İleri Sürüş Teknikleri...?
27 Cevap7163 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


841 Mesaj
26 Haziran 2011; 14:42:14 

Pek bilgi sahibi değilim bu konuda,nedir ne işe yarıyor bu ileri sürüş teknikleri..? Sizce gereklimidir bu kurs yoksa insan kendini o kursu görmüş biri gibi yetiştirebilir mi?
Bir de fiyatları ne kadar bilginiz var mı? Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yorumlarını bizimle paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler..


_____________________________




841 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:07:05 

Güncel


_____________________________




1028 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:10:04 

Benimde merak ettigim bir konu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3897 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:15:24 

İleri sürüş teknikleri;Yağmurlu,Karlı ve buzlu hava koşullarında vs. gibi olağan üstü durum demesekde insanları zorlayıcı durumlarda insanları daha sakin araba kullanabilmelerine sağlamak,yakıt tasarrufunu sağlamak amacıyla verilen eğitimleri kapsar tabi bu bahsettiklerim genel başlıklar bu başlıklar altında dallara ayrılır ve daha detaylara girilebilir.İleri sürüş teknikleri eğitimi almak tabiki sürücüye bazı artılar kazandırır.Ama bu eğitimi almamak çok istisnai durumlar haricinden insandan birşeyler eksiltmeyecektir.
Fiyatlar kurslara göre değişmektedir ama genelleme olarak 1500tl ile 3000tl arasında değişmektedir.

Anti parantez (Eğitim, 1 tam gün sürmekte ve 2 bölüm halinde yapılmaktadır.

1. Bölüm - Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik 3 Saat)
2. Bölüm - Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik 3 Saat)

Eğitim programının 3 temel amacı vardır;

Risklerin önceden algılamasını ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak ,
Hava, yol ve trafik şartlarının sürüşteki etkilerini ve olası kazalara karşı savunmayı öğretmek,
Direksiyon hakimiyetinin artmasını ve araç dinamiklerinin kavranmasını sağlamak.

1.Bölüm Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik)

Defansif sürüş nedir?
Çarpışmadan korunma
Çarpışma anını analiz ve hissetmesiyle alınacak ön tedbirler
Tehlikeyi algılama ve defans
Zamanında ve doğru hareket
Kaza senaryoları
Çarpışmanın üç etabı
Fiziksel ve ruhsal koşullar
Dikkat dağıtan faktörler
Konsantrasyon
Kontrol dışı faktörler(diğer sürücüler, yayalar vb.)
Ani tepkiler
Hava, Yol ve ışık şartları
Trafik şartları
Kayma kontrolü
Dikiz aynaları kullanımı
Sürüşte 2 kural faktörü (Doğru analiz, yavaşlatılan sürüş)
Durma mesafeleri ve senaryoları
Direksiyon kontrolü
Tehlikeli sürüşteki riskler

2.Bölüm Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik)

Farklı yol tutunma şartları yaratan skidpad ile yapılan eğitimde; frenaj, engelden kaçma ve ABS, ESP gibi güvenlik ekipmanlarının pratiği yaptırılmaktadır.
İstanbul dışı eğitim için salon ve 30 x 100 m. asfalt zeminli alan tarafınızdan tahsis edilecektir.
Bu bölüm trafiğe kapalı alanda yapılmaktadır ve her katılımcı 1 saat araç kullanmaktadır.

EĞİTİM İÇERİĞİ

KAYGAN ZEMİNLERDE KALKIŞ ve HIZLANMA
Kaygan zeminde doğru kalkış prensipleri,
KURU VE KAYGAN ZEMİNDE FRENAJ
Farklı hız ve zemin koşullarında, durma mesafesi değişiklikleri,
ENGELDEN KAÇMA VE FRENAJ
Ağırlık transferi, engelden direksiyon hareketi ile kurtulma ve doğru frenaj ile durma tekniği,
TAKİP MESAFESİ VE PANİK FREN
Takip mesafesi belirleme şekli ve ani fren egzersizleri,
VİRAJDA, ÖNDEN KAYMA ve ARKADAN SAVRULMA
Ağırlık transferinin hıza bağlı olumsuz etkileri ve hızın savrulmadaki önemi,
KAYGAN ZEMİNLİ VİRAJDA FRENAJ
Viraja yüksek hızla girildiğinde yapılacak ani frenin aracın ağırlık transferini değiştireceği ve kayma başlayacağı uygulamalı olarak gösterilmektedir.


