Devir kesici ile ilgili soru?
36 Cevap7948 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


789 Mesaj
24 Haziran 2011; 20:24:19 

Arkadaşlar Abiler benim devir kesici ile ilgili bi sorum olacaktı arabayı kesiciye sokmak motora bir zarar verir mi veya sık sık kırmızı çizgi devir aralığında kullanmanın zararı olur mu ?


_____________________________



2974 Mesaj
24 Haziran 2011; 20:26:57 

araba ne?


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


 
1151 Mesaj
24 Haziran 2011; 20:45:17 

bişey olmaz ya ne olucak çamaşır makinesi bile çok devirlendimi kesiciye giriyo yıllarca kullanılıyor......


_____________________________


..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..


789 Mesaj
24 Haziran 2011; 20:47:35 


quote:

Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

araba ne?


98 model honda civic 1.4 90bg


_____________________________



3239 Mesaj
24 Haziran 2011; 20:48:59 

vıtesı devır kesıcıye gelmeden yukseltmelısın.aksı taktırde kesıcı ıle bırlıkte performanısn dusecek.

kesıcıyı gormek motora zarar vermez.


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN


2891 Mesaj
24 Haziran 2011; 20:52:48 

Kimse zarar vermez demiş ama zarar verir. Rotasyon hızlandıkça piston kollarından başlamak üzere motor bloğuna kadar her parça zorlanır. Çok devir çevirmek her türlü motora uzun vadede zarar verir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


1881 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:00:48 


quote:

Orijinalden alıntı: MMX 166

vıtesı devır kesıcıye gelmeden yukseltmelısın.aksı taktırde kesıcı ıle bırlıkte performanısn dusecek.

kesıcıyı gormek motora zarar vermez.


Nasıl vermez?Devir kesicinin olduğu devir aralığı aracın sınırlarının zorlandığı yer değil midir ? Nasıl zarar vermesin.


_____________________________

07' Honda CBR 1000RR
09' Skoda Fabia 1.2 HTP
91' Honda CRX!!


 
1544 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:16:27 

1 senedir yaparım daha bişe olmadı


_____________________________

Bmw - 3.28ci


3239 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:16:47 

bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN


2891 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:24:09 


quote:

Orijinalden alıntı: MMX 166
bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı

Çok devir çevirebilmesi motora zararı olmadığı anlamına mı gelir?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


3239 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:33:08 

soyle ızah edeyım.
6000rpm de 100 beygır uretebılen bır aracım var.6100 gıbı kesıcı sınırı.sımdı sızın mantıgınızla bu aracı asla ama asla 100 beygır gucunde kullanmamalıyım.oyle oluyor.

devır kesıcı motoru belırtılen gucte calısmasını saglıyor.pek tabıı motor omru de buna baglı.ama o zaman 2000rpm de herkese kolay gelsın derım.zıra kesıcıye gırmek motoru tahmın ettıgınız kadar erken bıtırmez.adı ustunde devır lımıtoru.

konuya donecek olursam kesıcıye gırdıkten soınra vıtes yukseltılmesı durumunda bır sonrakı vıtes te motorun daha dusuk devırde oldugunu fark edeceksınız.zıra devır lımıtoru devırı kestıgınden performans kaybına sebep olmakta.

en basıtınden nfs de drag falandamı oymnamadınız ya.pertfect shıft felan uyarısı derdı oyunda hanı yesılde vıtes yukseltınce bı ust vıteste devır daha yukarılartda oluyordu felan



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 24 Haziran 2011; 21:34:33 >


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN


2891 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:37:01 


quote:

Orijinalden alıntı: MMX 166
soyle ızah edeyım.
6000rpm de 100 beygır uretebılen bır aracım var.6100 gıbı kesıcı sınırı.sımdı sızın mantıgınızla bu aracı asla ama asla 100 beygır gucunde kullanmamalıyım.oyle oluyor.

devır kesıcı motoru belırtılen gucte calısmasını saglıyor.pek tabıı motor omru de buna baglı.ama o zaman 2000rpm de herkese kolay gelsın derım.zıra kesıcıye gırmek motoru tahmın ettıgınız kadar erken bıtırmez.adı ustunde devır lımıtoru.

konuya donecek olursam kesıcıye gırdıkten soınra vıtes yukseltılmesı durumunda bır sonrakı vıtes te motorun daha dusuk devırde oldugunu fark edeceksınız.zıra devır lımıtoru devırı kestıgınden performans kaybına sebep olmakta.

en basıtınden nfs de drag falandamı oymnamadınız ya.pertfect shıft felan uyarısı derdı oyunda hanı yesılde vıtes yukseltınce bı ust vıteste devır daha yukarılartda oluyordu felan

Ben güç ile alakalı bir şey söylemedim zaten. Devir kesiciyle ilgile de keza. Çok devir çevirmenin, yüksek devirde arabayı kullanmanın motora olan zararını söyledim. Ki bunu inkar eden arabanın a'sından anlamıyordur.

