Bireysel Emeklilikten 10 Yıldan Önce Ayrılanlardan Kesilen %15 Kesintinin Ödenmesi
3043 Cevap264996 Görüntüleme65 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Yazdır
Sayfa: <<     9 [11] 13 14 15 16 17 18      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2661 Mesaj
20 Nisan 2012; 18:57:57 

eski bireysel emeklilik çalışanımdan aldıgım bilgi stopajın kalkacagı,3 aylık geçiş süreci olacagı yönünde.herhangi bir kaybın olmayacagını söylüyor kendisi.üstüne bireyselde coşma beklediklerinide

ekledi.bilgi aldıkça eklerim buraya.


_____________________________



174 Mesaj
20 Nisan 2012; 20:20:44 




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oaston -- 20 Nisan 2012; 20:22:58 >


_____________________________



3912 Mesaj
20 Nisan 2012; 23:33:10 

ALİ BABACAN:
-''Geri ödemede sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak''-

Birikimlerin geri ödenmesi aşamasında da önemli bir değişikliğe gidildiğini belirten Babacan, vergilendirmenin sadece getiri üzerinden yapılacağını bildirdi.

Devlet katkısını, sistemde uzun süre kalmayı özendirecek şekilde kademeli olarak geri çekiş hakkı verileceğini aktaran Babacan, burada amacın sistemde daha çok kişinin olmasını sağlamak olduğunu ifade etti.

-''Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacak''-

Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacağını dile getiren Babacan, üçüncü yılın sonunda yüzde 15'lik,
altıncı yılın sonunda yüzde 35'lik,
10. yılda yüzde 60'lık kısmın çekilebileceğini ve nihayet emeklilikte devlet katkı payının tamamına erişmenin mümkün olacağını söyledi. ''

...
YANİ AYLIK 80 TL YATIRIRSAM.
3-6 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 3 TL DEVLET VERECEK.
6-10 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 7 TL DEVLET VERECEK. ( YATIRDIĞIM PARANIN %10 U BİLE DEĞİL.)
10 YILDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 12 TL DEVLET VERECEK.
ANCAK 10 YIL YATIRIP YAŞ I BEKLEYİP 56 YAŞINDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM 20 TL VERECEK.
(ince bir ayrıntı: dikkat ederseniz 56 yaşında emekli olursam demedim, sistemden çıkarsam dedim. çünkü BES emeklilik değil, para biriktirme sistemidir.)
..........
MEZARDA EMEKLİLİK GİBİ BİŞEY..
..........
BU ARADA sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak OLMASI GEÇ DE OLSA ÇOK İYİ BİR GELİŞME..




_____________________________

halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi
olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi...
.
“Evet; ümitvar olunuz! Şu istikbâl-i inkılâbat içerisinde en gür seda İslâm’ın sedası olacaktır”


1535 Mesaj
21 Nisan 2012; 8:20:56 

Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!


1959 Mesaj
21 Nisan 2012; 8:30:09 


quote:

Orijinalden alıntı: dangerous

Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!

Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


1535 Mesaj
21 Nisan 2012; 8:33:21 

quote:

Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

Ben gireli daha 2 ay oldu. 2 kere ödeme yaptım. Daha yolun başında pek bir avantajının kalmaması benim açımdan çok kötü oldu. Acaba gerçekleşecek bu değişimden dolayı, kayıpsız ayrılmalara olanak sağlarlar mı? Zannetmiyorum ama...


1959 Mesaj
21 Nisan 2012; 8:39:31 


quote:

Orijinalden alıntı: dangerous


Ben gireli daha 2 ay oldu. 2 kere ödeme yaptım. Daha yolun başında pek bir avantajının kalmaması benim açımdan çok kötü oldu. Acaba gerçekleşecek bu değişimden dolayı, kayıpsız ayrılmalara olanak sağlarlar mı? Zannetmiyorum ama...

Bence şu an durdurun, en azından 2 aylık ödemeniz yanar. Bence bu konuda davalar açılacaktır. Siz eski sisteme göre giriş yaptınız ve sistem değişti, muhakak dava açanlar olacaktır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


174 Mesaj
21 Nisan 2012; 8:53:03 

quote:

Orijinalden alıntı: lordford50

ALİ BABACAN:
-''Geri ödemede sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak''-

Birikimlerin geri ödenmesi aşamasında da önemli bir değişikliğe gidildiğini belirten Babacan, vergilendirmenin sadece getiri üzerinden yapılacağını bildirdi.

Devlet katkısını, sistemde uzun süre kalmayı özendirecek şekilde kademeli olarak geri çekiş hakkı verileceğini aktaran Babacan, burada amacın sistemde daha çok kişinin olmasını sağlamak olduğunu ifade etti.

-''Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacak''-

Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacağını dile getiren Babacan, üçüncü yılın sonunda yüzde 15'lik,
altıncı yılın sonunda yüzde 35'lik,
10. yılda yüzde 60'lık kısmın çekilebileceğini ve nihayet emeklilikte devlet katkı payının tamamına erişmenin mümkün olacağını söyledi. ''

...
YANİ AYLIK 80 TL YATIRIRSAM.
3-6 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 3 TL DEVLET VERECEK.
6-10 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 7 TL DEVLET VERECEK. ( YATIRDIĞIM PARANIN %10 U BİLE DEĞİL.)
10 YILDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 12 TL DEVLET VERECEK.
ANCAK 10 YIL YATIRIP YAŞ I BEKLEYİP 56 YAŞINDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM 20 TL VERECEK.
(ince bir ayrıntı: dikkat ederseniz 56 yaşında emekli olursam demedim, sistemden çıkarsam dedim. çünkü BES emeklilik değil, para biriktirme sistemidir.)
..........
MEZARDA EMEKLİLİK GİBİ BİŞEY..
..........
BU ARADA sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak OLMASI GEÇ DE OLSA ÇOK İYİ BİR GELİŞME..




Bu anlattıkların sadece işin devlet ayağı, birde sigorta şirketinin iç etmeye yönelik düşük getirili fonlarının yanısıra, Fon İşletim Gider Kesintisi, Yönetim Gider Kesintisi, Giriş Aidatı vs vs gibi keyfi tırpanlarını da katarsan eline Üçün Biri kalıyor..
Ücretliler için BES zaten kesinlikle bitmiştir, bireysel bağlamda ise devlet-şirket elele yeni cari açık kapatma projesidir.. potansiyel yeni "key" mağdurları tuzağıdır..


_____________________________



 
81 Mesaj
21 Nisan 2012; 15:40:21 

Merhaba Arkadaşlar,
Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...-bu-getiriye-bahane-yok



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aegean.nomad -- 21 Nisan 2012; 15:43:10 >


1535 Mesaj
21 Nisan 2012; 16:00:45 

quote:

Orijinalden alıntı: aegean.nomad

Merhaba Arkadaşlar,
Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...-bu-getiriye-bahane-yok

Haberde yer alan

KALMAK ZORUNDA MIYIM?
BES'te yeni sistem açıklanırken, Habertürk'ü arayan birçok BES katılımcısından yeni sisteme yoğun itiraz var. Verdikleri 100 TL'nin 25 TL'sinin ay sonunda geri alacakları vaadiyle BES'e girdiklerini ve sözleşmelerinin bu yönde olduğunu belirten birçok BES katılımcısı, yeni sisteme zorla geçmek istemiyor. Sistem tamamen değişeceği için, eski katılımcıların ya sistemden cezasız çıkmasına izin verilmesi ya da eski sistemde devam etmelerine izin verilmesi isteniyor.

bölümü uygulanabilir mi? Eğer cezasız çıkma olayı olursa hiç düşünmeden çıkarım sistemden.


30 Mesaj
21 Nisan 2012; 16:09:30 

Yeni emeklilik sisteminin ne zaman yürürlüğe giriceğini bilen varmı ? Yürürlüğe girer girmez cezasız bir şekilde çıkmak istiyorum. İki senedir yeterinde kesinti ödedim çünkü.


_____________________________



1147 Mesaj
21 Nisan 2012; 16:13:47 

dönem dönem düşük miktarlarla çıkmak çok kötü, 10 sene sonunda da tamamını alamaması çok kötü daha önce sormuştum atlandı, tekrar sorayım: devletin verdiği para başka bir hesapta yatarken buna da vade konacakmı olduğu gibi kalacaksa hiç anlamı yok sistemin..


_____________________________

Hizmet ediyorum insanlara hayvanlara doğaya. Kağıtları camları dışarıda dahi sağa sola atmayıp elimden geldiğince ayrı poşetleyip toplu çöpün yanına koyuyorum ki başkalarına para kazandırıyorum. Biten pilleri atık pil kutusuna atıp doğaya zarar vermiyorum. Yediğim etin kemiğini kedi köpeğe yiyemeyeceğim bayat ekmeği kuşlara veriyorum. Tükettiğim meyvelerin çekirdeklerini doğaya dikemezsem uygun gördüğüm yerelere serpip hiç yoktansa o tohumlara bir şans tanıyorum. Hiç zor değil inan çok mutlu oluyorum. Beruby,nakitkazan sitelerinden uzak durun.


