- x
KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)
512 Cevap53411 Görüntüleme19 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


531 Mesaj
1 Mayıs 2011; 1:36:48 

Bu sayfamızda kalorifer tesisatı hakkında akla takılan hertürlü soru ve görüşlerinizi dile getirebilirsiniz.

Kullanılacak malzeme, Maliyetler hakkında bilgi, Sonradan çıkan problemler ve çözümleri.

Elimizden geldiğince bilgimiz yettiğince kalorifer sistemleri üzerine her türlü soruya cevap vermeye çalışacağız.


DOĞALGAZ TESİSATINI KİMLER YAPABİLİR.
İlk olarak bir konuya açıklık getireyim gerek kalorifer tesisatı gerek doğalgaz tesisatı gerekse evinizin su tesisatı bunların tamamını yapacak olan kişi ısı/doğalgaz/mekanik olarak geçmesine rağmen işciliği yapacak olan kişi bilgimiz su tesisatçısıdır.
Bildiğimiz su tesisatçısı derken şöyle birde ayrım yapmak gerekmektedir.
Plastik borunun icadından sonra 30 tl lik kaynak makinesini eline alan kapıcı dahi ben tesisatçıyım diye kart bastırıp tesisatçı edasıyla her işe atlamaya başlamıştır.
Örneğin şuan oturduğum mahallede abartısız 100 den fazla tesisat/ısı/doğalgaz dükkanı/firması geçtiğimiz günlerde neredeyse hepsini dolaştım içlerinden max %10 luk bir bölümüne usta diyebiliriz. Hatta ismini vermeyeyim nette tanınmış büyük bir firmanın dahi elinde işi bilen usta olmadığını farkettim.
Bir tesisatçı Doğalgaz tesisatı çekebilmesi için aşşağıda sonradan ekleyeceğim belgeleri alması gerekmektedir.
Buraya kadar olan yazımda anlatmaya çalıştığım bir tesisatçıyla doğalgazcı arasındaki farktır.
Doğalgaz tesisatı çekildikten sonra manometre ile tesisatçı kaçak olup olmadığına ve kaçak yoksa işleri bitmiş demektir gerisi iğdaş yetkili mühendisin görevidir.


KALORİFER TESİSATINI KİMLER YAPABİLİR?
Bir üstteki yazımda belirtmiş olduğum gibi kalorifer tesisatını gene tesisatçılar ve sözde tesisatçılar yapabilir ama bu tesisat aslında doğalgaz tesisatından daha çok dikkat etmeniz gereken bir konudur.
Doğalgaz tesisatında tesisatı usta yapar yetkili mühendis kontrol edip projesini çizer ardından iğdaş bünyesindeki mühendis kontrol edip gaz açar ama kalorifer tesisatını usta yapar ve kimse konrol etmez!
Doğalgaz da hata payı yok denecek kadar azken kaloriferde bu pay çok yüksektir hangi boru kullanıldı, kaç mt boru döşendi, boru çapları uygunmudur, gereksiz dirsek kullanılmışmı, radyatör ağızları doğru bırakıldımı, kaynak duğru sıcaklıkta yapıldımı, borularda çapak oluştumu buna benzer işin daha onlarca püf noktası ve ayrıntısı vardır bu işi yapan bir tesisatçının bütün bunları tamamen bilmesi gerekmektedir.
Plastik boruya işlem yapmak demir boruya işlem yapmaktan çok daha kolaydırki bundan dolayı kendine tesisatçı sananlar türemiştir. şuan piyasadaki tesisatçıların abartısız %95 lik bir bölümü hangi boruya hangi derecede kaynak yapacağını dahi bilmezler zaten çoğunda 30 liralık karaköyden alınan makinalar vardır ki bunlar ısıyı ayarladığınz derecede dahi tutmazlar standart makine son ayarda çalışır ve kaynak bu şekilde yapılır.
Yukarıda örneğini verdiğimiz birçok konudan ve bunları denetleyecek kimse olmamasından dolayı kalorifer tesisatı yaptırırken kesinlikle referanslı kendini tekniğini bilen işin uzmanı paranın üzerindeki Atatürkün sesini değil ilk önce vicdanının sesini dinleyen kişilere yaptırmanız çok ama çok önemlidir.
Yanılmıyorsam kalde nin bir reklamı vardı damarları sağlam olmayan kişinin kalbi sağlam çalışmaz tesisat gerçekten damardır bu nedenle kombi, radyatör vs konulardan ziyade ilk önce tesisatınız düzgün olmalıdır tesisatı düzgün olmayan bir dairede en kral kombi/kazan dahi kullanılsa tam verim alınamayacaktır.


KONUMUZ DIŞI LAKİN SIHHI TESİSATADA DEĞİNMEK İSTEDİM

TEMİZ SU TESİSATI HAKKINDA KISA BİLGİLENDİRME

Sıhhi tesisatta plastik borudan önce galvaniz kaplı demir borular kullanılırdı platsik borunun üretimi, zamanla ucuzlaması, ve işciliğinin pratik olmasından dolayı galvaniz tesisat şuan kullanışmıyor denecek kadar azdır.
Devlet binalarında bayındırlık plastiğe onay vermediği için hâlâ galvaniz tesisat kullanılmaktadır bunun dışında galvaniz tesisat yangın hatlarındada kullanılmazı zorunlu alanlardan biridir.
Evinize yaptıracağınız tesisatta en çok yapılan hata boru çapıdır kimi daire sahipleri ekonomik olsun diye bilinçli yaptırırken kimi tesisatçılar 3 kuruş daha fazla kâr edelim diye 1/2 boru ile tesisat döşemektedirler.
1/2 tesisat döşemenin en çok farkedilen dez avantajları ise misal banyo yaparken mutfaktan soğuk su açılsa 1/2 hat iki musluğu taşıyamayıp banyodaki sıcak soğuk karışımı yapamayıp su ısınacak ve soğuyacaktır.
Bunun yanısıra sorunuzdan geçen akışkan hızı yüksek olduğundan ses yapıp komşunuzu ve sizi rahatsız edecektir hele birde tesisatta çapak oluştuysa hiç çekilmez bir hal alacaktır.
Nolmalde saatten itibaren boru çapı min 3/4 olmalı ve daire içerisinde her musluğa 1/2 borularla dağitılmalı hat sondan 2. dağıtım yerine ulaştığında buradan itibaren 1/2 boru ile son muslukta bağlanmalıdır.
Soğuk tesisat hattı ppr sıcak tesisat hattınız ise kompozit olmalıdır.
Saatinizin girişinde pislik tutucu(Filtre)+vana ve bölgenizde basınç yüksek ise basıncı 3,5 bara düşürebilecek birde basınç düşürücü olması tesisatınızı ve sağlığınızı koruyacaktır. borular 25 bara kadar dayanıklı olsada flex bağlantılar hatta su sayacınızın dahi çalışma basıncı 3,5 bar dır.
Bu tesisat çekilirken kalorifer tesisatındaki bütün püf noktaları geçerlidir.

PİSSU TESİSATI HAKKINDA KISA BİLGİLENDİRME
Pissu tesisatınız yapılırken ilk olarak komple tesisatınızın pvc-u yada ppr olmasına özen gösterilmelidir bunun yanısıra özellikle piyasada reklamlarla ayakta duran ve halkın en iyi dediği boru markasının dahi contaları 5 para etmezdir işi yapacak olan usta bilinçli ve çok tecrübeli olmalıdır.
Bazı ustalar işin kolayına kaçıp pvc yerine plastik gırtlak hortum döşemektedirler ki en tehlikeliside budur. Gırtlar hortumları yapısı gereği çok dayanıksız bir hortumdur kısa sürede sertleşip kendiliğinden çatlamalar yapabilirler bunun yanında çapları Q 30-32 oldukları için en ince pvc borunun dahi yarı çapının altındadır.
Kısaca Gırtlak borular Yer sifonunuzun bağlantısı dahil tesisatınızda kesinlekle sokmamanız gereken bir malzemedir.
Son olarak bildiğimiz gibi fareler boruları kullanarak 5. kattaki dairelere dahi ulaşabilmektedirler.
Fare börtü böcek vs haşerelerin dairenize girmemesi için ana kolonun ilk bağlantı nnoktasına çekvalf koydurmayı ihmal etmeyiniz.


RADYATÖRÜN HAVASINI ALMAK
Kalorifer sistemimiz bazı zamanlarda havalar hava yaparlar.
Hava yapmasının neticesinde kaloriferlerde ısıtmama ve su sesi gibi sorunlar oluşmaktadır.
Radyatörlerimizin havasını almak oldukça basit bir işlemdir.

1.Radyatörümüzün giriş (üst) vanasını kapatalım.
2.hava tahliye pürjörünü pürjör anahtarıyla açıp bir miktar su gelene kadar açık tutup yeniden kapatınız.
3.radyatörümüzün giriş vanasını yeniden açalım.
4. aynı işlemleri diğer radyatörlerede uygulayalım. (radyatörlerde hava fazlaysa arada bir kombinin basıncını kontrol ediniz)
5. Kombimizin basıncını kontrol edelim eksilen suyu tamamlayıp devreye alalım.



EKLEMELER YAPILACAKTIR.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi livingston -- 20 Aralık 2012; 3:27:34 >


_____________________________



531 Mesaj
1 Mayıs 2011; 1:39:20 

BU MESAJ ALAN İLERİDE EKLEMELER YAPABİLMEK İÇİN REZERVE EDİLMİŞTİR.


