- x
Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma
100 Cevap5212 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


23 Mesaj
29 Haziran 2011; 23:27:35 


quote:

Orijinalden alıntı: deserthawk

Viteste unutmamak için olsa gerek. Tiptroniklerde de birden araba kendini ileri atmaya çalışmasın diye frene basıyorsunuz.


katılıyorum


_____________________________

...............


3016 Mesaj
29 Haziran 2011; 23:39:51 


quote:

Orijinalden alıntı: sharkemre





kapa çeneni dua et sanaldayız gerçekte olsa zaten konuşturmazdım seni

TERBİYESİZLEŞME....sanal olduğu için zaten kükrüyorsun.....şu bilgi düzeyinde kükremişliğin kadar olsa.....


_____________________________



 
450 Mesaj
29 Haziran 2011; 23:47:43 


quote:

Orijinalden alıntı: topaz42

Başka bir soru sorayım. Debriyaja basma ile, vitesi boşa alıp ayağı debriyajdan çekme arasında fark var mı? Hemen yok demeyin. Çünkü ardından şunu diyebilirim size.

Vitesi boşta arabanın debriyajına basınca motorun sesi bir parça değişiyor. Bunun sebebi nedir?


debriyajın hidroliği olabilir. dediğiniz ses değişimi direksiyonu çevirirken de oluyor çünkü. hidrolikler motora yük bindiriyor, bu yüzden yeni araçlarda elektrik destekli yapıyorlar yakıt tüketimi açısından.
bu arada o ses kapalı garajda bariz şekilde farkedilebilir.


7998 Mesaj
30 Haziran 2011; 0:01:39 

quote:


debriyajın hidroliği olabilir. dediğiniz ses değişimi direksiyonu çevirirken de oluyor çünkü. hidrolikler motora yük bindiriyor, bu yüzden yeni araçlarda elektrik destekli yapıyorlar yakıt tüketimi açısından.
bu arada o ses kapalı garajda bariz şekilde farkedilebilir.


Evet hidroliklerin motora yük bindirmesinden kaynaklanıyor büyük ölçüde.

Hatta rölantide iken direksiyonu böyle sağa sola alırsanız rölanti devrinin böyle ufak ufak değiştiğini görebiliyorsunuz. ( Bir an düşüyor sonra geri yükseliyor 100-200 rpm kadar ) Hidrolik pompasından dolayı tamamen...


_____________________________

2013 Citroen C4 E-Hdi Mcp 1.6 115 Hp Exclusive - SAM
2013 Toyota Corolla 1.4 D4D M/T 90 Hp Advance


2976 Mesaj
30 Haziran 2011; 0:16:48 

İlk olarak Hyundai excel de gördüğüm bir özellik.


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


2016 Mesaj
30 Haziran 2011; 0:27:41 

geçen sene 2 ayrı ölümlü kaza olmuştu.birinde deniz kenarında duran araç ,debriyaja basmadan çalıştığı için ,genç bir kız boğulmuştu.
aslında çocuk ve sakıncalı kişiler için güzel bir uygulama.hemzemin geçit vb. durumlar içinde bi şeyler geliştirmeleri lazım.(benzinliğe gidecek kadar ama yedek yakıt haricinde,çünkü çoğu insan yedek yakıtla geziyor)


_____________________________



908 Mesaj
30 Haziran 2011; 0:42:47 


quote:

Orijinalden alıntı: sharkemre





alakası yok iki türlüde denedim hiç fark olmuyor ustaya sordum tamamen güvenlik amaçlı aracın çalışmasını etkilemez dedi

hocam saçmalamışsınız arkadaşın dediği doğru olan ustanızı değiştirin..


_____________________________



6500 Mesaj
30 Haziran 2011; 1:31:21 


quote:

Orijinalden alıntı: Onur.K



hocam saçmalamışsınız arkadaşın dediği doğru olan ustanızı değiştirin..


yaz kış farketmez zaten bir insan debriyaja basılı, rölantide çalışan araçta debryaj bırakılırken (vites boşta olsa bilse) devir saatinin bir miktar düşüp kalktığını görebilir. bu demektir ki debriyaja basmak ile vitesi boşa almak aynı şey değildir. herkes kendine usta dediği için bu ustaların elinden bu kadar çekiyoruz zaten.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



908 Mesaj
30 Haziran 2011; 1:34:13 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




yaz kış farketmez zaten bir insan debriyaja basılı, rölantide çalışan araçta debryaj bırakılırken (vites boşta olsa bilse) devir saatinin bir miktar düşüp kalktığını görebilir. bu demektir ki debriyaja basmak ile vitesi boşa almak aynı şey değildir. herkes kendine usta dediği için bu ustaların elinden bu kadar çekiyoruz zaten.

hatta ve hatta bunu kamyon otobüs gibi şanzımanı çok daha ağır araçlarda yaparsanız bayağı belli olur


_____________________________



 
1172 Mesaj
30 Haziran 2011; 11:06:17 

Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.


