- x
Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri
59 Cevap12029 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


9304 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:01:10 

Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri..?



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D


6834 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:15:23 

Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


_____________________________

AKIL PLANLAR YAPARKEN KADER GÜLERMİŞ.


244 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:15:59 

Mesele kavrama noktasını öğrenmekte. Kavrama noktasını biliyorsan, 3 saat dur kalk da yapsan fark etmez. Dur kalk yaptığın yer hafif eğimli ise vitese atmana gerek yok. Ayağını frenden çekersin, 1 metre ileride tekrar durursun. Onun dışında, ışıklarda beklerken otomobili viteste bırakmak ve ayağı sürekli kavrama noktasında tutmak uzun vadede zararlı. Sonra "baskı balata niye hemen bitti ya?" diye sorarsın, diğer arkadaşlar gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Side Chain -- 8 Nisan 2011; 22:19:03 >


_____________________________


DonanımHaber Türkü Severler Kulübü


1793 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:19:12 


quote:

Orijinalden alıntı: 06_EMRE

Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.

Saçma bir öneri.


_____________________________

Honda VFR 1200 Rider
A5 SB 2.0 TDI


9304 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:20:26 

quote:

Orijinalden alıntı: 06_EMRE

Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler gibi olmuş dediğin dostum :) Ama ben otomobili tam anlamıyla manuel vitesli bir araçta öğrenmek istiyorum, otomatik vitesli bir araban olur allah korusun birgün acil birşey olur araban çalışmaz hastaneye yada başka bir yere manuel vitesli bir arabayla yetiştirmen gerekir birisini o zamanda yok abi ben otomatik kullanıyorum manuel kullanamam demekte saçma olur



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Nisan 2011; 22:22:29 >


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D


207 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:32:35 

Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


_____________________________

SHIFT_to one
2011 NİSSAN NOTE 1.5 DCİ VİSİA


9304 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:41:55 

quote:

Orijinalden alıntı: emesdos

Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.


Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Nisan 2011; 22:45:26 >


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D


2502 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:46:15 

Zamanla alışacak ve aslında ne kadar kolaymış diyeceksin. Yeter ki sen direksiyonda rahatça davran, kontrol sende olsun ama asla panik yapma. Arkadaşların da önerdiği gibi sık sık dur kalk çalışmaları yap ve kavrama noktasını kendince kavra.


Şöyle bir düşünce de olmasın aklında, kırmızı ışıkta beklerken arkadan sıkıştırıyorlar, kalkmam için baskı oluyor vs.


_____________________________


Nikon D300/\Nikkor 18-70AFS-DX/\Nikkor 50mm/\Sigma 70-300/\Cosina 100mm 1:1 Macro/\SB-800
93" Honda Civic 1.6si---Kocaeli Üniversitesi Gazetecilik
Huawei Ideos X5<>Nikon d80<>Fujifilm s2950<>HP dv6-3100et
YENİ NESİL OTOMOBİL PROGRAMI YAKINDA SİZLERLE


2892 Mesaj
8 Nisan 2011; 22:51:40 

Benim kullandığım megan 2011 in debriyajı çok yukarda kavrıyordu. Sizin ki de öyledir muhtemelen kavrama noktasına bi anda getirmeniz için biraz zamana ihtiyacınız var. Renault ların debriyajları tek kelime ile iğrenç.


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


644 Mesaj
8 Nisan 2011; 23:20:16 


quote:

Orijinalden alıntı: emesdos

Yarım debriyaj konusunda bol bol pratik yapmak faydalı olur hızlı bir şekilde yarım debriyaj yapabilirsen sorunun çözülür.Gaza basmadan yarım debriyajda sıkışık trafikte hafif hafif ilerlersiniz.

benzin sarfiyatı ne olur yarım debriyajda


_____________________________



2566 Mesaj
8 Nisan 2011; 23:33:19 

bende ehliyeti alalı nerdeyse 8 ay oldu.
hala debriyaj konusunda sıkıntım var mesela aracı park hlainden cıkarkrken rahatca kaldırır giderim ama trafik icinde ısıklarda durdugumda %80 istop ederim ilk seferde sanırım tafik stresi yüzünden heyecan yapıorum.

