Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
381
Cevap
95
Favori
127.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: CAGLARRR

    Otomatik sanzimanli bir arac dusunuyorum ama yakit ve performans eksilerinden oturu tork konvertorlu (tam otomatik) sanziman dusunmuyorum.

    Geriye kalan secenekler icerisinden, konfor ve de sorunsuzluk on planda olacak sekilde en mantikli secim hangisidir?

    CVT denilen vites focuslarda yarattigi problemlerden oturu piyasadan cekilirken baska markalarda yer almaktadir, bunlar ayni firmanin sanzimanlari midir yoksa CVT genel bir terim olup bu teknolojiyi basarili uygulayan marka/modeller de var midir?

    Seatta kullanilan DSG ile VWde kullanilan DSG ayni sanziman midir (Bu sanziman icin duz vitese gore Seatta 3000 TL fark istenirken VWde 5000-7000TL fark istenmektedir)

    Bir de gordugum kadariyla Otomatik Sanzimandan cogunluk memnun degil gibi, soyle ki:

    tam otomatik kullanan cok yakiyor az kaciyor uzak durun derken,
    M/MT kullanan vitesin kararsizligindan,
    clio kullanan arkadas M/MTden de kotu bir sanzimani oldugundan,
    DSG kullananlar servisin vurdumduymazligindan, problem cikarma durumundaki masraftan,
    EDC kullanan da sarsintidan sikayetci.

    Su ana kadar sanirim hondadaki CVT ve de Mitsubishideki AMT sinifi geciyor gibi gordum, yaniliyor muyum?


    bana tam otomatik arac soyler msin cok yakip az kacan benim aracim nedense tam tersi cogu arkadas kullanamadan bilmeden soyluyor


    Size hak veriyorum.


    VW JETTA 1.2 TSI 105 PS BENZİNLİ Highline 54.700,00 Mealik boya dahil yaklaşık 56.000TL.

    Chevrolet Epica 2.0 dizel motor ve otomatik vites. Açılır tavan dahil yok yok. 59,768 TL. Yaklaşık fiyatla yukarıdaki Jetta'dan daha az fiyata alınabilir.

    Kalite ise Alman kalitesine bağlı Opel'e bağlı CHovrolet.




  • uzun zamandır gördüğüm en güzel konu. çok merak ettiğim bir mevzuydu. teşekkür ederim
  • noldu yaw guzel konuydu niye sustu herkes :)
  • Boyun fıtığı ameliyatı olduğum için yeni verileri yazamıyorum.

    Kötü haber: toplamda 1 ay kadar araba kullanamayacağım.

    İyi haber: bu sürenin yaklaşık 1 haftası geçti bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: CAGLARRR

    Otomatik sanzimanli bir arac dusunuyorum ama yakit ve performans eksilerinden oturu tork konvertorlu (tam otomatik) sanziman dusunmuyorum.

    Geriye kalan secenekler icerisinden, konfor ve de sorunsuzluk on planda olacak sekilde en mantikli secim hangisidir?

    CVT denilen vites focuslarda yarattigi problemlerden oturu piyasadan cekilirken baska markalarda yer almaktadir, bunlar ayni firmanin sanzimanlari midir yoksa CVT genel bir terim olup bu teknolojiyi basarili uygulayan marka/modeller de var midir?

    Seatta kullanilan DSG ile VWde kullanilan DSG ayni sanziman midir (Bu sanziman icin duz vitese gore Seatta 3000 TL fark istenirken VWde 5000-7000TL fark istenmektedir)

    Bir de gordugum kadariyla Otomatik Sanzimandan cogunluk memnun degil gibi, soyle ki:

    tam otomatik kullanan cok yakiyor az kaciyor uzak durun derken,
    M/MT kullanan vitesin kararsizligindan,
    clio kullanan arkadas M/MTden de kotu bir sanzimani oldugundan,
    DSG kullananlar servisin vurdumduymazligindan, problem cikarma durumundaki masraftan,
    EDC kullanan da sarsintidan sikayetci.