 
261 Mesaj
23 Nisan 2012; 20:14:52 

quote:

Orijinalden alıntı: aegean.nomad

Merhaba Arkadaşlar,
Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...-bu-getiriye-bahane-yok


1. Fon getirileri her zaman uzman kişi bireysel yatırımlarından düşük olur, sadece BES değil tüm fonlar için geçerlidir bu durum. Piyasaların ayakta kalabilmesi için gizli bir kaidedir. Birbirlerini fonlarlar... Hantaldırlar... Kişi kendisi yönetebiliyorsa ne ala.
2. Ancak BES de şirket değiştirme bunun için vardır. Bakıp takip edip her açıdan başarılı olana geçiş yapılsın diye. Ancak benim gözlemlediğim, halkımız henüz fonları iyi yönetemiyorsunuz gerekçesiyle şirket değiştirmeye başlamamış (şu ana kadar sadece YGK nedeniyle ki aslında FİGK ve fon performansı uzun vadede daha etkendir). Zamanla bu kültür de yerleşir diye bekliyordum (EGM BES yaptıranların profiline bakınca muhtemeldi ve oldukça da umutluydum) ancak son açıklamalardan sonra bilemiyorum ne olur, kimse kalır mı sistemde o profilden.
3. Gazatedeki yayın biraz taraflı olmuş, kimsenin de hakkını yemeyelim. Dikkatlice bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız...
4. Örneğin BES sözleşmemin olduğu şirketlerden biri hisse fonunun içinde hangi hisseden ne kadarlık yatırım yapılmış açık açık veriyor, bakar beğenirsen devam edersin. Hatta birkaç ay önce çok güzel hisse fonları çıkardı, fonlarından bir tanesi tamamen temettü dağıtan şirketlerin hisseleri, yani aslında benim hisse senedi portfoyümün nerdeyse aynısı...

Bu arada, piyasaları takip edenler Mittal'in Eregli hisse blok satışını bilirler. Acaba blok satış yapılırken hangi şirketin hisse fonu portfoyünde yüklü Eregli vardı hangisinde asgari düzeyde? Küçük yatırmcı yakalandı ve bir günde %10 kaybetti.

Fonlar böyle.

Yeni geleceği söylenen sistem ile ilgili olarak ise:

1. Şirketimle Cuma günü görüştüm (bir tanesiyle). Daha birkaç gün önce kendilerine resmi bildirimler ulaşmaya başlamış. Henüz pekçok şey net değil.
2013 Ocak ayında başlayacakmış. Yani yeni sisteme kadar mevcut şartlarla devam.... Bu önemli, bu sene de vergi avantajından faydalanmaya devam etmeliyiz, şu aşamada ayrılmak mantısız olur.
2. Devletin stopajdan vazgeçmeye pek niyeti yok gibi. (mevcut sözleşmeler için) Ancak burada bir problem var. Herkes sözleşmesini incelesin, sözleşmemizdeki şartlara göre biz bunu imzaladık. Yeni sistem yeni sözleşme ile olmalı, eski sözleşmeler nasıl fesh edilecek??? Alternatif sunulmalı, isteyen eski sistemden devam etmeli, isteyen yeni sisteme geçmeli, isteyen de anapara stopajsız sistemden ayrılabilmeli. Aksi takdirde mevcut sözleşmeler konusu ciddi problem olacak...
3. Birkaç gün içinde daha detaylı bilgi de almaya çalışacağım. Ancak şu ana kadar netleşmeyen detaylar çok fazla.
4. Hesaplarıma göre, (yalnız bu benim portfoyüm içindir, herkes kendi hesabını kendi yapmalı) yeni sistem 6-10. seneler arasında eskisine göre avantajlı duruma geçiyor. 10. seneden sonraki durum 56 yaşına olan uzaklığa bağlı. Yani bana göre değil...

Yeni sistem, benim gibi vergi avantajı için sistemde olup da yüksek katkı payı ile yüksek vergi avantajı olanlar için çok ama çok kötü. Peki kimler için iyi?

- öğrenciler
- ev hanımları
- düşük vergi ödeyenler/hiç vergi ödemeyenler
- Ar-ge personeli
- %15'lik vergi diliminde kalan, %27-35 grubuna geçemeyen çalışanlar (ancak bu gelir düzeyinde de uzun süre lazım olmayacak parayı sisteme aktaracak kişi sayısı da ülkemiz şartlarında pek azdır).

Bu durumda, %27-%35 vergi diliminde olanlar için sistemden çıkışlar başlayabilir. Bu olunca da sistemdeki kişi sayısı artmasına karşın toplam fon büyüklüğü olumsuz etkilenecek. Yönetimin bunu istemeyeceği muhakkak. Dolayısıyla her ne kadar mevcut sistemdekilerin çıkmamasını sağlamalı (ya çıkışta %15 stopaj ile korkutarak yada alternatif sunarak teşvik ederek) diye düşünsek de, çok ama çok önemli bir nokta:

Mevcut sistemde vergi iadeleri hazineden her ay nakdi olarak bize dönüyorken, yeni sistemde sadece "sanal" bir meblağ bir yerlerde gözüküyor olacak. Yani, şimdi kimsye sıcak para vermeyeyim de 20-30 sene sonra Allah Kerim... mantığı... o da ilerideki iktidarın sorunu olur zaten...

Herşey netleştikten sonra ince ince ince hesaplayıp karar verilecek... Paylaşıma devam, fikir alışverişine devam...

BES şirketlerinin işi bence yeni sistemle birlikte çok ama çok zor olacak...Yeni ürünü nasıl pazarlayacaklar çok merak ediyorum, dokunamadığım para benim param değildir... onun yerine %15 stopajımı öder istediğim zaman paramı alırım daha mantıklı nasıl olsa onu vergi indrimi olarak zaten almıştım...--------------


_____________________________



 
261 Mesaj
23 Nisan 2012; 20:20:08 

quote:

Orijinalden alıntı: terbüyesüzcanavar

dönem dönem düşük miktarlarla çıkmak çok kötü, 10 sene sonunda da tamamını alamaması çok kötü daha önce sormuştum atlandı, tekrar sorayım: devletin verdiği para başka bir hesapta yatarken buna da vade konacakmı olduğu gibi kalacaksa hiç anlamı yok sistemin..


net olmayan çok şey var ancak onları da istediğin fonda değerlendirebiliyor olman lazım, seçim senin olmalı, yıllık %7 enflasyonla bile 20-30 yıl sonra o para sıfıra iner.

Burada da sorular bitmiyor aslında. Atıyorum x sene sonra, devletin verdiği anapara 1.000 TL iken ben yanlış fon seçimleri yaptım ve zara ettim, 750 liraya düştü. Hangisinin %xx oranına dokunabileceğim??? 1.000 mi 750 mi?--


_____________________________



 
261 Mesaj
23 Nisan 2012; 20:23:37 

quote:

Orijinalden alıntı: dangerous


Haberde yer alan

KALMAK ZORUNDA MIYIM?
BES'te yeni sistem açıklanırken, Habertürk'ü arayan birçok BES katılımcısından yeni sisteme yoğun itiraz var. Verdikleri 100 TL'nin 25 TL'sinin ay sonunda geri alacakları vaadiyle BES'e girdiklerini ve sözleşmelerinin bu yönde olduğunu belirten birçok BES katılımcısı, yeni sisteme zorla geçmek istemiyor. Sistem tamamen değişeceği için, eski katılımcıların ya sistemden cezasız çıkmasına izin verilmesi ya da eski sistemde devam etmelerine izin verilmesi isteniyor.

bölümü uygulanabilir mi? Eğer cezasız çıkma olayı olursa hiç düşünmeden çıkarım sistemden.

henüz net değil... ne olacağı belli değil... hele bi bazı şeyler açığa çıksın, ondan sonra karar verilir. Ocak 2013 gibi gözüküyor başlama zamanı, bu şekilde erkenden ortaya atılarak kamu tepkisi ölçülüyor da olabilir...


_____________________________



 
261 Mesaj
23 Nisan 2012; 20:28:07 

quote:

Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

Genelde aynı görüşleri paylaştık, ayrılarak zarar etmektense konu net olunca daha farklı stratejier geliştirilmeli, zararına çıkmak bize göre değil, hesap kitap yapmadan karar vermemeliyiz (ben de mühendisim). Aklıma gelenlerden biri 10. yıl ile 56. yaş arasını minimize etmek yani her sene (tabii yaşa göre) 6 ay öde 6 ay dondur gibi...

çıkış için uygun fırsat verirlerse ama mükemmel olurdu (benim %15 stopajım çok büyük para yapıyor, onu hayatta heba edemem...)


_____________________________



540 Mesaj
23 Nisan 2012; 20:49:21 

takip. Saygılar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




2661 Mesaj
24 Nisan 2012; 15:06:24 

şu an ayrılınca zarar etmiyoruzki,en kötü dava açıp 1 sene civarında alıyoruz paramızı.benim korkum bunun önüne set çekmeleri.

yoksa gelir üzerinden yüzde 15 mahkeme kararıyla sabit


_____________________________



 
1576 Mesaj
24 Nisan 2012; 17:49:14 

quote:

Orijinalden alıntı: yasarda


Genelde aynı görüşleri paylaştık, ayrılarak zarar etmektense konu net olunca daha farklı stratejier geliştirilmeli, zararına çıkmak bize göre değil, hesap kitap yapmadan karar vermemeliyiz (ben de mühendisim). Aklıma gelenlerden biri 10. yıl ile 56. yaş arasını minimize etmek yani her sene (tabii yaşa göre) 6 ay öde 6 ay dondur gibi...

