 17:42:46 

süpersin...helal olsun...
emek sarfetmişsin...

peki bu modifikasyonları ruhsata işletmek zorunda mısın ya da yasal olarak yapman gereken şeyler nelerdir?


_____________________________

*Eğer başkalarını aşağı görmeseydik başkalarının yüksekten bakmalarından yakınmazdık.
*Hiç bir zaman çıktığın kapıyı hızla çarpma, geri dönmek isteyebilirsin.
*Açlıktan ölmek üzere olan bir köpeği kurtarınız, sizi ısırmayacaktır. İnsan ile köpek arasındaki başlıca fark budur.
*Hayat yokuşunu tırmanırken rastladığımız kimselere iyi davranalım, çünkü inişte yine onlara rastlayacağız.
*Kalp denize benzer; fırtınaları, sakin zamanları ve taşkınlıkları vardır, bazen de derinliklerinde değerli bir inci gizlidir.
*Akıllı insanlar istedikleri şeyi öğrenirler, orta insanlar başkalarının gerekli gördüğü şeyi öğrenirler.
*Life shows what is what in deed...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 18:00:31 

Ben işletmeyi düşünmüyorum ,,, spoylerler abartı olmazsa , polisin yanından geçerkende boşa atarsak sorun olmaz sanırım..
Araç üzerinde yapılan her türlü mekanik değişikliğin kayıt zorunluluğu var ama sanırım mod zaten yasal değil. ama bu işlemleri kimse önemsemez.. cam filmi yada abartı son susturucu , krom kaplamalar vs yoksa sorun yok..
quote:

Orjinalden alıntı: destroil

süpersin...helal olsun...
emek sarfetmişsin...

peki bu modifikasyonları ruhsata işletmek zorunda mısın ya da yasal olarak yapman gereken şeyler nelerdir?



525 Mesaj
26 Aralık 2005; 18:00:52 

ohooo bunların hepsini ruhsata işletirsen eline ruhsat gibi ikitane daha kağıt vermeleri gerekir.


_____________________________

Te@m Technic@lAUDI A3 SPORTBACK BOOSE MUSİC TECHNOLOGY/http://s5.bitefight.net/c.php?uid=33542

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 18:51:33 

volvo s40 t4 ün bagajı 415 lt sanırım ruhsatı anca alır :)))
quote:

Orjinalden alıntı: ART

ohooo bunların hepsini ruhsata işletirsen eline ruhsat gibi ikitane daha kağıt vermeleri gerekir.



 
6252 Mesaj
26 Aralık 2005; 18:52:49 


quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla

Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

9- ön arka tampon spoylerleri,,,

10- Turbo motorlara intercooler vs...

11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..


tez gibi oldu yaff

eline sağlık çok açıklayıcı ve mantıklı



_____________________________



1161 Mesaj
26 Aralık 2005; 19:19:10 


quote:

Orjinalden alıntı: mRcOLL




tez gibi oldu yaff

eline sağlık çok açıklayıcı ve mantıklı




Hocam Doktoran bende


_____________________________

Dünyadaki en büyük güç sözdür ve keLimelerin çözemeyeceği sorun yoktur...


1182 Mesaj
26 Aralık 2005; 21:20:03 

quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla

Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

9- ön arka tampon spoylerleri,,,

10- Turbo motorlara intercooler vs...

11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..


Şiir gibi yazmıssın valla tesekkur ederiz.Mod yapmayacak adama mod yaptırır bu yazı.
Ya aklıma bi fikir geldi.Şimd bizde bi tane 98 model Avensis var.Bunun için guzel seyler dusunuyorum fakat bilgim yok.Burada sohbet ortamında bu arabaya neler yapılır nasıl yapılır tartışabilirmiyiz.
Hani bi topic var ya "BİZ ARABA YAPIYORUZ" diye buda "BİZ MOD YAPIYORUZ" olsun.Olmazmı?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 22:08:45 

Bana teşekkürlerini ileten tüm arkadaşlara ben teşekkür ederim.. Tuning hakkında bende yeni yeni incalamaya öğrenmeye başladım , öğrendiklerimi paylaşacağım. Tuning çok zevkli bir şey. aracınızın kişiselleştirilmesi bence çok güzel. Seri üretim bir araca binmek sıradanken , altınızdaki makineyi modladığınızda o artık sadece sizde var ve sizin istediğiniz gibi şekillenmiş durumda....

