Şimdi Ara

Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
3
Favori
21.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fabrika verilerine bakarsan Şehir içi 15.7
    Şehir dışı 9.1
    Ortalama 11.5

    Değerler bunlar bahsettiğin 17-18 carbon clean yapmamış zamanında bakımları yapılmamış yağ değişiminden bile bi haber olan araçlar,Sentetik yağ konularak rotary katliamı yapılan ülkemizde.

    Mazda artık kendi Tr sınırları içine girdi ve direk mineral Dexelia 5-30w yağını getirdi.

    Renesis teknolojisi az yakmaya yöneliktir.



    Bu fotoğrafta Rx-7 fd3s motoru ile Rx-8 msp motoru farkını görüyoruz intake ve exhaust portları farklı buda yakıt ekonomisi demek.

    Rx-7'de rotor housingdeki portların genişiği apex sealların sert geçişleriyle meşhur brap brap rölanti sesi ve alev çıkmasına neden oluyor ve fazla yakıt sarfiyatina sebepti.
    Rx-8'de ise rotor housing portları küçültüldü ve yakıt sarfiyatının rotor tur atmadan giden yakıtın ve sarfiyatın önüne geçildi tabiki performansta'da olumsuz yönde bir etkendir bu.


    Fd3s Rx-7 minimum yakıt tüketimi 19 litre idi Mazda bunu Rx-8'le 12 litre'lere düşürdü ve pistte stock bir Rx-7 ile Rx-8 performanslarında Rx-8 daha başarılıdır.

    Mazda yaptığı araçlarda düz bir yolda hızlı olmasına nazaran virajlı bir yolda hızlı araçlar üretmeye yönelik prensib ve konsept belirlemektir.

    Son olarak şunu söylemeliyim 2009 yılında amerikan Motortrend otomobil dergisinin yaptığı testte, içlerinde E92 BMW M3, Nissan GTR, Porsche 911 turbo, Audi R8, Mitsubishi Evo X, Mini Cooper S gibi yol tutuşta çok iddialı 10 araca karşı test edilmiş, bütün araçlar içinde en iyi yol tutan 3. , Amerika pazarında satılan $100.000 dolar altındaki tüm araçlar arasında en iyi yol tutuşa sahip otomobil olarak gösterilmiştir.

    RX8'lerde rotor dişli çapı büyütülmüştür RX7'lere göre. RX7 lerin sahip olduğu 13b'nin rotorlarının her ikisi de tam bir tur döndüğünde krank 2.7tur döner bu nedenle torkları fazladır. RX8'de rotorların dönüş turu dişlinin çapı ile oynanılarak düşürülmüştür , dolayısı ile torku da düşüktür. side housing , housing , apex ve side seal gibi parçalar seramik kapmala yöntemi ile aşınmaya dayanıklı hale getirilmiştir. RX8'in makinesinin yegane farkı budur.

    Wankelin aşınma sorunu ; diğer 4zamanlı makinelerde mevcut olan sipop ve sipop milleri , piston kolları vs... gibi parçalar olmadığından açığa çıkan enerjinin dağılacağı yer yoktur. bu nedenle yağlama yağının özelliğini çok çabuk bozabilmektedir. malumunuz TR şartlarında insanlarımızın 10.000km 15.000km gibi diğer araçlar için normal olan peryodlarda yağ değiştirme alışkanlıkları bu araçlarda da uygulanmıştır. Bu araçların katalog verisi yağ değişimini her 3000km'de bir vermektedir. Fakat nasılsa yağ eksiltiyor diye insanların yağlama yağının üzerine ilave yaptıkça yağ yenileniyor sanıyor ve 10.000km'de dahi yağı atmıyor nasılsa üzerine ilave yapıyorum diye. Sonuç ; eski yağ yeni yağın özelliğini bozar ve tortulaşmaya neden olur bu tortular rotorlar , ve ön - arka dişlilerin burçların üzerinde bulunan yağlama kanallarına giden krank üzerindeki ince yağlama deliklerini tıkar , ayrıca 4adet yağ enjektörlerini de. sonuçta gerekli yağlama yapılamaz ve makine ömrünün sonuna gelir. 97yılında 3.gen. RX7 Mobil 1 tarafından 1.000.000km değişken dirençli bant testine tabi tutuldu ( normal yol koşullarının yaratıldığı bir test) ve bu testten başarılı bir şekilde çıktı. RX7 6lt yağ kapasitesine sahip fakat şunu biliyorum ki yüksek hararetlerde test edilmiş ve başarılı sonuçlar vermiş bir marka. Kısacası eğer siz maliyetten kaçar da bakmazsanız rotary de sizin gözünüzün yaşına bakmaz son bir bilgi sağlıklı çalışan bir rotary 500km'de 350ml yağ tüketmelidir (bu kullanım karakteristliğine göre değişebilir

