Şimdi Ara

Buz ve Ateşin Şarkısı Serisi (244. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
Cevap
Favori
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 242243244245246
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kun_agüero_16 K kullanıcısına yanıt
    Hocam kitqpların çıkması beklersen mezara girersin o derece.6.kitap çıktı diyelim 7.kitaba daha 6 sene var bizim george bu şekilde yazmaya devam ederse tabi ben iyimser davrandım kitaplar bu kadar kısa sürede çıkmaz.bence sen alıp okumaya başla..

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Martin kendi blogundan daha önce fuarlarda okuduğu Arianne bölümünü yayınlamış. Elbette değişiklikler var ama genel manada aynı gidiyor. Bölümün ingilizcesini buraya koyuyorum, çevirmek isteyen bir arkadaş olursa sevaba geçer.

ARIANNE

All along the south coast of Cape Wrath rose crumbling stone watchtowers, raised in ancient days to give warning of Dornish raiders stealing in across the sea. Villages had grown up about the towers. A few had flowered into towns.

The Peregrine made port at the Weeping Town, where the corpse of the Young Dragon had once lingered for three days on its journey home from Dorne. The banners flapping from the town’s stout wooden walls still displayed King Tommen’s stag-and-lion, suggesting that here at least the writ of the Iron Throne might still hold sway. “Guard your tongues,” Arianne warned her company as they disembarked. “It would be best if King’s Landing never knew we’d passed this way.” Should Lord Connington’s rebellion be put down, it would go ill for them if it was known that Dorne had sent her to treat with him and his pretender. That was another lesson that her father had taken pains to teach her; choose your side with care, and only if they have the chance to win.

They had no trouble buying horses, though the cost was five times what it would have been last year. “They’re old, but sound,” claimed the hostler. “you’ll not find better this side of Storm’s End. The griffin’s men seize every horse and mule they come upon. Oxen too. Some will make a mark upon a paper if you ask for payment, but there’s others who would just as soon cut your belly open and pay you with a handful of your own guts. If you come on any such, mind your tongues and give the horses up.”

The town was large enough to support three inns, and all their common rooms were rife with rumors. Arianne sent her men into each of them, to hear what they might hear. In the Broken Shield, Daemon Sand was told that the great septry on the Holf of Men had been burned and looted by raiders from the sea, and a hundred young novices from the motherhouse on Maiden Isle carried off into slavery. In the Loon, Joss Hood learned that half a hundred men and boys from the Weeping Town had set off north to join Jon Connington at Griffin’s Roost, including young Ser Addam, old Lord Whitehead’s son and heir. But in the aptly named Drunken Dornishman, Feathers heard men muttering that the griffin had put Red Ronnet’s brother to death and raped his maiden sister. Ronnet himself was said to be rushing south to avenge his brother’s death and his sister’s dishonor.

That night Arianne dispatched the first of her ravens back to Dorne, reporting to her father on all they’d seen and heard. The next morning her company set out for Mistwood, as the first rays of the rising sun were slanting through the peaked roofs and crooked alleys of the Weeping Town. By midmorning a light rain began to fall, as they were making their way north through a land of green fields and little villages. As yet, they had seen no signs of fighting, but all the other travelers along the rutted road seemed to be going in the other direction, and the women in the villages they passed gazed at them with wary eyes and kept their children close. Further north, the fields gave way to rolling hills and thick groves of old forest, the road dwindled to a track, and villages became less common.

Dusk found them on the fringes of the rainwood, a wet green world where brooks and rivers ran through dark forests and the ground was made of mud and rotting leaves. Huge willows grew along the watercourses, larger than any that Arianne had ever seen, their great trunks as gnarled and twisted as an old man’s face and festooned with beards of silvery moss. Trees pressed close on every side, shutting out the sun; hemlock and red cedars, white oaks, soldier pines that stood as tall and straight as towers, colossal sentinels, big-leaf maples, redwoods, wormtrees, even here and there a wild weirwood. Underneath their tangled branches ferns and flowers grew in profusion; sword ferns, lady ferns, bellflowers and piper’s lace, evening stars and poison kisses, liverwort, lungwort, hornwort. Mushrooms sprouted down amongst the tree roots, and from their trunks as well, pale spotted hands that caught the rain. Other trees were furred with moss, green or grey or red-tailed, and once a vivid purple. Lichens covered every rock and stone. Toadstools festered besides rotting logs. The very air seemed green.

Arianne had once heard her father and Maester Caleotte arguing with a septon about why the north and south sides of the Sea of Dorne were so different. The septon thought it was because of Durran Godsgrief, the first Storm King, who had stolen the daughter of the sea god and the goddess of the wind and earned their eternal emnity. Prince Doran and the maester inclined more toward wind and water, and spoke of how the big storms that formed down in the Summer Sea would pick up moisture moving north until they slammed into Cape Wrath. For some strange reason the storms never seemed to strike at Dorne, she recalled her father saying. “I know your reason,” the septon had responded. “No Dornishmen ever stole away the daughter of two gods.”

The going was much slower here than it had been in Dorne. Instead of proper roads, they rode down crookback slashes that snaked this way and that, through clefts in huge moss-covered rocks and down deep ravines choked with blackberry brambles. Sometimes the track petered out entirely, sinking into bogs or vanishing amongst the ferns, leaving Arianne and her companions to find their own way amongst the silent trees. The rain still fell, soft and steady. The sound of moisture dripping off the leaves was all around them, and every mile or so the music of another little waterfall would call to them.

The wood was full of caves as well. That first night they took shelter in one of them, to get out of the wet. In Dorne they had often travelled after dark, when the moonlight turned the blowing sands to silver, but the rainwood was too full of bogs, ravines, and sinkholes, and black as pitch beneath the trees, where the moon was just a memory.

Feathers made a fire and cooked a brace of hares that Ser Garibald had taken with some wild onions and mushrooms he had found along the road. After they ate, Elia Sand turned a stick and some dry moss into a torch, and went off exploring deeper in the cave. “See that you do not go too far,” Arianne told her. “Some of these caves go very deep, it is easy to get lost.”

The princess lost another game of cyvasse to Daemon Sand, won one from Joss Hood, then retired as the two of them began to teach Jayne Ladybright the rules. She was tired of such games.

Nyrn and Tyene may have reached King’s Landing by now, she mused, as she settled down crosslegged by the mouth of the cave to watch the falling rain. If not they ought to be there soon. Three hundred seasoned spears had gone with them, over the Boneway, past the ruins of Summerhall, and up the kingsroad. If the Lannisters had tried to spring their little trap in the kingswood, Lady Nym would have seen that it ended in disaster. Nor would the murderers have found their prey. Prince Trystane had remained safely back at Sunspear, after a tearful parting from Princess Myrcella. That accounts for one brother, thought Arianne, but where is Quentyn, if not with the griffin? Had he wed his dragon queen? King Quentyn. It still sounded silly. This new Daenerys Targaryen was younger than Arianne by half a dozen years. What would a maid that age want with her dull, bookish brother? Young girls dreamed of dashing knights with wicked smiles, not solemn boys who always did their duty. She will want Dorne, though. If she hopes to sit the Iron Throne, she must have Sunspear. If Quentyn was the price for that, this dragon queen would pay it. What if she was at Griffin’s End with Connington, and all this about another Targaryen was just some sort of subtle ruse? Her brother could well be with her. King Quentyn. Will I need to kneel to him?

No good would come of wondering about it. Quentyn would be king or he would not. I pray Daenerys treats him him more gently than she did her own brother.

It was time to sleep. They had long leagues to ride upon the morrow. It was only as she settled down that Arianne realized Elia Sand had not returned from her explorations. Her sisters will kill me seven different ways if anything has happened to her. Jayne Ladybright swore that the girl had never left the cave, which meant that she was still back there somewhere, wandering through the dark. When their shouts did not bring her forth, there was nothing to do but make torches and go in search of her.

The cave proved much deeper than any of them had suspected. Beyond the stony mouth where her company had made their camp and hobbled their horses, a series of twisty passageways led down and down, with black holes snaking off to either side. Further in, the walls opened up again, and the searchers found themselves in a vast limestone cavern, larger than the great hall of a castle. Their shouts disturbed a nest of bats, who flapped about them noisily, but only distant echoes shouted back. A slow circuit of the hall revealed three further passages, one so small that it would have required them to proceed on hands and knees. “We will try the others first,” the princess said. “Daemon, come with me. Garibald, Joss, you try the other one.”

The passageway Arianne had chosen for herself turned steep and wet within a hundred feet. The footing grew uncertain. Once she slipped, and had to catch herself to keep from sliding. More than once she considered turning back, but she could see Ser Daemon’s torch ahead and hear him calling for Elia, so she pressed on. And all at once she found herself in another cavern, five times as big as the last one, surrounded by a forest of stone columns. Daemon Sand moved to her side and raised his torch. “Look how the stone’s been shaped,” he said. “Those columns, and the wall there. See them?”

“Faces,” said Arianne. So many sad eyes, staring.

“This place belonged to the children of the forest.”

“A thousand years ago.” Arianne turned her head. “Listen. Is that Joss?”

It was. The other searchers had found Elia, as she and Daemon learned after they made their way back up the slippery slope to the last hall. Their passageway led down to a still black pool, where they discovered the girl up to her waist in water, catching blind white fish with her bare hands, her torch burning red and smoky in the sand where she had planted it.

“You could have died,” Arianne told her, when she’d heard the tale. She grabbed Elia by the arm and shook her. “If that torch had gone out you would have been alone in the dark, as good as blind. What did you think that you were doing?”

“I caught two fish,” said Elia Sand.

“You could have died,” said Arianne again. Her words echoed off the cavern walls. “…died… died … died…”

Later, when they had made their back to the surface and her anger had cooled, the princess took the girl aside and sat her down. “Elia, this must end,” she told her. “We are not in Dorne now. You are not with your sisters, and this is not a game. I want your word that you will play the maidservant until we are safely back at Sunspear. I want you meek and mild and obedient. You need to hold your tongue. I’ll hear no more talk of Lady Lance or jousting, no mention of your father or your sisters. The men that I must treat with are sellswords. Today they serve this man who calls himself Jon Connington, but come the morrow they could just as easily serve the Lannisters. All it takes to win a sellsword’s heart is gold, and casterly Rock does not lack for that. If the wrong man should learn who you are, you could be seized and held for ransom–“

“No,” Elia broke in. “You’re the one they’ll want to ransom. You’re the heir to Dorne, I’m just a bastard girl. Your father would give a chest of gold for you. My father’s dead.”

“Dead, but not forgotten,” said Arianne, who had spent half her life wishing Prince Oberyn had been her father. “You are a Sand Snake, and Prince Doran would pay any price to keep you and your sisters safe from harm.” That made the child smile at least. “Do I have your sworn word? Or must I send you back?”

“I swear.” Elia did not sound happy.

“On your father’s bones.”

“On my father’s bones.”

That vow she will keep, Arianne decided. She kissed her cousin on the cheek and sent her off to sleep. Perhaps some good would come of her adventure. “I never knew how wild she was till now,” Arianne complained to Daemon Sand, afterward. “Why would my father inflict her on me?”

“Vengeance?” the knight suggested, with a smile.

They reached Mistwood late on the third day. Ser Daemon sent Joss Hood ahead to scout for them and learn who held the castle presently. “Twenty men walking the walls, maybe more,” he reported on his return. “Lots of carts and wagons. Heavy laden going in, empty going out. Guards at every gate.”

“Banners?” asked Arianne.

“Gold. On the gatehouse and the keep.”

“What device did they bear?”

“None that I could see, but there was no wind. The banners hung limp from their staffs.”

That was vexing. The Golden Company’s banners were cloth-of-gold, devoid of arms and ornament… but the banners of House Baratheon were also gold, though theirs displayed the crowned stag of Storm’s End. Limp golden banners could be either. “Were there others banners? Silver-grey?”

“All the ones that I saw were gold, princess.”

She nodded. Mistwood was the seat of House Mertyns, whose arms showed a great horned owl, white on grey. If their banners were not flying, likely the talk was true, and the castle had fallen into the hands of Jon Connington and his sellswords. “We must take the risk,” she told her party. Her father’s caution had served Dorne well, she had come to accept that, but this was a time for her uncle’s boldness. “On to the castle.”

“Shall we unfurl your banner?” asked Joss Hood.

“Not as yet,” said Arianne. In most places, it served her well to play the princess, but there were some where it did not.

Half a mile from the castle gates, three men in studded leather jerkins and steel halfhelms stepped out of the trees to block their path. Two of them carried crossbows, wound and notched. The third was armed only with a nasty grin. “And where are you lot bound, my pretties?” he asked.

“To Mistfall, to see your master,” answered Daemon Sand.

“Good answer,” said the grinner. “Come with us.”

Mistfall’s new sellsword masters called themselves Young John Mudd and Chain. Both knights, to hear them tell it. Neither behaved like any knight that Arianne had ever met. Mudd wore brown from head to heel, the same shade as his skin, but a pair of golden coins dangled from his ears. The Mudds had been kings up by the Trident a thousand years ago, she knew, but there was nothing royal about this one. Nor was he particularly young, but it seemed his father had also served in the Golden Company, where he had been known as Old John Mudd.

Chain was half again Mudd’s height, his broad chest crossed by a pair of rusted chains that ran from waist to shoulder. Where Mudd wore sword and dagger, Chain bore no weapon but five feet of iron links, twice as thick and heavy as the ones that crossed his chest. He wielded them like a whip.

They were hard men, brusque and brutal and not well spoken, with scars and weathered faces that spoke of long service in the free companies. “Serjeants,” Ser Daemon whispered when he saw them. “I have known their sort before.”

Once Arianne had made her name and purpose known to them, the two serjeants proved hospitable enough. “You’ll stay the night,” said Mudd. “There’s beds for all of you. In the morning you’ll have fresh horses, and whatever provisions you might need. M’lady’s maester can send a bird to Griffin’s Roost to let them know you’re coming.”

“And who would them be?” asked Arianne. “Lord Connington?”

The sellswords exchanged a look. “The Halfmaester,” said John Mudd. “It’s him you’ll find at the Roost.”

“Griffin’s marching,” said Chain.

“Marching where?” Ser Daemon ask.

“Not for us to say,” said Mudd. “Chain, hold your tongue.”

Chain gave a snort. “She’s Dorne. Why shouldn’t she know? Come down to join us, ain’t she?”

That has yet to be determined, thought Arianne Martell, but she felt it best not to press the matter.

At evenfall a fine supper was served to them in the solar, high in the Tower of Owls, where they were joined by the dowager Lady Mertyns and her maester. Though a captive in her own castle, the old woman seemed spry and cheerful. “My sons and grandsons went off when Lord Renly called his banners,” she told the princess and her party. “I have not seen them since, though from time to time they send a raven. One of my grandsons took a wound at the Blackwater, but he’s since recovered. I expect they will return here soon enough to hang this lot of thieves. ” She waved a duck leg at Mudd and Chain across the table.

“We are no thieves,” said Mudd. “We’re foragers.”

“Did you buy all that food down in the yard?”

“We foraged it,” said Mudd. “The smallfolk can grow more. We serve your rightful king, old crone.” He seemed to be enjoying this. “You should learn to speak more courteous to knights.”

“If you two are knights, I’m still a maiden,” said Lady Mertyns. “And I’ll speak as I please. What will you do, kill me? I have lived too long already.”

Princess Arianne said, “Have you been treated well, my lady?”

“I have not been raped, if that is what you’re asking,” the old woman said. “Some of the serving girls have been less fortunate. Married or unmarried, the men make no distinctions. “

“No one’s been doing any raping,” insisted Young John Mudd. “Connington won’t have that. We follow orders.”

Chain nodded. “Some girls was persuaded, might be.”

“The same way our smallfolk were persuaded to give you all their crops. Melons or maidenheads, it’s all the same to your sort. If you want it, you take it.” Lady Mertyns turned to Arianne. “If you should see this Lord Connington, you tell him that I knew his mother, and she would be ashamed.”

Perhaps I shall, the princess thought.

That night she dispatched her second raven to her father.

Arianne was on her way back to her own chamber when she heard muffled laughter from the adjoining room. She paused and listened for a moment, then pushed the door open to find Elia Sand curled up in a window seat, kissing Feathers. When Feathers saw the princess standing there, he jumped to his feet and began to stammer. Both of them still had their clothes on. Arianne took some small comfort in that as she sent Feathers on his way with a sharp look and a “Go”. Then she turned to Elia. “He is twice your age. A serving man. He cleans up birdshit for the maester. Elia, what were you thinking?”

“We were only kissing. I’m not going to marry him.” Elia crossed her arms defiantly beneath her breasts. “You think I never kissed a boy before?”

“Feathers is a man. A serving man, but still a man. It did not escape the princess that Elia was the same age she had been when she gave her maidenhead to Daemon Sand. “I am not your mother. Kiss all the boys you want when we return to Dorne. Here and now, though . . . this is no place for kisses, Elia. Meek and mild and obedient, you said. Must I add chaste to that as well? You swore upon your father’s bones.

“I remember,” said Elia, sounding chastened. “Meek and mild and obedient. I won’t kiss him again.”

The shortest way from Mistwood to Griffin’s Roost was through the green, wet heart of the rainwood, slow going at the best of times. It took Arianne and her company the better part of eight days. They travelled to the music of steady, lashing rains beating at the treetops up above, though underneath the green great canopy of leaves and branches she and her riders stayed surprisingly dry. Chain accompanied them for the first four days of their journey north, with a line of wagons and ten men of his own. Away from Mudd he proved more forthcoming, and Arianne was able to charm his life story out of him. His proudest boast was of a great grandsire who had fought with the Black Dragon on the Redgrass Field, and crossed the narrow sea with Bittersteel. Chain himself had been born into the company, fathered on a camp follower by his sellsword father. Though he had been raised to speak the Common Tongue and think of himself as Westerosi, he had never set foot in any part of the Seven Kingdoms till now.

A sad tale, and a familiar one, Arianne thought. His life was all of a piece, a long list of places where he’d fought, foes he’d faced and slain, wounds he’d taken. The princess let him talk, from time to time prompting him with a laugh, a touch, or a question, pretending to be fascinated. She learned more than she would ever need to know about Mudd’s skill with dice, Two Swords and his fondness for red-haired women, the time someone made off with Harry Strickland’s favorite elephant, Little Pussy and his lucky cat, and the other feats and foibles of the men and officers of the Golden Company. But on the fourth day, in an unguarded moment, Chain let slip a ” … once we have Storm’s End . . .

“The princess let that aside go without comment, though it gave her considerable pause. Storm’s End. This griffin is a bold one, it would seem. Or else a fool. The seat of House Baratheon for three centuries, of the ancient Storm Kings for thousands of years before that, Storm’s End was said by some to be impregnable. Arianne had heard men argue about which was the strongest castle in the realm. Some said Casterly Rock, some the Eyrie of the Arryns, some Winterfell in the frozen north, but Storm’s End was always mentioned too. Legend said it was raised by Brandon the Builder to withstand the fury of a vengeful god. Its curtain walls were the highest and strongest in all the Seven Kingdoms, forty to eighty feet in thickness. Its mighty windowless drum tower stood less than half as tall as the Hightower of Oldtown, but rose straight up in place of being stepped, with walls thrice as thick as those to be found in Oldtown. No siege tower was tall enough to reach Storm’s End battlements; neither mangonel nor trebuchet could hope to breech its massive walls. Does Connington think to mount a siege? She wondered. How many men can he have? Long before the castle fell, the Lannisters would dispatch an army to break any such siege. That way is hopeless too.

That night when she told Ser Daemon what Chain had said, the Bastard of Godsgrace seemed as perplexed as she was. “Storm’s End was still held by men loyal to Lord Stannis when last I heard. You would think Connington might do better to make common cause with another rebel, rather than making war upon him too.”

“Stannis is too far away to be of help to him,” Arianne mused. “Capturing a few minor castles whilst their lords and garrisons are off at distant wars, that’s one thing, but if Lord Connington and his pet dragon can somehow take one of the great strongholds of the realm … “

“…the realm would have to take them seriously,” Ser Daemon finished. “And some of those who do not love the Lannisters might well come flocking to their banners.”

That night Arianne penned another short note to her father and had Feathers send it on its way with her third raven.

Young John Mudd has been sending out birds as well, it seemed. Near dusk on the fourth day, not long after Chain and his wagons had taken their leave of them, Arianne’s company was met by a column of sellswords down from Griffin’s Roost, led by the most exotic creature that the princess had ever laid her eyes on, with painted fingernails and gemstones sparkling in his ears.

Lysono Maar spoke the Common Tongue very well. “I have the honor to be the eyes and ears of the Golden Company, princess.”

“You look… ” She hesitated.

“…like a woman?” He laughed. “That I am not.”

“ …like a Targaryen,” Arianne insisted. His eyes were a pale lilac, his hair a waterfall of white and gold. All the same, something about him made her skin crawl. Was this what Viserys looked like? she found herself wondering. If so perhaps it is a good thing he is dead.

“I am flattered. The women of House Targaryen are said to be without peer in all the world.”

“And the men of House Targaryen?”

“Oh, even prettier. Though if truth be told, I have only seen the one.” Maar took her hand in his own, and kissed her lightly on the wrist. “Mistwood sent word of your coming, sweet princess. We will be honored to escort you to the Roost, but I fear you have missed Lord Connington and our young prince.”

“Off at war?” Off to Storm’s End?

“Just so.”

The Lyseni was a very different sort of man than Chain. This one will let nothing slip, she realized, after a scant few hours in his company. Maar was glib enough, but he had perfected the art of talking a great deal whilst saying nothing. As for the riders who had come with him, they might as well have been mutes for all that her own men were able to get out of them.

Arianne decided to confront him openly. On the evening of their fifth day out of Mistwood, as they made camp beside the tumbled ruins of an old tower overgrown by vines and moss, she settled down beside him and said, “Is it true that you have elephants with you?”

“A few,” said Lysono Maar, with a smile and a shrug.

“And dragons? How many dragons do you have?”

“One.”

“By which you mean the boy.”

“Prince Aegon is a man grown, princess.”

“Can he fly? Breathe fire?”

The Lyseni laughed, but his lilac eyes stayed cold.

“Do you play cyvasse, my lord?” asked Arianne. “My father has been teaching me. I am not very skilled, I must confess, but I do know that the dragon is stronger than the elephant.”

“The Golden Company was founded by a dragon.”

“Bittersteel was half-dragon, and all bastard. I am no maester, but I know some history. You are still sellswords.”

“If it please you, princess,” he said, all silken courtesy. “We prefer to call ourselves a free brotherhood of exiles.”

“As you will. As free brothers go, your company stands well above the rest, I grant you. Yet the Golden Company has been defeated every time it has crossed into Westeros. They lost when Bittersteel commanded them, they failed the Blackfyre Pretenders, they faltered when Maelys the Monstrous led them.

That seemed to amuse him. “We are at least persistent, you must admit. And some of those defeats were near things.”