Topic'in gidişatını açan kişi belirler ama bencede mod için tavsiyelerin olduğu ve insanların sadece bunun için girdiği bir topic olmalı.. Donanım haber forumlarının bu bölümünün en eksik kalan yanı tuning...

Avensis için biraz bilgi verirmisin, Motor ??? beygir ??? tork ??? donanım ??? kaç km de ??? otomatik mi manuel mi ???



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 26 Aralık 2005 22:11:09 >


1182 Mesaj
26 Aralık 2005; 22:43:10 

Dogru eğer topici acan arkadas eger istemezse yeni topic acalım.
Avensis in özellikleri:
1998 Model
2.0 Lt Motor
1998 cc
145 beygir
200.000 Km
Manuel vites
Renk:Metalik Gri
Arabaya sonradan eklenen hiçbirşey yok.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 23:04:51 

Aracınız atmosferik basınçlı bir motora sahip olduğundan

performans hava filtresi + chip tuning + egzoz modifikasyonu ile toplam 14 bg gibi düşük bir bg artışı ve toplam 15-20 nm gibi bir tork artışı yaşayacak. bence deymez... Aracınıza turbo uygulamakta oldukça maliyetli sadece turbonun kdv dahil fiyatı 5000 euro civarında.. Bir sürü sorun çıkarır montaj vs. Ben sizin yerinizde olsam bu aracı modlamazdım , şu anda 2. el ölü durumda ve bu aracı elinizden çıkarsanız bile çok komik fiyatalra çıkıcak 10-11 milyar..
En iyisi dokunmamak bence ,, tabi benim kendi fikrim.. Mod istiyorsanız 2. el bir subaru impreza veya volvo s40 t4 önerebilirim..

2000 model bir s40 t4 ün fiyatı 19 milyar,, full modla 29 milyara 390 nm torka sahip 242 hp güce sahip bir araca sahip olabilirsiniz..

Yada direk 35 milyara subaru impreza 2.0 wrx turbo awd alabilirsiniz. Ve modlayabilirsiniz.. Subarunun her türlü modifikasyon kiti ülkemizde satılıyor...

Ben s40 t4 ü tercih ettim.. temiz bulamazsam s 40 2.0T Modalayacağım..

dediğim gibi bence avensise mod kasmayın...
quote:

Orjinalden alıntı: fatihhk

Dogru eğer topici acan arkadas eger istemezse yeni topic acalım.
Avensis in özellikleri:
1998 Model
2.0 Lt Motor
1998 cc
145 beygir
200.000 Km
Manuel vites
Renk:Metalik Gri
Arabaya sonradan eklenen hiçbirşey yok.



 
3709 Mesaj
26 Aralık 2005; 23:13:21 

quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla




Usta sizin garak nerde,bir ara gelip arabayı modifiye edelim

Abi sağolasın herşeyi güzel anlatmışsın.
Bİr kaç sorum daha var.
1-Egzantrik mil ne işe yarar değiştirirsek ne kadar performans değişir.
2-Motordan çıkan bir boru var egzozu dışarı atıyor headers deniliyor galiba bunu değiştirirsek ne kadar performans değişir birde pağlı imiş...
3-Birde vitesi kısatmak denilen bir hadise var onu bende bilmiyorum sadece duydum,vites geçişlerindeki kemiklenmeyi azaltıp vites geçişlerini hızlandırıyomuş
4-Bİrde hep videolarda izliyoruz adamlar modifiye ediyolar arazı tam dinometrede motoru patlatıyolar nedendir acep,turbo basıncımı fazla geliyor???


_____________________________

www.aspetmanukyan.com ---> Web ve grafik tasarımı yapılır.Eğitimi verilir...