sürüc konusnda sıkıntı yok ama debriyaj işi bozuyor. yavasş yaavas zamanla olucak


_____________________________



522 Mesaj
9 Nisan 2011; 0:09:04 

sıkıntıya gerek yok. boş alanda dur-kalk alıştırmaları yaptıkça zaten bu stresi atacaksın üzerinden


_____________________________



2975 Mesaj
9 Nisan 2011; 0:33:02 


quote:

Orijinalden alıntı: donanımcı123



Gaza hafif dokunmadan debriyajla kalkmayı sadece dizel araçlarda oluyor diye biliyorum daha doğrusu kurs hocası öyle demişti, benzinli araçlardada hatta şöyle diyeyim lpgli araçlardada böyle birşey var mı?

Var.


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


3049 Mesaj
9 Nisan 2011; 0:50:35 


quote:

Orijinalden alıntı: voltura



Var.


dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar


_____________________________

HTC One M7
Msi Ge60-0ND 602xtr


2975 Mesaj
9 Nisan 2011; 0:55:19 


quote:

Orijinalden alıntı: metinTasci




dizellerin torku atmosferik bir benzinliden 2kat daha fazla oldugu için dizel daha rahat kalkar

Doğrudur.


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


9304 Mesaj
9 Nisan 2011; 0:57:06 

O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D


41 Mesaj
9 Nisan 2011; 1:00:40 

internette ileri sürüş teknikleri videoları var onları seyret bence, uzmnantv'den izleyebilirsin mesela.. aradığın birçok sorunun cevabını bulabilirsin orada.. zaten zamanla herşey yerine oturur önemli olan soğukkanlı olup paniğe kapılmamamn trafikte..


_____________________________

Volvo 850


2170 Mesaj
9 Nisan 2011; 13:10:03 


quote:

Orijinalden alıntı: yukselsedat88

sıkıntıya gerek yok. boş alanda dur-kalk alıştırmaları yaptıkça zaten bu stresi atacaksın üzerinden



Aynen.Birde hafif rampa olan yerlerde çalışırsan daha iyi olur


_____________________________


DH Yüzücüler Derneği

Bu nickin arkasında bir fikir var ve fikirlere ban işlemez.
Ben gerçeğin peşindeyim, kimin söylediği önemli değil. Ben adaletin peşindeyim, kim için veya kime karşı olduğu önemli değil.



12477 Mesaj
9 Nisan 2011; 14:24:03 

aracı dinle motor sesi genelde bilgi verir.

eğimli yerlerde bu kalkış hareketlerini tekrarla

dur kalk içinse öyle bir hal alıyorki bazen, otomatik araba bakım ve maliyetleri konusunda ciddi araştırmalara giriyorsun.


_____________________________



10742 Mesaj
9 Nisan 2011; 14:31:09 

Trafiğin olmadığı rampa yerlerde dur kalk çalışın. Vitesi bire takın. Sağ ayak frende. Sol ayağı debriyajdan yavaş yavaş çekin. Motoru dinleyin. Sesin değişmeye başladığını anladığınız anda ayağınızı frenden çekin. Aşırı rampa değilse araba kaymayacaktır. Sonra biraz fazla gaz verin ve debriyajı yavaş bırakın. Araba gidecektir.

Anlatırken sanki bir kaç dakika sürecek işlemmiş gibi algılanabilir. Fakat bir kaç saniyelik olaydır. Daha sonra pratiklik kazanırsınız.

Bu olmazsa otomatik vitesli araba alın. Onlar yokuşlarda kaymaz. (Tabi şanzımanda sorun yoksa)

Otomatik sevmem diyorsanız o zaman yokuşlarda kaymayı önleyici sistemli arabalar var. Onlardan kullanın. Yani çaresiz değilsiniz.