2000 devirde arabayı sürmenin ne gibi bir sorunu olabilir ayrıca? 5. viteste 80 km civarlarında gider ortalama bir araç.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


3239 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:40:29 


quote:

Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L



Ben güç ile alakalı bir şey söylemedim zaten. Devir kesiciyle ilgile de keza. Çok devir çevirmenin, yüksek devirde arabayı kullanmanın motora olan zararını söyledim. Ki bunu inkar eden arabanın a'sından anlamıyordur.

2000 devirde arabayı sürmenin ne gibi bir sorunu olabilir ayrıca? 5. viteste 80 km civarlarında gider ortalama bir araç.
yuksek devırde kullanmak motora ne gıbı zararı olacak? fazla devır motora zararsa fazla hız da lastık rulmanlarına zararlı dımı


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN


971 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:54:51 

uzun süreçte aracı sürekli redline'da kullanmak zarar verir. basit mantık kurarsak;araç sürekli zorlanıyor,hep max. devirde çalışıyor. pistonlar erken deforme olur. ne gerek var? gerektiğinde gir redline'a(araç sollarken,ışıklarda yanındakine ayar vermek için ) şahsen motor bağırdığında ilk önce haz alıyorum,sonra içim acıyor ve normale dönüyorum


_____________________________



2891 Mesaj
24 Haziran 2011; 21:57:05 

quote:

Orijinalden alıntı: MMX 166


uksek devırde kullanmak motora ne gıbı zararı olacak? fazla devır motora zararsa fazla hız da lastık rulmanlarına zararlı dımı


Ne demek yüksek devrin zararı ne olur? Bir çok zararı var. En basitinden kısaca şunu yazayım,

yüksek devirlerde yağlama yetersiz kalmaya başlar bu da pistonların yatağı çizmesine sebep olur. İlerde yağ yakmaya başalar araç. Subaplar vuruntu yapmaya başlar çünkü egzantirik milinin ayarı bozulur. Abartırsan manifoldu bile çatlatabilirsin.

Bu kadar basit bir konunun neyini açığa kavuşturmaya çalışıyorsak ayrıca...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D_E_V_I_L -- 24 Haziran 2011; 22:02:32 >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


3794 Mesaj
24 Haziran 2011; 22:14:47 

Sizin yapacağınız böyle sürekli bir şey değil ama. Bir otomobil programında arabayı 2. viteste ayağı gazdan çekmeden 2 dakikada motoru iflas ettirdiler.


_____________________________

Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2004 Ford EXPLORER 4.0V6 Fully Loaded(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(O şimdi çok uzaklarda...)
Uygun fiyatlı Steam oyunları için.... https://www.g2a.com/r/ihakan
İstanbul Technical University/Southern Illinois University Edwardsville-Industrial Engineering


 
354 Mesaj
24 Haziran 2011; 22:42:13 

Devir kesici dediğimiz olayda ateşleme kesilir. Yanmayan yakıt eksozda sıcaklık vs etkilerle tekrar yanabilir bu katalizatörü dağıtabilir. Katalizatörsüz, modifiye susturucularla alevi görebilirsiniz hatta. Bunun dışında motor çok yüksek devirde olduğundan aşınma daha fazla olur bu da çok uzun vadede zarar verir. Nadiren yapmanın büyük hasarlara sebep olacağını düşünmüyorum ben. Rastlamadım da...


_____________________________



789 Mesaj
24 Haziran 2011; 22:46:28 

yani şunu anlıyorum sürekli yapılması bence de zararlıdır ama ara sıra sürüşten keyif almak için kesiciye sokulabilir araç ya da yüksek devirlerde kullanılabilir tabi kısa ve çok yapmamak şartıyla yanlışmıyım?

sokaklarda görüyorum adamlar şahin doğanla bile 10-15 saniye hiç durmadan kesicide gidebiliyorlar.


_____________________________



3990 Mesaj
24 Haziran 2011; 22:49:30 

sen mümkün olduğu kadar kesiciye kadar gitme....



