pro wizard arkdas neden böyle bir yorum yaptın. arkads lastiklerini degiştirecekmiş yakıtı etkilermi diye sormus bizde yardımcı olalım dedik. ben ilk basta aracımın markasını söylemedim farkındaysan arkdas sorduktan sonra söyledim. bu konuyla senin alakan ne onu anlamış degilim
Arabanin kapisinda ne yaziyorsa o benimkinde en genis 225 45 17 takabilirsin diyo gidipte 250 60 70 takmaya calismam
overdozz
kullanıcısına yanıt
Bence öncelikle farklı bir marka-model lastik takın.
Lastik ölçüsünü büyütmek sesi azaltmaz.
slm.şuanki lastiğim 195/65 205/60 lık takarsam çok mu fazla yakıt farkı oluşur? kendimce yol tutuşu daha iyi olur diye düşünüyorum ama emin değilim.
quote:
Orijinalden alıntı: smbdy
slm.şuanki lastiğim 195/65 205/60 lık takarsam çok mu fazla yakıt farkı oluşur? kendimce yol tutuşu daha iyi olur diye düşünüyorum ama emin değilim.
Teorik olarak çok yakar ama fark edilecek kadar çok olmaz bence.Birde şuan kullandığınız lastik eskiyse, yeni alacağınızda az biraz tasarruflu lastiklerdense aradaki ikisi birbirini sıfırlar bence.
215/50'lik jantlara sahip dizel mondeo ve 235/45'lik jantlara sahip mondeo arasında yakıt farkı nerdeyse yoktu
Başta teorik olarak ta pratiktede fazla tüketir ki 205 ölçülü olan 195 liğe göre çapta 7-8mm daha ufaktır üzerine daha fazla sürtünme alanı olacağından direnç fazla olur birde belkide en fazla dikkate alınmayan yön ,eski lastikleriniz sertleştiği için nice eco lastiklere taş çıkaracak kadar düşük bir yuvarlanma direncine düşmüşlerdir ki aracı en az 205 ölçüsüne çıkmanın verdiği zorlanma etkisini göstereceklerdir.
Bunları bu kadar rahat yazmamınn nedeni aynı ölçü arttırımını yapmam ve bu etkileri rahatlıkla hissetmemdir.Viraj hızı artışı hem genişleyen ebattan hem yeni lastiğin hamurunun yeniliğinden hemde aracın alçalan ağırlık merkezinden diye düşünüyorum ki ufalan çaptan dolayı bana hızı fazla göstermesi de cabası.
Ancak size asıl tavsiyem ölçünüzü değiştirmemeniz.
Size tavsiyem iyi bir markanın lastik testleri sonucu onaylanmış bir ürününü alın. Conti premiun contact2 Pırelli p6/p7 Bridgestone er300 ecopia Good year optigrip
quote:
Orijinalden alıntı: 9997
benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.
275? Araç ne acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: DSMN
quote:
Orijinalden alıntı: 9997
benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.
275? Araç ne acaba?
Transporter'dı galiba...
quote:
Orijinalden alıntı: 9997
benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.
hiç etkilemedi
Bilimsel olarak ne kadar çok sürtünme yüzeyi o kadar çok direnç=yakıt sarfiyatı şeklinde ama deneyenleri dinlemek lazım
Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.
Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.
Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.
quote:
Orijinalden alıntı: senersongur
Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.
Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.
Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.
Sürtünme değişir bence... Kalın taban lastik inceye göre asvalt da daha fazla yer kaplıyor dolayısıyla sürtünme yüzeyi artıyor.
lastik ebatını değiştirdiğimizde yakıt sarfiyatını arttıran en önemli unsur lastiğin genel çapının değişmesidir. eğer daha geniş lastik düşünüyorsan yanağı düşürerek genel çapını orjinaline yakın ayarlayabilirsin. hemde aracın gösterdiği kilometredede pek fark olmaz.
linkte orjinal lastik ebatlarını girerek oluşan farkları gözlemleyebilirsin:
lastik ebatını değiştirdiğimizde yakıt sarfiyatını arttıran en önemli unsur lastiğin genel çapının değişmesidir. eğer daha geniş lastik düşünüyorsan yanağı düşürerek genel çapını orjinaline yakın ayarlayabilirsin. hemde aracın gösterdiği kilometredede pek fark olmaz.
linkte orjinal lastik ebatlarını girerek oluşan farkları gözlemleyebilirsin:
Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.
Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.
Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.
Sürtünme değişir bence... Kalın taban lastik inceye göre asvalt da daha fazla yer kaplıyor dolayısıyla sürtünme yüzeyi artıyor.
Yüzey artıyor ama basınç düşüyor, çünkü aracın ağırlığı diyelim ki 1500kg. Önceki durumda atıyorum cm2'ye 50kg düşüyorsa, yüzey artınca 45kg düşecek. Geniş yüzey daha az birim alana düşen basınç Bu da teknik olarak sürtünmeyi değiştirmiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: H.
quote:
Orijinalden alıntı: DSMN
quote:
Orijinalden alıntı: 9997
benim orjinal ebatlarım 205/70/15 ben suan 275/35/19 kullanıorm yakıtı hiç etkilemedi bile.
275? Araç ne acaba?
Transporter'dı galiba...
Ben normal araba sandım, ondan şaşırdım. Gerçi yine de yakıtı etkilemesi lazım sanki, ciddi fark var arada.
Madem konu açılmış benimde bir sorum var..aracımda 195 60 15 lastik takılı..205 40&45 17 yada 215 45 17 yapsam yakıt çok farkeder mi? yol tutuşuna katkısı olurmu?
quote:
Orijinalden alıntı: senersongur
Aslında geniş yüzeyde birim alana düşen ağırlık azalıyor. Bundan dolayı sürtünme değişmiyor.
Teknik olarak Aracın ağırlığı biraz daha geniş bir yüzeye yayılıyor. Direnç artmıyor yani.
Yakıtı fazla etkilememesi lazım bence de.
Fizikte ilk ögretilen konulardan biri ağırlık sürtünmeyi etkilemez