geniş lastik çok mu yakar?
64 Cevap10735 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
1996 Mesaj
15 Temmuz 2011; 12:06:47 

slm.şuanki lastiğim 195/65 205/60 lık takarsam çok mu fazla yakıt farkı oluşur? kendimce yol tutuşu daha iyi olur diye düşünüyorum ama emin değilim.


_____________________________

success produces success; just as money produces money


 
196 Mesaj
15 Temmuz 2011; 12:15:38 


quote:

Orijinalden alıntı: smbdy

slm.şuanki lastiğim 195/65 205/60 lık takarsam çok mu fazla yakıt farkı oluşur? kendimce yol tutuşu daha iyi olur diye düşünüyorum ama emin değilim.


Teorik olarak çok yakar ama fark edilecek kadar çok olmaz bence.Birde şuan kullandığınız lastik eskiyse, yeni alacağınızda az biraz tasarruflu lastiklerdense aradaki ikisi birbirini sıfırlar bence.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1137 Mesaj
15 Temmuz 2011; 12:32:22 

215/50'lik jantlara sahip dizel mondeo ve 235/45'lik jantlara sahip mondeo arasında yakıt farkı nerdeyse yoktu


_____________________________




2235 Mesaj
15 Temmuz 2011; 12:35:07 

Başta teorik olarak ta pratiktede fazla tüketir ki 205 ölçülü olan 195 liğe göre çapta 7-8mm daha ufaktır üzerine daha fazla sürtünme alanı olacağından direnç fazla olur birde belkide en fazla dikkate alınmayan yön ,eski lastikleriniz sertleştiği için nice eco lastiklere taş çıkaracak kadar düşük bir yuvarlanma direncine düşmüşlerdir ki aracı en az 205 ölçüsüne çıkmanın verdiği zorlanma etkisini göstereceklerdir.

Bunları bu kadar rahat yazmamınn nedeni aynı ölçü arttırımını yapmam ve bu etkileri rahatlıkla hissetmemdir.Viraj hızı artışı hem genişleyen ebattan hem yeni lastiğin hamurunun yeniliğinden hemde aracın alçalan ağırlık merkezinden diye düşünüyorum ki ufalan çaptan dolayı bana hızı fazla göstermesi de cabası.

Ancak size asıl tavsiyem ölçünüzü değiştirmemeniz.

Size tavsiyem iyi bir markanın lastik testleri sonucu onaylanmış bir ürününü alın.
Conti premiun contact2
Pırelli p6/p7
Bridgestone er300 ecopia
Good year optigrip


_____________________________

merhaba


 
131 Mesaj
15 Temmuz 2011; 12:50:51 

Geniş lastik daha iyidir yol tutuşunuz artar. Yakıt falan anlaşılır derecede artmaz.


_____________________________



771 Mesaj
15 Temmuz 2011; 13:09:23 

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 13:33:46 


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


275? Araç ne acaba?

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 13:57:47 

911 Turbo falan herhalde.


 
7932 Mesaj
15 Temmuz 2011; 14:01:13 


quote:

Orijinalden alıntı: DSMN


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


275? Araç ne acaba?


Transporter'dı galiba...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1734 Mesaj
15 Temmuz 2011; 14:05:59 


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


hiç etkilemedi


_____________________________

Rome CheapTrick SDS 08.....İbanez Grgr121ex Ca
Canon 550D------Fujifilm S1000FD
KASTAMONU
93/2 Hatay altınözü 6.hd tab. Şanlı hudut Karakolu


14543 Mesaj
15 Temmuz 2011; 14:10:01 

Bilimsel olarak ne kadar çok sürtünme yüzeyi o kadar çok direnç=yakıt sarfiyatı şeklinde ama deneyenleri dinlemek lazım


_____________________________


HYUNDAİ i20 KULÜBÜ
Hyundai i20 1.4 Crdi 90 HP Select Opak Kırmızı
2009


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 14:13:31 

Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


14543 Mesaj
15 Temmuz 2011; 14:27:31 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


Sürtünme değişir bence...
Kalın taban lastik inceye göre asvalt da daha fazla yer kaplıyor dolayısıyla sürtünme yüzeyi artıyor.


