Aracın burnu aşağı doğruysa geri vites tam tersiyse 1. Vitese atarım el frenini daha önce çekerim ama.
quote:
Orijinalden alıntı: tahrikk
quote:
Orijinalden alıntı: Ruoja
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
Peki, el freni araç çalışırken mi çekilir yoksa stop ettikten sonra mı?
park bittikden sonra el freni çekerim. araba 1. vitese alırım kontağı kapatır . bastonumu takıp çıkarım aynalarımıda kapatırım araçlar rahat geçsin diye. kitlerim giderim.
birde benim babam yeni araba öğreniyor . yokuş yukarı çıkma sorunu var mesela geçen yokuş yukarı bir caddedeyiz trafik açıldı babam 2 stop da arabayı kaldıramadı hep kaydırıyor arabayı indim ben kaldırdım arabayı . haftasonu eğitim vericem tekrar . acaba diyorum yokuş yukarı el freni çekik kalksa . arabanın önü kalksa sonra hareket edince el freni indirse. araba kaymaz herhalde ? birde bu yarım el freni ne oluyor acaba ?
Sen öğreniyor olmayasın sakın. Motor durmadan önce vites bire takılmaz. Yarım el freni de bir işe yaramaz.
Bunu ilk defa duyuyorum hiç dikkat etmem önce ile sonranın ne farkı var ?
quote:
Orijinalden alıntı: jon_allesi
quote:
Orijinalden alıntı: aga baba
Otomatik viteslerde ne yapmalı?
dostum Otomatik viteslerde kesinlikle vitese yuklenmez yuk!!!!! ayagini frenden kaldirmadan el freni cekilir ondan sonra freni birakirsin.yuk hic bir zaman vitese gelmemeli P de olsa bile!!! yoksa disliler bozulur
Alıntıları Göster
Eğim öneyse eğer geriye düzse yol boşa eğim geriyeyse 1e alınır diye biliyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: ALoNe_KinGDoM
Eğim öneyse eğer geriye düzse yol boşa eğim geriyeyse 1e alınır diye biliyorum...
Alıntıları Göster
düz yolda 1. vites, rampada 1.vites+el freni.
quote:
Orijinalden alıntı: toz-koparan
düz yolda 1. vites, rampada 1.vites+el freni.
Alıntıları Göster
Aracın önü yokuş aşağı ise (R), tersi ise (1) düz yolda da aynı. Motor durmadan önce debriyajı çekmeden kontakı kapatın. El fren, tamamdır. Ya da düz viteste aracı kapatıp, debriyaja basarak ya da basmayarak (1) veya (R)'e alınabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
Ben de bu işin ardındaki mantığı size sormak istiyorum.
Tamam temelde amaç aracın tüm yükünü el frenine bindirmemek.
Farz edelim el freninin tel koptu ya da mekanizması bozuldu veya ayarı kaçtı araç yokuşun eğimine göre ters vitesteyse hiç kaçmaz mı?
Yani bu durumda şanzıman fren görevi görür mü?
Evet. Şanzıman tam olarak fren görevi görür. Sürücü kursunda motor hocası hiç unutmayın diyerek bir şey söyledi. Freni patlamış bir arabanın kontağını hemen kapatın. Kaçıncı viteste olursa olsun, araç hız durumuna göre bir kaç metre sonra kendiliğinden duracaktır, demişti. Tabi manuel vitesli arabaları konuşuyoruz burada.
Mümkünse 2. vitese indirmeye çalışın demişti son olarak.
Galiba Motor Hocanız Sizi Hiç sevmiyormuş sanırım ?