çıkış için uygun fırsat verirlerse ama mükemmel olurdu (benim %15 stopajım çok büyük para yapıyor, onu hayatta heba edemem...)

...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -YağmurAdam- -- 25 Nisan 2012; 8:40:41 >


_____________________________

Worldpuan kampanyalarında puan + avantajix kadar indirim
Isparta'da kiralık apart - stüdyo daireler


1959 Mesaj
24 Nisan 2012; 18:18:43 


quote:

Orijinalden alıntı: aegean.nomad

Merhaba Arkadaşlar,
Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

Haberin Adresi: http://ekonomi.habertur...-bu-getiriye-bahane-yok

Aylar önce yazdım bu yazıyı üstüme alıyorum.

1. Sigorta çalışanı değilim, buyrun gelin şirketime.
2. Endüstri Mühendisiyim, Allah'a şükür matematiğim kuvvetli, hesap yapabiliyorum.
3. Gazetelerde bu yazan haberlerde hemen balıklama dalıp inanıyor musnuz cidden?

Örnek :
IMKB 100
31.12.2003 endeks 18.625
30.12.2011 endeks 51.266

getiri %275, hesap bilen gazetemiz bunu %394 beyan etmiş, inanmaya devam... IMKB %394 kazanmışken BES'in hisse senedi fonları %244 değer kazanacak, milyonlarca kişi hiç farketmeyecek, bizler koyunuz para yatıran salaklarız yani? Az iki hesap yapın güzel kardeşim, hesap yapamıyorsanızz da başkalarına sen bilerek insanları kandırıyorsun YALANI ATMAYIN!!! Bilgi sahibi olmadan YORUM SAHİBİ OLMAYI!!!

Fonlarınızı karşılaştırmak için http://emeklilik.egm.org.tr/?sid=60



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


 
261 Mesaj
24 Nisan 2012; 19:52:56 

ERPMühendisi, ben de Endüstri mühendisiyim, meskektaşız... bakış aılarımız da benzer...

Bu arada BES fonları diğer fonlardan çok çok daha iyi yönetiliyor, haber biraz taraflı yapılmış, zaten hiçbir ky o şekilde kar edemez kolay kolay, borsayla ilgilenmeyen arkadaşlar tam olarak anlayamazlar ne demek istediğimi...

herneyse, bizim şu yeni sisteme bir formül bulmamız lazım, iyi olan bir bu vardı benim için o da gidiyor elden...


_____________________________



 
0 Mesaj
24 Nisan 2012; 22:16:22 

Ben dava süresini geçirdiğim için garanti davayı kaçırdım. Aşağıda GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI'nın hukuksal kaideler için hazırladığı bir broşür var. Okumak isteyene aşağıda veriyorum.
(Okumaya üşenenler için)
Dava açmak için para hesabınıza geçince 30 gün içinde dava açın
ya da
Üst makama (Maliye Bak.) şikayet yoluyla maliye bakanlığına dilekçe yazıp 60 gün bekleyin. Çünkü bu süreyi kullama hakları var ve cevap vermeyecekler. Yine 30 gün içnde dava açın. Süre geçince para yanıyor.



GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
Mükellef Hizmetleri Daire Başkanlığı
Yayın No: 067
Haziran 2008
Ayrıntılı bilgi için
Vergi İletişim Merkezi’nin
444 0 189 no’lu telefon hattına
başvurabilirsiniz.
www.gib.gov.tr 444 0 189
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
MükelleİfiÇnİ İNdaDriE BKaİşLvEuRru Yolları 3
GİRİŞ ...................................................................................... 5
VERGİ İDARESİNCE YAPILAN TARHİYATLARDA
MÜKELLEFLERİN İDARİ BAŞVURU YOLLARI ............... 6
UZLAŞMA ............................................................................. 7
Hangi Hallerde Uzlaşmaya Başvurulur? ..................................................7
Tarhiyat Sonrası Uzlaşma ..........................................................................8
Uzlaşmanın Kapsamı ...................................................................................8
Uzlaşma Talebi .............................................................................................9
Uzlaşma Görüşmelerine Kimler Katılabilir? ....................................... 10
Uzlaşmanın Sonuçları .............................................................................. 10
- Uzlaşmanın Kesinliği ve Dava Konusu Yapılamaması ........ 10
- Uzlaşmanın Temin Edilememesi veya
Uzlaşmaya Varılamaması ........................................................... 11
- Vergi Mahkemelerinde Dava Açma ....................................... 11
- Uzlaşılan Vergi ve Cezaların Ödenmesi ................................ 12
Uzlaşma konusu yapılan vergi ve cezalarda uzlaşma
gerçekleşmişse ....................................................................... 12
Uzlaşma vaki olmamışsa ve yargı yoluna gidilmemişse .... 12
CEZADA İNDİRİM ............................................................. 13
Cezalarda İndirimden Yararlanmanın Şartları .................................... 13
Teminat Olarak Neler Gösterilebilir? ............................................. 14
Cezalarda İndirim Uygulaması ....................................................... 15
Uzlaşma ve Cezalarda İndirim ............................................................... 15
ÜST MAKAMLARA BAŞVURU ........................................ 16
Üst Makamlara Başvuru .......................................................................... 16
Şikayet Yoluyla Maliye Bakanlığına Başvuru ........................................ 18
Üst Makamlara Başvuru ve Şikayet Yoluyla
Maliye Bakanlığı’na Başvurulmasında Dava Açma Süreleri .............. 18
4 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
MİSYONUMUZ
Toplumsal refahın artırılmasına destek sağlamak üzere yeterli geliri adalet,
tarafsızlık, verimlilik ilkeleri çerçevesinde toplamak, vergi sisteminin
basitleştirilmesi ve uyumun artırılmasına katkıda bulunmak ve mükellefe
kaliteli hizmet sunmaktır.
VİZYONUMUZ
Her türlü ekonomik yapı ve aktiviteyi geliştiren, kavrayan; güvenilir, etkin,
şeffaf, küresel boyutta öncü ve örnek bir idare olmaktır.
TEMEL DEĞERLERİMİZ
Vizyonumuza ulaşırken, Gelir İdaresinin tüm çalışanlarının görevlerini yerine
getirmede esas alacağı temel değerlerimiz şunlar olacaktır:
Güvenilirlik
Adalet
Tarafsızlık
Etkinlik (Hız, esneklik ve verimlilik)
Saydamlık
Sorumluluk Bilinci
Çözüm Odaklılık
Yetkinlik
Sürekli Gelişim
Katılımcılık
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 5
GİRİŞ
Bu broşürün hazırlanma amacı; idare ile yükümlü ya da ceza muhatabı
arasındaki uyuşmazlıkların, yargı organlarına intikal etmeden başlangıç
aşamasında çözümlenmesi yollarını göstermektir.
Broşürde; mükellefler vergi dairesince yapılan tarhiyatlarda, dava konusu
olabilecek idari işlemler için yargıya başvurmadan önce vergi dairesi ile
aralarındaki uyuşmazlıkların doğrudan Vergi Dairesi veya Maliye Bakanlığı’na
başvurarak nasıl gidereceklerini bulabileceklerdir
Vergi dairesince yapılan tarhiyatlar dolayısıyla kesilen vergi cezalarında
hangi oranda indirim yapılabileceği, hangi konularda uzlaşmaya gidilebileceği,
üst makamlara hangi şartlarda başvurulabileceği ve mükelleflerin bu süreçte
karşılaştığı sorunlar ve çözümlerine broşürde yer verilmiştir.
Mükellefin idari başvuru yolları “Uzlaşma”, “Üst Makamlara Başvurma”,
ve “Cezada İndirim” ana başlıkları altında ele alınmıştır.
Bu broşürün siz değerli mükelleflere sağlıklı ve pratik bilgiler vererek
bilinçli bir şekilde hareket etmenize katkıda bulunacağını umuyor, çalışma
hayatınızda başarılar diliyoruz.
6 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
VERGİ İDARESİNCE YAPILAN TARHİYATLARDA
MÜKELLEFLERİN İDARİ BAŞVURU YOLLARI
 UZLAŞMA
- TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA
 ÜST MAKAMLARA BAŞVURMA
 CEZALARDA İNDİRİM
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 7
UZLAŞMA
Uzlaşma, ikmalen, re’sen veya idarece yapılan tarhiyatlarda,
mükelleflerin adlarına yapılan tarhiyatı yargıya intikal ettirmeden önce vergi
idaresi ile tahakkuk edecek vergi ve ceza hususunda anlaşmak için
başvurabilecekleri idari bir müessesesidir.
Uzlaşmanın amacı, ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen vergi ve
kesilen cezalarda dava yoluna başvurulmaksızın vergi idaresi ile
mükellefin anlaşması suretiyle vergi alacağının bir an önce hazineye intikal
etmesini sağlamaktır.
Uzlaşma, vergi idaresinin tek taraflı olarak yaptığı idari bir işlem değildir.
İdari işlemler hakkında yargı yoluna gidilmesine rağmen uzlaşılan hususlar
hakkında yargı yoluna gidilememektedir.
Hangi Hallerde Uzlaşmaya Başvurulur?
Mükellefler tarafından vergi ziyaına sebebiyet verilmesinin aşağıda
belirtilen nedenlerden herhangi birinden kaynaklanmış olduğu ileri sürülerek
uzlaşmaya başvurulabilir.
 Tarhiyatta, Vergi Usul Kanunu’nda yer alan vergi hataları veya bunlar
dışında her türlü maddi hatanın bulunması,
 Yetkili makamların mükellefe yazı ile yanlış izahat vermiş olması ve
bir hükmün uygulanma tarzında yetkili makamların görüş ve kanaatini
değiştirmiş veya bu hükme ait bir içtihadın değişmiş olması nedeniyle
mükellefin yanıltılmış olması,
 Mükellefin kanun hükümlerini yeterince bilememesi,
 İhtilaf konusu olayda yargı kararları ile idarenin görüş farklılığının
olması.
8 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
Türk vergi sisteminde uzlaşma, tarhiyat öncesi ve tarhiyat sonrası
olmak üzere iki şekilde düzenlenmiştir. Tarhiyat öncesi uzlaşmaya vergi
incelemesine dayanılarak salınacak vergi ve kesilecek cezalar konusunda henüz
vergi salınmadan, ceza kesilmeden gidilmekte, tarhiyat sonrası uzlaşmaya ise
adına vergi salınan ve ceza kesilen mükellefler başvurabilmektedir. Mükellefler
bunların yalnızca birinden faydalanabilirler. Bugün itibariyle uzlaşma, Vergi Usul
Kanununun Ek 1–12 nci maddeleri ile Maliye Bakanlığınca yürürlüğe konulan
Uzlaşma Yönetmeliği ve Tarhiyat Öncesi Uzlaşma Yönetmeliği’nde yer alan
düzenlemelere göre yapılmaktadır.
TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA
Tarhiyat Sonrası Uzlaşma; verginin tarh edilmesi ve cezanın
kesilmesinden sonra başvurulabilecek bir yol olduğundan Tarhiyat Sonrası
Uzlaşma olarak adlandırılmıştır. Dolayısıyla Tarhiyat Sonrası Uzlaşmaya
başvurabilmek için vergi idaresi tarafından verginin tarh edilmesi ve/veya
cezanın kesilmesi ve mükellefe tebliğ edilmiş olması gerekir.
Uzlaşmanın Kapsamı
Tarhiyat sonrası uzlaşmanın kapsamına; vergi daireleri tarafından mükellef
adına ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen ve vergi dairelerinin tarha
yetkili olduğu bütün vergi, resim ve harçlar ile bunlara ilişkin olarak kesilecek
vergi ziyaı cezaları (usulsüzlük ve özel usulsüzlük
cezalarý ile Vergi Usul Kanununun 359 uncu maddesinde yazýlý
fiiller nedeniyle tarh edilen vergi ve kesilen ceza hariç) girer.
Beyana dayanılarak tarh edilen vergilerin uzlaşma konusu yapılması mümkün
değildir.
Mükellefler tarafından kanuni süresinden sonra verilen
beyannameler ile Vergi Usul Kanununun 371 inci maddesine göre
pişmanlık talepli olarak kabul edilen ancak şartların ihlali nedeniyle
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 9
kanuni süresinden sonra verilen beyanname olarak işleme tabi tutulan
beyannameler üzerinden tahakkuk fişi ile tahakkuk ettirilen vergilere
ilişkin olarak kesilen vergi ziyaı cezaları da uzlaşma kapsamındadır.
İkmalen veya re’sen yapılan tarhiyatlarda mahsup dönemi geçmiş
geçici verginin de bulunması ve bu tarhiyata karşı uzlaşma talep edilmesi halinde,
uzlaşmanın sağlanması sonucu düzenlenen uzlaşma tutanaklarında (vergi/ceza
ihbarnamesinde yer almasa bile) mahsup dönemi geçmiş geçici vergi asıllarına
da yer verilecek, uzlaşılan tutarlar uzlaşma tutanaklarına yazılacak ve uzlaşılan
tutar için mahsup dönemine kadar gecikme faizi hesaplanacaktır.
Uzlaşma Talebi
Uzlaşma talebi;
 Mükellef, vergi sorumlusu veya noterden alınmış vekâletnameye
dayanarak bunların vekili,
 Tüzel kişiler, küçükler ve kısıtlılarda ise bunların kanuni
temsilcileri tarafından talep dilekçe ile yetkili uzlaşma komisyonlarına
veya mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine dilekçe ile yapılması
gerekmektedir.
Dilekçenin taahhütlü posta ile gönderilmesi de mümkündür.
Uzlaşma talebi, ihbarnamede yazılı vergi ve cezanın
tamamı için yapılır.
Uzlaşma talebi, vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğ tarihinden itibaren 30
günlük süre içerisinde yapılır. Bu süre dolduktan sonra uzlaşma talebinde
bulunulması mümkün değildir.
10 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
 Uzlaşma Görüşmelerine Kimler Katılabilir?
 Mükellef, vergi sorumlusu yada noterden alınan vekaletname ile
bunların vekilleri,
 Tüzel kişiliklerde, küçükler ve kısıtlılarda bunları temsile yetkili
kimseler,
katılabilir.
Uzlaşma sırasında mükellef isterse hukuki bir belgeye dayandırmak
koşuluyla bağlı olduğu meslek odasından bir temsilci ve 3568 sayılı Serbest
Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Malî Müşavirlik ve Yeminli Malî Müşavirlik
Kanununa göre kurulan meslek odasından bir meslek mensubu bulundurabilir.
(Bu kişiler uzlaşma görüşmelerinde sadece görüş açıklayabilirler, görüşmeler
sonucunda düzenlenecek tutanaklara imza atamazlar.)
Uzlaşmanın Sonuçları
 Uzlaşmanın Kesinliği ve Dava Konusu Edilememesi
Uzlaşma tutanakları kesin olup, gereği vergi dairesince hemen yerine
getirilir. Üzerinde uzlaşılan ve tutanakla tespit edilen hususlar hakkında dava
açılamıyacağı gibi hiçbir merciye şikayette de bulunulamaz.
Uzlaşmaya varılması halinde uzlaşmaya varılan vergi
ve vergi ziyaı cezasına karşı dava açılamaz.
Uzlaşma tutanağının vergi dairesine intikali üzerine tarh ve tebliğ edilmiş
vergi ve ceza, uzlaşılan vergi miktarına göre düzeltilir.
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 11
 Uzlaşmanın Temin Edilememesi veya Uzlaşmaya
Varılamaması
Uzlaşma talebinde bulunan mükellef, uzlaşma talep ettiği vergi için ancak
uzlaşma sağlanamazsa ya da temin edilemezse yargı yoluna başvurabilir.
Uzlaşmanın vaki olmadığına dair tutanağa idarenin nihai teklifi yazılır.
Mükellef dava açma süresinin sonuna kadar teklif verilen vergi ve cezayı kabul
ettiğini yazılı olarak bildirirse bu takdirde uzlaşma sağlanmış sayılır.
Uzlaşmanın temin edilememesi halinde, aynı vergi için yeniden
uzlaşma talebinde bulunulamaz.
 Vergi Mahkemelerinde Dava Açma
 Uzlaşmanın vaki olmaması durumunda mükellef, uzlaşmanın
sağlanamadığını gösteren tutanağın tebliğinden itibaren genel
hükümler dairesinde yetkili vergi mahkemesinde dava açabilir.
 Aynı vergi ve vergi ziyaı cezası için uzlaşma talebinin yanı sıra dava da
açılmışsa, dava, uzlaşma işleminin sonuca bağlanmasından önce vergi
mahkemelerince incelenmez, herhangi bir nedenle incelenir ve karara
bağlanırsa bu karar hükümsüz sayılır.
 Uzlaşmaya varılması halinde bu durum mahkemeye bildirilir ve davanın
