Şimdi Ara

Segment karmaşasına son! (4 veya 5 kişilik sedan araçların segmentleri)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
7
Favori
28.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, forumda segment/sınıf tartışmaları yaşanırken, otomobillerin ağırlıklı olarak dingil mesafelerine göre sınıflandırıldığını gördüm ve güncel 4 veya 5 kişilik sedan araçların dingil mesafelerini araştırdım, çıkan sonucu aşağıda liste halinde görebilirsiniz. Tabi bazı araçlar sınıfının araçlarından dingil mesafesi olarak uzun ya da kısa kalabiliyor ancak bu konuda kasanın piyasaya çıkış tarihi ile sunulan donanım, markanın da fiyat ve satış politikası olarak hangi segmentte/sınıfta aracı pazarlamak istediği konusu devreye giriyor. (Örneğin: Dacia Logan 2630 mm)

    Dingil mesafesi değerlerini mümkün olduğunca güncel modellerin kendi resmi internet sayfalarından edinmeye çalıştım, umarım segment/sınıf karmaşasına bir son vermiş oluruz.

    Anahtar kelimeler: b c d e f sınıfı segmenti otomobiller araçlar

    2011 Albea Sole dingil mesafesi: 2439 mm
    2011 Symbol dingil mesafesi: 2473 mm
    2011 Aveo Sedan dingil mesafesi: 2480 mm
    2011 Accent Era dingil mesafesi: 2500 mm
    2011 Honda City dingil mesafesi: 2550 mm
    2011 Accent Blue dingil mesafesi: 2570 mm
    2011 Rio Sedan dingil mesafesi: 2570 mm

    2011 Octavia dingil mesafesi: 2578 mm (bu araç 2004 yılında üretilmeye başlandı)
    2011 Corolla dingil mesafesi: 2600 mm
    2012 Rapid dingil mesafesi: 2602 mm
    2012 Toledo dingil mesafesi: 2602 mm
    2011 Linea dingil mesafesi: 2603 mm
    2011 Lancer dingil mesafesi: 2635 mm
    2011 Mazda 3 dingil mesafesi: 2640 mm
    2011 S40 dingil mesafesi: 2640 mm
    2011 Exeo dingil mesafesi: 2642 mm
    2012 Focus dingil mesafesi: 2648 mm
    2011 Cerato dingil mesafesi: 2650 mm
    2012 301 dingil mesafesi: 2650 mm
    2012 C Elysse dingil mesafesi: 2650 mm
    2011 Jetta dingil mesafesi: 2651 mm
    2012 Civic dingil mesafesi: 2675 mm
    2011 Cruze dingil mesafesi: 2685 mm
    2012 Astra Sedan dingil mesafesi: 2685 mm
    2011 Elantra dingil mesafesi: 2700 mm

    2011 Alfa Romeo 159 dingil mesafesi: 2700 mm (bu araç 2005 yılında üretilmeye başlandı)
    2011 Epica dingil mesafesi: 2700 mm (bu araç 2006 yılında üretilmeye başlandı)
    2011 Avensis dingil mesafesi: 2700 mm (bu araç 2008 yılında üretilmeye başlandı)

    2011 Fluence dingil mesafesi: 2702 mm
    2011 Mondeo dingil mesafesi: 2704 mm
    2011 Accord dingil mesafesi: 2705 mm
    2011 Passat dingil mesafesi: 2709 mm
    2011 CC dingil mesafesi: 2711 mm
    2011 Mazda 6 dingil mesafesi: 2725 mm
    2011 Sonata dingil mesafesi: 2730 mm
    2011 Insignia dingil mesafesi: 2737 mm
    2011 Laguna dingil mesafesi: 2756 mm
    2011 C Serisi dingil mesafesi: 2760 mm
    2011 Superb dingil mesafesi: 2761 mm
    2011 Latitude dingil mesafesi: 2762 mm
    2012 i40 dingil mesafesi: 2770 mm
    2011 S60 dingil mesafesi: 2776 mm
    2012 Optima dingil mesafesi: 2795 mm
    2011 A4 dingil mesafesi: 2808 mm
    2011 A5 Sportback dingil mesafesi: 2810 mm
    2012 3 Serisi dingil mesafesi: 2810 mm
    2011 C5 dingil mesafesi: 2815 mm
    2011 508 dingil mesafesi: 2817 mm