9576 Mesaj
26 Aralık 2005; 23:16:36 

bizim hondaya da ufak bi chip tuning dereceli egzantirig düşünüoz babamla ama vites max kaç tork kaldırır acaba


_____________________________



1182 Mesaj
26 Aralık 2005; 23:29:37 

quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla

Aracınız atmosferik basınçlı bir motora sahip olduğundan

performans hava filtresi + chip tuning + egzoz modifikasyonu ile toplam 14 bg gibi düşük bir bg artışı ve toplam 15-20 nm gibi bir tork artışı yaşayacak. bence deymez... Aracınıza turbo uygulamakta oldukça maliyetli sadece turbonun kdv dahil fiyatı 5000 euro civarında.. Bir sürü sorun çıkarır montaj vs. Ben sizin yerinizde olsam bu aracı modlamazdım , şu anda 2. el ölü durumda ve bu aracı elinizden çıkarsanız bile çok komik fiyatalra çıkıcak 10-11 milyar..
En iyisi dokunmamak bence ,, tabi benim kendi fikrim.. Mod istiyorsanız 2. el bir subaru impreza veya volvo s40 t4 önerebilirim..

2000 model bir s40 t4 ün fiyatı 19 milyar,, full modla 29 milyara 390 nm torka sahip 242 hp güce sahip bir araca sahip olabilirsiniz..

Yada direk 35 milyara subaru impreza 2.0 wrx turbo awd alabilirsiniz. Ve modlayabilirsiniz.. Subarunun her türlü modifikasyon kiti ülkemizde satılıyor...

Ben s40 t4 ü tercih ettim.. temiz bulamazsam s 40 2.0T Modalayacağım..

dediğim gibi bence avensise mod kasmayın...




peki görünğm olarak neler yapabiliriz?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 23:36:56 

Bende yeni yeni öğreniyorum ,, bi usta bulsakta yanında çıraklık yapsak en çok istediğim şeydir ama yemiyor :)


1- ) Egzantrik milinin gorevi emme ve egzoz supaplarini kontrol etmektir.
Moda konu olan ise dereceli egzantriktir.. Dereceli Egzantrik mili, standart milden farklı olarak performansa göre ayarlanmış dereceleri ile +hp sağlar. Dereceli enzantrik +10 ile +30 arası bir hp artışına sebep olur.

2-) Bildiğim kadarıyla Headers , egzoz manifoldu sistemine denir. yani egzoz mod içinde yer alır.. maliyetlidir 800-1500 euro arası.. modeline göre +8 +15 hp verebilir..

3- ) Short Shifter deniliyor bu olaya. doğrudur. bir çok modelin Short Shifterı mevcut. mod servisleri montajını yapıor.

4- ) Bilgim yok ,,,


quote:

Orjinalden alıntı: BİG KİNG


Usta sizin garak nerde,bir ara gelip arabayı modifiye edelim

Abi sağolasın herşeyi güzel anlatmışsın.
Bİr kaç sorum daha var.
1-Egzantrik mil ne işe yarar değiştirirsek ne kadar performans değişir.
2-Motordan çıkan bir boru var egzozu dışarı atıyor headers deniliyor galiba bunu değiştirirsek ne kadar performans değişir birde pağlı imiş...
3-Birde vitesi kısatmak denilen bir hadise var onu bende bilmiyorum sadece duydum,vites geçişlerindeki kemiklenmeyi azaltıp vites geçişlerini hızlandırıyomuş
4-Bİrde hep videolarda izliyoruz adamlar modifiye ediyolar arazı tam dinometrede motoru patlatıyolar nedendir acep,turbo basıncımı fazla geliyor???


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Aralık 2005; 23:46:18 

ön kaputu değiştirebilirsiniz ama ruhsata işlemek gerek uzun iş geçelim.. Yanlara marşpiyer koyabilirsiniz. Egzoz çıkışlarını modlayabilirsiniz . çift krom egzoz çıkışı.. bagaj üstü spoyler ,

Bence Tuning hem göze hitap etmeli hemde mekanik bir gelişim sağlamalıdır. Sadece dış görüntüsü modlanan bir araba bence güzel gözükmemektedir.. Bana görgüsüzlük gibi geliyor sizi tenzih ederim. Bence torku artmayan bir arabanın lastik tabanını kalınlaştırmak ayda 18 inç jant takmak anlamsız. İçi kof dışı canavar bir alet yaratıyorsunuz. 1.6 modsuz bir araç vınladığında çok kötü bir görüntü :))

Bence avensis aile arabası olarak kalsın satmayında yazık. Performans ve mod için yeni bir araba düşünün 2. el çok ucuz. eğer para yok diyorsan , oluncaya kadar bekle..
saygılar dostum.


quote:

Orjinalden alıntı: fatihhk

peki görünğm olarak neler yapabiliriz?