Bizim şirkette bir arkadaşın Skoda Octavia'sı böyleydi.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


3029 Mesaj
9 Nisan 2011; 14:42:06 

Yeni öğrendigin için balata veya yakıt sarfiyatını dert etme .Ayagın debriajda dursun stop etmekten korkuyosan.Yarım debriyaj yaparak ilerle.Kalkışlarda da alışana kadar önce hafif gaz yapıp sonra debriyajdan kaldır.

Yazdıklarını okuyunca aklıma arabayı ilk aldıgım zaman geldi :) babamın araba merakı yok geçen sene almıştık arabayı o yüzden pratigim de yoktu.Eskiden dayımın arabasında yılda 1 kez falan ara sokakta 2. vitesle giderek sürüş deneyimi yaşamıştım.Sonra arabayı aldık.Ertesi gün babam hadi köye dedi.Gittik sorun olmadı.Şöförlü trafikte öğreniliyor önemli olan aracı kaldırıp stop etmeden durmak falan degilmiş.Önemli olan trafikte sürdükçe kimin neler yapabilecegini önceden sezme tahmin etme egilimine girmekmiş.Mesela dolmuş otobüs taksilerden mümkün oldugunca uzak dur dolmuş ve otobüslerin peşinden takip etme.İlk aşama da bunlara dikkat et arabayı nasıl olsa kaldırırsın :))


_____________________________

Ölüler sanıyor ki ;diriler hergün helva yiyor...


3029 Mesaj
9 Nisan 2011; 14:46:12 


quote:

Orijinalden alıntı: donanımcı123

O zaman biz içinde 4 kişi olan bir benzinli aracı debriyajla yürütemeyiz sonucunu çıkarabilirmiyiz


Kardeş yarım debriyajla falan deneme stop edersin arabayı sen hafiften gaza basarak kullan.Ben hiç rastlamadım yarım debriyajla aracın gittigini :) geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


_____________________________

Ölüler sanıyor ki ;diriler hergün helva yiyor...


3029 Mesaj
9 Nisan 2011; 14:48:18 

yokuşta el frenini çekip kalk acemisin kaçırırsan bi sakatlık olur araba hafiften burnu kalkınca el frenini indirirsin


_____________________________

Ölüler sanıyor ki ;diriler hergün helva yiyor...


244 Mesaj
9 Nisan 2011; 15:03:46 


quote:

Orijinalden alıntı: Fatih211




Kardeş yarım debriyajla falan deneme stop edersin arabayı sen hafiften gaza basarak kullan.Ben hiç rastlamadım yarım debriyajla aracın gittigini :) geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


Senin rastlamamış olman, yanlış olduğu anlamına gelmez. Gayet de gidiyor.


_____________________________


DonanımHaber Türkü Severler Kulübü


3029 Mesaj
9 Nisan 2011; 15:12:37 

Yanlış demedim ki hocam rastlamadım dedim.Dizeller hakkında bir bilgim yok


_____________________________

Ölüler sanıyor ki ;diriler hergün helva yiyor...


244 Mesaj
9 Nisan 2011; 15:22:08 

quote:

geri kaçırmayan arabalarda falan oluyo o dedigin.freni bırakınca gidiyo mesela


Şu kısımda "aslında dediğiniz şey yok, o sadece geri kaçırmayan arabalarda olur" gibi anlaşılıyor.

Otomobilim dizel değil, o yüzden dizellerde durum nedir bilmiyorum, ancak benim benzinli araç kavrama noktasından itibaren hareket etmeye başlıyor.


_____________________________


DonanımHaber Türkü Severler Kulübü


3029 Mesaj
9 Nisan 2011; 15:28:51 

hmm anlam karmaşası olmuş olabilir ama benim araçta da gitmiyo belki lpg den dolayıdır.Çünkü lpg den hareket halinde benzine geçince lpg hemen bitiyor araba tekliyo ama benzinden lpg ye geçerken biraz daha gidiyo araba ondan olabilir herneyse


_____________________________

Ölüler sanıyor ki ;diriler hergün helva yiyor...


