Şimdi Ara

Polo BlueMotion (1.2 TDI, 6R) (46. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.882
Cevap
54
Favori
643.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sevgili dostlar bir arkadasım kafamı karıştırdı, bluemotıon alacağına polo 1.2 benzinli al dedi,neden 10000 liralık fark ödüyorsun dedi...siz ne diyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipilal

    sevgili dostlar bir arkadasım kafamı karıştırdı, bluemotıon alacağına polo 1.2 benzinli al dedi,neden 10000 liralık fark ödüyorsun dedi...siz ne diyorsunuz

    dostum tork degerlerıne bakarsan ucurum var. ben bıle hala kafamda soru işaretlerıyle dolanıyorum arabanın performansı ıcın
  • aracın üzerinde gerçekten hatrı sayılır mühendislik var.

    aracın altı nerdeyse düz birçok boşluğu sert malzeme ile düzleştirmişler bu motorsporları teknolojisidir aracın hava ile sürtünmesini minimuma indirmişler. Egzoz borusu görünüyor sadece desek yeri.

    jantlar zaten 15" ve özeller.

    bu aracı kurcalamak sadece düşünülmüş detayları sabote etmek olacaktır.

    1.2 benzinli boş bir araç 10.000 tl farka gerçekten üstün bir mühendislik ve her kullanımda minimum maliyet sunan bir dizel araca sahip olacaksınız donanımda cabası...

    Torka gelince yada performansa gelince

    http://www.youtube.com/watch?v=Xbqo_6vLJtU

    şu videoda gayet yeterli olduğu görünüyor.. kendi aracımızıda deneyince gayet yeterli olduğunu söyleyebilirim.

    Ekleme:

    Bu arada iyi dileklerini sunan herkese teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockinger -- 28 Ekim 2011; 12:52:28 >




  • Hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockinger

    aracın üzerinde gerçekten hatrı sayılır mühendislik var.

    aracın altı nerdeyse düz birçok boşluğu sert malzeme ile düzleştirmişler bu motorsporları teknolojisidir aracın hava ile sürtünmesini minimuma indirmişler. Egzoz borusu görünüyor sadece desek yeri.

    jantlar zaten 15" ve özeller.

    bu aracı kurcalamak sadece düşünülmüş detayları sabote etmek olacaktır.

    1.2 benzinli boş bir araç 10.000 tl farka gerçekten üstün bir mühendislik ve her kullanımda minimum maliyet sunan bir dizel araca sahip olacaksınız donanımda cabası...

    Torka gelince yada performansa gelince

    http://www.youtube.com/watch?v=Xbqo_6vLJtU

    şu videoda gayet yeterli olduğu görünüyor.. kendi aracımızıda deneyince gayet yeterli olduğunu söyleyebilirim.

    Ekleme:

    Bu arada iyi dileklerini sunan herkese teşekkür ederim

    Farkettysenız araba bogulmamak için 4.vitese 4500 devırde gecıyor. bugun test surusu yaptım. Arabanın ıcı bence bekledıgımden daha seslı. 2.0 121 beygır partner kullanan bana bıle fazla geldı. neyse 3.viteste bende 100 le gıderken 4 e attım ve araba 1500 devıre ındı, yıgıldı. aracta 3 kısydık sadece. birde test arabasıdır dıye ıyıce yuklendım gaza ama nedense bı turlu hızım artmadı. dızellerde bır sure sonra yer gazı ama buna bı anlam veremedım!...motorlar genelde çift yapılır.4 silindir, 6 silindir vb. karsılıklı psıtonlar bırbırlerınden atalet alarak calısır. bunda 3 sılındır var ve tıtresım ve sesın ana nedenını buna baglıyorum...motor yalıtımla boyleyse yalıtımsız nasıl acaba! kullanan arkadaşlardan yorumlarını beklıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur
    Farkettysenız araba bogulmamak için 4.vitese 4500 devırde gecıyor. bugun test surusu yaptım. Arabanın ıcı bence bekledıgımden daha seslı. 2.0 121 beygır partner kullanan bana bıle fazla geldı. neyse 3.viteste bende 100 le gıderken 4 e attım ve araba 1500 devıre ındı, yıgıldı. aracta 3 kısydık sadece. birde test arabasıdır dıye ıyıce yuklendım gaza ama nedense bı turlu hızım artmadı. dızellerde bır sure sonra yer gazı ama buna bı anlam veremedım!...motorlar genelde çift yapılır.4 silindir, 6 silindir vb. karsılıklı psıtonlar bırbırlerınden atalet alarak calısır. bunda 3 sılındır var ve tıtresım ve sesın ana nedenını buna baglıyorum...motor yalıtımla boyleyse yalıtımsız nasıl acaba! kullanan arkadaşlardan yorumlarını beklıyorum