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Aralık 2005; 0:05:55 

Modifiyesi kanaatimce uygun olan 2. el modeller... Alfabetik sıra ile ;

1- ) Audi A3 1.8 T 2001 MODEL FİYATI : 25.000- 27.000 YTL


Hava Filtresi + Chip Tuning + Egzoz Sistemi + Dump Valve + Cadde Tipi Dereceli Eksantrik Mili -> +70 BG


mod sonucu :

hp::220 bg ,,
Nm :
0-100 :
maliyet :



***********devamlı bu mesaja editliyeceğim...***************

***************Buradan Takıp Edebilirsiniz *******************



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 27 Aralık 2005 2:08:56 >


3747 Mesaj
28 Aralık 2005; 15:04:27 

Simdi düttürüleyla kardesim, sen bu isi baya biliyor gibisin, yani benim bu konudaki cehaletimi dusunursek... Simdi ben benim arabaya bikac birsey yaptirmak istiyorum. Arac 2.0 Turbo 186 bg. Dis gorunus benim icin daha sonra geliyor, cunku aracin dis gorunusunden simdilik memnunum. Aracin lastikleri yeni degisti, ondan lastikleri de degistiremem, ancak lastik ebatlari bence gayet yeterli. Ilk adimda daha yuksek guc elde etmek icin ne gibi seyler uygulayabiliriz. Mumkunse dusuk maliyetli.


_____________________________



 
615 Mesaj
28 Aralık 2005; 15:59:54 

Bir Arabanın İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir?

İlk önce sürücüden başlanır..Aşırı hızın zararları anlatılır..Ve özendirilmez..

Teknik Modifiye yapan bünye ;

"nasıl olmuş bir çevre yoluna çıkıp performansı deneyelim""

"ibre kaçı görecek""

"hız halatını kopartacaz""

"hızlı gitmiyoruz sadece alçaktan uçuyoruz"""

diye başlar..Ardından sokaklarda caddelerde de devam eder..En iyisi Zevk amaçlı "body kit" uygulaması yapmaktır..Sadece..Acizane görüşüm arkadaşlar....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Claymore -- 28 Aralık 2005 16:00:16 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3747 Mesaj
29 Aralık 2005; 22:09:57 

Trafikte taciz edilmedigim surece kedi gibi kullanırım. Cok hızlı kullanmam, arabada benden baskası varsa 120'yi asla gecmem, Arka koltuk dahil kemer taktırırım, makas atmam, ATTIRMAM, yolda kimsenin dibinden dibinden gitmem, kimseyi de arkamda oyle GOTURTMEM... Boyle bir soforum, Simdi modifiye tiyoları alabilir miyim??


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Aralık 2005; 22:38:21 

2.0 turbo 186 hp ile neler yapılmaz ki ,, bak ağzımın suyu aktı :))

aracına ilk aşamada chip tuning , komple egzoz sistemi + performans hava filtresi takarsın... 230-235 hp civarı bir güç oluşur..
tadından yemmez.. Daha ileri gitmek istersen turbona intercooler taktırırsın , turbo basıncıyla oynatırsın.. gerekirse motoru güçlendirir çok yüksek basınçlara çıkarsın. ama bence ilk seçenek daha iyi.. 235 hp yeterde artar bile... İstanbuldaysan infiniti arkadaş satyesinde öğrendiğim maslak oto sanayi sitesine giderek aracına bu işlemleri uygulatabilirsin.. Gerçekten süper bir yer maslak oto sanayi ,, sağol infiniti tekrardan
quote:

Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

Simdi düttürüleyla kardesim, sen bu isi baya biliyor gibisin, yani benim bu konudaki cehaletimi dusunursek... Simdi ben benim arabaya bikac birsey yaptirmak istiyorum. Arac 2.0 Turbo 186 bg. Dis gorunus benim icin daha sonra geliyor, cunku aracin dis gorunusunden simdilik memnunum. Aracin lastikleri yeni degisti, ondan lastikleri de degistiremem, ancak lastik ebatlari bence gayet yeterli. Ilk adimda daha yuksek guc elde etmek icin ne gibi seyler uygulayabiliriz. Mumkunse dusuk maliyetli.



