Şimdi Ara

ÇİN LASTİKLİ POLO......şaka gibi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
7.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ruf

    Valla kim ne derse desin,gecen ay kore mali kia aldim.bayideki tum araclarin uzerinde ya hankhook vardi yada kumho.bir tek benim aldigim araca michelin energysaver koyulmustu. Nedenini sorunca aldigim aracin avrupa piyasasi icin uretilmesinden dolayi michellin konuldugu soylendi.
    Tum otomobil firmalari onem verdikleri pazara gore 1. Kalite yada 2.kalite donanim koyuyorlar

    yani özetle VW alanlar 3.dünya ülkesi mi oluyor

    Haşa.kimin haddine boyle bir soz.:))
    Yukardaki haberde 200000 kumho lastik diyor.bu arac senede 50000 tane mi uretiliyor?50000 araca bunu koyuyor.diger urettiklerine daha kalitelisini.
    Sonra da bunlari artik distributorle mi anlasiyor,fabrikasina gore mi gonderiyor,bolgesine gore mi gonderiyorsa bir sekilde birine yamiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruf -- 15 Mayıs 2011; 11:59:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruf

    Valla kim ne derse desin,gecen ay kore mali kia aldim.bayideki tum araclarin uzerinde ya hankhook vardi yada kumho.bir tek benim aldigim araca michelin energysaver koyulmustu. Nedenini sorunca aldigim aracin avrupa piyasasi icin uretilmesinden dolayi michellin konuldugu soylendi.
    Tum otomobil firmalari onem verdikleri pazara gore 1. Kalite yada 2.kalite donanim koyuyorlar



    benim anlamadığım nokta siz bayiden araç alıyorsunuz ve sadece sizinkilerde michelin var. iyi de diğer araçlarda aynı yere satılıyorlar. hankook ve kumho lastikli araçlar geri mi gidecek?

    örnek vermek gerekirse ben ankarada kia bayisine gidip araba alacağım. sadece benimkinde michelin lastik olacak cevap olarak da avrupa piyasası muhabbeti edilecek. iyi de diğer araçlarda ankara kia bayisinde ve onlarda hankook, kumho var. satmayacaklar mı o araçları? dediğiniz biraz mantıksız olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 15 Mayıs 2011; 12:14:08 >
  • Ben anlatamadim herhalde.simdi gittiniz kia bayisine.Orda gordugunuz rio,picanto,soul,venga vs. Modelleri korede uretiliyor.onlarin yaninda duran baska bir arac ise ,korede degil,slovakya da firmanin avrupa pazar payini arttirmayi hedef alarak urettigi bir model.adam kore uretimlilere hankhook,kumho takmis.avrupa uretimlisine ise energysaver takmis.vw yaptigi da boyle birseydir.adam kendi ulkesinde urettigi polo ya pirelli takar.meksika da urettiine hankhook takar ve bu iki farkli fabrika nin uretimi zorunlu haller disinda ayni ulkeye gitmez.
    bu soyle birsey benim eski calistigim ilac fabrikasinda avrupa ya ihrac ettigimiz ilac ta kullandigimiz seker ile ic piyasa ya kullandigimiz seker arasinda 2.5 kat fiyat farki vardi.malesef bizim patronumuz bunu hesap ederken,global uretici yada distribitor firmanin bunui hesap etmemesi hayalcilik olur.
  • Geçen sene bayideki ford fiesta da sava marka lastikli görmüştüm Hankook gene iyimiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruf

    Ben anlatamadim herhalde.simdi gittiniz kia bayisine.Orda gordugunuz rio,picanto,soul,venga vs. Modelleri korede uretiliyor.onlarin yaninda duran baska bir arac ise ,korede degil,slovakya da firmanin avrupa pazar payini arttirmayi hedef alarak urettigi bir model.adam kore uretimlilere hankhook,kumho takmis.avrupa uretimlisine ise energysaver takmis.vw yaptigi da boyle birseydir.adam kendi ulkesinde urettigi polo ya pirelli takar.meksika da urettiine hankhook takar ve bu iki farkli fabrika nin uretimi zorunlu haller disinda ayni ulkeye gitmez.
    bu soyle birsey benim eski calistigim ilac fabrikasinda avrupa ya ihrac ettigimiz ilac ta kullandigimiz seker ile ic piyasa ya kullandigimiz seker arasinda 2.5 kat fiyat farki vardi.malesef bizim patronumuz bunu hesap ederken,global uretici yada distribitor firmanin bunui hesap etmemesi hayalcilik olur.