“Some were not. And those who die near things are no less dead than those who die in routs. Prince Doran my father is a wise man, and fights only wars that he can win. If the tide of war turns against your dragon, the Golden Company will no doubt flee back across the narrow sea, as it has done before. As Lord Connington himself did, after Robert defeated him at the Battle of the Bells. Dorne has no such refuge. Why should we lend our swords and spears to your uncertain cause?”

“Prince Aegon is of your own blood, princess. Son of Prince Rhaegar Targaryen and Elia of Dorne, your father’s sister.”

“Daenerys Targaryen is of our blood as well. Daughter of King Aerys, Rhaegar’s sister. And she has dragons, or so the tales would have us believe.” Fire and blood. “Where is she?”

“Half a world away on Slaver’s Bay,” said Lysono Maar. “As for these purported dragons, I have not seen them. In cyvasse, it is true, the dragon is mightier than the elephant. On the battlefield, give me elephants I can see and touch and send against my foes, not dragons made of words and wishes.”

The princess lapsed into a thoughtful silence. And that night she dispatched her fourth raven to her father.

And finally Griffin’s Roost emerged from the sea mists, on a grey wet day as the rain fell thin and cold. Lysono Maar raised a hand, a trumpet blast echoed off the crags, and the castle’s gates yawned open before them. The rain-soaked flag that hung above the gatehouse was white and red, the princess saw, the colors of House Connington, but the golden banners of the company were in evidence as well. They rode in double column across the ridge known as the griffin’s throat, with the waters of Shipbreaker Bay growling off the rocks to either side.

Within the castle proper, a dozen of the officers of the Golden Company had assembled to welcome the Dornish princess. One by one they took a knee before her and pressed their lips against the back of her hand, as Lysono Maar offered introductions. Most of the names fled her head almost as soon as she had heard them.

Chief amongst them was an older man with a lean, lined, clean-shaved face, who wore his long hair pulled back into a knot. This one is no fighter, Arianne sensed. The Lyseni confirmed her judgment when he introduced the man as Haldon Halfmaester.

“We have rooms prepared for you and yours, princess,” this Halden said, when the introductions finally ran their course. “I trust that they will suit. I know you seek Lord Connington, and he desires words with you as well, most urgently. If it please you, on the morrow there will be a ship to take you to him.”

“Where?” demanded Arianne.

“Has no one told you?” Halden Halfmaester favored her with a smile thin and hard as a dagger cut. “Storm’s End is ours. The Hand awaits you there.”

Daemon Sand stepped up beside her. “Shipbreaker Bay can be perilous even on a fair summer’s day. The safer way to Storm’s End is overland.”

“These rains have turned the roads to mud. The journey would take two days, perhaps three,” said Halden Halfmaester. A ship will have the princess there in half a day or less. There is an army descending on Storm’s End from King’s Landing. You will want to be safe inside the walls before the battle.”

Will we? Wondered Arianne. “Battle? Or siege?” She did not intend to let herself be trapped inside Storm’s End.

“Battle,” Halden said firmly. “Prince Aegon means to smash his enemies in the field.”

Arianne exchanged a look with Daemon Sand. “Will you be so good as to show us to our rooms? I would like to refresh myself, and change into dry clothes.”

Halden bowed. “At once.”

Her company had been housed in the east tower, where the lancet windows overlooked Shipbreaker Bay. “Your brother is not at Storm’s End, we know that now,” Ser Daemon said, as soon as they were behind closed doors. “If Daenerys Targaryen has dragons, they are half a world away, and of no use to Dorne. There is nothing for us at Storm’s End, princess. If Prince Doran meant to send you into the middle of a battle, he would have given you three hundred knights, not three.”

Do not be so certain of that, ser. He sent my brother off to Slaver’s Bay with five knights and a maester. “I need to speak with Connington.” Arianne undid the interlocked sun and spear that clasped her cloak, and let the rain-soaked garment slip from her shoulders to puddle on the floor. “And I want to see this dragon prince of his. If he is truly Elia’s son…”

“Whoever’s son he is, if Connington challenges Mace Tyrell in open battle he may soon be a captive, or a corpse.”

“Tyrell is not a man to fear. My uncle Oberyn– “

” –is dead, princess. And ten thousand men is equal to the whole strength of the Golden Company.”

“Lord Connington knows his own strength, surely. If he means to risk battle, he must believe that he can win it.”

“And how many men have died in battles they believed that they could win?” Ser Daemon asked her. “Refuse them, princess. I mistrust these sellswords. Do not go to Storm’s End.”

What makes to believe they will allow me that choice? She had had the uneasy feeling that Haldon Halfmaester and Lysono Maar were going to put her on that ship come morning whether she willed it or no. Better not to test them. “Ser Daemon, you squired for my uncle Oberyn,” she said. “If you were with him now, would you be counseling him to refuse as well?” She did not wait for him to respond. “I know the answer. And if you are about to remind me that I am no Red Viper, I know that too. But Prince Oberyn is dead, Prince Doran is old and ill, and I am the heir to Dorne.”

“And that is why you should not put yourself at risk.” Daemon Sand went to one knee. “Send me to Storm’s End in your stead. Then if the griffin’s plans should go awry and Mace Tyrell takes the castle back, I will be just another landless knight who swore his sword to this pretender in hopes of gain and glory.”

Whereas if I am taken, the Iron Throne will take that for proof that Dorne conspired with these sellswords, and lent aid to their invasion. “It is brave for you to seek to shield me, ser. I thank you for that.” She took his hands and drew him back to his feet. “But my father entrusted this task to me, not you. Come the morrow, I sail to beard the dragon in its den.”

• Bu herif kitabı falan bitiremez ölür gider. Altıncı kitap bitecek birde daha yedinci kitap var.

• Bu kitap nasil oldu da hala cikmadi ya.

Arkadaslar 6.kitaptan birkac bolum yayinlanmis bunlari nerden okuyabilirim?

• SonJnow kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlardan birisi forumda paylaşmıştı yanlış hatırlamıyorsam ama İngilizce olarak Türkçesini çeviri yapan arkadaşlar yayınlarsa okuruz.

• REGULARY kullanıcısına yanıt
    Aynen bende turkce ariyordum

• Dizi yapimcilari 6. Ve 7.kitaplari buyuk anlamda diziye yansitti ve George kafasindaki 6. Ve 7. Kitaplarin senaryolarini tamamen degistirdi yoksa bu kadar bekletmenin baska aciklamasi yok.

• AdiqeCaLe kullanıcısına yanıt
    Bencede oyle. Zaten gidipte dizideki gibi seyler yazmayacaktir tamamen farkli olacaktir.

6.sezondan spoiler

Bakarsin jon dirilmez yada sadece jonun dirilmesi ortak olaylardan biri olabilir veya branla gece kralinin karsilasmasi

Hocam, eğer bulursan forumda da paylaşırmısın bizde nasiplenelim..

• REGULARY kullanıcısına yanıt
    Tabiki

• quote:

Orijinalden alıntı: Cypon

Martin kendi blogundan daha önce fuarlarda okuduğu Arianne bölümünü yayınlamış. Elbette değişiklikler var ama genel manada aynı gidiyor. Bölümün ingilizcesini buraya koyuyorum, çevirmek isteyen bir arkadaş olursa sevaba geçer.

ARIANNE

All along the south coast of Cape Wrath rose crumbling stone watchtowers, raised in ancient days to give warning of Dornish raiders stealing in across the sea. Villages had grown up about the towers. A few had flowered into towns.

The Peregrine made port at the Weeping Town, where the corpse of the Young Dragon had once lingered for three days on its journey home from Dorne. The banners flapping from the town’s stout wooden walls still displayed King Tommen’s stag-and-lion, suggesting that here at least the writ of the Iron Throne might still hold sway. “Guard your tongues,” Arianne warned her company as they disembarked. “It would be best if King’s Landing never knew we’d passed this way.” Should Lord Connington’s rebellion be put down, it would go ill for them if it was known that Dorne had sent her to treat with him and his pretender. That was another lesson that her father had taken pains to teach her; choose your side with care, and only if they have the chance to win.

They had no trouble buying horses, though the cost was five times what it would have been last year. “They’re old, but sound,” claimed the hostler. “you’ll not find better this side of Storm’s End. The griffin’s men seize every horse and mule they come upon. Oxen too. Some will make a mark upon a paper if you ask for payment, but there’s others who would just as soon cut your belly open and pay you with a handful of your own guts. If you come on any such, mind your tongues and give the horses up.”

The town was large enough to support three inns, and all their common rooms were rife with rumors. Arianne sent her men into each of them, to hear what they might hear. In the Broken Shield, Daemon Sand was told that the great septry on the Holf of Men had been burned and looted by raiders from the sea, and a hundred young novices from the motherhouse on Maiden Isle carried off into slavery. In the Loon, Joss Hood learned that half a hundred men and boys from the Weeping Town had set off north to join Jon Connington at Griffin’s Roost, including young Ser Addam, old Lord Whitehead’s son and heir. But in the aptly named Drunken Dornishman, Feathers heard men muttering that the griffin had put Red Ronnet’s brother to death and raped his maiden sister. Ronnet himself was said to be rushing south to avenge his brother’s death and his sister’s dishonor.

That night Arianne dispatched the first of her ravens back to Dorne, reporting to her father on all they’d seen and heard. The next morning her company set out for Mistwood, as the first rays of the rising sun were slanting through the peaked roofs and crooked alleys of the Weeping Town. By midmorning a light rain began to fall, as they were making their way north through a land of green fields and little villages. As yet, they had seen no signs of fighting, but all the other travelers along the rutted road seemed to be going in the other direction, and the women in the villages they passed gazed at them with wary eyes and kept their children close. Further north, the fields gave way to rolling hills and thick groves of old forest, the road dwindled to a track, and villages became less common.

Dusk found them on the fringes of the rainwood, a wet green world where brooks and rivers ran through dark forests and the ground was made of mud and rotting leaves. Huge willows grew along the watercourses, larger than any that Arianne had ever seen, their great trunks as gnarled and twisted as an old man’s face and festooned with beards of silvery moss. Trees pressed close on every side, shutting out the sun; hemlock and red cedars, white oaks, soldier pines that stood as tall and straight as towers, colossal sentinels, big-leaf maples, redwoods, wormtrees, even here and there a wild weirwood. Underneath their tangled branches ferns and flowers grew in profusion; sword ferns, lady ferns, bellflowers and piper’s lace, evening stars and poison kisses, liverwort, lungwort, hornwort. Mushrooms sprouted down amongst the tree roots, and from their trunks as well, pale spotted hands that caught the rain. Other trees were furred with moss, green or grey or red-tailed, and once a vivid purple. Lichens covered every rock and stone. Toadstools festered besides rotting logs. The very air seemed green.

Arianne had once heard her father and Maester Caleotte arguing with a septon about why the north and south sides of the Sea of Dorne were so different. The septon thought it was because of Durran Godsgrief, the first Storm King, who had stolen the daughter of the sea god and the goddess of the wind and earned their eternal emnity. Prince Doran and the maester inclined more toward wind and water, and spoke of how the big storms that formed down in the Summer Sea would pick up moisture moving north until they slammed into Cape Wrath. For some strange reason the storms never seemed to strike at Dorne, she recalled her father saying. “I know your reason,” the septon had responded. “No Dornishmen ever stole away the daughter of two gods.”

The going was much slower here than it had been in Dorne. Instead of proper roads, they rode down crookback slashes that snaked this way and that, through clefts in huge moss-covered rocks and down deep ravines choked with blackberry brambles. Sometimes the track petered out entirely, sinking into bogs or vanishing amongst the ferns, leaving Arianne and her companions to find their own way amongst the silent trees. The rain still fell, soft and steady. The sound of moisture dripping off the leaves was all around them, and every mile or so the music of another little waterfall would call to them.

The wood was full of caves as well. That first night they took shelter in one of them, to get out of the wet. In Dorne they had often travelled after dark, when the moonlight turned the blowing sands to silver, but the rainwood was too full of bogs, ravines, and sinkholes, and black as pitch beneath the trees, where the moon was just a memory.

Feathers made a fire and cooked a brace of hares that Ser Garibald had taken with some wild onions and mushrooms he had found along the road. After they ate, Elia Sand turned a stick and some dry moss into a torch, and went off exploring deeper in the cave. “See that you do not go too far,” Arianne told her. “Some of these caves go very deep, it is easy to get lost.”

The princess lost another game of cyvasse to Daemon Sand, won one from Joss Hood, then retired as the two of them began to teach Jayne Ladybright the rules. She was tired of such games.

Nyrn and Tyene may have reached King’s Landing by now, she mused, as she settled down crosslegged by the mouth of the cave to watch the falling rain. If not they ought to be there soon. Three hundred seasoned spears had gone with them, over the Boneway, past the ruins of Summerhall, and up the kingsroad. If the Lannisters had tried to spring their little trap in the kingswood, Lady Nym would have seen that it ended in disaster. Nor would the murderers have found their prey. Prince Trystane had remained safely back at Sunspear, after a tearful parting from Princess Myrcella. That accounts for one brother, thought Arianne, but where is Quentyn, if not with the griffin? Had he wed his dragon queen? King Quentyn. It still sounded silly. This new Daenerys Targaryen was younger than Arianne by half a dozen years. What would a maid that age want with her dull, bookish brother? Young girls dreamed of dashing knights with wicked smiles, not solemn boys who always did their duty. She will want Dorne, though. If she hopes to sit the Iron Throne, she must have Sunspear. If Quentyn was the price for that, this dragon queen would pay it. What if she was at Griffin’s End with Connington, and all this about another Targaryen was just some sort of subtle ruse? Her brother could well be with her. King Quentyn. Will I need to kneel to him?

No good would come of wondering about it. Quentyn would be king or he would not. I pray Daenerys treats him him more gently than she did her own brother.

It was time to sleep. They had long leagues to ride upon the morrow. It was only as she settled down that Arianne realized Elia Sand had not returned from her explorations. Her sisters will kill me seven different ways if anything has happened to her. Jayne Ladybright swore that the girl had never left the cave, which meant that she was still back there somewhere, wandering through the dark. When their shouts did not bring her forth, there was nothing to do but make torches and go in search of her.

The cave proved much deeper than any of them had suspected. Beyond the stony mouth where her company had made their camp and hobbled their horses, a series of twisty passageways led down and down, with black holes snaking off to either side. Further in, the walls opened up again, and the searchers found themselves in a vast limestone cavern, larger than the great hall of a castle. Their shouts disturbed a nest of bats, who flapped about them noisily, but only distant echoes shouted back. A slow circuit of the hall revealed three further passages, one so small that it would have required them to proceed on hands and knees. “We will try the others first,” the princess said. “Daemon, come with me. Garibald, Joss, you try the other one.”

The passageway Arianne had chosen for herself turned steep and wet within a hundred feet. The footing grew uncertain. Once she slipped, and had to catch herself to keep from sliding. More than once she considered turning back, but she could see Ser Daemon’s torch ahead and hear him calling for Elia, so she pressed on. And all at once she found herself in another cavern, five times as big as the last one, surrounded by a forest of stone columns. Daemon Sand moved to her side and raised his torch. “Look how the stone’s been shaped,” he said. “Those columns, and the wall there. See them?”

It was. The other searchers had found Elia, as she and Daemon learned after they made their way back up the slippery slope to the last hall. Their passageway led down to a still black pool, where they discovered the girl up to her waist in water, catching blind white fish with her bare hands, her torch burning red and smoky in the sand where she had planted it.

“You could have died,” Arianne told her, when she’d heard the tale. She grabbed Elia by the arm and shook her. “If that torch had gone out you would have been alone in the dark, as good as blind. What did you think that you were doing?”

“You could have died,” said Arianne again. Her words echoed off the cavern walls. “…died… died … died…”

Later, when they had made their back to the surface and her anger had cooled, the princess took the girl aside and sat her down. “Elia, this must end,” she told her. “We are not in Dorne now. You are not with your sisters, and this is not a game. I want your word that you will play the maidservant until we are safely back at Sunspear. I want you meek and mild and obedient. You need to hold your tongue. I’ll hear no more talk of Lady Lance or jousting, no mention of your father or your sisters. The men that I must treat with are sellswords. Today they serve this man who calls himself Jon Connington, but come the morrow they could just as easily serve the Lannisters. All it takes to win a sellsword’s heart is gold, and casterly Rock does not lack for that. If the wrong man should learn who you are, you could be seized and held for ransom–“

“No,” Elia broke in. “You’re the one they’ll want to ransom. You’re the heir to Dorne, I’m just a bastard girl. Your father would give a chest of gold for you. My father’s dead.”

“Dead, but not forgotten,” said Arianne, who had spent half her life wishing Prince Oberyn had been her father. “You are a Sand Snake, and Prince Doran would pay any price to keep you and your sisters safe from harm.” That made the child smile at least. “Do I have your sworn word? Or must I send you back?”

“On my father’s bones.”

That vow she will keep, Arianne decided. She kissed her cousin on the cheek and sent her off to sleep. Perhaps some good would come of her adventure. “I never knew how wild she was till now,” Arianne complained to Daemon Sand, afterward. “Why would my father inflict her on me?”

They reached Mistwood late on the third day. Ser Daemon sent Joss Hood ahead to scout for them and learn who held the castle presently. “Twenty men walking the walls, maybe more,” he reported on his return. “Lots of carts and wagons. Heavy laden going in, empty going out. Guards at every gate.”

“None that I could see, but there was no wind. The banners hung limp from their staffs.”

That was vexing. The Golden Company’s banners were cloth-of-gold, devoid of arms and ornament… but the banners of House Baratheon were also gold, though theirs displayed the crowned stag of Storm’s End. Limp golden banners could be either. “Were there others banners? Silver-grey?”

She nodded. Mistwood was the seat of House Mertyns, whose arms showed a great horned owl, white on grey. If their banners were not flying, likely the talk was true, and the castle had fallen into the hands of Jon Connington and his sellswords. “We must take the risk,” she told her party. Her father’s caution had served Dorne well, she had come to accept that, but this was a time for her uncle’s boldness. “On to the castle.”

“Not as yet,” said Arianne. In most places, it served her well to play the princess, but there were some where it did not.

Half a mile from the castle gates, three men in studded leather jerkins and steel halfhelms stepped out of the trees to block their path. Two of them carried crossbows, wound and notched. The third was armed only with a nasty grin. “And where are you lot bound, my pretties?” he asked.

Mistfall’s new sellsword masters called themselves Young John Mudd and Chain. Both knights, to hear them tell it. Neither behaved like any knight that Arianne had ever met. Mudd wore brown from head to heel, the same shade as his skin, but a pair of golden coins dangled from his ears. The Mudds had been kings up by the Trident a thousand years ago, she knew, but there was nothing royal about this one. Nor was he particularly young, but it seemed his father had also served in the Golden Company, where he had been known as Old John Mudd.

Chain was half again Mudd’s height, his broad chest crossed by a pair of rusted chains that ran from waist to shoulder. Where Mudd wore sword and dagger, Chain bore no weapon but five feet of iron links, twice as thick and heavy as the ones that crossed his chest. He wielded them like a whip.

They were hard men, brusque and brutal and not well spoken, with scars and weathered faces that spoke of long service in the free companies. “Serjeants,” Ser Daemon whispered when he saw them. “I have known their sort before.”

Once Arianne had made her name and purpose known to them, the two serjeants proved hospitable enough. “You’ll stay the night,” said Mudd. “There’s beds for all of you. In the morning you’ll have fresh horses, and whatever provisions you might need. M’lady’s maester can send a bird to Griffin’s Roost to let them know you’re coming.”

The sellswords exchanged a look. “The Halfmaester,” said John Mudd. “It’s him you’ll find at the Roost.”

Chain gave a snort. “She’s Dorne. Why shouldn’t she know? Come down to join us, ain’t she?”

That has yet to be determined, thought Arianne Martell, but she felt it best not to press the matter.

At evenfall a fine supper was served to them in the solar, high in the Tower of Owls, where they were joined by the dowager Lady Mertyns and her maester. Though a captive in her own castle, the old woman seemed spry and cheerful. “My sons and grandsons went off when Lord Renly called his banners,” she told the princess and her party. “I have not seen them since, though from time to time they send a raven. One of my grandsons took a wound at the Blackwater, but he’s since recovered. I expect they will return here soon enough to hang this lot of thieves. ” She waved a duck leg at Mudd and Chain across the table.

“We foraged it,” said Mudd. “The smallfolk can grow more. We serve your rightful king, old crone.” He seemed to be enjoying this. “You should learn to speak more courteous to knights.”

“If you two are knights, I’m still a maiden,” said Lady Mertyns. “And I’ll speak as I please. What will you do, kill me? I have lived too long already.”

“I have not been raped, if that is what you’re asking,” the old woman said. “Some of the serving girls have been less fortunate. Married or unmarried, the men make no distinctions. “

“No one’s been doing any raping,” insisted Young John Mudd. “Connington won’t have that. We follow orders.”

“The same way our smallfolk were persuaded to give you all their crops. Melons or maidenheads, it’s all the same to your sort. If you want it, you take it.” Lady Mertyns turned to Arianne. “If you should see this Lord Connington, you tell him that I knew his mother, and she would be ashamed.”

Arianne was on her way back to her own chamber when she heard muffled laughter from the adjoining room. She paused and listened for a moment, then pushed the door open to find Elia Sand curled up in a window seat, kissing Feathers. When Feathers saw the princess standing there, he jumped to his feet and began to stammer. Both of them still had their clothes on. Arianne took some small comfort in that as she sent Feathers on his way with a sharp look and a “Go”. Then she turned to Elia. “He is twice your age. A serving man. He cleans up birdshit for the maester. Elia, what were you thinking?”

“We were only kissing. I’m not going to marry him.” Elia crossed her arms defiantly beneath her breasts. “You think I never kissed a boy before?”

“Feathers is a man. A serving man, but still a man. It did not escape the princess that Elia was the same age she had been when she gave her maidenhead to Daemon Sand. “I am not your mother. Kiss all the boys you want when we return to Dorne. Here and now, though . . . this is no place for kisses, Elia. Meek and mild and obedient, you said. Must I add chaste to that as well? You swore upon your father’s bones.

“I remember,” said Elia, sounding chastened. “Meek and mild and obedient. I won’t kiss him again.”

The shortest way from Mistwood to Griffin’s Roost was through the green, wet heart of the rainwood, slow going at the best of times. It took Arianne and her company the better part of eight days. They travelled to the music of steady, lashing rains beating at the treetops up above, though underneath the green great canopy of leaves and branches she and her riders stayed surprisingly dry. Chain accompanied them for the first four days of their journey north, with a line of wagons and ten men of his own. Away from Mudd he proved more forthcoming, and Arianne was able to charm his life story out of him. His proudest boast was of a great grandsire who had fought with the Black Dragon on the Redgrass Field, and crossed the narrow sea with Bittersteel. Chain himself had been born into the company, fathered on a camp follower by his sellsword father. Though he had been raised to speak the Common Tongue and think of himself as Westerosi, he had never set foot in any part of the Seven Kingdoms till now.