    Su ana kadar sanirim hondadaki CVT ve de Mitsubishideki AMT sinifi geciyor gibi gordum, yaniliyor muyum?


    bana tam otomatik arac soyler msin cok yakip az kacan benim aracim nedense tam tersi cogu arkadas kullanamadan bilmeden soyluyor


    Size hak veriyorum.


    VW JETTA 1.2 TSI 105 PS BENZİNLİ Highline 54.700,00 Mealik boya dahil yaklaşık 56.000TL.

    Chevrolet Epica 2.0 dizel motor ve otomatik vites. Açılır tavan dahil yok yok. 59,768 TL. Yaklaşık fiyatla yukarıdaki Jetta'dan daha az fiyata alınabilir.

    Kalite ise Alman kalitesine bağlı Opel'e bağlı CHovrolet.



    birde kore kalitesine bağlı :) (deawoo)




  • haluk bey, eşiniz size aktarır belki verileri, forumu verisiz bırakmayın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    haluk bey, eşiniz size aktarır belki verileri, forumu verisiz bırakmayın :)


    Yol bilgisayarının verilerini bile değiştirmez bizimki :)


    En son geçen hafta 140 km lik menzil kaldığını gösteriyordu

    Herhalde şimdi 1000 km'yi geçmiştir.


    Bunun 600'ü uzun yol.

    Bugün depoyu dolduracak tekrardan.


    Herşey yolunda giderse önümüzdeki Çarşamba dışarı çıkmayı düşünüyorum.

    O zamana kadar klavye otomobilcisiyim.


    Sağlığın keyfini çıkartın.
  • Güzel ve faydalı bir konu olmuş. Elinize sağlık.
  • Bu forumda Chevrolet otomobili de alman kalitesine bağlayan yorumları da gördüm ya,ölsem de gam yemem!

    Chevy zaten mercedes yarısıdır.
  • SELAM
    EDC DİZEL MEGANE 3 ALDIM, 10000KMDİR KULLANIYORUM.

    AYAĞINIZI FRENDEN ÇEKİNCE ARAÇ YÜRÜYOR, TAM OTOMATİĞE ALIŞMIŞ OLANLARIN BEKLEDİĞİ ŞEY OLUYOR.
    TÜM ARABALARIM TAM OTOMATİKTİ, EDC YE KADAR.
    VECTRA, POLO, COROLLA, FOCUS
    EN İYİ TAM OTOMATİK ŞANZIMAN İÇLERİNDE TOYOTA'NINDI.
    EN KÖTÜSÜ FOCUS.

    EDC GÜZEL, KONFOR OLARAK TAM OTOMATİKTEN AŞAĞI, SORUN ÇIKARTIRSA TABİİ Kİ MUALLAK AMA OTOMATİKLERİN (TİPİ NE OLURSA OLSUN) BU SIKINTI VAR.
    HEM AZ YAKSIN, HEM BASINCA GİTSİN HEM DE SORUNSUZ VE KONFORLU OLSUN.
    TAM OTOMATİK COROLLA 9LT, FOCUS 9,5LT, POLO 8,5LT, VECTRA 11 LT YAKIYORDU (TAMAMI BENZİN)
    EDC MEGANE AYNI KOŞULLARDA 6LT MAZOT YAKIYOR.
    ŞANZIMANDAN ŞU ANA KADAR GELEN HERHANGİ BİR SES DUYMADIM, RENAULTLARDA YOKUŞ KALKIŞ DESTEK SİSTEMİ DE OLDUĞUNDAN TAM OTOMATİKTEN DAHA RAHAT YOKUŞ YUKARI KALKMAK.
    ANTİPATİNAJ, ESP STANDART OLD.DAN GEÇEN ANA YOLA ÇIKIŞ YAPTIĞIM HAFİF YOKUŞ YUKARI YOLDA (SÜREKLİ DİĞER ARAÇLARIMLA PATİNAJA KALIR, KADEMELİ GAZ VERİRDİM) GAZA DİBİNE KADAR BASAREAK ÇIKTIM, ARAÇ UZADI GİTTİ. NE PATİNAJ NE BİR ŞEY. KULLANDIKÇA DHA ÇOK SEVECEĞİNİZ ARAÇLARDAN. (DİZEL MOTOR 110HP, TORKU 240NM)