Hareket Halinde Viteste Konumunda olan araba
Kontak kapatıldığında sanzıman ve direksiyon kilitlenir ve Arabanın Hareket gücüne bağlı olarak
1- Şanzımanın dağılması(Bu en iyi olasılık) 2- Arabanın Kontrolünün kaybedilmesi bir araca ağaca duvar vurmak (eh işte..) 3. Aracın Takla Atması(Bu İşte kötü)
quote:
Orijinalden alıntı: aga baba
Otomatik viteslerde ne yapmalı?
parka alman yeterli kımıldamaz yerinden
Valla geçenlerde bir konuda üyelerden biri boya koruma falan yaptırdığından bahsediyordu. Çok kötü bir yer olduğunu falan anlatıyordu. Orada bir de eleman araba çalışırken el frenini çekti içim cız etti gibi bir şeyler söyleyince ben de acaba var mı bir fark sorayım dedim? Durum bundan ibaret o kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: Joseph S.
quote:
Orijinalden alıntı: tahrikk
quote:
Orijinalden alıntı: Ruoja
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
Peki, el freni araç çalışırken mi çekilir yoksa stop ettikten sonra mı?
park bittikden sonra el freni çekerim. araba 1. vitese alırım kontağı kapatır . bastonumu takıp çıkarım aynalarımıda kapatırım araçlar rahat geçsin diye. kitlerim giderim.
birde benim babam yeni araba öğreniyor . yokuş yukarı çıkma sorunu var mesela geçen yokuş yukarı bir caddedeyiz trafik açıldı babam 2 stop da arabayı kaldıramadı hep kaydırıyor arabayı indim ben kaldırdım arabayı . haftasonu eğitim vericem tekrar . acaba diyorum yokuş yukarı el freni çekik kalksa . arabanın önü kalksa sonra hareket edince el freni indirse. araba kaymaz herhalde ? birde bu yarım el freni ne oluyor acaba ?
Sen öğreniyor olmayasın sakın. Motor durmadan önce vites bire takılmaz. Yarım el freni de bir işe yaramaz.
Bunu ilk defa duyuyorum hiç dikkat etmem önce ile sonranın ne farkı var ?
quote:
Orijinalden alıntı: Şekilsiz
quote:
Orijinalden alıntı: aga baba
Otomatik viteslerde ne yapmalı?
parka alman yeterli kımıldamaz yerinden
Tabi ki siz genede el frenini çekmeyi ihmal etmeyin.
quote:
Orijinalden alıntı: aga baba
Otomatik viteslerde ne yapmalı?
P de kal
quote:
Orijinalden alıntı: Alperenkara
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
Ben de bu işin ardındaki mantığı size sormak istiyorum.
Tamam temelde amaç aracın tüm yükünü el frenine bindirmemek.
Farz edelim el freninin tel koptu ya da mekanizması bozuldu veya ayarı kaçtı araç yokuşun eğimine göre ters vitesteyse hiç kaçmaz mı?
Yani bu durumda şanzıman fren görevi görür mü?
Evet. Şanzıman tam olarak fren görevi görür. Sürücü kursunda motor hocası hiç unutmayın diyerek bir şey söyledi. Freni patlamış bir arabanın kontağını hemen kapatın. Kaçıncı viteste olursa olsun, araç hız durumuna göre bir kaç metre sonra kendiliğinden duracaktır, demişti. Tabi manuel vitesli arabaları konuşuyoruz burada.
Mümkünse 2. vitese indirmeye çalışın demişti son olarak.
Galiba Motor Hocanız Sizi Hiç sevmiyormuş sanırım ?
Hareket Halinde Viteste Konumunda olan araba
Kontak kapatıldığında sanzıman ve direksiyon kilitlenir ve Arabanın Hareket gücüne bağlı olarak
1- Şanzımanın dağılması(Bu en iyi olasılık) 2- Arabanın Kontrolünün kaybedilmesi bir araca ağaca duvar vurmak (eh işte..) 3. Aracın Takla Atması(Bu İşte kötü)
Motor hocası şanzımanın veya motorun zarar görebileceğini zaten söyledi. Bir yerlere veya birilerine vurmaktan iyidir dedi. Ayrıca kontak anahtarının direksiyondan çıkarmanın direksiyonu kilitleyebileceğini de söyledi. Ayrıntısına girmedim. Ben sadece viteste iken stop ettirilen motorun bir süre sonra arabayı durduracağını söyledim. Yani vites kendini boşa atmadıkça şanzımanın ve motorun arabayı yokuşta sabit tutabileceğini ima etti motor hocası.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orijinalden alıntı: Alperenkara
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orijinalden alıntı: that_inspector
Ben de bu işin ardındaki mantığı size sormak istiyorum.