incelenmeden reddolunması sağlanır.
 Ancak dava açma süresi bitmiş veya 15 günden az kalmış ise, bu süre
tutanağın tebliğinden itibaren 15 gün olarak uzar.
 Mükellefin daha önce hem dava açmış hem de uzlaşma talep etmiş
olması halinde ise uzlaşmanın sağlanamaması üzerine vergi dairesince
uzlaşmanın vaki olmadığı vergi mahkemesine bildirilir.
12 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
 Uzlaşılan Vergi ve Cezaların Ödenmesi
Uzlaşma konusu yapılan vergi ve cezalarda uzlaşma gerçekleşmişse;
Buna ilişkin olarak düzenlenen uzlaşma tutanağı vergi ve cezaların
ödeme zamanlarından önce mükellefe tebliğ olunmuşsa normal vade
tarihlerinde, ödeme zamanları kısmen veya tamamen geçtikten sonra tebliğ
olunmuşsa ödeme süreleri geçmiş olanlar uzlaşma tutanağının tebliğinden
itibaren bir ay içinde,
Uzlaşma vaki olmamışsa ve yargı yoluna gidilmemiş ise;
 Taksit zamanlarından önce tahakkuk etmiş olması halinde, taksit
süreleri içinde,
 Taksit sürelerinin tamamen geçmesinden sonra tahakkuk etmiş olması
halinde, tahakkuk tarihinden itibaren bir ay içerisinde,
 Taksit süresinin kısmen geçmesinden sonra tahakkuk etmiş olması
halinde, yalnızca süresi geçen taksit için, tahakkuk tarihinden
itibaren bir ay içerisinde,
 Memleketi terk edenler, ölenler ve benzeri haller dolayısıyla
mükellefiyetleri kalkanlar adına ikmalen, re’sen veya idarece tarh
olunan vergiler bakımından, tahakkuk tarihinden itibaren bir ay
içerisinde,
 Uzlaşma başvurusuna konu edilen vergi ve vergi ziyaı cezasının, dava
açma süresinin bittiği tarihten itibaren bir ay içerisinde,
ödenmesi gerekir.
Uzlaşılan vergi miktarına, normal vade tarihinden uzlaşma tutanağının
imzalandığı tarihe kadar geçen süre için ayrıca Vergi Usul Kanununun 112 nci
maddesine göre gecikme faizi hesaplanır.
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 13
Üzerinde uzlaşılması sonucu tahakkuk ettirilen vergi ve bu
vergiye ilişkin hesaplanan gecikme faizi ile vergi ziyaı cezasının vadesinde
ödenmemesi uzlaşmayı geçersiz kılmaz. Ancak, süresinde ödenmeyen vergi ve
ceza için, gecikme zammı ile tahsilat işlemine devam edilir.
CEZADA İNDİRİM
Mükelleflerle vergi idaresi arasında çıkabilecek uyuşmazlıkların yargı
yoluna gitmeden çözümlenmesinin diğer bir yolu da cezada indirim
uygulamasıdır.
Mükellefler ve adlarına ceza kesilmiş bulunanlar, Vergi Usul
Kanunu kapsamına giren tüm vergi, resim ve harçlara ilişkin cezalar hakkında
ihbarnamenin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde cezada
indirim için Vergi Dairesine başvurabilirler. İndirim müessesesinden sadece
mükellef veya vergi sorumlusu olan ceza muhataplarının yararlanma imkânı
bulunmaktadır.
İndirim uygulamasından yararlanılabilecek cezalar vergi ziyaı,
usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarıdır.
Cezalarda İndirimden Yararlanmanın Şartları
 İhbarnamenin tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde ilgili vergi
dairesine başvurulması,
 İndirim konusu yapılan cezanın dava konusu yapılmamış olması.
Tebliğ üzerine dava açılmasına rağmen, dava açma süresi içinde, vergi
mahkemesince henüz karar verilmemiş olması koşuluyla, davadan
vazgeçilmesi halinde cezada indirim talebinde bulunulabilir,
14 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
 Belirtilen süre içinde vergi aslı ve indirimden arta kalan cezanın
ödenmesi,
 Mükellefin, dava açma süresi içinde uzlaşma isteminde bulunması
ve uzlaşma tutanağı imzalanmadan uzlaşma talebinden vazgeçtiğini
beyan etmesi halinde cezada indirim talebinde bulunma hakkı vardır.
Fakat hem cezada indirim hem de uzlaşmadan yararlanma hakkı
yoktur. Mükellef vergi ziyaına kaçakçılık sayılan fiillerle sebebiyet
verirse bu tarhiyat için ceza indirimi hükümlerinden yararlanabilir,
uzlaşma hükümlerinden ise yararlanamaz,
 Talepte bulunan mükellefin, ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen
vergi veya vergi farkı ile vergi ziyaı cezası ya da usulsüzlük ve özel
usulsüzlük cezalarının indirimden sonra kalan kısmını vadesinde veya
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki kanununun 10.
maddesinde sayılan teminatlardan herhangi birini göstermek koşuluyla
vadenin bitiminden itibaren 3 ay içinde ödemesi gerekmektedir.
Teminat olarak neler gösterilebilir?
 Para,
 Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen süresiz teminat
mektupları,
 Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleri veya
bu senetler yerine düzenlenen belgeler,
 Hükümetçe belli edilecek Milli esham ve tahvilat (Bu esham ve tahvilat,
teminatın kabul edilmesine en yakın borsa cetvelleri üzerinden
%15 noksanıyla değerlendirilir.)
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 15
 İlgililer veya ilgililer lehine üçüncü şahıslar tarafından gösterilen ve
alacaklı amme idaresince haciz varakalarına müsteniden haczedilen
menkul ve gayrı menkul mallar.
Mükellef ödeyeceğini bildirdiği vergi ve vergi cezasını belirtilen süre
içinde ödemez veya dava konusu yaparsa bu madde hükmünden faydalandırılmaz.
İndirim talebinde bulunan mükellefe talepte bulunduğu vergi ve ceza indirim
uygulaması sırasında vergi aslı miktarında herhangi bir indirim söz konusu
olmayıp, sadece cezada indirim uygulanmaktadır.
Cezalarda indirim uygulanması;
 Vergi ziyaı cezasında birinci defada yarısı, müteakiben kesilenlerde
üçte biri,
 Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezalarının üçte biri indirilir
UZLAŞMA ve CEZALARDA İNDİRİM
Mükellefler tarafından adlarına ikmalen, re’sen veya idarece yapılan
tarhiyata karşı Vergi Usul Kanunu ile kendisine tanınmış olan uzlaşma veya ceza
indirimi talep etme haklarından herhangi birinden faydalanmak için vergi/ceza
ihbarnamesinin tebliğ tarihini takip eden 30 günlük süre içerisinde başvurabilir.
Tarhiyata karşı Vergi Usul Kanunu’nun 376 ncı maddesinde öngörülen ceza
indirimi talebinde bulunulursa;
 Vergi ziyaı cezasında birinci defada yarısı, müteakiben kesilenlerde
üçte biri,
 Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezalarının üçte biri,
indirilir.
16 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
Mükelleflerce bu madde hükmüne göre tarhiyata karşı ceza indirimi
talebinde bulunulmuşsa söz konusu tarhiyata karşı ayrıca uzlaşma talebinde
bulunulamaz. Uzlaşma talep edilmesi halinde ise ceza indirimi talebinde
bulunma imkanı bulunmamaktadır. Diğer bir ifade ile mükellefler yukarıda
belirtilen haklardan ikisini birden kullanamaz sadece birisini kullanabilir.
Vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğ tarihinden itibaren 30 günlük süre
içerisinde adına yapılan tarhiyata karşı uzlaşma talebinde bulunan mükellef yine
bu süre içerisinde, uzlaşma talebinden vazgeçtiğini bir dilekçe ile bildirerek,
ceza indirimi talebinde bulunabilir.
ÜST MAKAMLARA BAŞVURU
Üst Makamlara Başvuru
Vergi uyuşmazlıklarında, dava açılmadan önce idari bünyede yapılacak
başvuru için; İYUK Md. 11, üst makamlara veya üst makamın bulunmadığı
hallerde, işlemi yapmış olan idari makama başvuruyu düzenlemektedir. Ayrıca
vergi uyuşmazlıklarında şikâyet yoluyla Maliye Bakanlığına da müracaat edilebilir.
 İlgililer tarafından idari dava açılmadan önce; idari işlemin
kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması
üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari
dava açma süresi içinde istenebilir.
 İdarenin 60 gün içinde bir cevap vermemesi durumunda istek
reddedilmiş sayılır.
 İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma
süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş
süre de hesaba katılır.
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 17
Mükelleflerin üst makamlara başvuruda bulunması tamamen kendi
isteğine bağlıdır.
Üst makamlara başvurabilmek için mükelleflere konu bakımından
herhangi bir sınırlama getirilmemiştir.
Üst makamlara başvuru, işlemi yapan idari birimin üst makamına,
işlemi yapan makamın üst makamı yoksa işlemi yapan makama yazılı
olarak yapılmalıdır. Mükellefler Vergi Dairesinin işlemlerine karşı Vergi Dairesi
Başkanlıklarına, Vergi Dairesi Başkanlığı olmayan yerlerde ise Defterdarlıklara
başvurulabilirler.
Üst makama başvuru dava açma süresi ile kısıtlanmıştır. Doğrudan
dava konusu yapılabilecek işlemle ilgili dava açma süresi geçirildikten sonra
üst makama başvuruda bulunulması mümkün değildir. Süreden sonraki başvuru
dava açma süresini durdurmaz.
Üst makama dava açma süresi içinde yapılmış olan başvuru,
dava açma süresini açık veya zımni cevap alınıncaya kadar durdurur.
Duran süre, cevabın alındığı veya bekleme süresinin dolduğu tarihi izleyen
günden başlayarak kaldığı yerden (yeniden değil) işlemeye başlar.
İdarenin bekleme süresi içinde cevap vermemesi dava açma süresinin
kaldığı yerden işlemesini başlatır. Bekleme süresi geçtikten sonra idare tarafından
verilecek red cevapları ilgililere yeniden dava açma hakkını doğurmaz.
Vergi Dairesinin işlemlerine karşı üst makamlara başvuru vergi
davası açmak için belirlenmiş süreler içinde yapılmalıdır. Mükelleflerin üst
makamlara başvuruda bulunması vergi davası açma süresini durdurmaktadır.
18 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
Üst makamın isteği reddetmesi durumunda ya da isteğin reddedilmiş
sayılması durumunda durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlar. Üst makam, talep sahibinin talebine 60 gün içinde cevap vermezse talep
reddedilmiş sayılacaktır. Bu durumda, 60 günlük bekleme süresinin dolmasından
itibaren dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye devam edecektir.
Şikâyet Yoluyla Maliye Bakanlığına Başvuru
Yapılan vergi hatalarını dava açma süresi içinde idareye veya yargı
merciine götürmeyen mükelleflerin dava açma süresi geçtikten sonra bu
mercilere başvurma hakkı kalmamaktadır. Bu aşamadan sonra mükellefler
ancak şikayet yoluyla Maliye Bakanlığına başvurabilirler.
Maliye Bakanlığı vergi mahkemesinde dava açma süresi geçtikten sonra
vergi, resim ve harçların tarh, tahakkuk ve ödeme emri ile haciz işlemlerini
içeren tahsilat aşamasında yapılan vergi hataları dolayısıyla düzeltme
talepleri reddolunan mükelleflerin şikayet taleplerini incelemektedir. (VUK
Madde:124)
Mükelleflerin şikayet taleplerine Maliye Bakanlığının açık veya zımni red
cevap vermesi üzerine dava açma hakkı yeniden doğmaktadır.
Üst Makamlara Başvurma ve Şikayet Yoluyla Maliye Bakanlığına
Başvurulmasında Dava Açma Süreleri
Dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde
Danıştay’da ve idare mahkemelerinde altmış ve vergi mahkemelerinde ise otuz
gündür.
Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
Mükellefin İdari Başvuru Yolları 19
Bu süreler;
 İdari uyuşmazlıklarda; yazılı bildirimin yapıldığı,
 Vergi, resim ve harçlar ile benzeri mali yükümler ve bunların zam
ve cezalarından doğan uyuşmazlıklarda: Tahakkuku tahsile bağlı olan
vergilerde tahsilatın; tebliğ yapılan hallerde veya tebliğ yerine geçen
işlemlerde tebliğin; tevkif yoluyla alınan vergilerde istihkak sahiplerine
ödemenin; tescile bağlı vergilerde tescilin yapıldığı ve idarenin dava
açması gereken konularda ise ilgili merci veya komisyon kararının
idareye geldiği;
tarihi izleyen günden başlar.
Adresleri belli olmayanlara özel kanunlarındaki hükümlere göre ilan
yoluyla bildirim yapılan hallerde, özel kanununda aksine bir hüküm bulunmadıkça
süre, son ilan tarihini izleyen günden itibaren onbeş gün sonra işlemeye
başlar.
İlanı gereken düzenleyici işlemlerde dava süresi, ilan tarihini
izleyen günden itibaren başlar. Ancak bu işlemlerin uygulanması üzerine
ilgililer, düzenleyici işlem veya uygulanan işlem yahut her ikisi aleyhine birden
dava açabilirler. Düzenleyici işlemin iptal edilmemiş olması bu düzenlemeye
dayalı işlemin iptaline engel olmaz.
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yahabe -- 24 Nisan 2012; 22:17:52 >