    Polo Bluemotion un öncelikli olarak bir ekonomi aracı olduğunu hiçbir zaman akıldan çıkarmamanızı hatırlatarak elimden geldiğince yanıt vermek isterim ;

    bu aracın şanzımanında 3-4-5. vitesler "overdrive" ötesidir. Yani krank 1 tur dönerken diferansiyel üzerinden akslar belki 3-4 tur atıyordur.
    genelde benzinli araçlarda 4. vites 1 e 1 yani krank 1 tur döndüğünde şanzıman çıkışıda 1 tur 5. vites ise hafif overdrive olurdu.

    yani kimi zaman benzinli araç kullanırken hiç eksikliğini hissettiniz mi bilmiyorum ama otobanda falan öyle anlar geliyor "ah bir 6. vites olacak ne güzel olurdu" dediğimiz anlar olmuştur, işte bu yüksek vites motorun devrini düşürüp aynı hızı korumasına yarar. Hepimiz o 6. viteste sollamaya çıkıp gaza basınca hızlanamayacağımızı biliriz.

    Olaya bu açıdan yaklaşınca polonun 4 ve 5. vitesinin hatta 3. viteste belli devir aralığında motorun devrini düşürüp torkuyla hızını korumaya yönelik düşünüldüğünü görebiliriz. Hızlanmıyorsa hızlanmıyordur sizi anlayabiliyorum ancak vites düşürmekten başka yapacak bişey yok
    motorun dizaynı 2000 devir civarı maksimum tork üretecek şekilde yapılmış, turbosu bu devirlerde verimli şekilde basıyor


    Tek sayı silindir konfigürasyonuna sahip araçlarda dengesizlik doğrudur ancak krankında özel denge ağırlıkları, belkide ayrıca terse dönen denge milleri vardır. (hatta var)

    Bu 4 silindirli araçlarda da var. benim bildiğim tam dengeli motorlar sıralı 6 silindir motorlardı. Bu mevzu biraz tekniktir kafa yormaya değeceğini sanmam.
    ancak aracın dizel olduğunu ve yüksek sıkıştırmaya sahip olduğunu unutmayın elbet karakter olarak biraz sesli ve sarsıntılı olacaktır bunu dizel motora niyetten dolayı baştan kabullenmek gerekiyor.

    İzolasyon konusu tamamen görece bir mevzu dolayısı ile bu konu hakkında sağlıklı bir yargıda bulunacağımı düşünmüyorum ancak daha önce sesli olduğunu belirtmiştim

    2005 li yıllarda hyundai accent 1.5 CRDi motor da 3 silindirliydi ve resmen rölantide bedford kamyonu gibi ses çıkarırdı ve hoşuma giderdi, polonun rölantisinde ise 3 silindirin ateşlemesini hissediyorum hatta duyuyorum sayıyorum daha önceki mesajlarımda yazdığım gibi motor ve mekaniğe ilgim büyük, çıkan her türlü mekanik sesler kimisini rahatsız ederken benim hoşuma gidiyor dolayısı ile ne desem bilemiyorum