A sad tale, and a familiar one, Arianne thought. His life was all of a piece, a long list of places where he’d fought, foes he’d faced and slain, wounds he’d taken. The princess let him talk, from time to time prompting him with a laugh, a touch, or a question, pretending to be fascinated. She learned more than she would ever need to know about Mudd’s skill with dice, Two Swords and his fondness for red-haired women, the time someone made off with Harry Strickland’s favorite elephant, Little Pussy and his lucky cat, and the other feats and foibles of the men and officers of the Golden Company. But on the fourth day, in an unguarded moment, Chain let slip a ” … once we have Storm’s End . . .

“The princess let that aside go without comment, though it gave her considerable pause. Storm’s End. This griffin is a bold one, it would seem. Or else a fool. The seat of House Baratheon for three centuries, of the ancient Storm Kings for thousands of years before that, Storm’s End was said by some to be impregnable. Arianne had heard men argue about which was the strongest castle in the realm. Some said Casterly Rock, some the Eyrie of the Arryns, some Winterfell in the frozen north, but Storm’s End was always mentioned too. Legend said it was raised by Brandon the Builder to withstand the fury of a vengeful god. Its curtain walls were the highest and strongest in all the Seven Kingdoms, forty to eighty feet in thickness. Its mighty windowless drum tower stood less than half as tall as the Hightower of Oldtown, but rose straight up in place of being stepped, with walls thrice as thick as those to be found in Oldtown. No siege tower was tall enough to reach Storm’s End battlements; neither mangonel nor trebuchet could hope to breech its massive walls. Does Connington think to mount a siege? She wondered. How many men can he have? Long before the castle fell, the Lannisters would dispatch an army to break any such siege. That way is hopeless too.

That night when she told Ser Daemon what Chain had said, the Bastard of Godsgrace seemed as perplexed as she was. “Storm’s End was still held by men loyal to Lord Stannis when last I heard. You would think Connington might do better to make common cause with another rebel, rather than making war upon him too.”

“Stannis is too far away to be of help to him,” Arianne mused. “Capturing a few minor castles whilst their lords and garrisons are off at distant wars, that’s one thing, but if Lord Connington and his pet dragon can somehow take one of the great strongholds of the realm … “

“…the realm would have to take them seriously,” Ser Daemon finished. “And some of those who do not love the Lannisters might well come flocking to their banners.”

That night Arianne penned another short note to her father and had Feathers send it on its way with her third raven.

Young John Mudd has been sending out birds as well, it seemed. Near dusk on the fourth day, not long after Chain and his wagons had taken their leave of them, Arianne’s company was met by a column of sellswords down from Griffin’s Roost, led by the most exotic creature that the princess had ever laid her eyes on, with painted fingernails and gemstones sparkling in his ears.

Lysono Maar spoke the Common Tongue very well. “I have the honor to be the eyes and ears of the Golden Company, princess.”

“ …like a Targaryen,” Arianne insisted. His eyes were a pale lilac, his hair a waterfall of white and gold. All the same, something about him made her skin crawl. Was this what Viserys looked like? she found herself wondering. If so perhaps it is a good thing he is dead.

“I am flattered. The women of House Targaryen are said to be without peer in all the world.”

“Oh, even prettier. Though if truth be told, I have only seen the one.” Maar took her hand in his own, and kissed her lightly on the wrist. “Mistwood sent word of your coming, sweet princess. We will be honored to escort you to the Roost, but I fear you have missed Lord Connington and our young prince.”

“Just so.”

The Lyseni was a very different sort of man than Chain. This one will let nothing slip, she realized, after a scant few hours in his company. Maar was glib enough, but he had perfected the art of talking a great deal whilst saying nothing. As for the riders who had come with him, they might as well have been mutes for all that her own men were able to get out of them.

Arianne decided to confront him openly. On the evening of their fifth day out of Mistwood, as they made camp beside the tumbled ruins of an old tower overgrown by vines and moss, she settled down beside him and said, “Is it true that you have elephants with you?”

“One.”

“Do you play cyvasse, my lord?” asked Arianne. “My father has been teaching me. I am not very skilled, I must confess, but I do know that the dragon is stronger than the elephant.”

“Bittersteel was half-dragon, and all bastard. I am no maester, but I know some history. You are still sellswords.”

“If it please you, princess,” he said, all silken courtesy. “We prefer to call ourselves a free brotherhood of exiles.”

“As you will. As free brothers go, your company stands well above the rest, I grant you. Yet the Golden Company has been defeated every time it has crossed into Westeros. They lost when Bittersteel commanded them, they failed the Blackfyre Pretenders, they faltered when Maelys the Monstrous led them.

That seemed to amuse him. “We are at least persistent, you must admit. And some of those defeats were near things.”

“Some were not. And those who die near things are no less dead than those who die in routs. Prince Doran my father is a wise man, and fights only wars that he can win. If the tide of war turns against your dragon, the Golden Company will no doubt flee back across the narrow sea, as it has done before. As Lord Connington himself did, after Robert defeated him at the Battle of the Bells. Dorne has no such refuge. Why should we lend our swords and spears to your uncertain cause?”

“Prince Aegon is of your own blood, princess. Son of Prince Rhaegar Targaryen and Elia of Dorne, your father’s sister.”

“Daenerys Targaryen is of our blood as well. Daughter of King Aerys, Rhaegar’s sister. And she has dragons, or so the tales would have us believe.” Fire and blood. “Where is she?”

“Half a world away on Slaver’s Bay,” said Lysono Maar. “As for these purported dragons, I have not seen them. In cyvasse, it is true, the dragon is mightier than the elephant. On the battlefield, give me elephants I can see and touch and send against my foes, not dragons made of words and wishes.”

The princess lapsed into a thoughtful silence. And that night she dispatched her fourth raven to her father.

And finally Griffin’s Roost emerged from the sea mists, on a grey wet day as the rain fell thin and cold. Lysono Maar raised a hand, a trumpet blast echoed off the crags, and the castle’s gates yawned open before them. The rain-soaked flag that hung above the gatehouse was white and red, the princess saw, the colors of House Connington, but the golden banners of the company were in evidence as well. They rode in double column across the ridge known as the griffin’s throat, with the waters of Shipbreaker Bay growling off the rocks to either side.

Within the castle proper, a dozen of the officers of the Golden Company had assembled to welcome the Dornish princess. One by one they took a knee before her and pressed their lips against the back of her hand, as Lysono Maar offered introductions. Most of the names fled her head almost as soon as she had heard them.

Chief amongst them was an older man with a lean, lined, clean-shaved face, who wore his long hair pulled back into a knot. This one is no fighter, Arianne sensed. The Lyseni confirmed her judgment when he introduced the man as Haldon Halfmaester.

“We have rooms prepared for you and yours, princess,” this Halden said, when the introductions finally ran their course. “I trust that they will suit. I know you seek Lord Connington, and he desires words with you as well, most urgently. If it please you, on the morrow there will be a ship to take you to him.”

“Has no one told you?” Halden Halfmaester favored her with a smile thin and hard as a dagger cut. “Storm’s End is ours. The Hand awaits you there.”

Daemon Sand stepped up beside her. “Shipbreaker Bay can be perilous even on a fair summer’s day. The safer way to Storm’s End is overland.”

“These rains have turned the roads to mud. The journey would take two days, perhaps three,” said Halden Halfmaester. A ship will have the princess there in half a day or less. There is an army descending on Storm’s End from King’s Landing. You will want to be safe inside the walls before the battle.”

Will we? Wondered Arianne. “Battle? Or siege?” She did not intend to let herself be trapped inside Storm’s End.

“Battle,” Halden said firmly. “Prince Aegon means to smash his enemies in the field.”

Arianne exchanged a look with Daemon Sand. “Will you be so good as to show us to our rooms? I would like to refresh myself, and change into dry clothes.”

Halden bowed. “At once.”

Her company had been housed in the east tower, where the lancet windows overlooked Shipbreaker Bay. “Your brother is not at Storm’s End, we know that now,” Ser Daemon said, as soon as they were behind closed doors. “If Daenerys Targaryen has dragons, they are half a world away, and of no use to Dorne. There is nothing for us at Storm’s End, princess. If Prince Doran meant to send you into the middle of a battle, he would have given you three hundred knights, not three.”

Do not be so certain of that, ser. He sent my brother off to Slaver’s Bay with five knights and a maester. “I need to speak with Connington.” Arianne undid the interlocked sun and spear that clasped her cloak, and let the rain-soaked garment slip from her shoulders to puddle on the floor. “And I want to see this dragon prince of his. If he is truly Elia’s son…”

“Whoever’s son he is, if Connington challenges Mace Tyrell in open battle he may soon be a captive, or a corpse.”

” –is dead, princess. And ten thousand men is equal to the whole strength of the Golden Company.”

“Lord Connington knows his own strength, surely. If he means to risk battle, he must believe that he can win it.”

“And how many men have died in battles they believed that they could win?” Ser Daemon asked her. “Refuse them, princess. I mistrust these sellswords. Do not go to Storm’s End.”

What makes to believe they will allow me that choice? She had had the uneasy feeling that Haldon Halfmaester and Lysono Maar were going to put her on that ship come morning whether she willed it or no. Better not to test them. “Ser Daemon, you squired for my uncle Oberyn,” she said. “If you were with him now, would you be counseling him to refuse as well?” She did not wait for him to respond. “I know the answer. And if you are about to remind me that I am no Red Viper, I know that too. But Prince Oberyn is dead, Prince Doran is old and ill, and I am the heir to Dorne.”

“And that is why you should not put yourself at risk.” Daemon Sand went to one knee. “Send me to Storm’s End in your stead. Then if the griffin’s plans should go awry and Mace Tyrell takes the castle back, I will be just another landless knight who swore his sword to this pretender in hopes of gain and glory.”

Whereas if I am taken, the Iron Throne will take that for proof that Dorne conspired with these sellswords, and lent aid to their invasion. “It is brave for you to seek to shield me, ser. I thank you for that.” She took his hands and drew him back to his feet. “But my father entrusted this task to me, not you. Come the morrow, I sail to beard the dragon in its den.”

Sağolasın söyle bir alıntı yapayım . Boş bir zamanda kastiririm . Olurda Tr bulursanız bizi kastirmadan kurtarirsiniz arkadaşlar. İnşallah biri çevirir.

• quote:

Orijinalden alıntı: Kvothé

quote:

Orijinalden alıntı: Cypon

Martin kendi blogundan daha önce fuarlarda okuduğu Arianne bölümünü yayınlamış. Elbette değişiklikler var ama genel manada aynı gidiyor. Bölümün ingilizcesini buraya koyuyorum, çevirmek isteyen bir arkadaş olursa sevaba geçer.

ARIANNE

“On my father’s bones.”

“Just so.”

“One.”

Halden bowed. “At once.”

Sağolasın söyle bir alıntı yapayım . Boş bir zamanda kastiririm . Olurda Tr bulursanız bizi kastirmadan kurtarirsiniz arkadaşlar. İnşallah biri çevirir.

Pek bir önemli olay yok aslında. Olanlar

Arienne, Griffins Roost'a geldiğinde Connington ve Aegon'u bulamıyor çünkü ikisi Storms End'e gitmişler. Arienne savaş meydanına gitmek tehlikeli diye düşünürken, onlarla ilgilenmesi için bırakılan asker çoktan Storms End düştü diyor. Arienne kardeşinin ve Dany'nin orada olmadığını anlıyor çünkü eleman sadece bir ejderhamız var o da Aegon diyor. Arienne Golden Company'nin geçmiş isyanlardaki gibi zora girince kaçacağından süpheleniyor. Eleman da kararsız kalmayın Kings Landing'den Tyrell ordusu Storms End'e yürüyor savaş başlamadan sizi kaleye götürelim diyor. Arienne Dorne varisi olarak bir kuşatma altında kapana kısılmak istemediğini söyleyince Connigton Tyrell ordusu ile meydanda yüzleşecek kuşatma olmayacak diyor.

Yanındakilerin tepkisine rağmen Arrienne beni Aegon'a götür diyor bitiyor bölüm.

• Arianne II – Kış Rüzgarları (Türkçe)