    2011 S80 dingil mesafesi: 2835 mm
    2011 A6 dingil mesafesi: 2843 mm
    2011 E Serisi dingil mesafesi: 2874 mm
    2011 Phaeton dingil mesafesi: 2881 mm
    2011 Jaguar XF dingil mesafesi: 2909 mm
    2011 A7 Sportback dingil mesafesi: 2914 mm
    2011 Genesis dingil mesafesi: 2935 mm
    2011 5 Serisi dingil mesafesi: 2968 mm

    2011 A8 dingil mesafesi: 2992 mm
    2011 Jaguar XJ dingil mesafesi: 3033 mm
    2011 S Serisi dingil mesafesi: 3035 mm
    2011 7 Serisi dingil mesafesi: 3070 mm

    2011 A8 Long dingil mesafesi: 3122 mm
    2011 Jaguar XJL dingil mesafesi: 3157 mm
    2011 S Serisi Long dingil mesafesi: 3165 mm
    2011 7 Serisi Long dingil mesafesi: 3210 mm

    (Long olan araçları farklı renkte yazdım, sınıfı da F Long'tur)

    Ayrıca görülmektedir ki, markalar yeni kasalar çıkardıkça, her çıkan kasa bir öncekine göre daha uzun olmakta, yenilenen her model bir üst segmentin/sınıfın boyutlarına yaklaşmaktadır. Bakalım bu savaş nereye kadar gidecek.

    Not: Dingil mesafesi 3.20m'nin altında olan araçlar OGS ve KGS için 1. sınıf araçlar olarak geçmektedir. 7 Serisi Long'un maaşallahı var

    *Listeden çıkartılan modeller:
    2011 407 dingil mesafesi: 2725 mm
    2011 Astra Classic Sedan dingil mesafesi: 2703 mm
    2011 Civic dingil mesafesi: 2700 mm
    2011 Focus dingil mesafesi: 2640 mm


    07.03.2017 Güncelleme

    2017 Ebatlara Göre Sıralama;

    2017 Mitsubishi Attrage 2550mm
    2017 Hyundai Accent Blue 2570mm
    2017 Kia Rio 2570mm
    2017 Skoda Rapid 2602mm
    2017 Seat Toledo 2602mm
    2017 Fiat Linea 2603mm
    2017 Renault Symbol 2634mm

    2017 Mitsubishi Lancer 2635mm
    2017 Fiat Egea 2637mm
    2017 Audi A3 2637mm
    2017 Ford Focus 2648mm
    2017 VW Jetta 2651mm

    2017 Citroen C-Elysse 2652mm
    2017 Peugeot 301 2652mm

    2017 Opel Astra 2685mm
    2017 Skoda Octavia 2686mm
    2017 Honda Civic 2698mm
    2017 Mercedes CLA 2699mm
    2017 Kia Cerato 2700mm
    2017 Hyundai Elantra 2700mm
    2017 Toyota Corolla 2700mm
    2017 Renault Megané Sedan 2711mm

    2017 VW CC 2711mm
    2017 Opel Insignia 2737mm
    2017 Volvo S60 2776mm
    2017 VW Passat 2791mm
    2017 Renault Talisman 2808mm
    2017 BMW 3 2810mm
    2017 Peugeot 508 2817mm
    2017 Audi A4 2820mm
    2017 Audi A5 2824mm
    2017 Mazda 6 2830mm
    2017 Mercedes C 2840mm
    2017 Skoda Superb 2841mm
    2017 Ford Mondeo 2850mm

    2017 Mercedes CLS 2874mm
    2017 Audi A6 2912mm
    2017 Audi A7 2914mm
    2017 Mercedes E 2939mm
    2017 Volvo S90 2941mm
    2017 Jaguar XF 2960mm
    2017 BMW 5 2968mm

    2017 Audi S8 2994mm
    2017 Jaguar XJ 3032mm
    2017 Mercedes S 3035mm
    2017 BMW 7 3070mm

    2017 Audi A8L 3122mm
    2017 Jaguar XJL 3157mm
    2017 Mercedes S Long 3165mm
    2017 BMW 7L 3210mm
    2017 Maybach S 3365mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 7 Mart 2017; 16:28:55 >







  • Bu başlığı açma sebebim esas olarak Hyundai Accent Blue'nun ve Era'nın, Hyundai tarafından C segmenti olarak lanse edilmesi, test için ya da bilgi almak için giden arkadaşlara aracın C sınıfı olduğunun söylenmesidir.


    quote:

    http://www.sondakika.com/haber-hyundai-accent-blue-33-bin-900-tl-fiyatla-satisa-2632769/

