Şimdi Ara

Havok, Havok FX ile ekran kartlarıyla oyun içi fizik işlemlerini hızlandırmayı mümkün kılıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1998 yılında kurulan, Irlanda bazlı bir firma olan Havok'un geliştirmiş olduğu ve firma ile aynı ismi taşıyan Havok fizik motoru, günümüzde yeni nesil konsollar da dahil olmak üzere film endüstrisinden, PC oyunlarına, 3D studiomax gibi 3D animasyon ve tasarım programlarına kadar geniş bir alanda kullanılmakta.

    Firma, oyunlarda kullanılan ve kullanıcılara Max Payne 2, Half Life 2, F.E.A.R. gibi yeni nesil oyunlarda yüksek gerçekçilik deneyimi yaşatan fizik motoru Havok Complete'i, Havok FX ile bir üst seviyeye taşımaya hazırlanıyor. Günümüzde bütün fizik işlemleri CPU tarafından hesaplanmakta ve bu yüzden oyun programcıları şu anki CPU ların hızları ile sınırlandırılmış bulunmaktalar. Gelişmiş saç, elbise, fazla miktarda çim ve benzeri oyun ile bağımsız nesne modellemesi, zaten fizik hesapları dışında bir çok işle uğraşmakta olan CPU'ya çok fazla yük bindireceğinden günümüz oyunlarında oldukça alt seviyelerde tutuluyorlar.

    Havok FX, karmaşık fizik hesaplarını CPU üzerinden alarak, bu hesapları Shader Model 3.0 sınıfı ekran kartlarına yaptırıyor. Günümüzde ekran kartlarının sahip oldukları, Shader iş hatları o kadar gelişmiş durumdalar ki programcılar tarafından karmaşık matematik işlemlerinin hesaplanması işlerinde de kullanılabiliyorlar. ATi, geçtiğimiz aylarda bu konu üstüne bazı açıklamalar yapmış ve 9700 de dahil olmak üzere ATi ekran kartlarının fizik işlemlerinin hesaplanmasında kullanılabileceklerini belirtmişti.

    Havok FX, elbise, akışkan cisimler, duman, sis, enkaz ve benzeri yapıların fizik hesaplarının GPU tarafından hesaplanmasına odaklanacak. Firma yeni motorun oyunlardaki görsel efekleri bir üst seviyeye taşıyacağını ve ekran kartlarının yüksek işlem kapasiteleri sayesinde kullanıcıların oyun içi deneyimlerinin artacağını belirtiyor. Havok, neden Havok FX'in Shader Model 3.0 üzerine odaklandığı sorusuna ise Microsoft, Sony Computer Entertainment, NVIDIA ve ATI'nin ürünlerinin bu teknolojiyi desteklediğini ve uzun süredir denenen bilinen bir teknoloji olan Shader Model 3.0'ın işlem gücünün oldukça yeterli olduğunu söyleyerek cevap veriyor.

    AGEIA fizik kartları ile gündeme gelen fizik işlem yükünü CPU üzerinden alma fikri Havok FX ile bir başka platforma taşınmış oluyor. AGEIA fizik kartları kullanıcılara ek olarak alınması gereken bir donanımsal çözüm sunarlarken, Havok FX, yazılımsal bir çözümle zaten oyun oynanan PC lerde bulunan ekran kartları üzerinden fizik işlemleri yapmaya yöneliyor. Belki teknoloji fizik kartları kadar performans artışı sağlamaya bilir fakat ek bir harcama gerekmeden kullanılabilecek olması Havok FX'i oldukça dikkat çekici kılmakta.

    Ekran kartlarının grafik işleme performanslarına ek olarak gelecek fizik işlem yükü ne kadar etki eder bilinmez, fakat ekran kartlarının gelişim gücü düşünüldüğünde kullanıcılara ek bir masraf yapmadan daha fazlasını sunabilecek bir teknoloji olan Havok FX heyecan verici bir gelişme. 2005 yılı bitmeden programcılara geliştirme kitleri dağıtılacak olması ve 2006'nın sonlarına doğru ilk Havok FX destekli oyunların çıkacağı düşünüldüğünde, teknolojinin performansa olan etkisini ve bizlere neler kazandırabileceğini öğrenmek için fazla beklemeyeceğiz söylenebilir.


    Sayfanın Linki : http://www.havok.com/content/view/187/77/








  • bu durumda boşa masraf olan ageia fizik kartlarını almaktan bir nebze kurtulacağız..

    iyi haber..
  • Bu fizik kartlarını başından beri tutmamıştım zaten. Herşey için ayrı kart alınacaksa işlemcinin ne mantığı kalıyorki. Bu fizik işini cpu&gpu ikilisi gayet iyi götürecektir.
  • Ya fizik kartı yerine Creative x-fi ın p4 3.6 kadar olan işlem kapasitesini kullansınlar.Süper olur.
  • GÜZEL GELİŞME....İNŞALLAH DAHA ÇABUK ÇIKARDA DAHA ERKEN TANIŞIRIZ BU İŞLERLE... BELKİ DİĞER ALTTAKI KARTLAR İÇİNDE BAZI YAZILIMLAR ÇIKARIRLAR........BU ARADA BILDIĞINIZ UZERE ESKI XBOX LARDA LINUX ÇAIŞTIRILABILIYORDU...DUYDUĞUMA GÖRE YENI XBOX LARDA BU İŞ YAPABILMEYE ÇALIŞIYORLARMI.. DÜŞÜNSENİZE 360$ ELINIZDE OLABILECEK MAKINAYI.. YOK PROGRAMMIŞ.. YOK YENI EKRAN KARTIYMIŞ OKADAR PARA VERMEDEN BU İŞLER HAL OLABILECEKMIŞ GIBI GÖZÜKÜYOR....BU ARADA ILGILENENLER ICIN VERECEĞIM ADRESE BI GÖZATINhttp://www.xbox-linux.org/wiki/Main_Page
    BUDA PS3 İÇİN BILGIhttp://www.theinquirer.net/?article=23878



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El_domingo -- 1 Aralık 2005, 15:10:44 >




  • gerçekten heyecan verici bir gelişme ama bu yoğun fizik hesaplamalarını ekran kartları nasıl kaldıracak onu bilmem
    ageia physx kartı aslında novadex fizik motorunun uygulanması için şimdilik bir araç olacak,,,ilerde zaten novadex motoru ile fizik işlemleri çoklu çekirdekli işlemciler tarafından yapılacak
  • ben zaten bu havok a kafayı takmış durumdayım
    kimler çalışıyo orda ya
  • havok'u max de kullanmıştık rreactor le beraber.
    Süper birşey.Nasıl yapıyolarsa adamlar çok hızlı çalışıyor.
    Max 'te karakteri yapıp sağda soldaki nesnelere tutup sürüklediğinizde değdiği veya çarptığı nesleri gerçek zamanlı hareket ettiriyordu
    Süper bişey
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.