_____________________________


HYUNDAİ i20 KULÜBÜ
Hyundai i20 1.4 Crdi 90 HP Select Opak Kırmızı
2009



 
1141 Mesaj
15 Temmuz 2011; 15:21:17 

lastik ebatını değiştirdiğimizde yakıt sarfiyatını arttıran en önemli unsur lastiğin genel çapının değişmesidir. eğer daha geniş lastik düşünüyorsan yanağı düşürerek genel çapını orjinaline yakın ayarlayabilirsin. hemde aracın gösterdiği kilometredede pek fark olmaz.

linkte orjinal lastik ebatlarını girerek oluşan farkları gözlemleyebilirsin:

http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx


_____________________________

Gülümsemek için...
[url] http://deerinadam.blogspot.fr [/url]


 
2248 Mesaj
15 Temmuz 2011; 15:28:06 


quote:

Orijinalden alıntı: wm1tr

lastik ebatını değiştirdiğimizde yakıt sarfiyatını arttıran en önemli unsur lastiğin genel çapının değişmesidir. eğer daha geniş lastik düşünüyorsan yanağı düşürerek genel çapını orjinaline yakın ayarlayabilirsin. hemde aracın gösterdiği kilometredede pek fark olmaz.

linkte orjinal lastik ebatlarını girerek oluşan farkları gözlemleyebilirsin:

http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx



+1


_____________________________

Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 16:27:38 


quote:

Orijinalden alıntı: sfzb67


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


Sürtünme değişir bence...
Kalın taban lastik inceye göre asvalt da daha fazla yer kaplıyor dolayısıyla sürtünme yüzeyi artıyor.




Yüzey artıyor ama basınç düşüyor, çünkü aracın ağırlığı diyelim ki 1500kg. Önceki durumda atıyorum cm2'ye 50kg düşüyorsa, yüzey artınca 45kg düşecek. Geniş yüzey daha az birim alana düşen basınç
Bu da teknik olarak sürtünmeyi değiştirmiyor.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 16:53:21 


quote:

Orijinalden alıntı: H.


quote:

Orijinalden alıntı: DSMN


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


275? Araç ne acaba?


Transporter'dı galiba...


Ben normal araba sandım, ondan şaşırdım. Gerçi yine de yakıtı etkilemesi lazım sanki, ciddi fark var arada.


1027 Mesaj
15 Temmuz 2011; 17:03:39 

Madem konu açılmış benimde bir sorum var..aracımda 195 60 15 lastik takılı..205 40&45 17 yada 215 45 17 yapsam yakıt çok farkeder mi? yol tutuşuna katkısı olurmu?


_____________________________

05' Hyundai Elantra GLS Otomatik 1.6 DOHC 107 HP [XD2]


2235 Mesaj
15 Temmuz 2011; 17:07:19 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


Fizikte ilk ögretilen konulardan biri ağırlık sürtünmeyi etkilemez


_____________________________

merhaba

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 17:24:23 

Ağırlık sürtünmeyi etkiler.

1000kg ağırlığında bir paleti itemezsiniz. Çünkü ağırlığından dolayı yere yaptığı basınç artar. Sürtünmesini aşmak için büyük bir güç harcamanız gerekir.

Ama 10kg ağırlığında bir paleti itebilirsiniz. Çünkü aynı alana daha az birim kuvvet etkiler.



771 Mesaj
15 Temmuz 2011; 17:39:29 


quote:

Orijinalden alıntı: DSMN


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


275? Araç ne acaba?


arac 140 hp lik hyundai starex belki motoru büyük oldugu için etkilememiştir.



Ekteki dosya (1)

_____________________________



2935 Mesaj
15 Temmuz 2011; 17:44:36 

Direksiyon ağırlaşıyor biraz.Benim eski Astrada öyle olmuştu..


_____________________________

2011 C3 HDi

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Temmuz 2011; 17:49:06 


quote:

Orijinalden alıntı: 9997


quote:

Orijinalden alıntı: DSMN


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


275? Araç ne acaba?


arac 140 hp lik hyundai starex belki motoru büyük oldugu için etkilememiştir.



Tork yüksekse lastikler aracı fazla zorlamıyor olabilir, doğrudur. Yine de yakıt tüketiminin hafif yükselmesi lazım sanırım.


41 Mesaj
15 Temmuz 2011; 18:16:08 


quote:

Orijinalden alıntı: 9997


quote:

Orijinalden alıntı: DSMN


quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.


