Şimdi Ara

SEAT LEON 1.4 TSİ LPG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
24.697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni bir seat leon 2008 model 1.4 tsi aldım araba gerçekten oldukça performanslı fakat benzinin pahalılıgı ve

    LPG nin 100 oktandan fazla oldugu için turbo arabalarda performansı yüzde 5 e kadar arttırdıgını ögrendim

    fakat Daha önce toyota corolla 2005 model aracım vardı ve lpg sinden hiç memnun degildim ucuz bir lpg taktırmıştım fakat aynı hataya düşmek

    istemiyorum. fiyatına kıyıp iyi bir lpg taktırmak istiyorum izmirde yaşıyorum. prins telefex gibi hollanda malı lpg markaları duydum sizin fikirleriniz neler ?



  • aracınızı sehırler arası yolda kullanıyorsanız farklı markaları secebılırsınız. zıra italyan agırlıklı markalar 1200 devırın altında benzınle ve 4500 devrın uzerınde yıne sadece benzınle calısır. bu sebeple sehır ıcındekı tasarrufunuz az olucaktır. ancak Prins sistemi ile devir ne olursa olsun sureklı lpg kullanırsınız. benzın sadece benzın enjektorlerının sogutulması amacıyla kullanılır. bu sayede sehır ıcınde de sehırler arası gıder gıbı tasarruf edersınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halev

    aracınızı sehırler arası yolda kullanıyorsanız farklı markaları secebılırsınız. zıra italyan agırlıklı markalar 1200 devırın altında benzınle ve 4500 devrın uzerınde yıne sadece benzınle calısır. bu sebeple sehır ıcındekı tasarrufunuz az olucaktır. ancak Prins sistemi ile devir ne olursa olsun sureklı lpg kullanırsınız. benzın sadece benzın enjektorlerının sogutulması amacıyla kullanılır. bu sayede sehır ıcınde de sehırler arası gıder gıbı tasarruf edersınız.


    Bilgilerinizi gözden geçirin , Tüketiciyi yanlış yönlendiriyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: necdetmert

    Yeni bir seat leon 2008 model 1.4 tsi aldım araba gerçekten oldukça performanslı fakat benzinin pahalılıgı ve

    LPG nin 100 oktandan fazla oldugu için turbo arabalarda performansı yüzde 5 e kadar arttırdıgını ögrendim

    fakat Daha önce toyota corolla 2005 model aracım vardı ve lpg sinden hiç memnun degildim ucuz bir lpg taktırmıştım fakat aynı hataya düşmek

    istemiyorum. fiyatına kıyıp iyi bir lpg taktırmak istiyorum izmirde yaşıyorum. prins telefex gibi hollanda malı lpg markaları duydum sizin fikirleriniz neler ?


    İyi bir montajla ne taktırırsanız taktırın tasarrufunuz %25 cıvarı olur. Hiç bir markanın araçın kendi enjektörlerini kullanarak dönüşümü soz konusu değil ançak bekleniyor. Test aşamasında ne zaman piyasaya girer bilinmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetmert

    Yeni bir seat leon 2008 model 1.4 tsi aldım araba gerçekten oldukça performanslı fakat benzinin pahalılıgı ve

    LPG nin 100 oktandan fazla oldugu için turbo arabalarda performansı yüzde 5 e kadar arttırdıgını ögrendim

    fakat Daha önce toyota corolla 2005 model aracım vardı ve lpg sinden hiç memnun degildim ucuz bir lpg taktırmıştım fakat aynı hataya düşmek

    istemiyorum. fiyatına kıyıp iyi bir lpg taktırmak istiyorum izmirde yaşıyorum. prins telefex gibi hollanda malı lpg markaları duydum sizin fikirleriniz neler ?