2995 Mesaj
9 Nisan 2011; 15:40:30 

Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.


_____________________________

Düş peşindeyim,Düş peşime.


9304 Mesaj
9 Nisan 2011; 15:55:18 

quote:

Orijinalden alıntı: gokmavı

Önemli olan kavrama noktası eğer yokuş aşağı dur kalk yapılıyorsa vitesi boşa alırsın frenle işi halledersin.Düz yolsa yine hafif gaz verip boşa alırsın.Yokuş aşağı kırmızı ışıklarda el freni ile kalkabilirsin ama bu seni yavaşlatır ve kavrama noktasını bilezsen arkadakine vurusun yokuş yukarı kavrama noktası çok önemli.


Tecrübelerini paylaşan tüm üstadlara teşekkür ediyorum. Yalnız gokmavi arkadaşın dediklerinde biraz kafam karıştı hemen herkes yokuşta asla boş vites kullanmayın uyarısını yapıyor bu doğru mudur?
Birde bugün yine direksiyon dersim vardı hocaya yoğun trafikte dur kalk olayını sordum bana dediği çok aşırı yoğun ve 5-10 kez dur kalk yapacaksan yarım debriyajla kalk dur yapabilirsin ama 1-2 kez olacaksa boşa al 1 e tak öyle dur kalk dedi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 9 Nisan 2011; 16:13:18 >


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D


2995 Mesaj
9 Nisan 2011; 16:09:19 


quote:

Orijinalden alıntı: donanımcı123




Tecrübelerini paylaşan tüm üstadlara teşekkür ediyorum. Yalnız gokmavi arkadaşın dediklerinde biraz kafam karıştı hemen herkes yokuşta asla boş vites kullanmayın uyarısını yapıyor bu doğru mudur?
Birde bugün yine direksiyon dersim vardı yoğun trafikte dur kalk olayını onada sordum bana dediği çok aşırı yoğun ve 5-10 kez dur kalk yapacaksan yarım debriyajla kalk dur yapabilirsin ama 1-2 kez olacaksa boşa al 1 e tak öyle dur kalk dedi.


Bu biraz araca bağlı benimki hiç boşta stop etmez.Araba stop etmesin diye boşa atmayın deniliyor.Ama benzin fiyatları böyle söylemiyor.


_____________________________

Düş peşindeyim,Düş peşime.


 
2747 Mesaj
9 Nisan 2011; 22:43:13 


quote:

Orijinalden alıntı: gokmavı




Bu biraz araca bağlı benimki hiç boşta stop etmez.Araba stop etmesin diye boşa atmayın deniliyor.Ama benzin fiyatları böyle söylemiyor.

araç zaten boştayken stop etmez sırf seninkine has bi durum değil bu boşta zaten debriyaja basmak anlamsız


_____________________________



2093 Mesaj
12 Nisan 2011; 11:02:49 

çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
bu durumun zararı varmı peki?
tşk.. aracım turbo dizel fiesta



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


268 Mesaj
26 Temmuz 2012; 13:43:57 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
bu durumun zararı varmı peki?
tşk.. aracım turbo dizel fiesta



konuyu tekrar hortlatim arkadaslar, bende aynı sekilde gidiyorum. bu aralar malum istanbulda kopru bakım nedeniyle heryer kilit..

- simdi sormak istedigim duz yolda gaz vermeden sadece hafif debriyaj kaldırarak arabayı ilerletmek sonra 1-2 mt gidip yeniden debriyaja basmak dogrumudur? burda ayak devamlı debriyajda oldugundan herhangi bi zararı varmı?

- yoksa taksiciler gibi (gozlemdigim kadarı ile) hafif gaz sonra al boşa, cek ayagini debriyajdan 1-2 metre gidince fren, kalkarken tak 1'e hafif gaz sonra bosa al seklinde mi daha mantıklı?

