Şimdi Ara

Bireysel Emeklilikten 10 Yıldan Önce Ayrılanlardan Kesilen %15 Kesintinin Ödenmesi (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.097
Cevap
59
Favori
352.276
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerous

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERPmühendisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerous

    Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!

    Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

    Ben gireli daha 2 ay oldu. 2 kere ödeme yaptım. Daha yolun başında pek bir avantajının kalmaması benim açımdan çok kötü oldu. Acaba gerçekleşecek bu değişimden dolayı, kayıpsız ayrılmalara olanak sağlarlar mı? Zannetmiyorum ama...

    Bence şu an durdurun, en azından 2 aylık ödemeniz yanar. Bence bu konuda davalar açılacaktır. Siz eski sisteme göre giriş yaptınız ve sistem değişti, muhakak dava açanlar olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    ALİ BABACAN:
    -''Geri ödemede sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak''-

    Birikimlerin geri ödenmesi aşamasında da önemli bir değişikliğe gidildiğini belirten Babacan, vergilendirmenin sadece getiri üzerinden yapılacağını bildirdi.

    Devlet katkısını, sistemde uzun süre kalmayı özendirecek şekilde kademeli olarak geri çekiş hakkı verileceğini aktaran Babacan, burada amacın sistemde daha çok kişinin olmasını sağlamak olduğunu ifade etti.

    -''Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacak''-

    Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacağını dile getiren Babacan, üçüncü yılın sonunda yüzde 15'lik,
    altıncı yılın sonunda yüzde 35'lik,
    10. yılda yüzde 60'lık kısmın çekilebileceğini ve nihayet emeklilikte devlet katkı payının tamamına erişmenin mümkün olacağını söyledi. ''

    ...
    YANİ AYLIK 80 TL YATIRIRSAM.
    3-6 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 3 TL DEVLET VERECEK.
    6-10 YIL ARASINDA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 7 TL DEVLET VERECEK. ( YATIRDIĞIM PARANIN %10 U BİLE DEĞİL.)
    10 YILDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM EKSTRA 12 TL DEVLET VERECEK.
    ANCAK 10 YIL YATIRIP YAŞ I BEKLEYİP 56 YAŞINDAN SONRA SİSTEMDEN ÇIKARSAM 20 TL VERECEK.
    (ince bir ayrıntı: dikkat ederseniz 56 yaşında emekli olursam demedim, sistemden çıkarsam dedim. çünkü BES emeklilik değil, para biriktirme sistemidir.)
    ..........
    MEZARDA EMEKLİLİK GİBİ BİŞEY..
    ..........
    BU ARADA sadece getiri üzerinden vergilendirme yapılacak OLMASI GEÇ DE OLSA ÇOK İYİ BİR GELİŞME..




    Bu anlattıkların sadece işin devlet ayağı, birde sigorta şirketinin iç etmeye yönelik düşük getirili fonlarının yanısıra, Fon İşletim Gider Kesintisi, Yönetim Gider Kesintisi, Giriş Aidatı vs vs gibi keyfi tırpanlarını da katarsan eline Üçün Biri kalıyor..
    Ücretliler için BES zaten kesinlikle bitmiştir, bireysel bağlamda ise devlet-şirket elele yeni cari açık kapatma projesidir.. potansiyel yeni "key" mağdurları tuzağıdır..
  • Merhaba Arkadaşlar,
    Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

    Haberin Adresi:http://ekonomi.haberturk.com/finans-borsa/haber/735758-artik-bu-getiriye-bahane-yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aegean.nomad -- 21 Nisan 2012; 15:43:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aegean.nomad

    Merhaba Arkadaşlar,
    Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

    Haberin Adresi:http://ekonomi.haberturk.com/finans-borsa/haber/735758-artik-bu-getiriye-bahane-yok

    Haberde yer alan

    KALMAK ZORUNDA MIYIM?
    BES'te yeni sistem açıklanırken, Habertürk'ü arayan birçok BES katılımcısından yeni sisteme yoğun itiraz var. Verdikleri 100 TL'nin 25 TL'sinin ay sonunda geri alacakları vaadiyle BES'e girdiklerini ve sözleşmelerinin bu yönde olduğunu belirten birçok BES katılımcısı, yeni sisteme zorla geçmek istemiyor. Sistem tamamen değişeceği için, eski katılımcıların ya sistemden cezasız çıkmasına izin verilmesi ya da eski sistemde devam etmelerine izin verilmesi isteniyor.

    bölümü uygulanabilir mi? Eğer cezasız çıkma olayı olursa hiç düşünmeden çıkarım sistemden.
  • Yeni emeklilik sisteminin ne zaman yürürlüğe giriceğini bilen varmı ? Yürürlüğe girer girmez cezasız bir şekilde çıkmak istiyorum. İki senedir yeterinde kesinti ödedim çünkü.
  • dönem dönem düşük miktarlarla çıkmak çok kötü, 10 sene sonunda da tamamını alamaması çok kötü daha önce sormuştum atlandı, tekrar sorayım: devletin verdiği para başka bir hesapta yatarken buna da vade konacakmı olduğu gibi kalacaksa hiç anlamı yok sistemin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aegean.nomad

    Merhaba Arkadaşlar,
    Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

    Haberin Adresi:http://ekonomi.haberturk.com/finans-borsa/haber/735758-artik-bu-getiriye-bahane-yok


    1. Fon getirileri her zaman uzman kişi bireysel yatırımlarından düşük olur, sadece BES değil tüm fonlar için geçerlidir bu durum. Piyasaların ayakta kalabilmesi için gizli bir kaidedir. Birbirlerini fonlarlar... Hantaldırlar... Kişi kendisi yönetebiliyorsa ne ala.
    2. Ancak BES de şirket değiştirme bunun için vardır. Bakıp takip edip her açıdan başarılı olana geçiş yapılsın diye. Ancak benim gözlemlediğim, halkımız henüz fonları iyi yönetemiyorsunuz gerekçesiyle şirket değiştirmeye başlamamış (şu ana kadar sadece YGK nedeniyle ki aslında FİGK ve fon performansı uzun vadede daha etkendir). Zamanla bu kültür de yerleşir diye bekliyordum (EGM BES yaptıranların profiline bakınca muhtemeldi ve oldukça da umutluydum) ancak son açıklamalardan sonra bilemiyorum ne olur, kimse kalır mı sistemde o profilden.
    3. Gazatedeki yayın biraz taraflı olmuş, kimsenin de hakkını yemeyelim. Dikkatlice bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız...
    4. Örneğin BES sözleşmemin olduğu şirketlerden biri hisse fonunun içinde hangi hisseden ne kadarlık yatırım yapılmış açık açık veriyor, bakar beğenirsen devam edersin. Hatta birkaç ay önce çok güzel hisse fonları çıkardı, fonlarından bir tanesi tamamen temettü dağıtan şirketlerin hisseleri, yani aslında benim hisse senedi portfoyümün nerdeyse aynısı...

