Şimdi Ara

Çift çekirdekli işlemcilerin oyun performansı ; Quake 4 çift çekirdekli işlemcilere destek veriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
4.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sene kullanıcılarla buluşan çift çekirdekli işlemciler, çoklu ortam uygulamalarında büyük performans sıçramaları sağladılar. Fakat konu oyunlar olduğunda tek çekirdeğe sahip olan fakat saat hızları yüksek versiyonların hakimiyeti söz konusuydu. Çünkü yazılımsal destek olmadığında donanımsal olarak çekirdekler arasında iş dağılımı söz konusu olmamakta.

    Intel, gelecekte standart halini alacak birden fazla çekirdeğe sahip işlemcilerin, oyunlarda da kullanıcılara neler kazandırabileceğini göstermek için oyun üreticileri ile birlikte çalışarak, paralel işleme yazılımsal desteği genişletme kararı almış durumda. Bu kararın ilk meyvası id software in Quake III'e paralel işlem yeteneği kazandırarak hazırladığı bir teknoloji demosuydu. Fakat şimdi elimizde çok daha iyisi var id software Quake 4'ü versiyon 1.0.5 e yükseltecek olan yama ile oyuna paralel işlem desteği ekliyor.

    Test sunuçları www.firingsquad.com'dan alınmıştır

    www.firingsquad.com, Quake 4 ün paralel işlem destekli versiyonunu hem Intel hem de AMD'nin çift çekirdekli ve tek çekirdekli versiyonları ile test etmiş. Paralel işlem desteği, Intel işlemcilerde HT özelliği bulunan tek çekirdekli Pentium 4 540 (3.2GHz)'da dahi 1280x1024 piksel çözünürlükte 4xaa açık olan oyun testlerinde fark yaratmış. Çift çekirdekli versiyonlarda ise test için kullanılan ATi X1800XT sınırı belirleyen etken olmuş.

    Test sunuçları www.firingsquad.com'dan alınmıştır

    Quake 4 üzerinde yapılan değişiklikler her ne kadar Intel'in desteği ile gerçekleşsede sonuçta AMD'nin çift çekirdekli modellerinde de oyunun paralel işlem desteği hızlandırma sağlıyor. Tek fark AMD'nin tek çekirdekli işlemcilerinde, HT gibi bir destek bulunmadığından paralel işlem desteğinin hızlandırmaya bir etkisinin olmaması.

    www.firingsquad.com, 800x600 ve 1600x1200 piksel çözünürlüklerininde dahil olduğu bir çok test gerçekleştirmiş. 800x600 piksel çözünürlükte herhangi bir görüntü kalitesi arttırıcı filtreleme kullanılmazken çift çekirdekli işlemciler %70'e varan performans artışları sağlamaktalar. Düşük çözünürlükte yapılan testlerin amacı ekran kartı limitine takılmaksızın işlemcinin neler yapabildiğinin görülebilmesi.

    Benim özellikle 1280x1024 piksel çözünürlükte yapılmış testlere yer vermemdeki neden, günümüzde bir çok 17'' ve 19'' LCD 1280x1024 piksel çözünürlüğün yukarsına çıkamamaktalar ve bu nedenle oyuncuların çoğunun genelde bu çözünürlüğü tercih etmeleriydi.

    Oyunlardaki paralel işleme destek verilmesi sadece Quake 4 ile sınırlı değil. Çok yakında Call Of Duty 2'de paralel işlem destekli oyunlar kervanında yerini alacak. Ekran kartı sürücülerinin dahi çift çekirdekli işlemcilere destek verdiği ve yer yer %20 lere varan performans artışları sağlayabildikleri bir ortamda, oyunlarında desteğiyle kullanıcılar şimdiden daha fazla fizik öğesi ve gelişmiş yapay zeka taşıyan oyunlarla buluşabilecekler.