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3239 Mesaj
24 Haziran 2011; 23:17:39 

pek tabıı kesıcıye kadar gıdılmemelı.ben gıdılsın demıyorum.ama tutupta max devır zararlıdır demek abestlıktır.yoksa ne dıye bılmemkac beygırlık arac alınırkı.o devırı cevırebılıyorsa mutlaka onun yaglamasından tut bılmemne zımbırtısına kadar herseyı dusunulmustur.kaldıkı bu sebeple belırlı bır devırden sonra lımıtor konulmustur.zararı olursa da bunu ben sen goremeyız belkı

babamın 2004 corolla sahıbı.1.6 benzınlı 5 vıteslı 150 km/h de 5. vıteste yaklasık 4500rpm cıvarı.uzun yolda basabas gıdıldıgınde 5000rpm rahatlıkla gecılmekte.sımdı bu zararlımı oluyor yanı?bunun olacagını bılen toyota demekkı en basından hatalı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 24 Haziran 2011; 23:20:26 >


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN


 
1151 Mesaj
25 Haziran 2011; 0:31:53 

yine benim dediğime çıkıyor....


_____________________________


..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..


 
460 Mesaj
25 Haziran 2011; 0:52:55 

özellikle belli yaşa gelmiş araçlarda yahut kalitesiz yağ kullanımı gibi durumlarda yüksek devir kullanımda yağlamanın yetersiz kalabileceğini düşünerek zararlı olabileceği sonucuna ulaşıyorum.


_____________________________



1194 Mesaj
25 Haziran 2011; 1:25:35 

Ne kadar devir o kadar kısa ömür. Yapılan toplam devir aracın motor yaşını verir. Tabi ara sıra basmak kısa vadede bir şey yapmaz ama, ömürden yersin. Devir artınca aşınma katlanarak artar.


_____________________________



2270 Mesaj
25 Haziran 2011; 1:58:36 

4 dakika



_____________________________

Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

TIKLA


 
354 Mesaj
25 Haziran 2011; 2:12:42 


quote:

Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

4 dakika



Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...


_____________________________



236 Mesaj
22 Kasım 2013; 20:37:03 

quote:

Orijinalden alıntı: ByWRX



Yalnız araç karbüratörlü. Devir kesici yok, 89-91 model civarı ve bu işkenceden önce motor kaç devir çevirdi kim bilir...

Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.


_____________________________

2002 kartal 1.6i.e

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
3 gün 4 sa. 43 dk. kadarı kaldı.
22 Kasım 2013; 20:58:28 

quote:

Orijinalden alıntı: trueblueee


Adamlar tam psikopat; arabayı tekrar çalıştırmaya çalışıyorlar.
Yalnız sonlara doğru patlama olduktan sonra motor neredeyse stop edecekken tekrar kendine gelip 8000 dd çevirmesi de ilginç.

Sabit duruyor araç hava almıyor sonucun böyle olması normal değil mi.?


3448 Mesaj
22 Kasım 2013; 21:04:27 

Hicbir aracimi devir kesiciye getirmedim kiyamiyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2012 Doblo classic safeline
2011 Master kamyonet


989 Mesaj
22 Kasım 2013; 21:33:56 

Lpgli araçları benzinde arada sırada kesiciye getirmek lpgnin oluşturduğu kurumu döktüğü söylenir doğru mudur bu?


_____________________________

|İntel Quad Core Q8200|MSİ G41M-P33 Combo |Gigabyte HD6850|Kingston Hyperx 6GB 1333Mh|BenQ G922HDAL|


1605 Mesaj
22 Kasım 2013; 21:58:51 

quote:

Orijinalden alıntı: bnym97

Lpgli araçları benzinde arada sırada kesiciye getirmek lpgnin oluşturduğu kurumu döktüğü söylenir doğru mudur bu?

lpg benzinden daha az kurum oluşturur


ama ara sıra viteste aracı red line a doğru kısa süreli zorlamak çok büyük zarar vermez arada yapmak faydalı bile olabilir. (kısa süreli)



_____________________________



236 Mesaj
23 Kasım 2013; 21:13:24 

quote:

Orijinalden alıntı: Draqonn


Sabit duruyor araç hava almıyor sonucun böyle olması normal değil mi.?

Zaten böyle olması beklenen bir şey, anormal bi' durum yok. Yolda sürekli 8 000 dd de gitse de patlar.
İlginç olan zaten uzun süre 8 000 dd çevirmesi; neredeyse mucize sayılır. Çoğu benzinli binek araç zannetmiyorum ki 1 dk dan fazla patlamadan 8 000 dd çevirsin.


