Şimdi Ara

BMW e39 530 Hakkinda..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
15.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar...

    Önümüzdeki ay kendime bir BMW e39 530d almak istiyorum..

    Bu araclar zincirli olduklari icin motorlarinin uzun ömürlü oldugunu bugüne kadar cok duydum...Yani benimde duydugum gibi temiz bir 530'un motoru sizce ne kadar uzun ömürlüdür? 300-350 bine sorunsuz ulasir mi? Yoksa 200-250de artik yaslandigini gösterip sürekli arizalanmaya mi baslar?

    Aslinda bu arac hakkinda tek cekindigim nokta, arkadan itisli oldugu icin islak zeminde arkasinin atarak kaymasi..Yani direksiyon hakimiyetini kaybedip arabayi kontrol edememekten cekiniyorum...
    Cünkü arkadan itisli arabalarda özellikle Bmw'lerin bu konuda cok riskli oldugunu duyuyorum...

    Ayni araba 2 yil önce babamda vardi, bir iscisi yagmurlu bir havada otobanda kayarak kaza yapti..Kendisi 7-8 defa döndükten sonra durabildigini anlatmisti..Ancak kazanin sebebi olarakta, bir anlik dalginlikla direksiyonu bir anda oynatip hakimiyeti kaybettigini, sag sol yapip o anki heyecanla gaza mi frene mi bastigini bile bilmeden arabanin dönmeye basladigini söylemisti...Hizida sanirim 90-100 kmh falanmis...

    Arabayi tamirden cikardiktan 2 hafta sonrada kardesim ayni sekilde kaza yapti...Yine yagmurlu bir havada, döner kavsaktan cikip yola girdiginde biraz gaza yüklenmis dogal olarak (söyledigine göre hiz 60-70kmh) ve araba kaymaya baslamis..Karsi seritten gelen arabaya vurmamak icinde tekrar saga kirinca olan olmus...direksiyon hakimiyetini kaybediyor ve bir kac defa döndükten sonra carparak duruyor...
    Neyseki her iki kazadada kimsenin burnu bile kanamadi...

    Sorum su ki, bu arabalar gercekten bu kadar riskli mi?
    Ya da BMW kullanmak tecrübe ister mi diyecekisiniz?
    Son olarakta otomatik vitesle manuel vites arasinda bir fark varmidir arabanin islak zeminde kaymasi hakkinda?

    Ben sadece bir kac defa kullanmistim babamin arabasini o da kisa mesaflerdeydi o yüzden Bmw hakkinda pek bir tecrübem yok...
    Kendimde ise su anda golf5 var...Ön cekis oldugu icindir belkide, su ana kadar böyle bi sorunla hic karsilasmadim...Bu konuda yorumlarinizi bekliyorum, yardimci olursaniz tesekkürler...







  • E39 kasada dizel pek önermiyorum çünkü motorda sorun var diyorlar.. sanırım enjektörlerle ilgili bir sorun.. bu yüzden aynı kasanın 5.30i ya da 5.40i olanını öneririm.. tercihen tüpte taktırabilirsiniz ama ben tüp önermeyen birisiyim ve bu konuda benden olumlu görüş almanız mümkün değil..

    her arkadan itişli araçta risk vardır ancak BMW'de bu risk neredeyse sıfıra yakındır.. E39 kasalarda ASC + T olarak anılan sistem aslında şimdinin DSC'nin atasıdır.. bu sistemdeki aracı ya çok yüksek hızlarda çok ani hakeret yaparak ya da kasti olarak yoldan çıkartmanız olası.. ama dikkat ederseniz başarırsınız demiyorum, olası!! bahsettiğiniz kazalarda başka faktörlerde işin içindedir.. mesela yüksek hız, ters eğimli yol vs... yoksa bahsettiğiniz şeylerin basitliği ile söylediğiniz sonuçlar birbirinden alakasız..

    ASC+T yani DSC manuel olarak kapatılmışsa, zannetmiyorum ama ASC+T bozulmuş fakat göstergedeki sarı ünlem lambası yanmamışsa dediğiniz tarzda kazaların olması mümkündür.. ancak o tip durumlarda bile eğer bilgi, deneyim ve tecrubeniz varsa otomobili düzeltebilirsiniz.. ancak yoksa ölümle bile sonuçlanacak kazalara sebep olabilir..

    araçların ne kadar risksiz olduğunu DSC sistemleri ile ilgili açtığım başlıkta detaylı olarak inceleyebilirsiniz..

    http://forum.donanimhaber.com/m_44137227/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    E39 kasada dizel pek önermiyorum çünkü motorda sorun var diyorlar.. sanırım enjektörlerle ilgili bir sorun.. bu yüzden aynı kasanın 5.30i ya da 5.40i olanını öneririm.. tercihen tüpte taktırabilirsiniz ama ben tüp önermeyen birisiyim ve bu konuda benden olumlu görüş almanız mümkün değil..

