Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
382
Cevap
95
Favori
127.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben Hollanda dan katiliyorum, konuyu gordum, bende tecrubelerimi paylasmak istedim.

    Bende sifir Toyota Auris Hybrid vardi, hatta izine onunla gittim. Cvt vitesliydi.. Cok pratik, kolay vs.. Ama bildigimiz otomatiklerden degil, tek vites gibi bisey zevkte veren bi vites teknigi degil bence. Sonra E46 318i 143ps otomatik aldim, fena degildi ama otomatige o motor ufak onu anladim ve sattim, E30 320i aldim, vitesli nasil bi aracti ama, ozluyorum onu, neyse buda cok fazla yaktigi icin satip E46 330d 204ps otomatik aldim ve hala kullaniyorum, cok memnunum. Arac suan 275.000km yapti ve hala sifir gibi, otomatigi desen harika, herkeze tavsiyede bulunabilirim, bakimini yaptiktan sonra bundan saglami yok.

    Saygilar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2001 primera cvt sanzuman yag kodu:

    re0f06a CVT Fluid NS-1

    Netten yada izmirde dukkandan onerisi tavsiyesi olan varmi arkadaslar

    Cok kisitli bir yag secenegi mevcut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    2001 primera cvt sanzuman yag kodu:

    re0f06a CVT Fluid NS-1

    Netten yada izmirde dukkandan onerisi tavsiyesi olan varmi arkadaslar

    Cok kisitli bir yag secenegi mevcut

    Kroon ATF SP 2082
    8.1Litre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    2001 primera cvt sanzuman yag kodu:

    re0f06a CVT Fluid NS-1

    Netten yada izmirde dukkandan onerisi tavsiyesi olan varmi arkadaslar

    Cok kisitli bir yag secenegi mevcut

    Kroon ATF SP 2082
    8.1Litre

    hocam bu yağı Türkiye'de satan yok
    servisten fiyat aldım
    beş litresi 273tl
    tamamını değiştirmeye hem gerek yok hemde pek mümkün değil dedi servis
    5lt yeter + 50tl işçilik istedi

    bende 8.1 lt olduğunu net olarak bildiğimden ısrarla görüştüğüm servis yetkilisine anlatmaya çalıştım ama beş litrelik sirkülasyonun yeterli olacağını belirtti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    2001 primera cvt sanzuman yag kodu:

    re0f06a CVT Fluid NS-1

    Netten yada izmirde dukkandan onerisi tavsiyesi olan varmi arkadaslar

    Cok kisitli bir yag secenegi mevcut

    Kroon ATF SP 2082
    8.1Litre

    hocam bu yağı Türkiye'de satan yok
    servisten fiyat aldım
    beş litresi 273tl
    tamamını değiştirmeye hem gerek yok hemde pek mümkün değil dedi servis
    5lt yeter + 50tl işçilik istedi

    bende 8.1 lt olduğunu net olarak bildiğimden ısrarla görüştüğüm servis yetkilisine anlatmaya çalıştım ama beş litrelik sirkülasyonun yeterli olacağını belirtti

    Gerek varmi yokmu o ayri konu ama gercekten pek mumkun degil, mumkunsede ben gormedim.

    5 litre 273tl biraz tuzlu gibi geldi ama 50tl iscilikte az geldi, toplaminda 323tl pahali degil..
  • mükemmel inceleme olmuş eline sağlık abi
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Hocam tebrikler 1 senedir bu formdayim böyle faydali ve detayli bir açıklama daha görmedim. Benim sorum şu olacak 2013 model Tam otomatik (A/T) şanzımanlı araçlardan hangi seçenekler var yani hangi marka ve modelinde yogunlasmaliyim sıfır satin almak istiyorum ailem Honda istiyor ben Clio 4 ve Suzuki SX4 bakıyordum bir ara yeni Seat Leon dusundum ama DSG yi gorunce vazgectim :)
  • Yeni corolla cvt alın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobilsever olduğunu iddia eden herkesin en az 1 kez okuması gereken bir başlık. Teşekkürler haluk 23.
  • Sağolun arkadaşlar.

    Ne zamandır güncelleyemediğim bir konu oldu bu.

    Geçenlerde Umutşirvan ve Cihanair ile İstanbulda DSG, Powershift, M/M ve CVT'li olmak üzere 4 farklı araçla test sürüşü yaptım.

    Peşinden tam otomatik kullandım.

    Ve şimdi tekrar EDC kullanıyorum.

    Bunların ışığında birkaç gün içinde konuyu güncelleyeceğim inşallah.

    Herkese selamlar.
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Haluk Bey, kendi konunuza hoşgeldiniz diyelim o zaman bende sizden yanit gelmeyince Honda Civic Elegance aldim diger forumda binin gitsin yaziyordu :)
  • İnceleme için teşekkürler. Çift kavrama ve tek kavrama arasındaki merak ediyordum.

    Ben de dün yaris m/m araçla Akaretler yokuşunda trafikte kaldım. Hill holder gerekli belki ama el freni de idare ediyor. Aslında eskiden debriyaj ısınıp öterdi. Köprü trafiği, o yokuştaki trafik hiçbirinde ötmedi halletmişler o sorunu herhalde.

    Benim merak ettiğim neden sadece yaris dediniz? Zamanında auris de m/m vitesle çıkmıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attila Khan

    Haluk Bey, kendi konunuza hoşgeldiniz diyelim o zaman bende sizden yanit gelmeyince Honda Civic Elegance aldim diger forumda binin gitsin yaziyordu :)

    Süper tercih.