    Bu arada, piyasaları takip edenler Mittal'in Eregli hisse blok satışını bilirler. Acaba blok satış yapılırken hangi şirketin hisse fonu portfoyünde yüklü Eregli vardı hangisinde asgari düzeyde? Küçük yatırmcı yakalandı ve bir günde %10 kaybetti.

    Fonlar böyle.

    Yeni geleceği söylenen sistem ile ilgili olarak ise:

    1. Şirketimle Cuma günü görüştüm (bir tanesiyle). Daha birkaç gün önce kendilerine resmi bildirimler ulaşmaya başlamış. Henüz pekçok şey net değil.
    2013 Ocak ayında başlayacakmış. Yani yeni sisteme kadar mevcut şartlarla devam.... Bu önemli, bu sene de vergi avantajından faydalanmaya devam etmeliyiz, şu aşamada ayrılmak mantısız olur.
    2. Devletin stopajdan vazgeçmeye pek niyeti yok gibi. (mevcut sözleşmeler için) Ancak burada bir problem var. Herkes sözleşmesini incelesin, sözleşmemizdeki şartlara göre biz bunu imzaladık. Yeni sistem yeni sözleşme ile olmalı, eski sözleşmeler nasıl fesh edilecek??? Alternatif sunulmalı, isteyen eski sistemden devam etmeli, isteyen yeni sisteme geçmeli, isteyen de anapara stopajsız sistemden ayrılabilmeli. Aksi takdirde mevcut sözleşmeler konusu ciddi problem olacak...
    3. Birkaç gün içinde daha detaylı bilgi de almaya çalışacağım. Ancak şu ana kadar netleşmeyen detaylar çok fazla.
    4. Hesaplarıma göre, (yalnız bu benim portfoyüm içindir, herkes kendi hesabını kendi yapmalı) yeni sistem 6-10. seneler arasında eskisine göre avantajlı duruma geçiyor. 10. seneden sonraki durum 56 yaşına olan uzaklığa bağlı. Yani bana göre değil...

    Yeni sistem, benim gibi vergi avantajı için sistemde olup da yüksek katkı payı ile yüksek vergi avantajı olanlar için çok ama çok kötü. Peki kimler için iyi?

    - öğrenciler
    - ev hanımları
    - düşük vergi ödeyenler/hiç vergi ödemeyenler
    - Ar-ge personeli
    - %15'lik vergi diliminde kalan, %27-35 grubuna geçemeyen çalışanlar (ancak bu gelir düzeyinde de uzun süre lazım olmayacak parayı sisteme aktaracak kişi sayısı da ülkemiz şartlarında pek azdır).

    Bu durumda, %27-%35 vergi diliminde olanlar için sistemden çıkışlar başlayabilir. Bu olunca da sistemdeki kişi sayısı artmasına karşın toplam fon büyüklüğü olumsuz etkilenecek. Yönetimin bunu istemeyeceği muhakkak. Dolayısıyla her ne kadar mevcut sistemdekilerin çıkmamasını sağlamalı (ya çıkışta %15 stopaj ile korkutarak yada alternatif sunarak teşvik ederek) diye düşünsek de, çok ama çok önemli bir nokta:

    Mevcut sistemde vergi iadeleri hazineden her ay nakdi olarak bize dönüyorken, yeni sistemde sadece "sanal" bir meblağ bir yerlerde gözüküyor olacak. Yani, şimdi kimsye sıcak para vermeyeyim de 20-30 sene sonra Allah Kerim... mantığı... o da ilerideki iktidarın sorunu olur zaten...

    Herşey netleştikten sonra ince ince ince hesaplayıp karar verilecek... Paylaşıma devam, fikir alışverişine devam...

    BES şirketlerinin işi bence yeni sistemle birlikte çok ama çok zor olacak...Yeni ürünü nasıl pazarlayacaklar çok merak ediyorum, dokunamadığım para benim param değildir... onun yerine %15 stopajımı öder istediğim zaman paramı alırım daha mantıklı nasıl olsa onu vergi indrimi olarak zaten almıştım...--------------
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terbüyesüzcanavar

    dönem dönem düşük miktarlarla çıkmak çok kötü, 10 sene sonunda da tamamını alamaması çok kötü daha önce sormuştum atlandı, tekrar sorayım: devletin verdiği para başka bir hesapta yatarken buna da vade konacakmı olduğu gibi kalacaksa hiç anlamı yok sistemin..


    net olmayan çok şey var ancak onları da istediğin fonda değerlendirebiliyor olman lazım, seçim senin olmalı, yıllık %7 enflasyonla bile 20-30 yıl sonra o para sıfıra iner.

    Burada da sorular bitmiyor aslında. Atıyorum x sene sonra, devletin verdiği anapara 1.000 TL iken ben yanlış fon seçimleri yaptım ve zara ettim, 750 liraya düştü. Hangisinin %xx oranına dokunabileceğim??? 1.000 mi 750 mi?--
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerous

    quote:

    Orijinalden alıntı: aegean.nomad

    Merhaba Arkadaşlar,
    Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

    Haberin Adresi:http://ekonomi.haberturk.com/finans-borsa/haber/735758-artik-bu-getiriye-bahane-yok

    Haberde yer alan

    KALMAK ZORUNDA MIYIM?
    BES'te yeni sistem açıklanırken, Habertürk'ü arayan birçok BES katılımcısından yeni sisteme yoğun itiraz var. Verdikleri 100 TL'nin 25 TL'sinin ay sonunda geri alacakları vaadiyle BES'e girdiklerini ve sözleşmelerinin bu yönde olduğunu belirten birçok BES katılımcısı, yeni sisteme zorla geçmek istemiyor. Sistem tamamen değişeceği için, eski katılımcıların ya sistemden cezasız çıkmasına izin verilmesi ya da eski sistemde devam etmelerine izin verilmesi isteniyor.

    bölümü uygulanabilir mi? Eğer cezasız çıkma olayı olursa hiç düşünmeden çıkarım sistemden.

    henüz net değil... ne olacağı belli değil... hele bi bazı şeyler açığa çıksın, ondan sonra karar verilir. Ocak 2013 gibi gözüküyor başlama zamanı, bu şekilde erkenden ortaya atılarak kamu tepkisi ölçülüyor da olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERPmühendisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerous

    Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!

    Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

    Genelde aynı görüşleri paylaştık, ayrılarak zarar etmektense konu net olunca daha farklı stratejier geliştirilmeli, zararına çıkmak bize göre değil, hesap kitap yapmadan karar vermemeliyiz (ben de mühendisim). Aklıma gelenlerden biri 10. yıl ile 56. yaş arasını minimize etmek yani her sene (tabii yaşa göre) 6 ay öde 6 ay dondur gibi...