- birde yokuş aşağı inerken boştamı inmek gerekli, yoksa vitestemi? boşta iken sadece frenle idare ediyoruz, ama yokus asagi dur kalk olan ttrafikte 1-2 metre gitmek icin araç viteste ise ayagı debriyajdan hic cekemiyoz ki, hangisi dogru?

bu sorularla ilgili nettede cok forum okudum ama herkes farklı dio, bu işin aslı, duzgünü, oluru, doğru yolu nedir arkadaşlar? varmı açıklayacak olan arkadaş..


_____________________________

Armamızda ki yıldız tüm yıldızlara bedeldir,
Çünkü o yıldız yalnız değil Ay'la beraberdir!...


2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 14:01:40 

sadece debriyajla kalkmak çok zararlı baskı balata biter..normal kalkış herzaman.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 14:03:03 

yokuş aşağıya mesafa fazla ise herzaman viteste inilmeli..dur kalk yokuş aşağı ilerle kısa mesafe ise boşta..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
755 Mesaj
26 Temmuz 2012; 14:13:20 

selam
herkes genç galiba
araçlar hep dizel gibi
benzinli araçlarda gaza basmadan bi yere gidemezsiniz


_____________________________


2009 HYUNDAİ Accent ERA 1.4 Team ABS , Kristal Mavi


268 Mesaj
26 Temmuz 2012; 14:28:07 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

sadece debriyajla kalkmak çok zararlı baskı balata biter..normal kalkış herzaman.

Bunun tersini soleyenlerde var arkadaşım, ondan kafam karışık

arac dizel degil, ama yogun trafikte gaza dokunmadan hafif debriyaj arac ufaktan kalkıyor zaten, sonra tekrar debriyaj fren..

bu işin dogrusunu kitap haline getirmek lazımmm


_____________________________

Armamızda ki yıldız tüm yıldızlara bedeldir,
Çünkü o yıldız yalnız değil Ay'la beraberdir!...


2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:06:21 

düşün motoru sadece debriyajın gücüyle kaldırıyorsun gaza basmadan çok zararlı bence..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


268 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:11:41 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

düşün motoru sadece debriyajın gücüyle kaldırıyorsun gaza basmadan çok zararlı bence..

Evet cok mantıklı arkadasım..
bu durumda taksici mantıgı ile gitcez yogun trafikte
1. viteste kalkıs hafif gaz sonra bosa al 1-2 metre git frenle dur..
boşa almazsak bu durumda ayak hep debriyajda kalıyo olcak, yanılıyormuyum?


_____________________________

Armamızda ki yıldız tüm yıldızlara bedeldir,
Çünkü o yıldız yalnız değil Ay'la beraberdir!...


 
3507 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:17:33 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

düşün motoru sadece debriyajın gücüyle kaldırıyorsun gaza basmadan çok zararlı bence..

motor debriyajla kalkmaz zaten kalkan motor değil arabadır.

Dizel araçlarda sıkışık trafikte ya da ince - yavaş manevralarda sadece debriyajı kullanmak daha iyidir. Neticede baskı balata rölanti devrinde sürtünmeye maruz kalmaktadır. Gaz verip kaldırdığınızda, bakı balata 1500 devirde sürtünmeye maruz kalıp kavramayı gerçekleştirir ve daha fazla aşınır. az devirde sürtünen birşey mi daha çok aşınır yoksa çok devirde sürtünen mi?

Benzinli araçların torkları düşük olduğu için gaz vermeden kalkmaz zordur. bu yüzden sıkışık trafikte arabanın hareket edebileceği kadar gaza basıp, minimum devirde kavrama yaptırmak her zaman iyidir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Temmuz 2012; 15:50:26 >


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


10742 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:24:56 

quote:

Orijinalden alıntı: donanımcı123



Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler gibi olmuş dediğin dostum :) Ama ben otomobili tam anlamıyla manuel vitesli bir araçta öğrenmek istiyorum, otomatik vitesli bir araban olur allah korusun birgün acil birşey olur araban çalışmaz hastaneye yada başka bir yere manuel vitesli bir arabayla yetiştirmen gerekir birisini o zamanda yok abi ben otomatik kullanıyorum manuel kullanamam demekte saçma olur

Aklıma Çocuklar Duymasın dizisindeki Light Selami geldi birden. kendi arabası otomatikti. Haluk'un arabası manuel vitesli idi. Kemdi arabası serviste idi. haluk arabasını vermişti. Selami manuel diye kullanamamıştı.