2976 Mesaj
30 Haziran 2011; 13:00:23 


quote:

Orijinalden alıntı: srabonn

Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.

Mantıklı


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


9479 Mesaj
30 Haziran 2011; 19:33:39 


quote:

Orijinalden alıntı: srabonn

Ülkemizde tren yolu hemzemin geçidinden geçenler bilirler güvenlik önlemleri azdır tren geçerken yer sarsılır, hiç stop etmeyen arabanın tren yolunun üstünde motoru durabilir (bunun kanunu bile vardır) o an heyacandan araba çalışmaz arabayı 1. vitese takıp debriyaj a basmadan marşa basarsanız araba ilerler sizi trenden kurtarır, Aklıma gelmişken böyle bir olayda debriyaja basmadan çalışmayan araba sahiplerinin yakınlarına burdan başsağlığı dileyim.

işte o debriyajsız çalışmayan araçlar yok yer sarsıldı, yok hemzemin geçitin zemini kötüydü diye stop etmiyorlar


_____________________________

Acer AS5740G-434G50Bi
CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!


6500 Mesaj
30 Haziran 2011; 20:33:21 


quote:

Orijinalden alıntı: crazyarif



işte o debriyajsız çalışmayan araçlar yok yer sarsıldı, yok hemzemin geçitin zemini kötüydü diye stop etmiyorlar


yapmayın allah aşkına manuel her araba stop edebilir kullanıcının yapacağı bir hataya bağlı olarak. adam korktu hem gaza hem frene ya da sadece frene bastı nasıl stop etmeyecek şimdi o araba


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
30 Haziran 2011; 20:40:53 

Ahaaha öküze bak, hem bilmiyor hemde bilene kızıyor. Cahil nedir? Ahan budur. Sana demedim Suicide bu arada..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PAXMAHNHOB -- 30 Haziran 2011; 20:42:08 >


 
684 Mesaj
30 Haziran 2011; 20:46:10 

saçmalık ? . kullandığım bütün düz vites araçlarda vitesi boşa alıp başka hiçbişey yapmadan marşa bastığımda gayette normal çalışıyordu araba . ayrıca debriyaja araba boşta giderken veya çalıştırırken basılı tutmak baskı balatanın ömründen yiyor diye biliyorum. otomatik viteslerde ise vites p konumunda iken marşa basarak çalışıtırılır vitese alınırken frene basılır ki vitese geçtiğinde aniden fırlamasında diye . robotize şanzımanlar durum nedir bilemem .


_____________________________

http://www.flickr.com/photos/98536553@N02/
http://500px.com/orjsin


1544 Mesaj
30 Haziran 2011; 20:50:01 


quote:

Orijinalden alıntı: AntiSoyaL ...




Hocam bendede 1998 Model Hyundai Accent var. Benim araç debriyaja basmadan çalışıyor. Sizinki 1998'de makyaja uğrayan kasa mı ? Ben bu özelliği 1998 Model öncesi makyajsız kasalarda var biliyorum.

makyajlımı değil mi bilmiyorumda.bu aracın gri rengi bizimkisi.

0


_____________________________



1399 Mesaj
30 Haziran 2011; 21:12:18 


quote:

Orijinalden alıntı: Onur.K



bunu ilk defa duydum



otomatik araçlar zaten d (drive) konumunda ise çalışmaz park (P) ya da boş (N) konumunda olmalı. d ye geçirmek için de frene basmanız lazım.


_____________________________

DH Fosil Grubu 2001-2005 Üyeleri


 
1172 Mesaj
1 Temmuz 2011; 10:45:23 

Yukarıda 1998 model Hyundai nin fotoğrafını gördüm aklıma geldi 1998 yada 1997 yılında bizde İzmir Üçkuyular Özdil ticaretten Hyundai almıştık, parayı verdik 2-3 hafta bekledik araba yurtdışından geldi o zamanlar lisedeydim ama arabayı kullanıyordum, araba debriyaj a basmadan çalışmıyordu. Babama anneme bana çok yararlı oldu, bize ki debriyaja basarak araba çılıştırma alışkanlığı kazandırdı. Yaklaşık 1 sene sonra debriyaj pedalının altına baktım ve babamdan izin alarak debriyaj pedalının altında butonu elimle çıkarttım sol elin uzanabileceği bir yere sabitledim. Aracın ücretsiz bir hırsıza yabancıya karşı güvenlik sistemi olmuştu, o butona sol elle basmadan marş basmıyordu. İstersek o butonu bantlayıp güvenlik sistemini iptal de edebilirdik. Arkadaşlarıma "al anahtarı çalıştır arabayı istediğin kadar gez" diyordum, arabayı kimse çalıştıramıyordu sağa sola bakıyorlardı arabayı çalıştırmak için bişeyler arıyorlar ama bulamıyorlar deli oluyorlardı, bu arabada özel sistem var bizden başkası çalıştıramaz diyordum :)