    Premix konusu önemli hususlardan birisidir.Soldaki premix yapılmış sağdaki premix yapılmamış bir rotor görüyorsunuz.



     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar




    2 strokerlı oil yani motorsiklet yağı'nı premix yapılacak bir kutuya koyarak onuda daha sonra deponuza doldurarak motordaki karbon emisyonu ve apex seal ömrünü uzatabilirsiniz 5000km'de 1 litre 1000km'de 200ml depoyu fulluyorsanız 65lt makyajlı 61lt makyajsız kasalarda ortalama 100 ml bir kaba benzin koyarak karışımı yapıp ondan sonra depoya doldurunuz,motorunuz ilk günkü performansını sağlayacaktır.Aşağıda yağ markaları mevcut bunlar kullanılabilir,detaylı bilgi isteyenler bana ulaşabilir. Valvoline Synpower 2T
    Valvoline Competition 2T
    Valvoline DuraBlend 2T (designed for catalyzed bikes)
    Motul 600 (out of production)
    Motul 710
    Motul 800
    BARDAHL KGR

    Tercih edilecek en iyi yağ Premix adına Motul 710 olarak bulunursa kalitelidir,dikkatinize bu yağ motor yağı değildir.Premix yağı motor karbon temizleyicisi olarak benzin dolu bidonda çalkalanarak daha sonra belli oranlarda yukarıdaki ölçeklerde yakıt deponuza koyularak yapılır.

    Bu fotoğraftaki yaklaşık 320.000 km'dir 200.000mile
    http://www.rx8club.com/showthread.php?t=210536 buda Rx8club'da 500.000 km de olan üyelerin tartışıldığı mesajlarda var isteyen bakabilir.Artık şu 100 binde biten motor rivayetlerini bırakmanın zamanı geldi herkesi araştırmaya davet ediyorum.

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar


    Sağlıklı bakıldığı zaman çok uzun süre sorunsuz kullanmak mümkün o kadar özensin sıradan binek otomobil zihniyetiyle yaklaşırsanız hiç şakası olmaz,Mineral 5w-30 Dexelia yağ kullanınız,yağ rotor housing'te yandığı için carbon ve pislik yapmamakta motoru sağlıklı tutmaktadır,bu zamana kadar kullanılan yağların çoğu sentetik yağ yüzünden motorlar çok kolay kırılmıştır.

    Eğerki transmission veya differential yağını değişecekseniz,iki yağda aynı değil haberiniz olsun,aşağıda belirtiyorum bunları dikkate alın.

    MT-90 GL4 75W90 for Transmission.
    75W90 GL5 High Performance Gear Oil for Differential

    Bujiler Ngk'dır Rotary motorlarda ateşleme en çok çalışan parçalardan bir tanesidir,tavsiye edilen değişim süresi 20.000 km idealdir Mazda biraz daha uzun süre kullanılabilir diyor fakat bu tam manasıyla çalışacak demek değildir.

    Rx-8 alacağınız zaman kompresyon ölçümü yaptırın eğer ki değer 7.5.-8.0 ise motor sağlıklı demekdir.





