Şimdi Ara

BRC LDI'li MONTAJ RESİMLERİ (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.235
Cevap
27
Favori
309.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mesajda yanlış bir bilgi yok ; Genci Bey direkt enjeksiyonlu motorlar için LDI Sisteminin çalışma prensibini anlatmış ; ama Arkadaş direk enjeksiyonu soruyor .Atmosferik veya turbo ayrı şeyler.
    MPI olup atmosferik ve turbo olan motorlar da var.
    Direk enjeksiyonlarda FSI motorlar atmosferik, TSI-TFSI ler ise turbo. Yakıt püskürtme teknolojileri ise her iki motor tipinde de aynı.
    Bazılarında düşük devirlerde kompresör, yüksek devirlerde ise turbo devreye giriyor.
    Kimsenin bilip bilmediğine gelince. Otomotiv sektörü içinde olupta farklı bir markanın FSI-TSI motorunu tam anlamıyla bilen yok. Bilmesine de imkan yok.. Rekabet nedeniyle hiç kimse doğal olarak bilgi paylaşmıyor. . Hem mekanik, hem de elektronik yönünden çok detaylı inceleme gerekiyor.
    Otogaz montajcıları nasıl bilecek?. üreticilerin ARGE merkezlerinde araçlar inceleniyor, yakıt besleme, motor yönetim sistemlerine bakılıyor. Ona göre planlama yapılıyor. Her bir motor tipi diğerinden farklı. Bu nedenle her türe( atmosferik ,turbo ,direkt enjeksiyonlu) uyacak üniversal bir Ldi sistemi olması çok zor ,kısaca marka ve modele göre olmak mecburiyetinde.Selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    MPI araçlar için de aracın kendi benzin enjektörleri kullanılacağı söyleniyordu, boşa beklemişiz o zaman...

    Böyle bir mesaj nerde yazıyor acaba ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Mesajda yanlış bir bilgi yok ; Genci Bey direkt enjeksiyonlu motorlar için LDI Sisteminin çalışma prensibini anlatmış ; ama Arkadaş direk enjeksiyonu soruyor .Atmosferik veya turbo ayrı şeyler.
    MPI olup atmosferik ve turbo olan motorlar da var.
    Direk enjeksiyonlarda FSI motorlar atmosferik, TSI-TFSI ler ise turbo. Yakıt püskürtme teknolojileri ise her iki motor tipinde de aynı.
    Bazılarında düşük devirlerde kompresör, yüksek devirlerde ise turbo devreye giriyor.
    Kimsenin bilip bilmediğine gelince. Otomotiv sektörü içinde olupta farklı bir markanın FSI-TSI motorunu tam anlamıyla bilen yok. Bilmesine de imkan yok.. Rekabet nedeniyle hiç kimse doğal olarak bilgi paylaşmıyor. . Hem mekanik, hem de elektronik yönünden çok detaylı inceleme gerekiyor.
    Otogaz montajcıları nasıl bilecek?. üreticilerin ARGE merkezlerinde araçlar inceleniyor, yakıt besleme, motor yönetim sistemlerine bakılıyor. Ona göre planlama yapılıyor. Her bir motor tipi diğerinden farklı. Bu nedenle her türe( atmosferik ,turbo ,direkt enjeksiyonlu) uyacak üniversal bir Ldi sistemi olması çok zor ,kısaca marka ve modele göre olmak mecburiyetinde.Selamlar...

    Açıklama güzel, mantıklı
    ama şöyle bir anlam da çıkıyo:
    'sistem sizin aracınıza uymayabilir, çünkü aracınızın teknik ayrıntıları üretici firmanın gizli bilgilerindendir, herkes bu ayrıntıları bilemeyeceğinden buna uygun sistem geliştirmek zordur!'
    yanlış mıyım?

    Sonra nissan qasqaide olduğu gibi az yakacak diye subapları elimize almayalım?

    Yaman çelişki: benzin mi dizel mi lpg mi?