_____________________________

2002 kartal 1.6i.e


1876 Mesaj
24 Kasım 2013; 1:43:01 

Ben kıyamıyorum ama arada bir red line'a getiriyorum


_____________________________

MSI Z77A-G43 & CORSAIR CX SERİSİ 80PLUS 600W & SAPPHIRER9 270X TOXIC GDDR5 2GB 256Bit AMD Radeon DX11.2
SAMSUNG120GB 840 EVO SATA 3.0 SSD & İntel Core i5-2400 3.1 Ghz Cpu & 6 Gb Ram

Masa içi Kasa Projem için Tıkla

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
7 sa. 25 dk. kadarı kaldı.
24 Kasım 2013; 8:28:07 

quote:

Orijinalden alıntı: MMX 166

bır motor maksımum beygır gucunu urettıgı devır,devır kesıcıye gırmeden hemen oncedır.devır kesıcı motora lımıt koyması bahsı gecen beygır gucunde kamasını saglar.wv polo da 6 bın sonrası kesıcıtye gıren motora ufak bır dokunus ıle 8 bın yapıp satmakta.pek ala fazla cevırmesı zararlı degıl.

bakınız mclaren f1 devır kesıcı kaldırıldıktan sonra hız rekorunu egale ettı

Hayatımda böyle saçma sapan bir yorum görmedim.

Öncelikle max güçten sonra kesicige girer diye bir kural yok. Benim araç 4000 de max torkunu 5500 de max gücü veriyor ama 7000 de kesiciye giriyor.

Turbo beslemeli araçlar çok daha düşük devirlerde max torku ve gücü verir. Yine de en az 6-7 bin rpm çevirebilirler (benzinli)

Ayrıca McLaren F1 den örnek vermişsiniz sizce onda ki motor ve yürüyen aksamin bizim binek araçlarla ilgisi var mı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CKT -- 24 Kasım 2013; 8:34:19 >


1807 Mesaj
24 Kasım 2013; 9:01:34 

Yüsek devir yağı çabuk deforme eder buda motoru aşındırır

Bide şimdi motoru 2 bin değil 8 bin devirde sürüyorsunuz sayın , yani motor %400 daha hızlı , illaki zorlanması zaten muhtemel değil midir ?

Ya şanzıman ya motor sürekli yüksek devire dayanmaz bence ki yüksek akaryakıt fiyatlarına rağmen hırpalanmış araçların durumu ortada

Yani en azından performans odaklı olmayan modellerde zarar verecek kanatindeyim


_____________________________

Olamaz mı Olabilir ...

I gotta Power ///M3

Mükemmel olan müslümanlar değil İslamiyettir


3239 Mesaj
25 Kasım 2013; 12:23:36 

quote:

Orijinalden alıntı: CKT


Hayatımda böyle saçma sapan bir yorum görmedim.

Öncelikle max güçten sonra kesicige girer diye bir kural yok. Benim araç 4000 de max torkunu 5500 de max gücü veriyor ama 7000 de kesiciye giriyor.

Turbo beslemeli araçlar çok daha düşük devirlerde max torku ve gücü verir. Yine de en az 6-7 bin rpm çevirebilirler (benzinli)

Ayrıca McLaren F1 den örnek vermişsiniz sizce onda ki motor ve yürüyen aksamin bizim binek araçlarla ilgisi var mı?

kullandıgınız aracın motor harıtasını paylasabılırmısınız?zıra maksımum beygır gucunu 5500rpm de verıp 7000rpm ye kadar bosuna devır cevıren bır motor gormemıstım

ayrıca mclaren ornegını vermemdekı sebep kesıcının ıptal edıldıkten sonra atmosferık motorunun devır cevırmeye devam etmesı ve buna mutakıp beygır gucunu yukarıya cekebımesıydı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 25 Kasım 2013; 12:45:44 >


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
7 sa. 25 dk. kadarı kaldı.
25 Kasım 2013; 13:11:53 

Fiat motor kodunu bilmiyorum.

Marea bravo brava siena palio stilo modellerinde kullanilan 16v 103 hp lik ünite.

Max güç 5500 rpm 103 hp
Max tork 4000 rpm 140 nm

Devir kesici 7500 rpm



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: @MMX 166 Bu mesaja 1 cevap geldi.


3239 Mesaj
25 Kasım 2013; 13:30:02 

motor kod numarası 100 SX/HSX/ELX

1581 cc 5750 rpm 103 hp maksımum beygır gucu 6000rpm kesıcıye gırmekte.kullandıgınız aracta muhtemelen devır lımıtoru dedıgımız seyde oynanmıs olabılır.stok haldekıler bıle 6000rpm de kesıcıye gırıyor

mısalen bende 1.33 vvtı kullanıcısıyım.6000rpm de 100 beygır verebılmekte 6200 de kesıcıye gırmekte

Bu mesajda bahsedilenler: CKT


_____________________________


Formula 1 tarihinde bir sezonda yapılan 16 yarışın 15 ini kazanan,10 unda da duble yapan,o sezon içerisinde 27 tur dışında tüm yarışlarda lider giden,halen bu rekorun tek sahibi,f1 tarihinin en mukemmel ikilisi alain prost ve ayrton senna ya sahip olan tek takım.McLAREN
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.484