Şimdi Ara

MAKİNE MÜHENDİSLERİ NERDESİNİZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
642
Cevap
2
Favori
53.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÖZELLİKLE BİR OTO FABRİKASINDA ÇALIŞAN VEYA ÇALIŞMIŞ OLAN MÜHENDİS ARKADAŞLAR.
    FABRİKA VERİSİ TEKNİK VERİLERDEN YARARLANARAK ŞÖYLE BİR HESAP YAPIYORUM.

    HERHANGİ BİR ARAÇ İÇİN;
    MAX GÜÇ = 100 BG / 6000 D/D
    MAX HIZ = 185 KM.

    TEORİK OLARAK SON VİTESTE;
    6000 D DE 185 KM YAPAN ARABA, 6500 DEVİR ÇEVİREBİLİRSE; 6500*185/6000=200,41 KM YAPAR.
    VEYA;
    6000 D DE 185 KM YAPIYORSA , 1000 D DE; 1000*185/6000=30,83 KM YAPAR.

    BU HESAP DOĞRU MUDUR YA DA YANLIŞ MIDIR? YA DA EKSİK MİDİR?
    VEYA SON VİTES DİŞLİ ORANI DA BU HESABA KATILMALI MIDIR?

    TAHMİN İSTEMİYORUM. DOĞRU, YANLIŞ VEYA EKSİK DERKEN NEDEN OLDUĞUNU DA AÇIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ÖZELLİKLE BİR OTO FABRİKASINDA ÇALIŞAN VEYA ÇALIŞMIŞ OLAN MÜHENDİS ARKADAŞLAR.
    FABRİKA VERİSİ TEKNİK VERİLERDEN YARARLANARAK ŞÖYLE BİR HESAP YAPIYORUM.

    HERHANGİ BİR ARAÇ İÇİN;
    MAX GÜÇ = 100 BG / 6000 D/D
    MAX HIZ = 185 KM.

    TEORİK OLARAK SON VİTESTE;
    6000 D DE 185 KM YAPAN ARABA, 6500 DEVİR ÇEVİREBİLİRSE; 6500*185/6000=200,41 KM YAPAR.
    VEYA;
    6000 D DE 185 KM YAPIYORSA , 1000 D DE; 1000*185/6000=30,83 KM YAPAR.

    BU HESAP DOĞRU MUDUR YA DA YANLIŞ MIDIR? YA DA EKSİK MİDİR?
    VEYA SON VİTES DİŞLİ ORANI DA BU HESABA KATILMALI MIDIR?

    TAHMİN İSTEMİYORUM. DOĞRU, YANLIŞ VEYA EKSİK DERKEN NEDEN OLDUĞUNU DA AÇIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM.




    Eğer debriyajın sağlam olduğunu ve kaydırma yapmadığını kabul edersek, dikkatini çekiyorum kaydırma YOK kabul ediyorum, tabii başka kabuller de var.

    Teorik olarak yaptığın hesap doğru. otomobilin hızı, devir arasında sabit katsayılar her vites için geçerlidir.

    Beşinci viteste 1000 d/d'da 40 km/h yapan bir otomobil aynı şartlar altında 2500 d/d'da 100 km/h, 6000 d/d'da 240 km/h yapabilir. eğer beşinci viteste 6000 d/d çevirebilirse ve bu çoğunlukla imkansızdır. Son vitesler ekonomi amaçlı seçilmişlerdir ve otomobiller son viteslerinde maksimum devirlere kesinlikle ulaşamazlar.

    Burada yan etkenler de vardır, otomobilin ne kadar yüklü olduğu, lastik basıncı, tekerleklerin yuvarlanma dairesi çapını etkileyeceği için hız göstergede okuduğundan farklı olabilir.

    Pratikte aynı çıkmayabilir.