     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Milletimiz önyargıları ne zaman kırmaya başlar o zaman değerlenmeye başlar rx-8 (yani hiçbir zaman)
    Varsın olsun değerlenmesin. Yılda en fazla 50 tane satmaya devam etsin ki her gördüğümde görüş acimdan kaybolana kadar bakayım
  • bi s2000 bi rx8 nerde görsem arkasından bi saat bakıyorum
  • mazda gibi basitlik, sağlamlık, sorunsuzluk, mükemmelliyetçilik felsefesiyle araç üreten bir firmadan 100.000 de biten bir motor beklemek tamamen saçmalık olur zaten, hoş bitirebilirsinizde o sizin yeteneklerinize ve kabiliyet düşmanlığınıza bağlı, yoksa bakımlarına harfiyen uyulan bir wankel sizi mezara gömer, ben 1.6 wankeli merakla bekliyorum, EURO5 standartları nedeniyle motor bir hayli verimli hale gelmek zorunda, ve buna karşın bg ve tork artışıda beraberinde gelecek verimlilik arttığından, işte o zaman efsane olacak wankel...
  • kesinlikle her dediğinize katılıyorum.
  •  Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar




  • Flooding Pistonlu motorlarda'da olmaktadır.Rotary motorlarda öne çıkma sebebi rotor housing'in şeklinden olacaktır ki birikmiş benzin bir sonraki marşta zengin çalışan rotary motorlar marş anında tekrar benzin yollayarak rotor seallarındaki yağıda alarak kompresyon kaybına neden oluyor.Genelde Makyajsız Rx-8'lerde eski 13b-rew'ler gibi deviri 4000 rpm olarak alıp gerek marşa basarken,gerekse stop ederken 4000rpm getirerek rotor housing'te benzin kalmaması adına bu şekilde start stop tavsiyeleri var.Makyajlı kasalarda flooding olayı kalmadı.Motor ısınmadan,Motor soğumadan aracınızı kullanmayın stop etmeyin,Makyajsız Series 1 Rx-8'ler flooding olayına neden olabilecek eskimiş bujilerde sebeptir.ortalama 20.000'km de Rx-8 bujisi değişmesi tavsiye edilir.

    Rotary şuan Makyajlı Series 2 dediğimizde,bir sonraki versiyon olacak 16x Rotary'nin alt yapısı diyebiliriz.3 nozzle var her rotor'da yağlama daha iyi yapılabilmesi için,mx-5 sanzumanı ile vites oranları kısaltıldı.Bu speclerde arkadan itiş alacaksanız 15 lt göze almalısınız.Diğer değişiklikler şunlar.Muadili tutulan 2.0 lt spor araçlar arasında 1-2 lt fark vardır yakıt konusunda onuda vergi ile kapatıyorsun zaten Rx-8 kültürü tadı ayrıdır.Yaktığı kadar zevklidir bana göre istekler ve tercihlerine cevap veriyorsa ne kadar yakarsa yaksın o senin için değerlidir.