    -ACCENT BLUE'DE SATIŞ HEDEFİ 7 BİN 500 ADET-

    Yeni Accent Blue'nun tanıtımı dolayısıyla Esma Sultan'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Hyundai Yurtiçi Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Genel Müdürü Ümit Karaarslan, Türkiye'de Accent Blue modelinin, 33 bin 900 TL fiyatla satışa sunulduğunu söyledi. Bu modelin, Accent Era satışlarını sabote etmeyeceğini vurgulayan Karaarslan, tam tersine her iki modelin de pazardaki rakiplerinden pay alacağını söyledi. Karaarslan, Era modelinde üretimin devam edip etmeyeceğine ilişkin olarak, "Accent Era üretimine devam edeceğiz. Era, C segmentinde filo ağırlıklı olarak satışlarına devam ediyor" dedi. İç piyasaya sunulan Yeni Accent Blue modelinin bu yıl 7 bin 500 adet, Accent Era'nın ise 15 bin adet satmasının hedeflendiğini belirten Karaarslan, her iki modelde toplam 22 bin 500 adet satış beklendiğini kaydetti.


    Gerçi geçen yaz Hyundai Konya İrent Plaza'ya gittiğimizde, satış görevlisi ısrarla accent'in megané sınıfı, i30'un golf'ün sınıfı olduğunu söyleyerek beni hızla plazadan uzaklaştırmayı başarmıştı. Hyundai çalışanları ne kullanıyorlarsa ben de istiyorum.

    fluence, megané, golf, i30...vs C sınıfı Accent B sınıfı dememe rağmen adam ısrarla hayır efendim accent megané ile aynı sınıfta, i30 da golf'le aynı sınıfta demişti hatta hyundai bir karşılaştırma yazılımı yapmış, orada accent seçince megane çıkıyordu, fiyatlar, donanımlar falan karşılaştırılıyordu adam da bakın işte buradan seçiyorum burada böyle gözüküyor falan diyordu Hyundai elemanlarına ya yanlış bilgi veriyor, ya da yanlış bilgi verdirtiyor, genel müdürünün açıklamaları da eğer doğruysa sanırım bir üst segmente kalite, teknoloji, ebat olarak değil de insanları kandırma yoluyla girmeye çalışıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 9:15:14 >




  • eline sağlık,
    bu arada i30'un dingil mesafesi 2650, eklersen listeye iyi olur.
  • Konuda baya emek var. Teşekkürler.

    508 de uzunluk olarak baya fark atmış rakiplerine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu başlığı açma sebebim esas olarak Hyundai Accent Blue'nun ve Era'nın, Hyundai tarafından C segmenti olarak lanse edilmesidir.


    quote:

    http://www.sondakika.com/haber-hyundai-accent-blue-33-bin-900-tl-fiyatla-satisa-2632769/

    -ACCENT BLUE'DE SATIŞ HEDEFİ 7 BİN 500 ADET-

    Yeni Accent Blue'nun tanıtımı dolayısıyla Esma Sultan'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Hyundai Yurtiçi Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Genel Müdürü Ümit Karaarslan, Türkiye'de Accent Blue modelinin, 33 bin 900 TL fiyatla satışa sunulduğunu söyledi. Bu modelin, Accent Era satışlarını sabote etmeyeceğini vurgulayan Karaarslan, tam tersine her iki modelin de pazardaki rakiplerinden pay alacağını söyledi. Karaarslan, Era modelinde üretimin devam edip etmeyeceğine ilişkin olarak, "Accent Era üretimine devam edeceğiz. Era, C segmentinde filo ağırlıklı olarak satışlarına devam ediyor" dedi. İç piyasaya sunulan Yeni Accent Blue modelinin bu yıl 7 bin 500 adet, Accent Era'nın ise 15 bin adet satmasının hedeflendiğini belirten Karaarslan, her iki modelde toplam 22 bin 500 adet satış beklendiğini kaydetti.


    Gerçi geçen yaz Hyundai Konya İrent Plaza'ya gittiğimizde, satış görevlisi ısrarla accent'in megané sınıfı, i30'un golf'ün sınıfı olduğunu söyleyerek beni hızla plazadan uzaklaştırmayı başarmıştı. Hyundai çalışanları ne kullanıyorlarsa ben de istiyorum.

    Konuya emeğin için ,tebrik ve teşekkürler.
    Yalnız i30 ve Golf aynı sınıf,dingil mesafesi en büyük kıstassa buna da uyuyor zaten.
    Forumda çok tartışılan Octavia ve S40'ı da tekrar görmüş olduk.