    İyi bir montajla ne taktırırsanız taktırın tasarrufunuz %25 cıvarı olur. Hiç bir markanın araçın kendi enjektörlerini kullanarak dönüşümü soz konusu değil ançak bekleniyor. Test aşamasında ne zaman piyasaya girer bilinmez.

    asım bey siz başkalarına söylüyorsunuz ama kendiniz dikkat etmiyorsunuz lütfen dikkat bilmiyorsak emin konuşmayalım.
    vialle lpdı sistemi TSI motorlarda aracın kendi benzin enjektörünü kullanır ve herzaman lpg de çalışır ve her devirde %100 lpg ile yola devam eder asla manifold delme işlemi yoktur çünkü lpg enjektörü kullanmaz.saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....


    quote:

    Orijinalden alıntı: necdetmert

    Yeni bir seat leon 2008 model 1.4 tsi aldım araba gerçekten oldukça performanslı fakat benzinin pahalılıgı ve

    LPG nin 100 oktandan fazla oldugu için turbo arabalarda performansı yüzde 5 e kadar arttırdıgını ögrendim

    fakat Daha önce toyota corolla 2005 model aracım vardı ve lpg sinden hiç memnun degildim ucuz bir lpg taktırmıştım fakat aynı hataya düşmek

    istemiyorum. fiyatına kıyıp iyi bir lpg taktırmak istiyorum izmirde yaşıyorum. prins telefex gibi hollanda malı lpg markaları duydum sizin fikirleriniz neler ?


    İyi bir montajla ne taktırırsanız taktırın tasarrufunuz %25 cıvarı olur. Hiç bir markanın araçın kendi enjektörlerini kullanarak dönüşümü soz konusu değil ançak bekleniyor. Test aşamasında ne zaman piyasaya girer bilinmez.

    asım bey siz başkalarına söylüyorsunuz ama kendiniz dikkat etmiyorsunuz lütfen dikkat bilmiyorsak emin konuşmayalım.
    vialle lpdı sistemi TSI motorlarda aracın kendi benzin enjektörünü kullanır ve herzaman lpg de çalışır ve her devirde %100 lpg ile yola devam eder asla manifold delme işlemi yoktur çünkü lpg enjektörü kullanmaz.saygılarımla.

    ekteki resimlerde görüldüğü gibi enjektör yoktur sadece yakıt galerisi ismi verilen bir parça vardır buda benzin ve lpg ayrımı için kullanılır.

     SEAT LEON 1.4 TSİ LPG




  • seat altea 1.4 tsı araca uygulanan vialle lpdı sistemi.
    gerek duyulması halindewww.vialle.nl sitesindende bilgi edinebilirsiniz.

     SEAT LEON 1.4 TSİ LPG
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Ibiza 1.2 TSI DSG
    15 yıl önce açıldı
    Passat b8 1.4 tsi dsg bakım
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • zaten tsi ne gerek var lpg ye birince giderken bulgurdan olmak işte buna deniyor
  • engin bilginizle yanlısımı acıklarmısnız lutfen? yoksa romanoda da mı her devırde gaz tuketılıyor. benım bıldıgım kadarıyla romano 1000 veya 1200 devrın altında tamamen benzın tuketıyor, 4000veya 4500 devrın ustunde yıne tamamen benzıne gecıyor. tamamen benzıne gecıs devırlerını yanlıs bılıyor olabılırım. belkıde romano sıstem degıstırmıstır oda olabılır. tuketıcıyı ve benı dogru bı sekılde bılgılendırır msınız????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halev

    aracınızı sehırler arası yolda kullanıyorsanız farklı markaları secebılırsınız. zıra italyan agırlıklı markalar 1200 devırın altında benzınle ve 4500 devrın uzerınde yıne sadece benzınle calısır. bu sebeple sehır ıcındekı tasarrufunuz az olucaktır. ancak Prins sistemi ile devir ne olursa olsun sureklı lpg kullanırsınız. benzın sadece benzın enjektorlerının sogutulması amacıyla kullanılır. bu sayede sehır ıcınde de sehırler arası gıder gıbı tasarruf edersınız.


    Yanlış bilgi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZİGİMBAZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Halev

    aracınızı sehırler arası yolda kullanıyorsanız farklı markaları secebılırsınız. zıra italyan agırlıklı markalar 1200 devırın altında benzınle ve 4500 devrın uzerınde yıne sadece benzınle calısır. bu sebeple sehır ıcındekı tasarrufunuz az olucaktır. ancak Prins sistemi ile devir ne olursa olsun sureklı lpg kullanırsınız. benzın sadece benzın enjektorlerının sogutulması amacıyla kullanılır. bu sayede sehır ıcınde de sehırler arası gıder gıbı tasarruf edersınız.


    Yanlış bilgi..

    doğrusunu söyleyin o zaman yanlış deyip kaçmak ne kadar doğru bir yaklaşım...