  • son hızı azami gücün alındığı devirde yapması gerekmiyor. daha yüksek ya da daha düşük devirde yapabilir.
    hız= lastik çevresi x devir x vites oranı x son dişli oranı (birimleri denkleyeceksiniz tabi ki)
  • CEVABIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    BÖYLE BİR HESAP YAPILIRKEN HAREKET NOKTAMIZ HANGİ BİLGİLER OLMALIDIR.
    KENDİ ARABAM İÇİN BUNU HESAPLAMAK İSTİYORUM.
    DEBRİYAJ BASKI BALATAYI YENİ DEĞİŞTİM. BENİM ARABAM 5. VİTESTE ÇOK RAHAT 6000 ÇEVİRİYOR.
    HATTA GEÇİYOR BİLE. BU DEVİRDE HIZIM 225-230 GİBİ OLUYOR. BUNU ZATEN KM SAATİNDE GÖRÜYORUM.

    BENİM İSTEDİĞİM HERHANGİ BİR ARABAYI KULLANMADAN, SADECE FABRİKANIN BİZE VERDİĞİ TEKNİK BİLGİLERDEN YARARLANARAK BİR HESAP YAPILIP YAPILAMAYACAĞI.
    BAYİDE DURAN, YANİ SIFIR KM BENZİNLİ FORD FOCUSUN TEKNİK BİLGİLERİNDEN YARARLANARAK 5000 VEYA 6000 DEVİRDE KAÇ YAPABİLECEĞİNİ HESAPLAMAK MÜMKÜN MÜDÜR? EĞER BÖYLE BİR HESAP MÜMKÜN DEĞİLSE, BU BİLGİLER NE İÇİNDİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ÖZELLİKLE BİR OTO FABRİKASINDA ÇALIŞAN VEYA ÇALIŞMIŞ OLAN MÜHENDİS ARKADAŞLAR.
    FABRİKA VERİSİ TEKNİK VERİLERDEN YARARLANARAK ŞÖYLE BİR HESAP YAPIYORUM.

    HERHANGİ BİR ARAÇ İÇİN;
    MAX GÜÇ = 100 BG / 6000 D/D
    MAX HIZ = 185 KM.

    TEORİK OLARAK SON VİTESTE;
    6000 D DE 185 KM YAPAN ARABA, 6500 DEVİR ÇEVİREBİLİRSE; 6500*185/6000=200,41 KM YAPAR.
    VEYA;
    6000 D DE 185 KM YAPIYORSA , 1000 D DE; 1000*185/6000=30,83 KM YAPAR.

    BU HESAP DOĞRU MUDUR YA DA YANLIŞ MIDIR? YA DA EKSİK MİDİR?
    VEYA SON VİTES DİŞLİ ORANI DA BU HESABA KATILMALI MIDIR?

    TAHMİN İSTEMİYORUM. DOĞRU, YANLIŞ VEYA EKSİK DERKEN NEDEN OLDUĞUNU DA AÇIKLAMANIZI RİCA EDİYORUM.




    Eğer debriyajın sağlam olduğunu ve kaydırma yapmadığını kabul edersek, dikkatini çekiyorum kaydırma YOK kabul ediyorum, tabii başka kabuller de var.

    Teorik olarak yaptığın hesap doğru. otomobilin hızı, devir arasında sabit katsayılar her vites için geçerlidir.

    Beşinci viteste 1000 d/d'da 40 km/h yapan bir otomobil aynı şartlar altında 2500 d/d'da 100 km/h, 6000 d/d'da 240 km/h yapabilir. eğer beşinci viteste 6000 d/d çevirebilirse ve bu çoğunlukla imkansızdır. Son vitesler ekonomi amaçlı seçilmişlerdir ve otomobiller son viteslerinde maksimum devirlere kesinlikle ulaşamazlar.

    Burada yan etkenler de vardır, otomobilin ne kadar yüklü olduğu, lastik basıncı, tekerleklerin yuvarlanma dairesi çapını etkileyeceği için hız göstergede okuduğundan farklı olabilir.

    Pratikte aynı çıkmayabilir.







  • peki o debiryaj kaçırması saçma diyen arkadaş: tork konvertörlü araçlar için ne diyor acaba??