    CONFIRMED MECHANICAL CHANGES FOR SERIES II RX-8 2009~2010

    All New Powertrain Control Module (PCM) with TEMPERATURE SENSOR newly added and built into the PCM, when ETC (Engine Compartment Temperature) reaches 230F or 100C with Ignition OFF, Medium Cooling Fans Switch ON.
    New Larger Genuine Oil Filter and Repositioned On Front Timing Cover Housing To-wards The Sump (Left Hand Side). USE GENUINE 09 SERIES II OIL FILTER ONLY.
    Revised Oil Filler and Dip Stick (Longer Type).
    New EMOP "Electric Metering Oil Pumps" Two of them... Internal Oil Pressure in EMOP's is between 7.3 and 21.7 PSI (Used for the first time by Mazda)
    New Design Oil Injection Nozzles 3 per Rotor Housing..Totalling 6.
    New Oil Pump Assembly.
    50% Higher Oil Pressure Rate at 100 oC (121oF) @3000 RPM...500 kPa {5.10 kgf/cm2, 72.5 psi} When compared to Series 1 RX-8.
    New Oil Pressure Sensor (Located on #1 EMOP).
    Larger Oil Pan Sump Capacity.
    New Hex (8mm) Type Sump Drain Plug.
    New Internal Oil/Sump Pan Magnet...(First Time Used In A Rotary Engine Since 1985 FC RX-7)
    New External Silver Plate Engine Sump Guard.
    New Inlet Manifold with Changed APV Position Sensors.
    Revised 4 Fuel Injection Nozzles (2 Primary, 2 Secondary). (Series I six Port Engine had 6 FI Nozzles).
    Revised Atmospheric Air Control Solenoid (Near Throttle Body)
    New Fuel Pump.
    New Radiator Core.
    New Radiator Electric Fan Motors.
    Revised Radiator Fans Speeds from 2 to 3 Speeds. (Low, Middle, High).
    New Alternator.
    New Starter Motor.
    New Battery 80D26L. (80 AMP Hour) (Was 50D22L (50AH) or 75D26L (75AH) in Series I)
    New Exhaust System.
    New Yaw Rate Sensor Unit.
    New Air Conditioner Temperature Controller (Amplifier).
    New Bridgestone RE050A's in 18" and 19" (R3).
    New Manual Transmission (6 speed MX-5/Miata) (Reverse is now next to 1st gear not next to 6th gear).
    New Differential Ratio (Manual).
    New Differential Fixing Plate Washer on PPF (Power Plant Frame).
    Changed Throw Out Bearing (Thrust or Fork Bearing).
    Revised Oil Coolers, Air Intakes and Oil Cooler Hose Lines.
    Extra Rotor Knock Sensor (Now 1 per Rotor, Total Of 2).
    New Water Pump/ New Timing Cover to suit.
    New Water Pump Pulley.
    New Water Pump "O" Ring as Gasket.
    New Spark Plug Leads.
    New Ignition Coil Backing/Mounting Plate (looks ventilated or holed)
    New Alternator/Air Compressor Drive Belts.
    Revised Eccentric Shaft (Crankshaft) Pulley.
    Revised Oxygen Sensor (CAT).
    Revised Air/Fuel Ratio Sensor (Exhaust Manifold).
    New Air Pump Control Unit.
    New One Piece Trans Tunnel Heat Shield (Previously Two Piece).
    New Under Body Covers Reducing C Drag from 0.31 to now 0.30.
    Larger Fuel Tank (5 litres extra or around a gallon).
    New Dynamic Stability Control (DSC) Hydraulic Unit Control Module.
    New Differential Mounting Bracket.
    New Rear Suspension Control Links (Rods) Upper/Lower and Trailing have Increased In Diameter.
    New Rear Stabilizer Bar.
    New Rear Shocks And Springs.
    New Rear Parking Brake Cables.
    New ABS Wheel Sensors (All 4 Wheels).
    Revised TPMS (Tire Pressure Monitoring System) US Only.
    New Front Upper And Front Lower Suspension Arms (Wishbone).
    New Front Steering Knuckles And Wheel Hubs.
    New Front Stabilizer Bar.
    New Front Shock and Springs.
    Revised Power Steering Control System Unit.
    Revised Headlamp Auto Leveling Sensors.
    New 3 Piece (Instead of 2) Strut Tower Brace (Manual Only), Auto's Retains Two Piece Tower Brace.
    Revised Front and Rear Wheel Arch Splash Guards/Shields.
    Thicker (Heavier Guage) Steel On The Two Front Strut Towers.
    Additional Spot Weldings Around Both Door Openings For Increased Rigidity.
    Stiffened Body Shell = Torsional (twisting) and Flexural (bending) Rigidity have been increased by 5.4 and 8.7 per cent respectively.
    Auto's and Manual's both have 6 port engines, Max Power RPM (kw) has been limited to 7500 for Auto compared to 8200 RPM for the manual.



    En iyi iyileştirme Makyajlı kasada budur.Emop denilen Elektronik metering oil pump siz kontağı çevirip marşa basmadan yağlama başlıyor.Etrafımdaki herkese tavsiye ettiğim bir husus var bu konuda,aracınızı stop ettikten sonra tekrar kontağa anahtarınızı takın ve marşa basmadan aracı çalıştırmadan kontağı çevirin ve ekranda ışıklar söndükten sonra tekrar kapatın.Motorunuzu kuru bırakmamanız adına seallara,oil ring'lere yağ göndererek kuru bırakmıyor ve yağlama sağlıyor.