_____________________________



590 Mesaj
24 Nisan 2012; 22:58:02 

Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım


_____________________________

http://goo.gl/GHxCyQ



1959 Mesaj
25 Nisan 2012; 0:16:25 


quote:

Orijinalden alıntı: HurtLocker

Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım

Yeni sistemde yatirdigin pra ve nemasi icin öyle olacak. Devletin yrtirdigi ve nemalandirgi parada kesinti olacak

Ama gelelim eskiden girip birikimi olanlar ne olcak? Orada bir netlik yok. Aslinda gorunen %15 kesinti olmayacagi yonde ama boyle bir durumda sistemde olup yuzde 27 ve yuzde 35 dilime girenler kesinlikle sistemden cikacaklar. Onlarin cikmamasi icin ya eski sisteme devam ettirme ya da yine yuzde 15 kesinti dusunebilirler. Beklenip gorukecek. Aslinda bu yonde ciddi bir kamuoyu olusmazsa bizim icin kotu senaryo olusabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


 
81 Mesaj
25 Nisan 2012; 12:11:50 

quote:

Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



Aylar önce yazdım bu yazıyı üstüme alıyorum.

1. Sigorta çalışanı değilim, buyrun gelin şirketime.
2. Endüstri Mühendisiyim, Allah'a şükür matematiğim kuvvetli, hesap yapabiliyorum.
3. Gazetelerde bu yazan haberlerde hemen balıklama dalıp inanıyor musnuz cidden?

Örnek :
IMKB 100
31.12.2003 endeks 18.625
30.12.2011 endeks 51.266

getiri %275, hesap bilen gazetemiz bunu %394 beyan etmiş, inanmaya devam... IMKB %394 kazanmışken BES'in hisse senedi fonları %244 değer kazanacak, milyonlarca kişi hiç farketmeyecek, bizler koyunuz para yatıran salaklarız yani? Az iki hesap yapın güzel kardeşim, hesap yapamıyorsanızz da başkalarına sen bilerek insanları kandırıyorsun YALANI ATMAYIN!!! Bilgi sahibi olmadan YORUM SAHİBİ OLMAYI!!!

Fonlarınızı karşılaştırmak için http://emeklilik.egm.org.tr/?sid=60

Merhaba ERPMühendisi,

Ben de şahsen tek taraflı haberciliğin hatalı olduğunu farklı konulardaki tecrübelerimden biliyorum. Maalesef bizim ülkemizde habercilik çoğu zaman birinin demeç vermesi, reklâm yapması, karalaması vs. kısaca tek taraflı bilgi aktarması şeklinde oluyor. Doğru bir habercilik yapılsa bile başka bir kaynaktan doğrulatmak veya yorumlatmak daha faydalı olacaktır. Burada sadece gazete haberine değil, bireysel emeklilik sistemine yatırılan paraya ve getirisine de şahsen ve bizzat bakmak lâzım.

Misal, siz düzenli geliri olan birisiniz. İnşaallah yaşlanınca emekli olacaksınız. Eliniz ayağınız tutuyorken SSK/ES/Bağkur dışında başka bir enstrümanla tasarruf ederek yaşlılığa hazırlanmak istiyorsunuz. Devlet piyasadaki finans ve sigortacılık kurumlarıyla anlaşarak, bir sistem geliştiriyor ve adına bireysel emeklilik sistemi (BES) deniyor. Bu sisteme vatandaşın yani sizin ileride kullanmak üzere uzun vadeli tasarrufta bulunmak üzere taksit taksit aylık para yatırması bekleniyor. Vatandaş olarak sizler de buna "A, ne kadar cazip ve mantıklı bir yatırım/tasarruf imkânı!" diyerek katılıyorsunuz. Her ay gelir vergisinden indirim imkânı da var (çoğu kişi için bu % 15-20 civarında gerçekleşiyor). En az on yıl ve 56 yaşından sonra biriktirdiğiniz paraları toplu olarak veya aylık taksitler halinde geri almanız mümkün. Kısaca bireysel emeklilik sistemi (BES) bu.

Buraya kadar her şey çok iyi. Ancak vatandaş tasarrufunu arada bir kontrol etmek istiyor ve yatırdığına, getiriye ve enflasyona ve karşılaştırma amacıyla diğer tasarruf/yatırım enstrümanlarına bakıyor. Bunu yapınca, kandırıldığını hissedebiliyor veya zannedebiliyor. Bu amaçla BES'ten çıkanlar birinci grubu oluşturuyorlar ve bunlar son zamanlarda çoğaldı. Bir sigorta acentesi bana yatırım enstrümanları konusunda müşterilerine sürekli tavsiyelerde bulunarak yardımcı olduklarını söylemişti ve çok takdir etmiştim, keşke hepsi böyle yapsa. Yatırım enstrümanlarıyla kıyaslandığında gerçek olaylardan yola çıkarak BES şirketlerinin yetkilileri gerçek örneklerle açıklayarak "Biz bu fonları kârlı yöneterek ettirerek vatandaşın tasarrufunu şöyle değerlendiriyoruz." diyebilirler.

İkinci gruptakiler ise uzun süre sabredemeyenler, işini/gelirini kaybedenler, ev/araba alacaklar gibi kısa bir süre sonra başka sebeplerle toplu nakit paraya ihtiyaç duyanlar vs. Sistemden çıkmak isteyenlerden bir de devletin yatırılan primden %15 kesmek istemesi (bu arada gelir vergisine tabi olmayıp da bes'e katılmış olanlar mağdurların başında) iyice sıkıntılı bir durum oluşturdu. TBMM bu konuda düzenleme yapma gereği hissetti ki, bu gibi tartışmalar başladı.

İşi finans ve sigorta olan kişilerin bağımsız, dürüst ve adil değerlendirmelerine hiç itirazımız olmaz. Ama reklâm amaçlı, başkalarını yanıltma, karalama amaçlı bilgilendirmeleri doğru bulamayız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aegean.nomad -- 27 Nisan 2012; 14:19:25 >


1959 Mesaj
25 Nisan 2012; 13:43:32 

Merhaba,

İlk mesajınızla bu son mesajları yazan aynı kişi mi diye kullanıcı koduna en az 3 kez baktım. Gazeteler konusunda yazdıklarınız çok çok doğru, yerinde tespitler. Yalnız siz bu gazete haberi gösterek burada yazı yazan bazı arkadaşlara dolaylı yönden dolandırcı(*) demek istediniz. Keşke o gazete haberini paylaşmadan çnce bir iki hesap yapıp doğruluğunu teyit etseydiniz. Veya BES fonlarıyla insanlar kandırılıyor demeden önce bu bilgileri doğrulatsaydınız.

