Trenler ve Uçaklar kaç beygir?
11 Cevap5743 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


840 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
eldenayriyim
1 Temmuz 2011; 17:59:34 

Arkadaşlar hep merak etmişimdir bu trenlerin,uçakların beygir güçleri kaç tabii beygir gücü tabiri kullanılıyorsa. bide kaç beygir uçak,tren ne kadar yük çeker biraz açıklasanız sevinirim..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


91 Mesaj
3 Temmuz 2011; 1:27:36 

Yanlış hatırlamıyorsam Türkiye'de yapılan ilk tren 800-900 hp değerindeydi ve Eskişehir de üretilmişti.Trenlerin hp' si çok değişken oluyor.Minimum 700- 800 den başlıyor 5000 e kadar gidebiliyor.Yük sizin gittiğiniz yol düz mü engebelimi ve hp ile alakadar.Amerikada 2 mil uzunluğunda trenler var diye duymuştum.Türkiye de 50 60 tane vagon çekebiliyorlar herhalde.


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...


840 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
eldenayriyim
4 Temmuz 2011; 0:45:00 

Hmm iyimiş. İlginiz için teşekkürler.
Bi filmde izlemiştim güç 5000 bg ve 45 vagon var diyordu. Gerçekten hayran bırakıyor bu tür makineler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


91 Mesaj
4 Temmuz 2011; 2:17:12 

hatta 2 motorun biraraya getirilip 10.000 hp olduğuda oluyor.Aslında tren taşımacılığı kara taşımacılığına göre ekonomik . Bugünde trenlerin ağırlıkları geldi aklıma banliyo trenlerinin vagonları 13 ton du galiba , yani genel olarak 10 - 15 ton arası diye biliyorum.


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...


840 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
eldenayriyim
4 Temmuz 2011; 13:32:43 

Demek ki ekonomik olduğu için hala kullanılıyor yoksa çok mantıkla bi taşımacılık değil bence yani geliştirme yok fazla ve dezavantajları var.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


91 Mesaj
5 Temmuz 2011; 10:35:53 

Yok aslında dezavantajlarına rağmen elektrikle çalışması güzel petrol tüketmiyor ki makinanın 5000 bg olduğunu düşünce yakıt tüketimini elektrikle düşürebilirsiniz.Engebeli yollar sıkıntı çıkarabilir ama , 2 vagonla 1 tırın taşıdığı yükü taşıyabilirsiniz 40 50 vagon taşısanız 20 25 tıra yakın yük taşırsınız.Bunun sayesinde hem maliyetten hemde yolların yoğunluğundan kurtulabilirsiniz.Ayrıca demiryollarının gelişmişlik seviyesi ülkenin kalkınmışlığını gösteririr.Bakınız ; Almanya (şehirlerarası ray) , İngiltere (şehir içi metro sistemi )


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...


840 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
eldenayriyim
5 Temmuz 2011; 15:51:32 

hmm.. Ama Türkiye'de yeni yeni gelişmeye başladı belki de gereken önemi şimdiye kadar vermediler.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


91 Mesaj
6 Temmuz 2011; 18:05:50 

Evet hala 100 yıllık tren raylarını kullanıyoruz , yakında istanbul ve konyaya yüksek hızlı tren seferleri başlayacak sanırım :)


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü





...::: VoLkSwAgEn CaDdY TeAm :::...


 
8 Mesaj
9 Temmuz 2011; 13:49:15 

bugün demiryollarında seyreden lokomotifler italyan iveco yapımı yarı dizel yarı elektrikli olup 55000 bg. dir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SELCUK77 -- 9 Temmuz 2011; 13:51:29 >


1619 Mesaj
10 Temmuz 2011; 21:44:46 

Uçak motorları çok çeşitli olduklarından değişik şekilde güçleri ölçülür.

Pistonlu motora sahip bir uçak motoru beygir gücü üzerinden değerlendirilirken turbo fan motorlar itme gücü-tepki cinsinden derğerlendirilirler.

Bir iki kişilik pervaneli uçakların motorları tahmin ettiğinizden daha az güze sahiptir.40-60 hp lik bir pistonlu motor ile bir-iki kişilik pervaneli uçaklar rahatlıkla havalanabilirler.

Günümüzde ulaşım için çok sık kullandığımız yolcu uçaklarının motorlarının gücü ise thrust-pounds üzerinden değerlendirilir.Epey yapgın olarak kullanılan cfm-56 motorları thrust 31,200 - 34,000 pounds değerinde güce sahiptir.


_____________________________

Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....


840 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
eldenayriyim
11 Temmuz 2011; 2:18:38 

Hmm. Baya güçlüler yani. Ama şu iki kişilik olanlar sandığımdan çok daha az güç ile uçabiliyormuş garip.. Bilgiler için teşekkürler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1619 Mesaj
11 Temmuz 2011; 23:18:54 

Önemli değil.

Bir not daha;

Pistonlu motorlar ile çalışan bir-iki kişilik uçakların motorları ya tam güçte ya da rolantide çalışır.Hava çekme gücü pervanenin değişken açısıyla sağlanıyor.


_____________________________

Kuş gibi uçmaksa özgür olmak , biz ruhumuzu kuş yapar yine uçarız....
İstikbal Göklerdedir Göklerdeki Hava Aracı Senin Elinde....
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.344