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar


    Yağ filtrelerinin basınçları farklı serviste dikkatten kaçabilir,sizde bu konuda dikkate alın aracınız ile ilgili parçaları.

    MAKYAJLI KASA 2009 - 2011 S2 Oil Filter By Pass rating is 20.3—26.1 PSI
    MAKYAJSIZ KASA 2004-2008 S1 Oil Filter By Pass rating is 11.4—17.1 PSI

    Mazda GENUINE OIl Filter is Part Number N3R1-14-302

     Mazda Rx-8 Hakkında Bilgiler,videolar,fotoğraflar



    Rodaj Konusunda bilgiler,bu hususlar dikkate alınmalı yeni arabadır rodaja gerek yok deniyor fakat çoğu motor kıran kişi eccentric shafttan kaynaklanan sapmalardan engine failure bu şekilde de meydana geliyor bu prosedürlere uymanızı tavsiye ediyorum.


    RACING BEAT procedure
    - For the first 1000 miles (1609km) do not accelerate under full throttle.
    - During the first 1000 miles (1609km) do not exceed 4000 RPM.
    - For miles 1000-2000 (3218km), expand the RPM upwards - but do not accelerate at full throttle.
    - Over 2000 miles (3218km), full throttle and high RPM is acceptable.

    Japanese Rotary Mechanic Procedure
    0-600 (965.4km) Follow the Manual, but keep it under 4000
    600-800 (1287.2km)Open it up a bit, vary accelerations and speed RPM < 5000
    800-1000 Drive the car, enjoy it but still keep RPM's < 6000
    1000-1250 (2011km) Drive it as it's powercurve intended it to be RPM's < 7000
    1250-1500 (2413.5km) Test the car frequently from RPM's 6000-9000 in every gear
    > 1500 Drive it anyway you want

    Bu bilgilerde yardımcı olabilir yakıt konusunda
    Sürüş konusunda.

    Upshifting

    For normal acceleration, we recommend
    these shift points

    Gear Vehicle speed
    1 to 2 23 km/h (14 mph)
    2 to 3 35 km/h (22 mph)
    3 to 4 47 km/h (29 mph)
    4 to 5 58 km/h (36 mph)
    5 to 6 74 km/h (46 mph)

    For cruising

    Gear Vehicle speed
    1 to 2 23 km/h (14 mph)
    2 to 3 34 km/h (21 mph)
    3 to 4 45 km/h (28 mph)
    4 to 5 56 km/h (35 mph)
    5 to 6 68 km/h (42 mph)




  • Katalitik Konvektör yerine Mid Pipe takıp hem ses hem performans almak istyiorsanuz.Rx-8'lerde 2 tane o2 sensörü birisi wideband o2 sensor diğeri ise A/F sensor var biri headers'ta diğeri ise katalitik konvektörde,kat iptali yapıo yerine mid pipe koyduğunuz zaman o2 sensoru aynı yere yapsanız dahi sensör yakıyor.Mask kod ile anca ışığı söndürüyorsunuz yada infometer tarzı check engine light'ı söndürebiliyorsunuz.Katailitik konvektör doğaya zararlı gazların salınımını engellemeye yönelik yanmayan gazların salınımını tutarak kontrol eder.Arabanın air fuel karışımını (afr) oranını ayarlıyor ve timing durumunu ona göre motora gidecek afr oranıyla doğrudan alakası var iptal ettiğinizde yakıt sarfiyatınızda doğal olarak artıyor.Arabanın zengin veya fakir çalışmasını ayarlıyor.
  • tesekkurler
  • ben yaklaşık 3 haftadır araba bakıyorum..volvo c30, mercedes c180 , audi a3 a4 , bmw 3.20 , alfa romeo giulietta gibi arabalara baktım ve açıkcası aralarında bana en uyan araba giulietta oldu ancak ankarada alfa romeonun bayisi olmadığı için şuanda beklemedeyim.dün en son mazdaya baktım ve rx-8 i gördüm ..zaten bildiğim bi arabaydı ama seçeneklerim arasında olmamasına rağmen şuanda çok ciddi olarak bu arabayı düşünüyorum..fiyat olarak 80 milyar ve sanıyorum herşeyi full ek bi donanım eklenmiyo..tek sıkıntı oradaki arabanın siyah olması :) siyah çok kapatmış arabayı oysaki bi gece mavisi , beyaz olsaydı mükemmel olurdu..sizce giuliettayı beklemeyip bu arabayı almam mantıklı olurmu ? ayrıca ordaki araba siyahtı ve dediğim gibi siyah olduğu için pek beğenemedim ama bu arabanın beyaz olanı fln çok canlı duruyo sizce siparişle beyaz flnmı istiyim yoksa ordaki siyahı alıp hiç siparişi boşuna beklemiymmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShcaRwp.