Dediğim gibi debriyaj a basmadan çalışmayan araba bize debriyaja basarak araba çılıştırma alışkanlığı kazandırdı iyide oldu ama şu an yeni araçlarla gelen özellikler sayesinde aracın kontrolünü bizim yerimize elektronik beyinlerin yapması hiç hoş bir şey değil, gelecekte şu anki araçlarımızı çok arayacağız.


 
502 Mesaj
10 Ağustos 2013; 13:19:34 

Konuyu hortlatma ihtiyacı hissettim arkadaşlar. Gerçekten çok anlaşılır ve net ifadelerle konuyu açıklayan arkadaşlar var, teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla ilk çalıştırmada akünün gücünü sadece motoru çalıştırmak ve diğer elemanları etkisiz kılmak için debriyaja basmak faydalı. Şanzıman etkisiz hale geliyor ilk çalıştırmada ve daha sonra şanzımanı vitese geçirip hareket ederken aktif hale getirmiş oluyoruz. Yani burada mekanik anlamda aküyü bir sürü demir yığınını harekete geçirmek için değil de sadece motoru çalıştırmak için kullanıyoruz. Bir anda üzerine binmiyoruz akünün ve mekanik elemanların.

Ve evet, diğer gözlemlediğim durumu söyleme ihtiyacı hissediyorum. Rölantide debriyaja basında devir çok ufak bir miktar düşer, bunu araçlarınızda gözlemleyiniz. Bu da gerçekten enerji akışında sadece motoru aktif tutarak diğer gereksiz elemanları etkisiz hale getirdiğinin göstergesidir diyebiliriz. Çünkü göstergeye göre harcanan güç bir miktar da olsa düşüyor.

Ve yukarıda bir arkadaşın söylediği de mantıklı, baskı balatanın ömründen yiyoruz demiş. O da haklı gibi. Ama o konuda şu an kafamda bir izah bulamadım. Fakat emin olduğum bir şey var ki bu zamana kadar yapmış olduğum debriyajsız çalıştırma huyumdan hemen vazgeçiyorum.


_____________________________



 
2980 Mesaj
10 Ağustos 2013; 13:35:31 

Aslında önemli bir emniyet tedbiri. Örneğin küçük çocuklar arabanın içinde oynarken yanlışlıkla kontağı çevirebiliyor - araç da viteste ise, gerçekten ciddi sonuçlar doğurabilir. Ama debriyaja basılmadan çalışmadığında bu risk ortadan kalkıyor.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1035 Mesaj
10 Ağustos 2013; 13:46:30 

Debriyaja basmadan aracım çalışır
1.6 hdi motor
bende bu zamana kadar debriyaja hiç basmadım çalıştırırken
bundan sonra debriyaj


_____________________________



ŞAMPİYONLUK ŞARKISI BÖYLE YARIM KALMAYACAK,O KUPA BİR GÜN ELLERİNİZ DE KALKACAK!


919 Mesaj
10 Ağustos 2013; 14:50:41 

quote:

Orijinalden alıntı: laptop arası köfte


o da bişeymi,benim araba kontağı açmadan düğme ile çalışıyor,ciddiyim

edit:imla...

araç tempra değilmiydi abi senin değiştirdinmi


_____________________________



 
626 Mesaj
10 Ağustos 2013; 15:17:40 

quote:

Orijinalden alıntı: deserthawk





Frene niye basayım acaba?

Araba gitmesin diye.

Dizel araba için en doğru çalıştırma taktiği vites boşta, el freni inik, iki ayak debriyaj ve frende basılı, araç çalıştırılır, 4-5 saniye motor kendini yağlar, vitese takılır ve devam edilir.


_____________________________



 
10517 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:03:00 

quote:

Orijinalden alıntı: burock1997


Araba gitmesin diye.

Dizel araba için en doğru çalıştırma taktiği vites boşta, el freni inik, iki ayak debriyaj ve frende basılı, araç çalıştırılır, 4-5 saniye motor kendini yağlar, vitese takılır ve devam edilir.

Valla kusura bakmayın da benim aklıma yatmadı hiç.

Bir kere debriyaj ve frene ayrı ayak ile basılmaz.