    çıkış için uygun fırsat verirlerse ama mükemmel olurdu (benim %15 stopajım çok büyük para yapıyor, onu hayatta heba edemem...)
  • takip. Saygılar.
  • şu an ayrılınca zarar etmiyoruzki,en kötü dava açıp 1 sene civarında alıyoruz paramızı.benim korkum bunun önüne set çekmeleri.

    yoksa gelir üzerinden yüzde 15 mahkeme kararıyla sabit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasarda

    quote:

    Orijinalden alıntı: ERPmühendisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerous

    Nasıl bir iyileştirme bu anlayamadım. Hepimiz dert yanıyoruz. Ne yapmaya çalışıyor bu adamlar!

    Aynen katılıyorum. Gelir Vergisi muafiyetinden yararlananlar için çok kötü oldu. Ben şahsen ayrılmayı düşünüyorum.

    Genelde aynı görüşleri paylaştık, ayrılarak zarar etmektense konu net olunca daha farklı stratejier geliştirilmeli, zararına çıkmak bize göre değil, hesap kitap yapmadan karar vermemeliyiz (ben de mühendisim). Aklıma gelenlerden biri 10. yıl ile 56. yaş arasını minimize etmek yani her sene (tabii yaşa göre) 6 ay öde 6 ay dondur gibi...

    çıkış için uygun fırsat verirlerse ama mükemmel olurdu (benim %15 stopajım çok büyük para yapıyor, onu hayatta heba edemem...)

    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -YağmurAdam- -- 25 Nisan 2012; 8:40:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aegean.nomad

    Merhaba Arkadaşlar,
    Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

    Haberin Adresi:http://ekonomi.haberturk.com/finans-borsa/haber/735758-artik-bu-getiriye-bahane-yok

    Aylar önce yazdım bu yazıyı üstüme alıyorum.

    1. Sigorta çalışanı değilim, buyrun gelin şirketime.
    2. Endüstri Mühendisiyim, Allah'a şükür matematiğim kuvvetli, hesap yapabiliyorum.
    3. Gazetelerde bu yazan haberlerde hemen balıklama dalıp inanıyor musnuz cidden?

    Örnek :
    IMKB 100
    31.12.2003 endeks 18.625
    30.12.2011 endeks 51.266

    getiri %275, hesap bilen gazetemiz bunu %394 beyan etmiş, inanmaya devam... IMKB %394 kazanmışken BES'in hisse senedi fonları %244 değer kazanacak, milyonlarca kişi hiç farketmeyecek, bizler koyunuz para yatıran salaklarız yani? Az iki hesap yapın güzel kardeşim, hesap yapamıyorsanızz da başkalarına sen bilerek insanları kandırıyorsun YALANI ATMAYIN!!! Bilgi sahibi olmadan YORUM SAHİBİ OLMAYI!!!

    Fonlarınızı karşılaştırmak içinhttp://emeklilik.egm.org.tr/?sid=60

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ERPMühendisi, ben de Endüstri mühendisiyim, meskektaşız... bakış aılarımız da benzer...

    Bu arada BES fonları diğer fonlardan çok çok daha iyi yönetiliyor, haber biraz taraflı yapılmış, zaten hiçbir ky o şekilde kar edemez kolay kolay, borsayla ilgilenmeyen arkadaşlar tam olarak anlayamazlar ne demek istediğimi...

    herneyse, bizim şu yeni sisteme bir formül bulmamız lazım, iyi olan bir bu vardı benim için o da gidiyor elden...
  • Ben dava süresini geçirdiğim için garanti davayı kaçırdım. Aşağıda GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI'nın hukuksal kaideler için hazırladığı bir broşür var. Okumak isteyene aşağıda veriyorum.
    (Okumaya üşenenler için)
    Dava açmak için para hesabınıza geçince 30 gün içinde dava açın
    ya da
    Üst makama (Maliye Bak.) şikayet yoluyla maliye bakanlığına dilekçe yazıp 60 gün bekleyin. Çünkü bu süreyi kullama hakları var ve cevap vermeyecekler. Yine 30 gün içnde dava açın. Süre geçince para yanıyor.



    GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
    Mükellef Hizmetleri Daire Başkanlığı
    Yayın No: 067
    Haziran 2008
    Ayrıntılı bilgi için
    Vergi İletişim Merkezi’nin
    444 0 189 no’lu telefon hattına
    başvurabilirsiniz.
    www.gib.gov.tr 444 0 189
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    MükelleİfiÇnİ İNdaDriE BKaİşLvEuRru Yolları 3
    GİRİŞ ...................................................................................... 5
    VERGİ İDARESİNCE YAPILAN TARHİYATLARDA
    MÜKELLEFLERİN İDARİ BAŞVURU YOLLARI ............... 6
    UZLAŞMA ............................................................................. 7
    Hangi Hallerde Uzlaşmaya Başvurulur? ..................................................7
    Tarhiyat Sonrası Uzlaşma ..........................................................................8
    Uzlaşmanın Kapsamı ...................................................................................8
    Uzlaşma Talebi .............................................................................................9
    Uzlaşma Görüşmelerine Kimler Katılabilir? ....................................... 10
    Uzlaşmanın Sonuçları .............................................................................. 10
    - Uzlaşmanın Kesinliği ve Dava Konusu Yapılamaması ........ 10
    - Uzlaşmanın Temin Edilememesi veya
    Uzlaşmaya Varılamaması ........................................................... 11
    - Vergi Mahkemelerinde Dava Açma ....................................... 11
    - Uzlaşılan Vergi ve Cezaların Ödenmesi ................................ 12
    Uzlaşma konusu yapılan vergi ve cezalarda uzlaşma
    gerçekleşmişse ....................................................................... 12
    Uzlaşma vaki olmamışsa ve yargı yoluna gidilmemişse .... 12
    CEZADA İNDİRİM ............................................................. 13
    Cezalarda İndirimden Yararlanmanın Şartları .................................... 13
    Teminat Olarak Neler Gösterilebilir? ............................................. 14
    Cezalarda İndirim Uygulaması ....................................................... 15
    Uzlaşma ve Cezalarda İndirim ............................................................... 15
    ÜST MAKAMLARA BAŞVURU ........................................ 16
    Üst Makamlara Başvuru .......................................................................... 16
    Şikayet Yoluyla Maliye Bakanlığına Başvuru ........................................ 18
    Üst Makamlara Başvuru ve Şikayet Yoluyla
    Maliye Bakanlığı’na Başvurulmasında Dava Açma Süreleri .............. 18
    4 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
    MİSYONUMUZ
    Toplumsal refahın artırılmasına destek sağlamak üzere yeterli geliri adalet,
    tarafsızlık, verimlilik ilkeleri çerçevesinde toplamak, vergi sisteminin
    basitleştirilmesi ve uyumun artırılmasına katkıda bulunmak ve mükellefe
    kaliteli hizmet sunmaktır.
    VİZYONUMUZ
    Her türlü ekonomik yapı ve aktiviteyi geliştiren, kavrayan; güvenilir, etkin,
    şeffaf, küresel boyutta öncü ve örnek bir idare olmaktır.
    TEMEL DEĞERLERİMİZ
    Vizyonumuza ulaşırken, Gelir İdaresinin tüm çalışanlarının görevlerini yerine
    getirmede esas alacağı temel değerlerimiz şunlar olacaktır:
    Güvenilirlik
    Adalet
    Tarafsızlık
    Etkinlik (Hız, esneklik ve verimlilik)
    Saydamlık
    Sorumluluk Bilinci
    Çözüm Odaklılık
    Yetkinlik
    Sürekli Gelişim
    Katılımcılık
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 5
    GİRİŞ
    Bu broşürün hazırlanma amacı; idare ile yükümlü ya da ceza muhatabı
    arasındaki uyuşmazlıkların, yargı organlarına intikal etmeden başlangıç
    aşamasında çözümlenmesi yollarını göstermektir.
    Broşürde; mükellefler vergi dairesince yapılan tarhiyatlarda, dava konusu
    olabilecek idari işlemler için yargıya başvurmadan önce vergi dairesi ile
    aralarındaki uyuşmazlıkların doğrudan Vergi Dairesi veya Maliye Bakanlığı’na
    başvurarak nasıl gidereceklerini bulabileceklerdir
    Vergi dairesince yapılan tarhiyatlar dolayısıyla kesilen vergi cezalarında
    hangi oranda indirim yapılabileceği, hangi konularda uzlaşmaya gidilebileceği,
    üst makamlara hangi şartlarda başvurulabileceği ve mükelleflerin bu süreçte
    karşılaştığı sorunlar ve çözümlerine broşürde yer verilmiştir.
    Mükellefin idari başvuru yolları “Uzlaşma”, “Üst Makamlara Başvurma”,
    ve “Cezada İndirim” ana başlıkları altında ele alınmıştır.
    Bu broşürün siz değerli mükelleflere sağlıklı ve pratik bilgiler vererek
    bilinçli bir şekilde hareket etmenize katkıda bulunacağını umuyor, çalışma
    hayatınızda başarılar diliyoruz.
    6 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
    VERGİ İDARESİNCE YAPILAN TARHİYATLARDA
    MÜKELLEFLERİN İDARİ BAŞVURU YOLLARI
     UZLAŞMA
    - TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA
     ÜST MAKAMLARA BAŞVURMA
     CEZALARDA İNDİRİM
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 7
    UZLAŞMA
    Uzlaşma, ikmalen, re’sen veya idarece yapılan tarhiyatlarda,
    mükelleflerin adlarına yapılan tarhiyatı yargıya intikal ettirmeden önce vergi
    idaresi ile tahakkuk edecek vergi ve ceza hususunda anlaşmak için
    başvurabilecekleri idari bir müessesesidir.
    Uzlaşmanın amacı, ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen vergi ve
    kesilen cezalarda dava yoluna başvurulmaksızın vergi idaresi ile
    mükellefin anlaşması suretiyle vergi alacağının bir an önce hazineye intikal
    etmesini sağlamaktır.
    Uzlaşma, vergi idaresinin tek taraflı olarak yaptığı idari bir işlem değildir.
    İdari işlemler hakkında yargı yoluna gidilmesine rağmen uzlaşılan hususlar
    hakkında yargı yoluna gidilememektedir.
    Hangi Hallerde Uzlaşmaya Başvurulur?
    Mükellefler tarafından vergi ziyaına sebebiyet verilmesinin aşağıda
    belirtilen nedenlerden herhangi birinden kaynaklanmış olduğu ileri sürülerek
    uzlaşmaya başvurulabilir.
     Tarhiyatta, Vergi Usul Kanunu’nda yer alan vergi hataları veya bunlar
    dışında her türlü maddi hatanın bulunması,
     Yetkili makamların mükellefe yazı ile yanlış izahat vermiş olması ve
    bir hükmün uygulanma tarzında yetkili makamların görüş ve kanaatini
    değiştirmiş veya bu hükme ait bir içtihadın değişmiş olması nedeniyle
    mükellefin yanıltılmış olması,
     Mükellefin kanun hükümlerini yeterince bilememesi,
     İhtilaf konusu olayda yargı kararları ile idarenin görüş farklılığının
    olması.
    8 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
    Türk vergi sisteminde uzlaşma, tarhiyat öncesi ve tarhiyat sonrası
    olmak üzere iki şekilde düzenlenmiştir. Tarhiyat öncesi uzlaşmaya vergi
    incelemesine dayanılarak salınacak vergi ve kesilecek cezalar konusunda henüz
    vergi salınmadan, ceza kesilmeden gidilmekte, tarhiyat sonrası uzlaşmaya ise
    adına vergi salınan ve ceza kesilen mükellefler başvurabilmektedir. Mükellefler
    bunların yalnızca birinden faydalanabilirler. Bugün itibariyle uzlaşma, Vergi Usul
    Kanununun Ek 1–12 nci maddeleri ile Maliye Bakanlığınca yürürlüğe konulan
    Uzlaşma Yönetmeliği ve Tarhiyat Öncesi Uzlaşma Yönetmeliği’nde yer alan
    düzenlemelere göre yapılmaktadır.
    TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA
    Tarhiyat Sonrası Uzlaşma; verginin tarh edilmesi ve cezanın
    kesilmesinden sonra başvurulabilecek bir yol olduğundan Tarhiyat Sonrası
    Uzlaşma olarak adlandırılmıştır. Dolayısıyla Tarhiyat Sonrası Uzlaşmaya
    başvurabilmek için vergi idaresi tarafından verginin tarh edilmesi ve/veya
    cezanın kesilmesi ve mükellefe tebliğ edilmiş olması gerekir.
    Uzlaşmanın Kapsamı
    Tarhiyat sonrası uzlaşmanın kapsamına; vergi daireleri tarafından mükellef
    adına ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen ve vergi dairelerinin tarha
    yetkili olduğu bütün vergi, resim ve harçlar ile bunlara ilişkin olarak kesilecek
    vergi ziyaı cezaları (usulsüzlük ve özel usulsüzlük
    cezalarý ile Vergi Usul Kanununun 359 uncu maddesinde yazýlý
    fiiller nedeniyle tarh edilen vergi ve kesilen ceza hariç) girer.
    Beyana dayanılarak tarh edilen vergilerin uzlaşma konusu yapılması mümkün
    değildir.