    özetle polo bluemotion denen aracın özel bir araç olduğunu gerçekten bilinçli , trafiği okuyabilen dingin bir sürücüye A noktasından B noktasına minimum maliyetle taşıma hizmeti sunarken optimum konforu vermek üzere üretildiğini düşünüyorum.

    olaya bu pencereden bakmaya çalışınca tamamen bir kabullenmişlik içinde oluyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockinger -- 29 Ekim 2011; 3:19:39 >




  • Arkadaşlar bu 1.2 tdi motorun güç eğrisi elinde olan var ise paylaşabilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur




    Farkettysenız araba bogulmamak için 4.vitese 4500 devırde gecıyor. bugun test surusu yaptım. Arabanın ıcı bence bekledıgımden daha seslı. 2.0 121 beygır partner kullanan bana bıle fazla geldı. neyse 3.viteste bende 100 le gıderken 4 e attım ve araba 1500 devıre ındı, yıgıldı. aracta 3 kısydık sadece. birde test arabasıdır dıye ıyıce yuklendım gaza ama nedense bı turlu hızım artmadı. dızellerde bır sure sonra yer gazı ama buna bı anlam veremedım!...motorlar genelde çift yapılır.4 silindir, 6 silindir vb. karsılıklı psıtonlar bırbırlerınden atalet alarak calısır. bunda 3 sılındır var ve tıtresım ve sesın ana nedenını buna baglıyorum...motor yalıtımla boyleyse yalıtımsız nasıl acaba! kullanan arkadaşlardan yorumlarını beklıyorum

    @makalonur: araba kapının önünde duruyor istediğim zaman biner giderim ve neyse odur açıklamalarım. size birkaç şeyden bahsetmekte fayda görüyorum; arabadan ne bekliyorsunuz acaba? yüksek performans için alınacak bir araba değil demekten çekinen kimse olacağını sanmıyorum. bu araba yüksek performans için alınmaz neden mi 1.6 tdi si var aynı fiyata. demekki insanları bu arabada çeken başka birşeyler var. 100 km hızdayken 4. vitese atarsanız 2000 devirin biraz üstünde olacaktır devir saati ve gaza basarsanız onu 1500 devirin altına indirebilecek bir yokuş türkiye yollarında yoktur. sanırımm net hatırlamıyorsunuz. 5. vites 2000 devirde araba 108-110 civarı bir hızda gidiyor.

    1500 devirde hemen hızlanmayı beklemeyin bu arabada. ilk sayfada tork eğrisini paylaşmıştım.2000 devirde maksimum torkunu veriyor. birde yer uçağı sanılan ticari arabaları kullananlarda binek araçlar için genel kanı bu şekildedir. ondan daha gürltülü olabilir ona sözüm yok. kendi sınıfında değerlendirin derim.

    gelelim gürültü meselesine. motor gerçekten gürültülü çalışıyor. bazen bende bu durumdan rahatsız oluyorum. ama bilerek aldım bunu. o nedenle çok sorun ypmıyorum. sarsıntılı bir motor mu ;ona da evet. 4 silindirli olanlar daha rafine sessiz ve performanslı motorlardır. tavsiye ederim onlarıda.

    yalıtımsız nasıldır sorusuna gelince : polo bluemotion un test arabasının hiçbir bayide olduğunu düşünmüyorum. sizin kullandığınız muhtemelen 1.2 tdi trendline dır. yalıtımsız nasıldır sorusunun cevabı test sürüşüne katıldığınız arabada ki gibidir diyorum.

    soruyu değiştirip yalıtımlısı nasıldır diye sorarsanız eğer; eh işte o da gürültülü sonuçta yalıtım dediği de bir süngerimsi motor kaputunda ki malzemeyle, motorun kendisini örten plastik koruyucu aksamdan başka birşey değil. belki altta vs farklılıklar vardır(rüzgar direncinden kaçınmak için) ama bilemiyorum. çok fazla bir fark beklemeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VVVertigo

    şimdi birde tork-güç grafiği atalım bakalım nedir ne değildir bu motor.bulabildiğim tek grafiği yüklüyorum. benden buluuumoşııın forumuna armağan olsun
    buyrun grafiğe:


     Polo BlueMotion (1.2 TDI, 6R)



    1900 ile 4600 devir aralığında motordan maksimum verimlilik alınabileceğinden bahsetmişler. kullanıp denemek lazım. 0-100 için en iyi sonuç bu aralıkta olabilir. saygılar..