  • Herkeze slm,

    2004 lancer AT sahibiyim,

    Aracım arnavut kaldırımda veya topral bozuk yolda giderken lakırtı yapıyor,
    Ön takımlarımdan şüpeleniyorum fakat konuyu okudugumda bunun otomatik şansumanla alakası olabıleceğini gördüm.
    bu konuda bılgısı olan arkadaşlar bılgılerını akktarırsa sevinirim,
  • Ben de fiorino yarı otomatik aldım, E modundayken rampalarda 1 den hemen 2 ye alıyor ve araç yığılıyordu. Şehiriçi kullanımında E modunu kapattım ve rampalarda daha rahat kullanmaya başladım. Hillholder de gayet güzel çalışıyor.
  • konuyu okudum otom vitesten soğudum resmen...
  • Arkadaşlar Ls ve Es kasa Honda Civic'lerin otomatiklerine sorunsuz binilir mi sizce ?
    Serilik olsun yakıt olsun şanzıman sorunu çıkartabilme riski olsun nasıldır ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Arkadaşlar Ls ve Es kasa Honda Civic'lerin otomatiklerine sorunsuz binilir mi sizce ?
    Serilik olsun yakıt olsun şanzıman sorunu çıkartabilme riski olsun nasıldır ??


    Bu kasalar Vtec motor olarak geçer ve 110 bg. 4 ileri tam otomatik viteslidirler.

    Çok az yakar ve çok da iyi kaçarlar.

    Tamirci ya da serviste çalışan biri değilim ama duyduğum, bildiğim hiç bir sıkıntıları yoktur.

    Honda motorları normalde her 40 binde bir sübap ayarı ister.

    Lpg takılınca her 20 binde bir sübap ayarı yapılması önerilir.

    Normalde 45 dk'lık bu işlem için motorun soğuk olması gerektiğinden 4 saat kadar da motorun soğuması beklenir.

    Fiyat olarak ta özel serviste 50-60, yetkili serviste 75-100 TL civarı tutar.

    Motoru triger kayışlıdır ve 100 bin ya da 5 yılda bir değişim ister ve çok masraflı değildir.

    Bakımlarını Ankarada Kadir Usta, İstanbulda da İkiler Honda gibi kaliteli özel servislerde yaptırmanız durumunda gayet hesaplıdır.

    Her 10 binde bir yağ-su-filtre değişimi yaptırmanız durumunda siz yaşlanınca kullanması için torununuza bile bırakabileceğiniz bir araçtır.

    Hatta sizi geçtim torununuz birgün satmak isterse 2. gün müşterisi çıkar.

    ES modellerinde (yanılmıyorsam) 2003 yılından itibaren sunroof mevcuttur.

    Bagaj hacmi 420 lt.

    Hayırlı olsun. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redzola

    Herkeze slm,

    2004 lancer AT sahibiyim,

    Aracım arnavut kaldırımda veya topral bozuk yolda giderken lakırtı yapıyor,
    Ön takımlarımdan şüpeleniyorum fakat konuyu okudugumda bunun otomatik şansumanla alakası olabıleceğini gördüm.
    bu konuda bılgısı olan arkadaşlar bılgılerını akktarırsa sevinirim,


    Bu sesler genelde yeni nesil çift kavramalı otomatiık viteslerde mevcut.

    Siz ön takımlardan şüphelenmeye devam edin zira sizin araçta kaya gibi sağlam bir sistem mevcut. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Arkadaşlar Ls ve Es kasa Honda Civic'lerin otomatiklerine sorunsuz binilir mi sizce ?
    Serilik olsun yakıt olsun şanzıman sorunu çıkartabilme riski olsun nasıldır ??


    Bu kasalar Vtec motor olarak geçer ve 110 bg. 4 ileri tam otomatik viteslidirler.

    Çok az yakar ve çok da iyi kaçarlar.

    Tamirci ya da serviste çalışan biri değilim ama duyduğum, bildiğim hiç bir sıkıntıları yoktur.

    Honda motorları normalde her 40 binde bir sübap ayarı ister.

    Lpg takılınca her 20 binde bir sübap ayarı yapılması önerilir.