    ben yaklaşık 3 haftadır araba bakıyorum..volvo c30, mercedes c180 , audi a3 a4 , bmw 3.20 , alfa romeo giulietta gibi arabalara baktım ve açıkcası aralarında bana en uyan araba giulietta oldu ancak ankarada alfa romeonun bayisi olmadığı için şuanda beklemedeyim.dün en son mazdaya baktım ve rx-8 i gördüm ..zaten bildiğim bi arabaydı ama seçeneklerim arasında olmamasına rağmen şuanda çok ciddi olarak bu arabayı düşünüyorum..fiyat olarak 80 milyar ve sanıyorum herşeyi full ek bi donanım eklenmiyo..tek sıkıntı oradaki arabanın siyah olması :) siyah çok kapatmış arabayı oysaki bi gece mavisi , beyaz olsaydı mükemmel olurdu..sizce giuliettayı beklemeyip bu arabayı almam mantıklı olurmu ? ayrıca ordaki araba siyahtı ve dediğim gibi siyah olduğu için pek beğenemedim ama bu arabanın beyaz olanı fln çok canlı duruyo sizce siparişle beyaz flnmı istiyim yoksa ordaki siyahı alıp hiç siparişi boşuna beklemiymmi ?


    Artık üretimler bitti,o yüzden emisyon değerleri yüksek spor araba bulmakta zorlanacaksınız,siyah gayet güzel duruyor boya zaten simli gece farklı gösteriyor aracı 3 renk zaten giriş yaptı bundan sonra seçme şansınız olmayak eğer Rx-8'i uzun vadede satmam binerim diyorsanız Rx-8 tercih etmek doğru olur,yakıtıda aynı şekilde diğer kıyasladığınız araçlardan farklıdır,ilgi ve merak ister bunların farkındaysanız Rx-8 tabiki muazzam kalitede bir araçtır.Facebook Rx-8 Türkiye grubumuzdan da bilgilenebilirsiniz;http://www.facebook.com/group.php?gid=136932396339447




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ShcaRwp.

    ben yaklaşık 3 haftadır araba bakıyorum..volvo c30, mercedes c180 , audi a3 a4 , bmw 3.20 , alfa romeo giulietta gibi arabalara baktım ve açıkcası aralarında bana en uyan araba giulietta oldu ancak ankarada alfa romeonun bayisi olmadığı için şuanda beklemedeyim.dün en son mazdaya baktım ve rx-8 i gördüm ..zaten bildiğim bi arabaydı ama seçeneklerim arasında olmamasına rağmen şuanda çok ciddi olarak bu arabayı düşünüyorum..fiyat olarak 80 milyar ve sanıyorum herşeyi full ek bi donanım eklenmiyo..tek sıkıntı oradaki arabanın siyah olması :) siyah çok kapatmış arabayı oysaki bi gece mavisi , beyaz olsaydı mükemmel olurdu..sizce giuliettayı beklemeyip bu arabayı almam mantıklı olurmu ? ayrıca ordaki araba siyahtı ve dediğim gibi siyah olduğu için pek beğenemedim ama bu arabanın beyaz olanı fln çok canlı duruyo sizce siparişle beyaz flnmı istiyim yoksa ordaki siyahı alıp hiç siparişi boşuna beklemiymmi ?


