Şimdi Ara

Auris 2011 model 1300kmde gelen ses

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar selam,
    Aractan bir suredir bir ses geliyor. 1. vitese takıp hareket ettigimde arabanın altında tıktık diye rahatca duyulabilen bir ses geliyor. Arac seyir halindeyken bosa alıp 1. vitese taktıgımda gelmiyor sadece kontagı kapatıp arabayı calıstırdıgımda geliyor. 1000 bakıma goturdugumde bu toyota araclarda standart bir sestir dediler ama hic icime sinmedi bu acıklama, sizlerde boyle bir ses var mı ?

    2011 model Auris 1.4 d4d

    edit: arac detayları eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desdinova -- 23 Temmuz 2011; 8:54:17 >



  • Arkadaslar bir de evin orada bir yokus var, yokusu bazen gayet normal cıkabiliyorum bazen araba gazı koklememe ragmen yerinden kıpırdamıyor sanki yokusu 3. vitesle cıkmaya calısıyorum gibi hareket ediyor.

    valla arabadan sogudum soguyacagım, az kaldı
  • o ses bi ara forumda geçmişti sanırım benimkinde de var zaten patolojik bi sese benzemiyo o zaman abs nin devreye girerken çıkardığı sesmiş o kafanı takma fazla bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjQ7

    o ses bi ara forumda geçmişti sanırım benimkinde de var zaten patolojik bi sese benzemiyo o zaman abs nin devreye girerken çıkardığı sesmiş o kafanı takma fazla bence...


    Hocam gelen ses neredeyse tam olarak ABS devreye girdiginde cıkan sese benziyor.
  • Yokuşu çıkamamanız ilginç. Dizel araçlar yokuşu daha güzel çıkarlar. Serviste turbonuzu bir kontrol ettirebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Yokuşu çıkamamanız ilginç. Dizel araçlar yokuşu daha güzel çıkarlar. Serviste turbonuzu bir kontrol ettirebilirsiniz.


    Yokuşu birkaç gundur test ediyorum, hızlanıp girince problem yok ama yavasca yokusa gelip ondan sonra hızlanmaya kalkınca gazı koklesemde fayda etmiyor. Bu islerden anlayan bir arkadasım japon arabalarda kullanılan dizel motordan kaynaklandıgını soyluyor
  • Çok dik bir yokuşmu acaba?
  • arkadaslar bu sesin nereden kaynaklandıgını ogrendim. ABS VSC sistemin check edilmesi ile alakalı bir sesmiş bu ve 2011 dizel auris ve corollalarda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desdinova


    quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Yokuşu çıkamamanız ilginç. Dizel araçlar yokuşu daha güzel çıkarlar. Serviste turbonuzu bir kontrol ettirebilirsiniz.


    Yokuşu birkaç gundur test ediyorum, hızlanıp girince problem yok ama yavasca yokusa gelip ondan sonra hızlanmaya kalkınca gazı koklesemde fayda etmiyor. Bu islerden anlayan bir arkadasım japon arabalarda kullanılan dizel motordan kaynaklandıgını soyluyor


    Düşük hacimli dizellerde dik yokuşlara girmeden önce aracın Turbonun max torku ürettiği devirlerde olması gerekir(yokuşun ne kadar dik olduğu önemli) ki 1.4 D4d dizel motorda max tork devileri 1800 devir ve üstüdür. Bu devirlerden daha düşük devirlerle dik bir yokuşa girerseniz 1. vites harici araç devirlenmez, keza vites değiştirdiğinizde 1800 devir altında kalırsa toparlayamama durumu oluşabilir. Bunu engellemek için yokuşta vites değiştirdiğinizde bir sonraki viteste devirin 1800'ün üstünde kalmasını sağlayacak şekilde devirlendirerek atın. Sorun yine devam ediyorsa turbo problemi olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug


    quote:

    Orijinalden alıntı: desdinova


    quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Yokuşu çıkamamanız ilginç. Dizel araçlar yokuşu daha güzel çıkarlar. Serviste turbonuzu bir kontrol ettirebilirsiniz.


    Yokuşu birkaç gundur test ediyorum, hızlanıp girince problem yok ama yavasca yokusa gelip ondan sonra hızlanmaya kalkınca gazı koklesemde fayda etmiyor. Bu islerden anlayan bir arkadasım japon arabalarda kullanılan dizel motordan kaynaklandıgını soyluyor


    Düşük hacimli dizellerde dik yokuşlara girmeden önce aracın Turbonun max torku ürettiği devirlerde olması gerekir(yokuşun ne kadar dik olduğu önemli) ki 1.4 D4d dizel motorda max tork devileri 1800 devir ve üstüdür. Bu devirlerden daha düşük devirlerle dik bir yokuşa girerseniz 1. vites harici araç devirlenmez, keza vites değiştirdiğinizde 1800 devir altında kalırsa toparlayamama durumu oluşabilir. Bunu engellemek için yokuşta vites değiştirdiğinizde bir sonraki viteste devirin 1800'ün üstünde kalmasını sağlayacak şekilde devirlendirerek atın. Sorun yine devam ediyorsa turbo problemi olabilir.

    bilgi icin cok tesekkurler




  • 1.4 dizel toyotalar ile rampada yavaşladın durma noktasına geldin, rampa çıkana kadar ya birinci vites sakin sakin çıkacan yada 4 bin devirlere gelip (bağırtarak) ikinci vites atıp devam edecen. 1.4 motorlar performans olarak sıfır. Hele birde içinde 3-4 kişi varken yokuşta geri geri park etmeyi dene, aracın ya stop eder yada balata koklarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz

    1.4 dizel toyotalar ile rampada yavaşladın durma noktasına geldin, rampa çıkana kadar ya birinci vites sakin sakin çıkacan yada 4 bin devirlere gelip (bağırtarak) ikinci vites atıp devam edecen. 1.4 motorlar performans olarak sıfır. Hele birde içinde 3-4 kişi varken yokuşta geri geri park etmeyi dene, aracın ya stop eder yada balata koklarsın.


    2011 dizel auris kullanıyorum. Bu sene karadeniz turu yaptım araçla. 3000 km ye yakın yol yaptım. Karadenizin yollarını bilirmisiniz bilmem çok inişli çıkışlıdır. Araç 5 kişi ve full dolu bagaj ile seyahat ettim. Sizin söylediklerinizin hiçbiri ile karşılaşmadım. Geri geri olayı doğrudur yüklü araç ile geri geri gitmek çok sıkıntıdır. Fakat bunu başka bir araçtada deneyip yorum yapsaydınız keşke. Bu birçok araçta aynı şekildedir. Siz opelin 1.3 dizel motorunu görmediniz diye tahmin ediyorum. Birde ona bakın derim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.