  • Evet Yanlıs bılgı verılmıs.
    BRC SDI kıt takılı FSI araclar sadece rolantıde 2 sanıye benzınde calısıp tekrar Lpg ye gecer, yuksek devırlerde %100 lpg ıle calısır.
  • Bu konunun cok kolay bir olcum yontemi var. donusum yaptırmis musteriler yardımcı olabilir sanirim. ancak olcumu ıkı asamada yapmak gerekıyor.

    Asama 1) aracin benzin ve lpg tanklari doldurulur.
    sehir ici trafikte 200-300km kullanılır. depolar tekrar doldurulur. sehir ici benzin+lpg tuketiminiz bulunur.kilometreye bolunur. kilometrede nekadar harcadıgınız cıkar.
    Asama 2) aracin benzin deposu doldurulur.
    sehir ici trafikte 200-300km kullanılır. depo tekrar doldurulur. sehir ici benzin tuketiminiz bulunur.kilometreye bolunur. kilometrede nekadar harcadıgınız cıkar.

    asama 1 ve asama 2 birbiriyle kıyaslanır. esas tasarruf degerı amator kullanıcı bazında bu sekılde olculmelı bence.

    bıkac montaj yerınde rastladıklarım.

    a)sehır ıcı benzın tuketımı ıle sehırler arası benzin+lpg tuketımının karsılastırılması
    b)sehır ıcı benzin tuketımı ile, sehır ıcı benzın+lpg nın sadece lpg sının kıyaslanmsı
    c)aracın yol bılgısayarından ortalamaya tuketıme bakılır.mesela 10lt/100km yaızyor. 10lt ıle benzın fıyatı carpılır (mesela 4,3tl/lt). 10x4,3=43/100km = 43krs /km. bu hesapla kılometrede 43 kurus harcadıgı musterıye soylenır. benzın+gaz daha az cıkacagı ıcın musterı tasarruf yaptıgını sanır.

    yukarıdakı a,b,c orneklerındekı olcumler kulluyen yanlıs olcumlerdır.elmayla armutun karsılastırılması. bıldıgım kadarıyla BRC ve Prıns gıbı kalıtelı sıstemlerde bu tarz olcumler yapılmıyor. musterıler dırek asama 1 ve asama 2 gıbı olcumler yapıyor.

    montaj yaptırmıs musterılerın goruslerı daha faydalı olur sanırm.




  • +1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Halev

    Bu konunun cok kolay bir olcum yontemi var. donusum yaptırmis musteriler yardımcı olabilir sanirim. ancak olcumu ıkı asamada yapmak gerekıyor.

    Asama 1) aracin benzin ve lpg tanklari doldurulur.
    sehir ici trafikte 200-300km kullanılır. depolar tekrar doldurulur. sehir ici benzin+lpg tuketiminiz bulunur.kilometreye bolunur. kilometrede nekadar harcadıgınız cıkar.
    Asama 2) aracin benzin deposu doldurulur.
    sehir ici trafikte 200-300km kullanılır. depo tekrar doldurulur. sehir ici benzin tuketiminiz bulunur.kilometreye bolunur. kilometrede nekadar harcadıgınız cıkar.

    asama 1 ve asama 2 birbiriyle kıyaslanır. esas tasarruf degerı amator kullanıcı bazında bu sekılde olculmelı bence.

    bıkac montaj yerınde rastladıklarım.

    a)sehır ıcı benzın tuketımı ıle sehırler arası benzin+lpg tuketımının karsılastırılması
    b)sehır ıcı benzin tuketımı ile, sehır ıcı benzın+lpg nın sadece lpg sının kıyaslanmsı
    c)aracın yol bılgısayarından ortalamaya tuketıme bakılır.mesela 10lt/100km yaızyor. 10lt ıle benzın fıyatı carpılır (mesela 4,3tl/lt). 10x4,3=43/100km = 43krs /km. bu hesapla kılometrede 43 kurus harcadıgı musterıye soylenır. benzın+gaz daha az cıkacagı ıcın musterı tasarruf yaptıgını sanır.

    yukarıdakı a,b,c orneklerındekı olcumler kulluyen yanlıs olcumlerdır.elmayla armutun karsılastırılması. bıldıgım kadarıyla BRC ve Prıns gıbı kalıtelı sıstemlerde bu tarz olcumler yapılmıyor. musterıler dırek asama 1 ve asama 2 gıbı olcumler yapıyor.

    montaj yaptırmıs musterılerın goruslerı daha faydalı olur sanırm.