275? Araç ne acaba?


arac 140 hp lik hyundai starex belki motoru büyük oldugu için etkilememiştir.




anladık hyundai araban var ve 140 begir


_____________________________





771 Mesaj
15 Temmuz 2011; 18:21:49 

pro wizard arkdas neden böyle bir yorum yaptın. arkads lastiklerini degiştirecekmiş yakıtı etkilermi diye sormus bizde yardımcı olalım dedik. ben ilk basta aracımın markasını söylemedim farkındaysan arkdas sorduktan sonra söyledim. bu konuyla senin alakan ne onu anlamış degilim


_____________________________



66 Mesaj
15 Temmuz 2011; 18:40:05 


quote:

Orijinalden alıntı: froster2006


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


Fizikte ilk ögretilen konulardan biri ağırlık sürtünmeyi etkilemez


Ağırlık sürtünmeyi etkiler

en basitinden açıklayayım

Sürtünme kuvvet f.s dir.

f = ağırlıkla doğru orantılı değiştiğinden sürtünme kuvvetide ağırlıkla doğru orantılıdır


_____________________________

Bir Tek özlemleri deviremedim şu ince bileklerimle..


4125 Mesaj
16 Temmuz 2011; 0:01:03 

Gene fizik matematiktir gitmiş mevzuuda , imzamdaki aracta aldığımda 195 65 lastik vardı ben 205 60 lastikle değiştirdim , yakıt tüketiminde anlaşılır bir fark olmadı yol tutş nispeten çok farklı olmasada daha iyi ve araç daha sportif duruyor ama en önemli artısı gaza basınca daha ii yola tutnuyor araç 195 lastikler çok yetersiz kalıyordu , 205 60 15 pahalı bir ebat onun dışında hiçbir eksisi yok


_____________________________

Golf tsi dsg 140hp
Polo 6N 1.6 75 hp


9086 Mesaj
16 Temmuz 2011; 0:38:39 

205/55/16 olan lastiklerimi 225/40/18 ile değiştirdim.

yakıt artışı ve performans düşüklüğü hissetmedim. illaki teorik olarak etkiler ama hissedilecek kadar değil.

yol tutuş iyileşmesi ise hissedilir derecede arttı.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Temmuz 2011; 9:00:59 

Günümüzdeki modern araçlarda geniş lastik etkilemiyor.

10-15 yıl önceki araçlarda etkiliyordu ama artık teknolojiler değiştiği için sorun olmuyor. Zaten 185 lastik takan, 205 lastik takıyor. Hepi topu 2cm taban genişliyor. 305 lastik taksan belki etkiler ama lastik genişliğini 2-3 kademe artırmak etkilemez.

Öyle olmasa A3, Golf, Jetta gibi 1.6 102 Hitler motorlu araçlarda 205 ve üzeri lastik olmazdı.


12838 Mesaj
16 Temmuz 2011; 9:22:05 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Günümüzdeki modern araçlarda geniş lastik etkilemiyor.

10-15 yıl önceki araçlarda etkiliyordu ama artık teknolojiler değiştiği için sorun olmuyor. Zaten 185 lastik takan, 205 lastik takıyor. Hepi topu 2cm taban genişliyor. 305 lastik taksan belki etkiler ama lastik genişliğini 2-3 kademe artırmak etkilemez.

Öyle olmasa A3, Golf, Jetta gibi 1.6 102 Hitler motorlu araçlarda 205 ve üzeri lastik olmazdı.


Arkadaşım başka bir konuda 185/55/16 lastiklerini 205/55/16 ile değiştirmek istediğini yazmıştın yanlış hatırlamıyorsam.

Teknik olarak bir sürü farklılık yaratıyor bu seçimin.

Lastikçi arkadaşım böyle bir değişikliği kesinlikle ama kesinlikle önermediğini belirtti.

İstersen telefonunu vereyim, kendin de konuşabilirsin.

Araçların fabrikasyon lastik ebatları ancak ve ancak aynı aracın daha alt veya üst versiyonlarında mevcut bulunan ebatlardaki lastiklerle değiştirilmeli.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Temmuz 2011; 9:28:15 

Çok farklılık oluşturmuyor.

Öyle olsa Leon'da 225/45/17 lastiğin işi ne? Hem de 1.6 105 beygir dizelde. 1.6 102'lik motorlu Golflerde, A3'lerde bile 205/215/225 lastik kullananlar var.