299 Mesaj
29 Aralık 2005; 22:52:15 


quote:

Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

Simdi düttürüleyla kardesim, sen bu isi baya biliyor gibisin, yani benim bu konudaki cehaletimi dusunursek... Simdi ben benim arabaya bikac birsey yaptirmak istiyorum. Arac 2.0 Turbo 186 bg. Dis gorunus benim icin daha sonra geliyor, cunku aracin dis gorunusunden simdilik memnunum. Aracin lastikleri yeni degisti, ondan lastikleri de degistiremem, ancak lastik ebatlari bence gayet yeterli. Ilk adimda daha yuksek guc elde etmek icin ne gibi seyler uygulayabiliriz. Mumkunse dusuk maliyetli.

Tavsiyem uygulamaya hava filtresi + katalitik iptali (çevreci arkadaşlar karşı çıkabilir, benim düşüncem) + chip tuning ile başlaman. Özellikle aracının turbolu olması chip tuningden verim alacağın anlamına gelir. Eğer marka-model yazarsan aracın için chip tuning uygulaması ile kaç bg-tork alacağını bulabilirim.


_____________________________



299 Mesaj
29 Aralık 2005; 23:00:40 

Düttürüleyla hocam, olayı kısaca özetlemişsin. Sadece eklenmesi gereken, yazılan uygulamaların tamamının veya bir çoğunun yapılması durumunda alacağın güç+tork motorun kaldırabileceğinden fazla olabilir. Dolayısıyla mekanik aksamın çoğunu değiştirebilirler. Örneğin biyel veya krank aldığınız güce ayak uyduramazsa motoru kucaklamak kaçınılmazdır.


_____________________________



1287 Mesaj
29 Aralık 2005; 23:54:43 

düttürüleyle şov yapmış biz daha nediyelim


_____________________________



3747 Mesaj
30 Aralık 2005; 23:40:00 

Araba 94 model Saab 900 turbo.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Aralık 2005; 0:04:32 

TDI arabanın motoruna modifiye yapılır mı???


299 Mesaj
31 Aralık 2005; 1:09:46 


quote:

Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

Araba 94 model Saab 900 turbo.

Aracın ile ilgili hiçbir tuning bilgisi yok. Sadece superchips'te Saab 900 non-turbo için chip yapılmış ve 10 bg vermiş..


_____________________________



299 Mesaj
31 Aralık 2005; 1:14:13 


quote:

Orjinalden alıntı: Loop

TDI arabanın motoruna modifiye yapılır mı???

Yapılır, hemde çok güzel olur. www.superchips.co.uk ve www.wimmer-rst.de aracınız ile ilgili chip bilgisi alabileceğiniz siteler. Bunun dışında arama motorlarında da araştırabilirsiniz.


_____________________________



 
434 Mesaj
31 Aralık 2005; 5:17:48 

düttürüleyla, ben de pm gönderdim aracımla ilgili. Yardımcı olursan sevinirim.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Aralık 2005; 5:26:36 

Cevapladım ,, umarım yardımcı olabilmişimdir..
quote:

Orjinalden alıntı: shadoww

düttürüleyla, ben de pm gönderdim aracımla ilgili. Yardımcı olursan sevinirim.



 
434 Mesaj
31 Aralık 2005; 5:42:16 

Teşekkürler dostum,bir pm daha attım.
quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla

Cevapladım ,, umarım yardımcı olabilmişimdir..





_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Aralık 2005; 5:45:02 

Aracın motoru çok kullanılmışsa örneğin 180 bin -200 bin küsür o zaman bence mod yapılmamalı,, aracın yıpranmış motorunun üzerine çok fazla yük yükleyerek daha çabuk bitmesine neden oluruz.. Onno ustada ( auto show ) zamanında aynı şeyi nerdeyse 4-5 haftada bir tekrar tekrar anlatmış.. ayarıca sağladığımız her + beygirin yakıt tüketiminde bir karşılığı olduğunu unutmayalım...
Eğer ısrarlıysan o araçla çok şey yapılır...