    ör: megane II sedan 1.6 manuel 5.viteste devre kesiciye girebiliyor düz yolda - bu sırada hızı 200kmh civarında oluyor - göserge hatasını da çıkarırsak fabrika verisi 193e gelebilir..

    meganeIIsedan 1.6 tiptronic ise 4500dd civarında 200kmh ye ulaşıyor ama daha üstünü çevirmeye gücü yetmiyor o orandaki vitesi..

    bu sırada da fabrika verisi 194 kmhye ulaşıyor...
  • debriyaj kaçırma hadisesi başıma geldiği için biliyorum. Özellikle büyük viteslerde ani gaz vermede, yokuşlarda kaçırma oluyordu. 1 ve 2 de kaçırmıyordu. bunun konuyla bir alakası yok ayrıca.

    yazıyı yazan arkadaş 1. viteste kaçırmıyor demiyor ki. son vitesteki kaçırmadan bahsediyor.
    lafı nasıl anlamak istiyorsanız öyle anlıyorsunuz. bir arabanın üzerine etkiyen kuvvetler 30 la giderken başka 200 le giderken başkadır. son süratte aracın gücünün %80'i rüzgar direncini yenmek için harcanır. yani önünde yenmesi gereken bir kuvvet vardır. 1. viteste bu karşı kuvvet yok denecek kadar azdır.
    araç dizaynı yapılırken aerodinamiğe harcanan emek çok fazladır. bir ayna tasarımı bile onlarca mühendisin çalışması ve yüzlerce deneyin yapılmasını gerektirir. amaç hem tasarımı güzel, üretimi kolay, sessiz çalışan, yakıt tüketimini azaltan, rüzgar direnci minimum seviyede olan tasarımı bulmaktır.

    bilip bilmeden konuşmak adet oldu. buda yetmezmiş gibi %100 (yazı ile yüzde yüz) doğru olan görüşlere sokak ağzıyla "şaçmalamış, yazıklar olsun" gibi sözler söylemek bana söylenmemiş olsa bile kanıma dokunuyor. roverci'nin hesabı doğrudur. son viteste 3000 devirde 100 yapan araç , eğer çevireblirse 6000 devirde 200 yapar. bal974'ün kabulü doğrudur. debriyaj kaçırmadığı sürece bu hesap tutar. diğer söylediğide doğrudur. yani ekonomi için yaplmış bir araç düz yolda son viteste devir kesiciye kadar hızlanamaz. ama çok güçlü bir araç tabiki bunu başarabilir. bu durumda steadyrockin asıl saçmalayan sensin.



    edit:silinmiş mesaj alıntısı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 25 Mayıs 2006; 22:55:53 >




  • ama roverci dostumuz, araçların max hızının son viteste max güç ürettiği devirde hesaplandığını düşünüyordu, dış etkenler olmasa dediği doğru olacaktı (aslında devir kesiciye kadar hızlanacağı için daha da yüksek son hız değeri olacaktı ama şu sürtünme olmasa)
  • evet o konuda yanlış var. ama devirle hız arasındaki doğru orantı olduğu gerçek.

    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    ama roverci dostumuz, araçların max hızının son viteste max güç ürettiği devirde hesaplandığını düşünüyordu, dış etkenler olmasa dediği doğru olacaktı (aslında devir kesiciye kadar hızlanacağı için daha da yüksek son hız değeri olacaktı ama şu sürtünme olmasa)
  • Sürtünme olmasa ?????
    Tabi sürtünme olmasın bizde cvt sonsuz konik dişli yerleştirelim viteskutusu içine otomatik yani 500-600km/s hız yapalım o zaman :)
    Arkadaşlar benimde nacizane bir görüşüm olacak.