    Mükellefler tarafından kanuni süresinden sonra verilen
    beyannameler ile Vergi Usul Kanununun 371 inci maddesine göre
    pişmanlık talepli olarak kabul edilen ancak şartların ihlali nedeniyle
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 9
    kanuni süresinden sonra verilen beyanname olarak işleme tabi tutulan
    beyannameler üzerinden tahakkuk fişi ile tahakkuk ettirilen vergilere
    ilişkin olarak kesilen vergi ziyaı cezaları da uzlaşma kapsamındadır.
    İkmalen veya re’sen yapılan tarhiyatlarda mahsup dönemi geçmiş
    geçici verginin de bulunması ve bu tarhiyata karşı uzlaşma talep edilmesi halinde,
    uzlaşmanın sağlanması sonucu düzenlenen uzlaşma tutanaklarında (vergi/ceza
    ihbarnamesinde yer almasa bile) mahsup dönemi geçmiş geçici vergi asıllarına
    da yer verilecek, uzlaşılan tutarlar uzlaşma tutanaklarına yazılacak ve uzlaşılan
    tutar için mahsup dönemine kadar gecikme faizi hesaplanacaktır.
    Uzlaşma Talebi
    Uzlaşma talebi;
     Mükellef, vergi sorumlusu veya noterden alınmış vekâletnameye
    dayanarak bunların vekili,
     Tüzel kişiler, küçükler ve kısıtlılarda ise bunların kanuni
    temsilcileri tarafından talep dilekçe ile yetkili uzlaşma komisyonlarına
    veya mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine dilekçe ile yapılması
    gerekmektedir.
    Dilekçenin taahhütlü posta ile gönderilmesi de mümkündür.
    Uzlaşma talebi, ihbarnamede yazılı vergi ve cezanın
    tamamı için yapılır.
    Uzlaşma talebi, vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğ tarihinden itibaren 30
    günlük süre içerisinde yapılır. Bu süre dolduktan sonra uzlaşma talebinde
    bulunulması mümkün değildir.
    10 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
     Uzlaşma Görüşmelerine Kimler Katılabilir?
     Mükellef, vergi sorumlusu yada noterden alınan vekaletname ile
    bunların vekilleri,
     Tüzel kişiliklerde, küçükler ve kısıtlılarda bunları temsile yetkili
    kimseler,
    katılabilir.
    Uzlaşma sırasında mükellef isterse hukuki bir belgeye dayandırmak
    koşuluyla bağlı olduğu meslek odasından bir temsilci ve 3568 sayılı Serbest
    Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Malî Müşavirlik ve Yeminli Malî Müşavirlik
    Kanununa göre kurulan meslek odasından bir meslek mensubu bulundurabilir.
    (Bu kişiler uzlaşma görüşmelerinde sadece görüş açıklayabilirler, görüşmeler
    sonucunda düzenlenecek tutanaklara imza atamazlar.)
    Uzlaşmanın Sonuçları
     Uzlaşmanın Kesinliği ve Dava Konusu Edilememesi
    Uzlaşma tutanakları kesin olup, gereği vergi dairesince hemen yerine
    getirilir. Üzerinde uzlaşılan ve tutanakla tespit edilen hususlar hakkında dava
    açılamıyacağı gibi hiçbir merciye şikayette de bulunulamaz.
    Uzlaşmaya varılması halinde uzlaşmaya varılan vergi
    ve vergi ziyaı cezasına karşı dava açılamaz.
    Uzlaşma tutanağının vergi dairesine intikali üzerine tarh ve tebliğ edilmiş
    vergi ve ceza, uzlaşılan vergi miktarına göre düzeltilir.
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 11
     Uzlaşmanın Temin Edilememesi veya Uzlaşmaya
    Varılamaması
    Uzlaşma talebinde bulunan mükellef, uzlaşma talep ettiği vergi için ancak
    uzlaşma sağlanamazsa ya da temin edilemezse yargı yoluna başvurabilir.
    Uzlaşmanın vaki olmadığına dair tutanağa idarenin nihai teklifi yazılır.
    Mükellef dava açma süresinin sonuna kadar teklif verilen vergi ve cezayı kabul
    ettiğini yazılı olarak bildirirse bu takdirde uzlaşma sağlanmış sayılır.
    Uzlaşmanın temin edilememesi halinde, aynı vergi için yeniden
    uzlaşma talebinde bulunulamaz.
     Vergi Mahkemelerinde Dava Açma
     Uzlaşmanın vaki olmaması durumunda mükellef, uzlaşmanın
    sağlanamadığını gösteren tutanağın tebliğinden itibaren genel
    hükümler dairesinde yetkili vergi mahkemesinde dava açabilir.
     Aynı vergi ve vergi ziyaı cezası için uzlaşma talebinin yanı sıra dava da
    açılmışsa, dava, uzlaşma işleminin sonuca bağlanmasından önce vergi
    mahkemelerince incelenmez, herhangi bir nedenle incelenir ve karara
    bağlanırsa bu karar hükümsüz sayılır.
     Uzlaşmaya varılması halinde bu durum mahkemeye bildirilir ve davanın
    incelenmeden reddolunması sağlanır.
     Ancak dava açma süresi bitmiş veya 15 günden az kalmış ise, bu süre
    tutanağın tebliğinden itibaren 15 gün olarak uzar.
     Mükellefin daha önce hem dava açmış hem de uzlaşma talep etmiş
    olması halinde ise uzlaşmanın sağlanamaması üzerine vergi dairesince
    uzlaşmanın vaki olmadığı vergi mahkemesine bildirilir.
    12 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
     Uzlaşılan Vergi ve Cezaların Ödenmesi
    Uzlaşma konusu yapılan vergi ve cezalarda uzlaşma gerçekleşmişse;
    Buna ilişkin olarak düzenlenen uzlaşma tutanağı vergi ve cezaların
    ödeme zamanlarından önce mükellefe tebliğ olunmuşsa normal vade
    tarihlerinde, ödeme zamanları kısmen veya tamamen geçtikten sonra tebliğ
    olunmuşsa ödeme süreleri geçmiş olanlar uzlaşma tutanağının tebliğinden
    itibaren bir ay içinde,
    Uzlaşma vaki olmamışsa ve yargı yoluna gidilmemiş ise;
     Taksit zamanlarından önce tahakkuk etmiş olması halinde, taksit
    süreleri içinde,
     Taksit sürelerinin tamamen geçmesinden sonra tahakkuk etmiş olması
    halinde, tahakkuk tarihinden itibaren bir ay içerisinde,
     Taksit süresinin kısmen geçmesinden sonra tahakkuk etmiş olması
    halinde, yalnızca süresi geçen taksit için, tahakkuk tarihinden
    itibaren bir ay içerisinde,
     Memleketi terk edenler, ölenler ve benzeri haller dolayısıyla
    mükellefiyetleri kalkanlar adına ikmalen, re’sen veya idarece tarh
    olunan vergiler bakımından, tahakkuk tarihinden itibaren bir ay
    içerisinde,
     Uzlaşma başvurusuna konu edilen vergi ve vergi ziyaı cezasının, dava
    açma süresinin bittiği tarihten itibaren bir ay içerisinde,
    ödenmesi gerekir.
    Uzlaşılan vergi miktarına, normal vade tarihinden uzlaşma tutanağının
    imzalandığı tarihe kadar geçen süre için ayrıca Vergi Usul Kanununun 112 nci
    maddesine göre gecikme faizi hesaplanır.
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 13
    Üzerinde uzlaşılması sonucu tahakkuk ettirilen vergi ve bu
    vergiye ilişkin hesaplanan gecikme faizi ile vergi ziyaı cezasının vadesinde
    ödenmemesi uzlaşmayı geçersiz kılmaz. Ancak, süresinde ödenmeyen vergi ve
    ceza için, gecikme zammı ile tahsilat işlemine devam edilir.
    CEZADA İNDİRİM
    Mükelleflerle vergi idaresi arasında çıkabilecek uyuşmazlıkların yargı
    yoluna gitmeden çözümlenmesinin diğer bir yolu da cezada indirim
    uygulamasıdır.
    Mükellefler ve adlarına ceza kesilmiş bulunanlar, Vergi Usul
    Kanunu kapsamına giren tüm vergi, resim ve harçlara ilişkin cezalar hakkında
    ihbarnamenin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde cezada
    indirim için Vergi Dairesine başvurabilirler. İndirim müessesesinden sadece
    mükellef veya vergi sorumlusu olan ceza muhataplarının yararlanma imkânı
    bulunmaktadır.
    İndirim uygulamasından yararlanılabilecek cezalar vergi ziyaı,
    usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarıdır.
    Cezalarda İndirimden Yararlanmanın Şartları
     İhbarnamenin tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde ilgili vergi
    dairesine başvurulması,
     İndirim konusu yapılan cezanın dava konusu yapılmamış olması.
    Tebliğ üzerine dava açılmasına rağmen, dava açma süresi içinde, vergi
    mahkemesince henüz karar verilmemiş olması koşuluyla, davadan
    vazgeçilmesi halinde cezada indirim talebinde bulunulabilir,
    14 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
     Belirtilen süre içinde vergi aslı ve indirimden arta kalan cezanın
    ödenmesi,
     Mükellefin, dava açma süresi içinde uzlaşma isteminde bulunması
    ve uzlaşma tutanağı imzalanmadan uzlaşma talebinden vazgeçtiğini
    beyan etmesi halinde cezada indirim talebinde bulunma hakkı vardır.
    Fakat hem cezada indirim hem de uzlaşmadan yararlanma hakkı
    yoktur. Mükellef vergi ziyaına kaçakçılık sayılan fiillerle sebebiyet
    verirse bu tarhiyat için ceza indirimi hükümlerinden yararlanabilir,
    uzlaşma hükümlerinden ise yararlanamaz,
     Talepte bulunan mükellefin, ikmalen, re’sen veya idarece tarh edilen
    vergi veya vergi farkı ile vergi ziyaı cezası ya da usulsüzlük ve özel