Gazap Burnu’nun güney kıyısı boyunca kadim zamanlardan kalan parçalanmış, taştan gözetleme kuleleri yükseliyordu. Bu kuleler, eskiden denizin karşısından yağma yapmaya gelen Dorne’lu akıncılara ikaz maiyeti taşıması için yapılmıştı. Kulelerin etrafında ise köyler kurulmuştu ve o köylerden pek azı gelişip kasaba olabilmişti.
    Gökdoğan, Genç Ejderha’nın cesedinin Dorne’dan evine götürülürken üç gün boyunca kaldığı yere, Ağlayan Kasaba’nın limanına yanaştı. Kasabanın kalın ahşap duvarlarında hâlâ daha, en azından burada, Demir Taht’ın sözünün geçtiğini gösteren Kral Tommen’in geyik ve aslanlı sancağı dalgalanıyordu. Karaya çıkarken Arianne yanındaki eşlikçilerini “Dilinize hâkim olun,” diye uyardı. “Kral’ın Şehri buradan geçtiğimizi asla bilmemeli.” Lord Connington’ın isyanı hüsrana uğrarsa ve Dorne’un onu Connington ve yanındaki taht adayı ile görüşme yapmaya göndermesi açığa çıkarsa bu onlar için kötü sonuçlar doğururdu. Bu, babasının kızına kılı kırk yararak öğrettiği derslerden bir diğeriydi; Tarafını özenle, sadece onların kazanma şansını gördüğünde seç.
    Geçen yılki fiyatlardan beş kat daha pahalı olmasına rağmen at almakta sorun yaşamadılar. “Biraz yaşlılar lâkin sıhhatleri yerinde,” dedi seyis. “Fırtına Burnu’nun bu yakasında daha iyilerini bulamazsınız. Akbaba’nın adamları karşılarına çıkan bütün atlara ve katırlara el koydular. Öküzleri de aldılar. Atlar için onlardan ödeme yapmalarını isterseniz bazıları kâğıtlara damga vurarak yapar. Bir kısmı ise karnınızı yarıp içinizden çıkardığı avuç dolu bağırsakla öder. Böylelerine denk gelirseniz sesinizi çıkarmayın ve atları onlara teslim edin.”
    Kasaba, üç han barındıracak kadar büyüktü ve hepsinin ortak salonu dedikodularla doluydu. Arianne, bir şeyler duyup öğrenmeleri için her birine adamlarını gönderdi. Kırık Kalkan’da Daemon Kum, Holf’un Adamları’ndaki büyük septin yakıldığını ve denizden gelen yağmacılar tarafından yağmalandığını öğrendi. Ayrıca Bakire Adası’nda bulunan yüz genç rahip çırağı köle olarak alınmıştı. Dalgıçkuşu’na giden Joss Hood ise Ağlayan Kasaba’dan aralarında genç Sör Addam ve yaşlı Lord Whitehead’in oğlu ve varisinin de bulunduğu elli kadar adamın Jon Connington’a katılmak için kuzeye doğru yola çıktığını ve Akbaba Tüneği’ne gittiklerini öğrendi. İsminin hakkını veren Ayyaş Dorne’lu Feathers; insanların mırıldanmalarında akbabanın, Kızıl Ronnet’in erkek kardeşini idam ettiğini, kız kardeşine ise tecavüz ettiğini duymuştu. Erkek kardeşinin ölümünün ve kız kardeşine sürülen lekenin intikamını almak için Ronnet’in bizzat kendisinin hızlı bir şekilde güneye ilerlediği söyleniyordu.
    Arianne, gördüğü ve duyduğu her şeyi babasına bildirmek için o gece Dorne’a ilk kuzgununu yolladı. Ertesi sabah, yeni doğan güneşin ilk huzmeleri Ağlayan Kasaba’nın sivri tepeli çatılarına ve kıvrık sokaklarına vururken Sisli Orman’a doğru yola çıktılar. Kuşluk vaktinde yemyeşil arazilerin ve küçük köylerin arasından kuzeye doğru ilerlerken hafif bir yağmur başladı. Şimdiye kadar hiçbir mücadele izine rastlamamışlardı, fakat tekerlek izleriyle dolu yolda seyahat eden diğer insanların başka bir yöne gittikleri görünüyordu. Köylerden geçerken kadınlar onlara temkinli gözlerle bakıyor ve çocuklarını yakınında tutuyorlardı. Daha da kuzeyde, düz araziler yerini engebeli tepelere ve ormanın sık koruluklarına bıraktı. Yollar patikalara dönüştü ve köylerin sayısı bir hayli azaldı.
    Alacakaranlık vurduğunda yağmur ormanının kenarına, derelerin ve ırmakların karanlık ormanlar boyunca uzandığı ve zeminin çamur ile çürüyen yapraklardan oluştuğu ıslak yeşil diyara geldiler. Nehir yatakları boyunca Arianne’in daha önce hiç görmediği kadar büyük, devasa söğütler yetişmişti. Bu söğütlerin gövdeleri yaşlı bir adamın yüzü gibi çarpık ve eğri büğrüydü ve sakalı andıran gümüşi yosunlarla bezeliydi. Ağaçlar, ormanın her bir yanında çok sık ve dip dibeydiler ve güneşin içeri girmesini engelliyorlardı; Katran ağaçları, kırmızı ardıçlar, ak meşeler, kule kadar yüksek çeşitli çam ağaçları; devasa iğneyapraklılar, büyük yapraklı akçaağaçlar, kızılağaçlar ve tek tük de olsa vahşi yürek ağacı. Bunların birbirine geçmiş dallarının altında ise bol miktarda eğrelti otu ve çiçek yetişmişti; aşk merdivenleri, çançiçekleri, akşam yıldızları, zehirli öpücükler, kızılyaprak, ciğerotu, boynuzotu. Ağaçların kök ve gövdelerinin arasından yağmuru soluk benekli elleriyle yakalayan mantarlar türemişti. Diğer ağaçlar ise yosun tutmuştu; yeşil, gri çok az da olsa parlak erguvan. Her bir taş ve kaya, likenlerle kaplanmıştı. Ayrıca çürümüş kütüklerden şapkalı mantarlar çıkmıştı. Her yer göz alabildiğine yeşildi.
    Arianne bir keresinde babasını ve Üstat Caleotte’yi bir rahiple Dorne Denizi’nin kuzey ve güney tarafının neden bu kadar farklı olduğu konusunda tartışırken duymuştu. Rahip, deniz tanrısının ve rüzgâr kraliçesinin kızlarını çalıp onların ebedi düşmanlığını kazanan ilk Fırtına Kralı Durran Godsgrief yüzünden olduğunu düşünüyordu. Prens Doran ve üstat daha çok su ve rüzgâr konusuna yönelmiş ve Yaz Denizi’nde oluşan büyük fırtınaların nasıl bütün rutubeti topladığını ve kuzeye doğru harekete geçip Gazap Burnu’na vurduğunu konuşmuşlardı. Babası, garip bir nedenden dolayı fırtınaların Dorne’a uğramadığını söylemişti. “Ben nedenini biliyorum,” diye cevap vermişti rahip. “Hiçbir Dorne’lu iki tanrının birden kızını çalmadı.”
    Burada ilerleyişleri Dorne’dakinden çok daha yavaştı. Düzgün yollar yerine engebeli ve sağa sola kıvrılan yarıklardan, yosun kaplı kayaların arasından ve aşağısı böğürtlen çalılarıyla dolu derin vadilerden geçtiler. Patikalar bazen bataklığa gömülüyor ya da eğreltiotlarının arasında yok olarak kayboluyordu. Böyle durumlarda Arianne ve eşlikçileri, yollarını sessiz ağaçların arasında kendi başlarına buluyorlardı. Yağmur ise hâlâ hafif ve sabit bir şekilde yağıyordu. Dört bir yanlarında ağaç yapraklarından süzülen su damlalarının sesi vardı. Her bir milde ise küçük bir şelalenin müziği onları çağırıyordu.
    Orman mağaralarla da doluydu. Islanmamak için ilk gecelerinde mağaralardan birine sığındılar. Ay ışığının uçuşan kumları gümüş rengine çevirdiği Dorne’da karanlık çöktükten sonra sıkça seyahat etmişti ancak yağmur ormanı bataklıklarla, derin vadilerle ve obruklarla doluydu. Ayın görülmesi imkânsızken ağaçların altı zift kadar karanlıktı.
    Feathers, ateş yaktı ve Sör Garibald’ın yolda bulduğu mantar ve soğanlarla birlikte bir çift yaban tavşanı pişirdi. Yemeklerini yedikten sonra Elia Kum bulduğu bir sopayı üzerine kuru yosun atarak bir meşaleye çevirdi ve mağaranın derinliklerini keşfe çıktı. “Fazla uzağa gitme,” dedi kıza Arianne. “Buradaki bazı mağaralar çok derin. Kaybolmak zor olmaz.”
    Prenses, Daemon Kum ile oynadığı bir cyvasse oyununu kaybetti, Joss Hood’u ise yendi. Diğer ikisi oyunun kurallarını Jayne Ladybright’a öğretmeye başlarken yanlarından ayrıldı. Bu tür oyunlardan yorulmuştu artık.
    Yağan yağmuru izlemek için mağaranın girişinde bacak bacak üstüne atarak otururken Nym ve Tyene şimdiye dek Kral’ın Şehri’ne ulaşmış olmalılar diye düşündü. Henüz varmadılarsa da çok yakında ulaşırlar. Tecrübeli üç yüz mızrak da onlarla birlikte Boneway yolu üzerinden Yaz Kalesi’ni geçip Kral Yolu’na doğru gitmişti. Lannisterlar, kral ormanındaki tuzaklarını uygulamaya geçirseydi Leydi Nym bunun felaketle sonuçlanacağını görürdü. Katiller de peşine düştükleri avı bulamazlardı. Prenses Myrcella’dan gözü yaşlı bir şekilde ayrıldıktan sonra Prens Trystane Güneş Mızrağı’nda kalmıştı ve artık güven içindeydi. Bu kardeşlerimden biri diye düşündü Arianne. Peki ya Quentyn? Akbaba’nın yanında değilse nerede? Ejderha kraliçesi ile evlenmiş miydi? Kral Quentyn. Hâlâ daha kulağa aptalca geliyordu. Daenerys Targaryen, Arianne’den altı yedi yaş gençti. O kadar genç biri, kardeşi gibi sıkıcı ve renksiz birini ister miydi? Genç kızlar görevine bağlı ciddi erkekler yerine hınzır gülümsemelere sahip gösterişli şövalyelerin hayalini kurardı. Yine de Dorne’u isteyecek. Demir Taht’a oturmak istiyorsa, Güneş Mızrağı’nın desteğini almalı. Bunun karşılığı Quentyn ise ejderha kraliçesi bunu ödemeli. Peki ya Daenerys şu anda Connington ile birlikte Akbaba Tüneği’ndeyse ve bu diğer Targaryen olayı zekice kurgulanmış bir oyunsa? Kardeşi şu an pekâlâ Daenerys’in yanında olabilirdi. Kral Quentyn. Ona diz çökmem gerekecek mi?
    Bunları düşünmenin bir faydası yoktu. Quentyn ya kral olacak ya da başarısızlığa uğrayacak. Umarım Daenerys ona, benim kardeşime davrandığımdan daha nazik bir şekilde davranır.
    Artık uyuma vakti gelmişti. Sabah olunca gidecekleri uzun mesafeler vardı. Arianne anca yerine kurulurken Elia Kum’un henüz dönmediğini fark etti. Başına bir şey geldiyse kardeşleri beni yedi farklı yolla öldürür. Jayne Ladybright, kızın mağaradan dışarı çıkmadığına dair yemin etti. Bu da Elia’nın hâlâ daha mağaranın içinde bir yerlerde karanlığın içinde dolaştığını gösteriyordu. Meşalelerle birlikte onu aramaya çıkmaktan başka bir yol yoktu.
    Mağaranın düşündüklerinden çok daha derin olduğunu gördüler. Arianne ve yanındakilerin kamp kurup atlarını bağladığı mağaranın girişinin ilerisi, sağa ve sola kıvrılan deliklerle ve sürekli aşağı inerek kıvrılan geçitlerle doluydu. Daha da ilerde duvarlar tekrar açıldı ve kendilerini kalelerin büyük salonlarından daha büyük, kireçtaşı kaplı muazzam bir iç mağarada buldular. Bağırışları bir yarasa sürüsünü rahatsız etti ve gürültülü bir şekilde tepelerinde uçtular. Ancak Arianne ve arkadaşlarının bağırışlarına sadece yankılanan sesleri cevap verdi. Salonun çevresinde ağır bir tur attıktan sonra ileriye giden üç geçit daha olduğunu gördüler. Bir tanesi o kadar küçüktü ki yalnızca dizlerinin üstünde ellerinden yardım alarak ilerleyebilirdiler. “Biz ilkini deneyeceğiz,” dedi prenses. “Daemon, benimle gel. Garibald, Joss siz diğerini deneyin.”
    Arianne’in seçtiği geçit otuz metre kadar ilerledikten sonra dikleşmeye ve nemlenmeye başladı. Bastığı yeri görmek iyice zorlaştı. Hatta ayağı kaydı ve yere düşmemek için kendini zor tuttu. Birçok kez geri dönmeyi düşündü fakat önünde Daemon’ın meşalesini görüp Elia diye seslendiğini duyunca yoluna devam etti. Ve birdenbire kendini başka bir iç mağarada buldu. Bu mağara en son gördüklerinden beş kat daha büyüktü ve dört bir yanı taş sütunlarla çevriliydi. Daemon yanına doğru gelip meşalesini kaldırdı. “Taşların üstündeki şekillere bak,” dedi. “Bu sütunlar ve şuradaki duvar. Gördün mü?”
    “Yüzler,” dedi Arianne. Bizi izleyen çok sayıda hüzünlü göz.
    “Burası ormanın çocuklarına aitmiş.”
    “Binlerce yıl önce.” Arianne başını çevirdi. “Duydun mu? Joss muydu bu?”
    Öyleydi. Diğerleri Elia’yı bulmuştu. Arianne ve Daemon bunu öğrendikten sonra ıslak eğimli yoldan geri dönüp en son ayrıldıkları salona gittiler. Joss ve Geribald’ın gittikleri geçit; durgun, siyah bir havuza açılıyordu. Kızı burada beline kadar suya girmiş bir şekilde çıplak elleriyle kör beyaz balık yakalamaya çalışırken bulmuşlardı. Toprağa sapladığı meşalesinin üstünden ise dumanlar çıkıyor ve hâlâ yanıyordu.
    “Ölebilirdin,” dedi Arianne anlatılanları öğrenince. Elia’yı kolundan yakaladı ve salladı. “O meşale sönseydi karanlıkta bir başına kalırdın, adeta kör gibi. Tüm bunları yaparken aklından ne geçiyordu?
    “İki balık yakaladım,” dedi Elia Kum.
    “Ölebilirdin,” dedi Arianne tekrardan. Sesi mağaranın duvarlarında yankılandı. “…ölebilirdin …ölebilirdin …ölebilirdin…”
    Yüzeye geri döndükten ve siniri geçtikten sonra, prenses kızı bir kenara çekti ve yanına oturdu. “Elia, bunlara artık bir son vermelisin,” dedi kıza. “Artık Dorne’da değiliz. Sen de kız kardeşlerinin yanında değilsin ve bu bir oyun değil. Güvenli bir şekilde Güneş Mızrağı’na dönene kadar hizmetçi kadın rolü yapman için bana söz vermeni istiyorum. Uysal, iyi huylu ve söz dinler olmanı istiyorum. Bir daha Leydi Mızrak ve mızrak dövüşleri hakkında konuştuğunu duymayacağım. Babandan ve kardeşlerinden bahsetmeyeceksin. Görüşmeye gittiğimiz adamlar paralı askerler. Bugün kendine Jon Connington diyen bir adama hizmet ediyorlar lâkin yarın sabah kolayca Lannisterlar’ın hizmetine girebilirler. Paralı askerlerin kalbine giden yol altından geçer ve Casterly Kayası’nda bundan bolca var. Yanlış kişiler senin kim olduğunu öğrenirse fidye için kaçırılabilirsin -”
    “Hayır,” diye araya girdi Elia. “Fidye için kaçıracakları tek kişi sensin. Sen, Dorne’un varisisin. Ben ise sadece piç bir kızım. Baban senin için sandık dolusu altın verir. Benim babam ise öldü.”
    “Evet öldü ama unutulmadı,” dedi Arianne. Hayatının yarısını babasının Prens Oberyn olmasını isteyerek geçirmişti. “Sen bir Kum Yılanısın. Prens Doran sana ve kardeşlerine zarar gelmemesi için her türlü bedeli öder.” Bu söz, en azından kızı gülümsetmeye yetti. “Bana yemin eder misin? Yoksa seni geri göndermek zorunda mı kalayım?”
    “Yemin ederim.” Elia’nın sesinden pek memnun olmadı.
    “Babanın kemikleri üzerine.”
    “Babamın kemikleri üzerine.”
    Bu yemin onu yerinde tutar diye düşündü Arianne. Kuzenini öpüp uyumaya yolladı. Belki de bu küçük maceranın yaşanması iyi olmuştu. “Ne kadar vahşi olduğunu asla anlayamazdım,” diye yakındı Arianne, Daemon Kum’a. “Babam onu niye peşime taktı ki?”
    “İntikam?” dedi şövalye sırıtarak.
    Üçüncü günün sonlarına doğru Sisli Orman’a vardılar. Sör Daemon, kaleyi kimin tuttuğunu öğrenmesi ve keşif yapması için Joss Hood’u önden gönderdi. “Duvarlarda yürüyen yirmi adam gördüm, biraz daha fazla da olabilir,” dedi döndükten sonra. At arabaları ve yük arabaları dolu girip boş çıkıyorlar. Her kapıda muhafızlar bekliyor.”
    “Sancaklar?” diye sordu Arianne.
    “Altın rengi. Giriş kapısında ve kalede.”
    “Armaları ne?”
    “Bir şey göremedim. Hiç rüzgâr olmadığı için sancaklar direklere gevşek bir şekilde asılıydı.”
    Bu, rahatsız edici bir durumdu. Altın Mürettebat’ın sancağında altın rengi kumaşın üzerinde herhangi bir arma ya da desen bulunmazdı. Ancak Fırtına Burnu’nun taç takmış geyik armasını taşıyan Baratheon Hanesi’nin sancağı da altındı. Rüzgârda dalgalanmadan gevşek bir şekilde asılı duran sancaklar ikisine de ait olabilirdi. “Başka sancak var mıydı? Gümüş-gri?”
    “Tek gördüğüm altındı, prenses.”
    Arianne kafasını salladı. Sisli Orman, armasında gri zemin üzerinde boynuzlu baykuş bulunan Mertyns Hanesi’nin kalesiydi. Onların sancakları yoksa anlatılanlar büyük ihtimalle doğruydu. Kale, Jon Connington ve paralı askerlerinin eline düşmüştü. “Risk almalıyız,” dedi Arianne yanındakilere. Kabul etmeliydi ki babasının ihtiyatı Dorne’da işe yarıyordu lâkin artık amcasının cesaretini sergileme vakti gelmişti. “Kaleye gidiyoruz.”
    “Sancağınızı açalım mı?” diye sordu Joss Hood.
    “Henüz değil,” dedi Arianne. Pek çok yerde prenses rolü oynamak işine yaramıştı fakat şimdi öyle bir zaman değildi.
    Kale kapısının yarım mil kadar uzağındayken çivili deri yelek giyen ve çelik yarım miğfer takan üç adam ağaçların arkasından çıkıp önlerini kesti. İkisi arbalet taşıyordu. Diğeri ise pis bir sırıtışla donanmıştı. “Nereye gidiyonuz güzellikler?” diye sordu.
    “Düşen Sis’e, amirinizi görmeye,” diye yanıt verdi Daemon Kum.
    “Güzel cevap,” dedi sırıtan adam. “Bizimle gelin.”
    Düşen Sis’in yeni amirleri Genç John Mudd ve Chain’di. Kendilerinin şövalye olduklarını söylüyorlardı. Ancak Arianne daha önce böyle davranan şövalyeler görmemişti. Mudd tepeden tırnağa teniyle aynı renkte kahverengi giyinmişti fakat kulaklarından bir çift altın sikke sarkıyordu. Mudd Hanesi’nin binlerce yıl önce Üç Dişli Mızrak civarında krallıklarının olduğunu biliyordu lâkin bu adamda kraliyet namına bir iz yoktu. Üstelik çok genç de değildi ama Yaşlı John Mudd olarak bilinen babası da Altın Mürettebat’a hizmet etmiş gözüküyordu.
    Chain’in boyu Mudd’dan onun yarısı kadar daha uzundu ve geniş göğsüne belinden omzuna kadar uzanan bir çift paslı zinciri çaprazlamasına geçirmişti. Mudd kılıç ve hançer taşırken Chain ise göğsüne geçirdiği zincirlerden iki kat daha ağır ve kalın olan bir buçuk metrelik demir halkalar taşıyordu. Bunu kırbaç olarak kullanıyor gibiydi.
    Bunlar sert, kaba ve acımasız adamlardı ve ağızları laf yapmıyordu. Yaralı ve bozulmuş yüzleri ise özgür birliklere uzun yıllar hizmet ettiklerini gösteriyordu. “Rütbeli askerler,” diye fısıldadı Sör Daemon onları gördüğünde. “Bu tip adamlarla tanışmıştım.”
    Arianne kendini tanıtıp gelme maksadını açıkladığında askerler ona yeterince misafirperver davrandılar. “Geceyi burada geçirirsiniz,” dedi Mudd. “Her birinize yatak var. Sabah ne ihtiyacınız varsa alır erzakınızı tamamlarsınız. Size yeni atlar da veririz. Le’dimin üstadı Akbaba Tüneği’ne kuzgun gönderip onlara geleceğinizi haber verebilir.”
    “Onlar kim?” diye sordu Arianne. “Lord Connington mı?”
    Paralı askerler birbirlerine baktılar. “Yarıüstat dedi,” dedi John Mudd. “Tünek’te onu bulacaksınız.”
    “Akbaba ilerliyor,” dedi Chain.
    “Nereye ilerliyor?” diye sordu Sör Daemon.
    “Bunu söylemek bize düşmez,” dedi Mudd. “Chain, çeneni kapalı tut.”
    Chain homurdandı. “O, Dorne’lu. Neden bilmesin ki? Buraya bize katılmaya geldi, değil mi?”
    Henüz buna karar vermedim, diye düşündü Arianne. Ancak bu konuyu şimdilik açmaması gerektiğini hissetti.
    Akşam olduğunda Baykuş Kulesi’ndeki salonda güzel yemekler servis edildi. Onlara dul Leydi Mertyns ve üstadı da katıldı. Kendi kalesinde tutsak olmasına rağmen yaşlı kadın dinç ve keyifli görünüyordu. “Lord Renly sancaklarını çağırdığında oğullarım ve torunlarım buradan ayrıldılar,” dedi prensese ve eşlikçilerine. “O vakitten beri onları görmedim lâkin zaman zaman bana kuzgun yollarlar. Torunlarımdan biri Karasu’da yaralanmış ama yaraları iyileşmiş artık. Yakın zamanda dönmelerini ve bu hırsızları asmalarını bekliyorum.” Masanın karşısındaki Mudd ve Chain’e elindeki ördek bacağını salladı.
    “Bizler hırsız değiliz,” dedi Mudd. “Toplayıcız.”
    “Avludaki yemeklerin parasını ödediniz mi?”
    “Onları topladık,” dedi Mudd. “Halk daha fazlasını yetiştirebilir. Biz senin gerçek kralına hizmet ediyoruz yaşlı kocakarı.” Adam, eğleniyor görünüyordu. “Şövalyelerle daha nazik konuşmasını öğrenmelisin.”
    “Siz ikiniz şövalye iseniz ben hâlâ bakireyim,” dedi Leydi Mertyns. “Ve istediğim gibi konuşurum. Hem ne yapacaksın, öldürecek misin? Çok bile yaşadım.”
    “Size iyi davrandılar mı, leydim?” diye sordu Prenses Arianne.
    “Tecavüze uğramadım, eğer sorduğun buysa,” dedi yaşlı kadın. “Ancak bazı hizmetçi kızlar o kadar talihli değildi. Evli ya da bekâr, adamlar hiçbir ayrım yapmadılar.”
    “Kimse tecavüz etmedi,” diye ısrar etti Genç John Mudd. “Connington buna izin vermez. Onun emirlerini uyguluyoruz.”
    Chain başını salladı. “Bazı kızlar ikna edilmiş olabilirler.”
    “Halk, mahsulünü size vermek için nasıl ikna ediliyorsa aynı şekilde. İri göğüsler ya da bekâret, hepsi sizin için aynı. Almak istiyorsanız, alıyorsunuz.” Leydi Mertyns, Arianne’ye doğru döndü. “Lord Connington’ı görürsen ona annesini tanıdığımı söyle. Annesi bu davranışlarından dolayı ondan utanırdı.”
    Belki söylerim, diye düşündü prenses.
    O gece babasına ikinci kuzgununu gönderdi.
    Arianne odasına giderken yan odadan gelen boğuk gülüşme seslerini duydu. Duraksadı ve bir süre dinledi. Ardından kapıyı açtı ve pencerenin önündeki bir koltuğa kıvrılıp Feathers ile öpüşen Elia Kum’u gördü. Feathers karşılarında prensesi görür görmez ayağa fırladı ve kekelemeye başladı. İkisi de kıyafetlerini çıkarmamışlardı. Arianne bunun üzerine biraz da olsa rahatladı ve Feathers’ı dışarı yollarken adama sert bir bakış atıp “Git,” dedi. Daha sonra Elia’ya döndü. “Senin iki katın yaşında. O bir hizmetçi. Kuşların pisliğini temizleyen bir adam. Elia, aklından ne geçiyordu?”
    “Sadece öpüştük. Onunla evlenmeyeceğim.” Elia karşı çıkar bir biçimde kollarını göğsünün altına götürerek bağladı. “Daha önce hiç öpüşmediğimi mi düşünüyorsun?
    “Feathers yetişkin bir adam.” Bir hizmetçi ama yine de bir adam. Ve bir anda Arianne’in aklına Daemon Kum’a bekâretini verdiğinde Elia ile aynı yaşta olduğu geldi. “Ben annen değilim. Dorne’a döndüğümüzde öpmek istediğin bütün oğlanları öp. Lâkin şimdi… Burası öpüşmek için uygun bir yer değil, Elia. Uysal, iyi huylu ve söz dinler olacağını söylemiştin. Buna lekesizi de eklemeli miyim? Babanın kemikleri üzerine yemin ettin.”
    “Hatırlıyorum,” dedi Elia mahcup bir şekilde. “Uysal, iyi huylu ve söz dinler. Onu bir daha öpmeyeceğim.”
    Sisli Orman’dan Akbaba Tüneği’ne giden en kısa yol, yeşilin içinden yani ıslak yağmur ormanının ortasından gitmekti. Ancak bu, en iyi koşullarda bile yavaş bir ilerleyişti. Oraya gitmek Arianne ve eşlikçilerinin beş gününü aldı. Ağaçların tepelerine vuran yağmurun müziği eşliğinde seyahat ettiler ve ağaçların büyük yeşil örtüleri ve dallarının altında sürpriz bir şekilde ıslanmadılar. Kuzeye doğru yolculukları sırasında dört gün boyunca Chain ve on adamı bir sıra yük arabası ile onlara eşlik ettiler. Mudd yanında değilken Chain aslında konuşkan olduğunu gösterdi ve Arianne adamın hayat hikâyesini rahatça dinleyebildi. En çok gurur duyduğu iftiharı büyük büyükbabasının Kara Ejderha ile birlikte Kızılçimen Tarlası Savaşı’nda savaşması ve Acıçelik ile birlikte dar denizin karşısına geçmesiydi. Chain, mürettebatın içinde doğmuştu ve paralı asker babası, kamptaki bir fahişeden çocuk sahibi olmuştu. Chain, Ortak Dil öğretilerek yetişmesine ve kendisini Westeroslu olarak görmesine rağmen ilk defa Yedi Krallığa ayak basıyordu.
    Acılı bir hikâye, ve bilindik bir hikaye diye düşündü Arianne. Adamın hayatı hep aynıydı; Savaştığı yerlerin, karşılaştığı ve öldürdüğü düşmanların ve aldığı yaraların uzun bir listesi. Prenses onun konuşmasına izin verdi. Anlattıklarına etkilenmiş gibi davranarak kimi zaman kahkahayla, kimi zaman dokunuşla, bazen ise bir soruyla karşılık verdi. Aslında bilmesine hiç gerek olmayan şeyler öğrendi; Mudd’un zar oyunundaki yeteneği, İki Kılıç ve kızıl kadınlara karşı düşkünlüğü, birinin Harry Strickland’in gözde filini çalıp kaçması, Küçük Kedi ve onun şanslı kedisi. Ve diğer çeşitli başarılar ve Altın Mürettebat’ın adamları… Ancak yolculuklarının dördüncü gününde, hiç beklemediği bir anda Chain ağzından bir şey kaçırdı. “… Fırtına Burnu’nu aldığımız zaman…”
    Prenses şöyle bir duraksamasına rağmen herhangi bir yorum yapmadı. Fırtına Burnu. Görünüşe göre akbaba bir hayli cesur. Ya da aptal. Üç yüz yıldır Baratheon Hanesi’nin ve ondan önce de binlerce yıl boyunca Fırtına Krallarının yerleşkesi olan Fırtına Burnu’nun ele geçirilemez olduğu söylenirdi. Arianne diyardaki en güçlü kalenin hangisi olduğuna dair yapılan tartışmalara tanık olmuştu. Bazıları Casterly Kayası, bazıları ise Arrynler’in Kartal Yuvası derdi. Kimisi de buz kesen kuzeydeki Kışyarı olduğunu söylerdi. Lâkin her konuşmada illaki Fırtına Burnu’ndan bahsedilirdi. Efsaneye göre kale, intikam arayan tanrının gazabından korunmak için Mimar Brandon tarafından yapılmıştı. Kalınlığı on iki metreden yirmi dört metreye kadar uzanan duvarları, Yedi Krallıktaki en uzun ve en güçlü duvarlardı. Muazzam penceresiz kulesinin uzunluğu Eski Şehir’deki Hightower Kulesi’nin yarısından da azdı lâkin bu kule Eski Şehir’deki gibi basamaklı değildi. Dümdüz ve dik bir şekilde yukarı uzanıyordu. Ve duvarları üç kat daha kalındı. Hiçbir kuşatma kulesi Fırtına Burnu’nun mazgallı siperlerine ulaşacak kadar uzun değildi ve hiçbir mancınık bu devasa kalınlıktaki duvarlarda gedik açamazdı. Connington bir kuşatma yapmayı mı düşünüyor? diye düşündü. Kaç adamı olabilir? Kale düşmeden uzun zaman önce Lannisterlar bir ordu gönderip kuşatmayı kırardı. Bu yolda da umut yoktu.
    O gece Chain’in söylediğini İnayet Piçi Daemon Kum’a anlattığında o da Arianne gibi şaşırdı. “En son duyduğumda Fırtına Burnu hâlâ daha Stannis’e sadık adamlar tarafından tutuluyordu. Connington, onla savaşmak yerine Stannis gibi bir asi ile ortak amaç uğruna hareket edebilir mi?”
    “Stannis ona yardım etmek için çok uzakta,” dedi Arianne. “Lordları ve kale garnizonları uzak diyarlarda savaştayken birkaç küçük kaleyi ele geçirmek fazla önemli değildir. Lâkin Lord Connington ve evcil ejderhası bir şekilde diyardaki en güçlü kalelerden birini alırsa…”
    “… diyar onları ciddiye almak zorunda kalır,” diye sözünü tamamladı Sör Daemon. “Ve Lannisterlar’ı sevmeyenler onların sancağının altına akın ederler.”
    Arianne o gece babasına küçük bir not daha yazdı ve Feathers’a üçüncü kuzgununu yollamasını söyledi.
    Görünüşe göre Genç John Mudd da bazı kuzgunlar gönderiyordu. Dördüncü günde hava kararmaya yakınken ve Chain ile yük arabalarının yanlarından ayrılmasının üzerinden fazla geçmeden Akbaba Tüneği’nden bir dizi paralı asker, Arianne ve ekibini karşılamaya geldi. Bu gruba parmakları boyalı ve kulaklarında ışıldayan değerli taşlar bulunan, hayatında gördüğü en garip yaratık öncülük ediyordu.
    Lysono Maar, Ortak Dil’i çok iyi konuşuyordu. “Altın Mürettebat’ın gözü ve kulağı olma şerefine nailim, prenses.”
    “Sen şey gibi…” Arianne duraksadı.
    “…kadın gibi miyim?” Adam kahkaha attı. “Ama değilim.”
    “…Targaryen gibisin,” dedi Arianne. Gözleri solgun eflatundu ve saçları beyazlı altınlı bir renkteydi. Yine de onunla ilgili bir şey teninin karıncalanmasına neden olmuştu. Viserys de mi böyle gözüküyordu? diye düşünürken buldu kendini. Öyleyse ölmesi iyi olmuştur belki de.
    “Gururumu okşadın. Targaryen Hanesi’nin kadınlarının dünyada eşi benzeri olmadığı söylenir.”
    “Peki ya Targaryen Hanesi’nin erkekleri?
    “Daha da güzeller. Aslında doğrusunu söylemek gerekirse sadece bir tanesini gördüm.” Maar, prensesin elini tuttu ve bileğini hafif bir şekilde öptü. “Sisli Orman, geleceğinizi haber etti, tatlı prenses. Size, Tüneğe kadar eşlik etmekten onur duyarız. Lâkin korkarım ki Lord Connington ve genç prensimizi kaçırdınız.”
    “Savaşa mı gittiler? Fırtına Burnu’na?”
    “Aynen öyle.”
    Lys’li adam Chain’den çok daha farklı biriydi. Bu ağzından bir şey kaçırmayacak, diye farkına vardı birlikte geçirdikleri birkaç saatin ardından. Maar, ağzı yeterince laf yapan biriydi fakat bu kadar güzel konuşurken aslında bir şey anlatmama özelliğine sahipti. Onunla birlikte gelen atlılar ise dilsiz olabilirlerdi. Arianne’in adamları onların yanından gitmelerine rağmen tek kelime konuşmamışlardı.
    Arianne onunla açık bir şekilde yüzleşmeye karar verdi. Sisli Orman’dan ayrılmalarının beşinci gününde, öğle vakti, üstünü yosun ve asma yapraklarının kapladığı yıkılmış eski bir kulenin yanında kamp kurarken adamın yanına oturdu ve “Gerçekten filleriniz var mı?” dedi.
    “Çok az,” dedi Lysono Maar omuz silkip gülümseyerek.
    “Peki ya ejderhanız? Kaç tane var?”
    “Bir.”
    “Oğlanı kastediyorsun yani.”
    “Prens Aegon yetişkin bir erkek, prenses.”
    “Uçabiliyor mu? Ateş üfleyebiliyor mu?”
    Lys’li güldü ama eflatun gözleri soğuk kaldı.
    “Cyvasse oynamasını biliyor musunuz, lordum?” diye sordu Arianne. “Babam bana öğretiyor. İtiraf etmem gerekir ki pek iyi değilim lâkin ejderhanın filden daha güçlü olduğunu biliyorum.”
    “Altın Mürettebat bir ejderha tarafından kuruldu.”
    “Acıçelik yarı ejderhaydı ve bir piçti. Üstat değilim ama biraz tarih biliyorum. Siz hâlâ paralı askerlersiniz.”
    “Sizi memnun edecekse öyleyiz, prenses.” dedi ince bir nezaketle. “Biz kendimize sürgündeki özgür kardeşlik demeyi tercih ediyoruz.”
    “Dilediğinizi söyleyin. Özgür kardeşler buradan gittiğinde mürettebatınız diğer birliklerin daha üstünde olacak, sizi temin ederim. Lâkin Altın Mürettebat, ne zaman Westeros’a gelse her defasında yenilgiye uğratıldı. Başlarında Acıçelik varken kaybettiler, Blackfyre Taht Adaylarını başarısızlığa uğrattılar. Birliği, Canavar Maelys yönetirken ise daha da güçten düştünüz.”
    Bu onu eğlendirmiş gözüküyordu. “En azından ısrarcı olduğumuzu kabul etmelisiniz. Ve o yenilgilerin bazılarında zaferin kıyısından döndük.”
    “Bazılarında ise dönmediniz. Ayrıca zaferin kıyısında mücadele verip ölenler bozguna uğrayıp yenilmeniz sonucunda ölenlerden daha farklı değil. Babam Prens Doran akıllı bir adamdır. Sadece kazanabileceği savaşların mücadelesini verir. Ayrıca savaşın yönü ejderhanızın aleyhine dönerse Altın Mürettebat’ın önceden yaptığı gibi yine dar denizin karşısına kaçacağına şüphe yok. Bir zamanlar Robert’in Çanlar Savaşı’nda Lord Connington’ı yendikten sonra Connington’ın yaptığı gibi. Dorne’un bu şekilde kaçacağı bir yer yok. Neden kılıç ve mızraklarımızı sizin bu belirsiz davanıza adayalım?”
    “Prens Aegon sizin kanınızdan, prenses. Prens Rhaegar Targaryen’in ve babanızın kardeşi Elia Martell’in oğlu.”
    “Daenerys Targaryen de benim kanımdan. Rhaegar’ın kardeşi ve Kral Aerys’in kızı. Ve onun ejderhaları var. Ya da hikâyeler bize bunu inandırdı.” Ateş ve kan. “O nerede?”
    “Dünyanın öbür ucunda, Köle Körfezi’nde,” dedi Lysono Maar. “O sözde ejderhalara gelirsek, onları bizzat görmedim. Cyvasse oynarken, evet, ejderha filden daha güçlü. Lâkin savaş alanında bana sözlerden ve temennilerden oluşan ejderhalar değil; bizzat gördüğüm ve düşmanıma karşı ileri sürebileceğim filler verin.”
    Prenses derin ve düşünceli bir sessizliğe büründü. O gece babasına dördüncü kuzgununu yolladı.
    Kapalı, ıslak ve serin bir havada yağmur ince bir şekilde yağarken Akbaba Tüneği nihayet deniz sisinin arasında ortaya çıktı. Lysono Maar bir elini kaldırdı, sarp kayalıklarda yankılanan trompet sesleri duyuldu ve kalenin kapısı yavaşça açıldı. Kapı kulesinde asılı duran ve yağmurdan sırılsıklam olmuş sancakta Connington Hanesi’nin beyaz ve kırmızısı gözüküyordu. Ayrıca mürettebatın altın rengi sancağı da göze çarpıyordu. Gemikıran Koyu’ndaki dalgaların her iki taraftan da çarptığı ve akbaba boğazı olarak bilinen bir tepe sırtından ikili sıralar halinde geçtiler.
    Kaleye geldiklerinde Altın Mürettebat’a bağlı bir düzine asker bir araya toplanıp Dorne prensesini nezaketle karşıladılar. Lysono Maar adamları tanıtırken her biri teker teker eğilip prensesin elini öptüler. Çoğu isim duyar duymaz aklından uçup gitmişti bile.
    Kalenin komutasındaki adam biraz yaşlıcaydı. Çizgili ve sakalsız bir yüzü vardı. Uzun saçlarını ise topuz yapmıştı. Bu savaşçı değil diye düşündü Arianne. Lys’li adam onu Haldon Yarıüstat olarak tanıtınca düşüncesinde ne kadar haklı olduğu ortaya çıktı.
    Tanıştırma faslı nihayet durulunca “Sizin için özel odalar hazırlattık,” dedi Haldon. “Tam size uygun olduğuna inanıyorum. Lord Connington’ı aradığınızı biliyorum. O da acilen sizinle görüşmek istiyor. Eğer memnun edecekse, yarın sabah sizi ona götürecek bir gemi kalkacak.”
    “Nereye?” diye sordu Arianne.
    “Kimse anlatmadı mı?” Haldon Yarıüstat ona hançer kesiği gibi ince ve sert bir gülümseme sergiledi. “Fırtına Burnu artık bizim. Kral Eli sizi orada bekliyor.”
    Daemon Kum, prensesin yanına doğru bir adım attı. “Gemikıran Koyu, sakin yaz günlerinde bile tehlikeli olabilir. Fırtına Burnu’na karadan gitmek daha güvenli bir yol olacaktır.”
    “Yağmurlar yolları çamura buladı. Yolculuğunuz iki ya da üç gün sürer,” dedi Haldon Yarıüstat. “Prenses oraya gemiyle yarım günde gidecektir. Hatta daha az bile sürebilir. Kral’ın Şehri’nden Fırtına Burnu’na bir ordu geliyor. Savaş başlamadan önce güvenli bir şekilde duvarların içerisinde olmak isteyeceksinizdir.”
    İsteyecek miyiz? diye merak etti Arianne. “Savaş mı, kuşatma mı?” Fırtına Burnu’nda kendini kapana kıstırmaya niyeti yoktu.
    “Savaş,” dedi Haldon kesin bir şekilde. “Prens Aegon düşmanlarını açık arazide parçalamak istiyor.”
    Arianne ve Daemon Kum birbirlerine baktılar. “Bize odalarımızı gösterir misiniz lütfen? Biraz dinlenmek ve kuru kıyafetler giymek istiyorum.”
    Haldon, prensesin önünde reverans yaptı. “Derhal.”
    Arianne ve eşlikçileri sivri pencerelerin Gemikıran Koyu’na baktığı doğu kulesinde misafir edildiler. İçeri girip kapıları kapatır kapatmaz “En azından kardeşinin Fırtına Burnu’nda olmadığını biliyoruz,” dedi Daemon Kum. “Daenerys Targaryen’in ejderhaları varsa bile kendisi dünyanın öbür ucunda ve bunun Dorne’a bir faydası yok. Fırtına Burnu’nda bizim için bir şey yok, prenses. Prens Doran sizi savaşın ortasına göndermek isteseydi, yanınıza üç değil üç yüz şövalye verirdi.”
    O kadar emin olma, sör. Kardeşimi Köle Körfezi’ne yanına beş şövalye ve bir üstat vererek gönderdi. “Connington ile konuşmam lazım.” Arianne pelerinindeki birbirine bağlı güneş ve mızrağı ayırdı ve ıslak giysisini yerdeki su birikintisine doğru bıraktı. “Ve bu ejderha prensi görmek istiyorum. Gerçekten Elia’nın oğluysa…”
    “Eğer Connington, Mace Tyrell ile açık savaş mücadelesi verecekse kimin oğlu olduğu fark etmez. Çok geçmeden esir düşecektir, ya da ölecektir.”
    “Tyrell korkulacak bir adam değil. Amcam Oberyn -”
    “ – öldü prenses ve Altın Mürettebat’ın bütün gücü on bin askerden ibaret.”
    “Lord Connington hiç şüphesiz kendi gücünün farkındadır. Savaş riskini alıyorsa kazanacağına inanıyor olmalı.”
    “Peki bu zamana kadar kaç kişi kazanacağına inandığı savaşlarda ölmüştür?” diye sordu Sör Daemon. “Tekliflerini geri çevirin, prenses. Bu paralı askerlere güvenmiyorum. Fırtına Burnu’na gitmeyin.”
    Buna izin verecekleri düşüncesine onu inandıran ne? Haldon Yarıüstat ve Lysono Maar’ın o istese de istemese de ertesi sabah onu gemiye bindirdiği düşüncesi aklına gelince içini tedirgin bir his kapladı. Onları sınamamak en iyisi. “Sör Daemon, amcamın yaverliğini yaptın,” dedi. “Eğer şu an onunla birlikte olsaydın, ona da bu teklifi reddetmesi için akıl verir miydin?” Adamın cevabını beklemedi. “Cevabı biliyorum. Bana Kızıl Yılan olmadığımı hatırlatacaksan bunun zaten farkındayım. Lâkin Prens Oberyn öldü, Prens Doran ise yaşlı ve hasta bir adam. Ben, Dorne’un varisiyim.”
    “İşte bu yüzden kendinizi riske atmamalısınız.” Daemon Kum bir dizinin üstüne eğildi. “Fırtına Burnu’na beni gönderin. Akbabanın planları ters gider ve Mace Tyrell kaleyi geri alırsa, şan ve şöhret kazanma umuduyla kılıcını kendi taht adayına adayan başka bir topraksız şövalye olurum.”
    Halbuki ben gidersem, Demir Taht bunu Dorne’un paralı askerlerle işbirliği içinde olduğuna ve istilalarına katkıda bulunduğuna dair bir kanıt olarak görür. “Benim için kendini ortaya atman çok cesurca, sör. Bunun için teşekkür ederim.” Adamın ellerini tuttu ve onu tekrar ayağa kaldırdı. “Babam bu görevi sana değil bana verdi. Sabah yanıma gelin, ejderhaya kendi yuvasında meydan okumak için denize açılacağım.”

