Şimdi Ara

Fiorino, bipper, nemo kamyonet midir otomobil midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
54.506
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar babam bu aralar kafayı bu araçlara takmış durumda. Modellerini beğeniyor, fiyatlarını da uygun buluyor. Kendisine bir tane almayı düşünüyoruz ancak bu araçların otomobil mi yoksa kamyonet mi olduğu konusunda benim kafam karışık.
    Kamyonet ise 27-28 bin TL'ye sıfır alınabiliyor ancak otomobil ise de 36-37'yi buluyor. E bu araçlarda da 37lik ne var anlamış da değilim ayrıca.
    Kendisi küçük esnaf falan da değil aslında. Sadece modelini sevdiği ve fiyatını uygun buluğu için küçük ticari almayı düşünüyor.
    Sizin bu araçlar konusundaki bilgileriniz nedir? Hangisini önerirsiniz?



  • vergisi yüksek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Arkadaşlar babam bu aralar kafayı bu araçlara takmış durumda. Modellerini beğeniyor, fiyatlarını da uygun buluyor. Kendisine bir tane almayı düşünüyoruz ancak bu araçların otomobil mi yoksa kamyonet mi olduğu konusunda benim kafam karışık.
    Kamyonet ise 27-28 bin TL'ye sıfır alınabiliyor ancak otomobil ise de 36-37'yi buluyor. E bu araçlarda da 37lik ne var anlamış da değilim ayrıca.
    Kendisi küçük esnaf falan da değil aslında. Sadece modelini sevdiği ve fiyatını uygun buluğu için küçük ticari almayı düşünüyor.
    Sizin bu araçlar konusundaki bilgileriniz nedir? Hangisini önerirsiniz?

    hocam ben 2011 nemo kullanıyorum kamyonet olanından
    daha 9 gün önce bölünmüş yolda 101 km ile radar cezası yedim :))
    ayrıca güvenli bir araç değil malum ticari rüzgarlı havalarda çok savruluyor
    ben de binek olarak kullanıyorum fakat kesinlikle önermiyorum vergi güvenlik ve vize durumlarından dezavantajlı
    ha niye aldın diye sorarsan babam almış bana verdi yok da demedim tabi araba neticesinde :)
  • Kamyonet olduğu için hız sınırı otomobillerden daha düşük sanırım.
  • Sadece fiat ın doblo ve fiorino' nun panorama modelleri binek olarak geçiyor.
    Doblo nun eski modellerinde de var panorama. Fiorino da sanırım 2010 modelden itibaren var bidiğim kadarıyla.
    Ama fiyatları daha yüksek internet sitesinden bakabilirsin ötv ekleniyor.
  • selam
    bu araçlar otomobil değildir benim gözümde kamyonetdir herhalde ruhsatta da otomobil yazmıyordur
    adı üzerinde ticari
    bence binek olarak kullanılacak araçlar değil tabi bence beğenip alanlara sözüm olamaz
    ancak vergi, hız sınırı ve her sene muayene gibi dezavantajlarını da unutmamak lazım
  • Bunlar hafif ticari diye geçer.Arka kısmın kapalı ise ticaridir.Camlar açılmış ve koltuklu ise binek olarak geçer.Ruhsata da öyle işlenir.
  • ruh üçüzü arabaların sadece fiorino otomobil olarak satın alınabiliyor.otomobil oldumu tadından yenmiyor.bende var otomobil olanı herkese tavsiye ederim..
  • Bipper Mini VAN 'dır fakat ruhsatta Kamyonet diye geçer ve 1. köprü yasaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Fiorinoyla ilgili pek iyi şeyler duymadım performans, yol tutuşu, frenler için kötü diyorlar. Tercih sizin.