  • b sınıfında yer alan corsa clio hb ve polo gibi araçların da verilseydi ama yine de teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raifkokten


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif
    Bu başlığı açma sebebim esas olarak Hyundai Accent Blue'nun ve Era'nın, Hyundai tarafından C segmenti olarak lanse edilmesidir.


    quote:

    http://www.sondakika.com/haber-hyundai-accent-blue-33-bin-900-tl-fiyatla-satisa-2632769/

    -ACCENT BLUE'DE SATIŞ HEDEFİ 7 BİN 500 ADET-

    Yeni Accent Blue'nun tanıtımı dolayısıyla Esma Sultan'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Hyundai Yurtiçi Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Genel Müdürü Ümit Karaarslan, Türkiye'de Accent Blue modelinin, 33 bin 900 TL fiyatla satışa sunulduğunu söyledi. Bu modelin, Accent Era satışlarını sabote etmeyeceğini vurgulayan Karaarslan, tam tersine her iki modelin de pazardaki rakiplerinden pay alacağını söyledi. Karaarslan, Era modelinde üretimin devam edip etmeyeceğine ilişkin olarak, "Accent Era üretimine devam edeceğiz. Era, C segmentinde filo ağırlıklı olarak satışlarına devam ediyor" dedi. İç piyasaya sunulan Yeni Accent Blue modelinin bu yıl 7 bin 500 adet, Accent Era'nın ise 15 bin adet satmasının hedeflendiğini belirten Karaarslan, her iki modelde toplam 22 bin 500 adet satış beklendiğini kaydetti.


    Gerçi geçen yaz Hyundai Konya İrent Plaza'ya gittiğimizde, satış görevlisi ısrarla accent'in megané sınıfı, i30'un golf'ün sınıfı olduğunu söyleyerek beni hızla plazadan uzaklaştırmayı başarmıştı. Hyundai çalışanları ne kullanıyorlarsa ben de istiyorum.

    Konuya emeğin için ,tebrik ve teşekkürler.
    Yalnız i30 ve Golf aynı sınıf,dingil mesafesi en büyük kıstassa buna da uyuyor zaten.
    Forumda çok tartışılan Octavia ve S40'ı da tekrar görmüş olduk.


    teşekkür ederim ilginize, ben aksini iddia etmedim zaten de fluence, megané, golf, i30...vs C sınıfı Accent B sınıfı dememe rağmen adam ısrarla hayır accent megané ile aynı sınıfta, i30 golf'le aynı sınıfta demişti hatta hyundai bir karşılaştırma yazılımı yapmış, orada accent seçince megane çıkıyordu, fiyatlar, donanımlar falan karşılaştırılıyordu adam da bakın işte buradan seçiyorum burada böyle gözüküyor falan diyordu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    eline sağlık,
    bu arada i30'un dingil mesafesi 2650, eklersen listeye iyi olur.

    teşekkür ederim ilginize, Sadece sedan araçları yazdım, hb araçlar işin içine girerse karışabilir


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Konuda baya emek var. Teşekkürler.

    508 de uzunluk olarak baya fark atmış rakiplerine

    Ben teşekkür ederim ilginize

    508 sınıfının lideri, tabi bunda yeni çıkmış olmasının etkisi fazla, bakalım bu boyut savaşı nereye kadar gidecek, baksanıza 7 serisi 3.20m sınırını aşmış bile, KGS ve OGS'de 2. sınıf araç sayılabilir (minibüs, kamyonet...vs gibi)


    quote:

    Orijinalden alıntı: Shark45

    b sınıfında yer alan corsa clio hb ve polo gibi araçların da verilseydi ama yine de teşekkürler

    sadece sedan araçları aldım, yakında hatchback araçlar için de bir sıralama yapacağım, bu listeyi bozmazsa buraya eklerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 9:17:15 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Linea'nın dingil mesafesi Corolla ve Octaviadan fazla
  • Araştırma için teşekkürler, ayrıca Accent'e C segmenti diyen insanların yaşadığını öğrenmem iyi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Linea'nın dingil mesafesi Corolla ve Octaviadan fazla

    Toyota modellerinde genel bir kısalık sözkonusu zaten, Camry ülkemizde satışta olmadığından listede yok ancak onun da dingil mesafesi 2776 mm
    Avensis ve Corolla'da yerlerde, dışarıdan hiç de öyle gözükmüyorlar gerçi.



    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Araştırma için teşekkürler, ayrıca Accent'e C segmenti diyen insanların yaşadığını öğrenmem iyi oldu.

    silahımı getirin bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2011; 9:41:33 >




  • Güzel araştırma.
    Acaba sadece dingil uzunluğumu yoksa başka kıstaslarda varmı bu belirlemelerde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Güzel araştırma.
    Acaba sadece dingil uzunluğumu yoksa başka kıstaslarda varmı bu belirlemelerde..