_____________________________



2046 Mesaj
1 Mayıs 2011; 4:01:31 

Üstat zamanlama olarak biraz geç oldu ama konunun açılması iyi oldu. Genelde herşeyi son ana bırakan bir toplum olduğumuzdan bu tür işleride kışa girmeden hemen önce yaptırıyoruz. Bu konuda bilgiye ihtiyacı olan arkadaşlarımızın faydalanacağı bir sayfa olacağını düşünüyorum.


_____________________________



531 Mesaj
1 Mayıs 2011; 5:35:16 


quote:

Orijinalden alıntı: yeniceri

Üstat zamanlama olarak biraz geç oldu ama konunun açılması iyi oldu. Genelde herşeyi son ana bırakan bir toplum olduğumuzdan bu tür işleride kışa girmeden hemen önce yaptırıyoruz. Bu konuda bilgiye ihtiyacı olan arkadaşlarımızın faydalanacağı bir sayfa olacağını düşünüyorum.

Teşekkür ediyorum üstad dediğin gibi biraz geç oldu ama diğer sayfalarda elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalıştık sorusu olan arkadaşlara.
Sözünü ettiğin gibi genelde bu işler kışa girmeden önce yaptırılıyor bununla ilgili bir konuyada detaylı olarak değineceğim ilerleyen zamanlarda.
Sizlerinde yardım ve bilgileiyle önümüzdeki tüm zamanlar için kalorifer tesisatı yaptırmayı düşünen arkadaşlara ışık tutacak bir sayfa haline getirmeyi planlıyorum.
Saygılarımla.


_____________________________



636 Mesaj
1 Mayıs 2011; 11:53:27 

Merhaba konuyu görünce sevinenlerdenim.
Geçen yaz yeni ev aldım kalorifer tesisatı komple yapılmıştı,biz kombiyi sonradan taktırdık.Bu kış kombi kullanmaya başladığımız günden beri 3-5 gün arasında kombideki su seviyesi 1 barın aşağısına düşüyor.İlk başta sorun olmaz diye düşündüm baktım olacak gibi değil,hemen kombi servisini aradım, servis kalorifer tesisatında kaçak olma ihtimalininin %90 olduğunu, kombide bir problem olamayacağını söyledi.Bende tesisatçıyı çağırdım,tesisatçı yarım saat evde kaçıran yer aradı ama bulamadı.Yok abi bunda kaçak falan dedi ,zaten kaçak olsa atl komşun kapını çoktan çalmıştı dedi.O kadar su nereye gidiyor anlamadım.Kombi servisini tekrar aradım geldi baktı,yok usta bunda sorun dedi.Nasıl bulacağız sorunu bilmiyorum artık.

Ayrıca gözlemlediğim kadarıyla,kombi hiç durmadan gece gündüz çalışırsa su seviyesi hiç düşmüyor.Ama ben evim sıcak olduğu için geceleri termostatı düşük ayarlıyorum mecburen.Sizce bundan sonraki izlemem gereken yol ne olmalıdır...


_____________________________



531 Mesaj
1 Mayıs 2011; 19:58:48 


quote:

Orijinalden alıntı: desing

Merhaba konuyu görünce sevinenlerdenim.
Geçen yaz yeni ev aldım kalorifer tesisatı komple yapılmıştı,biz kombiyi sonradan taktırdık.Bu kış kombi kullanmaya başladığımız günden beri 3-5 gün arasında kombideki su seviyesi 1 barın aşağısına düşüyor.İlk başta sorun olmaz diye düşündüm baktım olacak gibi değil,hemen kombi servisini aradım, servis kalorifer tesisatında kaçak olma ihtimalininin %90 olduğunu, kombide bir problem olamayacağını söyledi.Bende tesisatçıyı çağırdım,tesisatçı yarım saat evde kaçıran yer aradı ama bulamadı.Yok abi bunda kaçak falan dedi ,zaten kaçak olsa atl komşun kapını çoktan çalmıştı dedi.O kadar su nereye gidiyor anlamadım.Kombi servisini tekrar aradım geldi baktı,yok usta bunda sorun dedi.Nasıl bulacağız sorunu bilmiyorum artık.

Ayrıca gözlemlediğim kadarıyla,kombi hiç durmadan gece gündüz çalışırsa su seviyesi hiç düşmüyor.Ama ben evim sıcak olduğu için geceleri termostatı düşük ayarlıyorum mecburen.Sizce bundan sonraki izlemem gereken yol ne olmalıdır...


Kombideki bu kadar su nereye gidiyor derken kombi tesisatında aşırı bir genleşme yoksa 1 lt lik kayıp dahi basıncı 0 lara çekebilir.
kalorifer ve kombinizi ayrı ayrı test etmenizde yarar var diyeceğim ama çalışırken düşmeyip soğukken düşmesi bağlantılara yada sistemdeki havaya yönlendiriyor beni.

sisteminizde hava varsa ısınan hava genleşecek ve basıncınızı yüksek tutacaktır ilk olarak kombiniz mümkünse soğukken sisteme 2 bar su verip radyatörlerden havayı tamamen alın mümkünse hava alırken hava pürjörünün olduğu bölgeyi alttan destekleyerek 1-2 cm kaldırarak almayı ve bu işlemi yaparken radyatörünüzün giriş vanasının kapalı çıkış vanasının açık olmasına özen gösterin.

İkinci olarak ısı faktöründen dolayı malzemelerin genleşmesi akla geliyor. yukarıdaki işlemi yaparken yada hattın soğuk olduğu bir ara tesisatınızdaki basıncı 2.6 seyiyesine kadar çıkartıp radyatör ve kombi montajındaki bütün ek yerlerini kontrol etmenizde fayda var.
basıncı 2.6 ya çıkardıktan sonra 10 dk kadar bekleyip kontrole öyle başlayınız. Kontrol ederken ek yerlerine kuru peçete ile dokunursanız peçetedeki suyu daha net görebilirsiniz.

kontrolleriniz bittiğinde tahliye musluğunu açarak sistemdeki suyu 1,5 bar a düşürmeyi ihmal etmeyiniz. tahliye musluğunuz yoksa kombi altındaki soğuk besleme suyu vanasını kapatıp kombi besleme vanasını açtıktan sonra herhangi bir sıcak musluğunu açarak kaloriferdeki suyu musluktan akıtabilirsiniz gereken değere geldiğinde önce musluğunuzu ardından kombi besleme vanasını kapatdıktan sonra soğuk besleme vanasını açabilirsiniz.
sistemi eski haline aldıktan sonra musluğunuzdan bir süre boşa su akıtınız.
Sistemi göremediğimiz için tahminlerle ilerliyorum. bu nedenle sorun burdan değilse daha detaylı bir teste gidebiliriz.


_____________________________



636 Mesaj
2 Mayıs 2011; 11:11:15 

Merhaba
-Kombideki su seviyesi en fazla 1,7 sevisine çıkıyor,ya dolu olduğu için almıyor,yada otomatik kesiyor.
-Hava pürjörü nerede olabilir tam olarak.Kesin olarak varmıdır,konulmuşmudur...
-Açıkçası soğukken hiç su basımı yapmadım,onu deneyeceğim.

Sonrasında tekrar görüşlerimi yazarım..


_____________________________



2046 Mesaj
2 Mayıs 2011; 12:04:06 


quote:

Orijinalden alıntı: desing

Merhaba
-Kombideki su seviyesi en fazla 1,7 sevisine çıkıyor,ya dolu olduğu için almıyor,yada otomatik kesiyor.
-Hava pürjörü nerede olabilir tam olarak.Kesin olarak varmıdır,konulmuşmudur...
-Açıkçası soğukken hiç su basımı yapmadım,onu deneyeceğim.

Sonrasında tekrar görüşlerimi yazarım..


Tesisatcı çağırdığınızda bu bölümü kontrol etmiştir diye düşünüyorum yani hava varmı yokmu kontrol etmiştir. Bahsedilen hava purjörü radyatörün vana bağlantısının tam karşı tarafında üstte bulunur. Baktığınızda hemen anlayacaksınız ordaki vidayı tornavidayla gevşetirseniz o bölümden varsa hava cıkacaktır su gelmeye başladığında tekrar vidayı iyice sıkın,bunu bütün radyatörlere uygulayın ilk önce en sondaki radyatörden başlayın. Bu işlemi yaparken o bölümden su geleceğini unutmayın o nedenle altına bir şey koymayı ihmal etmeyin.


_____________________________



531 Mesaj
5 Mayıs 2011; 19:12:07 

quote:

Orijinalden alıntı: desing

Merhaba
-Kombideki su seviyesi en fazla 1,7 sevisine çıkıyor,ya dolu olduğu için almıyor,yada otomatik kesiyor.
-Hava pürjörü nerede olabilir tam olarak.Kesin olarak varmıdır,konulmuşmudur...
-Açıkçası soğukken hiç su basımı yapmadım,onu deneyeceğim.

Sonrasında tekrar görüşlerimi yazarım..

Yeniçeri üstat cevaplamış ek olarak benim söyleyeceğim eğer kombi suyunuzu otomatik doldurma butonundan değilde kombinin altındaki vanadan manuel olarak yapıyor ve basınç 1.7 yi geçmiyorsa şebeke basıncınız düşük demektir. Bu durumda ya hidrofor kullanmalısınız yada su doldurma işlemini gece yapmayı denemelisiniz geceleri su kullanımı düştüğü için basınç bir nebze daha yükselecektir.