     Polo BlueMotion (1.2 TDI, 6R)


    @baLL: buyrun size ilk sayfada paylaştığım grafiği tekrar paylaşıyorum.

    ben şöyle basar giderim böyle giderim diyenlere nasıl ki şaşkınlıkla bakıyorsak, aynı şekilde basıyorum gitmiyor diyenlere de benzer şekilde bakmak lazım. kişiler arabasını tanıdıkça, doğru vites oranlarını bilecek. hızlanmak istediğinde nasıl hangi vites hangi devirde nasıl tepki alacağını bilebileceklerdir. saygılarımla...




  • @ VVVertigo teşekkür ederim paylaşım için, konunun tamamını okudum zannediyordum gözden kaçırmışım kusura bakmayın.

    Sanırım yanlış anlaşılma oldu ama ben bu araba performansıyla ilgili şüphe duymuyorum, optimum kullanma aralığını merak etmiştim ki buda çok açıklayıcı oldu 2000dd de 110 km ile gidiyor ise araç Türkiye şartlarında verimlidir demekki. Zaten bu yollarda gidilecek süratler belli benim maksimum yapacağım sürat 140 olur oda 2500 devire denk geliyor gibi gözüküyor. Tamamen kendi düşüncem olarak söylemek isterim ki 1.2 litre motor ekonomi için istenmeli , bu araba 200 yapamıyor demekle bu ferrari niye 5 litre yakıt yakmıyor demek aynı şey.
  • şimdi geldim eve, bayiye gidip kapora verdim dosyayı açtık araç pazartesi burda perşembe cuma günüde hayırlısı ile elimizde olacakk, özür raporu ile alıyorum perşembe rapor çıkcak noter işlemleri ile cuma elimizde olur.
    fiyat 41300 , raporla 30600 oldu 300 lira indirim yaptılar trafik sigortasını yaptılar kauçuk paspas verdiler ve kasko da indirim yapacaklar...nasıl arkadaslar gözden kaçırdığım sizin uyarılarınız varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VVVertigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur




    Farkettysenız araba bogulmamak için 4.vitese 4500 devırde gecıyor. bugun test surusu yaptım. Arabanın ıcı bence bekledıgımden daha seslı. 2.0 121 beygır partner kullanan bana bıle fazla geldı. neyse 3.viteste bende 100 le gıderken 4 e attım ve araba 1500 devıre ındı, yıgıldı. aracta 3 kısydık sadece. birde test arabasıdır dıye ıyıce yuklendım gaza ama nedense bı turlu hızım artmadı. dızellerde bır sure sonra yer gazı ama buna bı anlam veremedım!...motorlar genelde çift yapılır.4 silindir, 6 silindir vb. karsılıklı psıtonlar bırbırlerınden atalet alarak calısır. bunda 3 sılındır var ve tıtresım ve sesın ana nedenını buna baglıyorum...motor yalıtımla boyleyse yalıtımsız nasıl acaba! kullanan arkadaşlardan yorumlarını beklıyorum

    @makalonur: araba kapının önünde duruyor istediğim zaman biner giderim ve neyse odur açıklamalarım. size birkaç şeyden bahsetmekte fayda görüyorum; arabadan ne bekliyorsunuz acaba? yüksek performans için alınacak bir araba değil demekten çekinen kimse olacağını sanmıyorum. bu araba yüksek performans için alınmaz neden mi 1.6 tdi si var aynı fiyata. demekki insanları bu arabada çeken başka birşeyler var. 100 km hızdayken 4. vitese atarsanız 2000 devirin biraz üstünde olacaktır devir saati ve gaza basarsanız onu 1500 devirin altına indirebilecek bir yokuş türkiye yollarında yoktur. sanırımm net hatırlamıyorsunuz. 5. vites 2000 devirde araba 108-110 civarı bir hızda gidiyor.