    burada yanlışınız olduğunu düşünüyorum. öncelikle bir model iki farklı ülkede üretilmez. zira her fabrikayı bir model için üretim bandına entegre etme maliyeti çok yüksektir. her model genelde tek bir fabrikada üretilir. kaldı ki üretilse dahi burada amaç kalite değil maliyettir. korede ürettiğiniz bir araca michelin getirtmek ve takmak çok ciddi navlun ve sigorta maliyeti getirecektir. ancak yan fabrikadaki veya yakındaki kumhoyu veya hankooku takmak çok daha ekonomik olacaktır. buradaki amaç kalite değil maliyettir. kaldı ki kumhonun ve hankookun bazı modelleri kaliteli ürünler.

    kendiniz diyorsunuz iki farklı fabrikanın üretimi aynı ülkeye gitmez diye ama önceki satırlarda da aynı bayide farklı ülke üretimleri var demişsiniz. bu bir çelişki değil mi? hiçbir firma ürününe kalitesiz malı bilerek takmaz. maliyetler başrol oynamıştır. sizin patronunuz küçük düşündüğü için bunu yapabilir ama global firmalar itibar kaybetmemek için bu zihniyette olmazlar. onların tek amacı kaliteyi aynı tutarak karı maksimize etmektir.
  • Ayni bayide farkli ulke uretimleri var derken farkli modellerden bahsetmistim.elma baska ulkeden geliyor,armut baska ulkeden.
    İki fabrika da ayni uretim konusunda haklisiniz,ben uretici gozuyle bakmaya calisiyorum.
    Sizin dediginiz gibi ayni fabrika uzerinden dusunelim.adam yilda 1 milyon polo arac uretiyor diyelim.uretici uretecegi 1 milyon arac icin gerekli ebattaki lastigi tek bir firmadan temin edemiyor farzedelim..3 milyon continental,800000 adetini hankhook,200000 adetini de kumho dan tedarik edebildi dersek.adam 2011/05/21. Haftasindaki uretimin hangi piyasaya gidecegine gore tedariginde sorun yoksa onceden belirledigi lastigi takabilir.mesela turkiye ye gelecekse hankhook,fransa ya gidecekse continental takabilir.sizin benim gozumde iki marka arasinda kalite farki vardir ama onun gozunde tedarik ettigi lastigin belli bir standart da olmasi,maliyeti,satilacagi bolgeyecgosterilen ozen vardir.global firmalari gozunuzde fazla buyutmeyin,benim demin bahsettigim ilac fabrikasi da global bir sirketti.
    Konu cok uzadi,kisaca benim demek istedigim adam avrupa ulkelerine,amerika ya gonderdigi araclara michellin takiyor,turkiye ye gonderdigine hankhook takiyor ve bunu hitap ettigi pazara gosterdigi ozene bagli olarak yapiyor.
  • öyle olsaydı sizin aldığınız kiada michelin takılı olmazdı öyle değil mi?
  • Doblo 2010 da Pirelli geldi.
  • 37.500 günümüzde sıfır araç için yüksek bir meblağ değil, aldığınız araç da Jaguar XF değil B sınıfı Vw Polo olduğu için fazla bişey beklememeniz gerekir.

    Bu arada Hankook çok kötü değil fiyat-performans oranı iyi bir lastiktir. B sınıfı 100 beygir altı ve lastik yanağı 55-60 olan araçta Pirelli P Zero Rosso lastik olsa ne olur Hankook olsa ne olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 15 Mayıs 2011; 17:37:13 >
  • İyi de insanlar Polo'yu kaliteli diye alıyorlar. Yoksa aynı fiyata diğer markaların daha iyi motorlu ve daha iyi donanımlı olanları var.