    Benzin: yaz kış demez, kirliyi katkılıyı sallamaz, 100 binlerce km gider ama PAHALI,
    Mazot: torku yüksek, fiyatı uygun ama ALIRKEN PAHALI, KATKIYI PİSLİĞİ KALDIRAMAZ, KIŞIN DONAR,
    Lpg: ucuz ama ORJİNAL DEĞİL, HER ARACA UYMAZ, ADAMI SİNİR HASTASI EDEBİLİR..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    MPI araçlar için de aracın kendi benzin enjektörleri kullanılacağı söyleniyordu, boşa beklemişiz o zaman...

    Böyle bir mesaj nerde yazıyor acaba ???

    Benim daha önceki mesajımda Faruk bey'in mesajında da geçiyor bakabilirsiniz, MPI motorlu bir araca sahip bir kullanıcı sistemin avantajlarını sormuş Faruk bey de benim de şimdiye kadar öyle düşündüğüm farkları açıklamış.

    Bu konuyu takip eden üyeler içinde de bir tek ben mi yanlış anlamışım o zaman? Yani mpi motorlu araç kullanan üyeler de araçlarının gaz dönüşümü sonrası orjinal benzin enjektörleriyle sistemin çalışacağını düşünüyordu, bende mi hata var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    MPI araçlar için de aracın kendi benzin enjektörleri kullanılacağı söyleniyordu, boşa beklemişiz o zaman...

    Böyle bir mesaj nerde yazıyor acaba ???

    Benim daha önceki mesajımda Faruk bey'in mesajında da geçiyor bakabilirsiniz, MPI motorlu bir araca sahip bir kullanıcı sistemin avantajlarını sormuş Faruk bey de benim de şimdiye kadar öyle düşündüğüm farkları açıklamış.

    Bu konuyu takip eden üyeler içinde de bir tek ben mi yanlış anlamışım o zaman? Yani mpi motorlu araç kullanan üyeler de araçlarının gaz dönüşümü sonrası orjinal benzin enjektörleriyle sistemin çalışacağını düşünüyordu, bende mi hata var?

    Bu konuda şimdiye kadar okuduklarımdan ben de sizin gibi anlamıştım.
    Yalnız değilsiniz, en az iki kişiyiz..
    Benim aracım her ne kadar TSİ olsa da, atmosferik araçları da takip ediyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akif Hoca -- 7 Mart 2012; 14:19:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    MPI araçlar için de aracın kendi benzin enjektörleri kullanılacağı söyleniyordu, boşa beklemişiz o zaman...

    Böyle bir mesaj nerde yazıyor acaba ???

    Benim daha önceki mesajımda Faruk bey'in mesajında da geçiyor bakabilirsiniz, MPI motorlu bir araca sahip bir kullanıcı sistemin avantajlarını sormuş Faruk bey de benim de şimdiye kadar öyle düşündüğüm farkları açıklamış.

    Bu konuyu takip eden üyeler içinde de bir tek ben mi yanlış anlamışım o zaman? Yani mpi motorlu araç kullanan üyeler de araçlarının gaz dönüşümü sonrası orjinal benzin enjektörleriyle sistemin çalışacağını düşünüyordu, bende mi hata var?

    Selamlar, benim aracım GDI motor yeni sportage,
    Yeni gelecek sistemin, aracın motor türü ne olursa olsun aracın kendi enjektörlerini kullanacağını anlamıştım. Yani 2 değil 3 kişiyiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    mybestfriendim ;
    Forum yönetiminin aldığı karar doğrultusunda BRC bayileri Prins konularına , Prins bayileri de BRC konularına yorum yapmayacak ,seviyeli bir tartışma ortamı bir türlü sağlanamadığı için böyle bir karar almış yönetim ,saygı duyuyoruz.