    usulsüzlük cezalarının indirimden sonra kalan kısmını vadesinde veya
    6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki kanununun 10.
    maddesinde sayılan teminatlardan herhangi birini göstermek koşuluyla
    vadenin bitiminden itibaren 3 ay içinde ödemesi gerekmektedir.
    Teminat olarak neler gösterilebilir?
     Para,
     Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen süresiz teminat
    mektupları,
     Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleri veya
    bu senetler yerine düzenlenen belgeler,
     Hükümetçe belli edilecek Milli esham ve tahvilat (Bu esham ve tahvilat,
    teminatın kabul edilmesine en yakın borsa cetvelleri üzerinden
    %15 noksanıyla değerlendirilir.)
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 15
     İlgililer veya ilgililer lehine üçüncü şahıslar tarafından gösterilen ve
    alacaklı amme idaresince haciz varakalarına müsteniden haczedilen
    menkul ve gayrı menkul mallar.
    Mükellef ödeyeceğini bildirdiği vergi ve vergi cezasını belirtilen süre
    içinde ödemez veya dava konusu yaparsa bu madde hükmünden faydalandırılmaz.
    İndirim talebinde bulunan mükellefe talepte bulunduğu vergi ve ceza indirim
    uygulaması sırasında vergi aslı miktarında herhangi bir indirim söz konusu
    olmayıp, sadece cezada indirim uygulanmaktadır.
    Cezalarda indirim uygulanması;
     Vergi ziyaı cezasında birinci defada yarısı, müteakiben kesilenlerde
    üçte biri,
     Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezalarının üçte biri indirilir
    UZLAŞMA ve CEZALARDA İNDİRİM
    Mükellefler tarafından adlarına ikmalen, re’sen veya idarece yapılan
    tarhiyata karşı Vergi Usul Kanunu ile kendisine tanınmış olan uzlaşma veya ceza
    indirimi talep etme haklarından herhangi birinden faydalanmak için vergi/ceza
    ihbarnamesinin tebliğ tarihini takip eden 30 günlük süre içerisinde başvurabilir.
    Tarhiyata karşı Vergi Usul Kanunu’nun 376 ncı maddesinde öngörülen ceza
    indirimi talebinde bulunulursa;
     Vergi ziyaı cezasında birinci defada yarısı, müteakiben kesilenlerde
    üçte biri,
     Usulsüzlük veya özel usulsüzlük cezalarının üçte biri,
    indirilir.
    16 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
    Mükelleflerce bu madde hükmüne göre tarhiyata karşı ceza indirimi
    talebinde bulunulmuşsa söz konusu tarhiyata karşı ayrıca uzlaşma talebinde
    bulunulamaz. Uzlaşma talep edilmesi halinde ise ceza indirimi talebinde
    bulunma imkanı bulunmamaktadır. Diğer bir ifade ile mükellefler yukarıda
    belirtilen haklardan ikisini birden kullanamaz sadece birisini kullanabilir.
    Vergi/ceza ihbarnamesinin tebliğ tarihinden itibaren 30 günlük süre
    içerisinde adına yapılan tarhiyata karşı uzlaşma talebinde bulunan mükellef yine
    bu süre içerisinde, uzlaşma talebinden vazgeçtiğini bir dilekçe ile bildirerek,
    ceza indirimi talebinde bulunabilir.
    ÜST MAKAMLARA BAŞVURU
    Üst Makamlara Başvuru
    Vergi uyuşmazlıklarında, dava açılmadan önce idari bünyede yapılacak
    başvuru için; İYUK Md. 11, üst makamlara veya üst makamın bulunmadığı
    hallerde, işlemi yapmış olan idari makama başvuruyu düzenlemektedir. Ayrıca
    vergi uyuşmazlıklarında şikâyet yoluyla Maliye Bakanlığına da müracaat edilebilir.
     İlgililer tarafından idari dava açılmadan önce; idari işlemin
    kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması
    üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari
    dava açma süresi içinde istenebilir.
     İdarenin 60 gün içinde bir cevap vermemesi durumunda istek
    reddedilmiş sayılır.
     İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma
    süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş
    süre de hesaba katılır.
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 17
    Mükelleflerin üst makamlara başvuruda bulunması tamamen kendi
    isteğine bağlıdır.
    Üst makamlara başvurabilmek için mükelleflere konu bakımından
    herhangi bir sınırlama getirilmemiştir.
    Üst makamlara başvuru, işlemi yapan idari birimin üst makamına,
    işlemi yapan makamın üst makamı yoksa işlemi yapan makama yazılı
    olarak yapılmalıdır. Mükellefler Vergi Dairesinin işlemlerine karşı Vergi Dairesi
    Başkanlıklarına, Vergi Dairesi Başkanlığı olmayan yerlerde ise Defterdarlıklara
    başvurulabilirler.
    Üst makama başvuru dava açma süresi ile kısıtlanmıştır. Doğrudan
    dava konusu yapılabilecek işlemle ilgili dava açma süresi geçirildikten sonra
    üst makama başvuruda bulunulması mümkün değildir. Süreden sonraki başvuru
    dava açma süresini durdurmaz.
    Üst makama dava açma süresi içinde yapılmış olan başvuru,
    dava açma süresini açık veya zımni cevap alınıncaya kadar durdurur.
    Duran süre, cevabın alındığı veya bekleme süresinin dolduğu tarihi izleyen
    günden başlayarak kaldığı yerden (yeniden değil) işlemeye başlar.
    İdarenin bekleme süresi içinde cevap vermemesi dava açma süresinin
    kaldığı yerden işlemesini başlatır. Bekleme süresi geçtikten sonra idare tarafından
    verilecek red cevapları ilgililere yeniden dava açma hakkını doğurmaz.
    Vergi Dairesinin işlemlerine karşı üst makamlara başvuru vergi
    davası açmak için belirlenmiş süreler içinde yapılmalıdır. Mükelleflerin üst
    makamlara başvuruda bulunması vergi davası açma süresini durdurmaktadır.
    18 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
    Üst makamın isteği reddetmesi durumunda ya da isteğin reddedilmiş
    sayılması durumunda durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
    başlar. Üst makam, talep sahibinin talebine 60 gün içinde cevap vermezse talep
    reddedilmiş sayılacaktır. Bu durumda, 60 günlük bekleme süresinin dolmasından
    itibaren dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye devam edecektir.
    Şikâyet Yoluyla Maliye Bakanlığına Başvuru
    Yapılan vergi hatalarını dava açma süresi içinde idareye veya yargı
    merciine götürmeyen mükelleflerin dava açma süresi geçtikten sonra bu
    mercilere başvurma hakkı kalmamaktadır. Bu aşamadan sonra mükellefler
    ancak şikayet yoluyla Maliye Bakanlığına başvurabilirler.
    Maliye Bakanlığı vergi mahkemesinde dava açma süresi geçtikten sonra
    vergi, resim ve harçların tarh, tahakkuk ve ödeme emri ile haciz işlemlerini
    içeren tahsilat aşamasında yapılan vergi hataları dolayısıyla düzeltme
    talepleri reddolunan mükelleflerin şikayet taleplerini incelemektedir. (VUK
    Madde:124)
    Mükelleflerin şikayet taleplerine Maliye Bakanlığının açık veya zımni red
    cevap vermesi üzerine dava açma hakkı yeniden doğmaktadır.
    Üst Makamlara Başvurma ve Şikayet Yoluyla Maliye Bakanlığına
    Başvurulmasında Dava Açma Süreleri
    Dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde
    Danıştay’da ve idare mahkemelerinde altmış ve vergi mahkemelerinde ise otuz
    gündür.
    Vergi İdaresince Yapılan Tarhiyatlarda
    Mükellefin İdari Başvuru Yolları 19
    Bu süreler;
     İdari uyuşmazlıklarda; yazılı bildirimin yapıldığı,
     Vergi, resim ve harçlar ile benzeri mali yükümler ve bunların zam
    ve cezalarından doğan uyuşmazlıklarda: Tahakkuku tahsile bağlı olan
    vergilerde tahsilatın; tebliğ yapılan hallerde veya tebliğ yerine geçen
    işlemlerde tebliğin; tevkif yoluyla alınan vergilerde istihkak sahiplerine
    ödemenin; tescile bağlı vergilerde tescilin yapıldığı ve idarenin dava
    açması gereken konularda ise ilgili merci veya komisyon kararının
    idareye geldiği;
    tarihi izleyen günden başlar.
    Adresleri belli olmayanlara özel kanunlarındaki hükümlere göre ilan
    yoluyla bildirim yapılan hallerde, özel kanununda aksine bir hüküm bulunmadıkça
    süre, son ilan tarihini izleyen günden itibaren onbeş gün sonra işlemeye
    başlar.
    İlanı gereken düzenleyici işlemlerde dava süresi, ilan tarihini
    izleyen günden itibaren başlar. Ancak bu işlemlerin uygulanması üzerine
    ilgililer, düzenleyici işlem veya uygulanan işlem yahut her ikisi aleyhine birden
    dava açabilirler. Düzenleyici işlemin iptal edilmemiş olması bu düzenlemeye
    dayalı işlemin iptaline engel olmaz.
    GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yahabe -- 24 Nisan 2012; 22:17:52 >
  • Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HurtLocker