    Şimdi VW lastiğine varıncaya kadar kırpıyorsa neyi kaliteli bu arabanın biri söyleyebilir mi?
  • Fiestayı teslim almaya gittiğimde lastiğin hankook olduğunu, yandaki aynı model araçta michelin olduğunu görünce içim cız etmişti, plaka da takılmıştı artık. Bayi yetkilisine itiraz ettim, Ford bu lastiği taktığına göre standartlarını karşılıyor olmalı diye beni ikna etmişti. Sonrasında 1 sene oldu biraz yol sesi dışında şikayetim yok. Boşuna canımı sıkmışım diyebilirim. Daha önce kullandığım focusta michelin vardı, o da neredeyse bunun kadar ses yapıyordu zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan
    İyi de insanlar Polo'yu kaliteli diye alıyorlar. Yoksa aynı fiyata diğer markaların daha iyi motorlu ve daha iyi donanımlı olanları var.

    Şimdi VW lastiğine varıncaya kadar kırpıyorsa neyi kaliteli bu arabanın biri söyleyebilir mi?

    Pardon ama Volkswagen'in asıl amacı, insanların uygun fiyata yıllarca binebileceği bir otomobil sahibi olabilmesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan
    İyi de insanlar Polo'yu kaliteli diye alıyorlar. Yoksa aynı fiyata diğer markaların daha iyi motorlu ve daha iyi donanımlı olanları var.

    Şimdi VW lastiğine varıncaya kadar kırpıyorsa neyi kaliteli bu arabanın biri söyleyebilir mi?

    Pardon ama Volkswagen'in asıl amacı, insanların uygun fiyata yıllarca binebileceği bir otomobil sahibi olabilmesidir.

    öyleydi. artık değil.
  • arkadaşlar lastikler hakkında bilmeedn yazmamk lasım üzerinde bir sürü rakam ve harfler yazılı önemli olan markası değil orada ne yazdığıdır vw o lastikleri o arabaya koyduysa demekki o lastikler polonun teknik özelliklerine uyduğu için takılmıştır,

    konuyu acan akradaş bence lastik değerlerini buraya yazsın o lastiklerin poloya uygun olduğu ortaya cıkacak

    LASTİKLER HAKKINDA BİLMEMİZ GEREKENLER,

    STANDART OLARAK ÜRETİLEN BİR LASTİK OLMASI (D O T )ibaresi bulunur

    ÜRETİM TARİHİ

    AZAMİ HAVA BASINCI DEĞERİ psi

    ÇEKİŞ GÜCÜ--traction yazar lastik üzerinde AA-A-B-C DEĞERLERİ VARDIR

    DİŞ DERİNLİĞİ-DİŞ SAYISI-TREADWEAR YAZAR-280/300/330 VSVSV

    HER BİR LASTİK İÇİN YÜK TAŞIMA DEĞERİ-84 İLE BAŞLASR 500 KİLODUR 85/86/...DİYE GİDER

    HIZ DERECELENDİRMESİ--84T YADA 84 H BUDA LASTİĞİN PATLAMADAN YAPACAĞI MAX HIZI TEMSİL EDER

    ISI MUKAVEMETİ--TEMPERATURE-A-B-C

    LASTİK ÖLÇÜLERİ

    bunların hepsi lastikleRin üzerinde yazar kaçınız merak edipte bu yazanların ne anlama geldiğine baktınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyisat.com
    arkadaşlar lastikler hakkında bilmeedn yazmamk lasım üzerinde bir sürü rakam ve harfler yazılı önemli olan markası değil orada ne yazdığıdır vw o lastikleri o arabaya koyduysa demekki o lastikler polonun teknik özelliklerine uyduğu için takılmıştır,

    konuyu acan akradaş bence lastik değerlerini buraya yazsın o lastiklerin poloya uygun olduğu ortaya cıkacak