_____________________________

VW Scirocco 1.4 TSI 160 PS Man. Sportline black oak brown
Citröen DS4 1.6 e-HDİ 112 HP DSPORT MCP Black


841 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:16:19 


quote:

Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

Benimde merak ettigim bir konu


Az önce pendikte bulunan bir kursu aradım 250 TL fiyat çektiler.Toplam 4 saat eğitim.1 saat teorik 3 saat pratik.Defansif ve Güvenli sürüş eğitimi programıymış.Bana Tuzlu geldi biraz.Belki fiyat normaldir ama o zaman da eğitim saati az.bari 8 saat olsaydı.


_____________________________




 
621 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:17:26 

1500-3000 tl mi??
Oldu biz kalkalım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1360 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:19:22 

kendini yetiştirebilirsin ama herşeyi kendin deneyip tecrübe edeceğin için hata yapma olasılığın yüksek bunun sonucunda pişman olacağın şeyler olabilir.ama kursta bazı şeyleri sana önceden söyledikleri ve gösterdikleri için daha çabuk öğrenirsin işin pratiğini kaparsın hemen.
bu kursun gerekliliği konusuna gelirsek yol şartlarının tehlikesinden ve yollardaki schumaer lerden kendinizi korumak için çok faydalı olacağını düşünüyorum.


3897 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:20:52 

Arkadaşlar bahsettiğim fiyat yukarıki tüm eğitimleri kapsayan fiyat tabi aracına göre kursa göre değişiyor genel olarak okursanız anlarsınız sadece fiyatı okumayın lütfen!


_____________________________

VW Scirocco 1.4 TSI 160 PS Man. Sportline black oak brown
Citröen DS4 1.6 e-HDİ 112 HP DSPORT MCP Black


841 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:22:00 


quote:

Orijinalden alıntı: of dead

İleri sürüş teknikleri;Yağmurlu,Karlı ve buzlu hava koşullarında vs. gibi olağan üstü durum demesekde insanları zorlayıcı durumlarda insanları daha sakin araba kullanabilmelerine sağlamak,yakıt tasarrufunu sağlamak amacıyla verilen eğitimleri kapsar tabi bu bahsettiklerim genel başlıklar bu başlıklar altında dallara ayrılır ve daha detaylara girilebilir.İleri sürüş teknikleri eğitimi almak tabiki sürücüye bazı artılar kazandırır.Ama bu eğitimi almamak çok istisnai durumlar haricinden insandan birşeyler eksiltmeyecektir.
Fiyatlar kurslara göre değişmektedir ama genelleme olarak 1500tl ile 3000tl arasında değişmektedir.

Anti parantez (Eğitim, 1 tam gün sürmekte ve 2 bölüm halinde yapılmaktadır.

1. Bölüm - Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik 3 Saat)
2. Bölüm - Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik 3 Saat)

Eğitim programının 3 temel amacı vardır;

Risklerin önceden algılamasını ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak ,
Hava, yol ve trafik şartlarının sürüşteki etkilerini ve olası kazalara karşı savunmayı öğretmek,
Direksiyon hakimiyetinin artmasını ve araç dinamiklerinin kavranmasını sağlamak.

