Şimdi Ara

Renault Latitude Rakiplerine Meydan Okuyor! 'Arabam.com' test sonuçları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
7.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Latitude 6.4 Test Yakıt tüketimiyle, fiyatıyla, sınıfının en geniş aracı olmasıyla ve sunduğu donanımlarıyla rakiplerine meydan okuyor.
     Renault Latitude Rakiplerine Meydan Okuyor! 'Arabam.com' test sonuçları.



    Arabam.com Test sonuçları.


    Renault Latitude 1.5 dCi Privilege: 'Geleceği parlak!'04 Haziran 2011 08:00:00

    Renault Safrane’ı hatırlayanlarınız mutlaka vardır. Üretildiği yıllara oranla yüksek konforu ve teknolojisiyle akıllara kazınan model daha sonra neslini devam ettiremedi. Sonraki yıllarda Renault ürün gamının en üstündeki Vel Satis tam bir hayal kırıklığı olarak tarihe geçti. Şimdi ise Safrane ruhunun ayağa kalkma zamanı.


    Samsung ile ortak geliştirilen Latitude, Laguna ile beraber Renault’yu D segmentinde temsil ediyor. Bu arada Latitude’un, Meksika’da hala Safrane ismiyle satıldığını da belirtelim. Renault Latitude, Güney Kore’de Samsung SM5 adıyla 2009’dan beri ticarileştiriliyor.





    Tasarım
    Renault Latitude’un tasarımı için sıra dışı demek çok zor. Harika bir tasarım olmadığı ortada. Ancak sınıfının ağırlığını yansıttığını söylemek gerekli… Ön tasarımdan aracın uzak doğudan kökenleri olduğunu anlamak çok zor değil. Arka kısım ise gerçekten şık. Çamurluğa doğru taşan stop grubu ve plakanın üzerindeki kromajlı Latitude yazısı etkileyici bir hava veriyor. Latitude’un asıl silahları ise boyutları. Araç 4897 mm uzunluğuyla segmentinin en uzun modeli olma unvanını taşıyor. Bu sınıfın en çok satan modeli Volkswagen Passat’tan 12,8 cm uzun olan Latitude, yeni rakibi Peugeot 508’den ise 10,5 cm daha boylu. Latitude’un 477 litrelik bagaj hacmi yeterli olsa da rakiplerinden bazıları daha yüksek kapasiteler sunuyor.









    İç mekan
    İç mekana geçtiğimizde de büyük ve ferah bir yaşam alanı ile karşılaşıyoruz. Açık renkli döşemelerin bu etkide payı büyük… Latitude’un içerisinde kullanılan malzemeler kaliteli fakat bazı kumanda elemanlarının Clio’da kullanılanlarla aynı olması can sıkıcı. Diğer Renault modelleri ile aynı olan direksiyon simidi de biraz farklı olsaydı hiç fena olmazdı. Orta konsolun en üstünde yer alan gömülü navigasyon sistemi vites kolunun hemen arkasındaki joystick ile kontrol ediliyor. Bu sisteme alıştıktan sonra araç içerisinde rahatlıkla kullanamayacağınız başka kontrol elemanı bulunmuyor. Elektronik el freni sadece en üst donanımda sunuluyor ve gayet kullanışlı. Vites kolunun solundaki hız sabitleyici ve sınırlayıcı butonunun yeri pek kullanışlı olmasa da sık sık kullanılmadığından sıkıntı yaratmıyor. Arka koltuklara geçtiğinizde sınıfının en geniş diz ve omuz mesafesi ile karşılaşıyoruz. Rahat koltukların diz mesafesi çok az insan için sorun olacaktır. Latitude’ta arka koltuklar için ayrı bir klima sistemi sunuluyor ve bu sayede arka koltuklarda oturanlar da ön koltuktakiler kadar konforlu yolculuklar yapabiliyor. Tabi ön koltuklardaki ısıtma sistemi, soğuk kış günlerinde arkada yolculuk edenlerin öndekileri kıskanmasına neden olacaktır.





