Şimdi Ara

Araba Boşdamı ? Geri Vites'demi ? Yoksa 1. Vitesdemi bırakılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
44.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araba Boşdamı ?
    Geri Vites'demi ?
    Yoksa
    1. Vitesdemi bırakılır ?

    alayım yorumları .



  • 2'de bırakıyorum ben.
  • ben 6 ya takıyom
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetltn

    ben 6 ya takıyom


    güldüm hocam
    ben 1 de bırakıyorum hep .
    ister yokuş yukarı ister aşşağı veya düz ?
    yani bütün yükü el frenine yüklemeyelim diye düşünüyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetltn

    ben 6 ya takıyom

    şaka bi yana yolun eğimine göre terse takılır ön taraf aşağı doğruysa geri yukarı doğruysa 1 e
  • boşta bırakılmaz düz yolda ve aracın önü yokuş yukarı bırakılırsa 1 e aracın burnu yokuş aşağı ise geri viteste bırakılır ben öyle yapıyorum
  • Her yerde 1. viteste bırakırım.
  • Düz zeminde 1'de bırakırım. Önü aşağıya bakacak şekilde yokuştaysam geri viteste bırakırım. Doğrusu da bu sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __éSér__

    Her yerde 1. viteste bırakırım.


    aynen hocam 1. vitesde bırakıyorum bende her durum da.
  • yolun eğimine göre tersine tak ama kışın el frenini kullanmayın sakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seka_1905
    Düz zeminde 1'de bırakırım. Önü aşağıya bakacak şekilde yokuştaysam geri viteste bırakırım. Doğrusu da bu sanırım


    1'de bıraksan da kaymaz öne
  • Bütün yükü el frenine yükleyin.
  • Arabanın önü iniş aşağı duruyorsa geri viteste, yokuş yukarı duruyorsa 1. viteste bırakırım. Buna dikkat ederim.
  • Ben alışkanlık ve batıl inançlarım gereği düz yolda 3'te, rampada 2'de bırakıyorum.
  • Arabanın burnu;

    Yokuş yukarı bakıyorsa 1.
    Yokuş aşağı bakıyorsa geri viteste
    Düz zeminde ise yine 1. viteste

    Tekerler kaldırıma hafif dönük şekilde.

    En sağlamı bu bence.
  • Ben de bu işin ardındaki mantığı size sormak istiyorum.

    Tamam temelde amaç aracın tüm yükünü el frenine bindirmemek.

    Farz edelim el freninin tel koptu ya da mekanizması bozuldu veya ayarı kaçtı araç yokuşun eğimine göre ters vitesteyse hiç kaçmaz mı?

    Yani bu durumda şanzıman fren görevi görür mü?
  • Ayağım frendeyken el frenini çekip, motoru durdurup 1e alıyorum sonra frenden ayağımı çekiyorum. El frenine biniyor yani yük. Her seferinde aynısını yapmıyorum ama araç hep el freni çekik 1. vitese takılı durur. Babam ise hiç çekmez el frenini devamlı vitese yük bindirir o kendince doğru ben kendimce doğru yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Andec -- 10 Haziran 2011; 0:13:08 >
  • Denemesi bedava.

    Boş bir yokuşta bunu kendin deneyip sonucu görebilirsin.

    Ama denemek istemiyorsan sonucu söyleyeyim: İşe yarıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 10 Haziran 2011; 0:42:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    Ben de bu işin ardındaki mantığı size sormak istiyorum.

    Tamam temelde amaç aracın tüm yükünü el frenine bindirmemek.

    Farz edelim el freninin tel koptu ya da mekanizması bozuldu veya ayarı kaçtı araç yokuşun eğimine göre ters vitesteyse hiç kaçmaz mı?

    Yani bu durumda şanzıman fren görevi görür mü?


    Evet. Şanzıman tam olarak fren görevi görür. Sürücü kursunda motor hocası hiç unutmayın diyerek bir şey söyledi. Freni patlamış bir arabanın kontağını hemen kapatın. Kaçıncı viteste olursa olsun, araç hız durumuna göre bir kaç metre sonra kendiliğinden duracaktır, demişti. Tabi manuel vitesli arabaları konuşuyoruz burada.

    Mümkünse 2. vitese indirmeye çalışın demişti son olarak.
  • Nedense denemek aklıma gelmedi. Bir alışkanlık olarak kazandık gitti. Doğrudan el frenini çekip vitese atıyorum. Hazır konu açılmışken hem sorayım hem de konuya biraz bilgi katılmasına aracı olayım dedim. Artık denerim bir ara...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.