Honda City'de 205/55/16 uyarsa değiştiririm. Uymazda 205/50/16 ile değiştiririm.

Lastik değiştirmeme çok var zaten. Ancak patlarsa falan bakacağım.

Geçenlerde 1.4 Benzinli 85 Beygirlik Polo'da 205/55/16 lastik vardı. Araca çok yakışmıştı. Ve gördüğüm kadarıyla sürtme falan yapmıyordu. Bizim City hem ondan biraz daha büyük bir araç, hem de daha güçlü.

Bence 2-3cm'lik değişiklikler sorun olmuyor.





12838 Mesaj
16 Temmuz 2011; 10:32:30 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Çok farklılık oluşturmuyor.

Öyle olsa Leon'da 225/45/17 lastiğin işi ne? Hem de 1.6 105 beygir dizelde. 1.6 102'lik motorlu Golflerde, A3'lerde bile 205/215/225 lastik kullananlar var.

Honda City'de 205/55/16 uyarsa değiştiririm. Uymazda 205/50/16 ile değiştiririm.

Lastik değiştirmeme çok var zaten. Ancak patlarsa falan bakacağım.

Geçenlerde 1.4 Benzinli 85 Beygirlik Polo'da 205/55/16 lastik vardı. Araca çok yakışmıştı. Ve gördüğüm kadarıyla sürtme falan yapmıyordu. Bizim City hem ondan biraz daha büyük bir araç, hem de daha güçlü.

Bence 2-3cm'lik değişiklikler sorun olmuyor.






Arkadaşım 2 - 3 cm'lik değişikliklerin sorun olmasını bırak aracın neredeyse herşeyini bozduğunu söylesem yeter.


55/45 gibi lastik genişliğinin lastik yanağına olan yüzdesini belirten ifadeleri dikkate almadan yapılacak değişimler araçla ve sürüşle ilgili ciddi sıkıntılar yaratır.



Örneğin 185/55/16 dediğimizde aracın 185 olan lastik taban genişliğinin % 55'ini düşünmek gerekiyor.

185x55/100=101.75 cm lastik yarıçapı.

202/55/16 dediğimizde de 205 olan lastik taban genişliğinin %55'ini düşünmek gerekiyor.

205*55/100=112.75 cm lastik yarıçapı.

Aralarındaki çap farkı 2.2 cm oluyor

Lastik çapı arttığı için arabanın yerden yüksekliği 2.2 cm. artıyor.

Bu da aerodinaminin bozulmasına sebep veriyor.

Aracın hızlanma ve diğer performans değerlerinin de kötüleşmesine sebep oluyor.

Bu arada aracın lastik tabanı da 2 cm genişlediği için sürtünmeyle birlikte tüketim de artıyor.

Islak zeminde tutunma kayıpları gündeme geliyor.


Tabii bu arada aracın vites aralıkları da değişiyor.

Aracın göstergeleri hızı az gösteriyor.

Aracın fiziksel ve mekanik dengesinin içine ediliyor yani amiyene tabirle.


Tabii böyle bir işlem sonunda tekerleği içe dışa çevirmelerde davlumbaza sürteceğini de unutmamak lazım.


Leonda bahsettiğin rakamlarda ortadaki rakam da yani yanak yüzdesi de düşüyor dikkat edersen.

Yani lastik genişliği arttıkça aracın lastik çapında çok büyük bir oynama olmasın diye yanak yüzdesi de düşürülür.



_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


12838 Mesaj
16 Temmuz 2011; 10:35:47 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.

Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.

Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.


Lastik tabanı genişlediğinde sürtünmenin artması kaçınılmaz son maalesef.




_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Temmuz 2011; 10:37:58 

205/50/16 olabilir. O zaman.


9086 Mesaj
16 Temmuz 2011; 12:33:21 

örnek olarak 308 i ele alırsak
aynı motor ve kasa tipinde 195/65/15 'den başlayıp 225/45/17 ve 225/40/18 e doğru devam eden fabrika opsiyonları var.
çok ciddi farklar olsa zaten fabrika buna müsade etmez.

ki dediğim gibi 225/40/18 e geçmeme rağmen benzin tüketimi artışını ve performans düşüklüğünü hissetmedim. ( hissedilmeyecek kadar az olduğunu düşünüyorum. çünkü her güzergahımda yol bilgisayarını sıfırlayıp ne kadar yakmışım diye hesap eden biri illaki farkı hissederdi.)

ayrıca 225 tabanlı lastiklerle aracım son viteste 6250 devirlere kadar geldi. (6300-6400 de devir kesiciye giriyor) gerçi son sürate etkisi pek olmuyor sadece hızlanmaya etkisi oluyor deniliyordu.