    Yazının başında sorunun cevabı mevcut


    Jetta'yı unutmuşuz hemen ekledim, Jetta sahipleri, sevenleri, fanatikleri arkadaşlar görmedi Allah'tan

    yoksa olurdum




  • Octavia ve S40 'ı orta segmente çıkarmaya çalışan arkadaşları belki ikna edebilir
  • Tesekkurler, cok guzel bir calisma olmus. Gercekten ilginc geliyor dikkatli bakinca. Mesela aslinda cogu zaman forumda boyut olarak C sinifi ama luks oldugu iciin D sinifi oldugu iddia edilen 3 serisi ve C serisi genis olarak tavsiye edilen bir cok D sinifi aractan uzun dingil mesafesine sahipmis.

    Sonra oooo super genis, maka arabasi E serisinden genis masallah denen Superb yine C serisi ve 3 serisinden farkli degilmis. Hele genis sedan dendiginde Octavi Octavi diye tavsiye edilen arac, C sinifindaki en kisa dingili araligina sahipmis.

    Fakat beni en cok sasirtan C5 oldu, hic belli etmiyor, sanirim kisa arka tasarimdan dolayi.

    Ilk gozume carpanlar bunlar oldu benim. tekrar tesekkurler.
  • Gercekten.cokguzel bir konu olmus cok emek harcanmis bu paylasim icin tesekkurler...

    Bu era nasil C segmentinde oluyor anlamis degilim
  • Lancia Delta'yı merak etmiştim onun da 2700 mm imiş.3-5 cm ile D sınıfı olunmaz tabi ki ama,yine de hoş bir iç mekanı var.Sadece boyu değil işlevi de önemli diyorum ben bu sınıf meselesi için.
  • En sevdiğim konulardan biridir segment tartışmaları.

    Suberb E, Octavia ve S40 D segmenti diyorum. Yok mu kavga edecek birileri?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Lancia Delta'yı merak etmiştim onun da 2700 mm imiş.3-5 cm ile D sınıfı olunmaz tabi ki ama,yine de hoş bir iç mekanı var.Sadece boyu değil işlevi de önemli diyorum ben bu sınıf meselesi için.

    3-5 mm oluyor o fark

    Sadece boy olsaydı Logan da C sınıfı olurdu ancak firmaların satış politikaları sunulan donanımlar ve motor seçenekleri de etkili oluyor. Dacia Logan (Dingil mesafesi 2630 mm) ilk geldiğinde C sınıfı'ydı aslında, Dacia'nın B sınıfı temsilcisi Solenza'ydı. (Dingil mesafesi 2476 mm) Ancak ne Solenza B sınıfında tutunabildi, ne de Logan C sınıfında tutunabildi, fiyatları "sınıfına göre" çok uygun olmasına rağmen kalite ve donanım yönünden sınıfından çok geride kalıyordu. Dacia da Solenza'yı kaldırarak Logan'ı B sınıfında sunmaya başladı ve öncekinden çok daha yüksek bir satış grafiği yakaladı. Açıkçası B sınıfında Era gibi başarılı bir model varken kimse C sınıfı diye Logan almazdı, almadı da

    @RBdriftking, @berk984;

    ilginize teşekkürler arkadaşlar




  • Özenli bir çalışma olmuş. Konuyu açan arkadaşa teşekkür.

    Segmentler günün şartlarına göre değişebiliyor. Önceden, Reno 21'ler D segmentindeydi. Bu araç günümüzde üretilse D segmenti olur muydu? Burada birçok faktör etkili oluyor. Era yıllardır C sınıfındaydı ama günümüzde B sınıfına alınmıştır.

    Latitudeyi boyutlarından dolayı E sınıfında gösterenler de var. Üretici firma D sınıfında konumlandırmıştır.

    Lineayı C sınıfında olmasına rağmen B sınıfı diyenler bir hayli fazla.

    Tempra D sınıfında bir araçtı ama günümüzde olsa C sınıfı derdik.

    Segmentler şartlara göre değişir diyorum, bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.
  • Araçlarda bir büyüme trendi var, güncel B sınıfı araçlar on yıl öncenin C sınıfı boyutlarında, güncel C sınıfı araçlar on yıl öncenin D sınıfı boyutunda. Güncel D sınıfı araçlar ise gerçekten heybetliler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.