    1500 devirde hemen hızlanmayı beklemeyin bu arabada. ilk sayfada tork eğrisini paylaşmıştım.2000 devirde maksimum torkunu veriyor. birde yer uçağı sanılan ticari arabaları kullananlarda binek araçlar için genel kanı bu şekildedir. ondan daha gürltülü olabilir ona sözüm yok. kendi sınıfında değerlendirin derim.

    gelelim gürültü meselesine. motor gerçekten gürültülü çalışıyor. bazen bende bu durumdan rahatsız oluyorum. ama bilerek aldım bunu. o nedenle çok sorun ypmıyorum. sarsıntılı bir motor mu ;ona da evet. 4 silindirli olanlar daha rafine sessiz ve performanslı motorlardır. tavsiye ederim onlarıda.

    yalıtımsız nasıldır sorusuna gelince : polo bluemotion un test arabasının hiçbir bayide olduğunu düşünmüyorum. sizin kullandığınız muhtemelen 1.2 tdi trendline dır. yalıtımsız nasıldır sorusunun cevabı test sürüşüne katıldığınız arabada ki gibidir diyorum.

    soruyu değiştirip yalıtımlısı nasıldır diye sorarsanız eğer; eh işte o da gürültülü sonuçta yalıtım dediği de bir süngerimsi motor kaputunda ki malzemeyle, motorun kendisini örten plastik koruyucu aksamdan başka birşey değil. belki altta vs farklılıklar vardır(rüzgar direncinden kaçınmak için) ama bilemiyorum. çok fazla bir fark beklemeyin.





    dedıgınız gıbı 1.2 tdi surdum. devırıde cok hatırlamıyorum. ıs cıkıs saatydı ben surerken mıllet 70-80 le gıderken 100 110 la arabayı denıydum, cok da gozumu alamdım yoldan, devıre yanlıs bakmısım buyuk ıhtımal.

    dediğiniz gibi trendlınedan yalıtımlı bır motor olacaksa daha sesız olması beklenır :) dondum donecem 1.6 tdi ye..

    bu arada kredı ıle alacak arkadaslara duyuru, vdf den kredı kullanacaklar varsa hemen basvurusunuyapsın. zıra bayıden aldıgım bılgı 1 kasımda 1.14 olacağı!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipilal

    şimdi geldim eve, bayiye gidip kapora verdim dosyayı açtık araç pazartesi burda perşembe cuma günüde hayırlısı ile elimizde olacakk, özür raporu ile alıyorum perşembe rapor çıkcak noter işlemleri ile cuma elimizde olur.
    fiyat 41300 , raporla 30600 oldu 300 lira indirim yaptılar trafik sigortasını yaptılar kauçuk paspas verdiler ve kasko da indirim yapacaklar...nasıl arkadaslar gözden kaçırdığım sizin uyarılarınız varmı?

    trafık sıgortasını nerden ve kaca yaptırdınız hocam? plaka ısını sızmi hallettınız? 450 lıra plaka masrafı demısler. acaba bunu bız yapsak kaca malolur
  • @makelonur: ses konusunda az bir parça saha iyidir normal 1.2 tdi ye göre ama dediğim gibi motoru daha gürültülü, 1.5 dci 105 ps reno motoruna kıyasla arada çok fark var. yine 1.6 tdi de çok daha sessiz olacaktır. bu motor sesi özellikle düşük devirlerden başlayıp hızlanmak istediğinizde ve ilk çalıştırdığınızda daha güçlü hissediliyor. özetle ses konusunda en ufak bir takıntınız varsa hemen 1.6 tdi ye geçin derim. e onda da esp alaşım jant sis farı şu bu yok. işte bu noktada da sizin beklentileriniz ön plana çıkacaktır. saygılarımla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur

    quote:

    Orijinalden alıntı: sipilal

    şimdi geldim eve, bayiye gidip kapora verdim dosyayı açtık araç pazartesi burda perşembe cuma günüde hayırlısı ile elimizde olacakk, özür raporu ile alıyorum perşembe rapor çıkcak noter işlemleri ile cuma elimizde olur.
    fiyat 41300 , raporla 30600 oldu 300 lira indirim yaptılar trafik sigortasını yaptılar kauçuk paspas verdiler ve kasko da indirim yapacaklar...nasıl arkadaslar gözden kaçırdığım sizin uyarılarınız varmı?

    trafık sıgortasını nerden ve kaca yaptırdınız hocam? plaka ısını sızmi hallettınız? 450 lıra plaka masrafı demısler. acaba bunu bız yapsak kaca malolur

    inanın fiyatlar konusunda bir bilgim yok, anahtar teslim fiyatıydı bu ,yani plaka trafik sigortası işlemlerini bayi yürütüyorrr




  • @makelonur: trafik sigortası sadece bulunduğunuz ile göre fiyatlandırılır. heryerde aynıdır yani. tek fark plakanın kayıtlı olduğu ildir. 450 lira masraf denmiş sizin yapacağınız maksimum masraf 150 tl olur. kendiniz çıkarın derim plakayı. ha uğraşamam derseniz o ayrı.

    bu akşam arkadaşın 7.45Li ile bir deneme sürüşüne çıktık. hiç beğenmedim demek için bi mazeret aradım :) bu ne dedim ya vites kolu yok böyle araba mı olur dedik gülüştük geçtik. 50 gibi bir hızdan 200 e kadar çıktık(dip gaz ile) çok atak bir arabaydı. müzik sistemiyle gösterge ekranıyla koltuk ısıtmasıyla süperdi diyebilirim. polo bm mu yoksa 7.45 Li mi diye tereddütte kalaln varsa eğer öneririm güzel araba .
    şaka bi yana da o arabaysa bizim kapıdaki ne? 200 le gidiyoruz tık yok. rüzgar yok. bunu satarsam öyle birşey almak isterim. tabi dört lastik jantı bizimkiyle aynı paraya gelir:)




  • Arkadaslar bu 0 fiyatlari uçtu gitti ancak nereye kadar niyeti bozdu dün bir polo bm kullandim 2 adet artı değeri var 1 marka değeri 2 2 elde çok hızlı sirkule yoksa yakıt ya da performans abartı değil bu arada kredi faizleride ucmus
  • trafik tescil masrafları hakkında yaklaşık 1 ay önce şu yazı çıkmıştı,umarım yardımcı olur

    http://www.sonsayfa.com/Haberler/Otomobil/Otoda-yillik-250-milyon-liralik-kazik-203191.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaaLL

    trafik tescil masrafları hakkında yaklaşık 1 ay önce şu yazı çıkmıştı,umarım yardımcı olur

    http://www.sonsayfa.com/Haberler/Otomobil/Otoda-yillik-250-milyon-liralik-kazik-203191.html

    Bu haberden az cok haberım vardı hocam, saolasın. Bu plaka masrafı en son konusacagım sey olacak. gereklı tum ındırımlerı yaptrdıktan sonra plakamı kendım alcam dıcem ve 200 lıra daha ceplerıne atmıcam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipilal

    sevgili dostlar bir arkadasım kafamı karıştırdı, bluemotıon alacağına polo 1.2 benzinli al dedi,neden 10000 liralık fark ödüyorsun dedi...siz ne diyorsunuz

    Bak bu bluemotion, şahsen kendi aracım. Bunu hiç bir zaman unutma ESP olması öncelik nedenin olması lazım !. Sen gel bm al, kafan rahat etsin..


    http://youtu.be/LWtICfCF2nA












  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.