    Fabrikalarda araçların motor güçleri genelde krank üzerinden ölçülür, son süratleri ise araç bir test parkuruna sokulur gerçek fabrikasyon test değerine eğimli bir pistte ulaşır o yazılırdı(bu kurallar değiştimi bilmiyorum.Mesela artık bazı fabrikalar araçlarına aks üzerinden güç testi yapmaktalar)

    Hal böyle olunca bu değerlerin + - %15 sapma yapmasını bekleyebilirsiniz.Seçilen lastik çeşidine ve jant boyutuna ,yol durumuna, rüzgarın araca çarptığı yöne göre değerlendirmeler yapılabilir. genel olarak hesaplamalarda size son dişli(sabit değer) ve son vites (5,6 neyse) değerleri verilir ve denirki bu cihaz 1000dev/dak da bu dişli oranlarıyla 5. viteste normal koşullarda örneğin; 28,1km yapar. denir.
    O zaman honda vti için, en azından benim aracım için 8500dev/dak x 28,1km = yaklaşık 240km saat max hız demek olur. (Test edilmiştir yapıyor) :)

    Bunun hesaplamalarını internette biraz araştırırsanız bulabilirsiniz.

    Bu bu kadardır. Gelelim sürtünme falan feşmekan durumlarına; sizin güç kaybınız genelde yolun eğimine, aracın ağırlığına biraz evvel bahsettiğim yol durumuna lastik durumuna göre değişecektir değil mi?.... evett

    Bu durumda gaz pedalına uygulayacağınız yük fazlalaşıcaktır değil mi? .... evett.

    işte tüm konunun özet esasında ne kadar yakıt o kadar güç ve sürattir. siz yol şartlarını gaz pedalına basarak yenersiniz .Bu rüzgar olmuş, jant büyüklüğü olmuş, asfalt olmuş farketmez denilebilir. Tabiii nereye kadar devam eder bu süreç... enjektörlerin yakıt atım kapasitesinin yettiği yere kadar ve aracın artık emme manifoldundaki hava debisinin basıncı düşünceye kadar.Yolun sonu yakıt ve hava miktarı yani.(Turbo uygulaması ve enjektör büyütme operasyonları, açık hava filtreleri ,egsoz kitleri, headersların vakti gelmiş demektir.)

    Konu dağıldı toplayalım,
    Son sürat; kısaca dişliler ve motor devri ile bağıntılıdır. Motorun son viteste hangi devirlere kadar çıkabileceğini de, motorun beygirgücü belirler. Bu nedenle milletvekili mantığı denilen düz mantık kullanırsak aracımızın motor gücü artarsa son süratide kendiliğinden yükselir ama nereye kadar ????? bakınız...http://forum.hondapowerclub.com/showthread.php?t=311

    Buna da siz cevap verin de bari şu konuyu biraz neşelendirelim.
    Yeter yahu kasvetli kasvetli sorular cevaplar

    Bu arada debriyaj ile ilgili yorumumda ; debriyaj sistemi gerekli durumlarda emniyet sübabı gibidir yani kaçırması gereken yerde kaçırmak için yapılmıştır. Isınan debriyaj kaçırır bu da eğer sıcak havada sıcak asfalt üzerinde gidiyorsanız sürat faktörüde fazla önemli değil belli bir süre sonra hafif kaçırmalar hissedebilirsiniz. Bu herzaman olmaz. Debriyajın esas kaçırması gereken nokta drag yarışlarında çok ani yüklenmelerde vites dişlilerine zarar vermemek ve krank mili üzerinden stresi kuvveti atmak amaçlıdır burada kaçırmalıdır yoksa araç, krank ta kırar, viteskutusuda düşürür, pistonda çıkarır... Bazı arkadaşlar okuduğum kadarıyla sert debriaj falan koyuyorlar arabalarına seramik falan. Aman derim siz siz olun fabrika neyi tavsiye ediyorsa onu alın.

    Kimseyide eleştirmiyorum bu yazıyla lütfen yanlış anlaşılmasın.Eleştiri yapacak kadar bilgim olduğunda eleştiririm .

    Sağlıcakla kalın.