    her arkadan itişli araçta risk vardır ancak BMW'de bu risk neredeyse sıfıra yakındır.. E39 kasalarda ASC + T olarak anılan sistem aslında şimdinin DSC'nin atasıdır.. bu sistemdeki aracı ya çok yüksek hızlarda çok ani hakeret yaparak ya da kasti olarak yoldan çıkartmanız olası.. ama dikkat ederseniz başarırsınız demiyorum, olası!! bahsettiğiniz kazalarda başka faktörlerde işin içindedir.. mesela yüksek hız, ters eğimli yol vs... yoksa bahsettiğiniz şeylerin basitliği ile söylediğiniz sonuçlar birbirinden alakasız..

    ASC+T yani DSC manuel olarak kapatılmışsa, zannetmiyorum ama ASC+T bozulmuş fakat göstergedeki sarı ünlem lambası yanmamışsa dediğiniz tarzda kazaların olması mümkündür.. ancak o tip durumlarda bile eğer bilgi, deneyim ve tecrubeniz varsa otomobili düzeltebilirsiniz.. ancak yoksa ölümle bile sonuçlanacak kazalara sebep olabilir..

    araçların ne kadar risksiz olduğunu DSC sistemleri ile ilgili açtığım başlıkta detaylı olarak inceleyebilirsiniz..

    http://forum.donanimhaber.com/m_44137227/tm.htm


    Evet kardesimin yaptigi kazada ESP manuel olarak kapaliymis, ESP dügmesine basinca aktif olacagini zannetmis ESP'yi devre disi birakmis...Pekte tecrübesi yoktu zaten yeni almisti ehliyetini...Yani kazanin sebebi bir nevi acemilikte diyebiliriz...
    Yinede nedense genel olarak BMW hakkinda islak zeminde aracin savrulmasiyla ilgili olumsuz görüsler cok...Üstüne bu kazalarida duyunca cekiniyor insan ister istemez...
    Sanki islak zeminde virajlara girmek vs cok riskliymis gibi bir düsünce yaratti bende...
    Umarim yaniliyorumdur...

    Motor hakkinda ise tam tersine olumlu yorumlar duydum...530'un motorunun dayanikli oldugunu hatta 500-600 bin km'ye kadar gidebilecegini söyleyenler var...
    Ben yinede bu araba hakkinda bilgi sahibi tecrübeli arkadaslarin görüslerini almak istedim...Cevreye bakarsak agzi olan konusuyor sonucta...




  • ıslak zeminde yoldan falan cikmiyor araç.. ilk BMW aracım 2002 model bir 3.30ci idi.. O zamandan bu zamana kadar 2007'de X5 ve bu senede yeni 5 serisi aldım.. Fakat bu süreçte kendi araçlarım hariç onlarca model BMW kullandım.. 1.16i den tutunda M6 ya kadar.. Tek kazam DSC yi kapattığım icin 3.30ci nin önünün yok olması ile sonuçlandı.. Onun dısında en ufak bir sorunum olmadı.. Sonrasında zaten egitim aldım vs....

    Motor olarak dayaniklidir tabiiki ama benim bahsettigim kronik sorun ve bunun 1 kere yaptırılması gerekiyor.. Bu da biraz tuzlu bir rakam.. Eğer aldığınız adam daha önce değiştirmişse sorun yok.. hor kullanılmamışsa da dediğiniz kmleri görmemek icin hic bir sebep yok..
  • Beni sasirtan insanlarin arkadan itisli araclarin riskli olmasindan ziyade özellikle BMW hakkindaki bu tür olumsuz yorumlariydi...Yani "kisin BMW sürmek zor, islak zeminde, virajlarda hafif gaza dokunnca arac savruluyor arkasi atiyor, kaza riski yüksek, cok dikkatli olmak lazim" gibi sagdan soldan duydugum konuslamar ister istemez bu arac hakkinda bir ön yargi yaratti bende...

    Yorumlariniz bu olumsuzluklari bayagi kafamdan atti..Anladigim kadariyla islak zeminde ani hareket veya keskin virajlara haddinden hizli girmedikten sonra sorun olmaz diyorsunuz..Tabi sistemlerde devredeyken...

    Umarim pisman olmam alacagima..
  • Bunu söyleyen kaç kisi gercekten BMW kullanan insanlar? Kaçı ne yapmista bu tip sorunlarla karşılaşmış?

    Youtube'dan video seyrederek yapılan yorumlardan öteye gitmeyen anlatımlar bunlar..
  • Peki saglam bir BMW 530d mi tercih edersiniz yoksa (2005) Alfa 159 2.4 JTDM mi?
    Inanin E39'u bütcem o kadarina yetiyor falan diye almiyorum, onu ilk gördügümden beri sempati duyarim yillar gecmesine ragmen her gördügümde beni etkiler...
    Sadece benim olsun istyorum o kadar...
    Alfa'ya olan hayranligim bambaska fakat onun hakkindada olumsuz seyler duymadim degil...
    Isin acigi kronik sorunlari olan bir arac istemiyorum...