• janejonce kullanıcısına yanıt
    1.bolumu varmi bunun?

• janejonce kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık hocam

• 6. kitap çıkınca ne olacak yeniden mi baştan okuyacağız yani yoksa 7. kitabı mı bekleyeceğiz? Bari üst üste çıkarsın da hemen okuyalım
  • Bu ne arkadaş ya diziden spoiler yiyoruz çıkmadı gitti şu kitap
  • Artık çıkart şu kitabı be adam.

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IraArel -- 23 Mayıs 2016; 20:38:54 >
    Arianne 1

1. Bölüm

Su Bahçeleri'nden ayrıldığı gün,babası sandalyesinde yükselip yanaklarını öpmüştü."Dorne'un kaderi sana bağlı,kızım," demişti eline bir parşömeni bastırırken."Çabuk git,güvenle git,gözüm,kulağım ve sesim ol...ama her şeyden önemlisi,kendine dikkat et."
    "Peki,baba."Gözyaşı dökmemişti.Arianne Martell Dorne prensesiydi ve Dorne'lular suyun heba olmasına izin vermezlerdi.Samimi bir düşünce,diye düşündü.Arianne'in gözlerini yaşartan şey babasının öpücükleri ya da boğuk sesli kelimeleri değildi,ayağını kaldırmak için gösterdiği çabaydı,titrek bacaklarıydı,gutla şişmiş eklemleriydi.Babası onu seviyordu.Ona güveniyordu.
    Bana inanıyor.Onu hayal kırıklığına uğratmayacağım.
    7 kişi kumlu Dorne yollarından geçip yolculuklarına başladılar.Küçük kafileleri hızlı yol alıyordu,ama Dorne varisi yalnız at sürmüyordu.İnayet'li Daemon Kum;piç;Prens Oberyn'in eski yaveri,artık Arianne'in yeminli kalkanıydı.Güneş Mızrağından iki genç ve cesur şövalye,Joss Hood ile Garibald Shells'de kılıcını Daemon'a sunmuştu.Su Bahçeleri'nden yedi kuzgunuyla gelen genç ve uzun boylu bir çocuk önden gidip onlara yol gösteriyordu.Delikanlının adı Nate'ti,fakat kuşlarla o kadar çok zaman geçirmişti ki,artık herkes ona Kuş Tüyü diyordu.Ayrıca prensesin yanında ona eşlik edecek kadınlar da olması gerekiyordu,bu yüzden güzel Jayne Ladybright ve vahşi tabiatlı,on dört yaşında bir bakire olan Ellaria Kum'da kafileye dahil edilmişti.
    Toland'ların kalesi Ghost Hill'de onların Dorne Denizini geçmelerini sağlayacak bir gemiye bineceklerdi.Oraya ulaşmak için kuzeye yolculuk edip çöllerden geçmişler,beyaz kumsallarda yolculuk etmişlerdi."Bana haberleriniz olduğunda bir kuzgun gönderin," demişti Prens Doran kızına,"ama sadece doğruluğundan emin olduğunuz şeyleri yazın.Burada dedikoduların ve yalanların içinde kaybolduk.Gerçekten ne olduğunu bilmeden harekete geçmeye cesaret edemem."
    Olan şey savaş,diye düşündü Arianne.Ve bu sefer Dorne kenarda kalıp olanları izlemeyecek.
    "Felaket ve ölüm geliyor," diye uyarmıştı Ellaria Kum onları,Prens Doran'dan ayrılmak için izin istemeden önce."Küçük yılanlarımın hayatta kalmak için dağılmalarının zamanı geldi."Ellaria babasının Hellholt'taki kalesine gitmişti.Yanına yedi aşında yeni giren kızı Loreza'yı da almıştı.Dorea Su Bahçeleri'nde kalmıştı.Obella Manfrey Martell'in karısının kadeh taşıyıcısı olmak için Güneş Mızrağına gönderilmişti.Ve Elia Kum,Ellaria ve Prens Oberyn'in en büyük kızı,Dorne Denizi'ni Arianne ile birlikte geçmeye karar vermişti.
    Kumları iki uzun günde geçtiler ve atlarını değiştirmek için üç kere durdular.Arianne kendini yalnız hissediyordu,çevresi yabancılarla sarılmıştı.Elia onun kuzeniydi ama yarı çocuktu ve Daemon Kum...Doran Martell,Daemon'un Arianne ile evlenmesine izin vermediği için,Daemon ile araları hiç bir zaman eskisi gibi olmayacaktı.Daemon o teklifi yaptığında daha çocuktu,piç doğumluydu,Dorne Prensesi için uygun bir eş adayı değildi,teklifinin reddedileceğini bilmeliydi.Ve bu babamın emriydi,benim değil.Kafilenin geri kalanını doğru düzgün tanımıyordu bile.
    Arianne arkadaşlarını özlüyordu.Drey,Garin ve tatlı Slyva küçüklüğünden beri hayatının parçası olmuşlardı,onlarla düşlerini ve sırlarını paylaşmıştı,üzgün olduğu zamanlarda onlarda teselli bulmuştu.İçlerinden biri ona ihanet etmişti,ama Arianne yine de hepsini özlüyordu.Ama bu benim suçumdu.Arianne Myrcella Baratheon'a taç giydirmek istemişti ve planına onları kendisi dahil etmişti,ama içlerinden birinin boşboğazlığı yüzünden bu planı gerçekleştirememişti.Beceriksizce tasarlanmış bir plandı ve zavallı Myrcella'nın yüzünün yarını kaybetmesine Sör Arys Oakheart'ın ölümüne neden olmuştu.
    Arianne Arys'i de özlyordu,tahmin ettiğinden daha çok.Beni çılgınca sevdi,dedi kendi kendine.Ama ben ondan sadece hoşlanıyordum.Onu yatağımda ve planımda kullandım,aşkını ve onurunu aldım ve ona vücudumdan başka hiçbir şey vermedim
    Bizim yaptıklarımız yüzünden yaşayamadı
    Aptal bir kızdan başka bir şey değildim ve taht oyununu bir sarhoş gibi oynuyordum.
    Ama aptallığının bedelini ağır ödemişti.Drey Norvos'a gönderilmişti,Garin Tyrosh'ta iki yıl sürgün hayatı yaşayacaktı,tatlı Slyva'ı büyükbabası olacak yaşlı bir adam olan Eldon Estermont ile evlendirilmişti.Sör Arys hayatıyla ödemişti ve Prenses Myrcella'da bir kulağıyla.
    Sadece Sör Gerold Dayne zarar görmeden kurtulmayı başarmıştı.Darkstar.Gerold Dayne Myrcella'yı öldürmeye teşebbüs etmişti.
    Dayne Arianne'in en büyük günahıydı.Kılıcıyla Arianne'in beceriksiz planını kirli ve kanlı bir işe döndürmüştü.Tanrıla merhametliyse,Obara Kum şimdiye onu öldürmüş olurdu.
    Arianne bu kadarını bir gece kamp kurarlarken Daemon'a da söylemişti."Ne için dua ettiğinize dikkat edin,prenses" demişti Daemon."Gerol Dayne Obara'nın işini kolayca bitirebilir."
    "Sör Areo'da onunla birlikte," demişti Arianne.Prens Doran'ın muhafız kaptanı,Sör Arys'in kafasını tek bir darbeyle koparmıştı ve Kral Muhafızları krallıktaki en güçlü şövalyeler olarak kabul edilirdi."Hiçbir erkek Areo'nun karşısında duramaz."
    "Darkstar'ın olduğu şey bu mu?Bir erkek?"Sör Daemon yüzünü ekşitti."Bir erkek Myrcella'ya onun yaptığı şeyi yapmazdı.Sör Gerold,amcanızın olduğundan daha fazla yılan.Prens Oberyn bir keresinde Gerold'un zehirli olduğunu söylemişti.Onu öldürmek için buralarda olmaması çok üzücü."
    Zehir,diye düşündü Arianne.Evet.Ama yakışıklı bir zehirdi.Arianne'i böyle kandırmıştı.Gerold Dayne güçlü ve acımasızdı,ama o kadar güzeldi ki prenses onun hakkında duyduğu hikayelerin yarısına inanmamıştı.Yakışıklı erkekler her zaman Arianne'in zayıf noktası olmuştu,özellikle de gizemli ve tehlikeli olanlar.Bu öncedendi,ben küçük bir kızken,dedi kendi kendine.Artık bir kadınım,babamın kızıyım.Dersimi aldım.

2. Bölüm

Gün ağardığında tekrar yola çıktılar.Elia önden gidiyordu,ovaları ve tepeleri aşarken siyah saç örgüsü arkasında dalgalanıyordu.Elia atlara deli oluyordu,belki de bu yüzden,annesinin hoşnutsuzluğuna aldırmadan çoğu zaman onlar gibi kokuyordu.Arianne bazen Elia'ya acıyordu.Dört kız kardeşlerdi ve her biri babalarının kızlarıydı.
    Grubun geri kalanı yavaş ilerliyordu.Prenses kendini atını Sör Daemon'un yanında sürerken buldu.Gençlerken yaptıkları diğer yarışları hatırlamıştı,genellikle yarışın sonunda atlarından inip birbirlerine sarılırlardı.
    Arianne eyerinde uzun boylu ve güçlü duran Daemon'a bakıp durduğunu farkedince,kendine Dorne varisi olduğunu ve Daemon'un sadece onun yeminli kalkanı olduğunu hatırlatmak zorunda kaldı.
    "Bana Jon Connington hakkında bildiklerini anlat,"diye emretti.
    "O öldü," dedi Daemon Kum."İçkiden öldü,diye duymuştum."
    "O zaman ölü ve sarhoş bir adam mı bir orduyu yönetiyor?
    "Belki bu Jon Connington onun oğludur.Belki de sadece ölü bir adamın adını kullanan zeki bir paralı askerdir."
    "Ya da belki de hiç ölmemiştir."Connington bunca yıl ölü numarası yapmış olabilir miydi?Babası bu ihtimale güveniyordu.Arianne huzursuz olmuştu.
    "Nasıl bir adamdı...ölmeden önce?"
    "Sürgüne gönderildiği sırada ben henüz çocuktum.Onu hiç tanımadım."
    "O zaman bana onun hakkında söylenenleri anlat."
    "Prensesim nasıl emrederse.Griffins Roost hala önemli bir lordluk olduğu sırada,Connington Grifin Lorduydu.Prens Rheagar'ın yaveriydi ya da yaverlerinden biriydi.Daha sonra da prensin sadık dostu oldu.Deli Kral,Robert'ın İsyanı sırasnda Connington'u El ilan etti.Ama daha sonra Connington Taşlı Sept'teki Çanların Savaşı'nda yenildi ve Robert'ı elinden kaçırdı.Kral Aerys çok öfkelendi ve Connington'u sürgüne gönderdi.Adam orada öldü."
    "Belki de ölmedi."Prens Doran ona bu kadarını söylemişti.Ama daha fazlası olmalıydı."Bunlar sadece onun yaptığı şeyler.Bunların hepsini biliyorum.Nasıl bir adamdı?Dürüst ve onurlu muydu,yalaka ve düzenbaz mıydı,gururlu muydu?
    "Gururlu ve hatta kibirli olduğu kesin.Prens Rheagar'a çok sadıktı ama diğer insanlarla arası pek iyi değildi.Robert onun metbu lorduydu,ama buna rağmen öyle bir lorda hizmet etmekten utandığı söylenirdi.Robert o zamanlar bile içkiye ve fahişelere düşkünlüğüyle bilinirdi."
    "Lord Jon'un fahişesi yok muydu?"
    "Bunu bilemem.Bazı erkekler fahişeri olduğunu gizlerler."
    "Karısı var mıydı?Metresi?"
    Sör Dameon omuzlarını silkti."Duyduğum kadarıyla yoktu."
    Bu haberler tedirgin ediciydi.Sör Arys Arianne için yeminlerini bozmuştu,ama Jon Connington kolay etki altna alınabilecek bir adama benzemiyordu.Böyle bir adamla sadece sözlerimle mücadele edebilir miyim?
    Prenses sessizliğe gömüldü ve uzun bir süre bu yolculuğun sonunda karşılaşabilecekleri şeyleri düşündü.Kamp kurdukları bir gece,Jayne Ladybright ve Elia Kum ile paylaştığı çadırına girip elbisesinin kolundan bir parşömen parçası çıkardı ve kelimeleri yeniden okudu.