    Motor
    Renault ürün gamının tamamında görev yapan 1.5 dCi motor Latitude’da da yerini aldı. Latitude kaputunun altında 4000 d/d’de 110 hp güç üreten ünite 1750 d/d’dan itibaren verdiği 240 Nm torku sayesinde ağır araçları bile tatmin edici seviyede taşıyabiliyor. 6 kademeli manuel şanzımanın kısa vites oranları sayesinde 12.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen Latitude, 187 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Bir buçuk tona yakın Latitude’u hızlandırmak için doğru vitesi bulmanız şart. Hatta yokuşlarda sık sık birinci vitese düşmeniz gerekecek. 1.5 dCi ünite tüketim konusunda yine iyi değerler yakaladı. Testimiz süresince ortalama 6,4 litre/100 km tüketim değeri sunan araç, sakin otoyol kullanımında 4.4 lt/100 km gibi değerler yakalayabiliyor.





    Konfor ve yol tutuş
    Latitude ile en çok uyuşan kelime rahatlık. Boyutları araç içerisinde rahat hareket etmenizi sağlarken, konforlu koltukları yolculukları keyifli hale getiriyor. Renault, bu aracı tasarlarken olabildiği kadar yumuşak yapılı olmasını hedeflemiş. Süspansiyon sistemi darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. İç mekandakilerin bozuk yollardan korkmasına hiç gerek yok. Tabi bu yumuşak yapı yol tutuş disiplininde puan kayıplarına neden oluyor. Ani manevralarda Latitude gövdesi fazlaca yana yatıyor ve araç yoldan kopabiliyor. Bu durumda ESP sistemi hızlı bir şekilde devreye girerek aracın kontrolünü ele alıyor ve kendinizi tekrar yolda buluyorsunuz. Araç düşük hızlarda bir miktar motor sesini içeriye alsa da rahatsız edici boyutta gürültü almıyor. Hız yükseldikçe daha çok rüzgar sesini duyuyorsunuz. Bu durumda BOSE müzik sisteminin sesini biraz açmak akıllıca. Sistem bluetooth, aux ve usb bağlantıları üzerinden müzik çalabiliyor ve ses kalitesi gayet iyi.





    Güvenlik
    11 modeli ile EuroNcap’ten 5 yıldız almayı başaran Renault, Latitude modelini henüz bu teste sokmadı. Latitude bu testten 5 yıldız ile ayrılan Renault Laguna ile aynı platformu paylaşıyor. Araçta sürücü yolcu, yan ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.








    Yorum-Selim ERKEK
    Renault’nun artık bu sınıf araç tasarlarken en önemli kriteri sedan formlu bir araç ortaya çıkarmak olmalı. Latitude satışa sunulduğu andan itibaren Laguna satışları neredeyse durdu. 1.5 dCi ünite her modelde olduğu gibi Latitude’u da sırtlıyor. En önemlisi Latitude’un başlangıç fiyatına bazı markaların bir alt segment araçları satılıyor. İnsanlar doğal olarak konforlu ve tutumlu Latitude’a yöneliyorlar. Latitude’un eleştirilebilecek tek noktası olarak yol tutuş karakterini gösterebilirim. Ancak bu tarz bir araçta virajları zorlayarak dönmenizin hiç bir anlamı olmadığı için bu çok büyük bir dezavantaj değil. Direksiyonun hissizliği ise bazı kullanıcıların sürüş zevkini törpüleyecektir tabi ki. Bu sınıfta araç düşünüyorsanız gidip mutlaka Latitude’u test edin. Fiyatına karşın sundukları sizi şaşırtabilir.












