Şimdi Ara

Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
1
Favori
9.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Viteste unutmamak için olsa gerek. Tiptroniklerde de birden araba kendini ileri atmaya çalışmasın diye frene basıyorsunuz.


    katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Debriyaja bastığınızda volan ile şanzıman ın bağını tam olarak kopartıyorsunuz.
    Boşta olduğunda hala dişliler dönüyor.
    Debriyaja bastığınızda araba zorlanmadan çalışır.

    doğrudur...özellikle kışın durum dahada belirgindir...debriyajla çalıştırdıktan sonra vitese takmadan ay-ağınızı debriyajdan yavaşça çekin hareket etmeye çalıştığını hissedeceksiniz(çok soğuksa aracı sallayacaktır).
    "aracın çalışmasını etkilemez"diyen usta sadece"USTADIR"ben ona hiçbirşey yaptırmam...çünkü şanzımanın içindeki marşta dönen dişlileri ve yağın yapışkanlığını bilmiyor....belkide kaporta ustasıdır...


    sen çok biliyorsun değil mi? motor ustasısın maşallah.ben denedim ve farkını göremedim sen bildiğinle kal

    maşallah bizim burda senin gibi UKALALARA derler...evet çok biliyorum...sen doğmamışken o işleri yapıyordum....
    usta için dediğimmi zoruna gitti...bilinçsizce fikir ürettiğinmi...öğren,hitabetmeyi öğren,sanal ortamda nasıl yazışılır öğren....
    asker arkadaşı deyiliz..biribirimize bildiğimizi zannettiğimizi aktarıyoruz.



    kapa çeneni dua et sanaldayız gerçekte olsa zaten konuşturmazdım seni

    TERBİYESİZLEŞME....sanal olduğu için zaten kükrüyorsun.....şu bilgi düzeyinde kükremişliğin kadar olsa.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Başka bir soru sorayım. Debriyaja basma ile, vitesi boşa alıp ayağı debriyajdan çekme arasında fark var mı? Hemen yok demeyin. Çünkü ardından şunu diyebilirim size.

    Vitesi boşta arabanın debriyajına basınca motorun sesi bir parça değişiyor. Bunun sebebi nedir?


    debriyajın hidroliği olabilir. dediğiniz ses değişimi direksiyonu çevirirken de oluyor çünkü. hidrolikler motora yük bindiriyor, bu yüzden yeni araçlarda elektrik destekli yapıyorlar yakıt tüketimi açısından.
    bu arada o ses kapalı garajda bariz şekilde farkedilebilir.
  • quote:


    debriyajın hidroliği olabilir. dediğiniz ses değişimi direksiyonu çevirirken de oluyor çünkü. hidrolikler motora yük bindiriyor, bu yüzden yeni araçlarda elektrik destekli yapıyorlar yakıt tüketimi açısından.
    bu arada o ses kapalı garajda bariz şekilde farkedilebilir.


    Evet hidroliklerin motora yük bindirmesinden kaynaklanıyor büyük ölçüde.

    Hatta rölantide iken direksiyonu böyle sağa sola alırsanız rölanti devrinin böyle ufak ufak değiştiğini görebiliyorsunuz. ( Bir an düşüyor sonra geri yükseliyor 100-200 rpm kadar ) Hidrolik pompasından dolayı tamamen...
  • İlk olarak Hyundai excel de gördüğüm bir özellik.
  • geçen sene 2 ayrı ölümlü kaza olmuştu.birinde deniz kenarında duran araç ,debriyaja basmadan çalıştığı için ,genç bir kız boğulmuştu.
    aslında çocuk ve sakıncalı kişiler için güzel bir uygulama.hemzemin geçit vb. durumlar içinde bi şeyler geliştirmeleri lazım.(benzinliğe gidecek kadar ama yedek yakıt haricinde,çünkü çoğu insan yedek yakıtla geziyor)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Debriyaja bastığınızda volan ile şanzıman ın bağını tam olarak kopartıyorsunuz.
    Boşta olduğunda hala dişliler dönüyor.
    Debriyaja bastığınızda araba zorlanmadan çalışır.