  • SEVGİLİ ARKADAŞLAR YORUMLARINIZ ÇOK GÜZEL. TŞK.
    BAZI ARKADAŞLAR BENİM BU ŞEKİLDE BİR HESAPLAMA YAPMAMDAN BIKMIŞ OLACAKLAR Kİ, YETER ARTIK TARZINDA SERZENİŞTE BULUNDULAR. BU BENİ ÜZDÜ. ANCAK SON DURUM İTİBARİYLE EN AZINDAN BİR KAÇ ARKADAŞ BÖYLE BİR HESAP YAPILABİLİR DİYOR. SADECE FABR. MAX HIZIN, FABR VERİSİ MAX DEVİRDE ALINIP ALINMADIĞI KONUSUNDA ŞÜPHELER VAR.
    BUNUNLA İLGİLİ ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİM.
    FOTOLARDAN YARARLANARAK DİĞER ARAÇLAR VE BİZZAT KULLANDIĞIM ARAÇLAR ÜZERİNDE YAPTIĞIM TÜM HESAPLAMALARIM EN FAZLA (MAX) %4 GİBİ BİR FARK İLE DOĞRU SONUÇ VERİYOR. YANİ 100 KM CİVARI HESAP İÇİN MAX 104, 200 KM CİVARI HESAPLAR İÇİN İSE MAX 208 GİBİ. DİKKATİMİ ÇEKEN BİR ŞEY VAR. HESABA GÖRE FAZLALIK HEP "KM SAATLERİNDE". ANCAK BELİRTTİĞİM GİBİ EN FAZLA %4 KADAR.
    EN SON FOTOGRAF GÖRKEMKAZAN ARKADAŞIN YENİ LEONUNUN FOTOSU.
    TEKRAR DA YAPTIĞIM HESABI BURAYA YAZMAK İSTEMİYORUM. ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİM. FOTODA 6350 DEVİRDE 202 KM. GÖRÜNÜYOR. FAB VERİLERİNDEN HAREKETLE YAPILAN HESABA GÖRE 6350 DEVİRDE BEN 208 KM BULUYORUM. KM SAATİNİN 6 KM KADAR FAZLA OLDUĞUNU BULABİLİYORUM. YORUM SİZİN.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR YORUMLARINIZ ÇOK GÜZEL. TŞK.
    BAZI ARKADAŞLAR BENİM BU ŞEKİLDE BİR HESAPLAMA YAPMAMDAN BIKMIŞ OLACAKLAR Kİ, YETER ARTIK TARZINDA SERZENİŞTE BULUNDULAR. BU BENİ ÜZDÜ. ANCAK SON DURUM İTİBARİYLE EN AZINDAN BİR KAÇ ARKADAŞ BÖYLE BİR HESAP YAPILABİLİR DİYOR. SADECE FABR. MAX HIZIN, FABR VERİSİ MAX DEVİRDE ALINIP ALINMADIĞI KONUSUNDA ŞÜPHELER VAR.
    BUNUNLA İLGİLİ ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİM.
    FOTOLARDAN YARARLANARAK DİĞER ARAÇLAR VE BİZZAT KULLANDIĞIM ARAÇLAR ÜZERİNDE YAPTIĞIM TÜM HESAPLAMALARIM EN FAZLA (MAX) %4 GİBİ BİR FARK İLE DOĞRU SONUÇ VERİYOR. YANİ 100 KM CİVARI HESAP İÇİN MAX 104, 200 KM CİVARI HESAPLAR İÇİN İSE MAX 208 GİBİ. DİKKATİMİ ÇEKEN BİR ŞEY VAR. HESABA GÖRE FAZLALIK HEP "KM SAATLERİNDE". ANCAK BELİRTTİĞİM GİBİ EN FAZLA %4 KADAR.
    EN SON FOTOGRAF GÖRKEMKAZAN ARKADAŞIN YENİ LEONUNUN FOTOSU.
    TEKRAR DA YAPTIĞIM HESABI BURAYA YAZMAK İSTEMİYORUM. ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİM. FOTODA 6350 DEVİRDE 202 KM. GÖRÜNÜYOR. FAB VERİLERİNDEN HAREKETLE YAPILAN HESABA GÖRE 6350 DEVİRDE BEN 208 KM BULUYORUM. KM SAATİNİN 6 KM KADAR FAZLA OLDUĞUNU BULABİLİYORUM. YORUM SİZİN.