Martell Hanesi’nden Prens Doran Martell’e,
    Beni hatırlamanız için dua ediyorum.Kız kardeşinizi iyi tanırdım ve iyi erkek kardeşinizin sadık bir hizmetkarıydım.Ölmedim,kız kardeşinizin oğlundan fazla ölü değilim.Hayatını kurtarmak için yaşadığını gizledik,ama artık gizlenme zamanı bitti.Ejderha doğum hakkını almak ve babasının ve annesi Elia’nın intikamını almak için Westeros’a geri döndü.Elia’nın adına Dorne’un yardımını bekliyoruz.Bizi terk etmeyin.
    Jon Connington
    Griffin’s Roost Lordu
    Gerçek Kral’ın El’i

Arianne mektubu üç kere okudu ve yuvarlayıp elbisesinin koluna geri soktu.Ejderha Westeros'a döndü,ama babamın beklediği ejderha değil.Bu mektupta bahsedilen ejderhanın kardeşi Qunetyn ya da Daenerys Stornborn oludğuna dair bir ipucu yoktu.
    Prenses babasının alçak bir sesle planına açıklarken avucuna bastırdığı oniks cyvasse parçasını hatırladı."Sonu belli olmayan uzun ve tehlikeli bir yolculuk," demişti babası."Kardeşin kalbimizin arzuladığı şeyi bize geri getirmeye gitti.İntikam.Adalet.Ateş ve kan."
    Jon Connington'da (eğer gerçekten oysa) ateş ve kan sözü vermişti.
    "Paralı askerlerle gelecekler,ejderhalarla değil," demişti babası kuzgunun geldiği gece."Altın Grup özgür toplulukların en iyisi ve en kalabalığıdır,ama 10 bin paralı askerle Yedi Krallık'ı almayı ümit edemeyiz.Elia'nın oğlu...bu Aegon'un gerçek Aegon olduğunu nasıl bilebiliriz?"Bunu söylediği sırada sesi kırılmıştı."Ejderhalar nerede?" diye sordu."Daenerys nerede?"
    Ama Arianne prensin sormak istediği sorunun "Oğlum nerede?" olduğunu biliyordu.
    Üçüncü gün öğle ortasında Ghost Hill göründü.Kalenin beyaz duvarları derin Dorne Denizinin karşısında parlıyordu.Kalenin köşelerinde Toland Hanesinin sancağı dalgalanıyordu;altın bir zemin üzerinde kendi kuyruğunu yiyen yeşil bir ejderha.Marteller'in altın,kırmızı ve turuncu güneşiyle mızrağı kalenin ortasında gururluca dalgalanıyordu.
    Uzun ve haşin görünen Valena Toland Arianne'yi karşılamaya gelmişti.Kızıl saçları omuzlarında dalgalanıyordu."Sonunda geldiniz mi?Bu atlar ne kadar yavaş?"
    "Kaleye sizinkilerden önce varacak kadar hızlılar"
    "Göreceğiz."

3. Bölüm

Valena atını çevirip tozlu yollardan ilerledi,köylüler ve tavuklar önünden çekiliyordu.Arianne arkada kalmıştı ama yokuştan inerlerlerken Valena'nın yanına gelmeyi başardı.Elia ise siyah kısrağıyla arkasından bir toz bulutu kaldırarak ikisinin de önüne geçti."Sen yarı at mısın çocuk?" diye sordu Valena avluda gülerek."Prenses,yanınızda bir seyis kız mı getirdiniz?"
    "Ben Elia," diye duyurdu kız."Leydi Mızrak"
    "Evet,senin hakkında bir şeyler duymuştum.Avluya ilk girdiğin için atlara su verme ve dizginleme onurunu kazandın."
    "Banyo yaptıktan sonra," dedi Arianne.Elia tepeden tırnağa toz içinde kalmıştı.
    O gece Arianne ve şövalyeleri Leydi Nymella ve kızlarıyla birlikte salonun devasa salonunda yemek yediler.Teora,küçük olan,ablasıyla aynı kızıl saçlara sahipti ama huy olarak tamamen farklıydı.Kısa,tombul ve konuşamayacak kadar utangaçtı,dilsiz sanılabilirdi.Baharatlı sığı etine ve ballı ördeğe salondaki yakışıklı delikanlılardan daha fazla ilgi göstermişti.Toland Hanesi adına konuşma işini ablasına ve leydi annesine bıraktığı için çok memnun görünüyordu.
    "Burada,Güneş Mızrağında sizin de duyduğunuz aynı hikayeleri dinledik," dedi Leydi Nymella hizmetçi kadehine şarap doldururken."Paralı askerle gazap Burnu'nda karaya çıkmışlar.Kaleleri yağmalamışlar,ekinleri yakmışlar.Nereden geldikleri ve kim oldukları meçhul."
    "İlk başta korsanlar ve dolandırıcılar olduğunu duymuştuk," dedi Valena."Sonra Altın Grup olduğu söylendi.Şimdi de doğum hakkını geri almak için mezarından kalkıp gelen Jon Connington olduğu söyleniyor;Deli Kralın Eli.Her kimlerse,Griffin's Roost onlara teslim oldu.Rain House,Crow's Nest,Mistwood ve hatta Greenstone'da.Hepsi alındı."
    Arianne'in düşünceleri önce tatlı Sylva'sına gitti."Greenstone'mu kim istiyormuş?Orada mücadele oldu mu?
    "Duyduğumuz kadarıyla hayır,olmamış,ama bütün hikayele farklı şeyler anlatıyor."
    "Tarth'da düşmüş,balıkçıların söylediğine göre," dedi Valena."O paralı askerler şimdi Gazap Burnu'nun çoğunu ve Stepstones'un yarısını tutuyorlar.Fillerden bahsedildiğini de duyduk."
    "Filler?"Arianne ne düşüneceğini bilemedi."Emin misiniz?Ejderhalar değil mi?"
    "Filler," dedi Leydi Nymella kararlı bir şekilde.
    "Ve Kırık Kol'da deniz canavarları ortaya çıkmış,gemilere saldırıyorlarmış," dedi Valena."Deniz kana bulanıyormuş,üstadımız öyle diyor.Suda cesetler var.Birkaç tanesi sahilimize vurdu.Ve bu yarısı bile değil.Yeni bir korsan kral Torturer's Deep'te karaya çıkmış.Kendine suların lordu (The Lord of the Waters) diyormuş.Fakat bu seferkinin devasa gemilerden oluşan gerçek bir donanması varmış.Denizden gelmeyerek akıllılık etmişsiniz.Redwyne filosu Stepstones'u geçtiğinden beri bu sularda tuhaf yelkenler süzülmeye başladı.Myrliler,Volantisliler,Lysliler,hatta Demiradamlar.Bazaıları Gazap Burnu'nun güney sahiline çıkabilmek için Dorne Denizi'ne girdi.Babanızın emrettiği üzere sizin için hızlı ve güvenli bir gemi bulduk,ama yine de...çok dikatli olun."
    O zaman doğru.Arianne kardeşini sormak istedi ama babası ona her kelimeyi dinlemesini emretmişti.Eğer bu gemiler Quentyn'i ejderha kraliçesiyle eve geri getirmemişse,en iyisi ondan hiç bahsetmemekti.Kardeşinin Köle Körfezi'ndeki görevini sadece babası ve birkaç sadık adamı biliyordu,Leydi Toland ve kızları onların arasında fdeğildi.Quentyn Daenerys'i Dorne'a getirirdi,Gazap Burnu'na giderek risk almazdı.
    "Dorne tehlikede mi?" diye sordu Leydi Nymella."İtiraf etmeliyim,yabancı bir yelken gördüğümde kalbim boğazımdan çıkacakmış gibi atıyor.Ya bu gemiler güneye dönerse?Toland'ların en iyi askerleri Kemik Yolu'nda Lord Yronwod'la birlikte.Yabancılar sahilelrimize çıktığında Ghost Hill'i ne koruyacak?Adamlarımı eve çağırmalı mıyım?"

"Adamlarınıza oldukları yerde ihtiyaç var leydim," diyerek kadını rahatlattı Daemon Kum.Arianne çabucak başını salladı.Adamlar böyle bir şey duyarlarsa topraklarını korumak eve gitmek isterlerdi ve bu da Lord Yronwood'un ordusunun eski bir goblen gibi çözülmesine neden olurdu.
    "Önce bu adamların dost mu düşman mı olduğunu bilmeliyiz,babam ondan sonra gerekeni yapacaktır," dedi prenses.
    O sırada Teore başını önündeki kremalı kek tabağından kaldırdı."Ejderhalar."
    "Ejderhalar mı?" dedi annesi."Teore,delirdin mi?"
    "Delirmedim,geliyorlar."
    "Bundan nasıl emin olabilirsin?" diye sordu ablası,sesinde bir parça küçümsemeyle."Bu senin küçük rüyalarından biri mi?"
    Teore hafifçe başını sallayınca gıdısı sallandı."Dans ediyorlardı.Rüyamda.Ve ejderhalar dans ettiğinde insanlar ölür."
    "Yedi bizi korusun."Leydi Nymella kızgınlıkla iç çekti.
    "Bu kadar çok kremalı kek yemezsen böyle rüyalar görmezsin.Böyle ağır yiyecekler senin yaşında bir kıza uygun değil,dengeni bozuyorlar.Üstat Toman'a göre..."
    "Üstat Toman'dan nefret ediyorum," dedi Teora ve sandalyesinden zıplayarak kalktı,annesini onun adına özür diler halde bırakarak gitti.

4. Bölüm

"Ona karşı nazik olun leydim," dedi Arianne."O yaştaki halimi hatırlıyorum.Eminim babam benden bıkmıştı."
    "Bundan hiç şüphem yok," dedi Daemon.Şarabından bir yudum aldı."Toland Hanesi'nin sancağında ejderha var."
    "Kendi kuyruğunu yiyen bir ejderha,evet," dedi Valena."Bu sancağın hikayesi Aegon'un Fethine dayanıyor.Aegon diğer her yerde kız kardeşleriyle birlikte düşmanlarını yakmıştı,evet,ama burayı değil.Burası ona çok uzaktı.Burada yaktıkları tek şey taş ve kum oldu.Ejderhalar dolaştı ve dolaştı,açlıktan kendi kuyruklarını yemeye çalıştılar,sonunda kuyrukları birrbirine dolandı,ancak öyle durdular."
    "Atalarımızın bu olayda payı var," dedi Leydi Nymella gururla."Cesur eylemler yapıldı ve yiğit adamlar öldü.Bunların hepsi üstatlarımız tarafından kaydedildi.Eğer prensesimiz daha fazlasını öğrenmek isterse,kitaplarımız var."
    "Belki başka bir zaman," dedi Arianne.
    Gece,Ghost Hill uyurken prenses pelerinini aldı ve düşüncelerini toparlamak üzere kalenin siperlerinde yürüyüşe çıktı.Daemon Kum onu bulduğunda,Arianne ayın suda dans eden yansımasını izliyordu.
    “Prenses,” dedi Daemon.”Yatağınızda olmalıydınız.”
    “Sen de öyle.” Arianne döndü ve Daemon’un yüzüne baktı.İyi bir yüz,diye karar verdi.Tanıdığım çocuk yakışıklı bir erkek olmuş.Gözleri gökyüzü kadar maviydi,saçları kahverengiydi.Güçlü çenesinde yeni çıkan sakalların gölgesi görülüyordu,ama bu sakallar güldüğünde çıkan gamzelerini gizleyemiyordu.Gülümsemesini her zaman sevdim.
    İnayet Piçi aynı zamanda Dorne’un en iyi kılıçlarından biriydi,öyle de olması gerekirdi.Prens Oberyn’in yaverliğini yapmıştı ve bizzat Kızıl Yılan tarafından şövalye ilan edilmişti.Yüzüne karşı söylenmediği halede,bazı insanlar Oberyn’le ikisinin sevgili olduğunu söylerdi.
    Arianne bu söylentilerin doğru olup olmadığını bilmiyordu.Daemon onun aşığıydı.Arianne 14 yaşındayken ona bekaretini vermişti.Daemon’da ondan daha büyük olamazdı,birliktelikleri tutkulu olduğu kadar beceriksizdi.Ama yine de tatlıydı.
    Arianne Daemon’a en baştan çıkarıcı gülümsemesini bahşetti.”Bu gece yatağımızı paylaşabiliriz.”
    Sör Daemon’un yüzü taş kadar ifadesizdi.”Unuttunuz mu,prenses?Ben piç doğumluyum.”Arianne’in elini tuttu.”Bu eli tutmak için uygun değilken,yatağınızı paylaşmak için nasıl uygun olabilirim?”
    Arianne elini geri çekti.”Bu söylediğin için tokadı hak ediyorsun.”
    “Yüzüm sizindir.Dilediğinizi yapın.”
    “Görünüşe göre yapacağım şeyde bana eşlik etmeyeceksin.Öyle olsun.O zaman konuşalım.Bahsedilen çocuk gerçekten Prens Aegon olabilir mi?”
    “Gregor Clegane Aegon’u Elia’nın kollarından alıp kafasını duvara vurarak parçaladı,” dedi Sör Daemon.”Lord Connington’un prensinin kırık bir kafatası varsa,Aegon’un mezarından kalkıp geldiğine inanabilirim.Eğer öyle değilse,bu çocuk bir yalancıdan başka bir şey değildir.Bir paralı askerin kuklası.”
    Babam da bundan korkuyor.”Ama eğere bu adam gerçekten Jon Conninton’sa,çocuk gerçekten Rhaegar Targaryen’in oğluysa…”
    “Böyle olmasını istiyor musunuz,istemiyor musunuz?”
    “Ben…Elia’nın oğlunun yaşıyor olması babamı çok mutlu eder.Kız kardeşini çok severdi.”
    “Ben sizden bahsediyorum,babanızdan değil.”
    Öyle olsun.”Elia öldüğünde yedi yaşındaydım.Bir kere Rhaenys’i kucağıma aldığımı söylüyorlar,hatırlayamayacak kadar küçükken.Gerçekten o ya da değil,Aegon benim için bir yabancı olacaktır.” Prenses durdu.”Biz Rheagar’ın kız kardeşini istedik,oğlunu değil.”
    Babası kızının kalkanı olarak seçerken Sör Daemon’a gerçekleri açıklamıştı,Arianne onunla özgürce konuşabilirdi.
    “Quentyn yakında dönecektir.”
    “Öyle diyorsanız,” dedi Daemon Kum.”İyi geceler prenses.” Eğildi ve gitti.Ne demek istedi?Arianne Daemon’un gidişini izledi.
    Kardeşimin dönmesini istemezsem nasıl bir abla olurum?Evet,Arianne babasının kendisinin yerine onu varis ilan edeceğini düşündüğü için Quentyn’e içten içten içe hep dargın kalmıştı,ama bunun sadece bir yanlış anlaşılma olduğu ortaya çıkmıştı.Dorne’un varisi Arianne’di,babası söz vermişti.Quentyn zaten ejderha kraliçesi Daenerys’e sahip olacaktı.
    Güneş Mızrağında,Arianne’in atalarından biriyle evlenmiş olan başka bir Prenses Daenerys’in portresi asılıydı.Arianne sıska göğüslü küçük bir kızken her gün saatlerce portreyi izler ve tanrılara o kadar güzel olmak için dua ederdi.
    Yüz yıl önce,Daenerys Targaryen barış yapmak için Dorne’a gelmişti.Şimdi bir diğeri savaş başlatmak için geliyor,ve kardeşim onun kralı ve eşi olacak.Kral Quentyn.Kulağa neden bu kadar saçma geliyordu?En az Quentyn’in bir ejderha sürmesi kadar saçmaydı.Kardeşi ciddi bir çocuktu,iyi huylu ve vazifeşinastı,ama sıkıcıydı.Ve sıradandı,çok sıradan.Tanrılar Arianne’ye dua ettiği güzelliği vermişlerdi,ama Quentyn bundan başka bir şey için dua etmiş olmalıydı.Kafası büyüktü hafifçe kare şeklindeydi,saçları kuru çamur rengiydi.Omuzları da düşüktü ve çok sıskaydı.Babalarına çok benziyordu.
    “Kardeşimi seviyorum,” dedi Arianne,kendisini aydan başka duyabilecek kimse olmadığını düşünerek.

5. Bölüm

Aslında Arianne kardeşini neredeyse hiç tanımıyordu.Quentyn,Lord Ormond Yronwood’un oğlu ve Lord Edgar’ın torunu Lord Anders’in himayesindeydi.Amcası Oberyn gençken bir düello sırasında Edgar'ı yaralamıştı.Ama daha sonra yara kapanmamış ve adamın ölümüne sebep olmuştu.Daha sonra insanlar Oberyn'in bıçağına zehir sürdüğü söylentilerini çıkarmış ve amcası "Kızıl Yılan" adını takmışlardı.Yronwood'lar gururlu ve güçlü eski bir haneydi,Rhoynar'ın gelişinden önce Martell'er de dahil olmak üzere Dorne'un yarısının kralıydılar.Lord Edgar'ın ölümünü takip eden günlerde büyük çekişmeler çıkabilirdi,ama babası elini çabuk tutmuştu.Kimse afına sürgün demeye cesaret edemese de Kızıl Yılan Eski Şehir'e gitmişti.Bu sırada Quentyn,güven göstergesi olarak Lord Yronwood'un himayesine verilmişti.Bu Güneş Mızrağı ve Yronwood'lar arasındaki çatlakların kapanmasına yardım etmişti şüphesiz,ama Quentyn ve Kum Yılanları arasında yenilerini açmıştı...ve Arianne kuzenlerine her zaman Quentyn'e olduğundan fazla düşkün olmuştu.
    "Hala ynı kanı taşıyoruz," diye fısıldadı."Tabii ki kardeşimin eve gelmesini istiyorum.İstiyorum."Deniz rüzgarı kollarındaki tüyleri diken diken etmişti.Arianne pelerinine sarındı ve yatağına gitti.
    Gemilerinin adı Peregrine idi.Sabah serinliğinde yelkenlerini açtılar.Tanrılar merhametliydi,deniz sakin görünüyordu.Ama bu iyi rüzgarda bile karşıya geçmeleri bir gün ve bir gece sürdü.Jayne Ladybright'i deniz tutmuştu,yolculuğun çoğunu kusarak geçiriyordu,Elia Kum bu durumu komik bulmuş gibi görünüyordu.
    "Biri şu çocuğu dizine yatırıp bir güzel dövmeli," dedi Joss Hood.Elia duymuştu.
    "Ben neredeyse bir kadınım sör," dedi Elia kibirli bir şekilde."Belki beni dövmenize izin verebilirim...ama önce beni yarışıp beni atımdan düşürmeyi başarmalısınız."
    "Şu anda bir gemideyiz,atımız yok," diye cevapladı Joss.
    "Ve leydiler dövüşmez." diye ısrar etti Sör Garibald Shell,ciddi bir genç adamdı.
    "Ben dövüşürüm.Ben Leydi Mızrak'ım."
    Arianne yeterince dinlemişti."Mızrak olabilirsin ama leydi değilsin.Şimdi kamarana git ve karaya ulaşana kadar orada kal.
    Yolculuk bu olayın dışında sakindi.Arianne Sör Daemon ve Sör Garibald Shells'le cyvasse oynadı ve her nasılsa ikisinde de kaybetmeyi becerdi.Sör Garibald prensesin cerusrca oynadığını söyleyecek kadar nazikti ama Sör Daemon alay etti."Ejderhadanb başka taşlarınız da vardı leydim.Arada sırada onları da kullanabilirsiniz."
    "Ejderhayı seviyorum."Arianne Daemon'u sırıtan yüzüne tokat atmak istiyordu.Ya da öpmek istiyordu.Adam kibirli olduğu kadar yakışıklıydı.Dorne'da o kadar şövalye varken,babam neden kalkanım olarak onu seçti?Geçmişimizi biliyor.
    "Bu sadece bir oyun.Bana Prens Viserys'ten bahsedin.
    "Yalvaran Kral?"Sör Daemon şaşkın görünüyordu.
    "Herkes Prens Rheagar'ın güzel bir adam olduğunu söylüyordu.Viserys'de güzel miydi?"
    "Herhalde öyledir.Sonuçta o bir Targaryendi.Gerçi adamı hiç görmedim."
    Doran Martell,Prens Viserys'i Arianne evlendirmek için plan yapmıştı,"Quentyn'i Daenerys ile evlendirmek için değil.Ama Prens Viserys Dothrak Denizinde öldürüldüğünde,planlar suya düşmüştü elbette.Erimiş altınla taçlandırıldığında.
    "Dothrak Khal'ı tarafından öldürüldü," dedi Arianne."Ejderha kraliçenin kendi kocası tarafından."
    "Öyle diyorlar.Bunda ne var?"
    "Sadece...Daenerys neden bunun olmasına izin verdi?Viserys onun kardeşiydi.Damarlarında aynı kan akıyordu."
    "Dothraklar vahşi bir halk.Nedenini kim bilebilir?Belki de Viserys atını yanlış eliyle temizlemiştir."
    Ya da belki de Daenerys kardeşi benimle evlenip kral olduktan sonra,kendisinin hayatının geri kalanında çadırda yaşayıp at kokmaya mahkum olacağını düşünmüştür.
    "O Deli Kralın Kızı," dedi prenses."Nasıl bilebiliriz..."
    "Bilemeyiz," dedi Daemon."Sadece ümit edebiliriz."
    **SON**

• Theon (Winds of Winter'dan yazarın daha önce yayınladığı bir bölüm)