1- )İlk önce K&N koton direkt hava filtresi = direk hava filtreleri kutu içi filtrelere göre daha çabuk biter ama çok daha fazla performanslıdır. Hava filtreleri 3 tip malzemeden yapılır , Koton ,Sünger , Kağıt. bunlardan en performans vereni süngerdir ama geçirgenliği çok olduğundan toz kaçırır ve bu tozlu yollarımızda motorumuz için hiç iyi değildir. bizim gibi cadde modifikasyonları için en iisi kotondur.. Koton K&N direk filtresi 2.50 ile 3 +hp verirken , süngeri 5.5 ile 6.5 arası +hp verir.. Yinede kotonu seçmeni öneririm..

2- ) Komple egzoz sistemi yada katalik konvertörü iptal ederek performans son susturucu ,, bununda fiyatı 200-300 ytl arası değişir markaya göre.. Yalnız dikkat etmen gereken şey katalik konvertörü iptal ederken lambda sensörünü asla iptal ettirmemektir. çok büyük maliyetlere neden olabilir..

3-) Egzoz modifikasyonu yapılan her araçta chip tuning şarttır , Çünkü yüksek devirlerde belli olmasada konvertörün iptali sonucu atılan gazların rahatlamasıyla elde edilen artı güç , düşük devirlerde " back pressure " nedeniyle güç kayıplarına neden olur. Back pressure geri basınç demektir..

4- ) Özel emme manifodu uygulayabilirsin... + 20 hp kazandıracaktır..

5- ) turbonun basıncıyla oynayabilirsin.. Ama bunun için motorun kuvvetlendirilmesi gerekir maliyetlidir,, intercoolerda taktırabilirsin...

6-) blow -off taktır , direk performansa etkisi olmasada dolaylı yoldan etkiler ve turbonun ömrünü uzatır ayrıca cufflar ,,

7-) kule gergisini unutma gereklidir aracın stabilitesi ve bütünlüğü için.

8-) nos ta uygulayabilirsin ama bence gereksiz araban için...

*****
Tüm bu işlemlerle ,

Nos ve turbo oynamasının haricini uygularsan ve aracına uygun chip bulabilirsen , 240 a hp yi dayamamak için bir neden yok ama ; tüm yürüyen aksamı gözden geçirmen , frenleri komple yenilemen ve performans tipi fren diski ve balatası kullanman ii olur...



quote:

Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

Araba 94 model Saab 900 turbo.


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Aralık 2005; 6:04:39 

Onuda yanıtladım , yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim ..
Bu arada arkadaşlarada hatırlatalım , büyük boy lastik her zaman ii yol tutuş demek değildir.. aracınızda mod sonrası + tork yaratmadan ve +hp yaratmadan , lastik genişletmeyin , illa ki genişletecekseniz yuvarlama ölçüleri tutanla değiştirin ,, en güvenilir olanı bir modelin kullandığı en büyük ebaddaki fabrika lastiğinin ölçüsünü geçmemektir.. Ama yuvarlama ölçüsünü ii hesaplayın..
Bu arada standart 175/70R13 yerine 205/50R 16 takılan bir otomobilin süspansiyonu çok sertleşecek , hızlı girilen su birikintilerinde aquaplanning - kızaklama- oluşacak , yol tutuşu ıslak zeminde çok çok azalacak , son hız düşücek , ara hızlanmalar ve 0-100 km düşücektir.. 175 R 13 için uygun ölçü 185/60 R 14 tür.. Böylece jantlarıda 14 inç yaparsın..
quote:

Orjinalden alıntı: shadoww

Teşekkürler dostum,bir pm daha attım.




Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Aralık 2005; 6:31:42 

lastiklerini değiştirmek isteyenler şu formulle kendilerine en uygun taban , yanak ve jantı seçebilirler..

Öncelikle Kendi lastiğinizin ki : örneğin 205/55 R16 olsun...

205 = taban 55 = yanak 16 = inç olarak jant boyutu

( (taban . %yanak ) . 2 ) + ( jant boyutu . 25,4 mm )

205 . %55 = 112,75 mm 112,75 mm . 2 = 225,5 mm

16 . 25,4 mm = 406,4 mm

225,5 mm + 406,4 mm = 631.9 mm kendi aracımızın lastiği 631.9 mm çapa sahip..


Şimdi bu şekilde istediğimiz lastiği hesaplar bu yuvarlama ölçüsüne en yakını seçeriz.. mümkünse örtüştürmeliyiz..