  • lpg sektöründe tecrübesi olan bir kişi olarak ,

    benim takip edip anlayabildiğim kadarıyla ,

    ilk sıvı lpg istemini "lpi" adıyla yıllar önce vialle(hollanda) üretti,

    sonra "lpdi" a geçti ,farkları var detaya girebiliriz,

    Prins sıvı fazda gelişimini direk enjeksiyonlu araçlar için "direct liqui max " adı altında pazara sunacak ,inşallah daha erken olur ,ancak benim tahminim genele yayılması gelecek yıla sarkar.

    Soğuk veya ilk çalışma dahil lpg kullanacak,yani benzin kullanmaya son...Tasarrufu maksimize etme adına...

    Ancak ,şu an Prins'in bu tip direk enjeksiyonlu araçlar için ,

    motorun her devrinde ,

    idealde %15 benzin %85 lpg kullanan bir sistemi mevcut.

    Motor kodu BLF olan 1.6 otomatik Passat( test aracı ) 60.000 km yol katetti ,

    şu ana kadar hiçbir sıkıntı ile karşılaşılmadı ,

    bilgilerinize sunarım,

    saygılarımla,




  • değerli forum üyeleri.

    baştan beri okudum halev in yanlış olarak verdiği bilgi yok. yanlış olarak tabir edenler açıklık getirmediği gibi bidaha yazmamış. eksik bilgi vermiş olabi,lir . ama buna yanlış demek haksızlık vede suçlamadır kanaatimce.

    erdal bey vialle yi türkiyede en iyi şekilde tanıtan kişidir. kendisini tebrik etmek lazım. şafak otogaz sanırım konuyu tam okumadan yada aceleye gelerek anlamadan ön yargılı davranmış. zira ben romano, zavoli ve prins takan biri olarak. halevin dediğinin gerçek olduğunu adım gibi eminim.

    romano ve zavoli 1200 devrin altında ( 900 devriden başlar geçiş 1200 de tam gaz haline gecer. ) 4500 devirin üstünde ful benzin tüketir. bu kesindir yanlış veya eksik değildir. neredeyse kanundur. 3 adet romano 4 adet zavoli montajın değerleri aşağı ykarı tasarufları aynı. şehir içi %15 ile 20. şehirler arası %20 ile %25 arasındadır.benim kendi montajlarım

    prins di 0 ile 8000 devire kadar gazla çalışırken sistemin çalışmasıan dayalı benzin püskürtmesi mevcut.
    verilen değerlerde %15 benzin %85 gaz kullanılır diye. tasaruf oranı şehir içi %25 ile 30 şehir dışı %30 ile 35 arasıdır.

    brc hiç takmadım hiçbiryerden doğru bir bilgi alamdım. kimine göre %40 kimine göre %20. açıkcası özencler otogazdan mehmet bey den ilk defa duyduğum 2 saniye benzin kafamı karıştırdı. nitekim faruk sevgili ve atılım otogaz bu yönde hiç bir veri vermemişti. sadece rolantide benzini fazla püskürtür diye yqazmışlardı. bu 2 saniye ise. brc en az %40 tasaruf sağlar. mehmet abi bunu açıklar kanımca. bi sevdiğim brc ci o :)))

    DİRECT LİQUİ MAX SİSTEMİ. vialle lpdi de olduğu gibi yanma odasına yakıtı sıvı halde püskürten bu sistemin en önemli özellği araca herhangi bir tatidilat yapılmaması. master-slave olarak çalışan sistem 2011 de elimize ulaşması bekleniyodu. ancak tam bir açıklama getirilmesede euro 4 ve euro 5 araçların emisyon değerlerinin testi beklenildi. ve gectiğimiz günlerde bu testlerden prins tam olarak olumlu sonuç almış . ancak dünya piyasasına ne zaman pazarlanılacağı belirsizdir. ufuk beyin dediği gibi seneyi bulabilir.

    bence kendi düşüncem bu sistemi beklemekte fayda var. benim taktıklarım illa lpg dediler.
    herkese iyi forumlar dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_usta -- 1 Temmuz 2011; 0:04:56 >