Sonra Haluk Selami'ye şöyle demişti: Erkek adam manuel vitesli araba kullanır.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


1341 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:29:26 

Bende geçen dizel fiesta ile yokuşta yarım debriyaj yaparken stop ettirdim arkamdaki korna çala çala gitti sonra el freni ile kaldırdım Daha sonra boş bir yokuşa gidip sadece debriyaj ve gaz ile aracı sabit tutmaya çalıştım, hafif kaydırıp tekrar durdurmaya falan çalıştım fren kullanmadan. Pek yaptığım söylenemez ama zamanla olur heralde.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EfeoK -- 26 Temmuz 2012; 15:30:38 >


_____________________________

Information Systems Engineering at Sakarya University
iPad 2 Wifi 3G 16 GB || Sony Playstation 3 40 GB Move || Samsung UE40ES5500 || Urbanears Zinken || Lenovo IdeaPad Y570 || Samsung Galaxy Note 2 || Canon Pixma MG5350 || Timex Weekender || Spartacus || Fringe || Person of Interest || Black Mirror || Ezel || İşler Güçler || Kardeş Payı Lost || Prison Break


10742 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:32:37 

quote:

Orijinalden alıntı: EfeoK

Bende geçen dizel fiesta ile yokuşta yarım debriyaj yaparken stop ettirdim arkamdaki korna çala çala gitti sonra el freni ile kaldırdım Daha sonra boş bir yokuşa gidip sadece debriyaj ve gaz ile aracı sabit tutmaya çalıştım, hafif kaydırıp tekrar durdurmaya falan çalıştım fren kullanmadan. Pek yaptığım söylenemez ama zamanla olur heralde.

Yaptığınız zararlı ama. Bence ayak pratiği yapın. Daha güzel oluyor. Özellikle diesel arabalarda daha kolay oluyor. Benzinlide kalkarken az gaz verirseniz araba stop ediyor. Çok basarsanız bağırıyor. Bu sebeple diesel daha kolay. Diesel arabası olup ta kalkarken el freni kullanıyorum demesin kimse.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:34:22 

@Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1341 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:42:09 

quote:

Orijinalden alıntı: topaz42


Yaptığınız zararlı ama. Bence ayak pratiği yapın. Daha güzel oluyor. Özellikle diesel arabalarda daha kolay oluyor. Benzinlide kalkarken az gaz verirseniz araba stop ediyor. Çok basarsanız bağırıyor. Bu sebeple diesel daha kolay. Diesel arabası olup ta kalkarken el freni kullanıyorum demesin kimse.

Koku geldi zaten (baskı balata sanırım) sonra çalışmayı bitirip yola devam ettik. Bir anda olmasını beklemiyorum bende ayaklar alışıcak elbet.


_____________________________

Information Systems Engineering at Sakarya University
iPad 2 Wifi 3G 16 GB || Sony Playstation 3 40 GB Move || Samsung UE40ES5500 || Urbanears Zinken || Lenovo IdeaPad Y570 || Samsung Galaxy Note 2 || Canon Pixma MG5350 || Timex Weekender || Spartacus || Fringe || Person of Interest || Black Mirror || Ezel || İşler Güçler || Kardeş Payı Lost || Prison Break


 
3507 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:45:07 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

@Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


Durum bu değil işte arkadaşım bizde sanayide çalışıyoruz, ne yaparsan yap insanları yanlış yönlendirme.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


268 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:45:33 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

@Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


İşte demek istedigim buydu arkadaslar, hangisi dogru hangisi yanlıs.. heryerde degisik fikir ve goruslerr..
benzinli arac icin dogru dur-kalk nası olcak

tamam herkesin kendi tercihi kendi alışkanlıkları vardır ama bu işin dogrusu hangisidir acaba? yanlış yapipta kimse aracına zarar vermek istemez haliylee


_____________________________

Armamızda ki yıldız tüm yıldızlara bedeldir,
Çünkü o yıldız yalnız değil Ay'la beraberdir!...