1258 Mesaj
14 Ocak 2006; 11:57:33 

sağol


_____________________________

Ne kurşun adres sordu. Nede sen, KÖYLÜ GÜZELİ.


1845 Mesaj
19 Ocak 2006; 0:51:14 


quote:

Orjinalden alıntı: destroil

süpersin...helal olsun...
emek sarfetmişsin...

peki bu modifikasyonları ruhsata işletmek zorunda mısın ya da yasal olarak yapman gereken şeyler nelerdir?



valla iyi emek vermişin. tşk.


_____________________________



 
14147 Mesaj
19 Ocak 2006; 1:07:52 

düttürüleyla helal olsun cok emek harcamışınn.....tşk bilgilerin için....

Bence ilk bi hawa filtresi yapın araba acip baarıyo...onu duyduktan sonra hiç bi şey istemessin.=).......bide egzos gibi deil böle sürekli baırmıyo gazı kapatınca bögh böghh müthiş=))


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3472 Mesaj
19 Ocak 2006; 4:26:08 

0 arabaya modifiye yapılmaz çünki 15.000 km ye kadar arabaya ek parça vs takılmaması lazım ve arabanın hırpalanmaması lazım rodaj dönemi için 2. el daha iyi olur ilk başta yapılacaklar açık hava filtresi egzoz kat iptali ilerleteceğin zaman chip tuning dereceli egzantirik mili headers bu böyyyle gider nostu vs di. ama hava filtresi şart


_____________________________



1845 Mesaj
19 Ocak 2006; 13:00:26 

ben olsam ne olursa olsun janttan başlardım.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ocak 2006; 13:37:17 


quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla

Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

9- ön arka tampon spoylerleri,,,

10- Turbo motorlara intercooler vs...

11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..

Arkadaşım eline sağlık çok açıklayıcı ve anlaşılabilir olmuş.
Şu 4. madde için benim birr sorum var
Şİmdi o turbo blow-off valfi bu kadar avantaja sahipse ve hiç bir zararı yoksa turbo araçların orjinallerinde neden bulunmuor??
Birde turbo dizel araçlara sadece 4. maddeyi uygulasak olur mu??

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Ocak 2006; 9:02:20 

Sanırım maliyet yüzündendir ,, zararı kesinlikle yok ve dediğimiz gibide yararlı bir parçadır .. Yan sanayiyede iş bırakıolar sanırım ..

Turbo dizeller içinde özel olarak üretilen blow off valfleri mevcut onlarada uygulayarak turbonun ömrtü uzatılabilinir.. Bende düşünüyorum bizim dizellere ama garanti sorunu var , mekanik garantiyi harcamamak için beklemek gerekiyor garanti bitimine kadar.

sığ bilgime rağmen yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim...

quote:

Orjinalden alıntı: Loop




Arkadaşım eline sağlık çok açıklayıcı ve anlaşılabilir olmuş.
Şu 4. madde için benim birr sorum var
Şİmdi o turbo blow-off valfi bu kadar avantaja sahipse ve hiç bir zararı yoksa turbo araçların orjinallerinde neden bulunmuor??
Birde turbo dizel araçlara sadece 4. maddeyi uygulasak olur mu??



 
4235 Mesaj
22 Ocak 2006; 10:34:24 

En önce jantlardan başlanır bence de


_____________________________

Asus N55SF S1194V
Iphone 5 16 GB Ios 7.0.4 Beyaz
2013 Honda Civic Elegance A/T Eco Lpg Beyaz


1845 Mesaj
22 Ocak 2006; 11:43:32 

ben olsam 2. el bir C2 VTS veya 206 quiksilver alırdım motoruyla uğraşmazdım. bu modellerşn performansı iyi zaten. dışınada jant , spoiler , eksozt , led stop vs vs giderdim. fazlada abartmazdım.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Ocak 2006; 12:03:25 


quote:

Orjinalden alıntı: düttürüleyla

Sanırım maliyet yüzündendir ,, zararı kesinlikle yok ve dediğimiz gibide yararlı bir parçadır .. Yan sanayiyede iş bırakıolar sanırım ..