1.Bölüm Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik)

Defansif sürüş nedir?
Çarpışmadan korunma
Çarpışma anını analiz ve hissetmesiyle alınacak ön tedbirler
Tehlikeyi algılama ve defans
Zamanında ve doğru hareket
Kaza senaryoları
Çarpışmanın üç etabı
Fiziksel ve ruhsal koşullar
Dikkat dağıtan faktörler
Konsantrasyon
Kontrol dışı faktörler(diğer sürücüler, yayalar vb.)
Ani tepkiler
Hava, Yol ve ışık şartları
Trafik şartları
Kayma kontrolü
Dikiz aynaları kullanımı
Sürüşte 2 kural faktörü (Doğru analiz, yavaşlatılan sürüş)
Durma mesafeleri ve senaryoları
Direksiyon kontrolü
Tehlikeli sürüşteki riskler

2.Bölüm Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik)

Farklı yol tutunma şartları yaratan skidpad ile yapılan eğitimde; frenaj, engelden kaçma ve ABS, ESP gibi güvenlik ekipmanlarının pratiği yaptırılmaktadır.
İstanbul dışı eğitim için salon ve 30 x 100 m. asfalt zeminli alan tarafınızdan tahsis edilecektir.
Bu bölüm trafiğe kapalı alanda yapılmaktadır ve her katılımcı 1 saat araç kullanmaktadır.

EĞİTİM İÇERİĞİ

KAYGAN ZEMİNLERDE KALKIŞ ve HIZLANMA
Kaygan zeminde doğru kalkış prensipleri,
KURU VE KAYGAN ZEMİNDE FRENAJ
Farklı hız ve zemin koşullarında, durma mesafesi değişiklikleri,
ENGELDEN KAÇMA VE FRENAJ
Ağırlık transferi, engelden direksiyon hareketi ile kurtulma ve doğru frenaj ile durma tekniği,
TAKİP MESAFESİ VE PANİK FREN
Takip mesafesi belirleme şekli ve ani fren egzersizleri,
VİRAJDA, ÖNDEN KAYMA ve ARKADAN SAVRULMA
Ağırlık transferinin hıza bağlı olumsuz etkileri ve hızın savrulmadaki önemi,
KAYGAN ZEMİNLİ VİRAJDA FRENAJ
Viraja yüksek hızla girildiğinde yapılacak ani frenin aracın ağırlık transferini değiştireceği ve kayma başlayacağı uygulamalı olarak gösterilmektedir.



Hocam onu bende okudum.Hemen hemen her kursun ana sayfasında aynı şey yazıyor ama benim öğrenmek istediğim bu kursların gerçekten yararı var mı? Ya da forumda o kurslara gitme fırsatı bulan var mı?
Yinede teşekkürler..


_____________________________




841 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:24:05 


quote:

Orijinalden alıntı: CrazyRomeo156

1500-3000 tl mi??
Oldu biz kalkalım.

Paniğe gerek yok 250-300 arasıymış.İndirim var dedi kurstaki adam.Normal de 325 tl miş 250 olmuş.
ama yinede bana fazla geldi ne yalan söyliyim


_____________________________




 
621 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:26:28 


quote:

Orijinalden alıntı: of dead
Arkadaşlar bahsettiğim fiyat yukarıki tüm eğitimleri kapsayan fiyat tabi aracına göre kursa göre değişiyor genel olarak okursanız anlarsınız sadece fiyatı okumayın lütfen!

Sizde haklısınız.Sürücü kurslarında minimum 750tl alıyorlar.Öğrettikleri kocaman bir 0.
Ama yinede 2500 tl az değil.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


841 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:37:46 

yok mu bilgisi olan dh??