20 aylık uzun dönem ortalamam 7.7lt /100 km
ortalama hızım ise 29 kmh

araba 307 1.6 benzinli


ben aracı aldıktan yaklaşık 4 yıl sonra lastik ebadını değiştirdim. böyle olacağını bilseydim çok önceden değiştirirdim.
geniş tabanlı lastik ve jant çapı büyütülmesi , korkulacak kadar riskli bir olay değil.
(araç güzergahının düzgün yol olduğu düşünülürse)


edit: pazartesi istanbul rahmanlar - şarköy arası yolum var. tüketim değerlerini yazarım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 16 Temmuz 2011; 12:34:57 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Temmuz 2011; 12:45:33 

Eskisi kadar korkulacak bir durum yok.

individual'in de kendi gözlemlerinden antalttığı gibi yakıtı pek etkilemiyor. Biraz şehir efsanesi olmuş bu konu.

Sonuçta araba teknolojisi sürekli ilerliyor.

Eğer araca sürtmüyorsa lastik ebatlarıyla 2-3 kademe oynanabilir.

Yani aracınızda atıyorum 205/55/16 lastik varsa, bunu 225/50/16 yapabilirsiniz. Aracın yüksekliğini etkilemeden taban genişletmek sıkıntı çıkarmıyor.


4783 Mesaj
16 Temmuz 2011; 13:24:54 

Araçlarda orijinal lastik ebatlarını kullanmak gerekiyor. Geniş taban lastik sonuçta yakıt tüketimini kesinlikle artırıyor. Kendi tecrübem.

Aşağıda da konu ile ilgili uzman görüşü.



"...155/65 R14 olan lastiklerinin 155 mm olan taban genişliği aracın 1.2 lt'lik 16 supaplı 75 HP gücündeki motorunun sağladığı gücü yere iletmede oldukça başarılı.


Orijinal ebatların yerine daha geniş tabanlı lastik kullanırsanız sürtünme direncini artacak ve motor zorlanacağı
gibi yakıt tüketimi de artacak.



155/65 çok kısıtlı bir ölçüdür ve 165 taban genişliği için de yanak yüksekliğini 60 gibi tercih etmek zorundasınız.Böylece lastiğin çapı artmayacak ancak bu kez de lastik yanak esneme konforunu da kaybedecek ve süspansiyon da sertleşecektir. Bu sertleşme kısa vadelerde amortisörlere ve amortisör taşıyıcılarına zarar verecektir. Lastik değişimlerinde kurallar maalesef budur. Ancak ...katalog verilerine bakınca 165/60 14 lastiğin de kullanılabileceği seçenekler arasında verilmiş."

25 Ocak 2011 Otohaber dergisinde "Onno Usta"nın Okur mektubuna verdiği cevaptan alıntı.


_____________________________

Başarının dört şartı; bilmek, istemek, cesaret etmek ve susmaktır. (Axel Munthe)



4125 Mesaj
16 Temmuz 2011; 21:10:24 

Yazmıyım diyorum ama gene sapla saman karışmış, ilk olarak kafaya göre lastik takılsın diyen zaten yok ama ''muadil'' lastik diye bir şey var ,, 195 65 15 lastiği olan bir arabaya orjinalin senin bu deyip 205 55 r16 takamassın diyemessin aynı şekilde 205 60 15 de muadil ebattır takılmasında sakınca yoktur zaten sıkıntılı olsa lastikçi takmaz sonuç olarak problem çıkınca gene adama gidicen Onna ustanın dediklerine gelirsek adamın arabası 75 beygir taban büyültmeye çalışıyor, sen muadil diye 75 beygirlik arabaya 205 taban koymaya çalışırsan tabiki akıllıca değil ama 140 beygir 220 nm tork arabaya 205 taban zaten çok mantıklı hatta 225 45 17 i dahi rahat kaldırır


_____________________________

Golf tsi dsg 140hp
Polo 6N 1.6 75 hp


4676 Mesaj
17 Temmuz 2011; 18:39:36 

Yorumları okudum ve genel olarak sorularınıza/sorunlarınıza cevap vereyim.