Turbo dizeller içinde özel olarak üretilen blow off valfleri mevcut onlarada uygulayarak turbonun ömrtü uzatılabilinir.. Bende düşünüyorum bizim dizellere ama garanti sorunu var , mekanik garantiyi harcamamak için beklemek gerekiyor garanti bitimine kadar.

sığ bilgime rağmen yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim...




Teşekkkürler


 
2 Mesaj
4 Şubat 2006; 15:33:01 

düttürüleyla arkadasım gorduum kadarıyla bu ıslerden oldukca anlıyorsun benım sorum su bı arkadasımın 2004 model subaru ımpreza stı marka aracı var ve modifiye yaparak 400-420beygır oldugunu soyluyor bu bana mantıklı gelmedı neredeyse 2 katı artmıs guc bu nasıl olabılır eger olabılırse neler yapılmıstır bu araca.
birde ben bu araca bındım cok ıı gıtmıodu

Simdiden tesekkur ederım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brembo -- 4 Şubat 2006 15:34:37 >


_____________________________



 
2 Mesaj
9 Şubat 2006; 9:05:16 

+++GUNCEL+++


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Şubat 2006; 11:12:34 

Bence bu topic üst konu yapılmalı


 
174 Mesaj
11 Şubat 2006; 19:05:52 

İYİ HOS GUZELDE ARKDASLAR BU MODİFİYE İSLERİNİ İSTANBULDA NERELERDE YAPTİRABİLİRZ??? ADRES VERİRMİSİNİZ? GUVENİLİR YERLER TABİİ


_____________________________



 
174 Mesaj
13 Şubat 2006; 14:33:27 

?????????


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Mart 2006; 23:36:55 

Standart olarak 265 HP ve 343 nm tork üreten bir motor var elimizde ,,


Hava Filtresi + Chip Tuning + Performans Tip Benzin Basınç Regülatörü + Dump Valve + Cadde Tipi Dereceli Eksantrik Mili -> + 105 hp sağlanabilir. buda 370 bg e denk gelir.. Ayrıca turbo basıncıyla oynayarak ve motorda buna uygun güçlendirmeler yapılarak 400 - 500 hp ye ulaşılabilinir. Kısaca 400 hp 420 hp mantıksız rakamlar değildir. ancak aracın fren , yürüyen aksam vs olarak komple bu güce hazır hale getirilmesi gerekir. 420 hp bir aracı dizginlemek için ayrıca tecrübede gerekli ...

O aracın modsuzuna bile binen bir adam iyi gitmiyordu derse , sürücüsünde iş yokd emektir ,, sen o aracı bana ver , elinede bir torba al ,,, kusarsın musarsın :)))))

Geç gördüm ondan geç cevapladım ,, yardımcı olabilmişimdir umarım ..

Ben teşekkür ederim...


quote:

Orjinalden alıntı: brembo

düttürüleyla arkadasım gorduum kadarıyla bu ıslerden oldukca anlıyorsun benım sorum su bı arkadasımın 2004 model subaru ımpreza stı marka aracı var ve modifiye yaparak 400-420beygır oldugunu soyluyor bu bana mantıklı gelmedı neredeyse 2 katı artmıs guc bu nasıl olabılır eger olabılırse neler yapılmıstır bu araca.
birde ben bu araca bındım cok ıı gıtmıodu

Simdiden tesekkur ederım


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Mart 2006; 23:39:03 

BTG Megashop
Faruk Faralyalı
Fahrettin Kerim Gökay Cad. No:272/1-2 Sahrayıcedit/İSTANBUL
Tel: (216) 369 24 00
btg@bestservis.com


RED LINE TUNING
Murat Faralyalı
Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2.Kısım
4067 Ada 20 Parsel No:352 Maslak/İSTANBUL
Tel: (212) 276 19 01
redline@bestservis.com



quote:

Orjinalden alıntı: aydinokan

İYİ HOS GUZELDE ARKDASLAR BU MODİFİYE İSLERİNİ İSTANBULDA NERELERDE YAPTİRABİLİRZ??? ADRES VERİRMİSİNİZ? GUVENİLİR YERLER TABİİ



 
5 Mesaj
5 Ağustos 2013; 11:07:04 

Arkadaşlar skoda fabia 1.2 htp 2011 model araba beni kasıyo güçlendirme mod falan yapılabilir mi sizce



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » ^^Bir Araba İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir^^
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.637