    fren için kötü diyorsa bence o aracı kullananın lastikleri kötüdür. fiorino'nun frenleri yük olmasına karşın gayet iyi.
    performans olarak maalesef kötü, 1.3 motor var ancak gaza yüklenmeden araç ilerlemiyor, yüklenince de doğal olarak fazla yakıyor. 1.3 cdti opel combo kullanıyorum, bildiğim kadarıyla motorlar multijet ile aynı ama hiç aynı gibi görünmüyor. turbodan mı ecu'dan mı bilmiyorum ama opel gaza dokundurmazken fiorinoya göre fiorinoda köklemek gerekiyor.
    esp varsa yol tutuşu o kadarda kötü değil. sonuçta taksi kullanmıyoruz. ama kasasına göre fiorino'nun full olanı iyi. nemo dediğiniz gibi. aynı kasa ancak esp olmadığı için devrilme testlerinde bayağı kötü puan almış bir model.
  • panelvan diye geçiyor
  • Kesinlikle Fiorino almayın.Fiat müşteri hizmetleri rezalet çünkü. otomatik fiorino 15.000 km'de şanzıman arızası yaptı ve 2.800 tl masraf çıkardı.
    Araç garantide olmasına rağmen fiat müşteri hizmetleri ilgilenmedi.Yani Başka markaları tercih kesinlikle Fiorino alınmaz.
  • 3üde aynı panelvan bizde peco su hangisini ucuz bulursan onu almanı tavsiye ederim tek fark citroen peco aynı motor(1.4) fio(1.3)
  • Bu araçlar teknik olarak bakarsak; geyik testinde takla atan araçlar. Alacaksanız mutlaka ESP bulunan modeli tercih edin o zaman takla atmıyor. 1000TL fazla vererek hayatınızı kurtarabilirsiniz. Ben oneririm; uygun fiyatlı konforlu araçlar.
  • 1-Ruhsatta kamyonet yazıyor
    2-Karayolunda trafikte kamyonet sayılıyor. Hız yapamıyorsunuz.
    3-Vergide panelvan oluyor. her yıl en yüksek vergiyi siz ödüyorsunuz.
    4-Her yıl fenni muayene, eksoz pulu soyuluyorsunuz.
    5-Otomobilin güvenlik ve konforu yok.
    6-Aldığıma bin pişmanım, benden tavsiye otomobilden şaşmayın.
    2010 model peugeot bipper 1,4 hdi sahibiyim.Aracın bagajı küçük olduğundan yük taşımaya müsait değil. Hangi mantık bu araçları kamyonet sınıfına almış anlamadım. Kamyonet yük taşıma amaçlı imal edilmiş açık kasa araçlardır. Bu araçlar kamyonetden çok otomobile benzemektedir. Bu yıl 4. yıl taşıt vergisi düşecek diye bakarken ilk 6 yıl sıfır gibi olduğunu gördüm.
    Adam 2010 model 1,6 motor 100 bin tl mercedese binecek 640 tl vergi verecek, garibim 2010 model 1,4 hdi bipper vb araca binecek 1000 tl vergi verecek.Vergi adaleti mi bu? Peugeot bipper vb araç sahipleri adam 100 bin tl otomobile binerken biz 20 bin tl araç için neden iki katı vergi verelim .Biz bu araçlarla ticaret yapmıyoruz. Kamyon kamyonet gibi yük, otobüs minibüs gibi yolcu taşımıyoruz. Neden böyle haksız bir uygulama ile cezalandırılıyoruz? Bimere yazdım falan kanun filan maddesi böyleymiş.kanunu çıkaranlarda mercedese biniyor ya.
    Geçen yıl bölünmüş yolda 100 km/h hızla giderken, polisi durdurdu. Radara yakalanmışım. Şaşırdım" Ben 100 km/h sınırı geçmedim ki dedim. Güldü" Bu araçlar için bu yolda hız sınırı max 93 km/h" dedi.
    Şimdi dedim 1970 model murat 124 olsa hız sınırı max 120 km/h, bu araçlar için 93 km/h."Evet dedi, aynen öyle. Bunlar ticari araç sınıfı, son model olması,abs olması daha güvenli olması önemli değil. Kanun böyle.
    Her yıl fenni muayene, her yıl eksoz testi çabası.
    Aracı aldığıma pişman oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yertac