Kral’ın sesi öfkeyle doluydu. “Sen Saladhor Saan’dan da kötü bir korsansın.”
    Theon Greyjoy gözlerini açtı. Acıdan omuzları yanıyordu ve ellerini hareket ettiremiyordu. Bir an için Dreadfort’taki eski hücresinde olduğu korkusuna kapıldı,kafasındaki karmaşık hatıraların ateşli bir rüyanın kalıntıları olabileceğinden korktu. “Uyumuşum” diye düşündü. Ya uyumuşum ya da acı yüzünden bayıldım.Hareket etmeye çalıştığında,sırtı taşa sürtünürken o iki tarafa sallandı.Kulenin içindeki bir duvara asılıydı,bilekleri paslanmış demirlere zincirlenmişti.
    Havada iğrenç bir yanık kokusu vardı. Yer sıkılaştırılmış çamurdan yapılmıştı. Tahta basamaklar duvarların içinden bir spiral halinde çatıya yükseliyordu. Hiç pencere görmedi. Kule nemli,karanlık ve konforsuzdu;tek mobilyaları yüksek arkalıklı bir sandalye ve lekeli bir masaydı. Görünürde bir tuvalet yoktu ama Theon gölgede kalan bir köşede bir lazımlık gördü. Tek ışık masadaki mumlardan geliyordu. Theon’un ayakları yerden iki metre yükseklikte sallanıyordu.
    “Abimin borçları,” diye homurdanıyordu kral. “Joffrey’nin de borçları, ama o piç yaratık benim akrabam falan değildi.” Theon zincirlerinin içinde döndü. O sesi tanıyordu. Stannis.
    Theon Greyjoy kıkırdadı. Bir acı saplandı kollarına, omuzlarından bileklerine doğru yükseldi. Yaptığı onca şeyden,çektiği onca acıdan sonra,Moat Cailin ve Barrowton ve Winterfell, Abel ve temizlikçi kadınları,Crowfood ve Umberleri,karların üstündeki yürüyüş, tüm bunların başardığı tek şey onu bir işkenceciden başka bir işkenceciye teslim etmek olmuştu.
    “Majesteleri,” ikinci bir ses konuştu yumuşak bir tonla. “Üzgünüm ama mürekkebiniz donmuş.” Braavoslu,Theon onu biliyordu. Adı neydi? Tycho...Tycho birşey... “Belki biraz ısıtırsak...?”
    “Daha hızlı bir yol biliyorum.” Stannis hançerini çekti. Theon bir an için adamın bankacıyı hançerleyeceğini sandı. Ondan bir damla kan bile akıtamazsınız,lordum, diyebilirdi Stannis’e. Kral bıçağın sivri ucunu sol başparmağına dayadı ve kesti. “Al işte. Kendi kanımla imzalıyorum. Bu efendilerini mutlu eder heralde.”
    “Majestelerini mutlu eden, Demir Banka’yı da mutlu eder.”
    Stannis başparmağından akan kana tüy kalemi batırdı ve parşömenin üstüne adını karaladı.
    “Bugün buradan ayrılacaksın. Lord Bolton yakında üstümüze hücum edebilir. Senin savaşın ortasında kalmana izin veremem.”
    “Bir an önce ayrılmak benim de tercihim.” Braavoslu parşömen rulosunu tahtadan bir borunun içine yerleştirdi. “Umuyorum ki Demir Tahtınız’a oturduğunuzda Majesteleri’nin önüne çıkma onuruna tekrar nail olurum.”
    “Altınlarınızı almayı umduğunu söylüyorsun yani. Tatlı sözlerle uğraşma. Benim Braavos’tan ihtiyaç duyduğum şey para, boş kibarlıklar değil. Dışarıdaki muhafıza Justin Massey’i çağırttığımı ilet.”
    “Seve seve... Demir Banka her zaman hizmetinizdedir.” Bankacı eğilerek selam verdi.
    O çıkarken,bir başkası girdi;bir şövalye.Kralın şövalyeleri bütün gece boyunca gidip gelmişti. Yeni gelen, krala benziyor gibiydi. Zayıf,saçları siyah,gözleri soğuk,yüzü frengi izleriyle ve eski yaralarla dolu adamın üzerinde üç kelebeğin işlendiği solgun bir pardesü vardı. “Efendim,” diye gürledi, “üstat dışarıda.Ve Lord Arnolf sizinle kahvaltı etmek istediğini iletmemi istedi.”
    “Oğlu da mı gelecek?”
    “Torunları da. Lord Wull da görüşme istiyor. Sizden istediği-“
    “Ne istediğini biliyorum. Kral Theon’u işaret etti. “Onu.Wull ölmesini istiyor. Flint,Norrey...hepsi onun ölmesini isteyecek.Öldürdüğü çocuklar için. Değerli Ned’lerinin intikamı için.”
    “İsteklerini yerine getirecek misiniz?”
    “Şimdilik hain yaşarken işime daha çok yarar. İhtiyac duyduğumuz bilgiye sahip. Üstadı getir.” Kral parşomeni masadan sökercesine aldı ve gözlerini kısıp kağıda baktı. Bir mektup,Theon biliyordu. Kırılan mühürü siyah balmumuydu,sert ve parlak.Mektubun ne dediğini biliyorum,diye düşündü kıkırdayarak. Stannis başını kaldırdı. “Hain kıpırdıyor.”
    “Theon.Benim adım Theon.” Adını hatırlamak zorundaydı.
    “Adını biliyorum.Yaptıklarını biliyorum.”
    “Onu kurtardım.” Winterfell’in dış duvarı yirmi beş metre yükseklikteydi,ama atladıkları yerin altında karlar on metreden yükseğe kadar yükselmişti. Soğuk,beyaz bir yastık. Aralarında daha şanssız olan kızdı. Jeyne,onun adı Jeyne ama kız onlara asla bunu söylemeyecek. Theon kızın üstüne düşmüştü ve birkaç kaburgasını kırmıştı. “Kızı kurtardım,” dedi. “Biz uçtuk.”
    Stannis homurdandı. “Siz düştünüz. Umber onu kurtardı. Eğer Mors Crowfood ve adamları kalenin dışında olmasaydı,Bolton ikinizi de hemen yakalardı.”
    Crowfood. Theon hatırladı. Yaşlı bir adam,kocaman ve kuvvetli,kırmızı bir suratı ve dağınık,beyaz bir sakalı var.Dev gibi bir kar ayısının kürküne sarılı halde güçlü bir midillinin üstünde oturuyordu, ayının kafasını bir başlık gibi kafasına geçirmişti. Başlığın hemen altında bir gözüne bağlı lekeli,beyaz deriden bir sargı Theon’a amcası Euron’u hatırlatmıştı. Sargıyı Umber’in gözünden söküp çıkarmak ve sargının altında sadece boş bir göz çukuru olduğunu görmek istemişti, kötülükle parıldıyan siyah bir göz yerine. Onun yerine kırık dişlerinin arasından inildeyerek şöyle demişti, “Ben-”
    “-bir hain ve akraba katilisin.” diye bitirmişti Crowfood.”O yalancı dilini tut ya da onu kaybet.”
    Ama Umber kıza yakından bakmış ve iyi gözüyle kızı incelemişti. “Sen küçük kızları mısın?”
    Jeyne de onaylarcasına başını sallamıştı. “Arya,benim adım Arya.”
    “Winterfell’in Aryası,evet.En son sizin duvarlarınız içinde bulunduğumda aşçınız bize biftek ve böbrek turtası yapmıştı. Birayla servis etmişti sanırım,tattığım en güzel şeydi. Adı neydi,aşçınızın?
    “Gage,” demişti Jeyne hemen. “İyi bir aşçıydı. Ne zaman limonumuz olsa Sansa ve benim için limonlu pasta yapardı.
    Crowfood sakalıyla oynamıştı. “Sanırsam,şimdiye dek ölmüştür. Sizin o demirciniz de öyle. Demiriyle ne yapacağını iyi bilirdi. Adı neydi?
    Jeyne tereddüt etmişti. Mikken,diye düşünmüştü Theon. Kalenin demircisi hiç Sansa için limon keki yapmamıştı, ve bu da onu kızın Jeyne Pool’la paylaştı küçük tatlı dünyalarında açcıdan daha önemsiz biri yapmış olmalıydı. Hatırlasana, lanet olası. Baban baş kahyaydı,bütün hizmetlilerin başında o vardı. Demircinin adı Mikken,Mikken,Mikken. Onu ben öldürttüm,gözlerimin önünde.
    “Mikken,” dedi Jeyne.
    Mors Umber gürlemişti, “Evet.” Ondan sonra ne söyleceğini ya da ne yapacağını Theon hiç öğrenemedi çünkü tam o anda çocuğun biri elinde bir mızrakla koşarak gelmiş ve Winterfell’in ana kapısındaki demir parmaklığın yükseldiğini haykırmıştı. Ve işte o zaman Crowfood nasıl da sırıtmıştı.

Theon zincirlerinin içinde döndü ve krala baktı. “Crowfood bizi bulmuş olabilir,tamam, bizi buraya o yolladı,ama onu kurtaran bendim. Kıza kendin sor.” Kız ona anlatırdı. “Beni kurtardın,” diye fısıldamıştı Jeyne, Theon onu karların içinde taşırken. Acılar içinde solmuştu kız, ama bir eliyle yanağını okşamış ve gülümsemişti. “Ben Leydi Arya’yı kurtardım,” diye geri fısıldamıştı Theon. Sonra Mors Umber’in mızrakları bir anda etraflarını sarmıştı. “Bana böyle mi teşekkür ediyorsun?” diye sordu Stannis’e,bu arada zayıfça duvarı tekmeliyordu. Omuzları acı içindeydi. Kendi ağırlığı onları eklem yerlerinden sökecek gibiydi. Ne kadardır burada asılı duruyordu? Dışarıda hala gece mi vardı? Kulenin penceresi yoktu, bilemezdi.
    “Zincirlerimi çöz ve sana hizmet edeyim.”
    “Roose Bolton’a ve Robb Stark’a hizmet ettiğin gibi mi?” diye susturdu onu Stannis. “Almayacağım sanırım. Biz senin için daha sıcak bir son planladık,hain. Ama seninle işimiz bitene kadar o son bekleyecek.”
    Beni öldürecek. Bu fikir garip bir şekilde rahatlatıcıydı. Ölüm Theon Greyjoy’u korkutmuyordu. Ölüm çektiği acının bir son bulması demekti. “Bitir işimi o zaman,” diye destekledi kralı. “Kafamı kopar ve bir mızrağın ucuna geçir. Lord Eddard’ın oğullarını öldürdüm, ölmeyi hakkediyorum. Ama çabuk yap. O geliyor.”
    “Kim geliyor? Bolton?”
    “Lord Ramsay” diye tısladı Theon. “ Oğul geliyor, baba değil. Onu almasına izin vermemelisin. Roose... Roose Winterfell’in duvarları içinde güvende, şişman karısıyla birlikte. Ramsay geliyor.”
    “Ramsay Snow’dan bahsediyorsun yani. Piç’ten.”
    “Ona asla öyle deme!” diye bağırdı Theon dudaklarından tükürük saçarak. “Ramsay BOLTON, Ramsay Snow değil, asla Snow değil, asla, onun adını hatırlamalısın,yoksa canını acıtır.”
    “Denemesini çok isterim. Adı ne olursa olsun.”
    Kapı dondurucu rüzgarı ve dönen kar tanelerini içeri alarak açıldı. Güvelerin şövalyesi yanında kralın çağırttığı üstatla birlikte geri dönmüştü. Üstadın gri cübbesi ağır bir ayı kürkünün altında gözükmüyordu. Arkalarından iki şövalye de geldi, her biri içlerinde bir kuzgun taşıyan bir kafes taşıyordu. İçlerinden biri,bankacı onu Asha’ya teslim ettiğinde kızın yanında duran adamdı, pardesüsünde kanatlı bir domuz olan iriyarı adam. Diğeri daha uzundu, geniş omuzlu ve adaleli. Büyük adamın göğüslüğü gümüşlü çelikten yapılmıştı ve üstüne türlü nakışlar kakılmıştı; her ne kadar aşınıp çizilmiş olsa da mum ışığında parlıyordu. Üzerine giydiği pelerinse yanan kalple tutturulmuştu.
    “Üstat Tybald,” diye takdim etti güvelerin şövalyesi.
    Üstat dizlerinin üstüne çöktü. Kızıl saçlı adamın sırtı öne bükük ve omuzları yuvarlakçaydı,birbirine yakın gözleri duvarda asılı duram Theon’a dönüp duruyordu. “Majesteleri, size nasıl hizmet edebilirim?”
    Stannis hemen cevap vermedi. Önünde adamı inceledi,kaşları çatıldı. “Ayağa kalk.” Üstat kalktı. “Sen Dreadfort’un üstadısın, bizimle ne işin var?”
    “Lord Arnolf, beni yaralılarına bakmam için getirtti.”
    “Yaralılarına mı? Yoksa kuzgunlarına mı?”
    “İkisine de, majesteleri.”
    “İkisine de. Stannis kelimeyi bir kırbaç sesi gibi parçalarcasına söylemişti. “Bir üstadın kuzgunu bir yere gider, sadece tek bir yere. Bu doğru mu?”
    Üstad kaşlarının üstündeki teri koluyla sildi. “Tam olarak öyle d-değil,Majesteleri. Genelde öyle,doğru. Ancak bazıları iki kale arasında gidip gelmeyi öğrenebilir. Bazı kuşlar çok yeteneklidir. Ve uzun zamanda bir,öyle bir kuzgun bulunur ki kuş dört-beş kalenin adını öğrenebilir ve emredildiğinde oraya uçabilir. O kadar akıllı kuşlar yüzyılda bir gelirler.”
    Stannis kafeslerdeki kara kuşları işaret etti. “Bu ikisi o kadar zeki değildir heralde.”
    “Hayır Majesteleri. Keşki öyle olsalardı.”
    “Söyle o zaman. Bu iki kuş nereye uçmaları için eğitildi?”
    Üstad Tybald cevap vermedi. Theon Greyjoy zayıfça tekmeledi ve hafifçe güldü. Yakalandın!
    “Cevap ver bana. Bu kuşları salsak, Dreadfort’a mı dönerler?” Kral öne doğru uzandı. “Yoksa onun yerine Winterfell’e doğru mu giderler.”
    Üstad Tybald cübbesine işedi. Theon asıldığı yerden karanlık lekeleri göremiyordu, ama idrar kokusu keskin ve güçlüydü.
    “Üstad Tybald dilini kaybetti,” diye bildirdi Stannis şövalyelerine. “Godry, kaç tane kafes buldunuz?”
    “Üç tane, Majesteleri,” ded, gümüşlü göğüslüğü olan büyük şövalye. “Biri boştu.”
    “M-Majesteleri, benim uymam gereken bir emir var, hizmet etmek,biz...”
    “Yeminlerinizi çok iyi biliyorum. Öğrenmek istediğim şey Winterfell’e yolladığın mektubun içinde neler olduğu. Acaba Lord Bolton’a bizi nerede bulabileceğini söylemiş olabilir misin?”
    “E-efendim.” Yuvarlak omuzlu Tybald saygın bir tavırla doğruldu.
    “Cemiyetimin emirleri Lord Arnolf’un mektuplarının içeriğinden bahsetmemi yasaklıyor.”
    “Yeminlerin idrar torban daha kuvvetli gibi gözüküyor.”
    “Majesteleri anlamak zorundasınız ki-”
    “Zorunda mıyım?” Kral omuz silkti. “Sen öyle diyorsan... Bilge bir adamsın sonuçta. Dragonstone’da bir üstadım vardı, neredeyse bir babaydı benim için. Cemiyetin ve yeminlerine saygım sonsuz. Ne var ki Ser Clayton benimle benzer duyguları paylaşmıyor. O öğrendiği her şeyi Flea Bottom’un arka sokaklarında öğrenmiş. Onu senin başına bıraksam, seni kendi zincirlerinle boğabilir ya da bir kaşıkla gözünü çıkarabilir.”
    “Sadece bir gözünü, Majesteleri,” diye atıldı kafası kelleşmeye yüz tutmuş şövalye, pardesüsünde kanatlı domuzu taşıyan. “Diğerini bırakırdım.”
    “Bir üstadın mektup okuyabilmesi için kaç tane göze ihtiyacı var?” diye sordu Stannis. “Bir tanenin yeteceğine inanıyorum. Seni lordunun emirlerine uymaktan alıkoymak istemem. Roose Bolton’un adamları bize saldırmak için şu anda yolda olabilirler,işte o yüzden, anlamalısın ki bir takım kibarlıkları bırakmak zorundayım.Sana tekrar soracağım. Winterfell’e yolladığın mesajda neler vardı?”
    Üstad titreyerek yanıtladı. “Bir h-harita,Majesteleri.”
    Kral sandalyesinde geri yattı. “Çıkarın şunu buradan,” diye emretti. “Kuzgunları bırakın.” Boynunda bir damar bariz bir şekilde atıyordu. “ Ben onunla ne yapacağıma karar verene kadar bu gri yaratığı klubelerden birine hapsedin.”
    “Dediğiniz yapılacaktir,” dedi büyük şövalye. Üstad bir başka kar ve soğuk rüzgarı içinde kayboldu. Geride sadece üç güveli şövalye kalmıştı.
    Stannis asılı duran Theon’a ters ters baktı. “Buradaki tek hainin sen olmadığını anlamış olduk. Keşki Yedi Krallık’taki her lordun sadece tek bir boyunu olsaydı da...” Şövalyesine döndü. “Ser Richard, ben Lord Arnolf’la kahvaltı ederken, sen adamlarının silahlarını alacaksın ve onları gözaltında tutacaksın. Çoğu uyuyor olacak. Karşı koymadıkları sürece onlara zarar verme. Belki de durumdan haberleri yoktu. Bu konuda bazılarını sorgula...ama tatlı bir dille. Bu hainlikten haberleri yoksa sadakatlerini kanıtlama şansını bulacaklar.” Gidebileceğini belirtmek için elini salladı. “Justin Massey’i gönder.”
    Massey içeri girince hemen anladı Theon, Bir şövalye daha. Yeni gelen yakışıklıydı, özenle kesilmiş sarı bir sakalı vardı. Kalın, düz saçı öylesine açık renkliydi ki şövalyenin saçı altın renginden çok beyaza yakın bir renkteydi. Uzun ceketinin üstünde üç spiral vardı, çok eski bir hanenin çok eski arması. “Majestelerinin benim için bir görevi olduğunu duydum,” dedi diz çökerek.
    Stannis başıyla onayladı. “Braavoslu bankacıyı Duvar’a geri götüreceksin. Altı iyi adam seç ve on iki at al.”
    “Sürmek için mi,yemek için mi?”
    Kral bu laftan hoşlanmamıştı. “Öğleden önce ayrıldığını görmek istiyorum,ser. Lord Bolton her an üstümüze çökebilir, bankacının Braavos’a dönmesi şart.”
    “Eğer burada bir savaş olursa, benim yerim sizin yanınız.”
    “Senin yerin ben neresini söylersem orası. En az senin kadar,hatta belki de senden iyi beş yüz tane kılıcım var; seninse hoş bir tavrın ve becerikli bir dilin var, onlar buradan çok Bravoos’ta işe yarar. Demir banka sandıklarını bana açtı. Paralarını toplayacak, bana gemiler ve satılık kılıçlar alacaksın. Mümkünse iyi anılan bir grup. Golden Company ilk tercihim olurdu,ama kontrat altındalar. Gerekirse onları Tartışılan Topraklar’da ara. Ama ilk önce Bravoos’ta bulabildiğin kadar kılıç tut ve Eastwatch üzerinden bana yolla. Okçular da, daha fazla okçuya ihtiyacımız var.”

Ser Justin’in saçı bir gözünün üstüne düşmüştü. Saçlarını geriye itti. “ Boştaki grupların kaptanları basit bir şövalyeye kıyasla bir lorda katılmaya çok daha kolay razı olacaklardır, Majesteleri. Ne topraklarım ne de ünvanım var, bana kılıçlarını neden satsınlar?”
    “Onlara ellerin altınlarla doluyken git,” dedi kral yakıcı bir tonla. “Bu ikna edici olacaktır. Yirmi bin adam yeter. Daha az kişiyle dönme.”
    “Efendim, aklımdakini dürüstçe söyleyebilir miyim?”
    “Çabuk konuştuğun sürece.”
    “Majesteleri, bankacıyla birlikte Braavos’a siz gitmelisiniz.”
    “Bu mudur tavsiyen? Kaçmalı mıyım?” Kralın yüzü karardı. “ Blackwater Savaşı’ndaki önerin de buydu, doğru hatırlıyorsam. Savaş aleyhimize döndüğünde, sen ve Horpe’un beni kırbaçlanmış bir itmişim gibi Dragonstone’a sürüklemenize izin verdim.”
    “O gün kaybetmiştik, Majesteleri.”
    “Doğru,öyle demiştin. ‘Bu gün kaybettik,efendim. Şimdi geriye çekilin ki tekrar savaşabilesiniz.’ Şimdi de sana kalsa buradan kaçıp Dar Deniz’in karşısına geçip-”
    “…bir ordu toplamak için, evet. Bittersteel’ın Redgrass Arazisi Savaşı’ndan sonra yaptığı gibi, Daemon Blackfyre düştükten sonra.”
    “ Bana tarih anlatma, efendi. Daemon Blackfyre bir asiydi ve tahtı gasp etmek istiyordu, Bittersteel ise piçin tekiydi. Kaçtığı zaman Daemon’un oğullarından birini Demir Tahta oturtacağına yemin etti. Bunu asla yapamadı. Kelimeler rüzgardan ibarettir ve sürülenleri Dar Deniz’in ötesine götüren rüzgar, onları çok nadir geri getirir. Viserys Targaryen denen çocuk da dönmekten bahsediyordu. Dragonstone’da parmaklarımın arasından kaçtı da ne oldu, hayatını satılık kılıçların peşinde koşturarak geçirdi. Özgür Şehirler’de ona ‘Dilenci Kral’ dediler. Eh, ben dilenmediğim gibi kaçmam da. Robert’in varisi ve Westeros’un gerçek kralıyım. Benim yerim adamlarımın yanı. Seninkiyse Braavos. Bankacıyla git, dediğimi yap.”
    “Emredersiniz,” dedi Ser Justin.
    “Belki bu savaşı kaybederiz,” dedi kral suratsızca. “Bravoos’ta öldüğümü duyabilirsin. Bu gerçek bile olabilir. Buna rağmen paralı askerlerimi bulacaksın.”
    Şövalye tereddüt etti. “Majesteleri, eğer ölürseniz-”
    “- sen benim intikamımı alacaksın, ve Demir Taht’a kızımı oturtacaksın. Ya da denerken öleceksin.”
    Ser Justin bir elini kılıcının kabzasına koydu. “Şövalyelik onurum üzerine yemin ederim.”
    “Ah,bir de Stark kızını yanına al. Eastwatch’a varmadan once onu Lord Kumandan Snow’a teslim edeceksin.” Stannis önündeki parşömene hafifçe vurdu. “Gerçek bir kral borçlarını öder.”
    Öde bakalım,hadi, diye düşündü Theon. Sahta parayla öde. Jon Snow dönen oyunu hemen anlayacaktı. Lord Stark’ın somurtkan piçi Jeyne Poole’u tanıyordu ve küçük üvey kız kardeşi Arya’dan hep çok hoşlanmıştı.
    “Siyah kardeşler sana Kara Kale’ye kadar eşlik edecek.” diye devam etti kral. Demir adamlar burada kalacak, hesapta bizim için savaşacaklar. Tycho Nestoris’ten bir hediye daha. Doğru olan da bu, seni yavaşlatmaktan başka bir işe yaramayacaklardır. Demir adamlar gemilerine aitler, atlara değil. Lady Arya’nın bir bayan arkadaşa da ihtiyacı var. Alysane Mormont’u da yanına al.”
    Ser Justin saçını tekrar geri attı. “Peki Lady Asha?”
    Kral biraz düşündü. “Hayır.”
    “Majesteleri,bir gün Demir Adalar’ı almanız gerekecek. Eğer Balon Greyjoy’un kızını sadık adamlarınızdan biriyle evlendirip onu kullanabilirseniz bunu çok daha rahat başarabilirsiniz.”
    “Sen mi?” Kral kaşlarını çattı. “Kadın zaten evli, Justin.”
    “Yalandan bir evlilik, daha tamamlanmadı. Kolayca bir kenara bırakılabilir. Ayrıca damat yaşlı. Yakında ölmesi muhtemel.”
    Sana kalsa kılıcın göbeğini deldiğinde ölür, Ser Solucan. Theon böyle şövalyelerin akıllarının nasıl çalıştığını bilirdi.
    Stannis dudaklarını birbirine yapıştırdı. “Paralı asker konusunda beni memnun edersen arzuladığın gibi olur. O zamana dek kadın benim tutsağım olarak kalacak.”
    Ser Justin başını büktü. “Anlıyorum.”
    Bu tutumu ise kralı rahatsız etmişe benziyordu. “Senin anlayışına ihtiyacım yok. İtaatin yeter. Yoluna git,ser.”
    Şövalye kuleyi terkettiğinde kapının dışındaki dünya siyahtan çok beyazlara bürünmüş gibiydi.
    Stannis Baratheon yeri arşınladı. İçinde bulundukları kule küçüktü, dar ve rutubetli. Kralın attığı birkaç adım onu Theon’un yanına getirdi. “Bolton’ın Winterfell’de kaç adamı var?”
    “Beş bin. Altı. Ya da daha fazla.” Krala, parçalanmış dişlerini açığa çıkartan korkunç bir gülümseme yolladı. “Senden daha fazla.”
    “Sence onlardan kaç tanesini üzerimize yollar?”
    “Yarısından fazlasını yollamaz.” İtiraf etmek gerekirse bu bir tahminden ibaretti ama ona doğru gibi geliyordu. Roose Bolton karların içine kör gibi atlayacak bir adam değildi, haritası olsun ya da olmasın. Ana gücünü yedekte bekletecekti, en iyi adamlarını yanında tutacak ve Winterfell’in kocaman çift duvarlarına güvenecekti. “Kale çok kalabalıktı. Adamlar birbirinin boğazını sıkmaya can atıyordu, Freyler ve Manderlyler özellikle. Lord; peşinize onları yollamıştır, başından savmak istediklerini.”
    "Wyman Manderly." Kralın ağzı aşağılayıcı bir ifadeyle büküldü. "Lord Atına Oturamayacak Kadar Şişman. Bana gelemeyecek kadar şişman, ama Winterfell’e geliyor. Dizini büküp bana bağlılık yemini edemeyecek kadar şişman, ama şimdi kılıcını Bolton için sallıyor. Soğan Lord’umu onunla görüşmesi için yolladım, ama Şişman Lord onu bir kasap gibi doğradı ve Freyler görebilsin diye kafasını ve ellerini White Harbor’ın duvarlarına astı. Ve Freyler... Kızıl Düğün unutuldu mu?"
    "Kuzey hatırlar. Kızıl Düğün, Lady Hornwood'un parmakları, Winterfell’in yağmalanması, Deepwood Motte ve Torrhen's Square, hepsini hatırlıyorlar." Bran ve Rickon. Onlar aslında basit bir değirmencinin oğullarıydı. "Frey ve Manderly asla güçlerini birleştirmez. Senin için gelecekler, ama ayrı ayrı. Lord Ramsay de onları yakından takip edecektir. Gelinini geri istiyor. Reek’ini istiyor." Theon zayıfça kıkırdadı. "Majestelerinin korkması gereken kişi Lord Ramsay."
    Stannis bunu duyunca öfkelendi. "Fair Isle’da amcan Victarion ve filosunu alaşağı ettim, baban ilk kez kendini kral ilan ettiğinde. Storm’s End’i Reach kuvvetleri karşısında bir yıl elimde tuttum, ve Dragonstone’u Targaryenlar’dan aldım. Mance Rayder’ı yirmi katım kadar adamı olmasına rağmen duvarda parçalara ayırdım. Söyle bana,hain, Bolton’ın Piçi ne savaşlar kazanmış ki ben ondan korkayım?”
    Ondan öyle bahsetmemelisin! Bir acı dalgası Theon Greyjoy’un üzerinden geçti. Gözlerini kapadı ve yüzünü buruşturdu. Gözlerini açtığında, “Onu bilmiyorsun.” dedi.
    "O da beni bilmiyor."
    "Beni bilmiyor," diye bağırdı üstadın arkasında bıraktığı kuzgunlardan biri. Büyük,siyah kanatları kafesin parmaklıklarına çarptı.
    "Bilmiyor," diye bağırdı tekrar.
    Stannis döndü. "Kes şu gürültüyü."
    Arkasındaki kapı açıldı. Karstarklar gelmişti.