    Binin gidin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpk

    İnceleme için teşekkürler. Çift kavrama ve tek kavrama arasındaki merak ediyordum.

    Ben de dün yaris m/m araçla Akaretler yokuşunda trafikte kaldım. Hill holder gerekli belki ama el freni de idare ediyor. Aslında eskiden debriyaj ısınıp öterdi. Köprü trafiği, o yokuştaki trafik hiçbirinde ötmedi halletmişler o sorunu herhalde.

    Benim merak ettiğim neden sadece yaris dediniz? Zamanında auris de m/m vitesle çıkmıştı

    Rica ederim. :)

    Yaris ve Auris konusunu anlamadım ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpk

    İnceleme için teşekkürler. Çift kavrama ve tek kavrama arasındaki merak ediyordum.

    Ben de dün yaris m/m araçla Akaretler yokuşunda trafikte kaldım. Hill holder gerekli belki ama el freni de idare ediyor. Aslında eskiden debriyaj ısınıp öterdi. Köprü trafiği, o yokuştaki trafik hiçbirinde ötmedi halletmişler o sorunu herhalde.

    Benim merak ettiğim neden sadece yaris dediniz? Zamanında auris de m/m vitesle çıkmıştı

    Rica ederim. :)

    Yaris ve Auris konusunu anlamadım ama.

    quote:


    Yaris dışında M/M almam herhalde.


    İncelemede böyle bir cümle var.

    Ben bir ara Auris in yokuşta çekmediğini kasaya motorun az geldiğini okumuştum da o zamandan beri m/m yüzünden mi böyle bir problemle karşılaştılar acaba diye düşünürdüm.

    Şimdi bu cümleyi okuyunca o geldi aklıma. Yaris hafif olduğu için sadece onda başarılı olabilen bir şanzıman mı acaba dedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpk

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpk

    İnceleme için teşekkürler. Çift kavrama ve tek kavrama arasındaki merak ediyordum.

    Ben de dün yaris m/m araçla Akaretler yokuşunda trafikte kaldım. Hill holder gerekli belki ama el freni de idare ediyor. Aslında eskiden debriyaj ısınıp öterdi. Köprü trafiği, o yokuştaki trafik hiçbirinde ötmedi halletmişler o sorunu herhalde.

    Benim merak ettiğim neden sadece yaris dediniz? Zamanında auris de m/m vitesle çıkmıştı

    Rica ederim. :)

    Yaris ve Auris konusunu anlamadım ama.

    quote:


    Yaris dışında M/M almam herhalde.


    İncelemede böyle bir cümle var.

    Ben bir ara Auris in yokuşta çekmediğini kasaya motorun az geldiğini okumuştum da o zamandan beri m/m yüzünden mi böyle bir problemle karşılaştılar acaba diye düşünürdüm.

    Şimdi bu cümleyi okuyunca o geldi aklıma. Yaris hafif olduğu için sadece onda başarılı olabilen bir şanzıman mı acaba dedim.

    Yaris hafif olduğu için öyle demişimdir ama şu an satılan M/M Corolla ve Auris araçlarda yokuş kalkış desteği (yanılmıyorsam) standart olduğu ve bu özellik Yaris M/M'de (yine yanılmıyorsam) olmadığı için fikrim değişebilir. :)

    Konuyu güncelleyince bu kısmı belirtirim.

    Selamlar.
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Benimde merak ettiğim eski aracim Clio 2 Rxt yi alirken Bika satis sorumlusu bu araci P park vitesine alinca el freni cekmeye gerek yok demisti 4 teker kitleniyormus dedigine göre ben araç düzde ise hiç el freni cekmedim mesela hiç kaymadi P de iken aracim ama Honda servis elemani düzde siz yinede cekin dedi el frenini sizce gerek var mi cunku kayacagini sanmiyorum aracin yada yanlis bir tahmin mi benimkisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attila Khan

    Benimde merak ettiğim eski aracim Clio 2 Rxt yi alirken Bika satis sorumlusu bu araci P park vitesine alinca el freni cekmeye gerek yok demisti 4 teker kitleniyormus dedigine göre ben araç düzde ise hiç el freni cekmedim mesela hiç kaymadi P de iken aracim ama Honda servis elemani düzde siz yinede cekin dedi el frenini sizce gerek var mi cunku kayacagini sanmiyorum aracin yada yanlis bir tahmin mi benimkisi

    Hocam daha 5 gün oldu ehliyeti alalı ne kadar güvenirsiniz bilmem ama ben cevaplayayım.
    Vitesi p ye alırsanız tahrik tekerlekleri kilitlenir. Yani clio önden çekişli olduğu için sadece ön kilitlenir.

    Siz düz diye bırakırsınız el frenini çekmeden, biri park ederken dokunur bir şey olur şanzımana bir zarar gelir. Gerek yok riske. Önerilen park şekli sırasıyla vitesi boşa alıp el frenini çekip normal freni bırakıp (amaç şanzımana değil frene yük bindirmek) p ye getirip öyle stop etmek. Böyle alışkanlık haline getirdim ben siz de yaparsanız yararlı olur düşüncesindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik pejo 206 hakkında bilgi ve yorumu olan varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-50.000km honda jazz cvt kullandım.
    Hala kullanıyorum. 25.000 km de bir cvt yağını değiştirdim.
    hiçbir sorun yaşamadım.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.