_____________________________



 
1101 Mesaj
6 Mayıs 2011; 22:33:49 

Diğer başlıklarda Oxi Plus aliminyum folyolu boru önerilmiş okuduğum kısımlarda.

Benim tesisatım şap altından döşenecek. Konuştuğum doğalgazcılar hep folyolu boruyu dışardan döşediğimiz tesisatlarda kullanıyoruz dediler. Folyolu boru şap altında gereksiz çünkü ışık görmüyor diyorlar. Ne kadar doğru bu bilgi? Folyolu boruda ısrar etmelimiyim?


_____________________________



531 Mesaj
7 Mayıs 2011; 3:07:39 


quote:

Orijinalden alıntı: xiamen

Diğer başlıklarda Oxi Plus aliminyum folyolu boru önerilmiş okuduğum kısımlarda.

Benim tesisatım şap altından döşenecek. Konuştuğum doğalgazcılar hep folyolu boruyu dışardan döşediğimiz tesisatlarda kullanıyoruz dediler. Folyolu boru şap altında gereksiz çünkü ışık görmüyor diyorlar. Ne kadar doğru bu bilgi? Folyolu boruda ısrar etmelimiyim?


Kesinlikle ısrar etmelisiniz.

Sözünü ettiğiniz ışık kullanma suyu borusu ışık/güneş gören ortama döşendiğinde yosunlaşma ve baktesi üretebilmektedir.Kalorifer tesisatında ise kullanma suyundan ziyade okjen emilimi dikkate alınmaktadır.

Kombi ve radyatörlerinizin içerisindeki hava içerisindeki oksijen normal boruda sürekli kendini yenileyerek kombi radyatör gibi metal bölümlerde paslanmaya çürümeye sebep olur bu nedenle kombide oksijen bariyeri gerek sıva altı gerek sıva üstü çok önemlidir.
Hatta tesisatta kullanılan atlamaların (borunun üzerinden geçmeye yarayan kavislerin) dahi oksijen bariyerli olması yararınıza olacaktır.


_____________________________



300 Mesaj
30 Eylül 2011; 21:30:14 


Sevgili arkadaşlar benim sorumun cevabı belki burada olmayabilir fakat yinede sayfada ilgili bilgileri görünce sormadan geçemedim; ilgilenen arkadaşlarım varsa lütfen yardım edin. Mutfak dekarasyon olunca mevcut olan eski ECA dökme demirli olan kaloriferi çıkarttık yerine ince dizaynı olan bi perde kalorifermidir nedir öyle bişey taktırmak istiyoruz, yanlışda telafuz ediyo olabilirim fakat ince görünümlü bi dizayna sahip kalorifer istiyoruz. Piyasada nereden alınır bilmiyorum. Bauhaus' a sordum mesela yoktu. Sizlerin aklına gelen yada bilen varsa lütfen buradan yazsınlar. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Saygılarımla.


_____________________________



 
181 Mesaj
1 Ekim 2011; 17:54:37 

Komurlu kalolifer kazanı kaynarsa ne olur ? 105 derece civarını gördü kaynama sebebi termostat arızası normalde 40 dereceden sonra hidrofor çalısmaya başlıyor arıza olduğu için hidrofor çalışmıyor otomatikde değilde manuelde çalıştırmak zorundasın evet kazan kaynadıktan sonra kazan bı sorun görünmüyor aynı sekilde çalışıyor ama bilmediğimiz bir yerde sorun yaratabiliyormu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
2760 Mesaj
1 Ekim 2011; 21:51:04 

quote:

Orijinalden alıntı: Yux[H]ell!cA


Sevgili arkadaşlar benim sorumun cevabı belki burada olmayabilir fakat yinede sayfada ilgili bilgileri görünce sormadan geçemedim; ilgilenen arkadaşlarım varsa lütfen yardım edin. Mutfak dekarasyon olunca mevcut olan eski ECA dökme demirli olan kaloriferi çıkarttık yerine ince dizaynı olan bi perde kalorifermidir nedir öyle bişey taktırmak istiyoruz, yanlışda telafuz ediyo olabilirim fakat ince görünümlü bi dizayna sahip kalorifer istiyoruz. Piyasada nereden alınır bilmiyorum. Bauhaus' a sordum mesela yoktu. Sizlerin aklına gelen yada bilen varsa lütfen buradan yazsınlar. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
Perde kalorifer diye bi şey duymadım. ama PKP tip 21 panel radyatör 7-8cm kalınlığıyla hem estetik hem de dayanıklı olur. 50-60-90 cm yükseklik çeşitleri olur. Bazı markalarda ek olarak 30-40cm olanları da var.
Marka olarak öncelikle DD olmak üzere, ECA, Vairad, Baymak Lux, Ferroli öneririm. Koçtaş'ta DD olması lazım. Ayrıca marka bayilerinden de bakabilirsiniz.


_____________________________

Cumhuriyet tasada ve kıvançta bir olmaktır. Bayramı da her şartta kutlanmış ve kutlanacaktır. YAŞASIN CUMHURİYET!


300 Mesaj
1 Ekim 2011; 22:34:13 


Aynen arkadaşım perde kalorifer değilmiş Havlupan mış sanırım tam isimleri bu çok değerli bilgilerine sonsuz teşekkür ederim. Saygılarımla..


_____________________________



 
45 Mesaj
9 Ekim 2011; 13:28:21 

Ariston genus kombi suyu otomatik 1.2 bara kadar alıyor.(bence az) Kombi çalışırken su eksiltmiyor. Yaz modundayken su eksiliyor 0,6-0,7 bar olana kadar düşüyor. Su alma düğmesine basıyorum yine 1,2 bar. Ayrıca peteklerin üstü sıcak altı ılık, tüm peteklerin havasını aldım ama değişen bişey yok. Peteklerin (protherm) vanaları ikiside aşağıda. Vanayı biraz kapatmak istesem giriş-çıkış vanasını nasıl anlayabilirim? Çıkış vanası sürekli tam açık kalmak zorunda mı?
Teşekkür ederim.


_____________________________



161 Mesaj
9 Ekim 2011; 19:59:13 

Merhaba, 4 ay önce hermatik şofben taktırdım çok şükür 4 ay sonra tesisat değiştiği için alınması zorunlu kılınan doğalgaz olur raporunuda aldım (her ne kadar evin içinde biçimsiz bir görüntü oluşturuyor ve çok sinir bozucu bir yerde şofben duruyor olmasına rağmen) her neyse benim sornunum şu şekilde doğalgaz boruları siyah ve mutfağın o kadar belirgin yerlerinden geçiyorki çok kötü bir görüntü oluşturuyor ve çok göze batıyor mutfağın duvar rengi ise şampanya rengi, ben bu siyah boruları boyamak istesem bir sıkıntı olur mu olmaz ise nasıl bir yöntem izlemeliyim, elimde su bazlı boya var duvarları boyadığım boyadan arta kalanlar.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.


_____________________________



531 Mesaj
9 Ekim 2011; 23:18:22 

quote:

Orijinalden alıntı: krep

Merhaba, 4 ay önce hermatik şofben taktırdım çok şükür 4 ay sonra tesisat değiştiği için alınması zorunlu kılınan doğalgaz olur raporunuda aldım (her ne kadar evin içinde biçimsiz bir görüntü oluşturuyor ve çok sinir bozucu bir yerde şofben duruyor olmasına rağmen) her neyse benim sornunum şu şekilde doğalgaz boruları siyah ve mutfağın o kadar belirgin yerlerinden geçiyorki çok kötü bir görüntü oluşturuyor ve çok göze batıyor mutfağın duvar rengi ise şampanya rengi, ben bu siyah boruları boyamak istesem bir sıkıntı olur mu olmaz ise nasıl bir yöntem izlemeliyim, elimde su bazlı boya var duvarları boyadığım boyadan arta kalanlar.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Gaz açımı yapıldıysa (Uygun şartlarda) borularınızı boyamanızda bir sakınca yoktur.

Boyasını yaparken dikkat etmeniz ggereken birkaç madde vardır.

ilk olarak borulara kesinlikle plastik ve plastik benzeri boya uygulamayınız plastik boyalar havadaki nemi emebildikleri için boruların çürümesine neden olacaktır. Ve sonraki gaz açımında mühendisiniz problem çıkartacaktır.

Gaz dağıtım şirketleri SARI renk yağlı boyayı uyguın bulmaktadır lakin duvarın rengine uyacak başka bir renk yağlı boyada uygulayabilirsiniz.


_____________________________



531 Mesaj
9 Ekim 2011; 23:28:20 

quote:

Orijinalden alıntı: bdugac

Ariston genus kombi suyu otomatik 1.2 bara kadar alıyor.(bence az) Kombi çalışırken su eksiltmiyor. Yaz modundayken su eksiliyor 0,6-0,7 bar olana kadar düşüyor. Su alma düğmesine basıyorum yine 1,2 bar. Ayrıca peteklerin üstü sıcak altı ılık, tüm peteklerin havasını aldım ama değişen bişey yok. Peteklerin (protherm) vanaları ikiside aşağıda. Vanayı biraz kapatmak istesem giriş-çıkış vanasını nasıl anlayabilirim? Çıkış vanası sürekli tam açık kalmak zorunda mı?
Teşekkür ederim.

Kış konumunda 90 derecede yanan kombide radyatörün en üst ve en alt noktası arasında 19 dereceye kadar olan ısı farkı normaldir kazan ısısı düştükçe radyatördeki ısı farkıda düşecektir bunun dışında anormal bir fark var ise muhtemel sirkülasyon (Su dolaşımı) yetersiz geliyordur. Bu durumda kombiye yakın olan radyatörlerin vanalarını kısarak suyu diğer radyatörlere yönlendirebilirsiniz.