    LASTİKLER HAKKINDA BİLMEMİZ GEREKENLER,

    STANDART OLARAK ÜRETİLEN BİR LASTİK OLMASI (D O T )ibaresi bulunur

    ÜRETİM TARİHİ

    AZAMİ HAVA BASINCI DEĞERİ psi

    ÇEKİŞ GÜCÜ--traction yazar lastik üzerinde AA-A-B-C DEĞERLERİ VARDIR

    DİŞ DERİNLİĞİ-DİŞ SAYISI-TREADWEAR YAZAR-280/300/330 VSVSV

    HER BİR LASTİK İÇİN YÜK TAŞIMA DEĞERİ-84 İLE BAŞLASR 500 KİLODUR 85/86/...DİYE GİDER

    HIZ DERECELENDİRMESİ--84T YADA 84 H BUDA LASTİĞİN PATLAMADAN YAPACAĞI MAX HIZI TEMSİL EDER

    ISI MUKAVEMETİ--TEMPERATURE-A-B-C

    LASTİK ÖLÇÜLERİ

    bunların hepsi lastikleRin üzerinde yazar kaçınız merak edipte bu yazanların ne anlama geldiğine baktınız.


    yani simdi uzerinde ayni seyler yazan michelin ile hankook kumho sava aynimidir?
    bunu mu iddia ediyorsunuz?
  • üzerinde(DOT) ibaresi varsa markası faketmez dünya standartlarına uygun üretilmiştir ve hepsi ayı işi görür,ben iddia etmiyorum zaten hepsi lastiklerin üzeirnde yazıyor ben bunları kafamdan uydurmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruf

    Valla kim ne derse desin,gecen ay kore mali kia aldim.bayideki tum araclarin uzerinde ya hankhook vardi yada kumho.bir tek benim aldigim araca michelin energysaver koyulmustu. Nedenini sorunca aldigim aracin avrupa piyasasi icin uretilmesinden dolayi michellin konuldugu soylendi.
    Tum otomobil firmalari onem verdikleri pazara gore 1. Kalite yada 2.kalite donanim koyuyorlar

    yani özetle VW alanlar 3.dünya ülkesi mi oluyor


    Aynen öyle oluyor. VW için Türkiye resmen 3üncü dünya ülkesi.

    AB ülkelerindeki standart donanıma ve Türkiyedeki standart donanıma bakın ne söylemek istediğimi anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34UD5759


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster
    Kullandığınız Polo ne kadar Alman sanıyorsunuz?

    Benim 9N Ispanya fabrika yapimi mesela, bununla birlikte halen VW kalitesi standart..



    quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    golfler almanya üretimi ve çoğu parçası made in germany.


    Bir ara sizin Alman yada İspanyol dediğiniz araçların elektrik takımlarını bir Türk firma yapıyordu. Hala Türkiyede üretim yapıyorlar mı bilmiyorum...

    Sözü geçen şirkette çalışan birinin söylediğine göre Türkiyede üretilmesine rağmen "Alman" standartlarından hiçbir şekilde ödün verilmiyormuş. Tek fark Türkiyede asgari ücret 600-700TL civarında iken Almanyada saatte 10 avro.

    Sonuçta ne malı olduğu önemli değil, kalite tutturuluyorsa müşteri açısından problem olmamalı...

    Hani bir arkadaş yazmış ya TSI yazısının arkasında "made in China" yazmıyor diye, eminim ki VW arabalarda made in China bir sürü parça vardır. iPhone aldığımız zaman üzerinde Made in China, yada parçaları Koreden alınmıştır tarzı yazılar var mı???
  • Buyur hocam yarış arabasında da hankook var

    http://forum.donanimhaber.com/m_49092812/mpage_1/f_/key_//tm.htm#49092812

    Kötü lastik diye içine dert olmasın yani
  • @Ali777, bendeki Polo'nun motor kısmında bazı lastik hortumların üzerinde Teklas markasını rahatça görebiliyorum. Bu firma Gebze'de ve Avrupalı araba üreticilerine tedarik sağlayan Türk yan sanayi üreticilerden sadece bir örnek. Eski işimde buna benzer onlarca firmaya gitmiştim, senin verdiğin örnek de Volkswagen Elektrik Sistemleri firması ve bu da Çerkezköy'de idi zamanında. Şimdi halen üretime devam ediyorlar mı bilmiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.