_____________________________




4270 Mesaj
26 Haziran 2011; 20:50:47 

ben defansif sürüş eğitimine katıldım
Tuzla autodrom da
renaulttan yeni araç alan herkese bedavaydı bi ara, öyle katılmıştım
ama para vererek de katılmalı bence insanlar, çünkü o kadar bilinçsiz sürüyoruz ki araçlar..

yararı kısa vadede oluyor, sonuçta trafikte bir olayla karşılaştığınızda herşey reflekslere kalıyor, reflekslerin sağlam olması için pratik lazım... o yüzden birkaç yılda bir eğitimi tekrar almakta fayda var bence..

eğitimde size öğrettikleri:

abs ye sahip araçlarda frenleme,
frenleme sırasında engelden kaçma (gerçek hayatta 2-3 kez ciddi anlamda başıma geldi)
aracın önden kayması sırasında yapılacaklar
aracın arkadan kayması sırasında yapılacaklar (yine beni kazadan kurtardı)
direksiyon hakimiyeti
kaygan zeminlerde aracı hareket ettirme

normalde fiyatları 250-400 tl arası olmalı defansif sürüş eğitiminin..
yanılmıyorsam finlandiya gibi ülkelerde benzer eğitimler ehliyet alacak herkese veriliyor, detaylı bilgi bulamadım araştırmak lazım..



_____________________________

Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro
Sparkle SF-PX88GT512D3-HP --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz
Logitech MOMO Racing + Logitech Dual Action
Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ
Samsung S3 mini --- iPad 16gb --- PSP 1001 --- iPod nano 6g 8gb
Canon 550D + 18-55MM IS + 50mm 1.8f + 55-250mm IS-II


531 Mesaj
26 Haziran 2011; 20:56:02 

Açıkçası bence sürücü kurslarında ehliyet için verilmesi gereken kurs tam olarak bu ileri sürüş teknikleri diye geçen kurs. Ama hobi denilecek seviyede motorsporlarına ilgi duyanların dişinin kovuğunu doldurmayacak bir kurs.


_____________________________

Io, Comandante del Tempo


7267 Mesaj
26 Haziran 2011; 20:58:17 

gelecek yıl gitmeyi düşünüyorum bende. ancak birgün olması ve saatinin az olması düşündürüyor, sanırım atraksiyonlara yönelik kurslarda var el freni çekerek dönmek vs. gibi. onların fiyatı daha tuzlu olabilir.


_____________________________

mantık..


531 Mesaj
26 Haziran 2011; 21:04:07 


quote:

Orijinalden alıntı: banchi_doğan

gelecek yıl gitmeyi düşünüyorum bende. ancak birgün olması ve saatinin az olması düşündürüyor, sanırım atraksiyonlara yönelik kurslarda var el freni çekerek dönmek vs. gibi. onların fiyatı daha tuzlu olabilir.


hayalinizdeki kurs olmadığını söyleyebilirim


_____________________________

Io, Comandante del Tempo


6344 Mesaj
26 Haziran 2011; 21:12:24 

Her nekadar trafikte sürekli yapılabilen atraksiyonlar olmasa da bazen çok işe yarıyor ...


_____________________________

YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE !!!


 
2011 Mesaj
26 Haziran 2011; 21:46:42 

ben de şu amerikan filmlerindeki talip sahnlerindeki hızlı viraj alma sahnelerini merak etmişimdir ..arabanın arkası sağa savrulurken eleman sağa kırıyor direksiyonu..ingilizcesi "drift chase" olması lazım.

http://youtu.be/X9uChX9D3-g tüp ekleyemedim inş sorun olmaz..
bu şekil dönüşler yani..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smbdy -- 26 Haziran 2011; 21:54:59 >


_____________________________

success produces success; just as money produces money


3023 Mesaj
27 Haziran 2011; 2:57:30 


quote:

Orijinalden alıntı: smbdy

ben de şu amerikan filmlerindeki talip sahnlerindeki hızlı viraj alma sahnelerini merak etmişimdir ..arabanın arkası sağa savrulurken eleman sağa kırıyor direksiyonu..ingilizcesi "drift chase" olması lazım.

http://youtu.be/X9uChX9D3-g tüp ekleyemedim inş sorun olmaz..
bu şekil dönüşler yani..

Aracın kaydığı yöne direksiyonu kırarsan viraj içinde merkezkaç kuvvetinden arabanın arkası savrulduğu için spin atarsın.
Direksiyonu ters yöne kırarak kayan arkayı önden dengelersin.