  • Merhaba Arkadaşlar ;

    BRC SDI kit takılmış FSI /TSI araçlarda yazılımsal olarak 900 RPM nin altında araç muhakkak benzine geçer ve bu geçiş süresi minimum 2 saniyeye kadar ayarlanabilir (ben kendi yaptığım montajlada araçları rolantide 2 saniye benzinle çalıştırıyorum) Hareket halindeyken araç %100 LPG ile çalışır fakat yazılımsal olarak 3.000 RPM nin altında cut off da yine benzin püskürtülebilir fakat yazılımsal olarak ben bu 3.000 RPM nin altındaki benzin püskürtme adedini de 0 (sıfıra) düşürüyorum ,sonuç olarak BRC SDI kit taktığım araçlar sadece rolantiye düştüğünde 2 saniye benzin harcayıp tekrar lpg ye geçiyor. Bu şekilde montajını yaptığım bir çok araç 2 yıldır BRC SDI kullanıyor.Herkese selamlar ,iyi forumlar .
    Mehmet Usta Ayka'ya özellikle saygılar sevgiler




  • Daha önceki yazılarımda FSI ve TSI kitlerin çalışma prensiplerini detaylı olarak açıklamıştım ancak sn. Mehmet ayka ustam siz görmemişsiniz.

    Sn. Özençlerinde dediği gibi rolantiye dönüşteki soğutmayı (Benzin püskürtmeyi) siz set edebiliyorsunuz. Ben her pistona 4 kez yakıt gönderilmesi gerektiği gibi ayar yapıyorum buralarda trafik okadar yoğun değil.
    Her pistona 4 kez püskürtme demek 1 m/s den 4 m/s yapar toplam 4 enjektörde 16 m/s yapar.

    Bu araçların rolantide 1 saat çalışması durumunda sadece 0.8 lt yakıt tükettiğini varsayarsak sıkışık olmayan trafikte normal SGI sistemlerden farkı olmadığını görürsünüz.
    Ancak Büyük metropollerde dur kalk çok olduğundan SGI sistemlere göre %3-5 daha az tasarrufludur diye 10'larca yazım vardır.

    Demekki bu tasarruf konusunu markalara göre ayırmak daha doğru oluyormuş, bu konuda bir genelleme yapmak yanlış oluyor :) Yaşadığınız il bile faktörleri değiştirebiliyor.
    Foruma katkısı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.


    Not: Tamamen LPG de çalışacak sistemimizin test ve üretimleri konusu çözülmüş, ancak lisans anlaşmaları sürmektedir, Eylül Ekim gibi Türkiye piyasasına gireceği ni bekliyoruz şuan itibariyle 20 ye yakın randevulu müşterilerim var sırada bekliyor.
    inşallah Türkiyedeki ilk montajlar servisimizde gerçekleşecek.
    Bu ürün SGI FSI TSI tüm atmosferik ve turbo araçlara takılabilecek.
    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Evet Yanlıs bılgı verılmıs.
    BRC SDI kıt takılı FSI araclar sadece rolantıde 2 sanıye benzınde calısıp tekrar Lpg ye gecer, yuksek devırlerde %100 lpg ıle calısır.



    FSI gibi direk enjeksiyonlu araçlarda ,buhar fazında çalışan lpg enjektörü kullanan sistemlerde ,%100 lpg kullanımı benzin enjektörlerine zarar vermez mi?

    Genel olarak sıvı fazda çalışan sistemler ,
    mesela Prins "direct liqui max" gibi ,
    benzin enjektörünü kullanıyorsa %100 lpg kullanabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuktaşkesenprins -- 1 Temmuz 2011; 18:24:09 >
  • faruk bey detaylı açıklamanız için teşekkür ederim. açıkcası her sgı cihazın tsi, fsi ve tfsi araclarda tasarruf oranın değişikliği açık. şöyle diyebiliriz yeni prins di ile brc nin sdi sisteminin tasarufu birbirine yakın diğer cihazların tasaruf oranları daha düşüktür diyebiliriz.

    yeni sıvı püskürtme ile brc nin gelişimlerini yakından takip etmeye çalışıyorum ancak siziin ağzınızdan duymak daha iyi. çalışmalarınızda başarılar dilerim.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.