Şimdi Ara

E39 KASA TAVSİYE 5,20i-5,30i

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
6.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • e39 kasa bmw almak istiyorum.fakat çok kararsız kaldım.motor tiplerinden hangilerini seçeyim.5.20i(piyasada en çok tutulan ve satışı daha kolay olan model)5,30i(2-3 yıl sonra satmam zor mu olur?)5,20 i 150 beygir 5,30i 231 beygir.servis bakımları ne kadar?aracı şehiriçinde kullanacağım.sadece senelik iznimde şehirdışı kullanıyorum.yardımcı olursanız çok memnun olurum.bu modellerden kullanan arkadaşlar ve ustalar.



  • en iyisi 5.25 alın...5.30 ile aynı hp mi bilmiyorum ama performans olarak 5.20 den daha iyi olduğu söyleniyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hernan77

    en iyisi 5.25 alın...5.30 ile aynı hp mi bilmiyorum ama performans olarak 5.20 den daha iyi olduğu söyleniyor...


    ara motor alınmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: hernan77

    en iyisi 5.25 alın...5.30 ile aynı hp mi bilmiyorum ama performans olarak 5.20 den daha iyi olduğu söyleniyor...


    ara motor alınmaz...


    neden ? bu görüşü göre ya 520 yada 540mı almakmı lazım ?
  • Ara motordan kastım 5.25i, 5.28i gibi motorlar.. Başlığı incelersen neden tavsiye etmediğimi öğrenirsin...
  • 2200 ve 2800 ara motorlar olabilir de, 2500 çok ara motor gibi sayılmaz Türkiye şartlarında. 2500 ile 3000cc karılaştracaksak:

    2500cc şehir içinde en az 1,5lt daha az yakıt tüketir.

    3000cc hızlanmada 1sn fark atar 100'e kadar.

    Şehirlerarası aynı yakıt tüketimi.

    2500cc vergi avantajı (E39 - 7-11 sene aralığında 2500cc - 1315TL, 3000cc - 2196TL, 12 sene ve üstü tabi daha uygun).

    5 serisi seçerken en düşük motor olarak 2500 düşünmek lazım, 2000cc çok yakar ve gitmez, 2200cc ise 2500cc'ye göre çok avantajlı değil, aynı vergi, aynı yakıt, daha düşük performans. 2800cc 2500'den çok üstün değil, aynı güç. Bir sonraki aşama - 3000cc.
  • Günlük kullanımda kağıt üstü degerlere göre konuşmanın hiçbir manası yok.. Dediğiniz gibi olmuyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modesit

    e39 kasa bmw almak istiyorum.fakat çok kararsız kaldım.motor tiplerinden hangilerini seçeyim.5.20i(piyasada en çok tutulan ve satışı daha kolay olan model)5,30i(2-3 yıl sonra satmam zor mu olur?)5,20 i 150 beygir 5,30i 231 beygir.servis bakımları ne kadar?aracı şehiriçinde kullanacağım.sadece senelik iznimde şehirdışı kullanıyorum.yardımcı olursanız çok memnun olurum.bu modellerden kullanan arkadaşlar ve ustalar.


    Birkaç yerde yazmıştım şimdi aramam gerekiyor ama ben sanayide bir kaç kiracım olan servis olsa bile kurumsal bir merci olmadığı sürece pek kurcalatmam arabamı.
    Neyse ben 13 bin civarı bir fatura almıştım(revizemotor).Pekte araba satmam vergisi çok yormadığı sürece ama 528 servis masrafları ve arızasıyla beni bir hayli üzmüştü.
    Size tavsiyem şehir içi kullanacaksanız daha makul birşeyler alın.15 yaşına gelmiş arabalar bunlar pek butik bir özelliğide yoktur halk gözünde.
    Tabi temiz bulursanızda çok keyifli bir arabadır.yakıt tüketimi olarak geçen 3 yıl içinde takribi hatırladığım 2,80 gibi bir 95 oktan satışı varken rahatlıkla 50-60 kuruş yakabiliyordum bugunku fiyatlarda İstanbul trafiğinde bu rakam 1 liralara yaklaşmıştır.Uzun yolda çok problem değil yakıt tüketimi zaten ama şehir içi böyle benzini döken bir araç.
    devir ekonomi devri ve bence değmez.ayrıca bir çok yıkık araçlar görüyorum.yerli üretim angel eye, replica jantlar vs.kötü yahu yaktığın benzine biraz havası olsun.
    aklıma geldide,
    İçim daraldı ya alt takım vs off derdi çok heleki bu zamanda hiç çekilmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Günlük kullanımda kağıt üstü degerlere göre konuşmanın hiçbir manası yok.. Dediğiniz gibi olmuyor..


    Kağıt üstü konuşmuyorum, izlenimlerim bu. Mesela 330 kullananlar trafikte benden daha fazla yakıyorlar, o bir gerçek. Tabi, çok önemli şeyler değil bunlar uzun vadede ama yine de şahsen bilerek ve araştırarak mesela 320'ye 325'i tercih ettim. Keşke manuel bir 330 olsaydı diyorum, hatta en iyi motorun 3000cc olduğunu düşünüyorum, ama 3000 mesela beni zorlardı, hem yakıtı az da olsa daha yüksek hem vergisi en az 1-1,5 aylık yakıta denk. Neyse, hepsi tercih meselsi...
  • 3.25ci alanların sorunu şu! yakıtta 2.0 ekonomisi olsun, performans olarak 3.0'ın arkasından gideyim.. "bunu isteyerek" 3.25ci kullanılırsa ne yazık ki tekrarlamam gerekiyor, o dedikleriniz olmuyor..

    ama 2.0, 2.5, 3.0 ile 90km sabit hızla giderseniz tabiiki motor hacmine göre hepsinin yakıt durumları sırasıyla artacaktır..
  • aracı aldıktan sonra lpg taktırsak herhangi bir sorun olur mu?lpg'ye e39 kasaların uyumu nasıl?
  • taktırırsınız, uyumlu ama sakin bir kullanım alışkanlığınız varsa zerre gerek yok.. hele birde 5.30i ya da 5.40i alırsanız, motorlar güçlü ve kasayı rahatlıkla kaldırdıkları için gaza bir o kadar az basacağınız için daha ekonomik olur.. (tabii 5.20'ye göre daha fazla yakıyorlar ama atıyorum 5.20i 10lt yakıyorken 5.40i 20lt yakmıyorda 13lt fln yakıyor gibi)
  • çok teşekkür ederim.çok değerli bilgiler verdiniz saolun.
  • rica ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.