    Yorumlariniz icin tesekkürler
  • Alfa nedir hocam? İtalyan Tofaş'ı..
  • Yapma be usta gercekten böyle düsünüyor olamazsin alfa hakkinda
    Yoksa bu forumdaki insanlar kendi hayrani oldugu araclar disindaki markalara bu gözle mi bakiyor tzz
  • hic alakası yok.. size kalkıp atıyorum bir Skoda SuperB de onerebilirim.. Bir Honda Accord'da.. ama Alfa önermem.. Universite'de okuduğum zamanlarda nice arkadasımda 147ler, 156lar vardi.. Dertleri tasaları bitmiyordu..
  • usta sen bana yagmurdan islak zeminden buzlanmadan korkmana gerek yok, ani hareket yapip acemice kullanmadikca bi sorun olmaz, al bu arabayi icin rahat olsun duydugun olumsuz yorumlara aldanma diyebilir misin?
    inanirmisin bazen öyle bi düsünüyorumki sanki o arabayla düz yolda islak zeminde giderken en ufak harekette arkayi savurup atar heralde diyorum, kendim yasamadigim halde anlatilanlar bu sekilde etkiledi beni nedense
  • Bende 3 tane vardi E39 530D ve cok memnum kalmistim...ilk bmw maceram bu arabayla baslamisti.
    Her arabada oldugu gibi onlarin daha bazi sorunlari var ama almaya dusunuyorsan mutlaka full bakim (servis) karneli tavsiye ederim.
    Duz vites bulabilirsen daha iyi...otomatik modelleri GM vites kutusu kullaniyorlar ve bunlar 200.000km den sonra sorun olabiliyorlar.
    Otomatik alirsan multlaka otomatik kutunun yagini degistir...bmw'yi dinleme cunku onlara kalsa long life yag kullandiklari icin degistirmiyorlar.
    Ben hepsine chip tuning yaptirmistim +- 230 beygir ve 450 nm.

    Hatta m-sport tamponlari kendim monte etmistim...
    http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=16&t=102824

    Bir kac resim ekledim...


     BMW e39 530 Hakkinda..


     BMW e39 530 Hakkinda..


     BMW e39 530 Hakkinda..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esco54 -- 4 Eylül 2011; 20:55:32 >




  • Resim...

     BMW e39 530 Hakkinda..
  • evet kardes elinden gecen e39lar güzelmis
    ben otomatik, full option almayi düsünüyorum, dedigin gibi servis karneli temiz olmasi sart zaten, sorun yasamak istemiyorum sonra..
    Peki sen benim cekindigim bu sorunlari hic yasadin mi? yani islak zeminde yoldan cikmak, arkanin savrulmasi ya da islak zeminden dolayi herhangi bir kaza basindan gecti mi?
    o kadar cekiniyorumki bundan, bu arabayi kullanmis olan birinin bu konuda olumlu birseyler söylemesine ihtiyacim var, cünkü duydugum olumsuz seylerden dolayi kafamda bayagi bi ön yargi olustu
  • Arka tarafinin kaymasi bende hic olmadi ki dedigim gibi ben chiptuning yaptirmistim...torq olarak cok yuksekti.
    Bazen DSC sistemi kapatip kendim kaydiriyordum o kadar.
    Onemli olan kaliteli lastik kullanman, yagmurlu havada surus tarzini adapte etmen ve mumkunse ilk resimdeki araba gibi m-tech suspension takabilirsen cok memnun kalirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: éşkıya

    Peki saglam bir BMW 530d mi tercih edersiniz yoksa (2005) Alfa 159 2.4 JTDM mi?
    Inanin E39'u bütcem o kadarina yetiyor falan diye almiyorum, onu ilk gördügümden beri sempati duyarim yillar gecmesine ragmen her gördügümde beni etkiler...
    Sadece benim olsun istyorum o kadar...
    Alfa'ya olan hayranligim bambaska fakat onun hakkindada olumsuz seyler duymadim degil...
    Isin acigi kronik sorunlari olan bir arac istemiyorum...

    Yorumlariniz icin tesekkürler

    Asla kıyaslanmaz tabi ki e39

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e 39 da 5.30d dızel tavsıye etmıyorum.benzınlı muthıstır yalnız
  • Bende 530d tavsiye ediyorum...ekonomik ve yasina gore hizli.
    Bu model ilk ciktiginda dunyanin en hizle dizel araciydi. ;)

    Bu da kardesimin 530D E39 full M-Pack ic ve dis...fabrika cikisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esco54 -- 30 Ağustos 2012; 20:56:35 >
  • saygı duyarım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.