Radyatörün giriş yada çıkış vanasını bir işaretleme yapılmadıysa bakarak anlaşılması kolay değildir ikiside aşşağıda derken bağlantı şeklini anlayamadım. Lakin sorunuzun cevabı giriş yada çıkış farketmez iki vanadan bir tanesini kısmanız yeterlidir. diğer vananızız açık olması birşeyi değiştirmez.

Su eksiltme meselesine gelince onlarca nedenden olabilir bir uzman yardımı istemeniz daha doğru olacaktır.


_____________________________



 
45 Mesaj
9 Ekim 2011; 23:44:12 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Kış konumunda 90 derecede yanan kombide radyatörün en üst ve en alt noktası arasında 19 dereceye kadar olan ısı farkı normaldir kazan ısısı düştükçe radyatördeki ısı farkıda düşecektir bunun dışında anormal bir fark var ise muhtemel sirkülasyon (Su dolaşımı) yetersiz geliyordur. Bu durumda kombiye yakın olan radyatörlerin vanalarını kısarak suyu diğer radyatörlere yönlendirebilirsiniz.

Radyatörün giriş yada çıkış vanasını bir işaretleme yapılmadıysa bakarak anlaşılması kolay değildir ikiside aşşağıda derken bağlantı şeklini anlayamadım. Lakin sorunuzun cevabı giriş yada çıkış farketmez iki vanadan bir tanesini kısmanız yeterlidir. diğer vananızız açık olması birşeyi değiştirmez.

Su eksiltme meselesine gelince onlarca nedenden olabilir bir uzman yardımı istemeniz daha doğru olacaktır.

Vanalardan biri peteğin sağ altta, diğeri sol altta. Evdeki peteklerin hepsi böyle.

giriş vanası tam açık, dönüş vanası yarım açık olursa yada tam tersi petek daha azmı ısınacak?
Ben mutfaktaki peteğin daha az ısınmasını istiyorum, çünkü mutfakta ocak-fırın kullanıldığında en azından bu günlerde yeterli sıcak oluyor.

İlgi ve alakanız için teşekkür ederim.


_____________________________



161 Mesaj
9 Ekim 2011; 23:44:13 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Gaz açımı yapıldıysa (Uygun şartlarda) borularınızı boyamanızda bir sakınca yoktur.

Boyasını yaparken dikkat etmeniz ggereken birkaç madde vardır.

ilk olarak borulara kesinlikle plastik ve plastik benzeri boya uygulamayınız plastik boyalar havadaki nemi emebildikleri için boruların çürümesine neden olacaktır. Ve sonraki gaz açımında mühendisiniz problem çıkartacaktır.

Gaz dağıtım şirketleri SARI renk yağlı boyayı uyguın bulmaktadır lakin duvarın rengine uyacak başka bir renk yağlı boyada uygulayabilirsiniz.

Teşekkürler, fakat ben borunun bir kısmını deneme amaçlı olarak su bazlı boya ile boyadım :( bu bir sorun olur acaba, bir de borunun düz kısmı değilde dirsek deniliyor sanırım o kısımlardan birinede denk geldim orayada boya sürdüm düz borusan borusundan farklı çelik sanırım, bir süre sonra baktığımda paslıymış gibi benek benek oldu anlamadım :( çok stres oldum şimdi işin ucu doğalgaz olunca oturduğum yerde terliyorum resmen.


_____________________________



531 Mesaj
9 Ekim 2011; 23:49:27 

quote:

Orijinalden alıntı: krep

Merhaba, 4 ay önce hermatik şofben taktırdım çok şükür 4 ay sonra tesisat değiştiği için alınması zorunlu kılınan doğalgaz olur raporunuda aldım (her ne kadar evin içinde biçimsiz bir görüntü oluşturuyor ve çok sinir bozucu bir yerde şofben duruyor olmasına rağmen) her neyse benim sornunum şu şekilde doğalgaz boruları siyah ve mutfağın o kadar belirgin yerlerinden geçiyorki çok kötü bir görüntü oluşturuyor ve çok göze batıyor mutfağın duvar rengi ise şampanya rengi, ben bu siyah boruları boyamak istesem bir sıkıntı olur mu olmaz ise nasıl bir yöntem izlemeliyim, elimde su bazlı boya var duvarları boyadığım boyadan arta kalanlar.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Doğalgaz borularının tamamı çelik çekme borudur.

Borusanın farkı diğerlerinden biraz daha yumuşak olması (Sanırım suyu az veriliyor tam çelik hale gelmiyor) sözünü ettiğiniz beneklenme boyadaki sudan kaynaklıdır diye düşünüyorum.
çok yıpratmadan bulaşık teli ile temizleyip yağlı boya uygulayabilir yada sürdüğünüz boya kuruduktan sonra direk üzerine yağlı boya uygulayabilirsiniz.



_____________________________



531 Mesaj
9 Ekim 2011; 23:55:54 

quote:

Orijinalden alıntı: bdugac


Vanalardan biri peteğin sağ altta, diğeri sol altta. Evdeki peteklerin hepsi böyle.

giriş vanası tam açık, dönüş vanası yarım açık olursa yada tam tersi petek daha azmı ısınacak?
Ben mutfaktaki peteğin daha az ısınmasını istiyorum, çünkü mutfakta ocak-fırın kullanıldığında en azından bu günlerde yeterli sıcak oluyor.

İlgi ve alakanız için teşekkür ederim.

Normal standartlarda kombiye yakın olan vana giriş (Sıcak) uazak olan vana çıkış (Soğuk) olması gerekmektedir lakin bu prensibe uyan (Bilen) tesisatçı nadirdir.
anlamanın en kolay yolu kalorifer soğukken ilk açtığınızda önce ısınan vana giriş vanasıdır.

Burada bir zorundalık söz konusu değildir. prensip gereği sirkilasyonu düşürmeniz gerekmektedir bunu giriş vanasını yada çıkış vanasını kısarak yapabilirsiniz.

Diğer vananın tam açık olmasıda zorundalık değildir lakin hangi vana daha kısıksa sirkülasyonu kısan o vana olacaktır.
Kullanım kolaylığı için vanalardan birinin tam açık olması tavsiye edilir.


_____________________________



 
45 Mesaj
10 Ekim 2011; 0:29:35 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Normal standartlarda kombiye yakın olan vana giriş (Sıcak) uazak olan vana çıkış (Soğuk) olması gerekmektedir lakin bu prensibe uyan (Bilen) tesisatçı nadirdir.
anlamanın en kolay yolu kalorifer soğukken ilk açtığınızda önce ısınan vana giriş vanasıdır.

Burada bir zorundalık söz konusu değildir. prensip gereği sirkilasyonu düşürmeniz gerekmektedir bunu giriş vanasını yada çıkış vanasını kısarak yapabilirsiniz.

Diğer vananın tam açık olmasıda zorundalık değildir lakin hangi vana daha kısıksa sirkülasyonu kısan o vana olacaktır.
Kullanım kolaylığı için vanalardan birinin tam açık olması tavsiye edilir.

teşekkür ederim.


_____________________________



161 Mesaj
10 Ekim 2011; 9:59:26 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Doğalgaz borularının tamamı çelik çekme borudur.

Borusanın farkı diğerlerinden biraz daha yumuşak olması (Sanırım suyu az veriliyor tam çelik hale gelmiyor) sözünü ettiğiniz beneklenme boyadaki sudan kaynaklıdır diye düşünüyorum.
çok yıpratmadan bulaşık teli ile temizleyip yağlı boya uygulayabilir yada sürdüğünüz boya kuruduktan sonra direk üzerine yağlı boya uygulayabilirsiniz.



Yardımınız için teşekkürler, artık bu hafta sonuna kaldı boyama işi, sanırım dediğiniz gibi boyayı sürerken biraz sudan şüphelenmiştim ama emin olamamaştım


_____________________________



85 Mesaj
10 Ekim 2011; 12:12:15 

dublex bir dairede oturuyorum kombi alt katta
üst kat alt kata göre tam verimli ısınmıyor
altaki vanaları biraz kıssam üst katın petek performasnları artarmı
birde bu petek lerde 2 tane vana var üsttekinden kısıp açıyoruz ama alttaki ne işe yarar
kısaca bu vanaların çalışma prensibinden bahsedebilirseniz sevinirim
ayrıca termostatik vana kullansam nasıl olur verm alırmıyım???


_____________________________

Söz ağızdan çıkana kadar sizin,ağızdan çıktıktan sonra ise siz onun esirisinizdir.


 
103 Mesaj
10 Ekim 2011; 18:10:24 

geçen bahara kadar tesisatımda ve kombi kullanımımda hiç sorun yoktu
yaptırdığımız tadilat sonrasında 2 petek değişimi, su tesisatı değişimi yapıldı ve hergün neredeyse 3 defa kombinin basıncı 0 a düşer oldu
kombiye servis bakımı yaptırdım ve onda bir problem olmadığını, tesisatta kaçak olduğunu öğrendim
alt kattaki komşumda da su sızıntısı olmadı
burada yazılanlar ışığında sorunu en azından tespit etmeye çalışıyorum
tadilatı yaptırdığım kişi ustayı yönlendireceğini söyledi ama ondan da ses yok
yukarıda yazılanlara göre kaçağı bulmak için basıncı 2 nin üzerine çıkarıp petek bağlantılarını kontrol etmeyi deneyeceğim
bunu yaparken kombi açık mı olmalı yoksa kapamalı mıyım?
şimdiden teşekkürler


_____________________________



531 Mesaj
10 Ekim 2011; 23:03:47 

quote:

Orijinalden alıntı: taf taf

dublex bir dairede oturuyorum kombi alt katta
üst kat alt kata göre tam verimli ısınmıyor
altaki vanaları biraz kıssam üst katın petek performasnları artarmı
birde bu petek lerde 2 tane vana var üsttekinden kısıp açıyoruz ama alttaki ne işe yarar
kısaca bu vanaların çalışma prensibinden bahsedebilirseniz sevinirim
ayrıca termostatik vana kullansam nasıl olur verm alırmıyım???