    Arkadaşlar şimdi benim bireysel emeklilikte 30.000 tlm var diyelim 10 yıl önceden ayrılsam %15 i mi ne kesiliyordu bu artık kesilemeyecek mi ne oldu ben anlamadım

    Yeni sistemde yatirdigin pra ve nemasi icin öyle olacak. Devletin yrtirdigi ve nemalandirgi parada kesinti olacak

    Ama gelelim eskiden girip birikimi olanlar ne olcak? Orada bir netlik yok. Aslinda gorunen %15 kesinti olmayacagi yonde ama boyle bir durumda sistemde olup yuzde 27 ve yuzde 35 dilime girenler kesinlikle sistemden cikacaklar. Onlarin cikmamasi icin ya eski sisteme devam ettirme ya da yine yuzde 15 kesinti dusunebilirler. Beklenip gorukecek. Aslinda bu yonde ciddi bir kamuoyu olusmazsa bizim icin kotu senaryo olusabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERPmühendisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: aegean.nomad

    Merhaba Arkadaşlar,
    Biz bu sistemde sigorta şirketlerinin fon getirilerinin düşük olduğunu ısrarla söylüyoruz. Ancak forumdaki bazı sigorta şirketi çalışanı forumdaşlar bunun aksini (bilerek) savunuyorlardı. Sonunda bu konuda Habertürk gazetesinde tam da bu konuyu işleyen ve açıklayan bir haber yayınlandı. Bu haberi sizlerle paylaşmak istiyorum. İşin özü vatandaş prim yatırır ve size güvenir, ancak aptal yerine konduğunu anlarsa sizi affetmez. Yani artık sigorta şirketleri sebatkar bes müşterileri istiyorlarsa, fon getirilerini daha karlı hale getirecekler ve daha makul masraflar tahsil edecekler.