    Yorum – Tulu DARICAN
    Laguna’nın liftback yapısı ne yazık ki Türk tüketicisi tarafından beğenilmedi. Bu nedenle sedan Latitude pazara sunulduğu an Laguna’nın satış rakamlarını kolaylıkla geçti. Latitude’un iç mekanı kaliteli. Ancak ortak parça kullanımından ötürü kendine has bir kişiliği bulunmuyor. Ancak yola çıkınca tüm bunları unutuyorsunuz. Otomobilin sunduğu konforu; özellikle uzun yoldaki rahatlığını çok beğendim. Latitude sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip değil. Yumuşak süspansiyon hızlı yön değiştirmelerde karoserin hareketlenmesine yol açıyor. ESP gibi güvenlik sistemleri sayesinde sorun yaşanmıyor. Dizel Latitude yakıt ekonomisinde de çok başarılı. Bence tek eksiği EDC otomatik şanzımanın bu modelde sunulmuyor olması.










    Yorum – Hasan AYTEKİN
    Latitude bence başrole daha çok yakışıyor. Renault, Türkiye’de yıllarca başrolde yer alan Megane Sedan’ın sonlanmasından sonra yerine üretime aldığı Fluence iyi satış rakamlarına imza atsa da başrolde kısa süre içinde Latitude olacak. Samsung ‘tan gelen SM5 tasarımı aracın ön yüzü dışında beğenimi kazandı. Aracın genel tasarımı kadar arka camlardan öne uzanan krom detaylar aracın kalite hissini artırmış. İç mekan ise beklendiği gibi gayet rahat ve şık. Yürüyen aksam ( direksiyon, vites ) Renault’un standartlarına alışanlar için gayet rahatça kullanılabilir. Direksiyon, vites ikilisi yolda rahatça kullanmanız için gayet iyi konumlanmış. İç mekanda ki malzeme kalitesi ve detayları ise gayet başarılı buldum. Yolda çok rahat hareket eden Latitude’nin yüksek hızlarda direksiyonda sizi heyecanlanmaktan bence yeterince koruyamıyor. Latitude satışa çıktığı ilk ay ( Şubat 2011) 266 adet satıştan sonra, Mart 2011 satışlarında 378 adet satışı bulması model geleceğinin parlak olacağını şimdiden gösteriyor…







    Teknik Özellikler
    Motor: 1,5 dCi
    Motor Hacmi: 1461 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 110 hp 4000 d/d
    Maksimum Tork: 240 Nm 2000 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 12,5 s
    Maksimum Hız: 182 km/s

    Frenler
    Ön: Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi: 6,1 lt
    Şehir Dışı: 4,4 lt
    Karma: 5,0 lt
    Test: 6,4 lt

    Boyutlar
    Uzunluk: 4897 mm
    Genişlik: 1832 mm
    Yükseklik: 1483 mm
    Dingil Mesafesi: 2762 mm
    Bagaj Hacmi: 477 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 65 lt
    Boş Ağırlık: 1425 kg
    Lastik Boyutu: 225/50 R17







  • http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=f42c6914-72db-4ed8-9dcb-258facbf1ac6
    passatcılara hedyem olsun. Saatte 64 kmh ile sağlam araba tank maşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commonwealth -- 13 Eylül 2011; 16:05:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerkirac

    Arkadaşlar bu kadar tartışmaya gerek yok. Başlıkta bile meydan okuyor denilmiş . Passattan daha iyi oldugu söylenmemiş. Ayrıca bazı yaşları 16-17 olan arkadaşlar 1.6 tdi 105 BLUEMOTİON ile 1.5 dci 110 luk arabayı karşılaştırıp . 110 luk aracın daha güçlü oldugunu söylemişler. Sanırım bu arkadasların araçların Torklarını karşılaştırma gibi bir imkanları yok :).
    105 ps 250 nm . 110 ps 240 nm.
    Ayrıca passat tdi 5.2 ltre mazot tüketiyor şehir içi . Daha fazla güç daha fazla tasarruf . Ve prestij.