Kombi radyatör vs özelliklerini bilmediğimiz için sorunun nelerden kaynaklı olacağını tahmin etmek zor.
Alt katın vanalarını kısarak denemeler yapabilirsiniz.

Çalışma prensibi kombinizdeki sirkülasyon pompası sisteminizdeki suyu emiş yapar emdiği suyu tekrar kombiye yönlendirip ısınmasını ve radyatörlere gitmesini sağlar.

Alttaki vana çıkış vanasıdır yani suyun soğuduktan sonra tekrar ısınmak üzere kombiye gittiği vanadır.

Üsteki vana giriş vanası kombinizin ısıttığı suyu radyatörünüze alan vanadır.

Termostatik vana genelde tavsiye edilen bir sistemdir lakin evin durum ve özelliklerini bilmediğimiz için yorum yapmamız yanlış olur.


_____________________________



531 Mesaj
10 Ekim 2011; 23:08:23 

quote:

Orijinalden alıntı: il eri

geçen bahara kadar tesisatımda ve kombi kullanımımda hiç sorun yoktu
yaptırdığımız tadilat sonrasında 2 petek değişimi, su tesisatı değişimi yapıldı ve hergün neredeyse 3 defa kombinin basıncı 0 a düşer oldu
kombiye servis bakımı yaptırdım ve onda bir problem olmadığını, tesisatta kaçak olduğunu öğrendim
alt kattaki komşumda da su sızıntısı olmadı
burada yazılanlar ışığında sorunu en azından tespit etmeye çalışıyorum
tadilatı yaptırdığım kişi ustayı yönlendireceğini söyledi ama ondan da ses yok
yukarıda yazılanlara göre kaçağı bulmak için basıncı 2 nin üzerine çıkarıp petek bağlantılarını kontrol etmeyi deneyeceğim
bunu yaparken kombi açık mı olmalı yoksa kapamalı mıyım?
şimdiden teşekkürler

Kombiniz kapalı olmasında yarar vardır.

Ufak kaçaklarda kapalı olmasında önem vardır çünkü kaçak ısının etkisiyle buharlaşıp havaya karışabilir Bu nedenle tüm radyatör ve kombi setinizin vanalarını açtıktan sonra basıncı 2 ye getirip testinizi yapabilirsiniz.

Tesisattan kaynaklı bir kaçak söz konusu ise evinizi kırıp dökmeden kimyasal ile kaçağı giderebilirsiniz.


_____________________________



 
103 Mesaj
11 Ekim 2011; 16:57:37 

cevap için teşekkürler, bugün meşgul olduğum için kaçak testini yarına bırakacağım
bu arada dün değişim yapılan peteklerimin sıcak su giriş vanalarını yarıya kıstım (mutfak, antre, salon)
kombi her zaman kullandığım ısı ayarındaydı ama basınç düşmesi günde 3 defadan günde 1 defaya düştü ve nihayet dün gece kombi açık yattım
bugün öğlen ise 0,5 bar su eklememin ardından bu peteklerin vanalarını tamamen kapattım
tam olarak ne olduğunu anlayamadım ama tahminim şu;
muhtemel kaçak bu 3 petekten birinin bağlantı borularında
yarınki duruma göre kimyasal ile kaçak giderme konusunda tekrar bilginize başvurmak istiyorum


_____________________________



 
136 Mesaj
12 Ekim 2011; 1:25:27 

Merhaba. evim dubleks,bu sene ilk kışı geçireceğim, kombiyi ilk defa kullanacağım, ferroli divatop f 24 kombi takılmış, servis mayısta kullanıma açtı,musluktan sıcak su konusunda şimdiye kadar sıkıntı olmadı,ilk kurulumda peteklerin hepsine sıcak suyu bastılar, kışa girmeden ya termostatlı vana ya da romeo oda termostadı kullanmak istiyorum,

bina güney güney doğu cepheli, yalıtımı var,pimapenler 17mm,üst kat net 45 metrekare civarı 3 odada 3 petek var,alt kat 90 metrekare 4 petek var, tuvalet ve banyodaki havlupanlara termostat takılmasının gereksiz olduğunu forumda okumuştum bu yüzden onları hesaba katmıyorum.
Bu koşullar altında ne yaparak,uygun fiyata ısınabilirim?


_____________________________

VW Tiguan 2013 1.4 160 PS DSG CE Beyaz


 
2760 Mesaj
12 Ekim 2011; 9:46:53 

Linkini verdiğim başlıkta detaylı bilgi var:http://forum.donanimhaber.com/m_46887868/mpage_4/tm.htm


_____________________________

Cumhuriyet tasada ve kıvançta bir olmaktır. Bayramı da her şartta kutlanmış ve kutlanacaktır. YAŞASIN CUMHURİYET!


300 Mesaj
16 Ekim 2011; 16:33:09 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Arkadaşım öncelikle gecikmeli cevap için özür diliyorum.
SAğlık nedenlerinden dolayı bir süredir forumla ilgilenemekteyim.

Sözünü ettiğiniz radyatör tipi Sevgili memint arkadaşımızın da demiş olduğu gibi pkkp serisidir ki bu serinin farklı modelleri vardır. En incesi pkkp 11 olarak geçmekle birlikte pkkp 22 lerden daha az verimliliğe sahiiptir ebat olarak pkkp 22 ler 10 cm kalınlıkta pkkp 11 ler ise 6,5 cm kalınlıktalardır.

Alternatif olarak alaurad aleminyum serilerinide netten inceleyebilirsiniz.





İlgine teşekkür ederim kardeşim sağol. Bu arada geçmiş olsun.


_____________________________



 
49 Mesaj
19 Ekim 2011; 14:19:12 

merhabalar evime eca yoguşmalı comfeo premix taktırdık geçenlerde açıldı gelen servis kışın kombiyi 80 derecede tutacagımızı söyledi yani en yüksekte oda termostatıoldugu için 20 22 olarak ordan ayarlıyacakmışık eger kombiyi 50-60 da tutarsak ombimiz daha fazla çalışıp daha fazla gaz harcarsınız dedi ne kadar dogru ne şekilde ayarlamam gerek oturacagım odada oda termostatı var diğerlerinde termostatik vana var sizin öneriniz nedir manisa merkezde oturmaktayım birde sıcak suyu 35 dereceye ayarlıyorum suyu açtıgımızda duş alırken bu 50 dereceye kadar çıkıyo servise söylediğimde su basıncınız düşük geldiğindendir dedi bunda yapılacak bişey varmı suyun az gelmesi çok gelmesi suyun ayarlanan derecesinde bi oynama olurmu kaça ayarlıyorsak onda kalması gerekmiyomu teaşekkürler.


_____________________________



 
2760 Mesaj
19 Ekim 2011; 16:54:28 

quote:

Orijinalden alıntı: dilek8200

merhabalar evime eca yoguşmalı comfeo premix taktırdık geçenlerde açıldı gelen servis kışın kombiyi 80 derecede tutacagımızı söyledi yani en yüksekte oda termostatıoldugu için 20 22 olarak ordan ayarlıyacakmışık eger kombiyi 50-60 da tutarsak ombimiz daha fazla çalışıp daha fazla gaz harcarsınız dedi ne kadar dogru ne şekilde ayarlamam gerek oturacagım odada oda termostatı var diğerlerinde termostatik vana var sizin öneriniz nedir manisa merkezde oturmaktayım birde sıcak suyu 35 dereceye ayarlıyorum suyu açtıgımızda duş alırken bu 50 dereceye kadar çıkıyo servise söylediğimde su basıncınız düşük geldiğindendir dedi bunda yapılacak bişey varmı suyun az gelmesi çok gelmesi suyun ayarlanan derecesinde bi oynama olurmu kaça ayarlıyorsak onda kalması gerekmiyomu teaşekkürler.

ECA confeo plus başlığındaki yazımı aktarmak istiyorum:

Yeni nesil kombilerin çalışma tarzı şu şekilde:
1. Kombi ayarlanan kalorifer sıcaklığı (Tk), tesisatta giden suyun sıcaklığı (Tg) ve dönen suyun sıcaklığını (Td) (oda termostatı varsa bunda ayarlanan sıcaklık ile oda sıcaklığını da) dikkate alarak önce kendine hedef su sıcaklığı (T set) değeri oluşturur. Bu T set değerine ulaşmak için en fazla % 50 kapasite ile çalışmaya başlayıp kısa bir süre sonra kapasitesini % 16 düzeyine düşürür. Amaç suyu dakikada 5C ısıtarak hedef T set sıcaklığına getirmektir. Eğer düşük kapasite kullanımı ile bu artışı sağlayamazsa kapasitesini tekrar arttırır. Bu kapasite artışı hiçbir zaman belirli bir değerin üzerine çıkmaz. Yani maksimum kapasite kullanarak değil sınırlı kapasite (%50) ile tasarruf amaçlanır.
2. Hedef T set sıcaklığına ulaşınca kombi ısıtmayı durdurur ve Tg ile Td (giden ve dönen su) sıcaklıkları araındaki fark açılıp (tesisata giden su ısısını verince) kritik bir değere (9-18C gibi) gelince kombi tekrar ısıtma yapar ve oluşan yeni T set sıcaklığına kadar suyu yukardaki esaslar dahilinde ısıtır. Sonra tekrar kapanarak üretilen ısının ortama verilmesini ve yeni ısı ihtiyacına göre ısı talebinin oluşmasını bekler.