    Haberin Adresi:http://ekonomi.haberturk.com/finans-borsa/haber/735758-artik-bu-getiriye-bahane-yok

    Aylar önce yazdım bu yazıyı üstüme alıyorum.

    1. Sigorta çalışanı değilim, buyrun gelin şirketime.
    2. Endüstri Mühendisiyim, Allah'a şükür matematiğim kuvvetli, hesap yapabiliyorum.
    3. Gazetelerde bu yazan haberlerde hemen balıklama dalıp inanıyor musnuz cidden?

    Örnek :
    IMKB 100
    31.12.2003 endeks 18.625
    30.12.2011 endeks 51.266

    getiri %275, hesap bilen gazetemiz bunu %394 beyan etmiş, inanmaya devam... IMKB %394 kazanmışken BES'in hisse senedi fonları %244 değer kazanacak, milyonlarca kişi hiç farketmeyecek, bizler koyunuz para yatıran salaklarız yani? Az iki hesap yapın güzel kardeşim, hesap yapamıyorsanızz da başkalarına sen bilerek insanları kandırıyorsun YALANI ATMAYIN!!! Bilgi sahibi olmadan YORUM SAHİBİ OLMAYI!!!

    Fonlarınızı karşılaştırmak içinhttp://emeklilik.egm.org.tr/?sid=60

    Merhaba ERPMühendisi,

    Ben de şahsen tek taraflı haberciliğin hatalı olduğunu farklı konulardaki tecrübelerimden biliyorum. Maalesef bizim ülkemizde habercilik çoğu zaman birinin demeç vermesi, reklâm yapması, karalaması vs. kısaca tek taraflı bilgi aktarması şeklinde oluyor. Doğru bir habercilik yapılsa bile başka bir kaynaktan doğrulatmak veya yorumlatmak daha faydalı olacaktır. Burada sadece gazete haberine değil, bireysel emeklilik sistemine yatırılan paraya ve getirisine de şahsen ve bizzat bakmak lâzım.

    Misal, siz düzenli geliri olan birisiniz. İnşaallah yaşlanınca emekli olacaksınız. Eliniz ayağınız tutuyorken SSK/ES/Bağkur dışında başka bir enstrümanla tasarruf ederek yaşlılığa hazırlanmak istiyorsunuz. Devlet piyasadaki finans ve sigortacılık kurumlarıyla anlaşarak, bir sistem geliştiriyor ve adına bireysel emeklilik sistemi (BES) deniyor. Bu sisteme vatandaşın yani sizin ileride kullanmak üzere uzun vadeli tasarrufta bulunmak üzere taksit taksit aylık para yatırması bekleniyor. Vatandaş olarak sizler de buna "A, ne kadar cazip ve mantıklı bir yatırım/tasarruf imkânı!" diyerek katılıyorsunuz. Her ay gelir vergisinden indirim imkânı da var (çoğu kişi için bu % 15-20 civarında gerçekleşiyor). En az on yıl ve 56 yaşından sonra biriktirdiğiniz paraları toplu olarak veya aylık taksitler halinde geri almanız mümkün. Kısaca bireysel emeklilik sistemi (BES) bu.

    Buraya kadar her şey çok iyi. Ancak vatandaş tasarrufunu arada bir kontrol etmek istiyor ve yatırdığına, getiriye ve enflasyona ve karşılaştırma amacıyla diğer tasarruf/yatırım enstrümanlarına bakıyor. Bunu yapınca, kandırıldığını hissedebiliyor veya zannedebiliyor. Bu amaçla BES'ten çıkanlar birinci grubu oluşturuyorlar ve bunlar son zamanlarda çoğaldı. Bir sigorta acentesi bana yatırım enstrümanları konusunda müşterilerine sürekli tavsiyelerde bulunarak yardımcı olduklarını söylemişti ve çok takdir etmiştim, keşke hepsi böyle yapsa. Yatırım enstrümanlarıyla kıyaslandığında gerçek olaylardan yola çıkarak BES şirketlerinin yetkilileri gerçek örneklerle açıklayarak "Biz bu fonları kârlı yöneterek ettirerek vatandaşın tasarrufunu şöyle değerlendiriyoruz." diyebilirler.

    İkinci gruptakiler ise uzun süre sabredemeyenler, işini/gelirini kaybedenler, ev/araba alacaklar gibi kısa bir süre sonra başka sebeplerle toplu nakit paraya ihtiyaç duyanlar vs. Sistemden çıkmak isteyenlerden bir de devletin yatırılan primden %15 kesmek istemesi (bu arada gelir vergisine tabi olmayıp da bes'e katılmış olanlar mağdurların başında) iyice sıkıntılı bir durum oluşturdu. TBMM bu konuda düzenleme yapma gereği hissetti ki, bu gibi tartışmalar başladı.

    İşi finans ve sigorta olan kişilerin bağımsız, dürüst ve adil değerlendirmelerine hiç itirazımız olmaz. Ama reklâm amaçlı, başkalarını yanıltma, karalama amaçlı bilgilendirmeleri doğru bulamayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aegean.nomad -- 27 Nisan 2012; 14:19:25 >
  • Merhaba,

    İlk mesajınızla bu son mesajları yazan aynı kişi mi diye kullanıcı koduna en az 3 kez baktım. Gazeteler konusunda yazdıklarınız çok çok doğru, yerinde tespitler. Yalnız siz bu gazete haberi gösterek burada yazı yazan bazı arkadaşlara dolaylı yönden dolandırcı(*) demek istediniz. Keşke o gazete haberini paylaşmadan çnce bir iki hesap yapıp doğruluğunu teyit etseydiniz. Veya BES fonlarıyla insanlar kandırılıyor demeden önce bu bilgileri doğrulatsaydınız.

    BES'in kullanım amacı, kimlere avantajlı olduğunu bu sayfada en az 10 kez yazdık, siz de benzer birşeyler yazmışsınız, elinize sağlık. Yalnız burada mesaj yazanlara karşı bir özür dilemek veya en azından yanlış anlamışım ve en en azından ben bu hesapları bilmem, BES fonlar düşük getirili mi yüksek mi hesaplayamam, insanları yanıltmış olabilirim deseniz daha da güzel olurdu.

    (*)
    Türk Ceza Kanunu'nun 157. maddesine göre, "hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan bir kişi" dolandırıcılık suçunu işlemiş olur.
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Doland%C4%B1r%C4%B1c%C4%B1l%C4%B1k
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.