    Latitude rakiplerinin hala gerisinde suanda Passat insignia C5 den fark yemiş durumda bana göre .
    Fakat zevk ve renkler tartışılmaz . Adamın TDİ Highline passata binecek parası vardı da binmedi mi ? Trendline Tdi 67 bin lira zaten:).


    gine VW fanatigi daha kendi aracım diye met etmiyorum passat daha güclü demissin evet benim aracıma göre gücü sadece 0-100 arası benden 1 sn önce çıkar ama son hızları eşittir ikiside düzde max 200 de tıkanır

    .5.2 ltre mazot tüketiyor demissin bu hangi şehirde tüketiyor aracı istanbul trafigine sokun bakalım 7.0 dan aşagı düşebilcekmi . Passat ve c5 den fark yemiş demissin o fark sadece satış rakamlarında oldu birisi 2010 da TR ye geldi biriside 2008 de bırak yesin 2011 de gelen arac (gine tekrarlıyorum sadece satış rakamlarında fark yedi ) imzamdaki aracı almadan önce uzun uzun araştırdık aracımı aldıgım fiyata passat comfort da alabiliyordum ... ama sevmedik içi C sınıfındaki bir binekten farkı yoktu :))


    http://binekarac.vw.com.tr/yeni-passat-teknik-bilgi.aspx
    http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=2085

    latitude 1.5 dci executive max hız 182
    passat 1.6 tdi max hız 195

    latitude şehir içi tüketim 6.1
    passat şehir içi tüketim 5.2

    0-100 passat daha cabuk passatın torku yüksek.Ayrıca passat latitude den yaklaşık 75 kg agır olmasına ragmen

    Sevgili dostum görüyorum ki ( gine ) = yine bilinçsiz bir kullanıcıyla karşı karşıyayım . Aracınızı daha iyi tanımanızı öneririm . En azından Resmi sitedeki verilere bakabilirsiniz. Bol keseden atmakla olmaz. Passat 200 vuruyorsa snn araba 182 vuruyor ki 150 den sonra 182 ye yükselmesi epey zaman alır .
    Hayırlı olsun arabanız . Zevkler tartışılmaz. Siz reno seçersiniz ben VW . Allah kazasız belasız kullanımlar nasip etsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerkirac -- 14 Eylül 2011; 16:58:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerkirac



    http://binekarac.vw.com.tr/yeni-passat-teknik-bilgi.aspx
    http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=2085

    latitude 1.5 dci executive max hız 182
    passat 1.6 tdi max hız 195

    latitude şehir içi tüketim 6.1
    passat şehir içi tüketim 5.2

    0-100 passat daha cabuk passatın torku yüksek.Ayrıca passat latitude den yaklaşık 75 kg agır olmasına ragmen

    Sevgili dostum görüyorum ki ( gine ) = yine bilinçsiz bir kullanıcıyla karşı karşıyayım . Aracınızı daha iyi tanımanızı öneririm . En azından Resmi sitedeki verilere bakabilirsiniz. Bol keseden atmakla olmaz. Passat 200 vuruyorsa snn araba 182 vuruyor ki 150 den sonra 182 ye yükselmesi epey zaman alır .
    Hayırlı olsun arabanız . Zevkler tartışılmaz. Siz reno seçersiniz ben VW . Allah kazasız belasız kullanımlar nasip etsin


    zaten hızlanmada benden 1 sn ye önde söledim tork ,100cc motor ve 50/16/215 lastik farkından dolayı benim aracımda 225/17 lastik var fark burdan oluşuyor son hızların eşit olmasından ziyade LTT daha yüksek passat da limit var en son 210 da tıkanıyor VW nin bütün motorlarında bu özellik var benim aracın limiti 225 a kadar

    bilincsiz kullanıcı demissiniz aracımı gayet iyi tanıyan birisiyim 200 e kadar hızlanış videom olmadı istanbulda 0-200 arası yapçak yol yok olasada 1.5 dcı le yapçak yol yok ama siz arac 150 den sonra kesil demissiniz ama benim arac 130 dan sonra dahada serileşiyor

    http://www.youtube.com/user/yekka29#p/u/1/T9PnTosV5rI




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.