    1-Ruhsatta kamyonet yazıyor
    2-Karayolunda trafikte kamyonet sayılıyor. Hız yapamıyorsunuz.
    3-Vergide panelvan oluyor. her yıl en yüksek vergiyi siz ödüyorsunuz.
    4-Her yıl fenni muayene, eksoz pulu soyuluyorsunuz.
    5-Otomobilin güvenlik ve konforu yok.
    6-Aldığıma bin pişmanım, benden tavsiye otomobilden şaşmayın.
    2010 model peugeot bipper 1,4 hdi sahibiyim.Aracın bagajı küçük olduğundan yük taşımaya müsait değil. Hangi mantık bu araçları kamyonet sınıfına almış anlamadım. Kamyonet yük taşıma amaçlı imal edilmiş açık kasa araçlardır. Bu araçlar kamyonetden çok otomobile benzemektedir. Bu yıl 4. yıl taşıt vergisi düşecek diye bakarken ilk 6 yıl sıfır gibi olduğunu gördüm.
    Adam 2010 model 1,6 motor 100 bin tl mercedese binecek 640 tl vergi verecek, garibim 2010 model 1,4 hdi bipper vb araca binecek 1000 tl vergi verecek.Vergi adaleti mi bu? Peugeot bipper vb araç sahipleri adam 100 bin tl otomobile binerken biz 20 bin tl araç için neden iki katı vergi verelim .Biz bu araçlarla ticaret yapmıyoruz. Kamyon kamyonet gibi yük, otobüs minibüs gibi yolcu taşımıyoruz. Neden böyle haksız bir uygulama ile cezalandırılıyoruz? Bimere yazdım falan kanun filan maddesi böyleymiş.kanunu çıkaranlarda mercedese biniyor ya.
    Geçen yıl bölünmüş yolda 100 km/h hızla giderken, polisi durdurdu. Radara yakalanmışım. Şaşırdım" Ben 100 km/h sınırı geçmedim ki dedim. Güldü" Bu araçlar için bu yolda hız sınırı max 93 km/h" dedi.
    Şimdi dedim 1970 model murat 124 olsa hız sınırı max 120 km/h, bu araçlar için 93 km/h."Evet dedi, aynen öyle. Bunlar ticari araç sınıfı, son model olması,abs olması daha güvenli olması önemli değil. Kanun böyle.
    Her yıl fenni muayene, her yıl eksoz testi çabası.
    Aracı aldığıma pişman oldum.



    konu hortlamış gerçi

    iyide alırken millet ucuz diye bunlara yanaşıyor,
    otomobil alsa %45 ötv ödeyecekken bunlara %15 ötv ödüyoruz

    bende bi dfm succe var panel van geçiyor. panelvanın hız sınırı kamyonetten farklıdır. otobanda 110 dur.

    bide l200 var , buda vergisini alırken panelvandan alıyolar, ama hız sınırını kamyonetten hesaplıyorlar. otobanda 95 dir.

    he ben hem iş hem hususi olarak aldım. sadece hususi olarak kullanılacaksa almayın şu araçları. ben bile büyük bi stw ucuz bi araç bulursam değiştirmeyi düşünüyorum b

    şehir dışına çıkarsın maliye çevirir. hususi kullansanda bakıyolar,bişey çıkmayacak ama insan rahatsız oluyor.
    yok k belgesiydi, yok her sene muayeneydi, yok vergiydi, bazen kantara bile çıkarabiliyorlar. kamyonet yazıyor diye,

    uğraşılacak dert değil , ben ticaret yaptığım halde bu araçlarla uğraşamıyorum, binek olarak nasıl uğraşıyorlar bilemedim.
  • Bir de bu araçları bu kadar olumsuzluğa rağmen, özellikle Aile arabası arayanlara itelemeye çalışan bi zihniyet var. ve Yılda 1 sefer memleketten getireceği patates için bu kadar sıkıntıyı çeken insan düşünüyordur herhalde diye düşünüyorum...
  • Aynı aracın otomobil ruhsatlısının sıfırı 75bin, kamyonet ruhsatlısı 55 bin olunca kamyonet ruhsatlısı tercih ediliyor. Aradaki 20bin farkı tek seferde vermektense, hele bunun için kredi çekip faiz ödenecekse, onun yerine kamyoneti alıp her yıl vergi muayene ödemek daha karlı oluyor.

    Ticari araç oldukları için parça temini daha kolay, serviste fiyatlar daha uygun, genel olarak daha dayanıklı ve uzun ömürlü oluyorlar. Bu yüzden ben de tercih ettim.

    1.6mj doblolar 20bin de bir bakıma giriyor. Otomobil alsan 10bin de bir girecek.
  • Courier veya bütçe yeterse caddy bu sınıfın en iyileri.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.