Kombiyi oda kumandası ile kullandığınız için, kombi T set değeri oluştururken, oda sıcaklığı ve oda kumandasında ayarladığınız değeri de dikkate alacaktır. Yani kalorifer devresi sıcaklığı (Tk) ister 60 ister 80C'ye ayarlansın, kombi hedef T set sıcaklığı olarak belki 50C'yi alacaktır. Tesisata giden su 50C olunca oda sıcaklığı da kumandada istenen değere gelmiş olacağı için kombi kapanacaktır.
Servisin önerdiği, Tk değerinin 80C'ye ayarlanınca kombinin daha az gaz yaktığı iddiası belki oda termostatsız kullanımlarda " test etmeye değer" olabilir, ama oda kumandasıyla kullanılan kombilerde, yukarda açıkladığım T set değeri, oda termostatında seçilen değer ile odanın o andaki sıcaklığına göre hesaplanıp belirlendiği için, daha az gaz yakma bakımından Tk değerinin 60C veya 80C olmasının önemi yoktur bence...

Kalorifer devresi sıcaklığını 60-65C'ya ayarlamanız yeterlidir. Eğer petekleriniz 40-60C kombi sıcaklığında ısınmanızı sağlayacak şekilde hesaplandıysa, ısı ihtiyacınızın fazla olabileceği soğuk gecelerde bile kombiniz en fazla 60C civarı T set değeri belirleyecek, su sıcakılığı bu düzeye geldiğinde oda sıcaklığı da istediğiniz değere gelmiş olacak ve siz bu koşulda ısınabileceksiniz. Kombiniz yoğuşma sıcaklıkllarında sizi hem ısıtacak hem de yoğuşma yaparak ekonominize katkıda bulunacaktır.

Sıcak su debisinin değişmesiyle su sıcaklığının da değişmesi hakkında ECA confeo plus başlığına gözatmanızı öneririm...


_____________________________

Cumhuriyet tasada ve kıvançta bir olmaktır. Bayramı da her şartta kutlanmış ve kutlanacaktır. YAŞASIN CUMHURİYET!


 
24 Mesaj
21 Ekim 2011; 1:35:39 

60 ar metrekare 2 bitişik müstakil ev(gecekondu) yer ist doğalgaz kutusundan çikan boruda bizim için bırakılmış ağız var (ağiz 1 evlikmiş 2 ev için nbüyütmek gerekiyormuş)
tek deprem cihazı takılacak ana kolon 11 mt civarı saatlerden sonra 2 ev için kombi ve ocaklara kadar25 mt
kombiler u 52 buderus petek termo teknik
1 ev 4 parça petek toplam 6 mt 1 havlupan 4900tl nakit
2 ev 5 parça petek toplam 6.6 mt 1 havlupan 5000 tl nakit


başka firma petekler proterm kombi aynısı vanalara ve borulara marka söylemedi9500 tl 5000 peşin 1500 e 3taksit
bu fiyat normalmidir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xvtndss -- 21 Ekim 2011; 1:37:33 >


_____________________________



 
24 Mesaj
21 Ekim 2011; 1:39:55 

60 ar metrekare 2 bitişik müstakil ev(gecekondu) yer ist doğalgaz kutusundan çikan boruda bizim için bırakılmış ağız var (ağiz 1 evlikmiş 2 ev için nbüyütmek gerekiyormuş)
tek deprem cihazı takılacak ana kolon 11 mt civarı saatlerden sonra 2 ev için kombi ve ocaklara kadar25 mt
kombiler u 52 buderus petek termo teknik
1 ev 4 parça petek toplam 6 mt 1 havlupan 4900tl nakit
2 ev 5 parça petek toplam 6.6 mt 1 havlupan 5000 tl nakit


başka firma petekler proterm kombi aynısı vanalara ve borulara marka söylemedi9500 tl 5000 peşin 1500 e 3taksit
bu fiyat normalmidir


_____________________________



531 Mesaj
23 Ekim 2011; 23:42:01 

quote:

Orijinalden alıntı: xvtndss

60 ar metrekare 2 bitişik müstakil ev(gecekondu) yer ist doğalgaz kutusundan çikan boruda bizim için bırakılmış ağız var (ağiz 1 evlikmiş 2 ev için nbüyütmek gerekiyormuş)
tek deprem cihazı takılacak ana kolon 11 mt civarı saatlerden sonra 2 ev için kombi ve ocaklara kadar25 mt
kombiler u 52 buderus petek termo teknik
1 ev 4 parça petek toplam 6 mt 1 havlupan 4900tl nakit
2 ev 5 parça petek toplam 6.6 mt 1 havlupan 5000 tl nakit


başka firma petekler proterm kombi aynısı vanalara ve borulara marka söylemedi9500 tl 5000 peşin 1500 e 3taksit
bu fiyat normalmidir


Sözedilen fiyatlar piyasanın bir miktar üzerinde gibi geldi lakin iki firma inceleyip hemen hemen aynı değeri vermişse anarmal bir fiyat farkı olmadığı kanısındayım.

Ayrıca unutmayınızki bu işleri yaptırmak için bu taraihleri sizin gibi binlerce kişi bekliyor soğuu görünce kombi aklımıza geliyor doğal olarakta iş bolluğundan firmalar fiyatlarını yükseltiyorlar.


_____________________________



 
4 Mesaj
31 Ekim 2011; 16:10:58 

Merhabalar,
Evimdeki kalorifer tesisatındaki bir sorunun çözümü için fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar. Öncelikle bu konulardan hiç anlamadığımı belirteyim.
Apartman Kayseri'de 15 katlı (son kat dubleks, dubleks ile 16 katlı). Biz son katta GBK cephede oturuyoruz. Her katta üç daire var ve her dairenin kalorifer tesisatının dağıldığı kendi dolabı (bir nevi pano gibi) var. Bu dolabın içinde ayrıca kullandığımız sıcak suyu ölçmek için bir de sayaç var. Bu arada bu dolap bizde yatak odasında, diğer iki dairenin ki ise merdiven dairesinde yani dairelerinin dışında.
Kalorifer sistemi en üstten dağılacak şekilde, yani bodrumdaki kazan sıcak suyu en yukarı çatıya pompalıyor, sonra yer çekimin etkisiyle yukarıdan aşağıya dağılıyor. Yani (tahminim) teorik olarak en fazla ısınan kat bizim kat sanırım.
Sorunum şu: Kalorifer yanmaya başladığında, bizim dağıtım dolabının içinde 20-30 saniyede bir (bir süre önce/sonra 1-2 saniyede bir) çat çat diye ses gelmeye başlıyor ve bu 20-30 dakika sürüyor. İnşaat firmasının garantisi var güya fakat çözüme ilişkin onların cevabı şu şekilde oldu: Sıcak su yukarı doğru basıldığında borular soğuk olduğu için borular sıcak su ile karşılaşınca genleşmeye başlıyor, ses de o yüzden oluşuyor, yapacak bir şey YOK. Çevremdeki bazı kişilerin analizi ise şu şekilde: Sistemde hava vardır, sistem suyu basmaya çalıştıkça sistemdeki havadan dolayı ses oluşmaktadır.
Yani, kısacası kimse çözüm bulamıyor ve kış gelince biz bu odayı kullanamıyoruz (çünkü sabahın 3ünde 4ünde yanmaya programlanmış, dolayısıyla gecenin bir yarısı uykumuzu kaçırıyor).
Acaba gerçekten sorun ne olabilir? Bu normal midir? Normal değilse nasıl çözülebilir?
Önerisi olan arkadaşlardan (garanti bitmeden) acil cevap bekliyorum.
Teşekkürlerimle...


Not: Eğer bu durum normal ise o zaman böyle bir daireyi bize kakalamış oldular sanırım.


_____________________________



 
49 Mesaj
10 Kasım 2011; 10:58:14 

eca comfeo premix marka kombim var akşam çalıştırdım ilk defa kombimi 60 dereceye ayarladım oda termostatını ayarladım 22 ye diğer yerlerde termostatik vana lar var ( eca ) onlarıda 3-4 e ayarladım ama peteklerde üst taraf sıcak alt taraf soguk hava vardır dedim havalarını aldırdım yine aynı fakat termostatik vanaları peteklere dik olarak monta edildi ondanmı kayaklanır acaba sizce sorun nedir servis gelecek gerçide bilgilenmek istiyorum teşekkürler alt tesisatımız mobil sistem mobil sistemde hangisi sıcak hangisi soguksu oldugu nasıl anlaşılır. teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dilek8200 -- 11 Kasım 2011; 14:12:31 >


_____________________________



98 Mesaj
10 Kasım 2011; 22:49:26 

Mrb arkadaslar benim sorunum yatak odasinda petegim alt taraflari iyi isinmiyor merkezi sistemden kombiye yeni gectik ferroli kombi taktirdik yatak odasinda 1,5 mt petek var petek cekvalf sistemli havasinida cok guzel aldik ama hala altlar isinmiyor yardimci olacak arkadaslara simdiden tesekkurler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



531 Mesaj
12 Kasım 2011; 0:21:26 

quote:

Orijinalden alıntı: mmg55

Mrb arkadaslar benim sorunum yatak odasinda petegim alt taraflari iyi isinmiyor merkezi sistemden kombiye yeni gectik ferroli kombi taktirdik yatak odasinda 1,5 mt petek var petek cekvalf sistemli havasinida cok guzel aldik ama hala altlar isinmiyor yardimci olacak arkadaslara simdiden tesekkurler

Peteklerin altları ve üstleri arasında ısı farkı olması normaldir (bir noktaya kadar) lakin abartı bir fark olmaması gerekmektedir.