    BRC LDI Sistemi direkt enjeksiyonlu motorlar için aracın kendi benzin enjektörlerini kullanarak çalışan ;
    MPI motorlar için aracın kendi benzin enjektörünü değil ekstra takılack lpg enjektörlerini kullanan bir sistemdir.Bilgilerinize sunulur...


    benim araç diretk enjeksiyonlu gdi motor ve atmosferik turbo değil.. Benim araca takılacak kit benzin enjektörünü mü yoksa lpg enjektörünü mü kullanacak??
  • Arkadaşlar bakınız defalarca yazdık bunu ;
    Direkt enjeksiyonlu araçlarda (tsi ,tfsi,gdi,disi,thp) BRC LDI Sistemi aracın orjinal benzin enjektörlerini kullanacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maminci

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    MPI araçlar için de aracın kendi benzin enjektörleri kullanılacağı söyleniyordu, boşa beklemişiz o zaman...

    Böyle bir mesaj nerde yazıyor acaba ???

    Benim daha önceki mesajımda Faruk bey'in mesajında da geçiyor bakabilirsiniz, MPI motorlu bir araca sahip bir kullanıcı sistemin avantajlarını sormuş Faruk bey de benim de şimdiye kadar öyle düşündüğüm farkları açıklamış.

    Bu konuyu takip eden üyeler içinde de bir tek ben mi yanlış anlamışım o zaman? Yani mpi motorlu araç kullanan üyeler de araçlarının gaz dönüşümü sonrası orjinal benzin enjektörleriyle sistemin çalışacağını düşünüyordu, bende mi hata var?

    Selamlar, benim aracım GDI motor yeni sportage,
    Yeni gelecek sistemin, aracın motor türü ne olursa olsun aracın kendi enjektörlerini kullanacağını anlamıştım. Yani 2 değil 3 kişiyiz



    İlk anladığınız doğru GDI Sportage'a takılacak BRC LDI Sistemi aracınızın orjınal benzin enjektörlerini kullanacak ; yani 3 kişi değil iki kişisiniz :)
    Latife bir tarafa yanlış anlaşılmalar varsa düzeltelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: maminci

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    MPI araçlar için de aracın kendi benzin enjektörleri kullanılacağı söyleniyordu, boşa beklemişiz o zaman...

    Böyle bir mesaj nerde yazıyor acaba ???

    Benim daha önceki mesajımda Faruk bey'in mesajında da geçiyor bakabilirsiniz, MPI motorlu bir araca sahip bir kullanıcı sistemin avantajlarını sormuş Faruk bey de benim de şimdiye kadar öyle düşündüğüm farkları açıklamış.

    Bu konuyu takip eden üyeler içinde de bir tek ben mi yanlış anlamışım o zaman? Yani mpi motorlu araç kullanan üyeler de araçlarının gaz dönüşümü sonrası orjinal benzin enjektörleriyle sistemin çalışacağını düşünüyordu, bende mi hata var?

    Selamlar, benim aracım GDI motor yeni sportage,
    Yeni gelecek sistemin, aracın motor türü ne olursa olsun aracın kendi enjektörlerini kullanacağını anlamıştım. Yani 2 değil 3 kişiyiz



    İlk anladığınız doğru GDI Sportage'a takılacak BRC LDI Sistemi aracınızın orjınal benzin enjektörlerini kullanacak ; yani 3 kişi değil iki kişisiniz :)
    Latife bir tarafa yanlış anlaşılmalar varsa düzeltelim.

    Mehmet Bey sanırım şimdi anladım yanlışsam da lütfen düzeltin..

    1-LDİ takılacak Aracın turbo ya da atmosferik olması farketmiyor..
    2-Direkt enjeksiyonlu olanlar LDİ sistem yani aracın kendi enjektörleri kullanacak..
    3-Direkt enjeksiyonlu olmayanlara da lpg enjektörü takılacak..

    Bu da yanlışsa;

    Çok kalın kafalıyım.


    İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akif Hoca -- 7 Mart 2012; 22:28:32 >




  • Akif Bey ;
    Aynen belirttiğiniz gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Arkadaşlar bakınız defalarca yazdık bunu ;
    Direkt enjeksiyonlu araçlarda (tsi ,tfsi,gdi,disi,thp) BRC LDI Sistemi aracın orjinal benzin enjektörlerini kullanacak.

    (tsi ,tfsi,gdi,disi,thp) ifadesinde diğerlerini biliyorum da, 'disi' hangi aracın motoru acaba?
  • RS Bey, ben de aynen sizin gibi anladım. E, enjektör takmak için yine manifold delinecekse biz neden bekliyoruz ki bu sistemi. Faruk Bey bu konuya bir açıklık getirebilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maminci

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Arkadaşlar bakınız defalarca yazdık bunu ;
    Direkt enjeksiyonlu araçlarda (tsi ,tfsi,gdi,disi,thp) BRC LDI Sistemi aracın orjinal benzin enjektörlerini kullanacak.

    (tsi ,tfsi,gdi,disi,thp) ifadesinde diğerlerini biliyorum da, 'disi' hangi aracın motoru acaba?

    Mazda 3 MPS 2.3T DISI

    Silindir: L4
    Motor Hacmi: 2260 cm3
    Motor Gücü: 196(263)/5500
    Tork: 280/3000 lb-ft/RPM (380/3000 Nm/RPM)
    Yakıt Sistemi: Direct Injection
    Yakıt Türü: Benzin


     BRC LDI'li MONTAJ RESİMLERİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Akif Bey ;
    Aynen belirttiğiniz gibi

    Mehmet Bey; Sizin belirttiğiniz gibi
    Ben sadece artık doğru anlayabildim
    Doğruladığınız için ayrıca teşekkürler
  • Faruk bey'in mesajı aşağıda, benim sistemle ilgili madem öyle hiçbir beklentim yada hevesim kalmadı, çünkü bu bahsettiğiniz şekilde çalışan sistem zaten vialle olarak çoktan beridir vardı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356

    motor konusundan çok anlamadığım için soruyorum kusura bakmayın.lpi ve lpdi sistemlerinden hangisi fsi ye hangisi tsi ye takılacak?şu anki klasik motorlara takılan lpg gibi verimli olacak mı? vw nin 1.6 102 hp motoruna hangisi takılacak? 1.6 102 hp de lpg ye göre avantajları ne olacak?

    Motordan anlamayan birisi için çok iyi sorular sormuşsunuz tebrikler,
    Hatta kazık soru bile diyebiliriz

    Teşekkürler , bu bilgiler tüm kullanıcılara ışık tutacaktır.

    LPI............... Tüm SGI (Klasik) motorlara takıla bilecek Yani 102 HP SR motorlara bu takılacak.
    LPDI............. Tüm FSI ve TSI motorlara takılabilecek, (Direct injeksiyonlu araçlara)

    Avantajları ;
    a) Direkt olarak gazda çalışabileceği için Benzin sarfiyatınız olmayacak,
    b) Aracın kendi enjektörlerini ve kendi ECU sunu kullandığı için Manifoldunuzda delik açılmayaca, (Ki biz delmiyorduk zaten birçok aracı)
    c) Kablolarınız kesilmeyecek (Ki biz kesmiyorduk kablolarınızı),
    d) Su hortumlarınız kesilmeyecek, Kısacası aracınızın orjinalliği hiç bozulmayacak.

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |RS| -- 7 Mart 2012; 20:09:28 >




  • Merhaba ;
    Bu sıstem dırekt enjeksıyonlu motorlar ıcın daha elzem bır sıstemdır ve agırlıklı olarak da bıze gelen sorular dırekt enjeksıyonlu arac sahıplerındendır.
    Faruk Bey yazısında sıstemın genel bılgılerını vermıs ve sıstemı LPI ve LPDI olarak ıkı ayrı kategorıye ayırmıs ve fakat yazısında MPI motorlara takılan sıstemde aracın kendı enjektorlerı kullanılır yazmamıs.Sanırım yanlıs anlamıssınız.Faruk Bey gereklı acıklamayı yapacaktır.Selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    mybestfriendim ;
    Forum yönetiminin aldığı karar doğrultusunda BRC bayileri Prins konularına , Prins bayileri de BRC konularına yorum yapmayacak ,seviyeli bir tartışma ortamı bir türlü sağlanamadığı için böyle bir karar almış yönetim ,saygı duyuyoruz.