_____________________________

Flickr galerim


11933 Mesaj
27 Haziran 2011; 3:25:57 

ileri sürüş teknikleri nedir ?

Cevap: Bizim Türk Ehliyet sisteminde hiç bir zaman gösterilmeyen şeyler.


Peki bizim kurslarımızda gösterilen şey nedir ?

1 hafta boyunca sadece 2 -3 saat aynı güzergahta hatta sınav güzergahında habire tur attırma. Sonra orada dönebilenlere ehliyet vermektir.


Aslında bu kurslarda gösterilenlerin normal kurslarda tamamen zorunlu olması lazım.

Ani fren,
Engelden kaçış,
Kaygan zeminde arabayı en az savrulma ile durdurabilme,
Refleks ve piskolojik kontrol,

vs....

Avrupa standartlarındaki kursların çoğunda bu eğitimler verilmektedir. Ama ülkemizde lise mezunuysan ve sınav güzegahında 1 tur atabiliyorsan sınavı geçiyorsun. Sonra sollamayı bilmeyen, frenaj nedir bilmeyen, aracın sınırlarını bilmeyen tonlarca sürücü trafikte dolaşıyor.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
273 Mesaj
28 Haziran 2011; 13:13:07 

arkadaşlar, 250-300 gayet makul bir ücret hatta ucuz bile. faydası olur mu ya da aynı şeyleri kendi kendimize yaparak gelişebilir miyiz diyen arkadaşlarda var bu mümkün değil. Çünkü eğitim aldığım firmayı örnek göstererek söylüyorum (Türk Sürüş Akademisi) kendilerine ait skidcar denen bir araç var ve bu araçla savrulma hadiseleri yaşıyorsunuz. mesela bir viraj dönerken aracınız savrulmaya başladı ne yapacaksınız? ve bunu defalarca simule ediyorsunuz. Araç kuru zeminde bildiğiniz yağmur kar ve buzdaymış gibi kayıyor ve siz aracı kontrol etmeye çalışıyor ve bunu tatbik ederek beceri kazanmış oluyorsunuz.

hatta videosunuda buldum sizler için. http://www.youtube.com/watch?v=CRPZweFsFu0


_____________________________

asansör


651 Mesaj
28 Haziran 2011; 14:39:58 

iyi de bu eğitim için 1-2 saat çok az değil mi.


_____________________________



841 Mesaj
28 Haziran 2011; 15:24:18 


quote:

Orijinalden alıntı: architron

iyi de bu eğitim için 1-2 saat çok az değil mi.


bencede.


_____________________________




651 Mesaj
28 Haziran 2011; 16:56:12 

şöyle 1 gününü ayırmalısın ki bi işe yarasın


_____________________________



 
1813 Mesaj
28 Haziran 2011; 17:00:05 

Ehliyet almadan önce sürücü kurslarında kesinlikle gösterilmesi ve öğretilmesi gereken eğitimdir ama bizde sadece arabayı hareket ettir, vites değiştir, biraz ilerle o kadar.


_____________________________

donanımhaber


 
273 Mesaj
28 Haziran 2011; 17:04:09 

...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HighVoltage4 -- 9 Eylül 2012; 1:32:29 >


_____________________________

asansör


651 Mesaj
29 Haziran 2011; 0:54:33 


quote:

Orijinalden alıntı: bangsuui

Ehliyet almadan önce sürücü kurslarında kesinlikle gösterilmesi ve öğretilmesi gereken eğitimdir ama bizde sadece arabayı hareket ettir, vites değiştir, biraz ilerle o kadar.
sürücü kurslarındaki eğitmenler araba kullanmasını bilmiyor ki neyi öğretsinler.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
7 Ağustos 2011; 13:49:58 

GERÇEK İLERİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ


SCANDINAVIAN FLICK - ÖNDEN ÇEKİŞ ARAÇLA YANLAMAK


J-TURN


SOL AYAK FRENİ


HEEL-TOE

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.453