Onu da geçtim, el freni niye iniyor. Anladık dizel olduğundan torku daha yüksek; ama marşa bastığınızda da araba şahlanmıyor ki el frenine zarar versin.

Debriyaja basar, geçerim.


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
115 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:13:12 


quote:

Orijinalden alıntı: burock1997


Araba gitmesin diye.

Dizel araba için en doğru çalıştırma taktiği vites boşta, el freni inik, iki ayak debriyaj ve frende basılı, araç çalıştırılır, 4-5 saniye motor kendini yağlar, vitese takılır ve devam edilir.

AĞZI OLAN KONUŞUYOR!

EL FRENİ İNERMİŞ DE BİLMEM NE...

HAYATINDA ARABAYA BİNMİŞ Mİ ACABA...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2611 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:18:30 

Bazen basarım bazen basmam valla Vitese bağlı

Frene eğim yoksa basmam zaten


_____________________________



"You have the PetrovaFire"


495 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:32:27 

Debriyaja bas vitesi boşa al ayağını debriyajdan kaldır marşa bas. Bu şekilde çalışmayacak arabanın şanzımanını indiririm


_____________________________



1325 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:35:51 

Acemiliğimden beri debriyaja basarak çalıştırırım..



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3285 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:48:21 

park ederken vites 1de bırakırım + el freni çekerim

çalıştırırkende debriyaja basıp çalıştırırm el frenini indiririm giderim


_____________________________



6460 Mesaj
10 Ağustos 2013; 18:54:19 

Bence de mantıklı ve gerekli bir özellik.

Her zaman debriyajla çalıştırırım aracı. Zararı değil faydası var


_____________________________



2155 Mesaj
10 Ağustos 2013; 19:34:14 

bi kere arabayı vitesde unuttum yanlışlıkla kontağa bi bastım ileri zıpladı allahtan önde araba yoktu yoksa kesin kütletirdi


_____________________________

Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer


 
208 Mesaj
10 Ağustos 2013; 19:43:29 

aracın rahatça çalışması için ve güvenlik için bu kadar basit


_____________________________

Hyundai Accent Era 1.5Crdi 110 HP GP Style Nissan Micra 1.5 dci 82 hp Passion G.M Discovery Otomotiv Bölümü Teknik Lise Öğrencisi


261 Mesaj
10 Ağustos 2013; 21:08:50 

Focus'ta da debriyaja basıp çalıştırmak gerekiyor
Basmayınca ekranda debriyaja basın diyor çalışmıyor zaten :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1494 Mesaj
10 Ağustos 2013; 21:12:05 

Debriyaja basıp gazı pompalıyorum . Yoksa marştan acı bir ses geliyor.


_____________________________



732 Mesaj
11 Ağustos 2013; 0:14:59 

Konuyu görünce farkını vardım ki bende hiç boşa almadan sürekli debriyajda çalıştırırmışım arabayı


_____________________________



 
2108 Mesaj
11 Ağustos 2013; 0:24:47 

Renault Clio 2013 debriyaj+frene basmadan çalışmıyor.


_____________________________



36 Mesaj
11 Ağustos 2013; 23:48:32 

2001 Opel Astranın Kılavuz kitabında teknik açıklama yapılarak debriyaja basılarak çalıştırma tavsiye ediliyor.


4319 Mesaj
13 Ağustos 2013; 1:08:56 

ohoooo,sen konuyu hortlatmışsın kardeşim :)) o bahsettiğim eski aracımdı,şimdi temprada öyle bi özellik yok

Bu mesajda bahsedilenler: bozkurt58


_____________________________

K.Atatürk


19030 Mesaj
13 Ağustos 2013; 1:10:07 

ben hep debriyaj+gaz çalıştırıyorum


_____________________________



1058 Mesaj
13 Ağustos 2013; 11:09:34 

Arkadaşlar mantık sadece şu. Debriyaj yerine boş vites kullanırsanız şanzıman giriş şaftınız da motorla birlikte döner. Vitese takmak için debriyaja bastığınızda vitesi takarken senkromeçe yük biner. O da klasik vites değiştirme yükü aslında. Debriyaja basınca ise şanzıman giriş şaftı durduğundan araç kalkarken tüm aktarma organları komple hızlanır. Fark bu.


_____________________________

Japon Otomobilleri


2998 Mesaj
14 Ağustos 2013; 20:18:13 

Bazıları aracın şanzımanı daha yağlanmadan dönmeye başladığı için şanzımanın kırılma ihtimali var diyorlar Debriyaja basarsak bu durum ortadan kalkıyormuş



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Evil Dead -- 14 Ağustos 2013; 20:18:12 >


_____________________________

Sayfa:   <<      [2]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma
Sayfa: <<      [2]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.332