Tesisatınızın temizliğini uzun zamandır ihmal ediyorsanız sorununuz muhtemelen bundan kaynaklıdır. Dilerseniz kendiniz dilerseniz uzman yardımı alarak tesisatınızın temizliğini yaptırınız tesisatınızda problem yoksa sorurunuz büyük ihtimal çözülecektir.



_____________________________



531 Mesaj
12 Kasım 2011; 0:25:56 

Servisi çağırmışsanız. Bu konuya servisin cevap vermesi daha uygun olacaktır. Zira keşif yapıp sorunu yerinde gözlemleyebilirler.

Hangi tarafın sıcak olduğunu anlamanın birkaç yolu vardır.

ilk olarak termostatik vananın bağlı olduğu yer sıcaktır (GİRİŞTİR).

Lakin emin olmak istiyorsanız radyatör vanalarınızı yarım saat kadar kapatıp radyatörünüzün soğumasını bekleyiniz soğuduktan sonra tekrardan radyatörü açtığınızda ilk ısınan vana sıcak (GİRİŞTİR)


_____________________________



531 Mesaj
12 Kasım 2011; 0:41:31 

quote:

Orijinalden alıntı: cauchy81

Merhabalar,
Evimdeki kalorifer tesisatındaki bir sorunun çözümü için fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar. Öncelikle bu konulardan hiç anlamadığımı belirteyim.
Apartman Kayseri'de 15 katlı (son kat dubleks, dubleks ile 16 katlı). Biz son katta GBK cephede oturuyoruz. Her katta üç daire var ve her dairenin kalorifer tesisatının dağıldığı kendi dolabı (bir nevi pano gibi) var. Bu dolabın içinde ayrıca kullandığımız sıcak suyu ölçmek için bir de sayaç var. Bu arada bu dolap bizde yatak odasında, diğer iki dairenin ki ise merdiven dairesinde yani dairelerinin dışında.
Kalorifer sistemi en üstten dağılacak şekilde, yani bodrumdaki kazan sıcak suyu en yukarı çatıya pompalıyor, sonra yer çekimin etkisiyle yukarıdan aşağıya dağılıyor. Yani (tahminim) teorik olarak en fazla ısınan kat bizim kat sanırım.
Sorunum şu: Kalorifer yanmaya başladığında, bizim dağıtım dolabının içinde 20-30 saniyede bir (bir süre önce/sonra 1-2 saniyede bir) çat çat diye ses gelmeye başlıyor ve bu 20-30 dakika sürüyor. İnşaat firmasının garantisi var güya fakat çözüme ilişkin onların cevabı şu şekilde oldu: Sıcak su yukarı doğru basıldığında borular soğuk olduğu için borular sıcak su ile karşılaşınca genleşmeye başlıyor, ses de o yüzden oluşuyor, yapacak bir şey YOK. Çevremdeki bazı kişilerin analizi ise şu şekilde: Sistemde hava vardır, sistem suyu basmaya çalıştıkça sistemdeki havadan dolayı ses oluşmaktadır.
Yani, kısacası kimse çözüm bulamıyor ve kış gelince biz bu odayı kullanamıyoruz (çünkü sabahın 3ünde 4ünde yanmaya programlanmış, dolayısıyla gecenin bir yarısı uykumuzu kaçırıyor).
Acaba gerçekten sorun ne olabilir? Bu normal midir? Normal değilse nasıl çözülebilir?
Önerisi olan arkadaşlardan (garanti bitmeden) acil cevap bekliyorum.
Teşekkürlerimle...


Not: Eğer bu durum normal ise o zaman böyle bir daireyi bize kakalamış oldular sanırım.

Merhaba .

Sözünü ettiğiniz bina kiptaş/toki ise bildiğim kadarıyla yönetmeliklerinde açık devre kabul edilmiyor bu nedenle kapalı devre çalışmaktadır.

Kapalı devrelerde sözünü ettiğiniz yağmurlama sistemi kullanılmamaktadır (Yukardan aşşağıya akış)

Sorununuz birçok nedenden kaynaklı olabilir lakin genel olarak bu sorunun nedenlerini sıralayacağım.

İlk olarak binanın tesisatına uygun bir genleşme tankı kullanılmadığı için borulardaki basınç yükselip boruların şişmesine dolayısıyla sese neden olabilir lakin 16, katta olduğunuzu belitrmişsiniz sorun buysa en alt katlarda bu ses çok daha rahatsız edici boyutlarda olmalıdır.

Bir başka akla gelen neden ise sıcağın etkisiyle borularda genleşme meydana gelmektedir bu da boruların uzayıp kısaymasına neden olurken kelepçe ve montaj elemanları bu sese neden olmaktadır Bunun çözümü ise borulara belli aralıklarla kompansatör koyarak genleşmeyi almaktır.

Şimdilik aktarabileceklerim bunlardır.
Ama unutmayınızki sorununuz ne olursa olsun müteahit firma sizin bu dairede huzurla oturabilmeniz için hertürlü teknik desteği vermekle hükümlüdür.
Garanti süreniz dolmadan koonuyla ilgili zabıt tutturmanız yararınıza olacaktır.



_____________________________



 
103 Mesaj
15 Kasım 2011; 15:59:33 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Kombiniz kapalı olmasında yarar vardır.

Ufak kaçaklarda kapalı olmasında önem vardır çünkü kaçak ısının etkisiyle buharlaşıp havaya karışabilir Bu nedenle tüm radyatör ve kombi setinizin vanalarını açtıktan sonra basıncı 2 ye getirip testinizi yapabilirsiniz.

Tesisattan kaynaklı bir kaçak söz konusu ise evinizi kırıp dökmeden kimyasal ile kaçağı giderebilirsiniz.

bizim kaçağın yeri nihayet bulundu, kombiden 2 m. uzaktaki bir ek yerinden alt komşuya damlama yapmış. evin tadilatını yapan Gülsoy Emlak Dekorasyon sahibi Erkan Gülsoy hatasını üstlenmiyor, bir de istediğin yere şikayet et deyip telefonu yüzümü kapatıyor, (ayrıntılar şurada) şimdi bu sızıntıyı kimyasalla gidermek mi daha mantıklı yoksa kırdırmak mı (kırılırsa fayans ustasıyla beraber 300 TL yi bulacak) Ne tavsiye edersiniz?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi il eri -- 15 Kasım 2011; 16:02:31 >


_____________________________



531 Mesaj
15 Kasım 2011; 18:39:45 

quote:

Orijinalden alıntı: il eri


bizim kaçağın yeri nihayet bulundu, kombiden 2 m. uzaktaki bir ek yerinden alt komşuya damlama yapmış. evin tadilatını yapan Gülsoy Emlak Dekorasyon sahibi Erkan Gülsoy hatasını üstlenmiyor, bir de istediğin yere şikayet et deyip telefonu yüzümü kapatıyor, (ayrıntılar şurada) şimdi bu sızıntıyı kimyasalla gidermek mi daha mantıklı yoksa kırdırmak mı (kırılırsa fayans ustasıyla beraber 300 TL yi bulacak) Ne tavsiye edersiniz?

Kimyasalla giderme imkanınız var.
Lakin kaçağın yeri tespit edildiyse (nokta olarak) kırdırıp yaptırmanızı tavsiye ederim ki bu iş için sözünü ettiğiniz meblanın normalin üzerinde olduğunu düşünüyorum.


_____________________________



 
279 Mesaj
15 Kasım 2011; 19:54:22 

merhaba sorum burada mı sorulmalı bilmiyorum ama bilgisi olan arkadaşım cevaplarsa sevinirim
Binamız merkezi yerden ısıtma (kömür) dır.Fakat 7 yıl boyunca (binanın yaşı) çok yakıt harcar diye kullanılmamış.Daireyi
satın aldığımız yıl doğalgaza geçildi.İlk başta tereddüt ettim acaba petekli sisteme mi geçsem diye ilk baştaki maliyet nedeni ve
forumdaki arkadaşların tavsiyesiyle yerden ısıtma sistemine devam ettim.Kısacası yerden ısıtmayı kombi+doğalgaz ile ilk ben kullandım.Üst kat petek döşetti.3 gündür kullanıyorum, şuan itibari ile yerden ısıtmada sıkıntı yok gibi, fatura gelince fikrim değişebilir
1)sizce yerden ısıtmayı peteğe tercih etmek doğru karar mıdır?
2)yerlerin her tarafını halıyla kaplamamın yararı mı zararı mı olur? kısacası ne,ne kadar serilmeli ,yardımcı olan arkadaşlara
Çok teşekkur


_____________________________

samsung 46f8000
nikon d7000 + 18-105 lens
honda vtec ls 2004
lenovo Z580


 
39 Mesaj
15 Kasım 2011; 23:21:40 

Benim yeni taşındığım evde 2 petekte problem var.Diğer petekler iyi ısınıyorken 2 peteğimin ılık olmasının sebebi ne olabilir?