Karhold’un Kale Muhafızı masaya giderken yaptığı gibi zorlukla bastonuna dayanarak eğilmiş ve bükülmüştü. Lord Arnolf'ın pelerini iyi ,gri yündendi, siyah bir samurla çevrelenmişti ve gümüş bir yıldızla tutturulmuştu.

Zengin bir kıyafet, diye düşündü Theon, bir adam için zayıf bir bahane. Bu pelerini daha önce de görmüştü, bunu giyen adamı daha önce de gördüğünü düşündü. Dreadfort’ta. Hatırlıyorum. Leş’i hücresinden çıkardıkları gece, Lord Ramsay ve Fahişefelaketi Umber’la birlikte oturup yemek yemişti.

Arkasındaki adam yalnızca onun oğlu olabilirdi... 50 yaşında diye tarttı kafasında Theon, tıpkı babası gibi yuvarlak,yumuşak bir yüze sahip, tabi Lord Arnolf şişmanladıysa. Onun arkasında, ondan daha genç, üç adam yürüyordu. Torunları, diye tahmin yürüttü. İçlerinden biri zincirden örülmüş bir zırh giyiyordu. Geri kalanıysa kahvaltı için giyinmişti, savaş için değil. Aptallar.

"Majesteleri." Arnolf Karstark başını eğdi. "Onur duydum." Oturmak için bir yer aradı, bunun yerine gözleri Theon’u buldu.

"Bu da kim?" Bir kalp atışı sonra kim olduğunu anladı. Lord Arnolf’ın rengi soldu.Aptal oğlu ilgisizliğini sürdürdü.

"Oturacak sandalye yok." diye bakındı sersem. Kafesin içinden kuzgunlardan biri haykırdı.

"Yalnızca benim için yer var." dedi Kral Stannis ve oturdu.

"Bu şey Demir Taht olmasa da buraya ve bu zamana uyuyor."Güvelerin şövalyesi ve gümüş zırhlı iri adamın önderliğinde bir düzine adam kale kapısına kadar sıralanmıştı.

"Öldün sen, anla bunu,"diye devam etti kral.

"Yalnızca ölümünün getirdiği hareket olayların seyrini değiştirebilir. İnkarlarla zamanımı kaybettirmeyecek kadar iyi akıl verilmiştir sana. İtiraf et ve Genç Kurt’un Lord Rickard’a verdiği gibi hızlı bir sona kavuş. Yalan söyle ve yan. Seç."

"Bunu seçiyorum." Torunlardan biri kılıcının kabzasını kavrayıp çekti.

Bu davranışı, kötü bir tercih olduğunu kanıtladı. Kral’ın iki şövalyesi üzerine gelirken adamın kılıcı kınından tamamen çıkmamıştı bile. Bu hareketi eli bileğinden kir ve kan içinde ayrılmasıyla sonlandı, kardeşlerinden biri karnındaki yarayı sıkıca tutarak merdivenlerde tökezledi. Düşmeden önce altı adım kadar sendeleyerek yürüdü ve sonra da sırt üstü zemine çarptı.
    Ne Arnolf Karstark ne de oğlu hareket etti.

"Götürün şunları," diye emir verdi kral.

"Suratları midemi ekşitti.'' O anda beş adam bağlanıp götürüldü. Kılıç elini kaybeden adam kan kaybından bayıldı ancak kardeşi ikisine yetecek kadar karnındaki yara yüzünden çığlık attı.

"İşte bu şekilde ihanetle baş ederim ben hain," diye bilgilendirdi Stannis Theon’u.

"Benim adım Theon."

"Nasıl istersen. Söyle bana, Theon, Winterfell’de kaç adam Mors Umber’la birlikteydi?’’

"Kimse. Kimse yoktu." Kendi esprisine sırıttı.

"Genç adamlar vardı*. Onları gördüm." Crowfood’un Last Hearth’tan getirdiği güç bela tıraş olacak kadar yaşlı olan savaşçılar gibi bir avuç yarı kötürüm saray görevlisinden başka tabi.

"Mızrakları ve baltaları, onları kavrayan ellerinden bile daha yaşlıydı. Kaledeki bu adamlar Fahişefelaketi Umber’ın adamlarıydı. Ben de gördüm onları. Yaşlıları, herkesi." Diye kıkırdadı Theon .

"Mors yeşil çocukları, Hother da gri sakallıları aldı. Bütün iyi adamlar Greatjon ‘ la gitti ve Kızıl Düğün’de öldüler. Bilmek istedikleriniz bunlardı değil mi, majesteleri?"

Kral Stannis buradaki alayı görmezden geldi. "Çocuklar," tek söylediği ve tartıştığı şeydi.

"Çocuklar uzun süre Lord Bolton’da kalmayacaklar."

"Uzun süre değil,"diye kabul etti Theon. "Hiç de uzun süre değil."

"Uzun süre değil," diye ağladı kuzgun kafesinden.

Kral kuşa çok kötü bir bakış fırlattı. "Braavos’lu denizci tüccar, Sir Aenys Frey’in öldüğünü iddia etti. O çocuklardan biri yaptı mı bunu?"

"Mızraklı yirmi yeşil çocuk,"dedi Theon ona. "Günlerce kar yağdı. Öyle sık yağdı ki 10 yard uzaklıkta kale duvarlarını bile göremezdiniz, savaş siperlerinden adamın biri çıkıp baksa bile duvarların ardında ne olup bittiğini göremezdi. Böylece Crowfood kalenin dışında çocuklara çukur kazdırmaya başladı, sonra da Lord Bolton’ı dışarı çekmek için surunu üfledi. Onun yerine Freyleri buldu karşısında. Kar bütün çukurları kapatınca üstlerinde kaydı bir çoğu. Aenys boynunu kırdı, öyle duydum ben, ama Sir Hosteen sadece atını kaybetti, çoğuna yazık oldu. Şimdi çok kızgın."

Tuhaf bir şekilde, Stannis gülümsedi. "Kızgın düşmanlar beni hiç alakadar etmiyor. Öfke insanı aptallaştırır, Hosteen Frey de böyle yapacak kadar aptal, tabi ondan duyduklarımın yarısı doğruysa. Bırak gelsin bakalım."

"Gelecektir de."

"Bolton çuvalladı," diye açıkladı kral. "Biz açlıktan ölürken yaptığı tek şey kalenin içinde oturmaktı. Savaşta gücünün bir kısmını bize vermek yerine. Şövalyelerinden bir kısmı atlı olacaktır, bizimkiler yaya savaşıyor olacak. Adamları iyi beslenmiş olacak, bizimkilerse aç karna savaşacaklar. Bu hiçbir şey ifade etmiyor. Sir aptal, Lord Şişko, Piç, bırak gelsinler bakalım. Yerimizi koruyoruz ve bunu bir avantaja çevireceğiz. ‘’

"Yerinizi mi?" dedi Theon. "Ne yeri? Burası mı? Bu iğrenç kale mi? Bu küçük, sefil kasaba mı? Burada hiç yüksek bir mevki yok, saklanılacak yüksek duvarlar yok, savunmada kullanabilmek için hiçbir şey yok."

"Henüz yok."

"Henüz," diye çığlık attı iki kuzgun ahenkle. Sonra biri kaçamak bir şekilde, diğeri de tuhafça mırıldandı, "Ağaç, ağaç, ağaç."

Kapı açıldı. Ardındaki dünya ise bembeyazdı. Üç güvelerin şövalyesi içeri girdi, bacakları karla kaplıydı.Ayaklarıyla yere vurarak karları silktikten sonra konuştu, "Majesteleri, Karstarklar ele geçirildi. Birkaç tanesi direndi ancak öldüler. Çoğunun aklı çok karışmıştı, kolayca pes ettiler. Hepsini birden büyük salona alıp orada hapsettik."

"Aferin."

"Bilmediklerini söylediler. Sorguladıklarımız."

"Öyle söylerler tabi."

"Daha sert bir şekilde sorgulayabilirdik. "

"Hayır. Onlara inanıyorum. Karstark hizmetindeki soysuz adamlarla planlarını paylaştıysa, ihanetinin sır olarak kalacağını asla ümit edemezdi. O sarhoş mızrakçılardan biri fahişenin biriyle yatarken kolayca ağzından kaçırıverir. Bilmelerine gerek yok. Onlar Karhold adamları. Zamanı geldiğinde Lordlarına itat edeceklerdir, hayatlarını verecekleri gibi."

"Dediğiniz gibi,majesteleri."

"Peki ya senin kayıpların?"

" Lord Peasebury'nin adamlarından biri öldürüldü, benimkilerden ikisi de yaralandı. İzninizle Majesteleri, adamlar gittikçe huzursuzlanıyor. Yüzlercesi kule etrafında bir araya toplandı, ne olduğunu merak ediyorlar. İhanet kelimesi herkesin dudaklarında. Kime güvenileceğini ya da bir sonraki tutuklanacak adamın kim bilmiyorlar. Özellikle Kuzeyliler — "

"Onlarla konuşmam lazım. Wull hala bekliyor mu?"

"O ve Artos Flint bekliyorlar. Onlarla görüşecek misiniz?"

"Kısa bir şekilde. Önce deniz canavarı."

"Siz nasıl isterseniz." Şövalye ayrıldı.

Kız kardeşim,diye düşündü Theon , benim tatlı kardeşim. Kollarındaki tüm hislerini kaybetmişti, Braavos’lu kansız tüccar Asha’yı 'hediye' olarak ona sunmasıyla aynı anda eklemlerinin büküldüğünü hissetti. Anılar hala acı veriyordu. Kızın yanındaki iri yarı, kel şövalye yardım için bağırmasına fırsat vermedi, yani Theon kralın karşısından sürüklenerek götürülmeden önce birkaç aydan fazla geçmemişti. Bu yeterince uzun bir süreydi. Asha’nın onun kim olduğunu anladığında yüzündeki ifadesinden nefret etmişti; gözlerindeki şaşkınlık, sesindeki acıma, dudaklarının tiksintiyle bükülmesi. Ona sarılmak için atılmak yerine geriye doğru adım attı.

"Bunu sana piç mi yaptı?"diye sordu.

"Ona böyle deme." Kelimeler aceleyle Theon’un ağzından döküldü. Ona hepsini anlatmaya çalıştı, Leş‘i ve Dreadfort’u ve Kyra’yı ve anahtarları, ona yalvarılmadığı müddetçe deriden başka her şeyi alan Lord Ramsey’yi. Ona kızı nasıl kurtardığını, kale duvarından karlara nasıl atladığını anlattı.

"Uçtuk. Abel bunla ilgili bir şarkı yazsın, uçtuk." Sonra da ona Abel’ın kim olduğunu anlattı ve aslında çamaşırcı olmayan çamaşırcı kadınlardan bahsetti. Theon ne kadar tuhaf ve abuk sabuk konuştuğunu biliyordu ancak nedense kelimeler bir türlü durmuyordu. Üşümüş, hasta ve yorgundu... Ve zayıftı, çok zayıf, çok çok zayıf.

Anlamak zorunda. Benim kız kardeşim o. Bran ya da Rickon’a asla zarar vermek istememişti. O çocukları da Leş öldürmüştü, onları değil, ama diğerlerini.

"Kralkatili değilim ben,"dedi ısrarla. Ona Ramsey’in fahişeleriyle nasıl yattığını anlatıp Winterfell’in hayaletlerle dolu olduğunu söylemişti.

"Kılıçlar kayboldu. Dört ya da beş tane olmalı. Hatırlamıyorum. Taş krallar çok kızgın." Sonra da bir sonbahar yaprağı gibi titremeye başladı. "Yürek ağacı ismimi biliyor. Eski tanrılar. Theon, fısıltılarını duydum. Ne rüzgar vardı ne de yapraklar kımıldıyordu. Theon, dedi. Benim adım Theon." Bu adı söylemek güzeldi. Unutmadan önce çokça söyledi.

"Adını bilmek zorundasın," dedi kızkardeşine. "Sen...Sen bana Esgred olduğunu söylemiştin ama bir yalandı bu. Senin adın Asha."

"Öyle," dedi kız kardeşi, o kadar yumuşakça söylemişti ki kızın ağlayacağından korktu. Theon nefret etti bundan.

Kadınların ağlamasından nefret etmişti. Jeyne Poole Winterfell’den buraya kadar yol boyunca ağlamıştı, suratı bir pancar gibi morarana kadar ve göz yaşları yanaklarında donana kadar ağladı ve bunun tüm sebebi de Arya olmak zorunda olduğunu ona söylemesiydi, yoksa kurtlar geri dönebilirdi.

"Seni genelevde çalıştırdılar," diye hatırlattı ona, başkaları duymasın diye yavaşça kulağına fısıldamıştı bunu . "Jeyne’in olacağı bir sonraki şey bir fahişe, sen Arya olmaya devam etmek zorundasın. Onun canını acıtmak istememişti aslında. Bu kızın ve kendinin iyiliği içindi. Adını hatırlamak zorunda. Burnunun ucu donduğu için karardığında ve Gece Nöbetçileri’nden birinin burnunun bir kısmını kaybedilebileceğini söylediğinde her zamanki gibi Jeyne yine ağlamıştı.

"Winterfell’in varisi olduğu müddetçe Arya’nın neye benzediği kimsenin umurunda bile değil."diye garanti etti kıza. "Yüz tane adam onunla evlenmek isteyecektir. Belki de bin.

Anılar Theon’u zincirlenmiş bir şekilde terk etti. "Bırak beni’’ diye yalvardı. "Sadece kısa bir süre için, sonra yine beni zincirlersin. Stannis Baratheon ona baktı ama cevap vermedi. "Ağaç," diye ağladı kuzgunlardan biri. "Ağaç, ağaç, ağaç."

Sonra da kuşlardan biri, "Theon," dedi gün gibi açık bir şekilde tıpkı Asha’nın kapıdan içeri geldiği zaman gibi.

Hizmetiçi Qarl ve Tristifer Botley de kız kardeşiyle birlikteydi. Theon Botley’yi, Pyke’ta birlikte geçirdiği zamanlardan bu yana tanıyordu. Neden evcil hayvanlarını getirmek zorundaydı ki? Beni serbest bırakmaya mı çalışıyor? Eğer denerse sonları tıpkı Karstark’lar gibi olurdu. Kral da onların burada olmasından memnun değildi.

"Muhafızlarınız dışarıda da bekleyebilirler. Eğer size zarar vermek isteseydim, iki adam bunu engelleyemezdi."

Demir doğumlu başını önüne eğdi. Asha diz çöktü. "Majesteleri. Kardeşim bu şekilde zincirlenmek zorunda mı? Görünüşe göre size hediye olarak bir Stark kızı getirmiş."

Kral dudaklarını büktü. "Çok cesurca konuşuyorsunuz leydim. Hain kardeşinizin aksine…''

"Teşekkür ederim, Majesteleri."

"İltifat değildi bu." Stannis Theon’a bir bakış fırlattı. "Kasabada bir zindan yok ve umduğumdan çok daha fazla tutsağım var." Asha’nın ayaklarına doğru bir hareket yaptı. "Ayağa kalkabilirsin."

Kalktı. " Braavos’lu yedi adamımı Lady Glover’dan fidye karşılığı aldı. Seve seve kardeşim için de fidye ödeyebilirim."

"Demir Adalar’ınızda yeterince altın yok. Kardeşinizin de elleri kan içinde. Farring onu R'hllor’a vermem için beni zorluyor."

"Clayton Suggs da öyle şüphesiz."

"O, Corliss Penny, geri kalan hepsi. Buradaki Ser Richard bile, ki kendisi Işık Lordu’nun amaçlarına göre davrandığını düşünen ve onu seven tek kişidir."

"Kızıl Tanrı’nın korosu yanlızca tek bir şarkı bilir."

"Müzik Tanrı’nın kulaklarına güzel geldiği sürece şarkıyı söylemesine izin verilir. Lord Bolton'ın adamları istediğimizden de kısa bir süre içinde burada olur. Sadece Mors Umber aramızda duruyor, bir de kardeşinin dediği zorla askere alınmış yeşil çocuklar var. Adamlar savaşa gidecekleri zaman tanrılarının yanında olduklarını hissederler."

"Bütün adamlar aynı tanrıya inanmıyor."

"Bunun farkındayım. Kardeşim gibi aptal değilim ben."

"Theon annemin yaşayan tek oğlu. Erkek kardeşlerimiz öldüğünde bu onu mahvetti. Theon’un ölümü annemden geriye ne kaldıysa ezip geçecek... Ancak.. Buraya onun hayatı için yalvarmaya gelmedim."

"Bilgece. Annen için üzgünüm, ama hainlerin canını bağışlamam ben. Özellikle de bununkini. O, Eddard Stark’ın iki oğlunu katletti. Ona küçücük bir merhamet bile göstersem hizmetimdeki kuzeyliler beni terk eder. Kardeşin ölmeli."

"O zaman bu işi siz yapın, Majesteleri." Asha'nın sesindeki soğukluk zincirleri içinde Theon’u paramparça etti. "Onu gölün karşısındaki büvet ağacının büyüdüğü adacığa götürün ve taşıdığınız büyülü kılıçla kafasını alın. Eddard Stark bu şekilde yapardı. Theon, Eddard Stark’ın iki oğlunu katletti. O zaman onu Lord Eddard'ın tanrılarına verin. Kuzeyin Eski Tanrılarına. Onu ağaca verin."

Birdenbire vahşi bir yumruk sesi geldi, üstadın kuzgunları kafeslerinde hoplayıp dönüyorlar, siyah tüyleri demir çubukları dövercesine çarpıp gürültülü bir boğuk sesle ötüyorlardı. "Ağaç," diye şakıdı biri "Ağaç, ağaç," diğeri de aynı anda ötüyordu, "Theon, Theon, Theon."

Theon Greyjoy gülümsedi. Beni tanıyorlar diye düşündü.

Tuhaf bir şekilde, Stannis gülümsedi.
    +"Kızgın düşmanlar beni hiç alakadar etmiyor. Öfke insanı aptallaştırır, Hosteen Frey de böyle yapacak kadar aptal, tabi ondan duyduklarımın yarısı doğruysa.Bırak gelsin bakalım."
    "Gelecektir de."
    "Bolton çuvalladı,"
    diye açıkladı kral.
    "Biz açlıktan ölürken yaptığı tek şey kalenin içinde oturmaktı.Savaşta gücünün bir kısmını bize vermek yerine. Şövalyelerinden bir kısmı atlı olacaktır, bizimkiler yaya savaşmalılar.Adamları iyi beslenmiş olacak, bizimkilerse aç karna savaşacaklar.Bu hiçbir şey ifade etmiyor.Sör aptal, Lord Şişko, Piç, bırak gelsinler bakalım.Yerimizi koruyoruz ve bunu bir avantaja çevireceğiz. ‘’
    -"Yerinizi mi?Ne yeri?Burası mı?Bu iğrenç kale mi?Bu küçük, sefil kasaba mı? Burada hiç yüksek bir mevki yok, saklanılacak yüksek duvarlar yok, savunmada kullanabilmek için hiçbir şey yok."
    +"Henüz yok."

• 
Sayfa: önceki 242243244245246
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.