BES'in kullanım amacı, kimlere avantajlı olduğunu bu sayfada en az 10 kez yazdık, siz de benzer birşeyler yazmışsınız, elinize sağlık. Yalnız burada mesaj yazanlara karşı bir özür dilemek veya en azından yanlış anlamışım ve en en azından ben bu hesapları bilmem, BES fonlar düşük getirili mi yüksek mi hesaplayamam, insanları yanıltmış olabilirim deseniz daha da güzel olurdu.

(*)
Türk Ceza Kanunu'nun 157. maddesine göre, "hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan bir kişi" dolandırıcılık suçunu işlemiş olur.
http://tr.wikipedia.org...1r%C4%B1c%C4%B1l%C4%B1k



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


 
81 Mesaj
25 Nisan 2012; 22:56:47 

Merhaba ERPmühendisi,

Belki bir iletişim sorunu var, ama sizi istemeden, farkına varmadan veya bilmeden kırdıysam özür dilerim. Amacımız sadece BES'le ilgili bilgi alışverişinde bulunmak.

İyi geceler


 
16 Mesaj
26 Nisan 2012; 8:38:48 

beyler bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.

babam 20.11.1996 yılında fenerhayat(axaoyak) emeklilik sigortası yaptırmış ve 3 yıl ödeme yapmış daha sonra ödeme yapmamış sigorta sirketine başvurduğu halde yatırdığı paraları alamamış bu paraları alabilirmiyiz faizi il birlikte..


_____________________________



 
12 Mesaj
26 Nisan 2012; 14:00:00 

quote:

Orijinalden alıntı: HurtLocker

Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım

Gazetede geçen haberlere göre yeni sitemde sadece getirinin üzerinden yuzde 15 kesilecek, ana paraya dokunulmayacak. Ben de çıkmayı düşünüyorum, yaşım 50, 7 senedir avivasaya ödeme yapıyorum. Yeni sistem cazip görünse bile benim bankalara güvenim yok, fonlar çok kötü kullanılıyor, gun içinde çok alım satım yapılıyor, aracı kurumlarına gelir saglanılıyor.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Nisan 2012; 14:56:02 

quote:

Orijinalden alıntı: kaiser şoze

benim için bir avantajı yok. artı emekli olmadan çıktığımda eskisine göre daha çok zarardayım. hepsini dondurdum bakalım.başka enstrümanlara bakıcaz


arkadaşlarla beraber ceviz dikmeye karar verdik.en iyi yatırım planı bu. devlete asla güven olmaz şak diye değiştiriverdiler bes i.peşin peşin aldığım vergi indirimide kayboldu.yarın bir gün yok para mara vermiyorum da diyebilir bu devlet.


4-5 kişi birleşip paranız yettiği kadar bi tarla alın sonrada ceviz dikin.10 yıldan sonra gayet verimli bi şekilde ceviz toplamaya başlarsınız. 20 yıl sonra çıkacak kereste bile sizi baya bi tatmin eder . enflasyon karşısında asla ezilmezsiniz .tarla alıyorsunuz .devlet bunuda destekliyor dönüm başına 120 tl veriyor

illa 50-100dönüm almaya gerek yok 3-5 dönüm her sene alınır .bese verilecek para buraya verilir.20 yılın sonunda 100 dönüm ceviz tarlanız olur.ve siz gerçekten emekli olursunuz .biriken parayı değil tarlanın verdiği ceviz maaşınız olur.



 
261 Mesaj
26 Nisan 2012; 20:27:38 

arıyorum ama netten henüz mevcut katılımcıların geçişi ile ilgili bir bilgiye rastlayamadım...

elimizde sadece basına verilmiş bir demeç var. zararsız çıkmanın bir yolunu bulmamız lazım, sözleşmelerimiz eski sisteme göre, ama paranın çıkmasını da istemeyecekler, süreç çok sancılı geçeceğe benzer..


_____________________________



174 Mesaj
27 Nisan 2012; 8:51:21 

quote:

Orijinalden alıntı: kaiser şoze



arkadaşlarla beraber ceviz dikmeye karar verdik.en iyi yatırım planı bu. devlete asla güven olmaz şak diye değiştiriverdiler bes i.peşin peşin aldığım vergi indirimide kayboldu.yarın bir gün yok para mara vermiyorum da diyebilir bu devlet.


4-5 kişi birleşip paranız yettiği kadar bi tarla alın sonrada ceviz dikin.10 yıldan sonra gayet verimli bi şekilde ceviz toplamaya başlarsınız. 20 yıl sonra çıkacak kereste bile sizi baya bi tatmin eder . enflasyon karşısında asla ezilmezsiniz .tarla alıyorsunuz .devlet bunuda destekliyor dönüm başına 120 tl veriyor

illa 50-100dönüm almaya gerek yok 3-5 dönüm her sene alınır .bese verilecek para buraya verilir.20 yılın sonunda 100 dönüm ceviz tarlanız olur.ve siz gerçekten emekli olursunuz .biriken parayı değil tarlanın verdiği ceviz maaşınız olur.





_____________________________



118 Mesaj
27 Nisan 2012; 10:35:22 

Valla ben cıkacaktım ama karasız kaldım. Şöyle ki illa çıkacam ama kesinti meselesi için mahkeme mahkeme uğraşmak istemiyorum. Eğer zaten vereceklerse paramı şu an hemen geçiş olsunda paramı alayım diye bekliyorum. Yoksa geçişten önce mahkeme dilekçe falan gözümde büyüyor.

Bence ceviz vb. yatırımlar komik gibi geliyor ama gerçekten çok daha mantıklı. Yarın devlet dese ki desteğimi %25 den %10 a çekiyorum kim ne diyecek.

BES'in suyu çıktı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Optimizer -- 27 Nisan 2012; 10:36:12 >


_____________________________



 
793 Mesaj
27 Nisan 2012; 13:32:51 

Bencede BES benim için bitmiştir. aylık 300 tl yatırıp aylık 70-80 tl ortalama her ay maaşımla beraber alıyordum. 4 yıldır sistemdeyim. 13-14 bin tl civarı bir birikim oldu. Hatlar netleşince kesin ayrılacam. Mahkeme mahkeme bende dolaşmak istemiyorum.


_____________________________



51 Mesaj
27 Nisan 2012; 14:20:51 

quote:

Orijinalden alıntı: teknokolik35

Bencede BES benim için bitmiştir. aylık 300 tl yatırıp aylık 70-80 tl ortalama her ay maaşımla beraber alıyordum. 4 yıldır sistemdeyim. 13-14 bin tl civarı bir birikim oldu. Hatlar netleşince kesin ayrılacam. Mahkeme mahkeme bende dolaşmak istemiyorum.

4 yıl boyunca her ay bir tam altın almış olsaydın şimdi kenarda yarım kilo altının olurdu. (moralin bozulmasın diye kaç tl ettiğini yazmadım)
bu bes işi kendi kendine para biriktiremeyenlere göre malesef



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enqazaq -- 27 Nisan 2012; 14:21:20 >


_____________________________



1959 Mesaj
27 Nisan 2012; 14:29:00 


quote:

Orijinalden alıntı: enqazaq


4 yıl boyunca her ay bir tam altın almış olsaydın şimdi kenarda yarım kilo altının olurdu. (moralin bozulmasın diye kaç tl ettiğini yazmadım)
bu bes işi kendi kendine para biriktiremeyenlere göre malesef


Hesap yapmayı iyi biliyorsunuz maşallah, öğlen öğlen güldürdünüz beni. Tam altın 220 TL'ye kim satıyorsa alalım çuval çuval :)

Son yıllarda altın çok prim yaptı, ama yatırım işlerinde prim yaptıktan sonra konuşana değil, öncesinde konuşana değer verilir :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


51 Mesaj
27 Nisan 2012; 14:42:18 

quote:

Orijinalden alıntı: ERPmühendisi



Hesap yapmayı iyi biliyorsunuz maşallah, öğlen öğlen güldürdünüz beni. Tam altın 220 TL'ye kim satıyorsa alalım çuval çuval :)

Son yıllarda altın çok prim yaptı, ama yatırım işlerinde prim yaptıktan sonra konuşana değil, öncesinde konuşana değer verilir :)

teşbihte hata olmaz bi kere
4 senedir aylık 300 tl ödediğinden yola çıkarak kaba bir hesap yaptım; 2008 de ata 250 liralardaydı..
aman yanlış anlama işin uzmanı falan değilim
ama biriktirmeyi bilirim. uzun dönemde altından şaşmamış ve her zaman kazanmış biri olarak bes i yetersiz buluyorum


_____________________________



1382 Mesaj
30 Nisan 2012; 18:50:25 

Arkadaşlar ben de ilk fırsatta çıkmak istiyorum.Gram altın talimatı versek sanki daha güzel olacak gibi.Nasıl olsa o altın 10 senede değerlenir.Uzun vadeli yatırımda bes artık bende bitmiştir.Herkes kafasına göre değiştirirse bu iş yürümez.