    Normalde 45 dk'lık bu işlem için motorun soğuk olması gerektiğinden 4 saat kadar da motorun soğuması beklenir.

    Fiyat olarak ta özel serviste 50-60, yetkili serviste 75-100 TL civarı tutar.

    Motoru triger kayışlıdır ve 100 bin ya da 5 yılda bir değişim ister ve çok masraflı değildir.

    Bakımlarını Ankarada Kadir Usta, İstanbulda da İkiler Honda gibi kaliteli özel servislerde yaptırmanız durumunda gayet hesaplıdır.

    Her 10 binde bir yağ-su-filtre değişimi yaptırmanız durumunda siz yaşlanınca kullanması için torununuza bile bırakabileceğiniz bir araçtır.

    Hatta sizi geçtim torununuz birgün satmak isterse 2. gün müşterisi çıkar.

    ES modellerinde (yanılmıyorsam) 2003 yılından itibaren sunroof mevcuttur.

    Bagaj hacmi 420 lt.

    Hayırlı olsun. :)

    hatta ben HB kasa ingiliz malı olanları tavsiye ederim, yol tutuşları daha iidir, onların makyajlı kasası da var otomatik vitesli, farlarında mercek olanlar makyajlı sanırım, onlardan alın derim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Ben de fiorino yarı otomatik aldım, E modundayken rampalarda 1 den hemen 2 ye alıyor ve araç yığılıyordu. Şehiriçi kullanımında E modunu kapattım ve rampalarda daha rahat kullanmaya başladım. Hillholder de gayet güzel çalışıyor.

    Aracınız galiba 75 bg lik versiyon ama 95 bg lik versiyonlarda dizel partikül filtresi mevcut ve aracı özellikle şehiriçinde E modunda kullanmamak gerekiyor.

    Bu tarz kullanım bu filtrenin çok daha çabuk tıkanmasına ve ömrünü daha çabuk tüketmesine sebep oluyor.


    Sizin araçta dpf olmaması lazım. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Ben de fiorino yarı otomatik aldım, E modundayken rampalarda 1 den hemen 2 ye alıyor ve araç yığılıyordu. Şehiriçi kullanımında E modunu kapattım ve rampalarda daha rahat kullanmaya başladım. Hillholder de gayet güzel çalışıyor.

    Aracınız galiba 75 bg lik versiyon ama 95 bg lik versiyonlarda dizel partikül filtresi mevcut ve aracı özellikle şehiriçinde E modunda kullanmamak gerekiyor.

    Bu tarz kullanım bu filtrenin çok daha çabuk tıkanmasına ve ömrünü daha çabuk tüketmesine sebep oluyor.


    Sizin araçta dpf olmaması lazım. :)

    Evet haklısınız, şu anda otomatik vites sadece 75 lik fiorinolarda alınabiliyor.
    E modunu kapatınca gerçekten zevkine doyum olmayan bir şehiriçi kullanımı yaşıyorum.
    Fiorinolardaki bu şanzımanın kronik bir arızası varmı acaba???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Ben de fiorino yarı otomatik aldım, E modundayken rampalarda 1 den hemen 2 ye alıyor ve araç yığılıyordu. Şehiriçi kullanımında E modunu kapattım ve rampalarda daha rahat kullanmaya başladım. Hillholder de gayet güzel çalışıyor.

    Aracınız galiba 75 bg lik versiyon ama 95 bg lik versiyonlarda dizel partikül filtresi mevcut ve aracı özellikle şehiriçinde E modunda kullanmamak gerekiyor.

    Bu tarz kullanım bu filtrenin çok daha çabuk tıkanmasına ve ömrünü daha çabuk tüketmesine sebep oluyor.


    Sizin araçta dpf olmaması lazım. :)

    Evet haklısınız, şu anda otomatik vites sadece 75 lik fiorinolarda alınabiliyor.
    E modunu kapatınca gerçekten zevkine doyum olmayan bir şehiriçi kullanımı yaşıyorum.
    Fiorinolardaki bu şanzımanın kronik bir arızası varmı acaba???

    Benim bildiğim yok.

    Yıllardır kullanılıyor dualogic şanzımanlar.

    Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.