Lastiğin genişliği değiştiğinde yakıt tüketimi değişir. Yani siz aracınızın lastiğini sadece daha geniş lastik ile değiştirdiğinizde (dış çap ve lastik yapısı aynı olduğu kabulu ile) yakıt tüketiminiz değişir fakat aracınızın hızı değişmez.

Yakıt tüketiminizi değiştirecek olan diğer faktörler ise lastiğinizin çapı ve lastik iç yapısıdır (malzeme açısından). Lastiğinizi daha geniş lastik ile değiştirdiğinizde aracınızın yol tutuşu artar, daha stabil şekilde yolalır. Eğer ki lastiğinizi değiştirirken markası ve kalitesi de değişiyorsa yakıt tüketiminiz de değişir, fakat bu değişimler çok küçük değişimlerdir.

Aracınızın lastiğini değiştirirken de ölçüler açısından teorik olarak en fazla %5'lik değişimlere izin verilir. Bu da pratikte (garanti olması açısından) artı ve eksi %3'ten fazla değişim ile sınırlandırılır.

Fren güvenliği açısından ise geniş lastik daha avantajlıdır. Fakat bu değişimler az olduğu için pratikte çok da farketmez.

Bazı arkadaşların dediği gibi de geniş lastik takıldığında sürüklenme kuvveti (yukarıda basitçe sürtünme kuvveti diye bahsedilmiş) değişmez. Aracın ağırlığı, yol tipi (asfalt, toprak, buz), lastik malzeme yapısı değişmedikçe sürüklenme kuvveti değişmez. Fakat Onno Usta'nın dediği gibi sürtünme direnci (teorikte yuvarlanma direnci denilir) değişir.

Eğer bu kuvvetler değişseydi her lastik değiştirildiğinde en basitinden, aracın fren sistemini yeniden tasarlamak gerekirdi. Ve buna bağlı olarak birçok sistemini.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 17 Temmuz 2012; 0:04:17 >


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


4676 Mesaj
17 Temmuz 2011; 18:45:03 

Modifiyede ana prensip, lastik çapındaki değişimin %3'ten fazla olmamasıdır. Bu sınırı aştığınızda aracınızın ağırlık merkezi yükselir, viraj emniyetiniz düşer. Lastik dış çapı sabit kalacak şekilde ince yanaklı ve daha geniş lastik kullanabilirsiniz. Bunun da dezavantajı, lastik yanak yüksekliğinin azalması sebebiyle lastiğin sönüm etkisinin azalmasıdır. Bunun sonucunda amortisör ve kulelerine daha fazla kuvvet gelir ve ömürleri azalır.


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


909 Mesaj
18 Temmuz 2011; 22:32:10 

1.3 92 beygir benzinli suzuki swift aracimin orjinal ebati 185 / 60 / 15 idi. Su anda 205 / 40 / 17 kullaniorum. 5. Vites 80 km sabit hizla 100 km de 4.8 lt yaktirdim. Yakit veya performansta bir degisiklik yok fakat yol tutus iyilesti direksiyon tepkileri hassaslasti. Ince yanak olmasi sebebiyle konfor azaliyor, tumsekler bozuk yollarda arac sert tepki verior. Ne yaparsaniz yapin orjinal ebatinizi %3 oranindan fazla kucultme veya buyutme yapmayin. Saygilar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Suzuki Grand Vitara 2011 2.0 AT



4676 Mesaj
18 Temmuz 2011; 22:40:21 


quote:

Orijinalden alıntı: punk89

1.3 92 beygir benzinli suzuki swift aracimin orjinal ebati 185 / 60 / 15 idi. Su anda 205 / 40 / 17 kullaniorum. 5. Vites 80 km sabit hizla 100 km de 4.8 lt yaktirdim. Yakit veya performansta bir degisiklik yok fakat yol tutus iyilesti direksiyon tepkileri hassaslasti. Ince yanak olmasi sebebiyle konfor azaliyor, tumsekler bozuk yollarda arac sert tepki verior. Ne yaparsaniz yapin orjinal ebatinizi %3 oranindan fazla kucultme veya buyutme yapmayin. Saygilar


Siz zaten lastik değişimini sınırlar içerisinde yapmışsınız. Bu yüzden yakıt tüketiminde değişme hissetmezsiniz. aracın yol tutuşu, frenleme performansı ve hızlanma performansı artar ; lastik yaylanma etkisi ve konfor azalır. Siz de zaten farketmişsiniz.