Tamam temelde amaç aracın tüm yükünü el frenine bindirmemek.
Farz edelim el freninin tel koptu ya da mekanizması bozuldu veya ayarı kaçtı araç yokuşun eğimine göre ters vitesteyse hiç kaçmaz mı?
Yani bu durumda şanzıman fren görevi görür mü?
Evet. Şanzıman tam olarak fren görevi görür. Sürücü kursunda motor hocası hiç unutmayın diyerek bir şey söyledi. Freni patlamış bir arabanın kontağını hemen kapatın. Kaçıncı viteste olursa olsun, araç hız durumuna göre bir kaç metre sonra kendiliğinden duracaktır, demişti. Tabi manuel vitesli arabaları konuşuyoruz burada.
Mümkünse 2. vitese indirmeye çalışın demişti son olarak.
Galiba Motor Hocanız Sizi Hiç sevmiyormuş sanırım ?
Hareket Halinde Viteste Konumunda olan araba
Kontak kapatıldığında sanzıman ve direksiyon kilitlenir ve Arabanın Hareket gücüne bağlı olarak
1- Şanzımanın dağılması(Bu en iyi olasılık) 2- Arabanın Kontrolünün kaybedilmesi bir araca ağaca duvar vurmak (eh işte..) 3. Aracın Takla Atması(Bu İşte kötü)
Motor hocası şanzımanın veya motorun zarar görebileceğini zaten söyledi. Bir yerlere veya birilerine vurmaktan iyidir dedi. Ayrıca kontak anahtarının direksiyondan çıkarmanın direksiyonu kilitleyebileceğini de söyledi. Ayrıntısına girmedim. Ben sadece viteste iken stop ettirilen motorun bir süre sonra arabayı durduracağını söyledim. Yani vites kendini boşa atmadıkça şanzımanın ve motorun arabayı yokuşta sabit tutabileceğini ima etti motor hocası.
Alıntıları Göster
ben hep bosta bırakıyorum el freni yetiyo
quote:
Orijinalden alıntı: witchking34
ben hep bosta bırakıyorum el freni yetiyo
Alıntıları Göster
Akrabamın Lada Samara'sı vardı. Adam hiç viteste bırakmazdı arabayı. Garajda sürekli el freni ile sabit kalırdı araba. Bir gün bir yere gitmek için arabaya bindi. El frenini indirdi. Araba gitmiyor. Daha doğrusu şöyle: Araba önden çekişli olduğu için ön tekerler arabayı götürüyor ama arka tekerler yere sürtüyor. Dönmüyor her ikiside. 2 saat uğraştık. tekere, canta, kampanalara çekiç filan vurduk. Yok. Olmadı. Usta bulduk. tekeri söktü. Kampanalara o da çekiç vurdu. Olmadı. Kampanaları söktü. Her iki arka tekerdeki balatalar kampanalara kaynamış. Adam çeşitli yöntemler ile balataları kampanadan ayırdı. Yeni balatalar çaktı. Araba esaretten kurtuldu.
Arabasını sadece el freni ile sabitleyenler dikkat etsin.
Aracı park halinde bırakırken önce el frenini çekip daha sonra aracı vitese almaniz yeterlidir. Kaçıncı vitese aldığınız önemli değildir. Sadece vites boşta olmasın.
quote:
Orijinalden alıntı: airbrq_23
Hayatınızda hiç el freni çekik boşta bırakılmış aracın kayıp gittiğini gördünüzmü ? El freninin görevi zaten dururken aracı sabitlemek değilmi ? Ne gerek var yok 1 de yok geri vitesde yok 5 te bırakmaya.