Bu arada kazanımlara bakalım.2 yıldır bes teyim ve toplamda param yüzde 4 kadar daha azaldı.Vergi yi bazı aylar alamadım ve toplamda karım çok ama çok düşük.Şimdi çıkarsam da yüzde 15 stopaj odeyecegim.İlk girişte de 220 tl giriş parasını peşim verdim.Allahtan 5 yıl çıkmama karşılıgında ucretsiz girmedim yoksa daha fazla keseceklerdi.

Sizce bekleyelim mi hemen çıkalım mı ?


_____________________________

Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @90000


1382 Mesaj
3 Mayıs 2012; 18:20:54 

Ben dayanamayıp bugun çıkış yaptım.Yüzde 15 kesintili de olsa alacagım 1 haftaya.Zararın neresinden donersek kardır.Ben uzun vadeli bir para birikimini istiyorum.Hemen gram altın alım talimatı verip aynı bireysel gibi kredi kartından belli bir kısmıyla altın alacagım.


_____________________________

Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @90000


593 Mesaj
4 Mayıs 2012; 8:32:43 

quote:

Orijinalden alıntı: gurgenli

Ben dayanamayıp bugun çıkış yaptım.Yüzde 15 kesintili de olsa alacagım 1 haftaya.Zararın neresinden donersek kardır.Ben uzun vadeli bir para birikimini istiyorum.Hemen gram altın alım talimatı verip aynı bireysel gibi kredi kartından belli bir kısmıyla altın alacagım.



doğru bir karar berde 3-4 ay oldu çıktım sistemden. nereden dönülürse kardır...


_____________________________



118 Mesaj
4 Mayıs 2012; 9:14:44 

quote:

Orijinalden alıntı: fagala




doğru bir karar berde 3-4 ay oldu çıktım sistemden. nereden dönülürse kardır...

Peki mahkeme işlemlerine başvurdunuz mu süreç nasıl? Zorlayıcı değil ise bende beklemeden çıkıcam?


_____________________________



1382 Mesaj
4 Mayıs 2012; 11:00:12 

quote:

Orijinalden alıntı: fagala




doğru bir karar berde 3-4 ay oldu çıktım sistemden. nereden dönülürse kardır...

Nasıl da yalvarıyorlar ayrılmayın diye.Ben de yeni sistemi anlattım ve eski sistemdeki kar zarar durumunu anlattım.Bunlar beni sandılar her zamanki tiplerden.Ama donanımhaber li olarak dersimi çalıştıgımı ogrenince kapattı çenesini.

Bu yeni sistem tam bir fiasko zaten.

120 tl yatırıyordum zaten 6 tl si kesiliyor.Yıllık kesinti de var onu saymıyorum bile.Para kalıyor 114 tl.1 ay sonunda paraya ekleniyor.FOn getirileri zaten çok kötü durumda.Param eriyip gidecek.Bir gun cıkmak istedigimde bana yüzde 30 unu verecekler bu yüzde 25 lerin.İlerde zaten o hükümet bu paraları hayatta veremeyecek.


_____________________________

Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @90000


1382 Mesaj
4 Mayıs 2012; 11:02:07 

quote:

Orijinalden alıntı: Optimizer


Peki mahkeme işlemlerine başvurdunuz mu süreç nasıl? Zorlayıcı değil ise bende beklemeden çıkıcam?

Benim para çok olmadıgı için ugrasmayaacagım mahkeme ile filan.Size tavsiyem eger paranız coksa odemeyi durdurup bekleyin.Sonra karar verirsiniz.


_____________________________

Citroen C3 2005 1.4 hdi 68hp @90000


118 Mesaj
4 Mayıs 2012; 11:02:45 

quote:

Orijinalden alıntı: gurgenli


Benim para çok olmadıgı için ugrasmayaacagım mahkeme ile filan.Size tavsiyem eger paranız coksa odemeyi durdurup bekleyin.Sonra karar verirsiniz.

Evet hesabı dondurdum bekliyorum bende. Teşekkürler.


_____________________________



 
793 Mesaj
4 Mayıs 2012; 12:18:52 

Benim temmuz ayında yaklaşık 16500 civarı para birikmiş olucak ve 5 yılım doluyor. Sistem değişmeseydi en az 10 yılı doldurup çıkmayı düşünüyordum. Ama durum netleşince sanırım ayrılacağım. %15 kesintiyi kurtarsam süper olucak...


_____________________________



1959 Mesaj
4 Mayıs 2012; 12:50:32 

quote:

Orijinalden alıntı: Optimizer


Evet hesabı dondurdum bekliyorum bende. Teşekkürler.

Ben de krediyle ev aldığım için yılbaşında durdurmuştum. 5 yıl dolmasına 1 yıl kamıştı. Ben de beklemedeyim. Muhakak eskilere yönelik bir hak olacaktır, şu an çıkmak yerine dondurup beeklemek en doğrusu.


_____________________________

| Ford Fiesta 1.4 Tit | Iphone 5 | Ipad Mini Wifi+4G | Samsung 40C650 LCD TV |


 
100 Mesaj
23 Mayıs 2012; 15:14:51 

Ne zaman netleşecek? Bir gelişme var mı?


_____________________________


Ben Sporcunun Zeki,Çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. M.Kemal ATATÜRK


METİN-ALİ-FEYYAZ


118 Mesaj
23 Mayıs 2012; 15:34:57 

Beklemedeyim bende mahkeme olayı olmasa şimdiye coktan almıştım paramı ama bekliyorum. Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim(iz).


_____________________________



172 Mesaj
23 Mayıs 2012; 20:52:13 


Arkadaşlar,

Emeklilik şirketinde çalışan müdür seviyesinde bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla yeni uygulama 1.1.2013 tarihinde yürürlüğe girecekmiş.


Henüz kesin olmamakla birlikte (zira henüz Hazine şirketlere bir genelge göndermemiş) Hazine ile sözlü temasların sonucuna göre:


Bu tarihten sonra BES'ten ayrılmalarda stopaj sadece nema (getiri) üzerinden kesilecekmiş.

Bu tarihten önce ayrılmalarda stopaj tüm bedel üzerinden kesilecekmiş.


Bu nedenle arkadaşım 'ayrılacaksan mutlaka yeni yılı bekle, öyle ayrıl' dedi.



_____________________________



 
100 Mesaj
23 Mayıs 2012; 21:19:25 

quote:

Orijinalden alıntı: Başkan2005


Arkadaşlar,

Emeklilik şirketinde çalışan müdür seviyesinde bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla yeni uygulama 1.1.2013 tarihinde yürürlüğe girecekmiş.


Henüz kesin olmamakla birlikte (zira henüz Hazine şirketlere bir genelge göndermemiş) Hazine ile sözlü temasların sonucuna göre:


Bu tarihten sonra BES'ten ayrılmalarda stopaj sadece nema (getiri) üzerinden kesilecekmiş.

Bu tarihten önce ayrılmalarda stopaj tüm bedel üzerinden kesilecekmiş.


Bu nedenle arkadaşım 'ayrılacaksan mutlaka yeni yılı bekle, öyle ayrıl' dedi.



Ben de müşteri hizmetleriyle, sistemden çıkma üzerine yaptığım görüşmede hiç ısrarlı olmadıklarını görünce şaşırmıştım. Demek ki nedeni buymuş. Aralıkta 5 yılım dolacak, yılbaşına kadar bekleyeyim bari.


_____________________________


Ben Sporcunun Zeki,Çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. M.Kemal ATATÜRK


METİN-ALİ-FEYYAZ


442 Mesaj
23 Mayıs 2012; 21:28:08 

quote:

Orijinalden alıntı: mandarin


Ben de müşteri hizmetleriyle, sistemden çıkma üzerine yaptığım görüşmede hiç ısrarlı olmadıklarını görünce şaşırmıştım. Demek ki nedeni buymuş. Aralıkta 5 yılım dolacak, yılbaşına kadar bekleyeyim bari.


Müşteri hiz.leri ile bir alakası yok, %15 i devlet kesiyor.


_____________________________



172 Mesaj
23 Mayıs 2012; 21:49:33 



1.1.2013 tarihine kadar bekleriz beklemesine de, BES fonlarının getirisi maalesef çok düşük.

Basit banka mevduatına % 11 alınabilen bu ortamda, BES fonlarının getirisi 4 - 5 puan bunun altında kalıyor.

Ülkede enflasyon % 10.41 iken, BES fonları yıllık %7, %8 getiri vermekten rahatsız olmuyor.


_____________________________



 
100 Mesaj
23 Mayıs 2012; 23:04:03 

quote:

Orijinalden alıntı: osmanyasar



Müşteri hiz.leri ile bir alakası yok, %15 i devlet kesiyor.

ok


_____________________________


Ben Sporcunun Zeki,Çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. M.Kemal ATATÜRK


METİN-ALİ-FEYYAZ


 
1375 Mesaj
23 Mayıs 2012; 23:30:50 

bende zamanında hata yapıp güneş hayat sigortası yaptırmıştım şimdiki adı vakıfbank hayat sigortası oldu.2 ay sonra on yılım dolacak ve bende paramı çekmek istedim.iki ay sonra paramı çekersem yüzde 9 kesinti olacağı söylendi.bu kesintiyi geri alabilirmiyim yada vermemenin bir yolu var mı ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________