    Artık üretimler bitti,o yüzden emisyon değerleri yüksek spor araba bulmakta zorlanacaksınız,siyah gayet güzel duruyor boya zaten simli gece farklı gösteriyor aracı 3 renk zaten giriş yaptı bundan sonra seçme şansınız olmayak eğer Rx-8'i uzun vadede satmam binerim diyorsanız Rx-8 tercih etmek doğru olur,yakıtıda aynı şekilde diğer kıyasladığınız araçlardan farklıdır,ilgi ve merak ister bunların farkındaysanız Rx-8 tabiki muazzam kalitede bir araçtır.Facebook Rx-8 Türkiye grubumuzdan da bilgilenebilirsiniz;http://www.facebook.com/group.php?gid=136932396339447


    tam olarak anlıyamadım, yeni model rx-8 çıkmıcakmı üretimi bittimi yani ? siyah iyi olur diyosun yani ? bakımının biraz zor olduğunu biliyorum ama eğer aracı alırsam tüm bakım bilgilerini öğrenip ekisksiz düzenli bi şekilde yerine getiririm zaten, 4-5 yılda kullanırım en az büyük bi ihtimal..siyah alıp acaba beyaza fln kaplatsam güzel olabilirmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShcaRwp.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thunderberk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ShcaRwp.

    ben yaklaşık 3 haftadır araba bakıyorum..volvo c30, mercedes c180 , audi a3 a4 , bmw 3.20 , alfa romeo giulietta gibi arabalara baktım ve açıkcası aralarında bana en uyan araba giulietta oldu ancak ankarada alfa romeonun bayisi olmadığı için şuanda beklemedeyim.dün en son mazdaya baktım ve rx-8 i gördüm ..zaten bildiğim bi arabaydı ama seçeneklerim arasında olmamasına rağmen şuanda çok ciddi olarak bu arabayı düşünüyorum..fiyat olarak 80 milyar ve sanıyorum herşeyi full ek bi donanım eklenmiyo..tek sıkıntı oradaki arabanın siyah olması :) siyah çok kapatmış arabayı oysaki bi gece mavisi , beyaz olsaydı mükemmel olurdu..sizce giuliettayı beklemeyip bu arabayı almam mantıklı olurmu ? ayrıca ordaki araba siyahtı ve dediğim gibi siyah olduğu için pek beğenemedim ama bu arabanın beyaz olanı fln çok canlı duruyo sizce siparişle beyaz flnmı istiyim yoksa ordaki siyahı alıp hiç siparişi boşuna beklemiymmi ?


    Artık üretimler bitti,o yüzden emisyon değerleri yüksek spor araba bulmakta zorlanacaksınız,siyah gayet güzel duruyor boya zaten simli gece farklı gösteriyor aracı 3 renk zaten giriş yaptı bundan sonra seçme şansınız olmayak eğer Rx-8'i uzun vadede satmam binerim diyorsanız Rx-8 tercih etmek doğru olur,yakıtıda aynı şekilde diğer kıyasladığınız araçlardan farklıdır,ilgi ve merak ister bunların farkındaysanız Rx-8 tabiki muazzam kalitede bir araçtır.Facebook Rx-8 Türkiye grubumuzdan da bilgilenebilirsiniz;http://www.facebook.com/group.php?gid=136932396339447


    tam olarak anlıyamadım, yeni model rx-8 çıkmıcakmı üretimi bittimi yani ? siyah iyi olur diyosun yani ? bakımının biraz zor olduğunu biliyorum ama eğer aracı alırsam tüm bakım bilgilerini öğrenip ekisksiz düzenli bi şekilde yerine getiririm zaten, 4-5 yılda kullanırım en az büyük bi ihtimal..siyah alıp acaba beyaza fln kaplatsam güzel olabilirmi ?