 
3507 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:48:25 

quote:

Orijinalden alıntı: agesilaos


İşte demek istedigim buydu arkadaslar, hangisi dogru hangisi yanlıs.. heryerde degisik fikir ve goruslerr..
benzinli arac icin dogru dur-kalk nası olcak

tamam herkesin kendi tercihi kendi alışkanlıkları vardır ama bu işin dogrusu hangisidir acaba? yanlış yapipta kimse aracına zarar vermek istemez haliylee

ben yukarıda oturup teknik ve fiziğe dayalı açıklamasını yaptım. anlayan anlar anlamayan anlamaz. siz kalkıp da hiç bir bilgi vermeden klavye başından sallayan birisinin gittim ustalara sordum demesine güveniyorsanız sizin bileceğiniz iş.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


16 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:54:31 

zamana bırakmalısın bence


_____________________________



2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:56:28 

@Du Hast bende ford opel servislerine sordum..nerde hangi sanayidesin arayım oradakilerede sorayım..
sen yanlış yönlendirme..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


268 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:56:32 

quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast


ben yukarıda oturup teknik ve fiziğe dayalı açıklamasını yaptım. anlayan anlar anlamayan anlamaz. siz kalkıp da hiç bir bilgi vermeden klavye başından sallayan birisinin gittim ustalara sordum demesine güveniyorsanız sizin bileceğiniz iş.

Açıklama için tesekkurler, ama su varki herkes kendi fikrini beyan ediyor bi sekilde. forumların ozelligi de bu zaten.. tartışarak dogru yolu bulma..
o zaman size cok basit mantıkla şunu sorim arkadaşım; aracım benzinli, yogun trafikte gaz vermeden hafif debriyaj ile kalkabiliyorum. bunu bu şekildemi yapmalıyım yoksa yukardada soledigim gibi taksici gibi 1. vites kalkis araba hareket edince boşa al ve frenle dur..

kimse kusura bakmasın bu noktaya takıldım arkadaslar, cunku bu hareketi şu istanbul trafiginde saaatlerce ve defalarca yapıyoruz, dogruyu ogrenmemiz lazım..


_____________________________

Armamızda ki yıldız tüm yıldızlara bedeldir,
Çünkü o yıldız yalnız değil Ay'la beraberdir!...


2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 15:58:00 

http://www.opelx.com/co...balatasi-arizasi-2.html
bunları oku debriyaj arızaları neden oluyormuş..@Du Hast



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3507 Mesaj
26 Temmuz 2012; 16:07:20 

quote:

Orijinalden alıntı: fbsrkc06

http://www.opelx.com/co...balatasi-arizasi-2.html
bunları oku debriyaj arızaları neden oluyormuş..@Du Hast



Opelin kronik sorunu zaten arkadaşım baskı balatası meselesi.
bak servis saçmalamış orada ancak ne demiş debriyajı durmak, kaldırmak ve vites değiştirmek için kullanın demişler Allah Allah başka ne için kullanacaktık debriyajı? nerde yazıyor rölanti devrinde kaldırıldığı için volanın hasar gördüğü? Googlede arama yapıp benim önüme koymayın arkadaşım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Temmuz 2012; 16:08:01 >


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


2093 Mesaj
26 Temmuz 2012; 17:29:21 

@Du Hast
rölanti devrinde kaç tonluk aracı debriyajdan ayığını kaldırıp ilerletmek nekdar yük getirir baskı balataya pekii..
sen hangi ilde hangi sanayidesin _??


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3547 Mesaj