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


12838 Mesaj
18 Temmuz 2011; 23:10:14 


quote:

Orijinalden alıntı: LionTech16
...
Liseden kalma bilgilerinizle burada artistlik yapmayın. ...


Bu kısım yakışmamış...


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


4676 Mesaj
18 Temmuz 2011; 23:20:16 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


quote:

Orijinalden alıntı: LionTech16
...
Liseden kalma bilgilerinizle burada artistlik yapmayın. ...


Bu kısım yakışmamış...


Doğru haklısınız. Ama birçok insan bolca atıyor tutuyor, doğru mu yanlış mı bilen yok. Tutamadım kendimi kusura bakmayın..


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Eylül 2011; 22:13:10 

Çok yakmıyor sanıyorum.

Bugün park etmiş bir Audi A3 gördüm.

1.6 yazıyordu arkasında.

Fabrika çıkışlı olarak 225/45/17 lastik vardı üzerinde.

1.6 102 beygirlik araçta 225 tabanlı lastik takıldığına göre B sınıfı araçlarda 205 taban lastik ideal diye düşünüyorum.

Çekme sorunu olduğunu zannetmiyorum.

Daha önce de Polo 1.4 85 beygir versiyonda 205/55/16 lastik görmüştüm. Hoş duruyordu. Araç yolda gayet güzel seyrediyordu.


C sınıfında 225 taban tam oturuyor.

D ve E sınıfında da 255 taban ideal sanırım.


165/175/185 gibi ince lastik tabanlarıyla uğraşmaya gerek yok.

Zaten kaliteli lastik modelleri hep 205 ve üzeri oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 6 Eylül 2011; 22:13:48 >


5187 Mesaj
6 Eylül 2011; 22:51:09 

lastik genişliklerini değiştirdiğimizde yakıt tüketimin artacağı temel veridir.
ancak genişliklerdeki 10-20 birimlik değişiklerin(yanak ölçüleriyle birlikte uyum sağlayacak şekilde) yakıt tüketimine etkisini hissetmek oldukça güçtür.illa test edilirse laboratuvar ortamında bence yakıt tüketimini artırdığı gözlenebilir artık %1 mi artırır %0,5 mi bunun tespitini fizikçilere bırakıyorum
kendi araçlarımda 2 kez orjinal ebatın dışına çıktım ikisindede yakıt tüketimindeki artışı fark etmedim.
hatta bir tanesinde 155 olan genişliği 175 yaptım ve yaptığım araç 1.0 motorlu bir araç (bende yakıt tüketiminin ölçülmesi konusunda hassas bir kişiyim) yani bu tarz bir tüketim değişikliğine hem araç hemde ben direk tepki verirdik ama dediğim gibi fark edilir bir değişiklik olmadı.
ancak lastik ebatlarındaki değişiklikleri çok ince eleyip sık dokumak lazım (yakıt açısından değil) diğer açılardan çünkü lastiğin üzerinde yazan herhangi bir sayı rast gele belirlenmemiştir. her değişikliğin farklı sonuçları vardır ve mutlaka getirilerinin yanında götürüleride masaya yatırılarak karar verilmelidir.


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


2694 Mesaj
6 Eylül 2011; 23:13:23 

Boyutta büyük değişim olmadığı için pek bir sorun olmaz hatta daha iyi bile olabilir. Geniş lastik : daha iyi yol tutuşu ve frenaj demek. Tabi farkedilmeyecek kadar bile olsa performans kaybı ve yakıt artışı ile birlikte.


_____________________________



139 Mesaj
13 Temmuz 2012; 10:39:48 

Konuyu araştırırken buldum biraz hortlatmış gibi olacak :)

Lastiğin 2-3 kademe genişlemesi teoride yakıtı arttırır ancak pratikte fark edeceğini sanmıyorum sonuçta sürekli aynı devirde ve hızla gitmiyoruz. Bence performansı düşürüp yakıtı yükseltecek en önemli etken jant ve lastiğin ağırlığı. ve araçta yapılan herşeyin getirisi olduğu gibi götürüsüde vardır. Örneğin geniş lastik mi yakıt artar ( teorik ) ama yol tutuşun frenin iyileşir. ince lastik takarsın yakıtın düşer virajlara hızlı giremezsin. Buradaki amaç tamamen ne istediğine bağlı..Mutlaka bir şeylerde fedakarlık yapmak gerekiyor


1913 Mesaj
13 Temmuz 2012; 11:06:38 

geniş lastik çok mu yaktırır, cevabı, EVET çok yaktırır dır, size bir üreticinin kullanım klavuzundan bir görüntü,



ama ne kadar çok yaktırır, % 5 o da en fazla ...