    Rx-8 üretimi maalesef bitti makyajlı kasa harici yeni Rx-8 diye bir efsane olmayacak Mazda emisyon değerleri yüzünden artık bir çok marka Ülkelerin emisyon yasalarına göre spor araç üretmekte zorluk yaşadığı için projelerini ya erteliyorlar yada hybrid araçlara yöneliyorlar,2017 50.yıla özel Rx serisi üretileceği söyleniyor şuanda onunda fiyatı dudak uçuklatıcak ucuz rotary motorlu spor otomobil kalmıyacak artık,bundan sonra elindeki spor arayaba sahip kişiler kıymetini bilmeli.Rx-8 R3 az çok bildiğim kadarıyla 4 tane felan kaldı,stoklarda kalan araçlardan başka giriş yapmıyacak Ankarada Opan'daydı sanırım siyah araç incelemiştim bir arkadaşımıza bakıyorduk Mx-5 düşünüyoruz ona,şuan kırmızı Rx-8 kalmadı mesela keza beyazda öyle ama sorulabilir,bence siyah tercih edebilirsin en son buluşmamızda siyah arkadaşımın aracı fotolardan incelersen güzelliğinin farkına varacaksın siyahta güzel portakallı bir sim içeriyor parlak renklerde geceleyin ışıltılı duruyor Meguiars nxt sürekli yaptırırsan bence çok iddaalı ;) Buda en son organizasyonumuzun fotoğraflarıhttp://forum.donanimhaber.com/m_51955792/mpage_1//tm.htm#51955792




  • bende giulietta QV ve mazda rx-8 arasında kaldım ankarada oturuyorum.rx-8 sparişi alabiliriz ama biraz beklemelisiniz demişlerdi.bende kararsızım.sanki QV daha mantıklı gibi geliyor bana.kırmızı rx-8 zide beğeniyorum.ama motoru şüpheyle yaklaşmamızı sağlıyor.hangisi daha mantıklı tarafsız yazarsanız.ok
  • Rx8 elbette cok daha mantikli bir araba. Sadece yukaridaki gibi bakimina dikkat ettiniz mi alfa romeoyu her turlu citir cerez olarak yer rx8.
  • merhaba arkadaşlar,mazda rx-8 almayı düşünüyorum 2011 ile 2012 model arasındaki farkları söylermisiniz ayrınlı bilen bir arkadaş varsa memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roto

    merhaba arkadaşlar,mazda rx-8 almayı düşünüyorum 2011 ile 2012 model arasındaki farkları söylermisiniz ayrınlı bilen bir arkadaş varsa memnun olurum.


    Model farkı yok aynı araçlar tek fark ruhsatta model yılı 2011 yerine 2012 yazması.İlk çıkan makyajlı R3'lerde aynalar daha ufak ve arka sis farı yoktu mesela onlar Türkiye'ye gelmediler.Makyajlı'nın makyajlısı büyük aynalı ve arka sis farlarına sahip R3'ler Türkiye'de satılıyor.Sıfır olarak son 4 araba vardı en son üretim zaten bitti,stoklarda bitmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thunderberk -- 18 Eylül 2011; 21:02:50 >
  • türkiyedeki stoklar sınırlı olabilr ama japonyadan getirebliriz dediler 2012 modelini ama 3 ay falan olması lazım.üretimi kalkmadığını söylediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roto

    türkiyedeki stoklar sınırlı olabilr ama japonyadan getirebliriz dediler 2012 modelini ama 3 ay falan olması lazım.üretimi kalkmadığını söylediler.



    Mazda bir çok fabrikasında Rx-8 üretimini sonlandırdı nitekim Hiroshima fabrikasıda böyle tsunami ve deprem sonrasında ağırlık artık skyactiv teknolojisine veriliyor söylentiler bu yönde bunu servistekiler zaten bilemez sorsanda bilemezler ben nasıl biliyorum bunu dersen bende avustralya ve japonya'da bulunan araç sahipleri ve Mazda çalışanlarına soruyorum.Bayii çalışanları bu konuları bilemez o yüzden.Hayırlı olsun aracınız grubumuza bekleriz.
  • Zannedersem tek sıkıntısı motoruydu yani Türkiye şartlarına göre motoru bakımı zor tamirini yetkili servislerinde bile bir çok kişi bilmiyor
    Boxer motor ustaları bile parmakla gösterilirken wankel motor alıp kullanmak büyük cesaret işi
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.