    Sayfanın Linki : http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_dual-core_performance/








  • Yawas yawas Artık cift cekirdekli lafına daha cok duymaya basladım
  • Pentium D'lerin EE versiyonlarında ne kadr artısh olacak...
    aynı anda 4 thread'la (veya ısh) basa cıkabıldıgı soglenmekte ...
  • Bayağı bi fark yaratmış
  • bu kadar işlem kapsitesini başka nerede kullanacaklar. cell işlemciler bi masaüstü sistemlere gelsin bakalım
    o zaman nasıl olacak. oyun üreticiler doğal olarak zaten bu komutlara xbox ve ps3 ile destekliyorlar. sse3 kodları ile tasarlandığı için bu oyunlar amd sistemlerde yavaş çalışacak intel amd nin oyun hızını elinden almak istiyor.
  • Çift çekirdek ve 64bit desteğinin yaygınlaşmasıyla oyunlarda da görsellik ve oynanabilirlik oldukça artacak.
  • şu an birkaç oyun dışında 64bite de destek veren oyun yok sanırım.ben 64bit winxp kurdum,nfs underground 2 oynayayım dedim,ama normal 32bit winxpye göre görüntüler daha kötüydü.oyunun 64bit için yamasını da bulamamıştım zaten daha çift çekirdek ve 64bit için epey zaman var gibi geliyor bana,en azından 1,5sene falan.ama tabi olursa iyi olacak!!!
  • Beklediğim haerler yavaş yavaş geliyor
  • Cift cekirdekli işlemcilerin fiyatları ucuzlasa çok iyi olucak halen fiyatları 350$ ve üstü
  • Evet, gerçekten fiyatların biraz daha düşmesi gerekiyor ki alınabilsin.Bu durumda sadece belirli bir kesime hitap edebiliyor.
  • daha %100 etki veremiyor ama 2006 da UT2007 çıkınca artık çift işlemcilerin asıl gücünü görürüz ve o zmana kadar satandartlaşmaya başlar çift çekierdek.
  • eğer sadece HT bile intelde kayda değer bir performans artışı sağlıyorsa ,amd çift çekirdekli sempron çıkarsa iyi olur , yada s754 ölmeli ve tüm seriyi s939 a geçirmeli ,

    hem AMD hemde ATI kullanan biri olarak kendimi OpenGL özürlü gibi hissettim şimdi
  • INTEL AMD yi biraz serbest bırakarak başka yerlere yöneldi buda yeni teknoloji olan çift çekirdekli işlemciler hayatımıza tam olarak girmeleri bana göre 2 seneye yakın bulur...
  • 800mhz HT özelliği çift çekirdek değilmiydi ? speed fan ile baktığımda cpu kullanılabilirliğini 2 bölüyor

    şimdiki bu dual core özelliği nedir yani ht den farkı ne ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sword

    800mhz HT özelliği çift çekirdek değilmiydi ? speed fan ile baktığımda cpu kullanılabilirliğini 2 bölüyor

    şimdiki bu dual core özelliği nedir yani ht den farkı ne ?

    800mhz HT özellikli yani sanal 2 işlemci.ama yeni işlemcilerde 2 tane fiziksel çekirdek var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HawkEye

    bu kadar işlem kapsitesini başka nerede kullanacaklar. cell işlemciler bi masaüstü sistemlere gelsin bakalım
    o zaman nasıl olacak. oyun üreticiler doğal olarak zaten bu komutlara xbox ve ps3 ile destekliyorlar. sse3 kodları ile tasarlandığı için bu oyunlar amd sistemlerde yavaş çalışacak intel amd nin oyun hızını elinden almak istiyor.



    sse3, AMD de yokmu? ben Venice ve san Diego çekirdeklerinden itibaren var diye biliyorum..
  • -800mhz HT özelliği çift çekirdek değilmiydi ? speed fan ile baktığımda cpu kullanılabilirliğini 2 bölüyor
    şimdiki bu dual core özelliği nedir yani ht den farkı ne ?

    -sse3, AMD de yokmu? ben Venice ve san Diego çekirdeklerinden itibaren var diye biliyorum..

    herşey yalan, matrix ulan!!
  • tamda idsoftware den bekledigim hamle
  • Sonuçlar baya iyi ama olmadı ki çift çekirdeğimiz şöyel güzel bi çıtlatalım fiyatlar ateş pahası
  • malesef evet cok pahalılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: ZİW®O

    Cift cekirdekli işlemcilerin fiyatları ucuzlasa çok iyi olucak halen fiyatları 350$ ve üstü
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.