    alakası yok iki türlüde denedim hiç fark olmuyor ustaya sordum tamamen güvenlik amaçlı aracın çalışmasını etkilemez dedi

    hocam saçmalamışsınız arkadaşın dediği doğru olan ustanızı değiştirin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Debriyaja bastığınızda volan ile şanzıman ın bağını tam olarak kopartıyorsunuz.
    Boşta olduğunda hala dişliler dönüyor.
    Debriyaja bastığınızda araba zorlanmadan çalışır.



    alakası yok iki türlüde denedim hiç fark olmuyor ustaya sordum tamamen güvenlik amaçlı aracın çalışmasını etkilemez dedi

    hocam saçmalamışsınız arkadaşın dediği doğru olan ustanızı değiştirin..


    yaz kış farketmez zaten bir insan debriyaja basılı, rölantide çalışan araçta debryaj bırakılırken (vites boşta olsa bilse) devir saatinin bir miktar düşüp kalktığını görebilir. bu demektir ki debriyaja basmak ile vitesi boşa almak aynı şey değildir. herkes kendine usta dediği için bu ustaların elinden bu kadar çekiyoruz zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Debriyaja bastığınızda volan ile şanzıman ın bağını tam olarak kopartıyorsunuz.
    Boşta olduğunda hala dişliler dönüyor.
    Debriyaja bastığınızda araba zorlanmadan çalışır.



    alakası yok iki türlüde denedim hiç fark olmuyor ustaya sordum tamamen güvenlik amaçlı aracın çalışmasını etkilemez dedi

    hocam saçmalamışsınız arkadaşın dediği doğru olan ustanızı değiştirin..


    yaz kış farketmez zaten bir insan debriyaja basılı, rölantide çalışan araçta debryaj bırakılırken (vites boşta olsa bilse) devir saatinin bir miktar düşüp kalktığını görebilir. bu demektir ki debriyaja basmak ile vitesi boşa almak aynı şey değildir. herkes kendine usta dediği için bu ustaların elinden bu kadar çekiyoruz zaten.

    hatta ve hatta bunu kamyon otobüs gibi şanzımanı çok daha ağır araçlarda yaparsanız bayağı belli olur




  • Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srabonn

    Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.

    Mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srabonn

    Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.

    işte o debriyajsız çalışmayan araçlar yok yer sarsıldı, yok hemzemin geçitin zemini kötüydü diye stop etmiyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: srabonn

    Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.

    işte o debriyajsız çalışmayan araçlar yok yer sarsıldı, yok hemzemin geçitin zemini kötüydü diye stop etmiyorlar


    yapmayın allah aşkına manuel her araba stop edebilir kullanıcının yapacağı bir hataya bağlı olarak. adam korktu hem gaza hem frene ya da sadece frene bastı nasıl stop etmeyecek şimdi o araba




  • Ahaaha öküze bak, hem bilmiyor hemde bilene kızıyor. Cahil nedir? Ahan budur. Sana demedim Suicide bu arada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ex1983Pax -- 30 Haziran 2011; 20:42:08 >
  • saçmalık ? . kullandığım bütün düz vites araçlarda vitesi boşa alıp başka hiçbişey yapmadan marşa bastığımda gayette normal çalışıyordu araba . ayrıca debriyaja araba boşta giderken veya çalıştırırken basılı tutmak baskı balatanın ömründen yiyor diye biliyorum. otomatik viteslerde ise vites p konumunda iken marşa basarak çalışıtırılır vitese alınırken frene basılır ki vitese geçtiğinde aniden fırlamasında diye . robotize şanzımanlar durum nedir bilemem .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AntiSoyaL ...


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    bizim araç 98 mödel hyundai accent.ilk aldığımızda debriyajdan haberimiz yok arabayı iterek çalıştırmıştık .daha sonra aldığımız kişiye sorunca debriyaja basmak gerekiyormuş


    Hocam bendede 1998 Model Hyundai Accent var. Benim araç debriyaja basmadan çalışıyor. Sizinki 1998'de makyaja uğrayan kasa mı ? Ben bu özelliği 1998 Model öncesi makyajsız kasalarda var biliyorum.

    makyajlımı değil mi bilmiyorumda.bu aracın gri rengi bizimkisi.

     Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Viteste unutmamak için olsa gerek. Tiptroniklerde de birden araba kendini ileri atmaya çalışmasın diye frene basıyorsunuz.

    bunu ilk defa duydum



    otomatik araçlar zaten d (drive) konumunda ise çalışmaz park (P) ya da boş (N) konumunda olmalı. d ye geçirmek için de frene basmanız lazım.
  • Yukarıda 1998 model Hyundai nin fotoğrafını gördüm aklıma geldi 1998 yada 1997 yılında bizde İzmir Üçkuyular Özdil ticaretten Hyundai almıştık, parayı verdik 2-3 hafta bekledik araba yurtdışından geldi o zamanlar lisedeydim ama arabayı kullanıyordum, araba debriyaj a basmadan çalışmıyordu. Babama anneme bana çok yararlı oldu, bize ki debriyaja basarak araba çılıştırma alışkanlığı kazandırdı. Yaklaşık 1 sene sonra debriyaj pedalının altına baktım ve babamdan izin alarak debriyaj pedalının altında butonu elimle çıkarttım sol elin uzanabileceği bir yere sabitledim. Aracın ücretsiz bir hırsıza yabancıya karşı güvenlik sistemi olmuştu, o butona sol elle basmadan marş basmıyordu. İstersek o butonu bantlayıp güvenlik sistemini iptal de edebilirdik. Arkadaşlarıma "al anahtarı çalıştır arabayı istediğin kadar gez" diyordum, arabayı kimse çalıştıramıyordu sağa sola bakıyorlardı arabayı çalıştırmak için bişeyler arıyorlar ama bulamıyorlar deli oluyorlardı, bu arabada özel sistem var bizden başkası çalıştıramaz diyordum :)

    Dediğim gibi debriyaj a basmadan çalışmayan araba bize debriyaja basarak araba çılıştırma alışkanlığı kazandırdı iyide oldu ama şu an yeni araçlarla gelen özellikler sayesinde aracın kontrolünü bizim yerimize elektronik beyinlerin yapması hiç hoş bir şey değil, gelecekte şu anki araçlarımızı çok arayacağız.




  • Konuyu hortlatma ihtiyacı hissettim arkadaşlar. Gerçekten çok anlaşılır ve net ifadelerle konuyu açıklayan arkadaşlar var, teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla ilk çalıştırmada akünün gücünü sadece motoru çalıştırmak ve diğer elemanları etkisiz kılmak için debriyaja basmak faydalı. Şanzıman etkisiz hale geliyor ilk çalıştırmada ve daha sonra şanzımanı vitese geçirip hareket ederken aktif hale getirmiş oluyoruz. Yani burada mekanik anlamda aküyü bir sürü demir yığınını harekete geçirmek için değil de sadece motoru çalıştırmak için kullanıyoruz. Bir anda üzerine binmiyoruz akünün ve mekanik elemanların.

    Ve evet, diğer gözlemlediğim durumu söyleme ihtiyacı hissediyorum. Rölantide debriyaja basında devir çok ufak bir miktar düşer, bunu araçlarınızda gözlemleyiniz. Bu da gerçekten enerji akışında sadece motoru aktif tutarak diğer gereksiz elemanları etkisiz hale getirdiğinin göstergesidir diyebiliriz. Çünkü göstergeye göre harcanan güç bir miktar da olsa düşüyor.

    Ve yukarıda bir arkadaşın söylediği de mantıklı, baskı balatanın ömründen yiyoruz demiş. O da haklı gibi. Ama o konuda şu an kafamda bir izah bulamadım. Fakat emin olduğum bir şey var ki bu zamana kadar yapmış olduğum debriyajsız çalıştırma huyumdan hemen vazgeçiyorum.




  • Aslında önemli bir emniyet tedbiri. Örneğin küçük çocuklar arabanın içinde oynarken yanlışlıkla kontağı çevirebiliyor - araç da viteste ise, gerçekten ciddi sonuçlar doğurabilir. Ama debriyaja basılmadan çalışmadığında bu risk ortadan kalkıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.