    ama ne hikmetse benim yazdıklarıma birşey yazmıyosun. soruyorum işte megane 6000 devirde 210 km yapıyor ve max gücü 6000 devirde 115 hp olarak veriyor, fabrika verisi son hız 193km. fiat palio 1.2 16V 5000 devirde 200 km yapıyor, max güç 5000 devirde 80 hp ve fabrika verisi son hız 169 km. honda civic 1.6vti 8250 devirde 250 km hız yapıyor, max güç 7600 devirde 160 hp ve fabrika verisi son hız 216km. o teorinle bana bunların hesaplarını yaparsan çok sevinicem...




  • palio 1.2 16 v 5000 değil 6000 de 200 yapıyor.
  • PALİOYA 6000 DEVİRDE 200 MÜ YAPTIRDIN?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    palio 1.2 16 v 5000 değil 6000 de 200 yapıyor.

  • evet noldu ki? 1 aydır aynı şeyi yazıyorum
  • BUNU BİZZAT KENDİN YAPTIYSAN; YANİ 6000 DEVİRDE 200 GÖRDÜYSEN;

    İŞTE HESAP.
    6000*169/5000=202,8

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    evet noldu ki? 1 aydır aynı şeyi yazıyorum
  • Peki roverci sen kazandın sana formülü vericem,

    ben senin bulmanı bekledim ama bulamadın

    http://www.corral.net/tech/gearcalc.html
  • tmm roverci albea, palio yanlış bunu açıkla, açıklayamazsan da artık uzatma!!!
    2000 Opel Astra 1.6 16V 100 hp 6000 devirde fabrika verisi son hız 188 km/h

    ayrıca palio 200ü 6000 demi??? güldürmeyin...












    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 28 Nisan 2006; 12:45:18 >




  • İNGİLİZCEM YOK AMA, ANLADIĞIM KADARIYLA BENİM HESAPTAKİ EKSİKLİĞİM SON VİTESTEKİ DİŞLİ ORANI. DAHA ÖNCEKİ YAZILARIMDA BUNDAN (SON DİŞLİ ORANI) ŞÜPHELENDİĞİMİ BELİRTMİŞTİM.
    FORMÜLÜ REVİZE EDİCEZ ANLAŞILAN. BEN MEMNUN KALDIM BU TARTIŞMALARDAN. TŞK.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Peki roverci sen kazandın sana formülü vericem,

    ben senin bulmanı bekledim ama bulamadın

    http://www.corral.net/tech/gearcalc.html




  • Benim arabanda 15 cms jant vardı ,o yüzden 6000 de 200 ü gördü diye düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    İNGİLİZCEM YOK AMA, ANLADIĞIM KADARIYLA BENİM HESAPTAKİ EKSİKLİĞİM SON VİTESTEKİ DİŞLİ ORANI. DAHA ÖNCEKİ YAZILARIMDA BUNDAN (SON DİŞLİ ORANI) ŞÜPHELENDİĞİMİ BELİRTMİŞTİM.
    FORMÜLÜ REVİZE EDİCEZ ANLAŞILAN. BEN MEMNUN KALDIM BU TARTIŞMALARDAN. TŞK.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Peki roverci sen kazandın sana formülü vericem,

    ben senin bulmanı bekledim ama bulamadın

    http://www.corral.net/tech/gearcalc.html




    bişey değil en üstte yazan deviri soru işaretli kalıcak şekilde boş bırakıyorsun geri kalanları doldurup enter a basman yeterli.

    gördüğün gibi bu işte bir sürü parametre var ,sana eksiksin dememin sebebi buydu.

    kaldı ki bu formül dahi kağıtta kalır ,yolda ufal değişimler gösterebilir




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.