_____________________________



531 Mesaj
16 Kasım 2011; 2:13:23 

quote:

Orijinalden alıntı: mecan22

merhaba sorum burada mı sorulmalı bilmiyorum ama bilgisi olan arkadaşım cevaplarsa sevinirim
Binamız merkezi yerden ısıtma (kömür) dır.Fakat 7 yıl boyunca (binanın yaşı) çok yakıt harcar diye kullanılmamış.Daireyi
satın aldığımız yıl doğalgaza geçildi.İlk başta tereddüt ettim acaba petekli sisteme mi geçsem diye ilk baştaki maliyet nedeni ve
forumdaki arkadaşların tavsiyesiyle yerden ısıtma sistemine devam ettim.Kısacası yerden ısıtmayı kombi+doğalgaz ile ilk ben kullandım.Üst kat petek döşetti.3 gündür kullanıyorum, şuan itibari ile yerden ısıtmada sıkıntı yok gibi, fatura gelince fikrim değişebilir
1)sizce yerden ısıtmayı peteğe tercih etmek doğru karar mıdır?
2)yerlerin her tarafını halıyla kaplamamın yararı mı zararı mı olur? kısacası ne,ne kadar serilmeli ,yardımcı olan arkadaşlara
Çok teşekkur

Herhangi bir alerjik rahatsızlığınız yoksa yerden ısıtma daha konforlu ve daha tasarrufludur.

Anladığım kadarıyla halıdan kastınız halıflex Yerlerden bir şikayetiniz yoksa masraf etmemenizi tavsiye ederim.

Lakin unutmayınızki boruların üzerindeki katmanlar ne derece yalıtımlı olursa evinizi ısıtmak için kombinizin ayarını yükseltmeniz gerekecektir.


_____________________________



531 Mesaj
16 Kasım 2011; 2:14:58 

quote:

Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

Benim yeni taşındığım evde 2 petekte problem var.Diğer petekler iyi ısınıyorken 2 peteğimin ılık olmasının sebebi ne olabilir?

Bunun birçok nedeni olabilir eviniz, ve genel ısıtma ssisteminiz hakkında daha detaycı olursanız bir nebze yardımcı olabliriz.


_____________________________



 
279 Mesaj
16 Kasım 2011; 15:06:35 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Herhangi bir alerjik rahatsızlığınız yoksa yerden ısıtma daha konforlu ve daha tasarrufludur.

Anladığım kadarıyla halıdan kastınız halıflex Yerlerden bir şikayetiniz yoksa masraf etmemenizi tavsiye ederim.

Lakin unutmayınızki boruların üzerindeki katmanlar ne derece yalıtımlı olursa evinizi ısıtmak için kombinizin ayarını yükseltmeniz gerekecektir.

teşekkurler ilginize,
halıflex kullanmayacağım.sadece bir odanın her yerine halı sersem mi diye tereddüt etmiştim.Ama 2 halı ile her yeri kapanacak
odayı tek halı sererek kullanmak daha mantıklı olacaktır.Bende dediğinizi tahmin etmiştim,emin olmak istedim.teşekkur


_____________________________

samsung 46f8000
nikon d7000 + 18-105 lens
honda vtec ls 2004
lenovo Z580


623 Mesaj
16 Kasım 2011; 22:34:21 

quote:

Orijinalden alıntı: cauchy81

Merhabalar,
Evimdeki kalorifer tesisatındaki bir sorunun çözümü için fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar. Öncelikle bu konulardan hiç anlamadığımı belirteyim.
Apartman Kayseri'de 15 katlı (son kat dubleks, dubleks ile 16 katlı). Biz son katta GBK cephede oturuyoruz. Her katta üç daire var ve her dairenin kalorifer tesisatının dağıldığı kendi dolabı (bir nevi pano gibi) var. Bu dolabın içinde ayrıca kullandığımız sıcak suyu ölçmek için bir de sayaç var. Bu arada bu dolap bizde yatak odasında, diğer iki dairenin ki ise merdiven dairesinde yani dairelerinin dışında.
Kalorifer sistemi en üstten dağılacak şekilde, yani bodrumdaki kazan sıcak suyu en yukarı çatıya pompalıyor, sonra yer çekimin etkisiyle yukarıdan aşağıya dağılıyor. Yani (tahminim) teorik olarak en fazla ısınan kat bizim kat sanırım.
Sorunum şu: Kalorifer yanmaya başladığında, bizim dağıtım dolabının içinde 20-30 saniyede bir (bir süre önce/sonra 1-2 saniyede bir) çat çat diye ses gelmeye başlıyor ve bu 20-30 dakika sürüyor. İnşaat firmasının garantisi var güya fakat çözüme ilişkin onların cevabı şu şekilde oldu: Sıcak su yukarı doğru basıldığında borular soğuk olduğu için borular sıcak su ile karşılaşınca genleşmeye başlıyor, ses de o yüzden oluşuyor, yapacak bir şey YOK. Çevremdeki bazı kişilerin analizi ise şu şekilde: Sistemde hava vardır, sistem suyu basmaya çalıştıkça sistemdeki havadan dolayı ses oluşmaktadır.
Yani, kısacası kimse çözüm bulamıyor ve kış gelince biz bu odayı kullanamıyoruz (çünkü sabahın 3ünde 4ünde yanmaya programlanmış, dolayısıyla gecenin bir yarısı uykumuzu kaçırıyor).
Acaba gerçekten sorun ne olabilir? Bu normal midir? Normal değilse nasıl çözülebilir?
Önerisi olan arkadaşlardan (garanti bitmeden) acil cevap bekliyorum.
Teşekkürlerimle...


Not: Eğer bu durum normal ise o zaman böyle bir daireyi bize kakalamış oldular sanırım.

Daha önceki evim merkezi ısıtma sistemiydi ve her sabah yandığında aynı sesler olurdu. Kısacası size de söylendiği gibi o ses ani sıcak suyla karşılaşan soğuk boruların genleşme sesi ve gayet normal bir durum.


_____________________________



 
39 Mesaj
16 Kasım 2011; 22:49:07 

quote:

Orijinalden alıntı: livingston


Bunun birçok nedeni olabilir eviniz, ve genel ısıtma ssisteminiz hakkında daha detaycı olursanız bir nebze yardımcı olabliriz.

Hocam evim doğalgaz ile ısınıyor, yalıtım filanda iyi, yalıtımdan kaynaklansa diğer peteklerde promlem olurdu.Peteklerin uzaklığı ile mi ilgili diyecem ama en uzak banyo peteği oda süper ısınıyor.Antrede peteklere su dağıtan vanalar var, sıcak soğuk vanaları galiba onlardan anlamadığım için oynamadım.Acaba bu vanalar ile ilgili olabilir mi?


_____________________________



 
4558 Mesaj
17 Kasım 2011; 2:35:49 

quote:

Orijinalden alıntı: ibrahim_halil


Hocam evim doğalgaz ile ısınıyor, yalıtım filanda iyi, yalıtımdan kaynaklansa diğer peteklerde promlem olurdu.Peteklerin uzaklığı ile mi ilgili diyecem ama en uzak banyo peteği oda süper ısınıyor.Antrede peteklere su dağıtan vanalar var, sıcak soğuk vanaları galiba onlardan anlamadığım için oynamadım.Acaba bu vanalar ile ilgili olabilir mi?

Eski oturan kişi kendine göre reglaj yapmış olabilir. O peteklerin alt ve üst vanalarının açık olduğundan emin olun. Kombi altındaki dağıtım kanallarının vanalarına da bakın. Diğer vanalara göre 2 tanesi farklı yönde ise onu diğerlerinin yönüne çevirin. Bu bilgiyle yapılacak olan budur. Onun dışında kombi altındaki dağıtım kanallarının resmini çekip koyabilirsiniz. Belki yorum yapılabilir. Bunlar da yarar sağlamazsa bir tesisatçının bakmasında yarar olabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 17 Kasım 2011; 2:37:01 >


_____________________________

1: Samsung 46B650, Digiturk HD, Teledünya HD, Sony STR-DB 940 QS A/V Receiver, LG Bluray 550, Samsung HD860, Sony CDP-308ESD, Front JBL LX-55, Center Pio S-CR39, Sur.Wharfedale WH20, Sub Pioneer SW-110S.
2: Samsung 50Q92, Sony STR-DB925 QS Receiver, Samsung HD870, Atlanta HD, Front Technics SB-A33, Sub-Center-Rear JBL TLX 125 + Rear Sony SS-E 317V


50 Mesaj
17 Kasım 2011; 15:32:39 

Arkadaşlar evim net 100 metrekare ara kat. Güney Doğu cephe. Mobil sistem tesisat ve demirdöküm kalisto kombim var. Evde toplam 5,5 metre 60 lık radyatör + banyo da havlupan var. 10 mt2 den büyük bir antre var ve antrede petek yok. sistemi oda termostadı ile 23 derecede ve kazan sıcaklığını 60 derecede kullanıyorum. Ev Niğde'de.

1. sorum antreye patek taktırsam önemli bir faydası olur mu?
2. Sorum eğer çok faydası olacaksa antreye taktıracağım peteği en yakındaki petekten T ile bağlayabilirmiyim?



_____________________________



531 Mesaj
18 Kasım 2011; 2:44:56