Kiralık bir Şahin kullanmıştım bir ara. Antalya'dan kiralanmış...Denizli Tedaş'ın önünde park ettim. Acele ile giderken bir baktım araba geri geri vızır vızır trafiğe doğru gidiyor.Anahtarı kapıya araç yürürken takmakta zorlandım. Son anda binip frene bastım. Tabi o arabaya kaç defa 5 sap binip elfreni çekip döndürmüşlerdir kimbilir. RKendi arabamda ise boşta bırakırım.
quote:
Orijinalden alıntı: jon_allesi
quote:
Orijinalden alıntı: aga baba
Otomatik viteslerde ne yapmalı?
dostum Otomatik viteslerde kesinlikle vitese yuklenmez yuk!!!!! ayagini frenden kaldirmadan el freni cekilir ondan sonra freni birakirsin.yuk hic bir zaman vitese gelmemeli P de olsa bile!!! yoksa disliler bozulur
Alıntıları Göster
hep 5. viteste bırakıyorum e dizel kullanıyoruz devir düşürmemek lazım boşta bile
bazende 6 da kaldığı oluyor
quote:
Orijinalden alıntı: jon_allesi
quote:
Orijinalden alıntı: aga baba
Otomatik viteslerde ne yapmalı?
dostum Otomatik viteslerde kesinlikle vitese yuklenmez yuk!!!!! ayagini frenden kaldirmadan el freni cekilir ondan sonra freni birakirsin.yuk hic bir zaman vitese gelmemeli P de olsa bile!!! yoksa disliler bozulur
Alıntıları Göster
lastiğin önüne taş koyun yeter :P şaka bir yana yokuş aşağı yolda geri vitese, yokuş yukarı yolda ise 1.vitese takılır
düz yolda,ara sıra 5.viteste bırakırım ki vites kolunu ortada tutan yaylar zamanla iyice esneyip de vites 1-2 tafarında kalmasın diye; psikolojik ama zararı yok..normalde 1.vites+rampasına göre elfreni.. bir keresinde immobilizer chipi sorunlu kangooyu ; çalışmayınca merkeze kadar viteste-ayak debriyaja dokunmadan indirmiştim.. mekanik olan üniteler motorun hareketi ile normal çalışmıştı(mesela frenler ve direksiyon).. ne zaman motorun dönmesi durdu; işte o zaman kütük gibi oldu herşey.. motor sanki çalışıyormuş gibi aktı gitti araba kompresyonda;ama benzinli araçtı.. dizelde hiç denemedim..
quote:
Orijinalden alıntı: mindfreak
6-7 yaşındamıyım neyim.Babam yeni araba almış 1999 Model 0 km Vectra 2.0 CD (Büyük yol bilgisayarlı olanlardan ve digital klima çoğu arabada yokken bizde vardı). Beni kucağına oturturup sürdürürdü sitenin içinde direksiyonu falan tutardım çok hoşuma giderdi.Sonra arabayı çalıştırmayı gösterdi falan böyle çalışıyor diye. Bir gün babam arabadan inmiş yanda duruyor bir arkadaşıyla konuşuyor bende o fırsattan istifade şöför koltuğuna geçtim arabayı kurcalıyorum çocuğum işte. Babam genelde el frenini yokuş hariç hiç bir yerde çekmez 1 de bırakır gider gene öyle yapmıştı. Ben işte motoru çalıştırıyım dedim bir baktım araba öne ok gibi fırladı fren ne gaz ne bilmiyorum kapı açık araba gidiyo el freni falan hiçbirşey bilmiyorum ama.babam koştu hemen tek ayağıyla frene bastı ve bana kızdı ama bende masumum. Sonra akşama kadar somurtup oturmuştum.Misafirlikten dönerken beni kucağına aldı ve bana arabayı viteste çalıştırdı ve gene aynı öne ok gibi fırladı ve bunun yanlış olduğunu arbayı her zaman boş viteste çalıştırmam gerektiğini söledi tabi freni gazı falanda öğretti. :) Kucak driving school'u bitirdikten sonra tabi yaşımda 11-12 olunca yavaş yavaş kaldırmayı falanda öğretti.Şimdi Opel tutkumuz halen devam ediyor. Opel insignia ile :). Bugüne kadar 1 kez arabayı kaçırdım ehliyetsiz ondada bir kız arkadaşımı gecenin 10 unda evine bırakmam gerekti bizim buralar ıssız olduğu için.onun dışında hep haberli kullandım arabayı. Yaş 18 oldu ehliyet alma vakti geldi artık. Yazın alıyorum ehliyetimi :):)
Hikaye güzelde bazı eksikler var, vites 1 de iken aracı çalıştırırsan öne doğru hareketlenir ve stop eder harekete devam etmez :)