_____________________________

" Ö l ü m _ O l m a s ı n _ R e z i l l i k _ Ç e k i l i r ! "


2889 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Ahmet Tatar.
13 Temmuz 2012; 11:57:17 

.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izmirlil35 -- 14 Temmuz 2012; 11:52:32 >


_____________________________

...



2338 Mesaj
13 Temmuz 2012; 12:21:28 

kalın çiviyimi çakması daha kolay olur inceyimi ?

çivileri ucu neden ince yapılır?

etki eden kuvvet ne kadar ufak bölgede toplanırsa kuvveti o kadar iyi yere iletir

ek olarakta sürtünme tabi

10cm genişligi olan bir lastiği ele alacak olurak

cm başına etki eden sürtünme kuvvet 2 diyelim

20 kuvvetlik bir sürtünme olacaktır. cm başına baskı kuvvetindede 4 diyelim

40 kuvvetlik bir baskı

5cm olan bir lastiğin 10 kuvvetlik bir sürtünmesi ve

20 kuvvetlik bir baskısı olacaktır

lastik sert ve ufak oldugundan sürtünme azalacak baska artacaktır.

kısacası baskının bir önemi yok. önemli olan sürtünme kuvveti

ne kadar ufak yüzey o kadar az sürtünme o kadar fazla baskı


_____________________________



139 Mesaj
13 Temmuz 2012; 13:07:34 

Bence yakıt konusunu unutun performans konusunda unutun..Az önce bir lastikçi ile görüştüm. Kapıda yazan lastik ebatları haricinde farklı bir lastik kullanıldığında kaza sonrası kasko ödeme yapmıyormuş. ve tamamen suç üzerinize kalıyor haklı bile olsanız..Çünkü doğru lastiği kullanmıyorsunuz.. Bence bu durum daha önemli..


2889 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Ahmet Tatar.
13 Temmuz 2012; 13:44:10 


quote:

Orijinalden alıntı: f.aktunc

Bence yakıt konusunu unutun performans konusunda unutun..Az önce bir lastikçi ile görüştüm. Kapıda yazan lastik ebatları haricinde farklı bir lastik kullanıldığında kaza sonrası kasko ödeme yapmıyormuş. ve tamamen suç üzerinize kalıyor haklı bile olsanız..Çünkü doğru lastiği kullanmıyorsunuz.. Bence bu durum daha önemli..

Boyle bir sey gercekten var mi ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

...



139 Mesaj
13 Temmuz 2012; 13:51:58 

Kasko ve sigorta firmalarının zararı ödememek için herşeyi yaptıklarını düşündükçe şaşırtmıyor açıkcası.. Bence doğru olma olasılığı çok yüksek ve zaten mantıklıda..araca standartça belirlenmiş ebat haricinde takmak araca zarar verebilir..ve bu sebepten bile kaza yapılabilir..


14543 Mesaj
13 Temmuz 2012; 14:03:47 

Ne kadar çok geniş yüzey=O kadar çok sürtünme=O kadar çok yakıt sarfiyatı


_____________________________


HYUNDAİ i20 KULÜBÜ
Hyundai i20 1.4 Crdi 90 HP Select Opak Kırmızı
2009



503 Mesaj
13 Temmuz 2012; 14:08:09 

quote:

Orijinalden alıntı: 9997

benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.

araç ne? orjinal ölçüsünün bu kadar dışına çıkan bi sizi gördüm?


_____________________________



475 Mesaj
10 Ekim 2013; 9:13:50 

konuyu tekrar hortlatayım :)

2011 model hyundai Elantra otomatik vites 2. el bir araç aldım. Aracın önceki sahibi araca çok geniş lastik takmış ne kadar bir problem olur ?
fabrika tavsiyesi ebat: 205/55/R16
adamın taktığı ebat: 255/55/R16 lastikler yeni sayılır bu arada...

sizce değiştirmelimiyim lastikleri? muayene de ya da kasko da problem olur mu?