    BRC LDI Sistemi direkt enjeksiyonlu motorlar için aracın kendi benzin enjektörlerini kullanarak çalışan ;
    MPI motorlar için aracın kendi benzin enjektörünü değil ekstra takılack lpg enjektörlerini kullanan bir sistemdir.Bilgilerinize sunulur...


    Sn ozenclerotogaz, bu bir önceki sayfada sizin yazmış olduğunuz mesaj. Burada MPI araçlar için "extra lpg enjektörü" takılacak demişsiniz. Ben mi yanlış anlıyorum defalarca okudum? Benim de kafam karıştı açıkçası.




  • Merhaba;
    Sız kafam karıstı dedıkce ınanın ben de sasırıyorum.
    Herseyı acık acık yazıyorum , karısık olan nedır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    Faruk bey'in mesajı aşağıda, benim sistemle ilgili madem öyle hiçbir beklentim yada hevesim kalmadı, çünkü bu bahsettiğiniz şekilde çalışan sistem zaten vialle olarak çoktan beridir vardı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356

    motor konusundan çok anlamadığım için soruyorum kusura bakmayın.lpi ve lpdi sistemlerinden hangisi fsi ye hangisi tsi ye takılacak?şu anki klasik motorlara takılan lpg gibi verimli olacak mı? vw nin 1.6 102 hp motoruna hangisi takılacak? 1.6 102 hp de lpg ye göre avantajları ne olacak?

    Motordan anlamayan birisi için çok iyi sorular sormuşsunuz tebrikler,
    Hatta kazık soru bile diyebiliriz

    Teşekkürler , bu bilgiler tüm kullanıcılara ışık tutacaktır.

    LPI............... Tüm SGI (Klasik) motorlara takıla bilecek Yani 102 HP SR motorlara bu takılacak.
    LPDI............. Tüm FSI ve TSI motorlara takılabilecek, (Direct injeksiyonlu araçlara)

    Avantajları ;
    a) Direkt olarak gazda çalışabileceği için Benzin sarfiyatınız olmayacak,
    b) Aracın kendi enjektörlerini ve kendi ECU sunu kullandığı için Manifoldunuzda delik açılmayaca, (Ki biz delmiyorduk zaten birçok aracı)
    c) Kablolarınız kesilmeyecek (Ki biz kesmiyorduk kablolarınızı),
    d) Su hortumlarınız kesilmeyecek, Kısacası aracınızın orjinalliği hiç bozulmayacak.

    Saygılarımla


    B) maddesinde açıkca belirtilmiş zaten neyi açıklayacağım !

    Bir anlaşılmazlıkdır gidiyor :)) sadece son yazıları değil yazılanların geneline göz atın derim, bazen aynı şeyleri defalarca yazdığımız için bilinirliliğini düşünerek aynı şeyleri tekrar etmiyoruz, sanırım yanlış anlamalar buradan doğuyor,
    Okumaya üşenerek direk soru sormak yerine tenkid etmeyi seviyoruz gibi bir görüntü çıkıyor ortaya
    Hergün aynı şeyleri yazdığımızda ise sürekli okurlarımız bize sitem ediyor PM atıyorlar, Walla ne yapacağımızı şaşırdık
    En iyisi başlıkları biraz okuyun, fikir sahibi olun, sonra bilgi sahibi olun sonra doğru sorular sorun. Sizleri seviyorum
    Saygı ve sevgilerimle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 7 Mart 2012; 22:30:18 >




  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.